Okee ik formuleerde het verkeerd. Ik vind het te ver gaan als de overheid actief gaat scannen wat ik allemaal op internet doe.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De vraag was wanneer het te ver zou gaan. Jij geeft aan als alles met elkaar verbonden zou zijn.
Niet.quote:Maar hoe kan jij ooit controleren dat de overheid ze daadwerkelijk gescheiden houdt?
Zo heb ik dat nooit meegekrege. ID plicht helpt ook fraude te bestrijden, dat was destijds 1 van de argumenten die ik heb meegekregen. Enja een id plicht helpt daarbij zeker wel.quote:[..]
Niet echt, want dat was wel een reden om het in te voeren.
Ik ga hier geen discussie voeren over straatschoften. Het argument dat terrorisme beter te bestrijden is met big brother software is natuurlijk onzin.quote:Net als met de vingerafdrukken: dan kan 'men' beter terrorisme bestrijden, terwijl het geen ene zier helpt. Dit soort maatregelen, dat is het terrorisme.
Je bekijkt dat keer op keer. Ik maak een duidelijk onderscheid tussen actieve of passieve privacyschending (zoals uitgelegd in een eerder stuk).quote:Op woensdag 23 september 2009 18:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag is, hoe ver is ver genoeg? Dat is de vraag waar de voorstanders nog nooit een onderbouwd antwoord hebben gegeven tegen mij.
Kom op zeg, wat een moeite. Als je autorijdt, moet je je rijbewijs bij je hebben. Simpel. Wat is nou de moeite van een ID-kaart/rijbewijs/paspoort bij je hebben? Je neemt ook je portemonnee en je sleutels mee, maar een ID-kaart vind jij te ver gaan?quote:Jij zegt dat de ID-plicht niet zo erg is, maar hoezo niet? Wat geeft de overheid het recht om mij te dwingen om een identiteitskaart bij me te hebben? Dat ik verplicht ben er 1 te hebben, snap ik. Je moet immers van iedereen de identiteit kunnen verifiëren. Maar het verplicht bijdragen van een ID-kaart vind ik te ver gaan.
Dat heeft het wel. Vroeger ben ik zo vaak aangehouden voor fietsen zonder licht, ik gaf altijd een verkeerde naam en adres op. Werkte altijd, met een id plicht gaat dat geintje niet meer op.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar als je voorbeeld in de praktijk totaal geen nut heeft, moeten we realistisch zijn en bedenken dat het maar een 'smoes' is om je gelijk te halen en zoveel mogelijk (nutteloze) plus punten erbij te laten gelden.
Net zoals we 80 moeten rijden langs de randsteden, omdat de doorstroom daardoor zo beter zou verlopen.
Even serieus, waar hebben we het over.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:01 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat heeft het wel. Vroeger ben ik zo vaak aangehouden voor fietsen zonder licht, ik gaf altijd een verkeerde naam en adres op. Werkte altijd, met een id plicht gaat dat geintje niet meer op.
Het is slechts een voorbeeld.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:05 schreef Ticker het volgende:
[..]
Even serieus, waar hebben we het over.
Fietsen zonder licht?
moo.. zwart?quote:"Ja maar Tick.. dan kan je dat ook doen als je een moo.. zwart hebt gereden?"
Denk niet dat de tijd van onze ouders erger was dan nu.
Kijk, dat vind ik een zeer zinnig argument waar ik het in theorie mee eens ben. Het probleem, voor mij, is echter dat de overheid al meerdere malen heeft aangetoond niet met gegevens overweg te kunnen. Derhalve ben ik ook tegen het opslaan van privacy gevoelige data door welke vorm van overheid dan ook. M.u.v. de zaken die de overheid absoluut nodig heeft om te kunnen functioneren (belasting, etc.)quote:Op woensdag 23 september 2009 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bekijkt dat keer op keer. Ik maak een duidelijk onderscheid tussen actieve of passieve privacyschending (zoals uitgelegd in een eerder stuk).
Ik zie een groot verschil tussen een ID-kaart en een rijbewijs. Een rijbewijs is namelijk, zoals Koos Spee het zegt, een vergunning die aantoont dat jij kundig bent in het besturen van een auto in het verkeer. Deze kan je afgenomen worden op het moment dat jij aantoont dat je dit toch niet (meer) kan. Een ID-kaart op zak moeten hebben dient geen enkel nut.quote:[..]
Kom op zeg, wat een moeite. Als je autorijdt, moet je je rijbewijs bij je hebben. Simpel. Wat is nou de moeite van een ID-kaart/rijbewijs/paspoort bij je hebben? Je neemt ook je portemonnee en je sleutels mee, maar een ID-kaart vind jij te ver gaan?
Nee hoor, ik doe niet moeilijk. Zoals ik al zei, ben ik meestal gemotoriseerd onderweg. Derhalve heb ik ook altijd mijn rijbewijs in mijn portemonnee zitten. Gelukje voor mij, want anders zou ik mijn pas idd nooit bij me hebben.quote:En dan lekker dwarsliggen? Expres niet meenemen "want ik vind dat ik er geen bij me hoef te dragen"? Hoe triest ben je dan.![]()
Het is gewoon moeilijkdoenerij. De moeite is zeer klein en de voordelen zijn groot. Die voordelen heb ik ook al genoemd, ik ga mezelf niet herhalen.
Irrelevant, je voorbeeld raakt kant noch wal. Zonder licht fietsen is een lichte overtreding. Op het moment dat je een misdrijf begaat, zal de politie echt wel moeite doen om jouw gegevens te verifiëren. En dan is je pas echt niet voldoende. Ze zullen alles natrekken wat hun denken dat relevant is.quote:
Ik gok "moord"quote:[..]
moo.. zwart?
Ik geef slechts aan dat het niet nutteloos is zoals Ticker stelde.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Irrelevant, je voorbeeld raakt kant noch wal. Zonder licht fietsen is een lichte overtreding. Op het moment dat je een misdrijf begaat, zal de politie echt wel moeite doen om jouw gegevens te verifiëren. En dan is je pas echt niet voldoende. Ze zullen alles natrekken wat hun denken dat relevant is.
Ik ga niet gokken naar wat mensen bedoelen.quote:[..]
Ik gok "moord"
Alle privacy beperkende middelen zijn handig voor justitie, maar goed dat zal je best wel snappen. Zou jij het een goed idee vinden om een chip in je arm te laten zetten met al je persoonlijke gegevens? Is erg handig hoor, je raakt het niet kwijt en je kan hem ook niet vergeten mee te nemen.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef RvLaak het volgende:
Ik ben niet tegen het verplicht hebben van een ID-kaart of paspoort. Wat dat betreft is het inderdaad een goed middel voor justitie om je ID te verifiëren op een moment dat je verdacht bent. Waar ik tegen ben, is de verplichting dat je er 1 op zak moet hebben.
Het idee an sich vind ik niet zo heel erg verkeerd. Maar, het gaat er niet om wat ik met die chip + gegevens doe/wil doen, het gaat er om wat anderen er mee willen doen.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik geef slechts aan dat het niet nutteloos is zoals Ticker stelde.
[..]
Ik ga niet gokken naar wat mensen bedoelen.
[..]
Alle privacy beperkende middelen zijn handig voor justitie, maar goed dat zal je best wel snappen. Zou jij het een goed idee vinden om een chip in je arm te laten zetten met al je persoonlijke gegevens? Is erg handig hoor, je raakt het niet kwijt en je kan hem ook niet vergeten mee te nemen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen voorstander van zo´n chip. Ik begrijp donders goed dat zo´n chip veel meer ¨potentie¨ heeft dan slechts een drager van persoon gegevens te zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:10 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het idee an sich vind ik niet zo heel erg verkeerd. Maar, het gaat er niet om wat ik met die chip + gegevens doe/wil doen, het gaat er om wat anderen er mee willen doen.
Om met het afgezaagde voorbeeld te komen van de Amsterdamse registratie in WO2: het systeem werkte goed, deed wat het moest doen. Toen kwam er iemand anders die hetzelfde kon doen, maar de resultaten opeens heel ergens anders voor ging gebruiken.
Idem met elke ontwikkeling sindsdien, bijvoorbeeld de ID-plicht: het idee is niet zo heel slecht, maar zeker in het begin zag je vervolgens dat jan en alleman een bekeuring kregen omdat ze zich niet konden/wilden identificeren. Daar is wel verandering in gekomen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren met bijvoorbeeld deze BB-software, simpelweg omdat de gevolgen niet zichtbaar zijn voor 95% van de mensen. En je kan nog zo veel voorbeelden aandragen waarom dit slecht is, voorstanders, maar vooral ook die 95%, zullen je verketteren. Om achteraf te zeggen: 'wir haben es nicht gewusst'...
Echelon is nagenoeg wereld dekkend hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waarheen dan?Amerika heeft "Echelon" en Australie is ontzettend streng. En het Midden-Oosten/Azie is ook niet "lief"
brrrrrquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:56 schreef YuckFou het volgende:
Maar gelukkig doet de Eu nog maar aan "veiligheids rechearch"
Ik zeg niet dat het allemaal één pot nat is, maar ik krijg er wel een naar gevoel bij....
nummer 1 t/m 20
nummer 21 t/m 40
nummer 42 t/m 47
Het project waar ik nu zo'n herrie over schop is nummer 22
Nee hoor.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:07 schreef Lambiekje het volgende:
Overigens hè. zonder echt mijn bemoeienis is het toch al aardig mainstream geworden hier in NWS. Een jaar of wat geleden werd ik weggehoond. Begint het dan toch wel door te dringen wat voor impact het heeft.?!!
Ach over 5 jaar geeft men mij en andere gelijk.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor.
Jij blijft gewoon een paranoide dwaas. Maar soms zijn er voorstellen die echt te ver gaan. Los van jouw inbreng,
Dat zei Richard Heydrich ook.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ach over 5 jaar geeft men mij en andere gelijk.
Don't Kill the messenger.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zei Richard Heydrich ook.
Echolon behelst voor zover ik begrepen heb een ander soort communicatie...telefoon, e-mail, fax etc. gefilterd op steekwoorden waarna het doordrupt tot mensen de boodschap lezen en interpreteren, dit werkt anders, dit systeem checkt autonoom en automatisch als een webcrawler alles op t net wat verbonden is met de searchqueery van de desbetreffende gebruiker....quote:Op woensdag 23 september 2009 22:54 schreef Lambiekje het volgende:
Echelon is nagenoeg wereld dekkend hoor.
Maar rekenmaar dat Echelon een lijst van Burgernummers uitspuugt en op een lijst wordt geplaatst zodat andere detectie methodes met mensenhanden/ogen/handen gemonitord gaat worden.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:34 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Echolon behelst voor zover ik begrepen heb een ander soort communicatie...telefoon, e-mail, fax etc. gefilterd op steekwoorden waarna het doordrupt tot mensen de boodschap lezen en interpreteren, dit werkt anders, dit systeem checkt autonoom en automatisch als een webcrawler alles op t net wat verbonden is met de searchqueery van de desbetreffende gebruiker....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |