Ik vind dat niet thuishoren in een kinderprogramma (en ook nog voor jonge kinderen!).quote:Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is dat belachelijk? Het is toch gewoon een onderdeel van de wereld om je heen... En ja, er wordt in zulke programma's ook aandacht besteed aan Joods, Boedistische en Hindoeistische gebruiken, net zoals aan Christelijke... Ik zie het probleem echt niet.
Omdat Nederland hoofdzakelijk een christelijk land is, mensen zijn nog niet gewend aan het idee rondom multiculturele samenleving.quote:Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is dat belachelijk? Het is toch gewoon een onderdeel van de wereld om je heen... En ja, er wordt in zulke programma's ook aandacht besteed aan Joods, Boedistische en Hindoeistische gebruiken, net zoals aan Christelijke... Ik zie het probleem echt niet.
Waarom niet? Het maakt toch onderdeel uit van de wereld waarin je leeft...quote:Op maandag 21 september 2009 17:00 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ik vind dat niet thuishoren in een kinderprogramma (en ook nog voor jonge kinderen!).
Maar dan neem ik aan dat je ook problemen hebt met sinterklaas en de kerstdagen?quote:Op maandag 21 september 2009 17:00 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ik vind dat niet thuishoren in een kinderprogramma (en ook nog voor jonge kinderen!).
Nou is Fok niet echt een afspiegeling van de Nederlandse samenleving hoorquote:Op maandag 21 september 2009 17:04 schreef Dibble het volgende:
Dankzij zulke progamma's krijg je iig geen wereldvreemde mensen zoals TS in de toekomst. Btw NL is multicultureel was dat en zal altijd zo blijven. Zonder buitenlanders zakt dit land als een kaartenhuis inelkaar. Live with it asshole.
En tijden veranderen, 90% van Fok! gelooft niet in een god. Daar gaat je christelijk land argument want denk heel sterk dat 90% van Nederlanders ook niet doet.
En dat vind je erg?quote:Op maandag 21 september 2009 16:56 schreef FoXje het volgende:
Vanmorgen bij het Zandkasteel een heel item over het suikerfeest![]()
De kleine weet er nu meer van dan ik![]()
Welke multiculturele samenleving? Die is totaal mislukt.quote:Op maandag 21 september 2009 17:01 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat Nederland hoofdzakelijk een christelijk land is, mensen zijn nog niet gewend aan het idee rondom multiculturele samenleving.
Wij kregen die shit anno 1990 gewoon op de basisschool, een Katholieke basisschool welteverstaan.quote:Op maandag 21 september 2009 17:00 schreef FoXje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 september 2009 17:12 schreef valek het volgende:
[..]
Welke multiculturele samenleving? Die is totaal mislukt.
Mislukt of niet, hij is er wel. Niks mis om iets te leren over dingen die andere mensen doen.quote:Op maandag 21 september 2009 17:12 schreef valek het volgende:
[..]
Precies, en met die instelling gaat het er godzijdank beter op worden.quote:Op maandag 21 september 2009 17:12 schreef valek het volgende:
[..]
En dan nog, als de multiculturele samenleving inderdaad totaal mislukt zou zijn komt dat met name omdat verschillende partijen totaal geen begrip hebben voor de gewoontes en gebruiken van anderen. Iets wat met voorlichting juist prima op te lossen is.quote:Op maandag 21 september 2009 17:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Beetje standaard reactie van iemand die niet verder dan de Telegraaf kijkt.
Ja, er zijn problemen tussen verschillende afkomsten, ja er zijn fouten gemaakt door meerdere besturen tijdens de grotere instroom van gastarbeiders, vluchtelingen en provincialen van de andere kant van de plas.
Maar ga nou niet doen alsof de wereld buiten je deur enkel bestaat uit het zwart/wit vlak
volgens mij ook, of was dat niet omdat sassa ineens een tintje kreegquote:Op maandag 21 september 2009 17:54 schreef bixister het volgende:
haha volgens mij hebben we deze discussie vorig jaar ook gevoerd. zo'n beetje dan.
Was dat plotseling? Of met een verhaaltje? En hebben die kinderen dat niet door dan?!quote:Op maandag 21 september 2009 18:18 schreef Pvoesss het volgende:
Sassa was blank en is nu bruin![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat stom! En dan hadden ze dr haar wel even mee moeten kleuren natuurlijk!quote:Op maandag 21 september 2009 18:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb ook geen idee waarom.Ik zag haar ineens bruin
Jouw reactie over mij dat ik niet verder kijk dan de Telegraaf slaat ook nergens op.quote:Op maandag 21 september 2009 17:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wij kregen die shit anno 1990 gewoon op de basisschool, een Katholieke basisschool welteverstaan.
En daar is in mijn ogen niets mis mee, zolang we geen enkel geloof gaan verheerlijken maar slechts informatie verstrekken.
[..]![]()
Beetje standaard reactie van iemand die niet verder dan de Telegraaf kijkt.
Ja, er zijn problemen tussen verschillende afkomsten, ja er zijn fouten gemaakt door meerdere besturen tijdens de grotere instroom van gastarbeiders, vluchtelingen en provincialen van de andere kant van de plas.
Maar ga nou niet doen alsof de wereld buiten je deur enkel bestaat uit het zwart/wit vlak
FIjn! (En nee, dat is niet sarcastisch)quote:Op maandag 21 september 2009 18:30 schreef Moonah het volgende:Ohohhh, wat een beschamend topic, echt...
![]()
Anyway, je kind zal op school ook les krijgen over andere geloven, wellicht bezoekt het dan zelfs een moskee (doen wij dus met de kleuters). Dat wordt nog wat FoXje!![]()
Ik mis onderbouwing. Dat krijg je dan ook niet verder terug dan dat ik uit je reply deduceer.quote:Op maandag 21 september 2009 20:04 schreef valek het volgende:
[..]
Jouw reactie over mij dat ik niet verder kijk dan de Telegraaf slaat ook nergens op.
Er was bij ons een moeder die haar kind heeft thuisgehouden op de dag van het bezoek. De directeur heeft toen melding gedaan bij de leerplichtambtenaar. Terecht vind ik. De school bepaalt de inhoud van het lesprogramma. Moskeebezoek valt onder cultureel-maatschappelijke vorming. Net zoals museumbezoek.quote:Op maandag 21 september 2009 20:23 schreef Vivi het volgende:
Ik zou anders ook niet zo onverdeeld verguld zijn met een Moskeebezoek,
Ik ben zelf niet gelovig maar de Hare Krishna is mij niet vreemd. Niks mis mee.quote:Op maandag 21 september 2009 21:14 schreef Moonah het volgende:
Op de middelbare school zijn we trouwens op bezoek geweest bij de Hare Krishna. En nee, ik ben niet toegetreden.
Als je de Moskee onder dezelfde noemer schaart als een museum dan kan ik me er nog iets bij voorstellenquote:Op maandag 21 september 2009 21:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er was bij ons een moeder die haar kind heeft thuisgehouden op de dag van het bezoek. De directeur heeft toen melding gedaan bij de leerplichtambtenaar. Terecht vind ik. De school bepaalt de inhoud van het lesprogramma. Moskeebezoek valt onder cultureel-maatschappelijke vorming. Net zoals museumbezoek.
Als de kinderen hun schoenen uittrekken, heeft dat te maken met respect voor de ander, en heeft dat imo geen religieuze lading.quote:Op maandag 21 september 2009 21:52 schreef Vivi het volgende:
Het uittrekken van je schoenen heeft heel duidelijk een religieuze lading
Daarom hebben we in Nederland het bijzonder onderwijs. Als streng christelijke ouders hun kinderen niet willen blootstellen aan een moskee bezoek, dan kunnen ze daarvoor terecht op een streng christelijke school. Elke school in Nederland, bijzonder of openbaar, opereert op een eigen grondslag. Als ouder kun je je daar van op de hoogte stellen en een school uitzoeken die bij jouw overtuigingen past. Het kan zijn dat je dan een paar kilometer verder moet rijden, maar als je een diepe overtuiging hebt, moet je dat er maar voor over hebben.quote:Op maandag 21 september 2009 21:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Als je de Moskee onder dezelfde noemer schaart als een museum dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Maar srsly, wat als die moeder nu streng Christelijk is/was? De bijbel roept ertoe op ver bij de wereld en de afgoden vandaan te blijven. In de koran staat dat het godslastering is om Jezus de zoon van God te noemen. En ook dat de ware gelovigen geen vriendschap met christenen en joden mogen hebben. Moet zij dat negeren ter wille van een bezoek aan de moskee?
Wie de moskee binnen wil gaan, moet z'n schoenen uittrekken. Je betreedt voor moslims heilige grond. Het uittrekken van je schoenen heeft heel duidelijk een religieuze lading waar je je als gristen wellicht helemaal niet aan wenst te conformeren.
Nu vind ik alle georganiseerde religie van een verregaande debiliteit, maar ik kan me die bezwaren goed voorstellen.
Kort door de bocht reactie van jou. Of is dat te moeilijk te snappen voor jou?quote:Op maandag 21 september 2009 21:14 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik mis onderbouwing. Dat krijg je dan ook niet verder terug dan dat ik uit je reply deduceer.
"Menne zoon goat nie noar die zwarten" zegt genoeg, toch?quote:Op maandag 21 september 2009 22:05 schreef Vivi het volgende:
Heeft ze dat gezegd dan?
Die mogen geweigerd worden op een bijzondere school.quote:Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef Vivi het volgende:
Tja, en vervolgens moet je het dan wél leuk vinden als er kinderen ineens met een hoofddoek op die streng Christelijke school verschijnen.
hier ben ik het echt heel erg mee eens!quote:Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef Vivi het volgende:
Tja, en vervolgens moet je het dan wél leuk vinden als er kinderen ineens met een hoofddoek op die streng Christelijke school verschijnen.
Is dat Nederlands?!quote:Op maandag 21 september 2009 22:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
"Menne zoon goat nie noar die zwarten" zegt genoeg, toch?
Tja, er loopt toevallig as we speak een topic op Babybrabbel (quote:Op maandag 21 september 2009 22:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die mogen geweigerd worden op een bijzondere school.
Met 'die' bedoel ik dus de kinderen. Niet de hoofddoeken, dat weet ik niet.quote:Op maandag 21 september 2009 22:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die mogen geweigerd worden op een bijzondere school.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |