nou met mijn ouders beleef ik het toch echt een stukkie anders dan jij met je broer. het is allemaal mogelijk. maar daar moet TS inderdaad goed rekening mee houden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:59 schreef mafkees01 het volgende:
Hier ziet iemand die zijn broer dus al tijden niet meer spreekt.
Denk er wel over na, dat het definitief kan zijn. Dat je na zoveel maanden/jaren toch wel aan de leuke dingen gaat denken die je had. Dat er soms het gevoel komt van: goh, dat deed ik ook altijd met mijn broer... en dat..... en dat ook!...
Vergeet niet dat dit gaat komen (of je moet zo'n bikkel zijn) vroeg of laat. Ik keek er ook naar uit dat hij vertrok. Weet het nog heel goed, was 13 juni dit jaar, toen ik naar defqon ging. Nu is hij weg, nooit meer gesproken daarna overigens, en soms mis ik het ook wel weer. Wat doet ie? hoe leeft ie? bevalt het daar? hoe gaat dit? hoe gaat dat?
Soms best moeilijk. Hoe langer je het contact verbreekt, hoe groter de stap wordt om weer contact te zoeken.
Denk daar eens heeeeeeel goed over na, want je kan toch spijt gaan krijgen. Nou heb ik dat niet 1,2,3, maar soms denk je er toch aan.
Hier komt het omdat mijn broer jaren heeft lopen zieken in huis, en de complete sfeer rondom het huis heeft verpest. Ik vergeef dit hem nooit meer, want het heeft het hele gezin in een negatieve spiraal gebracht... Maar soms.... ach, je denkt er 100% aan terug...
Ik kan me dit best voorstellen hoor. Om maar een voorbeeldje te noemen: Wanneer een meisje misbruikt is kan dit heel diep zitten. Als je daar nooit over kunt praten gaat dat wroeten en dat word steeds heviger en heviger. Stel je voor dat de persoon die dat heeft veroorzaakt er dan iets over zegt in de trand van: Je vond het wel lekker of wat dan ook. Ook al is het jaren later.. Het is niet gezond nee! Dat zeker niet, maar het kan.quote:Op maandag 21 september 2009 10:20 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Denk eerder dat TS geestelijk niet helemaal in orde is. Om nou weken, dan wel maanden van slag te zijn door 1 opmerking. Damn... Als ik kapot zou gaan van verkeerde opmerkingen dan zou ik per week al 3x in mijn graf liggen.
Een keer met de Psych praten en werken aan een schild/dikkere huid lijkt me beter. En tot die tijd contact minimaliseren.
Grappig, eerst wordt ze compleet afgebrand dat ze overreageerd en dat het contact verbreken onzin is, dan denkt ze er nog een keer over na en is het natuurlijk ook weer niet goed. De helft van Fok! komt alleen maar zeiken in topics, ongeacht wat er staat.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:56 schreef Feestkabouter het volgende:
een aanwijzing daarvoor: eerst in dit topic een flink aantal keer heel duidelijk aangeven dat ze absoluut niet van plan is om het nou nog eens een keer te gaan bespreken, en dan later (alsof het de normaalste zaak van de wereld is) aangeven dat ze het toch nog maar eens een keer moet bespreken.
meid je moet je eigen grenzen ontdekken (dat is een proces) en anders gewoon stellen (dat kan op 1 moment) en dan daarnaar leven. je bent nu een speelbal, met een zwakke eigen mening, of misschien wel een sterke mening maar die gaat gepaard met weinig doortastend handelen. je staat mentaal zwak op je benen.
Een broer die willens en wetens doorjent op een zwakke plek vind ik in ieder geval geestelijk niet in orde.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:56 schreef Feestkabouter het volgende:
geestelijk niet in orde is misschien wat hard om te zeggen, wat is ´in orde´, wie is er dan wel normaal en wat is de norm..........
Mee eens. En dan als je zo'n emotionele reactie ziet van je zus toch stug doorzetten.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Een broer die willens en wetens doorjent op een zwakke plek vind ik in ieder geval geestelijk niet in orde.
Als je zo over je broer spreekt, denk ik niet dat je makkelijk zonder hem gaat kunnen.quote:Op maandag 28 september 2009 21:38 schreef Verwarring.alom het volgende:
Hey! Het gaat wel over mijn broertje, ja!
Hij is geestelijk wel degelijk in orde. Dat contact houden met hem voor mij misschien een te pijnlijke kwestie is, wil niet zeggen dat hij tuig van de richel is of dat hij niet goed snik is. Dat hij wat betreft mij niet normaal reageert, is een andere kwestie. Buiten zijn gedrag naar mij is het een normale jongen met vrienden, werk, een vriendin en een goed toekomstperspectief.
misschien ook wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is kerst nu de tijd om familieproblemen te bespreken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |