abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73061433
quote:
Op donderdag 24 september 2009 02:38 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nou helemaal theoretisch zou hun familie ook een dagje aandacht kunnen schenken aan opa of oma. On-Nederlands natuurlijk, maar het zou kunnen...
Doe jij eens niet zo gek, wie wil er nu een half dementerend familielid bij zijn kerstdiner hebben?
  donderdag 24 september 2009 @ 09:55:24 #22
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_73061794
quote:
Op donderdag 24 september 2009 02:38 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nou helemaal theoretisch zou hun familie ook een dagje aandacht kunnen schenken aan opa of oma. On-Nederlands natuurlijk, maar het zou kunnen...
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, neemt niet weg dat er genoeg bejaarden zijn die helemaal niemand hebben. Daarom is het ook schandalig dat deze bejaarden geen gezamenlijk kerstdiner krijgen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_73062549
Moet je maar niet oud zijn, zeg ik dan
pi_73064916
Wat ik kwalijker vind, is dat zoveel oudjes tijdens de kerstdagen afhankelijk zijn van hun verzorgingstehuis voor een verzetje en wat gezelligheid. Waar zijn de kinderen van deze ouderen?
pi_73065238
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:51 schreef isogram het volgende:
Wat ik kwalijker vind, is dat zoveel oudjes tijdens de kerstdagen afhankelijk zijn van hun verzorgingstehuis voor een verzetje en wat gezelligheid. Waar zijn de kinderen van deze ouderen?
Te druk bezig met zichzelf een prettige, gestresste Kerst te bezorgen?
pi_73065352
quote:
Ik lees eigenlijk nergens terug hoeveel van de bewoners normaalgesproken gebruik zouden maken van zo'n gezamenlijk kerstdiner. Daarnaast is het natuurlijk ook best mogelijk dat oma of opa op tweede kerstdag naar de kinderen gaat en op eerste kerstdag in het verzorgingstehuis dineert. Dit berichtje zegt echt geen zak over of bejaarden al dan niet met kerst massaal aan hun lot worden overgelaten door hun kinderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73065387
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik lees eigenlijk nergens terug hoeveel van de bewoners normaalgesproken gebruik zouden maken van zo'n gezamenlijk kerstdiner. Daarnaast is het natuurlijk ook best mogelijk dat oma of opa op tweede kerstdag naar de kinderen gaat en op eerste kerstdag in het verzorgingstehuis dineert. Dit berichtje zegt echt geen zak over of bejaarden al dan niet met kerst massaal aan hun lot worden overgelaten door hun kinderen.
Ik ben in ieder geval blij dat de criminelen van Nederland niet hoeven te klagen over aandacht, verzorging en respect.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73066691
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:05 schreef Monolith het volgende:
Dit berichtje zegt echt geen zak over of bejaarden al dan niet met kerst massaal aan hun lot worden overgelaten door hun kinderen.
Wat dus wel zo is...

Ongeveer 1 week geleden is door het Nationaal Ouderenfonds een landelijke campagne gestart onder de naam "Vergeet-ze-niet" tegen de extreme eenzaamheid onder ouderen:

http://www.refdag.nl/arti(...)r+de+gezondheid.html

Komen de kinderen al? Een oudere vrouw kijkt uit het raam van haar appartement.
De psyche is een direct exponent van de bron van het leven. En omdat het fysieke niet aan de basis kan staan van het fysieke is het leven en daarmee onze psyche meer dan een product van de bouwstenen.
pi_73066850
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik werk voor een internationaal bedrijf.
Nederlandse vestiging doet panisch naar aanleiding van de brieven van de overheid.
Vestigingen uit de ons omringende landen lachen behoorlijk hard om de nederlandse hysterie en waan van de dag.
Het paniekvirus van Ab Osterhaus

Dit artikel kan niet door genoeg mensen gelezen worden, daarom spam ik het nog maar eens hier. Dan krijgen tenminste meer mensen door dat ab klink en zijn adviseurs een klap van de welbekende molen hebben gehad en er een belangenverstengeling van hier tot tokio is.
  donderdag 24 september 2009 @ 13:00:31 #30
3542 Gia
User under construction
pi_73066951
quote:
Dat wordt in de toekomst alleen maar erger. Zoveel stellen die ervoor kiezen kinderloos te blijven.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:06 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat de criminelen van Nederland niet hoeven te klagen over aandacht, verzorging en respect.
Nee, maar die mogen dan ook gerust de Mexicaanse griep krijgen.
pi_73069204
quote:
Op donderdag 24 september 2009 06:36 schreef Gia het volgende:
Als het bejaardenhuis hier een maand vantevoren toe zou besluiten omdat er werkelijk sprake was van een pandemie, had ik het prima gevonden. Maar dit nu al beslissen..... beetje vroeg, niet?

Ja, ik weet wel dat de voorbereidingen daarvoor nu al moeten beginnen, maar dan nog kun je op het laatste moment besluiten het eten op de kamers te serveren.

Ben benieuwd wat de bejaarden zelf van dit besluit vinden. Hebben zij dan helemaal geen inspraak? Moet de angst altijd maar regeren?
pi_73069353
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het paniekvirus van Ab Osterhaus

Dit artikel kan niet door genoeg mensen gelezen worden, daarom spam ik het nog maar eens hier. Dan krijgen tenminste meer mensen door dat ab klink en zijn adviseurs een klap van de welbekende molen hebben gehad en er een belangenverstengeling van hier tot tokio is.
Ach, het is niet alleen de overheden hoor, loop maar eens binnen bij een groot bedrijf, je wordt doodgegooid met waarschuwingen tegenwoordig.
pi_73069472
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, het is niet alleen de overheden hoor, loop maar eens binnen bij een groot bedrijf, je wordt doodgegooid met waarschuwingen tegenwoordig.

De angst regeerd. Men is zich aan alle kanten aan het indekken voor dingen die mogelijk kunnen gebeuren. Dat gaat tenkoste van de menselijkheid en van leven in zijn algemeenheid. Zeg nu zelf, als je je bezig moet houden met alles wat mogelijk zou kunnen gebeuren, wat voor leven heb je dan nog?
Pffff, pluk de dag, zou ik zeggen!
  donderdag 24 september 2009 @ 14:36:09 #34
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_73069647
quote:

[..]

Bij ons hangt ook een "handwas instructie" in het toilet met daarbij dat je ook voor en na de lunch, na gebruik van het openbaar toilet vervoer je handen moet wassen.
En een extra dispenser met desinfecterende vloeistof.

Maar als dat betekend dat 30% ziek is ipv van 40% dan hoeft die centrale niet plat hoeft en valt de stroom niet uit.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_73070132
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:36 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Bij ons hangt ook een "handwas instructie" in het toilet met daarbij dat je ook voor en na de lunch, na gebruik van het openbaar toilet vervoer je handen moet wassen.
En een extra dispenser met desinfecterende vloeistof.

Maar als dat betekend dat 30% ziek is ipv van 40% dan hoeft die centrale niet plat hoeft en valt de stroom niet uit.

Bij ons heb je dat ook. Nu schijnt dat gewoon water beter helpt dan die zeep!
pi_73071911
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:51 schreef ArjanDokelaar het volgende:

[..]

Wat dus wel zo is...

Ongeveer 1 week geleden is door het Nationaal Ouderenfonds een landelijke campagne gestart onder de naam "Vergeet-ze-niet" tegen de extreme eenzaamheid onder ouderen:

http://www.refdag.nl/arti(...)r+de+gezondheid.html

[ afbeelding ]

Komen de kinderen al? Een oudere vrouw kijkt uit het raam van haar appartement.
Ik lees niets concreets over het aantal ouderen dat, indien ze nog kinderen hebben, niet is uitgenodigd voor een kerstdiner.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73072234
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:36 schreef DiRadical het volgende:

Ja jaag de angst maar naar grote hoogtes.

Wanneer bij jullie 40% ziek is is in het gehele land 40% ziek en er dus veel minder stroomvraag bij de grote bedrijven waardoor best wel wat centrales tijdelijk gesloten kunnen worden.

Mijn zusje werkt bij een gemeente en daar heeft men ook al zulke doem scenarios moeten bedenken en uitwerken.

Ik dacht dat er een economische crisis was en mensen gewoon met serieuze dingen bezig zouden moeten zijn.
pi_73072264
quote:

[..]

Kennis van mij werkt bij een uitzend organisatie , en daar mag men niet meer vergaderen, dus heeft men maar strategisch overleg ingepland.
pi_73088630
Wist u dat maar liefst één miljoen ouderen zich wel eens eenzaam voelen? En dat 200.000 ouderen daarvan slechts 1x in de vier weken sociaal contact hebben?

Kom nu in actie! Ga naar één van de deelnemende verkooppunten, koop een plant die voorzien is van het groene actielabel en steun het Nationaal Ouderenfonds in de strijd tegen eenzaamheid!

http://www.vergeet-ze-niet.nl/
De psyche is een direct exponent van de bron van het leven. En omdat het fysieke niet aan de basis kan staan van het fysieke is het leven en daarmee onze psyche meer dan een product van de bouwstenen.
pi_73088672
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:51 schreef ArjanDokelaar het volgende:
Wist u dat maar liefst één miljoen ouderen zich wel eens eenzaam voelen? En dat 200.000 ouderen daarvan slechts 1x in de vier weken sociaal contact hebben?

Kom nu in actie! Ga naar één van de deelnemende verkooppunten, koop een plant die voorzien is van het groene actielabel en steun het Nationaal Ouderenfonds in de strijd tegen eenzaamheid!

< link >
Leuk he de mensen die vergeten zijn door hun eigen familie
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')