Ik kick niet op ongelijkheden maar op mogelijkheden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
Stomme troll. Dat kun je niet menen. Jij kickt gewoon op ongelijkheden, net als jouw pleidooi om te stimuleren dat mensen afzakken tot boodschappentassendrager en vuller.
Eerder een fundamenteel andere kijk op het leven en de maatschappij. Jij ziet liever iedereen even arm. Ik zie liever de welvaart toenemen voor iedereen. Dat daarbij de één meer heeft dan de ander is voor mij totaal irrelevant.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
newspeak
Zeg dat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:39 schreef nikk het volgende:
Gated communities in Nederland. Eindelijk.
Da's toch gewoon een baan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
boodschappentassendrager en vuller.
Het zou me niet verbazen als het de linksen zijn die daar gaan wonen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:11 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Zeg dat.
Je moet toch wat om dat linkse tuig uit je buurt te houden.
Deze ontwikkeling is tekenend voor de tijd. Het is inderdaad te walgelijk voor woorden. Ik vrees dat er weinig tegen te doen valt.quote:Op maandag 28 september 2009 16:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Pssst... DS4, wat zei ik onlangs nog? Iets wat jij ontkende. Het is toch nog uitgekomen. Alleen wat sneller dan ik had verwacht![]()
Dit land verrechtst en segregeert in een rap tempo. Op naar Amerikaanse toestanden waar zelfs de door politie en justitie gegarandeerde veiligheid een gedifferentieerd goed is.![]()
Ook een schande dat dit in Amsterdam gebeurt. De stad waar de PvdA een absolute meerderheid heeft. Dit moet gewoon geblokkeerd of getraineerd worden.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:13 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Da's toch gewoon een baan?
En afzakken? Kijk jij neer op mensen met een baan?
Ja, ik vind het ook weer typisch dat mensen zoals DS4, waht en nikk meteen menen te weten dat ik die lui veroordeel. Dat doe ik inderdaad een beetje meer veelal zijn die mensen natuurlijk niet de schuldigen maar symptomen van de tijd.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deze ontwikkeling is tekenend voor de tijd. Het is inderdaad te walgelijk voor woorden. Ik vrees dat er weinig tegen te doen valt.
Maar ja, die graaiers moeten toch ergens hun bonus weer kwijt kunnen![]()
Dit moet je nooit willen. Ik hoop dat de gemeente voor zoiets geen vergunning geeft.quote:Op maandag 28 september 2009 17:41 schreef axis303 het volgende:
[..]
Opzich geen slecht plan, wordt er tenminste iets ondernomen. Maar wel een illusie om te denken dat vermogende mensen daar willen wonen...
Lijkt wel of iemand die docu over de Dubai palmeilanden gezien heeft...
Die mensen werken, krijgen salaris en betalen belasting.quote:
Het erge is dat het eiland niet helemaal onbebouwd is. De mensen die daar zitten worden door het grote geld weggepest. Verschrikkelijk. Zuid-Amerikaanse toestanden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit moet je nooit willen. Ik hoop dat de gemeente voor zoiets geen vergunning geeft.
Ze voelen zich kennelijk aangesproken. In communicatie heeft de ontvanger van de boodschap ook een verantwoordelijkheid inderdaad.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook weer typisch dat mensen zoals DS4, waht en nikk meteen menen te weten dat ik die lui veroordeel. Dat doe ik inderdaad een beetje meer veelal zijn die mensen natuurlijk niet de schuldigen maar symptomen van de tijd.
Geld betekent in de praktijk gewoon macht(misbruik).quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het erge is dat het eiland niet helemaal onbebouwd is. De mensen die daar zitten worden door het grote geld weggepest. Verschrikkelijk. Zuid-Amerikaanse toestanden.
Je weet het goed te benoemen.quote:Op maandag 28 september 2009 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
Het ging over gated communities. Over segregatie.
De wortels hiervan liggen helaas in de jaren '80, toen veel gemeenten grote lappen grond moesten verkopen aan private investeerders. Ja, het is diep triest. De politiek kan nog maar bar weinig. Vandaag weer een verhaal in de krant over hoe onderwijswethouders niets meer kunnen. Al die witte elite-scholen halen alles uit de kast om de segregatie in stand te houden (o.a. het vragen van belachelijk hoge ouderbijdrages) maar de wethouders kunnen er niets tegen beginnen. Ook als een islamitische organisatie een school wil starten (die al vier ontzettend zwakke scholen onder haar hoede heeft) kan de gemeente niets doen. Ik vind het echt verschrikkelijk waar dit land naar af daalt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geld betekent in de praktijk gewoon macht(misbruik).
Een echte leider (van een concern bijv.) laat zien dat hij een voorbeeldfunctie heeft. Door te graaien geeft zo'n iemand een slechtste voorbeeld die je maar kan geven....quote:Op maandag 28 september 2009 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Uit die hoek hoor je terechte geluiden dat we allemaal een beetje schuldig zijn aan de crisis (maar niet allemaal even schuldig, zoals zij trachtten te doen). Ook hoor je dat het weer tijd is voor met ethisch besef. Maarja, de voorgeschiedenis maakt het allemaal niet echt geloofwaardig nee. Komt over als een paar broodkruimeltjes die ze strooien.
Als private investeerders een geweldige som geld op tafel leggen en het spreekt de bewoners aan dan is daar niets mis mee.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het erge is dat het eiland niet helemaal onbebouwd is. De mensen die daar zitten worden door het grote geld weggepest. Verschrikkelijk. Zuid-Amerikaanse toestanden.
Je kunt blijven zeuren wat je wilt (wat ik voorheen ook jarenlang deed), maar de hebberigheid zit in de mens. Slechts een handjevol die vanuit karakter oprecht een eerlijk zijn, blijven dat ook als ze in de positie komen waar ze onbelemmerd kunnen graaien. De overgrote "rest" blijft dit systeem vrolijk in stand houden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Onder de gehele jonge generatie is er weinig ethisch besef. Zoek maar eens op hoe verwend de zogenoemde Y-generatie of Millennials zijn.
En dat wordt dan verweten aan de jaren '60
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |