Ik kick niet op ongelijkheden maar op mogelijkheden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
Stomme troll. Dat kun je niet menen. Jij kickt gewoon op ongelijkheden, net als jouw pleidooi om te stimuleren dat mensen afzakken tot boodschappentassendrager en vuller.
Eerder een fundamenteel andere kijk op het leven en de maatschappij. Jij ziet liever iedereen even arm. Ik zie liever de welvaart toenemen voor iedereen. Dat daarbij de één meer heeft dan de ander is voor mij totaal irrelevant.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
newspeak
Zeg dat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:39 schreef nikk het volgende:
Gated communities in Nederland. Eindelijk.
Da's toch gewoon een baan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
boodschappentassendrager en vuller.
Het zou me niet verbazen als het de linksen zijn die daar gaan wonen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:11 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Zeg dat.
Je moet toch wat om dat linkse tuig uit je buurt te houden.
Deze ontwikkeling is tekenend voor de tijd. Het is inderdaad te walgelijk voor woorden. Ik vrees dat er weinig tegen te doen valt.quote:Op maandag 28 september 2009 16:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Pssst... DS4, wat zei ik onlangs nog? Iets wat jij ontkende. Het is toch nog uitgekomen. Alleen wat sneller dan ik had verwacht![]()
Dit land verrechtst en segregeert in een rap tempo. Op naar Amerikaanse toestanden waar zelfs de door politie en justitie gegarandeerde veiligheid een gedifferentieerd goed is.![]()
Ook een schande dat dit in Amsterdam gebeurt. De stad waar de PvdA een absolute meerderheid heeft. Dit moet gewoon geblokkeerd of getraineerd worden.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:13 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Da's toch gewoon een baan?
En afzakken? Kijk jij neer op mensen met een baan?
Ja, ik vind het ook weer typisch dat mensen zoals DS4, waht en nikk meteen menen te weten dat ik die lui veroordeel. Dat doe ik inderdaad een beetje meer veelal zijn die mensen natuurlijk niet de schuldigen maar symptomen van de tijd.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deze ontwikkeling is tekenend voor de tijd. Het is inderdaad te walgelijk voor woorden. Ik vrees dat er weinig tegen te doen valt.
Maar ja, die graaiers moeten toch ergens hun bonus weer kwijt kunnen![]()
Dit moet je nooit willen. Ik hoop dat de gemeente voor zoiets geen vergunning geeft.quote:Op maandag 28 september 2009 17:41 schreef axis303 het volgende:
[..]
Opzich geen slecht plan, wordt er tenminste iets ondernomen. Maar wel een illusie om te denken dat vermogende mensen daar willen wonen...
Lijkt wel of iemand die docu over de Dubai palmeilanden gezien heeft...
Die mensen werken, krijgen salaris en betalen belasting.quote:
Het erge is dat het eiland niet helemaal onbebouwd is. De mensen die daar zitten worden door het grote geld weggepest. Verschrikkelijk. Zuid-Amerikaanse toestanden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit moet je nooit willen. Ik hoop dat de gemeente voor zoiets geen vergunning geeft.
Ze voelen zich kennelijk aangesproken. In communicatie heeft de ontvanger van de boodschap ook een verantwoordelijkheid inderdaad.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook weer typisch dat mensen zoals DS4, waht en nikk meteen menen te weten dat ik die lui veroordeel. Dat doe ik inderdaad een beetje meer veelal zijn die mensen natuurlijk niet de schuldigen maar symptomen van de tijd.
Geld betekent in de praktijk gewoon macht(misbruik).quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het erge is dat het eiland niet helemaal onbebouwd is. De mensen die daar zitten worden door het grote geld weggepest. Verschrikkelijk. Zuid-Amerikaanse toestanden.
Je weet het goed te benoemen.quote:Op maandag 28 september 2009 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
Het ging over gated communities. Over segregatie.
De wortels hiervan liggen helaas in de jaren '80, toen veel gemeenten grote lappen grond moesten verkopen aan private investeerders. Ja, het is diep triest. De politiek kan nog maar bar weinig. Vandaag weer een verhaal in de krant over hoe onderwijswethouders niets meer kunnen. Al die witte elite-scholen halen alles uit de kast om de segregatie in stand te houden (o.a. het vragen van belachelijk hoge ouderbijdrages) maar de wethouders kunnen er niets tegen beginnen. Ook als een islamitische organisatie een school wil starten (die al vier ontzettend zwakke scholen onder haar hoede heeft) kan de gemeente niets doen. Ik vind het echt verschrikkelijk waar dit land naar af daalt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geld betekent in de praktijk gewoon macht(misbruik).
Een echte leider (van een concern bijv.) laat zien dat hij een voorbeeldfunctie heeft. Door te graaien geeft zo'n iemand een slechtste voorbeeld die je maar kan geven....quote:Op maandag 28 september 2009 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Uit die hoek hoor je terechte geluiden dat we allemaal een beetje schuldig zijn aan de crisis (maar niet allemaal even schuldig, zoals zij trachtten te doen). Ook hoor je dat het weer tijd is voor met ethisch besef. Maarja, de voorgeschiedenis maakt het allemaal niet echt geloofwaardig nee. Komt over als een paar broodkruimeltjes die ze strooien.
Als private investeerders een geweldige som geld op tafel leggen en het spreekt de bewoners aan dan is daar niets mis mee.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het erge is dat het eiland niet helemaal onbebouwd is. De mensen die daar zitten worden door het grote geld weggepest. Verschrikkelijk. Zuid-Amerikaanse toestanden.
Je kunt blijven zeuren wat je wilt (wat ik voorheen ook jarenlang deed), maar de hebberigheid zit in de mens. Slechts een handjevol die vanuit karakter oprecht een eerlijk zijn, blijven dat ook als ze in de positie komen waar ze onbelemmerd kunnen graaien. De overgrote "rest" blijft dit systeem vrolijk in stand houden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Onder de gehele jonge generatie is er weinig ethisch besef. Zoek maar eens op hoe verwend de zogenoemde Y-generatie of Millennials zijn.
En dat wordt dan verweten aan de jaren '60
Nut en noodzaak: dat dergelijke salarisontwikkelingen zeer schade is voor ons financieel-economisch systeem, is het zo ongeveer iedereen over eens. Tja, dat een enkele uitzondering daar niet aan wilt. Tja.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is geen onderbouwing van het WAAROM het strafrechtelijk aangepakt moet worden.
Het strafrecht is niet bedoeld om alles te corrigeren wat je liever niet ziet gebeuren. Het strafrecht verliest haar legitimatie zodra je het te onpas gaat inzetten.
Je moet dus aantonen: nut en noodzaak. Kijken naar proportionaliteit en subsidiariteit. Je bent, kortom, nog niet eens begonnen met het aannemelijk maken dat jij ook maar een begin van een besef hebt aangaande de vraag waarom zoiets strafrechtelijk moet worden opgelost. Laat staan dat je een goed verhaal hebt waarmee je b.v. de RvS zou kunnen overtuigen.
[..]
Ach die lui in de G20 zijn de grootste stommeriken die zich niet hebben laten adviseren door mensen die het allemaal kunnen weten.quote:Dat is onjuist. En zelfs al was het zo: mensen met verstand van zaken die onderzoek hebben gedaan naar het ontstaan van de crisis concluderen dat de bonussen helemaal niet tot de oorzaken behoren.
[..]
Omdat de meesten gelukkig nog wel voor vrijheid van meningsuiting zijn. Een stompzinnige vergelijk, nietwaar?quote:Door jou te dreigen met een vrijheidsstraf kunnen we ook voorkomen dat jij nog op Fok! reageert, maar geen hond zal het een redelijke maatregel vinden. Kortom: nut en noodzaak.
[..]
Kom op, volg je het nieuws niet meer? Google op Irrgang SP op google news en je kans is groot dat je wat vindt. Kijk anders even naar P&W van gisteren.quote:Ik heb even gemist dat ze het strafrechtelijk willen regelen. Doe even een link. Ik hou wel van humor...
[..]
Ik heb het hele verhaal zwaar onderbouwd. Maar je leest erg selectief is mijn ervaring. Lees even de 44 voorgaande delen nog eens terug.quote:Toon eens een keer aan dat het moet zoals jij beweert... we zijn 13.500 reacties verder (echt waar, ik schrik er ook van!) en je bent nog steeds niet begonnen met het leveren van een onderbouwing aangaande. Een zwaktebod van heb ik me jou daar. Zeker als TS.
Wat een onzin, er staan loodsen waar dan waarschijnlijk wat krakers inzitten..... Zo erg is het niet dat ze dat slopen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zorgelijk. Erg zorgelijk. Ik vrees dat solidariteit binnenkort een vies woord wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Onder de gehele jonge generatie is er weinig ethisch besef. Zoek maar eens op hoe verwend de zogenoemde Y-generatie of Millennials zijn.
En dat wordt dan verweten aan de jaren '60
Heel solidair inderdaad, wie kan dit allemaal gaan oplossen? De jongeren en hun kinderen. Maar als de oudere mensen, die deze schuld hebben veroorzaakt door steeds op partijen te stemmen die teveel wilden uitgeven, 2 jaar langer moeten doorwerken is het land te klein.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zorgelijk. Erg zorgelijk. Ik vrees dat solidariteit binnenkort een vies woord wordt.
Dan kunnen het ook alleen domme lullen zijn die dat doen. Het slaat nergens op. Op topmanagers als zielig weg te zetten in het rijtje slachtoffers van de maatschappij. Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedere domme lul kan het woord topmanagers in deze zin vervangen door uitkeringsgerechtigden/moslims/enz.
Nee: je draait weer oorzaak en gevolg om.quote:Ik herhaal het maar weer eens: jij bent onderdeel van die afrekencultuur. Die samenleving verhardt door het gedrag dat je zelf hier toont. Kijk eens een keer in de spiegel!
[..]
Klopkoek praat geen woord Spaans. Maar velen lezen wat ze willen lezen. Dat is het probleem.quote:Als jij het zo goed begrijpt, waarom leg jij het dan niet uit?
Zou je het eerder een vorm van verlinksing willen bestempelen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Overdrijf niet zo. Wat dit initiatief te maken heeft met verrechtsing ontgaat mij ten ene male.
[..]
Wat wil je dan? Het enige wat voor een ouder van belang is dat zijn/haar kind in een omgeving zal opgroeien waar hij/zij een normaal mens zal worden. Als ik het geslis van sommige jongeren in de metro hoor, ook van blanke, hoop ik dat mijn kind nooit bij hen in de klas zal komen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De wortels hiervan liggen helaas in de jaren '80, toen veel gemeenten grote lappen grond moesten verkopen aan private investeerders. Ja, het is diep triest. De politiek kan nog maar bar weinig. Vandaag weer een verhaal in de krant over hoe onderwijswethouders niets meer kunnen. Al die witte elite-scholen halen alles uit de kast om de segregatie in stand te houden (o.a. het vragen van belachelijk hoge ouderbijdrages) maar de wethouders kunnen er niets tegen beginnen. Ook als een islamitische organisatie een school wil starten (die al vier ontzettend zwakke scholen onder haar hoede heeft) kan de gemeente niets doen. Ik vind het echt verschrikkelijk waar dit land naar af daalt.
- het gaat om particuliere beveiliging, de politie staat hier los vanquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:04 schreef Klopkoek het volgende:
Het is verrechtsing omdat:Ook veiligheid blijkbaar langzamerhand een verhandelbaar goed wordt. De homogeniteit en gemeenschapszin blijkbaar erg af neemt. Dat komt uiteraard van beide kanten. Iets wat jullie niet doen, jullie wijzen alleen naar de toegenomen kleine jeugdcrimineeltjes. De openbare ruimte, althans datgene wat vroeger als openbaar werd gezien, nu ook al wordt vermarkt. Dit is lang niet het enige voorbeeld, bij winkelcentra wordt er ook mee ge-experimenteerd om de openbare ruimtes onder beheer van de middenstand te laten vallen.
Enzovoorts.
Alweer betrek je het op jezelf en de ouders. Alweer lees je mijn posts niet goed.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:11 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Het enige wat voor een ouder van belang is dat zijn/haar kind in een omgeving zal opgroeien waar hij/zij een normaal mens zal worden. Als ik het geslis van sommige jongeren in de metro hoor, ook van blanke, hoop ik dat mijn kind nooit bij hen in de klas zal komen.
Het probleem ligt eerder bij de ouders die hun kind NIET willen opvoeden, het alleen maar voor de tv zetten of op straat laten hangen met hun vriendjes. Die ouders zorgen ervoor dat de zwarte scholen volstromen met kinderen die al een enorme achterstand hebben. Ik wil niet dat mijn kinderen gebruikt worden om hen het goede voorbeeld te geven, want tegelijkertijd krijgen zij het verkeerde voorbeeld terug.
Het klinkt hard, maar kinderen zijn geen sociale expirimenten, gooi maar op een zwarte school en kijk wat ervan terecht komt.
Hoezo, wil je zeggen dat je geen heksenjacht begonnen bent tegen de Evil TopManager dan? Het is werkelijk ongehoord tot welke lengte je gaat om deze mensen weg te zetten als boosaardige kwade personen die een personificatie zijn van de Duivel himself. Als ik jou zou moeten geloven vermoorden de Topmanagers kleine babietjes in hun vrije tijd, doen ze aan satanische rituelen en offeren ze hun eerstgeborene op aan het duivelse Euro-teken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan kunnen het ook alleen domme lullen zijn die dat doen. Het slaat nergens op. Op topmanagers als zielig weg te zetten in het rijtje slachtoffers van de maatschappij. Het moet niet gekker worden.
De topmanagers hebben zelf de protesten over zich afgeroepen. Ze hadden ook anders kunnen kiezen. Dat is wel even anders voor die twee anderen groepen die je noemt ...
En dit is dus een heel slechte ontwikkeling. Politiebescherming moet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:11 schreef nikk het volgende:
[..]
- het gaat om particuliere beveiliging, de politie staat hier los van
Je ridiculiseert het weer eens. Nadenken blijft heel moeilijk he?quote:- alsof miljonairs nu in arbeiderswijken wonen
Jawel.quote:- het gaat niet om openbare ruimte
De oudere generatie neemt de verantwoording voor hun kortzichtige struisvogelpolitiek niet. Walgelijk. En mensen zoals EG, die verwachten maar dat de 'sterkste' schouders het ten onrechte verdiend hebben, dus die moeten maar inleveren. Communistische praktijken, en dat in 2009.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:56 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Heel solidair inderdaad, wie kan dit allemaal gaan oplossen? De jongeren en hun kinderen. Maar als de oudere mensen, die deze schuld hebben veroorzaakt door steeds op partijen te stemmen die teveel wilden uitgeven, 2 jaar langer moeten doorwerken is het land te klein.
[ afbeelding ]
Wat wil je concreet? Je bent niet tevreden met hoe het nu gaat, ik ook niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Alweer betrek je het op jezelf en de ouders. Alweer lees je mijn posts niet goed.
Sowieso valt het hele land over Bos, Melkert en Halsema heen als ze toegeven dat ze hun kind niet op een achterstandsschool willen zetten. De meesten kunnen dat onderscheid nu eenmaal niet maken.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo, wil je zeggen dat je geen heksenjacht begonnen bent tegen de Evil TopManager dan? Het is werkelijk ongehoord tot welke lengte je gaat om deze mensen weg te zetten als boosaardige kwade personen die een personificatie zijn van de Duivel himself. Als ik jou zou moeten geloven vermoorden de Topmanagers kleine babietjes in hun vrije tijd, doen ze aan satanische rituelen en offeren ze hun eerstgeborene op aan het duivelse Euro-teken.
Jij pocht met het feit dat deze mensen in zouden moeten leveren, terwijl je donders goed weet dat ze al meer bijdragen dan de gemiddelde Jan Modaal met MBO-diplomatje.
Walgelijk, hoe jij tekeer gaat tegen deze groep mensen die het geluk hebben gehad het beter te doen in hun leven dan een stel klagende en mopperende mensen op een publiek forum die zich hypocriet opstellen. Immers, jij wil graag dat anderen inleveren, maar zelf spontaan de helft van je salaris overboeken naar een goed doel, ho maar. Het is godsgeklaagd dat dit al 45 topics lang aan de gang is, met moraalridder EG en Klopkoek voorop.
Niet voor iedereen. Of ben je ook tegen cameratoezich in winkels? Of particuliere beveiliging tijdens evenementen? Etc. Men heeft behoefte aan meer veiligheid en particuliere beveiliging is een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dit is dus een heel slechte ontwikkeling. Politiebescherming moet voldoende zijn.
Je mag er het fijne van denken. Het is domweg een absurd argument.quote:Je ridiculiseert het weer eens. Nadenken blijft heel moeilijk he?
Als dat zo is zie ik het probleem niet. Dan mag iedereen zich daar nog steeds begeven.quote:Jawel.
Zie je nu zelf niet de hypocrisie in je post?quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb het allemaal al opgegeven hoor. Maak je geen zorgen, anders was ik nog veel drammeriger geweest. Ik bid vooral dat de zondvloed pas zal komen als ik heengegaan ben.
Zie bijvoorbeeld eens het contrast met België. Hoe Advocaat daar wordt onthaald. Niets van dat alles in Nederland. Nederland is al tijden helemaal de weg kwijt met collectieve debiele, elkaar tegensprekende dogma's. Voor zover er nog gemeenschapszin is wordt die gekanaliseerd in een plat soort volksnationalisme of, nog erger, een onbesuisde volkswoede. Een land waar overbetaalde entertainers, voortgedreven door de commercie en behaagzieke marktgedreven managers, graag gebruik van maken en 'faciliterend bezig zijn' door teksten te roepen als 'ophangen', 'stenigen' en 'ik sla hem neer' *.
Dit land verdient een overstroming en een flinke afstraffing. Graag als eerste in het Gooi, de grachtengordel en blaricum.
* ) lesje begrijpend lezen voor Scorpie, Arnold_fan en DS4: ik wijs dus (weer) geen schuldigen aan. Jullie projecteren jullie eigen doorgeslagen denkkader van 'eigen verantwoordelijkheid' 'eigen schuld' etc. onterecht op mij.
Dus je wijst geen schuldigen aan (zijn die er wel?) maar er moeten wel mensen dood?quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
Dit land verdient een overstroming en een flinke afstraffing. Graag als eerste in het Gooi, de grachtengordel en blaricum.
* ) lesje begrijpend lezen voor Scorpie, Arnold_fan en DS4: ik wijs dus (weer) geen schuldigen aan. Jullie projecteren jullie eigen doorgeslagen denkkader van 'eigen verantwoordelijkheid' 'eigen schuld' etc. onterecht op mij.
Welkom in de politiek, de plek waar men symbolieke maatregelen prefereert boven het echte werk. Begrijpelijk, want dat echte werk is pijnlijk terwijl een halfzacht symboolmaatregeltje alleen een sporadische topmanager misschien iets kost. En dat is dan het incompetente type; de rest verzint gewoon een work-around.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach die lui in de G20 zijn de grootste stommeriken die zich niet hebben laten adviseren door mensen die het allemaal kunnen weten.Op welk onbewoond eiland woon jij eigenlijk?
Halfzachte maatregelen zullen nooit werken, ze zijn slechts voor de bühne.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:36 schreef justanick het volgende:
[..]
Welkom in de politiek, de plek waar men symbolieke maatregelen prefereert boven het echte werk. Begrijpelijk, want dat echte werk is pijnlijk terwijl een halfzacht symboolmaatregeltje alleen een sporadische topmanager misschien iets kost. En dat is dan het incompetente type; de rest verzint gewoon een work-around.
Het aanpakken van bonussen is volslagen bullshit (en dat weten ze zelf ook wel), want de echte oorzaken van de huidige crisis zitten aanmerkelijk dieper in het systeem. De politiek is dan ook gevaarlijk bezig. Door het te houden bij symboolmaatregelen (en zelf identiek gedrag te vertonen aan de 'topmanagers') leggen ze nu al het fundament voor de volgende crisis.
En zou je je kinderen naar een zwarte school sturen als je de keuze had tussen zwart en wit?quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
Blijft staan dat ik zeker niet altijd handel volgens mij eigen overtuigingen. Als drie negers tegenover en naast me komen zitten in de trein ga ik ook weg. Ik ben me er bewust van dat het niet hoort ook al is het compleet rationeel wat ik doe.
En ik pleit voor vrijheidsstraffen voor mensen die 4 jaar of langer werkeloos zijn en gedurende die tijd uitkeringen hebben ontvangen. Dat is de enige manier om ze te dwingen te gaan werken.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Halfzachte maatregelen zullen nooit werken, ze zijn slechts voor de bühne.
Ik pleit dan ook voor vrijheidstraffen. Dat is de enige manier om ze te dwingen normaal te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |