Kun jij niet lezen? Weglopen en afkappen doe ik al. Maar dan kom je dus noodgedwongen met elkaar in de auto te zitten en dan begint het gezeik want dan KUN je niet eens weglopen.quote:Op maandag 21 september 2009 12:52 schreef katerwater het volgende:
Het contact staat al op een laag pitje, maar om de zoveel maanden barst er weer een bommetje. Dat noem ik geen contact op een laag pitje.
Op een laag pitje is voor mij: ervoor zorgen dat het conflict uitblijft. Gewoon neutraal tegen elkaar doen. En als hij toch begint, gewoon weggaan en zeggen dat je de ruzies beu bent.
Dan nog heb je geen flauw benul waarom ik precies bij een psycholoog liep. 'Verwerken en opkroppen' is nogal breed. Hoe dan ook, rot gewoon op als je alleen wil trollen. Ik ben er samen met de psycholoog dat ik teveel opkrop en teveel relativeer, als dat er bij jou niet in wil dan heb je pech.quote:Op maandag 21 september 2009 12:51 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Uhm, ik reageerde juist op een post waarin je vertelde waarom je bij een psycholoog liep.
Er is geen reden onbeleefd te worden.quote:Op maandag 21 september 2009 12:56 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Dan nog heb je geen flauw benul waarom ik precies bij een psycholoog liep. 'Verwerken en opkroppen' is nogal breed. Hoe dan ook, rot gewoon op als je alleen wil trollen. Ik ben er samen met de psycholoog dat ik teveel opkrop en teveel relativeer, als dat er bij jou niet in wil dan heb je pech.
Het is voor mij duidelijk dat jij je veel te veel aantrekt van de mening van andere mensen.quote:Op maandag 21 september 2009 12:56 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Dan nog heb je geen flauw benul waarom ik precies bij een psycholoog liep. 'Verwerken en opkroppen' is nogal breed. Hoe dan ook, rot gewoon op als je alleen wil trollen. Ik ben er samen met de psycholoog dat ik teveel opkrop en teveel relativeer, als dat er bij jou niet in wil dan heb je pech.
Anders wel de mijne, na de eerste alinea dacht ik direct: TS is een aansteller en behoefd veel aandacht, misschien heeft het wel met je jeugd te maken. Maar bottomline is dat het op mij overkomt alsof je veel zoniet alle dingen persoonlijk aantrektquote:Op maandag 21 september 2009 09:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond.
Hoezo?quote:Op maandag 21 september 2009 12:49 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Je hebt makkelijk praten.
Hoe moet jij dat weten? Voor de goede orde, ik ben 8 maanden bij de psycholoog geweest maar zijn mening heb ik in 1 geval gehoord en dat had niets te maken met familie. Ik trek mij alleen tegenwoordig wel aan als mijn broertje over mijn grenzen gaat, eerder deed ik alles af als 'ach, zo is hij nu eenmaal'. Maar goed, je denkt maar over mijn relativerings- en incasseringsvermogen wat je wil.quote:Op maandag 21 september 2009 13:06 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Het is voor mij duidelijk dat jij je veel te veel aantrekt van de mening van andere mensen.
Is het niet van de mening van je broer, dan is het wel de mening van je psycholoog.
Zeggen dat je te veel relativeert terwijl je je alles zo veel aantrekt is natuurlijk kolder.
Als je zaken zou relativeren zouden ze je niet zo raken.
Je praat relativerend over mijn situatie vanuit jouw eigen ervaringen. JIJ zou je er niet zo druk om maken, maar IK ben het na 3 jaar gezeik zat. Ik heb er genoeg van om alles te gooien op 'zo is hij nu eenmaal'. Ik ben veranderd, ik heb gewerkt aan mezelf en ik weet dat er met mijn incasseringsvermogen niets mis is.quote:
Dat mag je denken, maar besef wel dat dit topic over een heel klein stukje van mijn leven gaat. Ik weet van mezelf dat ik helemaal geen overgevoelig persoon ben. Sowieso, als ik dit met mijn eigen account zou posten, zou daar niemand over vallen.quote:Op maandag 21 september 2009 13:06 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Anders wel de mijne, na de eerste alinea dacht ik direct: TS is een aansteller en behoefd veel aandacht, misschien heeft het wel met je jeugd te maken. Maar bottomline is dat het op mij overkomt alsof je veel zoniet alle dingen persoonlijk aantrekt
Lees anders het hele topic.quote:Op maandag 21 september 2009 12:59 schreef Batsnek het volgende:
Als je niet met hem in de auto wil zitten, ga je ook gewoon niet met hem in de auto zitten. Desnoods regel je zelf een autootje of ga je met de trein. Zo moeilijk is het niet. Over dat geld bleek je uiteindelijk ook gewoon ongelijk te hebben, en dan reageert hij kennelijk behoorlijk overdreven, maar niet onterecht.
Overigens neem ik discussies over geld sowieso al niet serieus, als je ervoor kiest om samen iets te betalen, en 1 van de 2 krabbelt later terug, dan weet je dat je dus niet samen dingen moet gaan kopen.
Ik heb het topic gelezen, en ik ben niet de enige die vind dat je je veel te druk maakt om wat een ander misschien wel niet denkt. Misschien moet je je eigen topic zelf eens lezen.quote:Op maandag 21 september 2009 15:30 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Lees anders het hele topic.
Je zou verstek laten gaan als je zusje gaat trouwen?quote:Op maandag 21 september 2009 10:55 schreef Verwarring.alom het volgende:
Ik denk dat ik hem in de praktijk vrij makkelijk kan ontwijken. Ik hoop alleen dat mijn zusje niet besluit te trouwen, ik zou niet willen dat zij er de dupe van wordt. Maar als hij gaat trouwen, zou ik denk ik wel verstek laten gaan.
Oeh wel drie jaar *hier mis ik een smilie die met de ogen rolt*quote:Op maandag 21 september 2009 15:19 schreef Verwarring.alom het volgende:
Je praat relativerend over mijn situatie vanuit jouw eigen ervaringen. JIJ zou je er niet zo druk om maken, maar IK ben het na 3 jaar gezeik zat. Ik heb er genoeg van om alles te gooien op 'zo is hij nu eenmaal'. Ik ben veranderd, ik heb gewerkt aan mezelf en ik weet dat er met mijn incasseringsvermogen niets mis is.
Neem de trein of het vliegtuig naar dat huwelijk. Of zoek iemand anders om mee te rijden. Er is altijd een weg. Je kan een conflict altijd oplossen! Als alle mogelijkheden die wij voorstellen niet kunnen, wil je geen oplossing. Ik kan wel lezen. Ik heb verdomme dit hele topic doorgelezen.quote:Op maandag 21 september 2009 12:53 schreef Verwarring.alom het volgende:
[..]
Kun jij niet lezen? Weglopen en afkappen doe ik al. Maar dan kom je dus noodgedwongen met elkaar in de auto te zitten en dan begint het gezeik want dan KUN je niet eens weglopen.
een andere oplossing is er inderdaad altijd.quote:Op maandag 21 september 2009 16:43 schreef katerwater het volgende:
[..]
Neem de trein of het vliegtuig naar dat huwelijk. Of zoek iemand anders om mee te rijden. Er is altijd een weg. Je kan een conflict altijd oplossen! Als alle mogelijkheden die wij voorstellen niet kunnen, wil je geen oplossing. Ik kan wel lezen. Ik heb verdomme dit hele topic doorgelezen.
Ach onzin, er gaat echt niet alleen maar 1 auto naar een huwelijk.quote:Op maandag 21 september 2009 17:08 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
een andere oplossing is er inderdaad altijd.
een conflict oplossen kan absoluut NIET altijd.
Heeft ze al eens gedaan. Probleem begon van voor af aan toen ze weer meer contact kregen na een tijdje rust / stilte.quote:Op maandag 21 september 2009 17:30 schreef dabadbass het volgende:
maar je twijfelt met het verbreken van contact omdat je je afvraagt hoe dat dan met verjaardagen en kerst moet? Waarom zou je je hele leven je broertje ontwijken? Heb je er al eens overgedacht om het in eerste instantie tijdelijk te doen, kijken hoe dat loopt.
Je zorgt er dan wel voor dat jullie elkaar zien op een verjaardag, het liefst eentje waar je niet te lang hoeft te zijn(die van je ouders dus niet)
Dat vind ik tof van je. Dat je kritisch durft te kijken naar jouw rol in het geheel. Ook al zou de uitkomst hetzelfde zijn, dan kun je je in ieder geval nooit afvragen of je zelf wel alles hebt geprobeerd.quote:Op maandag 21 september 2009 23:05 schreef Verwarring.alom het volgende:
Goed. Dus ik heb het topic nog eens op me in laten werken. En het klopt inderdaad niet als ik hem helemaal geen kans geef. Dus ik zet de plannen even in de ijskast (ook bij mij is het nog vers) en dan zal ik eens zien of ik hem rond de kerst nog eens kan spreken hierover. Voor die tijd ben ik niet in de buurt dus op zich ook een mooie tijd om af te koelen.
Ik vind het echt goed van je dat je eerst nog dingen zelf met hem gaat bespreken. En dat je het met je ouders over gehad hebt. Ik denk dat wanneer je je toch nog inzet (ook al lijkt dat nu hartstikke doelloos) je ook aan je familie je 'goodwill' laat zien. Dat het in ieder geval niet aan jou zal liggen om dingen uit te praten en achter jullie te laten. Ik denk alleen wel dat je bij zo'n gesprek met je broer misschien wel een bemiddelaar nodig hebt. Mensen in conflict hebben nogal de neiging door te blijven discussiëren/ruziën over kleine dingen in plaats van de ken van het probleem. Misschien kun je daar je vader voor vragen?quote:Op maandag 21 september 2009 23:05 schreef Verwarring.alom het volgende:
Goed. Dus ik heb het topic nog eens op me in laten werken. En het klopt inderdaad niet als ik hem helemaal geen kans geef. Dus ik zet de plannen even in de ijskast (ook bij mij is het nog vers) en dan zal ik eens zien of ik hem rond de kerst nog eens kan spreken hierover. Voor die tijd ben ik niet in de buurt dus op zich ook een mooie tijd om af te koelen.
nou met mijn ouders beleef ik het toch echt een stukkie anders dan jij met je broer. het is allemaal mogelijk. maar daar moet TS inderdaad goed rekening mee houden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:59 schreef mafkees01 het volgende:
Hier ziet iemand die zijn broer dus al tijden niet meer spreekt.
Denk er wel over na, dat het definitief kan zijn. Dat je na zoveel maanden/jaren toch wel aan de leuke dingen gaat denken die je had. Dat er soms het gevoel komt van: goh, dat deed ik ook altijd met mijn broer... en dat..... en dat ook!...
Vergeet niet dat dit gaat komen (of je moet zo'n bikkel zijn) vroeg of laat. Ik keek er ook naar uit dat hij vertrok. Weet het nog heel goed, was 13 juni dit jaar, toen ik naar defqon ging. Nu is hij weg, nooit meer gesproken daarna overigens, en soms mis ik het ook wel weer. Wat doet ie? hoe leeft ie? bevalt het daar? hoe gaat dit? hoe gaat dat?
Soms best moeilijk. Hoe langer je het contact verbreekt, hoe groter de stap wordt om weer contact te zoeken.
Denk daar eens heeeeeeel goed over na, want je kan toch spijt gaan krijgen. Nou heb ik dat niet 1,2,3, maar soms denk je er toch aan.
Hier komt het omdat mijn broer jaren heeft lopen zieken in huis, en de complete sfeer rondom het huis heeft verpest. Ik vergeef dit hem nooit meer, want het heeft het hele gezin in een negatieve spiraal gebracht... Maar soms.... ach, je denkt er 100% aan terug...
Ik kan me dit best voorstellen hoor. Om maar een voorbeeldje te noemen: Wanneer een meisje misbruikt is kan dit heel diep zitten. Als je daar nooit over kunt praten gaat dat wroeten en dat word steeds heviger en heviger. Stel je voor dat de persoon die dat heeft veroorzaakt er dan iets over zegt in de trand van: Je vond het wel lekker of wat dan ook. Ook al is het jaren later.. Het is niet gezond nee! Dat zeker niet, maar het kan.quote:Op maandag 21 september 2009 10:20 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Denk eerder dat TS geestelijk niet helemaal in orde is. Om nou weken, dan wel maanden van slag te zijn door 1 opmerking. Damn... Als ik kapot zou gaan van verkeerde opmerkingen dan zou ik per week al 3x in mijn graf liggen.
Een keer met de Psych praten en werken aan een schild/dikkere huid lijkt me beter. En tot die tijd contact minimaliseren.
Grappig, eerst wordt ze compleet afgebrand dat ze overreageerd en dat het contact verbreken onzin is, dan denkt ze er nog een keer over na en is het natuurlijk ook weer niet goed. De helft van Fok! komt alleen maar zeiken in topics, ongeacht wat er staat.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:56 schreef Feestkabouter het volgende:
een aanwijzing daarvoor: eerst in dit topic een flink aantal keer heel duidelijk aangeven dat ze absoluut niet van plan is om het nou nog eens een keer te gaan bespreken, en dan later (alsof het de normaalste zaak van de wereld is) aangeven dat ze het toch nog maar eens een keer moet bespreken.
meid je moet je eigen grenzen ontdekken (dat is een proces) en anders gewoon stellen (dat kan op 1 moment) en dan daarnaar leven. je bent nu een speelbal, met een zwakke eigen mening, of misschien wel een sterke mening maar die gaat gepaard met weinig doortastend handelen. je staat mentaal zwak op je benen.
Een broer die willens en wetens doorjent op een zwakke plek vind ik in ieder geval geestelijk niet in orde.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:56 schreef Feestkabouter het volgende:
geestelijk niet in orde is misschien wat hard om te zeggen, wat is ´in orde´, wie is er dan wel normaal en wat is de norm..........
Mee eens. En dan als je zo'n emotionele reactie ziet van je zus toch stug doorzetten.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Een broer die willens en wetens doorjent op een zwakke plek vind ik in ieder geval geestelijk niet in orde.
Als je zo over je broer spreekt, denk ik niet dat je makkelijk zonder hem gaat kunnen.quote:Op maandag 28 september 2009 21:38 schreef Verwarring.alom het volgende:
Hey! Het gaat wel over mijn broertje, ja!
Hij is geestelijk wel degelijk in orde. Dat contact houden met hem voor mij misschien een te pijnlijke kwestie is, wil niet zeggen dat hij tuig van de richel is of dat hij niet goed snik is. Dat hij wat betreft mij niet normaal reageert, is een andere kwestie. Buiten zijn gedrag naar mij is het een normale jongen met vrienden, werk, een vriendin en een goed toekomstperspectief.
misschien ook wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is kerst nu de tijd om familieproblemen te bespreken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |