Jeetje mina......quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:28 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar er worden bij mijn weten geen mensen vermoord bij suikerfeest? Of ken ik het feest dan toch minder goed. Volgende keer beter opletten bij zandkasteel.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:28 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar er worden bij mijn weten geen mensen vermoord bij suikerfeest? Of ken ik het feest dan toch minder goed. Volgende keer beter opletten bij zandkasteel.
In mijn ogen zet het zien van informatie over suikerfeest bij kleuters niet aan tot moord.
quote:
Nee, maar de gebruiken en symbolen daaromtrent zijn wel helemaal ingebed in de nederlandse cultuur. Bij suikerfeest is dat niet zo.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:29 schreef _evenstar_ het volgende:
ook niet iedereen viert kerst of sint of pasen..
Nee, maar kinderen zien wel wat een feest is, dat spreekt ze aan. Wij ouders denken meteen weer verder, voor hen is het gewoon een feest wat ze zien. Leuk toch?quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:55 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
En de kleuters hoeven toch ook niet op excursie naar het hoofdkwartier van groen links of de PVV?
Nee oké, maar de doelgroep van zandkasteel is volgens mij 2-5 jaar. Dat is niet de leeftijd voor politiek. Mijn oudste twee weten veel van politiek (ze zijn 12 en 13), die daaronder (7) weet wat politiek is en waarom we stemmen, globaal het verschil tussen politiek links en rechts, maar daar houdt het mee op. De jongste (5) weet alleen waar die stemhokjes voor zijn en wat de regering is.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:42 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik zelf juist extreem raar. Ik weet niet beter dan dat ik vroeger mee ging naar de 2dekamer om zo mensen te ontmoeten en informatie te krijgen over de politiek. IMHO is dat belangrijker dan het suikerfeest. En dat kinderen er niets van begrijpen is logisch als je ze er niets over leert.
Tja, ik vind het op zich niet erg als die kinderen vrij krijgen met suikerfeest. Ik denk niet dat je principes ten koste moet gaan van kinderen. Voor kinderen is het gewoon een feest en een kind van vier is echt niet bezig met de islamisering van de samenleving of zo.quote:Op maandag 21 september 2009 22:10 schreef bikinistringding het volgende:
Wat ik wel raar vond is dat er kinderen van school vrij kregen voor suikerfeest. Met Sinterklaas krijgen de " Nederlandse" kinderen toch ook geen vrij?
Ik bedoel, we hebben nu eenmaal besloten de christelijke feestdagen als vrije schooldagen te bestempelen. Waarom wordt er dan wel uitzondering gemaakt voor het suikerfeest wat een feestdag voor de moslims is en worden de gewone Nederlandse feestdagen geen vrijaf gegeven.
VRESELIJK. Dat komt er hier al lang niet meer op, die Ellyquote:Op zaterdag 26 september 2009 13:23 schreef Macka66 het volgende:
Het vreselijkste indoctrinerende kleuterprogramma op tv is al jaren Elly en de Wiebelwagen. ('jij mag blij zijn omdat er een God is die Levend water geeft'). En daar maakt nog steeds niemand zich druk over![]()
Gelukkig wordt in Het Zandkasteel het Suikerfeest op een niet religieuze manier behandeld. Ik wil (net als Vivi) graag zelf mijn kind op de hoogte brengen van religies. Maar ik ben erg voor gelijkheid, dus ook graag Chanoeka en Ostara en Holi Phagwa en Zhongqiu Jie in Het Zandkasteel.
En er zit ene uitknop op de tv, ben je het niet eens met wat ze uitzenden, wil je niet dat je kind daar naar kijkt dan zet je hem uit of op een andere zender.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:21 schreef FoXje het volgende:
Vanmorgen was het weer. En ik vind het nog steeds niets. Alsof iedereen suikerfeest viert en kadootjes krijgt. Als je het niet goed uit kunt leggen (en hoe doe je dat aan kleine kinderen), doe dat dan niet.
Maar je kan het toch ook niet overal mee eens zijn wat op tv komt?quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:24 schreef Vivi het volgende:
Scusi Moon, maar wat heb je toch een badinerend toontje af en toe, ik vind dat wel vaker maar nu zeg ik het een keer. Ik vind het behoorlijk pretentieus om alle, imo prima gemotiveerde bezwaren die ik en Swets o.a. hebben, van tafel te vegen onder de noemer "onderbuikgevoelens". Dan kan ik ook wel niet meer op jouw motivaties ingaan en zeggen dat ik dat naief hippiechick geneuzel vind maar dat lijkt me niet de bedoeling toch? Niet alles wat je niet tof vind komt voor uit angst, en ik heb geen last van onderbuikgevoelens, ik geef eerder in dit topic al loud & clear aan dat ik een aversie heb tegen georganiseerde religie. En dat mijn bezwaren JUIST zijn gestoeld op het feit dat zo'n kind van 3, 4 jaar nog niet weet wat het inhoudt, zo'n moskee. Jouw zienswijze is niet enige zaligmakende hoor, en zo doe je het wel graag overkomen, vaak.
Edit: peuter zijn op je 33e komt niet vaak voor.
Ja! En laten we ook de boeken verbranden waar we het niet mee eens zijn, en ons hoofd omdraaien als er dingen op straat gebeuren waar we kwaad om worden. Doe niet zo dom zeg. Zo kun je elke discussie wel stopzetten,quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
En er zit ene uitknop op de tv, ben je het niet eens met wat ze uitzenden, wil je niet dat je kind daar naar kijkt dan zet je hem uit of op een andere zender.
Ik doe niet dom, ik zeg alleen dat je zelf kan kiezen wat je kind kijkt, vind je vergelijking met boeken verbranden en je kop omdraaien voor dingen op straat dan ook helemaal nergens op slaan en compleet buiten proporties.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:53 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja! En laten we ook de boeken verbranden waar we het niet mee eens zijn, en ons hoofd omdraaien als er dingen op straat gebeuren waar we kwaad om worden. Doe niet zo dom zeg. Zo kun je elke discussie wel stopzetten,
Ik vind dat er nav een onschuldig TVprogramma erg veel wordt bijgehaald. Dat komt op mij idd over als onderbuikgevoelens.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:24 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het behoorlijk pretentieus om alle, imo prima gemotiveerde bezwaren die ik en Swets o.a. hebben, van tafel te vegen onder de noemer "onderbuikgevoelens".
Ik heb geen last van onderbuikgevoelens, al mijn gevoelens blurt ik eruit, dat weet je toch welquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind dat er nav een onschuldig TVprogramma erg veel wordt bijgehaald. Dat komt op mij idd over als onderbuikgevoelens.
Zie het niet als kritiek maar als feedbackquote:Dat je een moskeebezoek door kleuters niet op prijs stelt, prima. Je motivatie kan ik ook wel wat mee.
En wat betreft aversie tegen georganiseerde religie kan ik ook nog een heel eind met je meekomen.
Je kritiek naar mij persoonlijk toe wil ik het best met je over hebben, want ik weet heus wel dat daar een kern van waarheid in zit.
Maar dan liever per PM en niet en plein public.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |