Maar stil hoeft ook helemaal niet. Ik vind juist dat lagere scholen in de buurt horen. Het geluid van spelende kinderen is ook helemaal het probleem niet. Het is het gekrijs van onopgevoede kinderen die niet door het onderwijzend personeel gecorrigeerd worden wat het probleem is. Dat gebrek aan opvoeding en het niet willen corrigeren van de leraren is wat nu door de minister gestimuleerd wordt.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:04 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja ik zou er ook niet blij van worden. Heb ooit eens gekeken bij een huis wat vlak bij een basisschool was, vond ik toch ook niks. Nu zit ik ook vlakbij twee basisscholen, maar net ver genoeg om er niet echt last van te hebben. Je hoort ze wel goed, maar het is niet storend. Maar ze produceren wel een aardig volume ja.
Zou he took niet gek vinden als ze scholen wat meer aan de rand van een wijk zouden doen, bijvoorbeeld gelijk met gymzaal en sportvelden, naschoolse opvang, parkeerplaats of drop-zone en schooltuin, zodat je wat meer afstand hebt tot de huizen en het meteen wat veiliger is ook. Op scholen/kinderdagverblijven krijg je het toch niet stil.
Nee die krijg je niet stil, alhoewel het ook van de leiding afhangt. Zoals de kleuters en peuters hier gillen, dat is niet normaal meer, die nemen dat gewoon van de leidsters over. Basisscholen vind ik zelf wel te doen, dat zijn korte periodes. Maar kinderdagverblijven horen echt niet in woonwijken.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:04 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja ik zou er ook niet blij van worden. Heb ooit eens gekeken bij een huis wat vlak bij een basisschool was, vond ik toch ook niks. Nu zit ik ook vlakbij twee basisscholen, maar net ver genoeg om er niet echt last van te hebben. Je hoort ze wel goed, maar het is niet storend. Maar ze produceren wel een aardig volume ja.
Zou he took niet gek vinden als ze scholen wat meer aan de rand van een wijk zouden doen, bijvoorbeeld gelijk met gymzaal en sportvelden, naschoolse opvang, parkeerplaats of drop-zone en schooltuin, zodat je wat meer afstand hebt tot de huizen en het meteen wat veiliger is ook. Op scholen/kinderdagverblijven krijg je het toch niet stil.
En of er heel wat verandert is .. vroegah zat moeder de vrouw met het kroost dat nu in de KDV's zit thuis, dus het lawaai was niet alleen een stuk verdeelder over de buurt, er komt ook nog bij dat 1 tot 3 kleine kinderen tot rust manen/afleiden met andere (stillere) activiteiten toch een stuk makkelijker te doen is dan zo'n hele kudde te temmen.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel veranderd. Vroegahhad je als je naast een school woonde alleen maar 'last' van spelende kinderen tijdens het speelkwartiertje en wellicht nog in de middagpauze. Tegenwoordig zijn die scholen buiten schooltijden in gebruik als dagverblijf en heb je dus van 's ochtends 7 tot 's avonds 6 spelende kinderen op het plein met uitzondering van die paar lesuurtjes.
De vergelijking met kinderen die gewoon buiten spelen gaat wat dat betreft mank omdat kinderen doorgaans niet de hele dag op dezelfde plek spelen. Wij gingen vroeger tenminste wel de hele buurt door. Voetballen op het ene veldje, dan weer naar een andere speeltuin voor het klimrek, dan weer steltenlopen op straat voor je huis etc.
Het probleem is vermoedelijk niet zozeer de spelende kinderen maar wel de frequentie en tijdsduur en daar kan ik me dan weer best wel iets bij voorstellen. Je zal er naast wonen.
= ik heb vroeger nog meegemaakt. Vroeger maakten kinderen nog veel meer lawaai, maar dat hoorde er gewoon bij en daar maakte niemand zich druk over. Vroeger moesten kinderen buiten spelen dus hoorde je ze altijd.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:41 schreef moussie het volgende:
[..]
En of er heel wat verandert is .. vroegah zat moeder de vrouw met het kroost dat nu in de KDV's zit thuis, dus het lawaai was niet alleen een stuk verdeelder over de buurt, er komt ook nog bij dat 1 tot 3 kleine kinderen tot rust manen/afleiden met andere (stillere) activiteiten toch een stuk makkelijker te doen is dan zo'n hele kudde te temmen.
Eh, sommigen van ons willen geen kinderen en we worden ook liever niet met de overlast van andermans kinderen opgescheept. Sorry hoor maar tegenwoordig zie ik verdomd weinig ouders ingrijpen als kinderen uit hun dak gaan. Helpt ook vast niet dat de ouders latere 30'er of vroege 40'ers zijn natuurlijk, ik snap best dat ze moe zijn maar dat is geen excuus om andere mensen ermee op te zadelen.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:03 schreef antonwachter het volgende:
Jullie zijn gewoon kinderhaters en horen hier helemaal niet in deze maatschappij thuis.
Laat ik hem even herhalen daar er geen antwoord komt......quote:Op donderdag 24 september 2009 19:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De overheid die eist dat beide ouders werken?? Mijn zus werkt niet en heeft nog nooit een brief van de overheid gehad met het verzoek te gaan werken. Evenmin komt er een controleur thuis om haar te verwittigen aan het werk te gaan.
Welk stigma behoort er bij een gezin waarbij de man werkt en de vrouw voor de kids zorgt?
Nee, vroeger hoorde je meer. De huizen waren een stuk slechter geisoleerd en kinderen MOESTEN buitenspelen. Daardoor hadden de kinderen ook een betere conditie en konden veel meer geluid produceren.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jouw argumentatie is te sneu voor woorden...
Laat ik even andere dingen te doen hebben gehad.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Laat ik hem even herhalen daar er geen antwoord komt......
Ja, maar dat is 10 jaar geleden.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Vroeger werden omwonenden die het waagden over het geluid van kinderen te klagen door het gemeenteraadslid van hun buurt gewoon op hun nummer gezet. Zo ging het tenminste 10-15 jaar terug toen ik zelf in een raadscommissie zat.
Of door de wijkagent.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Vroeger werden omwonenden die het waagden over het geluid van kinderen te klagen door het gemeenteraadslid van hun buurt gewoon op hun nummer gezet. Zo ging het tenminste 10-15 jaar terug toen ik zelf in een raadscommissie zat.
Bij nader inzien gaat dat niet werken.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Weet je wat ik dan denk? Als je zo nodig absolute volstrekte stilte wil, ook overdag, hoepel dan op en ga fijn Drenthenieren.
De realiteit is dat de maatschappij veranderd is, vroeger was het hebben van kinderen een vanzelfsprekendheid, nu niet meer.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Da's te gek voor woorden natuurlijk maar ik ben helaas bereid om je op je woord te geloven.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:57 schreef Igen het volgende:
En nee, dat is niet vergezocht, ik weet toevallig dat mensen daar serieus over klagen en de decibelmeter erbij pakken om te bewijzen dat nordic walken in groepsverband meer geluid veroorzaakt dan wettelijk is toegestaan en daarom verboden moet worden.
Eh, volgens mij wordt het door iedere gemeente afgeraden om pinda's op te hangen en vogelvoer (of oud brood) te strooien omdat daardoor de natuurlijke gang van zaken wordt verstoord waardoor de gemeente vogels moet afschieten dan wel vergiftigen om de populatie onder controle te houden.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:40 schreef antonwachter het volgende:
Wat denk je van mensen die lopen te klagen over de vogeltjes 's ochtends vroeg en dat de buren daardoor geen pinda's mogen neerhangen of vogelvoer strooien. Het gebeurt tegenwoordig gewoon.
Zeer onprofessioneel gedrag van de agent. Moet je nu ook niet gaan proberen, dan krijg je zelf namelijk ook van alles door je ramen zoals brandbommen enzo. Nogmaals, ik denk dat je als ouders de verantwoordelijkheid hebt om zoveel mogelijk de goodwill in de buurt te behouden. Jouw nageslacht is kwetsbaar.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:47 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Of door de wijkagent.
Verhaal van mijn buurvrouw in de jaren vijftig.
De buurtkinderen speelden op straat en een buurman pakte de bal af. Komt haar vader thuis en de buurman komt met de bal met een heel verhaal onder andere over zijn ramen. Vader pakt bal en schiet hem zo door de ramen van de buurman. Wijkagent erbij , buurman was ook zo een kinderhater. Wijkagent: "je maakt het er ook zelf na".
Buurman liep dus ecth altijd te klagen.
Vogels zijn leukquote:Op donderdag 24 september 2009 23:40 schreef antonwachter het volgende:
Wat denk je van mensen die lopen te klagen over de vogeltjes 's ochtends vroeg en dat de buren daardoor geen pinda's mogen neerhangen of vogelvoer strooien. Het gebeurt tegenwoordig gewoon.
Snap ik nou ook meteen wat er mis is gegaan in jouw opvoeding, dat je het nodig vindt je frustratie en onbegrip voor andere standpunten hier in het topic te komen wegschelden...quote:Op donderdag 24 september 2009 22:47 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Of door de wijkagent.
Verhaal van mijn buurvrouw in de jaren vijftig.
De buurtkinderen speelden op straat en een buurman pakte de bal af. Komt haar vader thuis en de buurman komt met de bal met een heel verhaal onder andere over zijn ramen. Vader pakt bal en schiet hem zo door de ramen van de buurman. Wijkagent erbij , buurman was ook zo een kinderhater. Wijkagent: "je maakt het er ook zelf na".
Buurman liep dus ecth altijd te klagen.
Pinda's komen alleen kleine vogeltjes op af, mezen en vinken. Kleine zangvogels en ook daaraan irriteren mensen zich tegenwoordig.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, volgens mij wordt het door iedere gemeente afgeraden om pinda's op te hangen en vogelvoer (of oud brood) te strooien omdat daardoor de natuurlijke gang van zaken wordt verstoord waardoor de gemeente vogels moet afschieten dan wel vergiftigen om de populatie onder controle te houden.
Lijkt mij toch een iets ander geval.
Ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die zich irriteren aan kindergeluid. Sterker nog, aan dat soort mensen zit een heel raar steekje los.quote:Op vrijdag 25 september 2009 07:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Snap ik nou ook meteen wat er mis is gegaan in jouw opvoeding, dat je het nodig vindt je frustratie en onbegrip voor andere standpunten hier in het topic te komen wegschelden...
Waarom niet? Kunnen die kinderdagverblijven gelijk een stuk goedkoper.quote:
Hier in Maastricht probeert de organisatie ook zoveel mogelijk op locaties te gaan zitten waar zowel geluidsoverlast als verkeersoverlast beperkt zal zijn... Maar dat is lang niet altijd mogelijk helaas.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:04 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |