abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74983721
Het nieuwe boek van Friesingen en Timmer al gezien?

pi_74983971
Marianne gaat een stukje verder als Ani
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_74985240
Eerste uitslagen skate-off.
quote:
Dames 500 meter
Van Riessen 39.07
Bruintjes 39.30

Kuipers, M 39.93
Van der Star 40.17
Hilbrands 40.34
Nijman 40.46
Kranenborg 40.58
quote:
Heren 500 meter
Kuipers, S 35.64 (9.99)
Bos 35.91 (10.22!)

De Koning 35.92 (9.84!)
Nijenhuis 35.96 (10.08)
Schipper 36.02 (10.30!)
Elgersma 36.02 (10.08)
Mulder, M 36.06 (10.01)
Poot 36.16 (9.98)
Morgen volgt nog een 500 meter. Echt ongelooflijk dat Bos en Schipper uit zulke drama openingen nog zulke eindtijden noteren.
pi_74986202
Uitslagen 1500 meter:
quote:
Dames
1 - Elma de Vries 1.58,67
2 - Marrit Leenstra 1.59,90
3 - Laurine van Riessen 2.00,03

Van Deutekom reed 2.01,90
De Vries en Leenstra naar de wereldbekers in Noord-Amerika
quote:
Heren
1 - Simon Kuipers 1.46,25
2 - Kjeld Nuis 1.46,68
Kuipers en Nuis naar de wereldbekerwedstrijden. O.a. Kramer en Wennemars dus niet. Nuis reed overigens weer een PR.
pi_74986761
Wat hebben Wennemars en Verweij in vredesnaam gedaan, respectievelijk boven de 1.49 en 1.51 .

Kramer en ook Blokhuijsen vallen toch ook tegen.
pi_74987346
http://www.knsb.nl/topspo(...)jdWorldcups-Dag1.pdf

De uitslagen voor dag 1 staan daar.
pi_74987510
Kramer is duidelijk in stayermodus dit seizoen, op zich ook wel logisch als je bedenkt dat de 1.500 meter veel onzekerder is om een medaille te halen dan op de lange afstanden. Met de vorm zit het verder wel goed lijkt me als je kan je spelen met je tegenstander zoals dit weekend met de Jong of eerder met Bokko.

Wennemars mag vrezen voor de OS, zelfs met zijn kwalificatie wordt het zo goed als onmogelijk om op de 1.500 meter de OS te halen. Op de 1.000 meter zal het allicht nog lastiger worden.
pi_74987616
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:47 schreef Ericr het volgende:
Kramer is duidelijk in stayermodus dit seizoen, op zich ook wel logisch als je bedenkt dat de 1.500 meter veel onzekerder is om een medaille te halen dan op de lange afstanden. Met de vorm zit het verder wel goed lijkt me als je kan je spelen met je tegenstander zoals dit weekend met de Jong of eerder met Bokko.

Wennemars mag vrezen voor de OS, zelfs met zijn kwalificatie wordt het zo goed als onmogelijk om op de 1.500 meter de OS te halen. Op de 1.000 meter zal het allicht nog lastiger worden.
Waar voor Wennemars de OS steeds verder weg lijken, komen ze voor Nuis juist steeds dichter bij. Hij heeft nu de kans om in Calgary of Salt Lake een kwalificatie binnen te halen en dan hoeft hij 'alleen maar' op het AKT bij de eerste vier te eindigen en dat is ook niet direct een onmogelijke opgave.
pi_74987653
Kramer dus geen 1500 in Calgary en SLC?
pi_74987713
quote:
wo 25 nov 2009, 08:00 | 20 reacties
Schaatsploeg onder vuur

Door Frank Woestenburg
HEERENVEEN - Nog maar anderhalve maand geleden sprak Arjan Bos, directievoorzitter van TVM, bij de jaarlijkse presentatie van 'zijn' schaatsploeg hoopvol over vijf olympische medailles in Vancouver. Over 79 dagen wordt het olympisch vuur in de Canadese stad ontstoken, maar naarmate het evenement dichterbij komt, neemt met de spanning ook de bezorgdheid toe. Ook bij de sponsor. Bos: "Ik heb het idee dat de stijgende lijn van een paar jaar geleden is omgebogen in een dalende tendens. Het sprankelende is weg bij een deel van de ploeg."

Afgelopen weekeinde verzekerde Sven Kramer zich van een olympisch startbewijs op de tien kilometer. Eerder had hij dat ook al gedaan op de halve afstand. Naast Kramer presteerde ook Ireen Wüst goed met haar tweede plaats op de 1500 meter. Meer lichtpuntjes vallen er vooralsnog niet te ontdekken, constateert Bos.

Uitgezonderd Kramer en Wüst en in mindere mate jongeling Koen Verweij heeft in zijn optiek geen enkele TVM-schaatser deze winter overtuigd. Sterker nog, Paulien van Deutekom, Marrit Leenstra en Erben Wennemars zijn uit vorm, Verweij is een talent voor wie Vancouver waarschijnlijk nog te vroeg komt, Renate Groenewold en Wouter Olde Heuvel worstelen met hun fysieke gesteldheid en Carl Verheijen is ogenschijnlijk niet meer de stayer van een paar jaar geleden.

Oftewel, het succes van de TVM-schaatsploeg is momenteel afhankelijk van de vorm van twee mensen. "Dat maakt ons kwetsbaar", meent Bos. "Tot vorig seizoen was TVM een team van winnaars en werd groen door sommigen al de kleur van succes genoemd. Misschien is het niet helemaal fair om die succesjaren als norm te nemen. Pieken en dalen horen immers bij topsport. Niet voor niets zegt Sven vaak dat winnen niet vanzelfsprekend is. Maar toch bekruipt me soms het gevoel dat enkele sporters in de ploeg het idee hebben dat de maximale ondersteuning die ze genieten, zowel financieel als facilitair, wel vanzelfsprekend is. Maar zo werkt het dus niet."
quote:
TVM-baas Bos: Laat Sven een voorbeeld zijn
'Allroundvrouwen inruilen voor sprint optie'

Van onze Telesportredactie
HEERENVEEN - TVM-directievoorzitter Arjan Bos neemt met zijn kritiek op de TVM schaatsploeg een voorschot op de toekomst. Immers, alleen de contracten van coach Gerard Kemkers en Kramer, Olde Heuvel en Verweij lopen na Vancouver door. "Voor het overige liggen alle opties open. De allroundvrouwen inruilen voor een sprinttak is een mogelijkheid."

Bos: "We werken in olympische cycli van vier jaar, hetgeen inhoudt dat de ploeg na Vancouver ingrijpend zal veranderen. Je kunt nu al zien dat die vernieuwing nodig is. Het is allemaal wat minder scherp voor mijn gevoel. Ik heb het idee dat die scherpte en het heilig vuur bij een aantal is verdwenen."
Arjan Bos geeft toe dat het gebrek aan professionaliteit bij een aantal schaatsers uit de ploeg hem een doorn in het oog is. Sven Kramer is wat hem betreft ook op dat gebied de uitzondering op de regel. Hij presteert op het ijs, maar heeft ook daarbuiten oog voor de commerciële belangen van bijvoorbeeld de sponsor. "Laat Sven een voorbeeld zijn voor de rest. Want ondanks het feit dat er een enorme druk op zijn schouders rust, gaat hij daar heel rustig, sterk en professioneel mee om. Bij anderen mis ik zo'n houding wel eens."
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 november 2009 @ 13:52:49 #261
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74987720
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:47 schreef Ericr het volgende:

En als hij niet op een afstand naar de spelen mag kan hij de ploegenachtervolging sowieso wel schudden.

bovendien is het ook maar afwachten als hij zich alleen op de 1.000 zou plaatsen ogf hij wel echt mee mag in verband met de 10 deelnemers grens
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 25 november 2009 @ 13:53:17 #262
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74987741
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:34 schreef TheArt het volgende:
Eerste uitslagen skate-off.
[..]

[..]

Morgen volgt nog een 500 meter. Echt ongelooflijk dat Bos en Schipper uit zulke drama openingen nog zulke eindtijden noteren.
Inderdaad. Maar het is sowieso raar, want de Koning reed bijvoorbeeld vorige week sneller in Enschede. Nou ja, goed dat er nog een tweede omloop komt!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 november 2009 @ 13:56:07 #263
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74987829
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:52 schreef marcodej het volgende:

[..]

[..]
niet echt netjes om dat op dit moment in de pers te roepen.

Maargoed Groenewold stopt sowieso.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_74988151
Was vandaag niet de skateoff
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_74988165
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:15 schreef Joene het volgende:
Was vandaag niet de skateoff
Zie wat posts boven je
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_74989718
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]

niet echt netjes om dat op dit moment in de pers te roepen.

Maargoed Groenewold stopt sowieso.
Hij zet ze op scherp, er vloeit toch aardig wat geld naar dat team. Dan mag je ook verwachten dat de motivatie aanwezig blijft.
pi_74989944
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hij zet ze op scherp, er vloeit toch aardig wat geld naar dat team. Dan mag je ook verwachten dat de motivatie aanwezig blijft.
Jij vindt het op scherp zetten. Ik vind het mensen de grond instampen. Denk je dat ze er echt harder van gaan rijden? Dit had hij aan het eind van vorige seizoen of na de OS moeten doen. Nu haalt het niks uit.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 november 2009 @ 15:10:41 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74989963
Ik denk trouwens dat Wüst met een sprintploeg erbij ipv all rounders ook goed kan blijven. Haar 1.000 en 1.500 kan ze dan vanuit daar goed trainen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_74990102
Beetje misplaatste kritiek ook. Wüst komt er juist weer bovenop lijkt het, Verweij maakt prima progressie, Olde Heuvel doet het ondanks knieproblemen niet slecht en Verheijen doet voorlopig wat hij moet doen om nog 1x te vlammen op de spelen. Groenewold is gewoon regerend wereldkampioen, die door twee operaties teruggeslagen is. Van Deutekom en Leenstra doen het inderdaad matig, maar dat lijkt me niet te liggen aan een gebrek aan motivatie, topsportmentaliteit of iets in die richting. Wennemars doet er ook echt wel alles aan, maar kan gewoon niet beter op dit moment. Hij had zich beter kunnen afvragen waarom bijvoorbeeld Smeekens nu wel aansluiting bij de (sub)top heeft gevonden als hij dan toch kritiek wil uiten.
pi_74990277
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat op scherp zetten hoort de trainer te doen. Geen manager zonder verstand van schaatszaken. Bovendien kan je op dit moment tich niets veranderen aan de prestaties van je ploeg met dit soort uitspraken.
pi_74990682
quote:
De kritiek van Bos en Bos trekt een zware wissel op de komende contractbesprekingen, voorspelt Theunisse. "Ik heb de heren namens de ploeg gezegd, dat het voor ons op deze manier niet langer hoeft." Daar zijn vader en zoon Bos het trouwens roerend mee eens. De positie van Theunisse stond voor de proloog in San Sebastian al behoorlijk onder druk. De renner zou in de Tour de hoogte van zijn salaris kunnen bepalen, maar het kwam er op neer dat hij de ronde zou moeten winnen om op een aanpassing naar boven te mogen rekenen. Bos wil het budget met anderhalf miljoen inkrimpen, en daar moet ook Theunisse zijn bijdrage aan leveren. "Als hij zo doorgaat veertig procent" , noemde Arjan Bos gisteren man en paard. Bos junior was hevig ontstemd over de kritiek van de renner. "Hij kan dit toch binnenskamers houden? Het is nooit verstandig om je eigen frustraties op deze manier af te reageren. Het gaat niet goed met Gert-Jan. Met de rest van de ploeg gaat het naar behoren (Jesper Skibby handhaafde zich met een acceptabele tijdrit, vijf minuten achter Indurain, keurig op de derde plaats in het algemeen klassement - red), al kunnen we ook niet weer om hem heen. Als kopman is Gert-Jan toch een sturende factor."
http://www.trouw.nl/krant(...)e_druk.html?all=true

Arjan Bos in 1992, zijn vader Ad was overigens nog een graadje erger. Bos en Bos bemoeien zich altijd met de gang van zaken binnen de ploegen die ze sponsoren, tegelijkertijd sponsoren ze toch al vrij lang sportploegen. Genoeg sporters die een relatief luxe leventje te danken hebben aan TVM. Daar mag wat tegenover staan, ook al kan je zoals Bos het zelf zegt, maar beter binnenskamers houden.
pi_74990876
Als ik Kramer was zou ik niet alles inzetten op de stayersafstanden. Allemaal leuk en aardig die Olympische Spelen(en uiteraard ook het belangrijkst) maar het EK en WK allround weer winnen staat toch ook wel heel erg mooi op zijn lijstje. Dan heeft hij zowel het EK als het WK 4x achter elkaar gewonnen, dat is nog geen schaatser gelukt. En dat is hij toch echt opweg de grootste schaatser ooit te worden.
pi_74990928
Heiden is moeilijk te verslaan op dat vlak.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:39:27 #274
175039 Wounded_Knee
It isn't nice but it
pi_74990954
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Waar voor Wennemars de OS steeds verder weg lijken, komen ze voor Nuis juist steeds dichter bij. Hij heeft nu de kans om in Calgary of Salt Lake een kwalificatie binnen te halen en dan hoeft hij 'alleen maar' op het AKT bij de eerste vier te eindigen en dat is ook niet direct een onmogelijke opgave.
Hier ga je wel makkelijk om de "maximaal 10" regel heen. Of kan Nuis ook een goede ploegenachtervolging rijden?

Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de 4 1500 meter plaatsen niet vol gaan krijgen en Kramer nog een extra ticket in de schoot geworpen krijgt.

Traint Kuipers trouwens ook voor de ploegenachtervolging? Die komt waarschijnlijk ook wel in aanmerking voor het 4e plekje.
Maxana Naŋba Wi Makumidi Ila Namənda Záptan Shoopé Bía Áxxaashe Bilítaachiia.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 november 2009 @ 15:42:44 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74991074
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:36 schreef Remzz het volgende:
Als ik Kramer was zou ik niet alles inzetten op de stayersafstanden. Allemaal leuk en aardig die Olympische Spelen(en uiteraard ook het belangrijkst) maar het EK en WK allround weer winnen staat toch ook wel heel erg mooi op zijn lijstje. Dan heeft hij zowel het EK als het WK 4x achter elkaar gewonnen, dat is nog geen schaatser gelukt. En dat is hij toch echt opweg de grootste schaatser ooit te worden.
Dit seizoen is Olympisch goud gewoon het allerbelangrijkste en daar geef ik hem groot gelijk in. All roud komt volgend jaar wel weer op de eerste plaats.
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')