abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73586020
en...al iets gebeurt in Washington?
Het leven is te kort of te lang om me de luxe te permitteren het zo slecht te leven...
pi_73601129
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:25 schreef SweetSurrender het volgende:
en...al iets gebeurt in Washington?
Wat denk je zelf?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73634310
Zo zal het straks lastig zijn als er een keer iets serieus word voorspeld, je weet niet meer wat je moet geloven.

Maargoed. Belangrijker.

Te zien in het Ashmolean Museum te Oxford. De oorsprong is naar zeggen 2000 jaar voor christus.

Leuk topic mbt. dit onderwerp overigens:
http://www.thebiggestsecret.org/forum/viewtopic.php?t=1439&postdays=0&postorder=asc&start=0

[ Bericht 13% gewijzigd door mediaconsument op 13-10-2009 00:47:17 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:51:29 #54
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73639318
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:07 schreef mediaconsument het volgende:
Zo zal het straks lastig zijn als er een keer iets serieus word voorspeld, je weet niet meer wat je moet geloven.
Ik weet wel wat ik niet moet geloven, en tot nu toe heb ik het altijd bij het rechte eind
zzz
pi_73675383
Wij zijn de reptilians!

quote:
Dit is in het kort enige uitleg over heilige geometrie.

Deze geometrie kent drie basistransformaties:

Wortel 2 = Genererende principe
Wortel 3 = Formerende principe
Wortel 5 = Regenererende principe

Deze drie bepalen de synergie van de hele grid.

Niet voor niets noemt Escher deze tekening "Reptielen." Alle kennis van de geometrie tezamen wordt als reptiel voorgesteld.
In wezen zijn wij dat, want was het niet zo dat je in het begin UIT angst je terrein ging verkennen?
Snap je nu dat alle structuur gebaseerd is op angst en dat deze angst je werkelijkheid vormt? Snap je nu hoe angst structuur creëert, maar ook de daarbijbehorende gevangenis? In wezen zijn wij dan ook een gevangene van onze eigen structuur.

Met zijn Flower of Life cursus tracht Drunvalo ons dit te tonen, alsook hoe je je angst kan proberen op te heffen.

As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73675504
Escher blijft geweldig
pi_73675581
Waar komt "het reptiel" dan vandaan?
Mr. Prolapse 2009
pi_73675987
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:27 schreef Dragorius het volgende:
Waar komt "het reptiel" dan vandaan?
quote:
Alle kennis van de geometrie tezamen wordt als reptiel voorgesteld.
Geometrie is dan ook erg breed te interpreteren.
pi_73676054
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:38 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[..]

Geometrie is dan ook erg breed te interpreteren.
Ja ok, dat snap ik (dat heb ik vaker gehoord) maar waarom dan "het reptiel".

Er is geen basisvorm voor een reptiel, voor zover ik weet. Ze komen in groot/klein, en in verschillende vormen en kleuren etc.

Dus vandaar, wat is "het reptiel" en waar komt dat vandaan.
Mr. Prolapse 2009
pi_73676212
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:40 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er is geen basisvorm voor een reptiel, voor zover ik weet. Ze komen in groot/klein, en in verschillende vormen en kleuren etc.

Misschien iets om uit te zoeken? Ben namelijk niet goed bekend met Escher, al heb ik het idee dat deze geometrisch erg goed onderlegd was.

De reden dat ik het plaatje en de tekst in dit topic heb gepost, is omdat er een dodecahedron in voorkomt, en laat dat een onderdeel zijn van de grid waar het topic over gaat. De beeldspraak vind ik dan ook erg goed.
pi_73676331
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Misschien iets om uit te zoeken? Ben namelijk niet bekend met Escher, al heb ik het idee dat deze geometrisch erg goed onderlegd was.
Ga je gang zou ik zeggen, heb niet de tijd en de middelen om dat te doen nu (vandaag wat drukker dan normaal ) ben erg benieuwd naar je bevindingen, ook mbt het verband met de Grid(s)
quote:
De reden dat ik het plaatje en de tekst in dit topic heb gepost, is omdat er een dodecahedron in voorkomt, en laat dat een onderdeel zijn van de grid waar het topic over gaat. De beeldspraak vind ik dan ook erg goed.
Nou ja, Escher was natuurlijk wel een man van vormen en dimensies dus het is normaal dat hij zulke vormen in zijn tekeningen gebruikt. Optische illusies, geometrische schijn-onmogelijkheden etc. waren juist zijn handelsmerk.

Niet vervelend bedoeld, maar het klinkt meer als dingen zoeken die er niet zijn, omdat Escher niet bekend staat/stond als spiritualist naar mijn weten.
Mr. Prolapse 2009
pi_73676530
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:47 schreef Dragorius het volgende:

Nou ja, Escher was natuurlijk wel een man van vormen en dimensies dus het is normaal dat hij zulke vormen in zijn tekeningen gebruikt. Optische illusies, geometrische schijn-onmogelijkheden etc. waren juist zijn handelsmerk.

Niet vervelend bedoeld, maar het klinkt meer als dingen zoeken die er niet zijn, omdat Escher niet bekend staat/stond als spiritualist naar mijn weten.
Wil jij dan ook ophouden met dit slappe gebrabbel? Waar zeg ik dat hij een spiritualist is? Ik geef alleen aan dat hij naar mijn idee geometrisch onderlegd is. Dat er hier dan ook een filosofie achter zit, wil niet zeggen dat ik ernaar op zoek ben of Escher een spiritueel iemand is ofzo. Daarom heb ik de post ook geplaatst, misschien weet iemand hier meer over Escher te vertellen.
pi_73676923
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:40 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het reptiel, laat me denken...
Het reptiel is natuurlijk erg oud, dat hangt toch wel samen met het begin van het leven(symbolisch gezien), een machtig wezen dat de tands des tijds heeft doorstaan, dat toen en nu heerser is van zijn domein.
Overgang tussen water en land is ook belangerijk in deze, schakel tussen het begin in het water en het overgaan naar het land.
Het reptiel(krokodilvorm) is een levende herrinering van die begintijd van het leven(ruim genomen), staat voor levensbrengende kracht(water).

Het reptiel komt veelvuldig voor in de geschiedenis in verschillende vormen, de alligator staat bv voor het kunnen intergreren van zaken, van het verteren van zaken, energiebesparing om eindeloos door te kunnen gaan.
Een flexibiliteit om de zaken binnen in je te kunnen verhapstukken, om te weten waar te handelen en waar niet.
De hagedis staat voor dromen, de kracht die daarin schuilt(verwerking van angsten, vreugde, verleden, heden en toekomst).
Slang staat voor transmutatie, de kracht van schepping, leven dood wedergeboorte.

De reptielen van zijn oudsher machtige totems, de slang in het bijzonder, ze zijn altijd bekeken met een mengeling van angst en verwondering, zoals gezegd, ze hebben de tand des tijds doorstaan, zijn levende herrineringen aan die oude tijd en volgens het spirituele hebben ze dus ook de wijsheid van die vele eeuwen in zich, zijn ze meer dan leerzaam.

Ik weet niet hoe ze in dit verhaal passen, maar ze kennen een vrij grote rol bij alle echt oude overleveringen of verwijzingen naar die oude tijd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_73676949
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wil jij dan ook ophouden met dit slappe gebrabbel? Waar zeg ik dat hij een spiritualist is? Ik geef alleen aan dat hij naar mijn idee geometrisch onderlegd is. Dat er hier dan ook een filosofie achter zit, wil niet zeggen dat ik ernaar op zoek ben of Escher een spiritueel iemand is ofzo. Daarom heb ik de post ook geplaatst, misschien weet iemand hier meer over Escher te vertellen.
Niet doen wat je anderen verwijt
Zonde van de discussie.

Escher, geweldig! Kan uren kijken naar zijn tekeningen, probeer dan een bepaalde trap te volgen, maar dat klopt dan weer niet met een andere trap, kortom, fabelachtig goed
pi_73676975
Ik vind Escher ook prachtig
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:11:15 #66
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73677046
Even wat getroll en gejank opgeschoond.. Als je niet normaal en respectvol kan reageren, doe je het gewoon niet.
The truth was in here.
pi_73677146
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Het reptiel is natuurlijk erg oud, dat hangt toch wel samen met het begin van het leven(symbolisch gezien), een machtig wezen dat de tands des tijds heeft doorstaan, dat toen en nu heerser is van zijn domein.
Overgang tussen water en land is ook belangerijk in deze, schakel tussen het begin in het water en het overgaan naar het land.
Het reptiel(krokodilvorm) is een levende herrinering van die begintijd van het leven(ruim genomen), staat voor levensbrengende kracht(water).

Het reptiel komt veelvuldig voor in de geschiedenis in verschillende vormen, de alligator staat bv voor het kunnen intergreren van zaken, van het verteren van zaken, energiebesparing om eindeloos door te kunnen gaan.
Een flexibiliteit om de zaken binnen in je te kunnen verhapstukken, om te weten waar te handelen en waar niet.
De hagedis staat voor dromen, de kracht die daarin schuilt(verwerking van angsten, vreugde, verleden, heden en toekomst).
Slang staat voor transmutatie, de kracht van schepping, leven dood wedergeboorte.

De reptielen van zijn oudsher machtige totems, de slang in het bijzonder, ze zijn altijd bekeken met een mengeling van angst en verwondering, zoals gezegd, ze hebben de tand des tijds doorstaan, zijn levende herrineringen aan die oude tijd en volgens het spirituele hebben ze dus ook de wijsheid van die vele eeuwen in zich, zijn ze meer dan leerzaam.

Ik weet niet hoe ze in dit verhaal passen, maar ze kennen een vrij grote rol bij alle echt oude overleveringen of verwijzingen naar die oude tijd.
Dat hele verhaal komt naar voren in die tekening van Escher. Sacred geometry was dan ook al bekend in de oudheid waar je het over hebt. Erg veel symboliek is hiervan afgeleid, en je bent vast wel bekend met de gulden snede, oftewel PHI. Dit is dan ook weer te vertalen naar wiskunde, waardoor de uitleg bij de foto mbt. wortels een goede logica bevat. Kennis over Sacred Geometry begint bij mij een beetje te komen, het is dan ook een vrij groot onderwerp.

Daarom ga ik wat opzoeken over Escher binnenkort, ben benieuwd in hoeverre hij hiermee bezig is geweest.
pi_73677154
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:11 schreef Bastard het volgende:
Even wat getroll en gejank opgeschoond.. Als je niet normaal en respectvol kan reageren, doe je het gewoon niet.
Thnx.
pi_73677206
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:06 schreef erodome het volgende:

[..]

En het esculaapteken, van huisartsen.
pi_73679353
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En het esculaapteken, van huisartsen.
Voortgekomen uit de hermetische princiepes, waar artsen nu nog een eed doen op deze oude godheid.
De hermetische princiepes zijn: De wet van Mentalisme, De wet van de Correnspondentie, de wet van Vibratie, de wet van Polariteit, de wet van het Ritme, de wet van het Geslacht en de wet van Oorzaak en Gevolg.

Hermes is waar deze leerstellingen vandaan komen, bij de egyptenaren bekend als Toth, bij de romeinen als Mercurius, eigenlijk door de hele wereld heen zien we eenzelfde figuur terugkomen die deze princiepes als leerstelling heeft.
Het lijkt een universele indo-europeese godheid die onderricht gaf in astrologie en alchemie oa.
In de middeleeuwen verscheen deze godheid als Hermes Trismegistus, de drievoudige wijze en aan deze vorm hebben we de 7 hermetische wetten te danken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_73680247
quote:
Nu zie ik hier ook een verband tussen het reptiel en de heilige geometrie. Bij de heilige geometrie gaat het om verandering van dimensies. Van 2D naar 3D bijvoorbeeld. Nu is het zo dat in het begin de reptielen in zee leefden en verplaatsten naar land. Dit komt voor mij over als een verandering van een dimensie.
Het leven is te kort of te lang om me de luxe te permitteren het zo slecht te leven...
pi_73680827
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:56 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

Nu zie ik hier ook een verband tussen het reptiel en de heilige geometrie. Bij de heilige geometrie gaat het om verandering van dimensies. Van 2D naar 3D bijvoorbeeld. Nu is het zo dat in het begin de reptielen in zee leefden en verplaatsten naar land. Dit komt voor mij over als een verandering van een dimensie.
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Daarom ga ik ook wat meer uitzoeken over Escher.
pi_73681241
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Voortgekomen uit de hermetische princiepes, waar artsen nu nog een eed doen op deze oude godheid.
De hermetische princiepes zijn: De wet van Mentalisme, De wet van de Correnspondentie, de wet van Vibratie, de wet van Polariteit, de wet van het Ritme, de wet van het Geslacht en de wet van Oorzaak en Gevolg.

Hermes is waar deze leerstellingen vandaan komen, bij de egyptenaren bekend als Toth, bij de romeinen als Mercurius, eigenlijk door de hele wereld heen zien we eenzelfde figuur terugkomen die deze princiepes als leerstelling heeft.
Het lijkt een universele indo-europeese godheid die onderricht gaf in astrologie en alchemie oa.
In de middeleeuwen verscheen deze godheid als Hermes Trismegistus, de drievoudige wijze en aan deze vorm hebben we de 7 hermetische wetten te danken.
Thanks, dat van Hermes Trismegistus en de hermistische wetten wist ik niet.
Dus het is eenzelfde drie-eenheid als bij het Christelijke geloof? Vader, Zoon en Heilige Geest? Of is drievoud anders bedoeld?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:37:31 #74
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73681459
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:56 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

Dat laatste is toch geen verandering van dimensie ?
Dat is een verandering van leefomgeving, maar heeft niks met dimensies te maken.
zzz
pi_73681530
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:37 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat laatste is toch geen verandering van dimensie ?
Dat is een verandering van leefomgeving, maar heeft niks met dimensies te maken.
Hij doelt volgens mij dan ook op de beeldspraak. Als je eerst alleen in het water kunt leven, en daarna op het land gaat leven na evolutie, dan komt er mijns inziens een extra dimensie bij. Beeldspraak is binnen symboliek erg belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')