abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2009 @ 16:56:19 #1
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72971421
Vanmorgen bij het Zandkasteel een heel item over het suikerfeest
De kleine weet er nu meer van dan ik

Ik vind het belachelijk dat ze daar een heel item aan besteden. Krijgen we nu ook:

-Zandkasteel viert Pesach
-Zandkasteel op de Hindoe toer
-Koning Koos met een peniskoker in de Papua aflevering?

opgezegd@fok.nl
  maandag 21 september 2009 @ 16:57:40 #2
267706 stan5374
hoeverziekjetopics.nl EINZ!1!
pi_72971463
word er ook gek van!
Op dinsdag 17 november 2009 13:33 schreef Banzaiaap het volgende:
Stan heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden, qua kwaliteitstopics.
vraagjes ivm bed LEMMING !!!
  Licht Ontvlambaar maandag 21 september 2009 @ 16:58:41 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72971506
Waarom is dat belachelijk? Het is toch gewoon een onderdeel van de wereld om je heen... En ja, er wordt in zulke programma's ook aandacht besteed aan Joods, Boedistische en Hindoeistische gebruiken, net zoals aan Christelijke... Ik zie het probleem echt niet.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 21 september 2009 @ 17:00:44 #4
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_72971566
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is dat belachelijk? Het is toch gewoon een onderdeel van de wereld om je heen... En ja, er wordt in zulke programma's ook aandacht besteed aan Joods, Boedistische en Hindoeistische gebruiken, net zoals aan Christelijke... Ik zie het probleem echt niet.
Ik vind dat niet thuishoren in een kinderprogramma (en ook nog voor jonge kinderen!).
opgezegd@fok.nl
pi_72971585
Dit doet me denken aan de protesten tegen het feit dat er een negerin voorkwam in Sesamstraat.

Als je niet wilt dat je kinderen iets leren over de wereld om hen heen, dan flikker je die tv maar de deur uit. Jammer voor je dat home-schooling niet is toegestaan in Nederland.
pi_72971590
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef Sjeen het volgende:
Omdat Nederland hoofdzakelijk een christelijk land is, mensen zijn nog niet gewend aan het idee rondom multiculturele samenleving.
Google is your friend, abuse your friends
  Licht Ontvlambaar maandag 21 september 2009 @ 17:02:32 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72971619
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:00 schreef FoXje het volgende:

[..]

Ik vind dat niet thuishoren in een kinderprogramma (en ook nog voor jonge kinderen!).
Waarom niet? Het maakt toch onderdeel uit van de wereld waarin je leeft...
  maandag 21 september 2009 @ 17:03:57 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_72971662
quote:

[..]

Maar dan neem ik aan dat je ook problemen hebt met sinterklaas en de kerstdagen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72971683
Dankzij zulke progamma's krijg je iig geen wereldvreemde mensen zoals TS in de toekomst. Btw NL is multicultureel was dat en zal altijd zo blijven. Zonder buitenlanders zakt dit land als een kaartenhuis inelkaar. Live with it asshole.

En tijden veranderen, 90% van Fok! gelooft niet in een god. Daar gaat je christelijk land argument want denk heel sterk dat 90% van Nederlanders ook niet doet. En alsof Suikerfeest iets heel slechts is, jeeeeeez man het is fuckin SUIKER, voor Kinderen. Wat klaag je?
*Hosselcopter*
  maandag 21 september 2009 @ 17:06:16 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_72971732
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:04 schreef Dibble het volgende:
Dankzij zulke progamma's krijg je iig geen wereldvreemde mensen zoals TS in de toekomst. Btw NL is multicultureel was dat en zal altijd zo blijven. Zonder buitenlanders zakt dit land als een kaartenhuis inelkaar. Live with it asshole.

En tijden veranderen, 90% van Fok! gelooft niet in een god. Daar gaat je christelijk land argument want denk heel sterk dat 90% van Nederlanders ook niet doet.
Nou is Fok niet echt een afspiegeling van de Nederlandse samenleving hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72971860
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:56 schreef FoXje het volgende:
Vanmorgen bij het Zandkasteel een heel item over het suikerfeest
De kleine weet er nu meer van dan ik
En dat vind je erg?
Het was misschien beter geweest als je mee had gekeken met het programma
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_72971910
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:01 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Omdat Nederland hoofdzakelijk een christelijk land is, mensen zijn nog niet gewend aan het idee rondom multiculturele samenleving.
Welke multiculturele samenleving? Die is totaal mislukt.
History became legend, legend became myth.
  maandag 21 september 2009 @ 17:12:17 #13
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_72971917
quote:

[..]

Wij kregen die shit anno 1990 gewoon op de basisschool, een Katholieke basisschool welteverstaan.
En daar is in mijn ogen niets mis mee, zolang we geen enkel geloof gaan verheerlijken maar slechts informatie verstrekken.
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:12 schreef valek het volgende:

[..]

Beetje standaard reactie van iemand die niet verder dan de Telegraaf kijkt.
Ja, er zijn problemen tussen verschillende afkomsten, ja er zijn fouten gemaakt door meerdere besturen tijdens de grotere instroom van gastarbeiders, vluchtelingen en provincialen van de andere kant van de plas.
Maar ga nou niet doen alsof de wereld buiten je deur enkel bestaat uit het zwart/wit vlak
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_72972001
quote:

[..]

Mislukt of niet, hij is er wel. Niks mis om iets te leren over dingen die andere mensen doen.
pi_72972478
quote:

[..]

Precies, en met die instelling gaat het er godzijdank beter op worden.

Evenals die ene user die Nederland 'hoofdzakelijk christelijk' noemt. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_72972643
Tja, de klacht is een beetje van dezelfde orde als mensen die jammeren dat de "Cartoons op het Kinderkanaal zo geweldadig en druk zijn en als je kind ernaar kijkt het hyper-actief wordt"...

als ouder maak je uiteindelijk zelf ook uit waarnaar en hoe lang je kind televisie kijkt en welke programma's en als je het niet eens bent met de inhoud van bepaalde programma's bepaald jij als ouder gewoon dat je kind dat niet kijkt ...

zo moeilijk is dat heus niet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 21 september 2009 @ 17:31:29 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72972684
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Ja, er zijn problemen tussen verschillende afkomsten, ja er zijn fouten gemaakt door meerdere besturen tijdens de grotere instroom van gastarbeiders, vluchtelingen en provincialen van de andere kant van de plas.
Maar ga nou niet doen alsof de wereld buiten je deur enkel bestaat uit het zwart/wit vlak
En dan nog, als de multiculturele samenleving inderdaad totaal mislukt zou zijn komt dat met name omdat verschillende partijen totaal geen begrip hebben voor de gewoontes en gebruiken van anderen. Iets wat met voorlichting juist prima op te lossen is.

Natuurlijk gaat het niet altijd even vloeiend, en soms komen er nieuwsberichten voorbij waaruit blijkt dat er nog heel wat te doen is. Maar een jeugdprogramma dat voorlichting geeft over gebruiken van een in Nederland vertegenwoordigde cultuur is absoluut geen slecht iets.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_72973442
Prima toch! Ze zal er op school ook wel mee te maken krijgen en eventueel bij vriendjes.
En ik wil graag dat mijn kind weet wat er in de wereld allemaal speelt.
Wij vieren Sinterklaas en anderen het suikerfeest!
pi_72973497
haha volgens mij hebben we deze discussie vorig jaar ook gevoerd. zo'n beetje dan.
  maandag 21 september 2009 @ 17:58:08 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72973602
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:54 schreef bixister het volgende:
haha volgens mij hebben we deze discussie vorig jaar ook gevoerd. zo'n beetje dan.
volgens mij ook, of was dat niet omdat sassa ineens een tintje kreeg
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72973799
Ja waarom was dat?? hahaha ik dacht dat ik spoken zag maar dus mooi niet!
pi_72974072
Sassa?

Maar zoveel al hebben gezegd, er zit een knop op de tv en als je niet wilt dat je kind ergens naar kijkt dan zet je hem toch lekker uit?

Ik heb liever dat mijn zoon straks leert van Multiculturele dingen dan dat eeuwige geknok op andere hippe zenders.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72974216
Sassa was blank en is nu bruin

pi_72974330
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:18 schreef Pvoesss het volgende:
Sassa was blank en is nu bruin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was dat plotseling? Of met een verhaaltje? En hebben die kinderen dat niet door dan?!
pi_72974360
Ik heb ook geen idee waarom. Ik zag haar ineens bruin
pi_72974439
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb ook geen idee waarom. Ik zag haar ineens bruin
Wat stom! En dan hadden ze dr haar wel even mee moeten kleuren natuurlijk!
  Licht Ontvlambaar maandag 21 september 2009 @ 18:26:33 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72974463
Gewoon wat lang op het strand gehangen...
pi_72974563
Ohohhh, wat een beschamend topic, echt...
Anyway, je kind zal op school ook les krijgen over andere geloven, wellicht bezoekt het dan zelfs een moskee (doen wij dus met de kleuters). Dat wordt nog wat FoXje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72976694
Ik vind het juist wel goed dat ze ook leren over andere geloven enzo... Mijn dochter kijkt helemaal niet naar het onderwerp suikerfeest, maar ze kijkt Zandkasteel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72978093
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:12 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wij kregen die shit anno 1990 gewoon op de basisschool, een Katholieke basisschool welteverstaan.
En daar is in mijn ogen niets mis mee, zolang we geen enkel geloof gaan verheerlijken maar slechts informatie verstrekken.
[..]

Jouw reactie over mij dat ik niet verder kijk dan de Telegraaf slaat ook nergens op.
  maandag 21 september 2009 @ 20:07:41 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_72978202
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:30 schreef Moonah het volgende:
Ohohhh, wat een beschamend topic, echt...
Anyway, je kind zal op school ook les krijgen over andere geloven, wellicht bezoekt het dan zelfs een moskee (doen wij dus met de kleuters). Dat wordt nog wat FoXje!
FIjn! (En nee, dat is niet sarcastisch)

Ik ben nog steeds blij dat in Haaksbergen elk jaar rond 4/5 mei er aandacht besteed wordt aan de 2e wereldoorlog en dat de kinderen van groep 7/8 naar een moskee, synagoge en naar een kerk gaan
Het mooiste is dat die kinderen op school weer terugkomen en je ze echt hoort zeggen "waarom zegt iedereen altijd dat er zoveel verschillen zijn, er waren een heleboel dingen hetzelfde!"

Hulde dat jullie dat al met de kleuters doen, je kan mi niet vroeg genoeg beginnen hiermee Als je niet weet wat in een ander omgaat, is het heel moeilijk om de ander te respecteren, door samen dit soort dingen te doen, wordt dat stukken makkelijker!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 21 september 2009 @ 20:09:08 #32
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_72978270
Eens, op het jeugdjournaal ook, potdomme meer getinte ( ) mensen dan 'witte' mensen in beeld, en er wordt inderdeed veel te veel aandacht aan besteed, ik geef Gertje niet graag gelijk, maar de islamisering.
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  maandag 21 september 2009 @ 20:23:28 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72978897
Ik zou anders ook niet zo onverdeeld verguld zijn met een Moskeebezoek, ik bepaal toch altijd liever zelf nog wel op welke manier ik kennis omtrent (niet-Westerse) religies in mijn opvoeding wens te integreren .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 21 september 2009 @ 21:14:43 #34
12888 Skull-splitter
pi_72981232
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:04 schreef valek het volgende:

[..]

Jouw reactie over mij dat ik niet verder kijk dan de Telegraaf slaat ook nergens op.
Ik mis onderbouwing. Dat krijg je dan ook niet verder terug dan dat ik uit je reply deduceer.
pi_72981236
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:23 schreef Vivi het volgende:
Ik zou anders ook niet zo onverdeeld verguld zijn met een Moskeebezoek,
Er was bij ons een moeder die haar kind heeft thuisgehouden op de dag van het bezoek. De directeur heeft toen melding gedaan bij de leerplichtambtenaar. Terecht vind ik. De school bepaalt de inhoud van het lesprogramma. Moskeebezoek valt onder cultureel-maatschappelijke vorming. Net zoals museumbezoek.

Op de middelbare school zijn we trouwens op bezoek geweest bij de Hare Krishna. En nee, ik ben niet toegetreden.
pi_72981633
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:14 schreef Moonah het volgende:
Op de middelbare school zijn we trouwens op bezoek geweest bij de Hare Krishna. En nee, ik ben niet toegetreden.
Ik ben zelf niet gelovig maar de Hare Krishna is mij niet vreemd. Niks mis mee.
Ook niet met andere geloofsovertuigingen trouwens maar met bovenstaande heb ik nog het meeste
  maandag 21 september 2009 @ 21:52:00 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72982893
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Er was bij ons een moeder die haar kind heeft thuisgehouden op de dag van het bezoek. De directeur heeft toen melding gedaan bij de leerplichtambtenaar. Terecht vind ik. De school bepaalt de inhoud van het lesprogramma. Moskeebezoek valt onder cultureel-maatschappelijke vorming. Net zoals museumbezoek.

Als je de Moskee onder dezelfde noemer schaart als een museum dan kan ik me er nog iets bij voorstellen .

Maar srsly, wat als die moeder nu streng Christelijk is/was? De bijbel roept ertoe op ver bij de wereld en de afgoden vandaan te blijven. In de koran staat dat het godslastering is om Jezus de zoon van God te noemen. En ook dat de ware gelovigen geen vriendschap met christenen en joden mogen hebben. Moet zij dat negeren ter wille van een bezoek aan de moskee?

Wie de moskee binnen wil gaan, moet z'n schoenen uittrekken. Je betreedt voor moslims heilige grond. Het uittrekken van je schoenen heeft heel duidelijk een religieuze lading waar je je als gristen wellicht helemaal niet aan wenst te conformeren.

Nu vind ik alle georganiseerde religie van een verregaande debiliteit, maar ik kan me die bezwaren goed voorstellen.
pi_72983425
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:52 schreef Vivi het volgende:

Het uittrekken van je schoenen heeft heel duidelijk een religieuze lading
Als de kinderen hun schoenen uittrekken, heeft dat te maken met respect voor de ander, en heeft dat imo geen religieuze lading.

Als de moeder er op grond van haar geloofsovertuiging bezwaar tegen zou hebben gehad, had ze een officieel en met argumenten onderbouwd verzoek tot verzuim kunnen indienen. Maar dat was niet het geval. Er lagen racistische motieven aan ten grondslag.
  maandag 21 september 2009 @ 22:05:37 #39
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72983550
Heeft ze dat gezegd dan? En, ik gaf dan ook meerdere redenen dan alleen het uittrekken van de schoenen. En dan nog, je zegt het zelf dat het in JOUW opinie geen geldige reden is. Maar dat zegt natuurlijk alleen maar wat over jou .
pi_72983793
Wat ik wel raar vond is dat er kinderen van school vrij kregen voor suikerfeest. Met Sinterklaas krijgen de " Nederlandse" kinderen toch ook geen vrij?
Ik bedoel, we hebben nu eenmaal besloten de christelijke feestdagen als vrije schooldagen te bestempelen. Waarom wordt er dan wel uitzondering gemaakt voor het suikerfeest wat een feestdag voor de moslims is en worden de gewone Nederlandse feestdagen geen vrijaf gegeven.
Daar gaan we weer
pi_72983934
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Als je de Moskee onder dezelfde noemer schaart als een museum dan kan ik me er nog iets bij voorstellen .

Maar srsly, wat als die moeder nu streng Christelijk is/was? De bijbel roept ertoe op ver bij de wereld en de afgoden vandaan te blijven. In de koran staat dat het godslastering is om Jezus de zoon van God te noemen. En ook dat de ware gelovigen geen vriendschap met christenen en joden mogen hebben. Moet zij dat negeren ter wille van een bezoek aan de moskee?

Wie de moskee binnen wil gaan, moet z'n schoenen uittrekken. Je betreedt voor moslims heilige grond. Het uittrekken van je schoenen heeft heel duidelijk een religieuze lading waar je je als gristen wellicht helemaal niet aan wenst te conformeren.

Nu vind ik alle georganiseerde religie van een verregaande debiliteit, maar ik kan me die bezwaren goed voorstellen.
Daarom hebben we in Nederland het bijzonder onderwijs. Als streng christelijke ouders hun kinderen niet willen blootstellen aan een moskee bezoek, dan kunnen ze daarvoor terecht op een streng christelijke school. Elke school in Nederland, bijzonder of openbaar, opereert op een eigen grondslag. Als ouder kun je je daar van op de hoogte stellen en een school uitzoeken die bij jouw overtuigingen past. Het kan zijn dat je dan een paar kilometer verder moet rijden, maar als je een diepe overtuiging hebt, moet je dat er maar voor over hebben.
pi_72984105
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:14 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik mis onderbouwing. Dat krijg je dan ook niet verder terug dan dat ik uit je reply deduceer.
Kort door de bocht reactie van jou. Of is dat te moeilijk te snappen voor jou?
  maandag 21 september 2009 @ 22:18:48 #43
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984136
Tja, en vervolgens moet je het dan wél leuk vinden als er kinderen ineens met een hoofddoek op die streng Christelijke school verschijnen.
pi_72984245
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:05 schreef Vivi het volgende:
Heeft ze dat gezegd dan?
"Menne zoon goat nie noar die zwarten" zegt genoeg, toch?
pi_72984283
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef Vivi het volgende:
Tja, en vervolgens moet je het dan wél leuk vinden als er kinderen ineens met een hoofddoek op die streng Christelijke school verschijnen.
Die mogen geweigerd worden op een bijzondere school.
pi_72984358
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef Vivi het volgende:
hier ben ik het echt heel erg mee eens!

Eigenlijk ben ik ook gewoon voor een verbod op hoofddoeken binnen het onderwijs. Ik geloof dat Frankrijk dat ook heeft.
Daar gaan we weer
  maandag 21 september 2009 @ 22:23:05 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984362
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

"Menne zoon goat nie noar die zwarten" zegt genoeg, toch?
Is dat Nederlands?! Maar ja. Lijkt me duidelijk .
  maandag 21 september 2009 @ 22:24:23 #48
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984410
quote:

[..]

Tja, er loopt toevallig as we speak een topic op Babybrabbel ( ) daarover. Dat dat dus gewoon wordt toegestaan.
pi_72984538
quote:

[..]

Met 'die' bedoel ik dus de kinderen. Niet de hoofddoeken, dat weet ik niet.
  maandag 21 september 2009 @ 22:30:04 #50
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72984679
Er zit nogal verschil in tussen mogen weigeren, en het daadwerkelijk doen
  maandag 21 september 2009 @ 22:36:14 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72984917
Bij 'ons' op school zijn hoofddoeken gewoon niet toegestaan.. Net als petjes
Dergelijke hoofdbedekking belemmert open communicatie. Staat gewoon in de schoolregels.

Niks mis mee trouwens, het suikerfeest-item bij het zandkasteel vanmorgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72987418
nog even opgezocht, maar hier kun je een stukje discussie van vorig jaar [edit]ohnee, 2 jaar terug zelfs al! [/edit] hierover teruglezen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:50:39 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72989083
Ik ben zelf niet gelovig en misschien dat ik er daarom totaal geen moeite mee heb.
Alle gelovige feestdagen zijn voor mij sprookjes ( wil hiermee niet iemand beledigen, zo ervaar ik het en ik vier ook kerst en carnaval, vind het wel gezellig, lekker hypocriet dus) dus ik heb ook geen voorkeur voor een bepaald geloof en mogen onze dochters met allemaal in aanraking komen.
Zolang het niet wordt opgedrongen maar het gewoon een leermoment is kan ik het alleen maar toejuichen.
zo kunnen ze zelf hun eigen mening vormen over geloof en hopenlijk worden het zo ook tolerante volwassenen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:53:48 #54
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72989123
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:10 schreef bikinistringding het volgende:
Wat ik wel raar vond is dat er kinderen van school vrij kregen voor suikerfeest. Met Sinterklaas krijgen de " Nederlandse" kinderen toch ook geen vrij?
Ik bedoel, we hebben nu eenmaal besloten de christelijke feestdagen als vrije schooldagen te bestempelen. Waarom wordt er dan wel uitzondering gemaakt voor het suikerfeest wat een feestdag voor de moslims is en worden de gewone Nederlandse feestdagen geen vrijaf gegeven.
Moslims zouden misschien helemaal geen vrij willen hebben met sinterklaas en kerst, maar ze moeten wel aangezien dat zo is besloten, ze hebben dus geen keuze en moeten meedoen.

We kunnen slechts zeggen, jullie moeten suikerfeest maar verzetten want de datum komt ons niet zo gelegen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:21:34 #55
12888 Skull-splitter
pi_72991912
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef valek het volgende:

[..]

Kort door de bocht reactie van jou. Of is dat te moeilijk te snappen voor jou?
That's just
pi_73044722
Zeg FoXje, vanochtend was de herhaling, dus even gekeken, en weet je wat ik zó stom vond? Dat ze aan het einde zo benadrukten dat je je tanden moet poetsen. Dat maak ik als ouer toch zeker zélf wel uit.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:23:00 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73046715
Zouden ze op een zwarte school nou ook een kerk bezoeken? Of is het geheel aan de blanke scholen, om die wederzijdse tolerantie te bewerkstelligen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vivi op 23-09-2009 19:32:51 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 19:24:56 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73046791
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:19 schreef Moonah het volgende:
Zeg FoXje, vanochtend was de herhaling, dus even gekeken, en weet je wat ik zó stom vond? Dat ze aan het einde zo benadrukten dat je je tanden moet poetsen. Dat maak ik als ouer toch zeker zélf wel uit.
Als je als ouder niet achter een verplicht moskeebezoek staat heeft dat niet een directe correlatie met het uitvallen van je kind zijn tanden lijkt me.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 20:21:01 #59
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_73048821
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:23 schreef Vivi het volgende:
Zouden ze op een zwarte school nou ook een kerk bezoeken? Of is het geheel aan de blanke scholen, om die wederzijdse tolerantie te bewerkstelligen.
Kom op Viev, een bezoekje aan onze knuffelallochtonen kan best leerzaam zijn. Wij gingen vroeger apies kijken, tegenwoordig gaan ze met de lagere school naar de moskee
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:29:02 #60
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73049111
nou ja?! Dit meen je toch niet?
Lekker douchen!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:29:31 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049125
Nou, ik vind dat het maar eens wat meer van twee kanten moet komen, zeg maar. Hoewel, die apies gooiden ook drollen naar je, als je even niet oplette .
  woensdag 23 september 2009 @ 20:29:58 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049139
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef sjak het volgende:
nou ja?! Dit meen je toch niet?
Wat precies?
pi_73049153
quote:
op zwarte scholen waarschijnlijk wel, maar op bijzondere scholen als islamitische scholen, hindoe scholen of joodse scholen waarschijnlijk niet... (zwarte school heeft niet persé iets met geloof te maken, is meer dat het overgrote meerderdeel allochtoon is. dat kan ook katholiek allochtoon zjin...) (sorry, de zout voor op alle slakken is nu op hoor... )
punt is alleen wel dat christelijke scholen over het algemeen ook geen bezoek brengen aan moskee of katholieke kerk en katholieke scholen ook niet aan protestantse kerken en de moskee. gelukkig zijn er wel uitzonderingen, maar de meeste scholen zijn zo tolerant niet...
  woensdag 23 september 2009 @ 20:30:42 #64
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73049169
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat precies?
Ik vind de reactie van slaapmeisje een beetje vreemd.
Lekker douchen!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:33:21 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049263
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:30 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik vind de reactie van slaapmeisje een beetje vreemd.
Dat is volgens mij gewoon humoristisch bedoelt hoor.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:34:12 #66
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73049285
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat is volgens mij gewoon humoristisch bedoelt hoor.
Ik hoop ook echt dat het alleen aan mijn humeur ligt
Lekker douchen!
pi_73049287
quote:
Als het alleen vanuit blanke scholen gebeurt, kan het nooit wederzijdse tolerantie bewerkstelligen

Ik weet niet of dat op zwarte scholen gebeurt, maar segregatie in bijvoorbeeld de vorm van écht zwarte of islamitische scholen is over het algemeen niet bevorderend voor de tolerantie naar andere culturen of religies.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 23 september 2009 @ 20:34:38 #68
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_73049301
Dat ze erover informeren vind ik nog niet zo gek. Wat me wel mateloos stoort is dat ze in dat programma maar ook in sesamstraat (haha, pn kijkt kinderprogramma's!) liedjes zingen in het turks.
Spreek gvd gewoon Nederlands man. Het is al te beschamend om te zien dat 4 jarige kindjes in de supermarkt vloeiend turks praten en geen Nederlands, moet je het ook nog ff fijn op deze manier stimuleren
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 20:37:18 #69
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_73049403
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik hoop ook echt dat het alleen aan mijn humeur ligt
Wat Vivi zegt dus
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_73049438
Volgens mij was dit een van de liedjes bij het Zandkasteel:

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:38:18 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049440
Ik vind dat zoiets als een moskee-bezoek gewoon onderdeel moet zijn van een keuzevak. Al dan niet gekozen door de ouders, en ik vind dus OOK dat de basis van een kind thuis ligt. Zoiets als religie (en ja, JUIST op een openbare school) door de strot duwen onder het mom van Culturele Vorming vind ik de rol van de ouder met voeten treden. School is er wmb om te leren lezen, rekenen en schrijven, en verder vind ik het zeer nuttig als er projecten worden gedaan mbt pesten, weerbaarheid en zulks, of creatieve dingen zoals toneel of een debat-club.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:42:49 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049583
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef pisnicht het volgende:
Dat ze erover informeren vind ik nog niet zo gek. Wat me wel mateloos stoort is dat ze in dat programma maar ook in sesamstraat (haha, pn kijkt kinderprogramma's!) liedjes zingen in het turks.
Spreek gvd gewoon Nederlands man. Het is al te beschamend om te zien dat 4 jarige kindjes in de supermarkt vloeiend turks praten en geen Nederlands, moet je het ook nog ff fijn op deze manier stimuleren
Dat ook ja, Ik vind het op het kruiperige af hoe de gemiddelde nederlander in de gunst probeert te komen bij onze Islamitische landgenoten. Prima als ze hier zijn en zich normaal gedragen verder, en wat mij betreft geloof je in Jezus, Allah of Jabba the Hut, ik vind het allemaal idioterie, maar ik ben behoorlijk moe van dat hele Islamgeneuzel en ik zal mijn kind heus wel vertellen wat al die religies inhouden, en dan mag ie nog zelf kiezen ook hoor.

Oh en ik ben nog een hypocriet ook want ik ben een sucker voor de Rooms-Katholieke rituelen.
Maar ja, de Italiaanse Mafia is ook zwaar katholiek over het algemeen .
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 20:45:15 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_73049670
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef Vivi het volgende:
Nou, ik vind dat het maar eens wat meer van twee kanten moet komen, zeg maar. Hoewel, die apies gooiden ook drollen naar je, als je even niet oplette .
Ik heb nog nachtmerries van een hele grote gorilla die op zijn gemakkie zijn eigen drol zat op te eten

Anyway, ik ben het wel met je eens dat het van twee kanten moet komen en dat zie ik in veel gevallen helaas niet gebeuren. Ben zelf totaal niet gelovig en ook niet zo opgevoed, maar zou het wel fijn vinden als Milo van alle geloven wel iets afweet. Ik ging vroeger wel eens voor de lol mee met een vriendinnetje naar zondagssschool en ik heb ook een periode gehad dat ik zelf ging bidden in bed met weesgegroetjes enzo. De Islam kan wat mij betreft gewoon mee in het rijtje Boedhisme, Christendom, Judaisme etc.
pi_73050421
ik vind 't gewoon bji algemene kennis horen. een beetje raar als je wil dat je kind daar niks vanaf komt te weten.
pi_73050617
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:38 schreef Vicky het volgende:
Volgens mij was dit een van de liedjes bij het Zandkasteel:

Nope, deze was bij HuisjeBoompje Beestje, bestemd voor groep 3 en 4. En wat meer inhoudelijk.
Het Zandkasteel ging puur en alleen over het Suikerfeest ("Joepie, vandaag eten we allemaal lekkere zoete dingen!"), geen enkele link naar de achtergrond. Er was wel een liedje met daarin een oom Ali en een meisje Aisha, maar dat was het enige allochtone.

Overigens zie ik in de SintJan regelmatig schoolklassen van diverse pluimage.
pi_73050732
oh ja das waar.. deze was van HBB
Mijn meoder heeft een dvd van het Zandkasteel met het suikerfeest erop. Amber vindt 'm leuk

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20071129_skrfeestdans01

Dit is een van de liedjes uit het Zandkasteel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 september 2009 @ 21:14:21 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73050800
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:04 schreef bixister het volgende:
ik vind 't gewoon bji algemene kennis horen. een beetje raar als je wil dat je kind daar niks vanaf komt te weten.
Wie zegt dat dan hier?
pi_73051084
als je 't alleen als keuzevak wil aanbieden, impliceert 't toch dat je ervan uitgaat dat een aantal ouders niet wil dat hun kind daar kennis van neemt?
pi_73051294
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:38 schreef Vivi het volgende:
Ik vind dat zoiets als een moskee-bezoek gewoon onderdeel moet zijn van een keuzevak. Al dan niet gekozen door de ouders, en ik vind dus OOK dat de basis van een kind thuis ligt. Zoiets als religie (en ja, JUIST op een openbare school) door de strot duwen onder het mom van Culturele Vorming vind ik de rol van de ouder met voeten treden. School is er wmb om te leren lezen, rekenen en schrijven, en verder vind ik het zeer nuttig als er projecten worden gedaan mbt pesten, weerbaarheid en zulks, of creatieve dingen zoals toneel of een debat-club.
vind ik ook. daarom vind ik het fijn dat op de school waar ik werk, religie inderdaad een keuzevak is. (allerlei religies worden belicht) ouders die willen dat hun kind er niet aan mee doet, kan dat doorgeven aan school, en dan doet dat kind wat anders in die tijd. meestal is het in een klas half om half verdeeld...
rond de feestdagen gaan we wel inhoudelijk in op waarom de kinderen vrij zijn, maar dat wordt van verschillende kanten belicht. ja, kerst is alleen in de katholieke en christelijke sfeer over de geboorte van Jezus bijvoorbeeld, maar er is ook het midwinter vanuit heidenen rond de romeinse tijd (voor de bovenbouw) en in het joodse en islamitische geloof komt de geboorte van Jezus ook voor, maar dan als profeet in plaats van "zoon van"... maar goed, dat is inderdaad cultureel onder het mom van algemene kennis... daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat geeft de school sowieso mee. wel kun je daar als ouder over in gesprek met de school, en zal de school daar serieus naar luisteren. zo zijn er ook kinderen op school die Jehovah getuigen zijn. die kinderen doen absoluut nergens aan mee op religie gebied... (en niet met verjaardagen, sinterklaas, 11 november en andere feesten die gelovige achtergronden hebben maar niet in de bijbel staan...
  woensdag 23 september 2009 @ 21:31:13 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73051485
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:21 schreef bixister het volgende:
als je 't alleen als keuzevak wil aanbieden, impliceert 't toch dat je ervan uitgaat dat een aantal ouders niet wil dat hun kind daar kennis van neemt?
Euh, nee? Het impliceert dat ik vind dat het een zaak (en taak) van de ouder is om te bepalen wanneer en op welke wijze ze invulling wensen te geven aan de religieuze "voorlichting" van hun kind .
  woensdag 23 september 2009 @ 21:32:47 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73051569
maar kies je dat niet ook deels bij het maken van een schoolkeuze?
Als je voor een school kiest die leerlingen iets van elke cultuur/religie wat kennis wil geven etc.
Dan stem je daar toch automatisch mee in op de wijze van het leren aan de kinderen?
Of denk ik dan te simpel
pi_73051578
Vivi, dat is ook de insteek van onze school.
_evenstar_ , dat klopt, maar als je naar openbaar onderwijs gaat, kun je een school treffen die helemaal niks met geloof doet, of die alle geloven moet aanstippen. als je dat als ouder niet wil, kun je daar dus over praten...
pi_73051596
ja, en daarin verschillen wij van mening, want ik vind die 'voorlichting' dus bij algemene kennis horen die ze ook op school moeten krijgen aangeboden.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:35:20 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73051694
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:26 schreef mijsje het volgende:

[..]

vind ik ook. daarom vind ik het fijn dat op de school waar ik werk, religie inderdaad een keuzevak is. (allerlei religies worden belicht) ouders die willen dat hun kind er niet aan mee doet, kan dat doorgeven aan school, en dan doet dat kind wat anders in die tijd. meestal is het in een klas half om half verdeeld...
rond de feestdagen gaan we wel inhoudelijk in op waarom de kinderen vrij zijn, maar dat wordt van verschillende kanten belicht. ja, kerst is alleen in de katholieke en christelijke sfeer over de geboorte van Jezus bijvoorbeeld, maar er is ook het midwinter vanuit heidenen rond de romeinse tijd (voor de bovenbouw) en in het joodse en islamitische geloof komt de geboorte van Jezus ook voor, maar dan als profeet in plaats van "zoon van"... maar goed, dat is inderdaad cultureel onder het mom van algemene kennis... daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat geeft de school sowieso mee. wel kun je daar als ouder over in gesprek met de school, en zal de school daar serieus naar luisteren. zo zijn er ook kinderen op school die Jehovah getuigen zijn. die kinderen doen absoluut nergens aan mee op religie gebied... (en niet met verjaardagen, sinterklaas, 11 november en andere feesten die gelovige achtergronden hebben maar niet in de bijbel staan...
Precies, ik vind het prima als er wordt verteld wat de verschillende stromingen en religies inhouden (ik zou dan ook graag zien dat bijvoorbeeld het humanisme, antroposofie and so on ook worden meegenomen). Maar een bezoek aan een gebedshuis, compleet met je houden aan de religieuze tradities die dat met zich meebrengt, dat bepaal ik liever zelf.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:37:05 #85
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73051768
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:32 schreef _evenstar_ het volgende:
maar kies je dat niet ook deels bij het maken van een schoolkeuze?
Als je voor een school kiest die leerlingen iets van elke cultuur/religie wat kennis wil geven etc.
Dan stem je daar toch automatisch mee in op de wijze van het leren aan de kinderen?
Of denk ik dan te simpel
Ik weet niet op wat voor school Moonah les geeft bijvoorbeeld, maar als ik mijn kind op een Christelijke school zou doen zou ik er niet van gecharmeerd zijn. En op een openbare evenmin. De redenen lijken me evident.
pi_73051849
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat de school er mee bezig is, puur omdat ik er te weinig vanaf weet.
zoals ik al schreef, ik ben niet gelovig, ik kan dus ook niet aan de kinderen goed uitleggen wat suikerfeest, Pinksteren, hemelvaart enz. inhoudt.
Van welk geloof zo'n feestdag uitkomt maakt me dan ook echt niks uit, voor mij zijn ze allemaal een pot nat.
En wat Moonah al schreef, als kind zijn wij ook met school (openbare) naar de Sint-Jan in Den Bosch geweest, dat is niks anders naar mijn idee.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:39:03 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73051862
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:33 schreef bixister het volgende:
ja, en daarin verschillen wij van mening, want ik vind die 'voorlichting' dus bij algemene kennis horen die ze ook op school moeten krijgen aangeboden.
Dat kan natuurlijk, ik vind dat de overdracht van die algemene kennis niet persé gelinkt hoeft te zijn aan het bezoek van een gebedshuis .
pi_73051886
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik weet niet op wat voor school Moonah les geeft bijvoorbeeld, maar als ik mijn kind op een Christelijke school zou doen zou ik er niet van gecharmeerd zijn. En op een openbare evenmin. De redenen lijken me evident.
(Rooms) katholiek, in naam.
Het moskeebezoek is ontstaan toen een vader van een Turks meisje in de kleutergroep haar klas uitnodigde. Dat is zo goed bevallen dat we er een traditie van hebben gemaakt.
pi_73051928
tsja, je kunt er ook te bang voor zijn denk ik. ik vind 't alleen maar een verrijking dat onderwijs niet alleen in 'droge'/abstracte vorm plaatsvindt, maar gepaard gaat met dit soort excursies en andere illustraties van de lesstof.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:41:20 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73051954
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:38 schreef snakelady het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat de school er mee bezig is, puur omdat ik er te weinig vanaf weet.
zoals ik al schreef, ik ben niet gelovig, ik kan dus ook niet aan de kinderen goed uitleggen wat suikerfeest, Pinksteren, hemelvaart enz. inhoudt.
Van welk geloof zo'n feestdag uitkomt maakt me dan ook echt niks uit, voor mij zijn ze allemaal een pot nat.
En wat Moonah al schreef, als kind zijn wij ook met school (openbare) naar de Sint-Jan in Den Bosch geweest, dat is niks anders naar mijn idee.
Mja, ik vind dat wel anders aangezien wij in NL een RK traditie hebben natuurlijk. Maar goed, de Islam is hier ook behoorlijk vertegenwoordigd, dat valt niet te ontkennen.
pi_73051983
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:37 schreef Vivi het volgende:
De redenen lijken me evident.
eerlijk gezegd: nee, ik snap echt niet zo goed waarom je dit zo erg zou vinden.
pi_73052010
Groep 8 gaat trouwens elk jaar naar de plaatselijke kerk. De toren beklimmen enzo.
En we worden ook wel eens uitgenodigd bij een geitenboerderij, of de brandweer.
Ik zie het in diezelfde orde.
Het is niet zo dat we ineens jonge meisjes uithuwelijken.
pi_73052040
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:39 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk, ik vind dat de overdracht van die algemene kennis niet persé gelinkt hoeft te zijn aan het bezoek van een gebedshuis .
Maar wat is er dan zo erg aan als een kind naar een gebedshuis gaat? Ik geloof niet dat dat ernstige ( of ook maar enige ) gevolgen zal hebben.
Demi is laatst voor het eerst mee gegaan naar een kerk ivm een doop, ik ben echt niet bang dat ze nu ineens heel gelovig wordt.
Sterker nog, voor haar was het gewoon een (mooi) gebouw, verders niks.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:43:35 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73052055
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:40 schreef bixister het volgende:
tsja, je kunt er ook te bang voor zijn denk ik. ik vind 't alleen maar een verrijking dat onderwijs niet alleen in 'droge'/abstracte vorm plaatsvindt, maar gepaard gaat met dit soort excursies en andere illustraties van de lesstof.
Waarom nou weer "bang"?! . Gottegot, Bix, ik vind je een schat, maar dit soort opmerkingen krijg ik echt het zuur van. Ik ben niet bang en al helemaal niet voor Moslims of wat voor religie dan ook. Dit is gewoon mijn mening, dat heeft niks met "bang zijn" te maken.
pi_73052069
Oh en met groep 5 ben ik eens naar de milieustraat geweest. Dat viel qua excursie wat tegen, dus dat is geen traditie geworden.
pi_73052098
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:41 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mja, ik vind dat wel anders aangezien wij in NL een RK traditie hebben natuurlijk. Maar goed, de Islam is hier ook behoorlijk vertegenwoordigd, dat valt niet te ontkennen.
Ik heb net zo min met het RK geloof als met de Islam ( of welk ander geloof dan ook), dus mij maakt het echt niks uit.
pi_73052220
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waarom nou weer "bang"?! . Gottegot, Bix, ik vind je een schat, maar dit soort opmerkingen krijg ik echt het zuur van. Ik ben niet bang en al helemaal niet voor Moslims of wat voor religie dan ook. Dit is gewoon mijn mening, dat heeft niks met "bang zijn" te maken.
maar waarmee dan wel? ik snap 't gewoon echt niet.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:47:31 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73052235
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar wat is er dan zo erg aan als een kind naar een gebedshuis gaat? Ik geloof niet dat dat ernstige ( of ook maar enige ) gevolgen zal hebben.
Demi is laatst voor het eerst mee gegaan naar een kerk ivm een doop, ik ben echt niet bang dat ze nu ineens heel gelovig wordt.
Sterker nog, voor haar was het gewoon een (mooi) gebouw, verders niks.
Ik zeg niet dat het erg is, ik zeg dat ik dat zelf wens te bepalen. Ik heb er een aversie tegen dat mijn kind zich zou moeten conformeren aan religeuze regels die ik niet onderstreep. Daarbij vind ik het absoluut niet noodzakelijk en kan ie prima voorgelicht worden over een religie zónder dat bezoek. Als ie dan later zelf wil, be my guest. Juist om wat je zegt; dat het nu nog "gewoon een gebouw is" wil ik het niet.
Net zoals ik, mocht ik gelovig zijn, niet voor mijn kind zou bepalen om hem of haar te dopen. Die keuze moet ie zelf maar maken als ie oud genoeg is.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:48:58 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73052316
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef Moonah het volgende:
Oh en met groep 5 ben ik eens naar de milieustraat geweest. Dat viel qua excursie wat tegen, dus dat is geen traditie geworden.
Misschien is een tandartsenpraktijk een leuk idee?
pi_73052399
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Misschien is een tandartsenpraktijk een leuk idee?
Dan wel ná het Suikerfeest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')