abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2009 @ 22:36:14 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72984917
Bij 'ons' op school zijn hoofddoeken gewoon niet toegestaan.. Net als petjes
Dergelijke hoofdbedekking belemmert open communicatie. Staat gewoon in de schoolregels.

Niks mis mee trouwens, het suikerfeest-item bij het zandkasteel vanmorgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72987418
nog even opgezocht, maar hier kun je een stukje discussie van vorig jaar [edit]ohnee, 2 jaar terug zelfs al! [/edit] hierover teruglezen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:50:39 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72989083
Ik ben zelf niet gelovig en misschien dat ik er daarom totaal geen moeite mee heb.
Alle gelovige feestdagen zijn voor mij sprookjes ( wil hiermee niet iemand beledigen, zo ervaar ik het en ik vier ook kerst en carnaval, vind het wel gezellig, lekker hypocriet dus) dus ik heb ook geen voorkeur voor een bepaald geloof en mogen onze dochters met allemaal in aanraking komen.
Zolang het niet wordt opgedrongen maar het gewoon een leermoment is kan ik het alleen maar toejuichen.
zo kunnen ze zelf hun eigen mening vormen over geloof en hopenlijk worden het zo ook tolerante volwassenen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:53:48 #54
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72989123
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:10 schreef bikinistringding het volgende:
Wat ik wel raar vond is dat er kinderen van school vrij kregen voor suikerfeest. Met Sinterklaas krijgen de " Nederlandse" kinderen toch ook geen vrij?
Ik bedoel, we hebben nu eenmaal besloten de christelijke feestdagen als vrije schooldagen te bestempelen. Waarom wordt er dan wel uitzondering gemaakt voor het suikerfeest wat een feestdag voor de moslims is en worden de gewone Nederlandse feestdagen geen vrijaf gegeven.
Moslims zouden misschien helemaal geen vrij willen hebben met sinterklaas en kerst, maar ze moeten wel aangezien dat zo is besloten, ze hebben dus geen keuze en moeten meedoen.

We kunnen slechts zeggen, jullie moeten suikerfeest maar verzetten want de datum komt ons niet zo gelegen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:21:34 #55
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_72991912
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:18 schreef valek het volgende:

[..]

Kort door de bocht reactie van jou. Of is dat te moeilijk te snappen voor jou?
That's just
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_73044722
Zeg FoXje, vanochtend was de herhaling, dus even gekeken, en weet je wat ik zó stom vond? Dat ze aan het einde zo benadrukten dat je je tanden moet poetsen. Dat maak ik als ouer toch zeker zélf wel uit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:23:00 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73046715
Zouden ze op een zwarte school nou ook een kerk bezoeken? Of is het geheel aan de blanke scholen, om die wederzijdse tolerantie te bewerkstelligen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vivi op 23-09-2009 19:32:51 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:24:56 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73046791
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:19 schreef Moonah het volgende:
Zeg FoXje, vanochtend was de herhaling, dus even gekeken, en weet je wat ik zó stom vond? Dat ze aan het einde zo benadrukten dat je je tanden moet poetsen. Dat maak ik als ouer toch zeker zélf wel uit.
Als je als ouder niet achter een verplicht moskeebezoek staat heeft dat niet een directe correlatie met het uitvallen van je kind zijn tanden lijkt me.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 20:21:01 #59
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_73048821
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:23 schreef Vivi het volgende:
Zouden ze op een zwarte school nou ook een kerk bezoeken? Of is het geheel aan de blanke scholen, om die wederzijdse tolerantie te bewerkstelligen.
Kom op Viev, een bezoekje aan onze knuffelallochtonen kan best leerzaam zijn. Wij gingen vroeger apies kijken, tegenwoordig gaan ze met de lagere school naar de moskee
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:29:02 #60
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73049111
nou ja?! Dit meen je toch niet?
Lekker douchen!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:29:31 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049125
Nou, ik vind dat het maar eens wat meer van twee kanten moet komen, zeg maar. Hoewel, die apies gooiden ook drollen naar je, als je even niet oplette .
  woensdag 23 september 2009 @ 20:29:58 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049139
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef sjak het volgende:
nou ja?! Dit meen je toch niet?
Wat precies?
pi_73049153
quote:
op zwarte scholen waarschijnlijk wel, maar op bijzondere scholen als islamitische scholen, hindoe scholen of joodse scholen waarschijnlijk niet... (zwarte school heeft niet persé iets met geloof te maken, is meer dat het overgrote meerderdeel allochtoon is. dat kan ook katholiek allochtoon zjin...) (sorry, de zout voor op alle slakken is nu op hoor... )
punt is alleen wel dat christelijke scholen over het algemeen ook geen bezoek brengen aan moskee of katholieke kerk en katholieke scholen ook niet aan protestantse kerken en de moskee. gelukkig zijn er wel uitzonderingen, maar de meeste scholen zijn zo tolerant niet...
  woensdag 23 september 2009 @ 20:30:42 #64
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73049169
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat precies?
Ik vind de reactie van slaapmeisje een beetje vreemd.
Lekker douchen!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:33:21 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049263
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:30 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik vind de reactie van slaapmeisje een beetje vreemd.
Dat is volgens mij gewoon humoristisch bedoelt hoor.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:34:12 #66
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73049285
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat is volgens mij gewoon humoristisch bedoelt hoor.
Ik hoop ook echt dat het alleen aan mijn humeur ligt
Lekker douchen!
pi_73049287
quote:
Als het alleen vanuit blanke scholen gebeurt, kan het nooit wederzijdse tolerantie bewerkstelligen

Ik weet niet of dat op zwarte scholen gebeurt, maar segregatie in bijvoorbeeld de vorm van écht zwarte of islamitische scholen is over het algemeen niet bevorderend voor de tolerantie naar andere culturen of religies.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 23 september 2009 @ 20:34:38 #68
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_73049301
Dat ze erover informeren vind ik nog niet zo gek. Wat me wel mateloos stoort is dat ze in dat programma maar ook in sesamstraat (haha, pn kijkt kinderprogramma's!) liedjes zingen in het turks.
Spreek gvd gewoon Nederlands man. Het is al te beschamend om te zien dat 4 jarige kindjes in de supermarkt vloeiend turks praten en geen Nederlands, moet je het ook nog ff fijn op deze manier stimuleren
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 20:37:18 #69
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_73049403
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik hoop ook echt dat het alleen aan mijn humeur ligt
Wat Vivi zegt dus
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_73049438
Volgens mij was dit een van de liedjes bij het Zandkasteel:

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:38:18 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049440
Ik vind dat zoiets als een moskee-bezoek gewoon onderdeel moet zijn van een keuzevak. Al dan niet gekozen door de ouders, en ik vind dus OOK dat de basis van een kind thuis ligt. Zoiets als religie (en ja, JUIST op een openbare school) door de strot duwen onder het mom van Culturele Vorming vind ik de rol van de ouder met voeten treden. School is er wmb om te leren lezen, rekenen en schrijven, en verder vind ik het zeer nuttig als er projecten worden gedaan mbt pesten, weerbaarheid en zulks, of creatieve dingen zoals toneel of een debat-club.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:42:49 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73049583
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef pisnicht het volgende:
Dat ze erover informeren vind ik nog niet zo gek. Wat me wel mateloos stoort is dat ze in dat programma maar ook in sesamstraat (haha, pn kijkt kinderprogramma's!) liedjes zingen in het turks.
Spreek gvd gewoon Nederlands man. Het is al te beschamend om te zien dat 4 jarige kindjes in de supermarkt vloeiend turks praten en geen Nederlands, moet je het ook nog ff fijn op deze manier stimuleren
Dat ook ja, Ik vind het op het kruiperige af hoe de gemiddelde nederlander in de gunst probeert te komen bij onze Islamitische landgenoten. Prima als ze hier zijn en zich normaal gedragen verder, en wat mij betreft geloof je in Jezus, Allah of Jabba the Hut, ik vind het allemaal idioterie, maar ik ben behoorlijk moe van dat hele Islamgeneuzel en ik zal mijn kind heus wel vertellen wat al die religies inhouden, en dan mag ie nog zelf kiezen ook hoor.

Oh en ik ben nog een hypocriet ook want ik ben een sucker voor de Rooms-Katholieke rituelen.
Maar ja, de Italiaanse Mafia is ook zwaar katholiek over het algemeen .
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 20:45:15 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_73049670
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef Vivi het volgende:
Nou, ik vind dat het maar eens wat meer van twee kanten moet komen, zeg maar. Hoewel, die apies gooiden ook drollen naar je, als je even niet oplette .
Ik heb nog nachtmerries van een hele grote gorilla die op zijn gemakkie zijn eigen drol zat op te eten

Anyway, ik ben het wel met je eens dat het van twee kanten moet komen en dat zie ik in veel gevallen helaas niet gebeuren. Ben zelf totaal niet gelovig en ook niet zo opgevoed, maar zou het wel fijn vinden als Milo van alle geloven wel iets afweet. Ik ging vroeger wel eens voor de lol mee met een vriendinnetje naar zondagssschool en ik heb ook een periode gehad dat ik zelf ging bidden in bed met weesgegroetjes enzo. De Islam kan wat mij betreft gewoon mee in het rijtje Boedhisme, Christendom, Judaisme etc.
pi_73050421
ik vind 't gewoon bji algemene kennis horen. een beetje raar als je wil dat je kind daar niks vanaf komt te weten.
pi_73050617
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:38 schreef Vicky het volgende:
Volgens mij was dit een van de liedjes bij het Zandkasteel:

Nope, deze was bij HuisjeBoompje Beestje, bestemd voor groep 3 en 4. En wat meer inhoudelijk.
Het Zandkasteel ging puur en alleen over het Suikerfeest ("Joepie, vandaag eten we allemaal lekkere zoete dingen!"), geen enkele link naar de achtergrond. Er was wel een liedje met daarin een oom Ali en een meisje Aisha, maar dat was het enige allochtone.

Overigens zie ik in de SintJan regelmatig schoolklassen van diverse pluimage.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')