Onder het personeel zijn al twee gevallen van Mexicaanse griep geconstateerd.quote:"We vrezen vooral verspreiding van de griep onder ons personeel. Als dat gebeurt, kunnen we de zorg niet meer waarborgen."
Totdat wij geen epidemie hebben en zij welquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik werk voor een internationaal bedrijf.
Nederlandse vestiging doet panisch naar aanleiding van de brieven van de overheid.
Vestigingen uit de ons omringende landen lachen behoorlijk hard om de nederlandse hysterie en waan van de dag.
Er staat nergens dat ze geen kersteten krijgen. Ze krijgen het alleen niet gezamenlijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:20 schreef Hukkie het volgende:
En misschien zal het ook een aardige kosten post schelen.
Nope dus dan krijg je een extra toetje op je eigen kamer, leuk hoor en gezellige kerst ook toegewenst.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er staat nergens dat ze geen kersteten krijgen. Ze krijgen het alleen niet gezamenlijk.
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er staat nergens dat ze geen kersteten krijgen. Ze krijgen het alleen niet gezamenlijk.
Juist meer. In een zaaltje kan je nog wel 10 bejaarden tegelijkertijd in het oogje houden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in.Maar alsnog kost het wel minder personeel nu.
Mja, die paar extra mensen is ook het geld niet. Ik denk serieus dat ze, net als veel internationale bedrijven, zoals hierboven gezegd, enorm enthousiaste managers hebben die even gaan laten zien hoe goed ze wel niet voor de oudjes zorgen. Er zijn genoeg kenissen en vrienden uit mijn omgeving die op hun werk allerlei spastische maatregelen moeten nemen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in.Maar alsnog kost het wel minder personeel nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nou helemaal theoretisch zou hun familie ook een dagje aandacht kunnen schenken aan opa of oma. On-Nederlands natuurlijk, maar het zou kunnen...quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef ArjanDokelaar het volgende:
Ik vind het wel sneu voor ze, veel van die oudjes zijn immers al zo eenzaam. En dan moeten ze ook nog die ene dag in het jaar waarop ze zich niet eenzaam hoeven voelen missen. Om een (vermeend) dreigende pandemie.
Doe jij eens niet zo gek, wie wil er nu een half dementerend familielid bij zijn kerstdiner hebben?quote:Op donderdag 24 september 2009 02:38 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nou helemaal theoretisch zou hun familie ook een dagje aandacht kunnen schenken aan opa of oma. On-Nederlands natuurlijk, maar het zou kunnen...
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, neemt niet weg dat er genoeg bejaarden zijn die helemaal niemand hebben. Daarom is het ook schandalig dat deze bejaarden geen gezamenlijk kerstdiner krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2009 02:38 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nou helemaal theoretisch zou hun familie ook een dagje aandacht kunnen schenken aan opa of oma. On-Nederlands natuurlijk, maar het zou kunnen...
Te druk bezig met zichzelf een prettige, gestresste Kerst te bezorgen?quote:Op donderdag 24 september 2009 11:51 schreef isogram het volgende:
Wat ik kwalijker vind, is dat zoveel oudjes tijdens de kerstdagen afhankelijk zijn van hun verzorgingstehuis voor een verzetje en wat gezelligheid. Waar zijn de kinderen van deze ouderen?
Ik lees eigenlijk nergens terug hoeveel van de bewoners normaalgesproken gebruik zouden maken van zo'n gezamenlijk kerstdiner. Daarnaast is het natuurlijk ook best mogelijk dat oma of opa op tweede kerstdag naar de kinderen gaat en op eerste kerstdag in het verzorgingstehuis dineert. Dit berichtje zegt echt geen zak over of bejaarden al dan niet met kerst massaal aan hun lot worden overgelaten door hun kinderen.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:51 schreef isogram het volgende:
Wat ik kwalijker vind, is dat zoveel oudjes tijdens de kerstdagen afhankelijk zijn van hun verzorgingstehuis voor een verzetje en wat gezelligheid. Waar zijn de kinderen van deze ouderen?
Ik ben in ieder geval blij dat de criminelen van Nederland niet hoeven te klagen over aandacht, verzorging en respect.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik lees eigenlijk nergens terug hoeveel van de bewoners normaalgesproken gebruik zouden maken van zo'n gezamenlijk kerstdiner. Daarnaast is het natuurlijk ook best mogelijk dat oma of opa op tweede kerstdag naar de kinderen gaat en op eerste kerstdag in het verzorgingstehuis dineert. Dit berichtje zegt echt geen zak over of bejaarden al dan niet met kerst massaal aan hun lot worden overgelaten door hun kinderen.
Wat dus wel zo is...quote:Op donderdag 24 september 2009 12:05 schreef Monolith het volgende:
Dit berichtje zegt echt geen zak over of bejaarden al dan niet met kerst massaal aan hun lot worden overgelaten door hun kinderen.
Het paniekvirus van Ab Osterhausquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik werk voor een internationaal bedrijf.
Nederlandse vestiging doet panisch naar aanleiding van de brieven van de overheid.
Vestigingen uit de ons omringende landen lachen behoorlijk hard om de nederlandse hysterie en waan van de dag.
Dat wordt in de toekomst alleen maar erger. Zoveel stellen die ervoor kiezen kinderloos te blijven.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:51 schreef isogram het volgende:
Nee, maar die mogen dan ook gerust de Mexicaanse griep krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:06 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat de criminelen van Nederland niet hoeven te klagen over aandacht, verzorging en respect.
quote:Op donderdag 24 september 2009 06:36 schreef Gia het volgende:
Als het bejaardenhuis hier een maand vantevoren toe zou besluiten omdat er werkelijk sprake was van een pandemie, had ik het prima gevonden. Maar dit nu al beslissen..... beetje vroeg, niet?
Ja, ik weet wel dat de voorbereidingen daarvoor nu al moeten beginnen, maar dan nog kun je op het laatste moment besluiten het eten op de kamers te serveren.
Ach, het is niet alleen de overheden hoor, loop maar eens binnen bij een groot bedrijf, je wordt doodgegooid met waarschuwingen tegenwoordig.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het paniekvirus van Ab Osterhaus
Dit artikel kan niet door genoeg mensen gelezen worden, daarom spam ik het nog maar eens hier. Dan krijgen tenminste meer mensen door dat ab klink en zijn adviseurs een klap van de welbekende molen hebben gehad en er een belangenverstengeling van hier tot tokio is.
quote:Op donderdag 24 september 2009 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, het is niet alleen de overheden hoor, loop maar eens binnen bij een groot bedrijf, je wordt doodgegooid met waarschuwingen tegenwoordig.
Bij ons hangt ook een "handwas instructie" in het toilet met daarbij dat je ook voor en na de lunch, na gebruik van het openbaar toilet vervoer je handen moet wassen.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, het is niet alleen de overheden hoor, loop maar eens binnen bij een groot bedrijf, je wordt doodgegooid met waarschuwingen tegenwoordig.
quote:Op donderdag 24 september 2009 14:36 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Bij ons hangt ook een "handwas instructie" in het toilet met daarbij dat je ook voor en na de lunch, na gebruik van het openbaar toilet vervoer je handen moet wassen.
En een extra dispenser met desinfecterende vloeistof.
Maar als dat betekend dat 30% ziek is ipv van 40% dan hoeft die centrale niet plat hoeft en valt de stroom niet uit.
Ik lees niets concreets over het aantal ouderen dat, indien ze nog kinderen hebben, niet is uitgenodigd voor een kerstdiner.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:51 schreef ArjanDokelaar het volgende:
[..]
Wat dus wel zo is...
Ongeveer 1 week geleden is door het Nationaal Ouderenfonds een landelijke campagne gestart onder de naam "Vergeet-ze-niet" tegen de extreme eenzaamheid onder ouderen:
http://www.refdag.nl/arti(...)r+de+gezondheid.html
[ afbeelding ]
Komen de kinderen al? Een oudere vrouw kijkt uit het raam van haar appartement.
Ja jaag de angst maar naar grote hoogtes.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:36 schreef DiRadical het volgende:
Maar als dat betekend dat 30% ziek is ipv van 40% dan hoeft die centrale niet plat hoeft en valt de stroom niet uit.
Kennis van mij werkt bij een uitzend organisatie , en daar mag men niet meer vergaderen, dus heeft men maar strategisch overleg ingepland.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuk he de mensen die vergeten zijn door hun eigen familiequote:Op donderdag 24 september 2009 23:51 schreef ArjanDokelaar het volgende:
Wist u dat maar liefst één miljoen ouderen zich wel eens eenzaam voelen? En dat 200.000 ouderen daarvan slechts 1x in de vier weken sociaal contact hebben?
Kom nu in actie! Ga naar één van de deelnemende verkooppunten, koop een plant die voorzien is van het groene actielabel en steun het Nationaal Ouderenfonds in de strijd tegen eenzaamheid!
< link >
het is namelijk wel een probleem tegenwoordig de verwaarlozing van de oudere mensen.quote:Op donderdag 24 september 2009 15:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik lees niets concreets over het aantal ouderen dat, indien ze nog kinderen hebben, niet is uitgenodigd voor een kerstdiner.
En dat wordt steeds erger, aangezien mensen gemiddeld 1,5 kind nemen en steeds meer stellen geen kinderen willen.quote:Op zondag 27 september 2009 11:44 schreef mallepiet het volgende:
[..]
het is namelijk wel een probleem tegenwoordig de verwaarlozing van de oudere mensen.
het is schrikbarend hoeveel van die oude mensen in eenzaamheid wegkwijnen.
"mooi" voorbeeld is frankrijk waar in 2002 duizenden ouderen dood gingen tijdens de hitte en de meeste vaak werden gevonden na stank overlast ...
Zolang je nog een beetje heen en weer kan schuifelen met de rollator kan je toch de gang oversteken en bij de buurvrouw in hetzelfde tehuis gaan zitten ouwebeppen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:57 schreef ArjanDokelaar het volgende:
Sommige ouderen hebben misschien geen kinderen, dat kan natuurlijk ook. Om die mensen gaat het, de mensen die geen (contact met) kinderen hebben voor sociaal contact tijdens kerstmis. Die zitten dan binnen, alleen, op de kamer voor de TV naar de kerstuitzendingen te kijken... Omdat het verzorgingstehuis bang is voor een pandemie.
Idd bij ons op werk heeft men ook in de lastige periode bezuinigt, maar door er super transparant mee om te springen accepteerde iedereen het, bijvoorbeeld door niet noodzakelijke cursussen uit te stellen, dat scheelde al 15k per maand, en dat is best veel op 200 man. Maar op de leuke dingen mocht gewoon niet bezuinigt, gewoon nog groot kerstdiner, uitjes voor de project teams etc. Als je ook creatief bent hoeven leuke dingen weinig geld te kosten, ipv een duur georganiseerd vestigings event, zijn we lekker naar het strand gegaan, en daar zelf gevolleybalt, gevliegert en een drankje gedronken, was misschien wel 1 van de leukste uitjesquote:Op dinsdag 22 september 2009 22:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mja, die paar extra mensen is ook het geld niet. Ik denk serieus dat ze, net als veel internationale bedrijven, zoals hierboven gezegd, enorm enthousiaste managers hebben die even gaan laten zien hoe goed ze wel niet voor de oudjes zorgen. Er zijn genoeg kenissen en vrienden uit mijn omgeving die op hun werk allerlei spastische maatregelen moeten nemen.
Uiteraard is het allemaal een trieste hysterie en zeker voor iets wat over drie maanden plaats moet gaan vinden.
Idd. "Samenscholingsverbod"quote:Op woensdag 23 september 2009 22:05 schreef bijdehand het volgende:
O mijn god. Verspreiding van de griep. Valt mee dat ze het niet stoppen onder het kopje 'terrorismebestrijding'.
Precies. Het leven is één groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.quote:Op zondag 27 september 2009 12:38 schreef Zeven7 het volgende:
Je moet er gewoon zelf wat van maken hoor, dat is op je 80e niet anders dan op je 20e.
Als je kosten wilt drukken is er natuurlijk niets beter dan een flinke griepgolf in de bejaardentehuizenquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dit gaat natuurlijk om de kosten, ze gebruiken gewoon de Mexicaanse griep als excuus.
Maar er zijn vast ook veel ouderen bij wie het omgekeerde het geval is, en die juist wel uitzien naar sociale contacten tijdens kerstmisquote:Op zondag 27 september 2009 12:24 schreef FeestNummer het volgende:
Ik ken overigens genoeg bejaarden voor wie het gemeenschappelijke kerstdiner in het bejaardenhuis alleen een maar verplichting is waar ze zich i.v.m. de sociale controle niet aan kunnen onttrekken, terwijl ze liever TV zouden kijken. Kerstmis is zo'n hype die je verplicht leuk moet vinden, terwijl veel mensen er gewoon een hekel aan hebben.
Daarom vind ik het ook onzin om dit nu al uit de planning te bannen. Ze kunnen gewoon het kerstdiner organiseren zoals elk jaar. Alleen mocht het straks inderdaad zo erg zijn, dan krijg je het niet gezamelijk in de zaal, maar alleen op je kamer. Ik denk dat tegen die tijd de grote zaal toch niet meer gebruikt wordt, zolang de griepdreiging duurt. Ze zullen dan dus wel vaker op hun kamers moeten blijven.quote:Op zondag 27 september 2009 17:54 schreef ArjanDokelaar het volgende:
[..]
Maar er zijn vast ook veel ouderen bij wie het omgekeerde het geval is, en die juist wel uitzien naar sociale contacten tijdens kerstmis
alsof dat gebeurd. Wanneer het komt, komt het ook wel met deze laffe maatregelen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:48 schreef Sander het volgende:
[..]
Totdat wij geen epidemie hebben en zij wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |