abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 september 2009 @ 07:33:29 #1
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924714
Ik weet niet wat ik hiermee aan moet,

Ben blij met een bod (niet met dit bod, maar is wellicht een openings bod.) Maar vind de voorwaarden vreemd.
  zondag 20 september 2009 @ 07:39:55 #2
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924728
Het komt er op neer dat ze zelf slechte ervaringen met makelaars hebben gehad, en "ons het geld van makelaar willen besparen"

Daardoor zelf extra laag kunnen kopen , Omdat wij minder geld kwijt zijn. Maar ik weet dat makelaars ook niet gek zijn en hun courtage als nog op ons zullen willen verhalen.

En daarbij eigenlijk wil ik het gewoon via de makelaar doen zodat ik zelf daar geen rompslomp mee zal krijgen of blij worden van welbekende dode mus (lees evt. financiering niet rond krijgen, achteraf gezeik etc.)

Ik ben blij met een openings bod maar niet met rare gang van zaken.


Wat moet ik hiermee?
pi_72924740
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:39 schreef rac het volgende:
Het komt er op neer dat ze zelf slechte ervaringen met makelaars hebben gehad, en "ons het geld van makelaar willen besparen"

Wat moet ik hiermee?
Gewoon "dag" zeggen met het handje. Een koper die het beste met jou voorheeft, dat geloof je toch zeker zelf niet?

Ik weet verder niet wat ze van plan zijn, maar 't stinkt wat mij betreft.
pi_72924742
Tegenbod doen 'onder voorbehoud van een makelaar'. Als jij dat een fijner idee vindt, dan moet je dat duidelijk maken. Helemaal als je geen verstand hebt van huizen verkopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72924746
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:46 schreef YPPY het volgende:
Tegenbod doen 'onder voorbehoud van een makelaar'. Als jij dat een fijner idee vindt, dan moet je dat duidelijk maken. Helemaal als je geen verstand hebt van huizen verkopen.
Niet doen
Gewoon doorverwijzen naar de makelaar, hou het zakelijk en bewaar gepaste afstand van kopers
pi_72924751
Je hebt zelf wel een makelaar ? Laat je toch de biedingen via hem lopen ? Als ze zelf geen makelaar willen om wat voor reden dan ook, is dat hun zaak.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72924753
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Niet doen
Gewoon doorverwijzen naar de makelaar, hou het zakelijk en bewaar gepaste afstand van kopers
Zelf heeft ie toch al een makelaar? Daar komt ie dan vanzelf bij terecht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72924755
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:39 schreef rac het volgende:
.....
Wat moet ik hiermee?
Vrij simpel. Jij bepaalt de regels van het spel. Dus als jij het spel via de makelaar wilt spelen (wat ik volstrekt logisch vind), dan moet je daar gewoon aan vast houden.
Fijn, dat medeleven van de potentiėle kopers, maar dat is vast niet hun werkelijke reden.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72924764
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:50 schreef YPPY het volgende:

[..]

Zelf heeft ie toch al een makelaar? Daar komt ie dan vanzelf bij terecht.
Alles wat je als verkoper tegen een koper zegt en/of doet kan tegen je gebruikt worden en daar kun je gelazer mee krijgen. Gewoon afstand houden en doorverwijzen naar de makelaar, daar betaal je hem voor.
pi_72924767
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:53 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Alles wat je als verkoper tegen een koper zegt en/of doet kan tegen je gebruikt worden en daar kun je gelazer mee krijgen. Gewoon afstand houden en doorverwijzen naar de makelaar, daar betaal je hem voor.
Daar heb je gelijk in. Dus gewoon het telefoonnummer van jouw makelaar geven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 20 september 2009 @ 08:08:31 #11
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924812
Dat was mijn idee ook , maar ze zetten mij met hun wantrouwen echt enigzins vast wat mij totaal niet aanstaat.

Hun voorwaarde was echt duidelijk haal je huis weg bij de makelaar, dan kunnen we zaken doen. Natuurlijk wil graag verkopen. maar zo geeft het nu al zo'n nare bijsmaak.

Wat vinden jullie moet ik wel of niet mijn makelaar inlichten over deze actie van de kijkers?

Ik wil mijn relatie met de makelaar (cq makelaars wereld ) niet verpesten stel dat ik hun nog een keer nodig heb.
Ik wil geen gedoe , of ellende voor nu of in de toekomst.
pi_72924826
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:08 schreef rac het volgende:
Dat was mijn idee ook , maar ze zetten mij met hun wantrouwen echt enigzins vast wat mij totaal niet aanstaat.

Hun voorwaarde was echt duidelijk haal je huis weg bij de makelaar, dan kunnen we zaken doen. Natuurlijk wil graag verkopen. maar zo geeft het nu al zo'n nare bijsmaak.

Wat vinden jullie moet ik wel of niet mijn makelaar inlichten over deze actie van de kijkers?

Ik wil mijn relatie met de makelaar (cq makelaars wereld ) niet verpesten stel dat ik hun nog een keer nodig heb.
Ik wil geen gedoe , of ellende voor nu of in de toekomst.
Zij bepalen niet de voorwaarden, dat doe jij. Als ze het huis echt willen, dan zit die makelaar ze echt niet in de weg. Laat je niet overrompelen door die vreemde vogels die een vaag spelletje spelen. Je hebt dit type kopers niet nodig.

Besides, er komt altijd weer een koper, altijd weer!
pi_72924837
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:08 schreef rac het volgende:
Dat was mijn idee ook , maar ze zetten mij met hun wantrouwen echt enigzins vast wat mij totaal niet aanstaat.

Hun voorwaarde was echt duidelijk haal je huis weg bij de makelaar, dan kunnen we zaken doen. Natuurlijk wil graag verkopen. maar zo geeft het nu al zo'n nare bijsmaak.

Wat vinden jullie moet ik wel of niet mijn makelaar inlichten over deze actie van de kijkers?

Ik wil mijn relatie met de makelaar (cq makelaars wereld ) niet verpesten stel dat ik hun nog een keer nodig heb.
Ik wil geen gedoe , of ellende voor nu of in de toekomst.
Het bod afslaan. Mensen die zo gebrand zijn om geen makelaar te willen hebben zijn iets van plan. Of niet, maar ik heb toch liever (net zoals jij), graag het veilige idee dat er een persoon is (de makelaar) die wel weet wat hij doet en waar hij op moet letten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 20 september 2009 @ 08:20:45 #14
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924850
Maar moet ik hier de makelaar wel of niet over inlichten?
pi_72924856
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:20 schreef rac het volgende:
Maar moet ik hier de makelaar wel of niet over inlichten?
Tuurlijk, waarom niet? Misschien zijn het wel bekenden (of beruchten) in het makelaarswereldje
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72924860
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:20 schreef rac het volgende:
Maar moet ik hier de makelaar wel of niet over inlichten?
ja
  zondag 20 september 2009 @ 08:25:01 #17
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_72924865
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Tuurlijk, waarom niet? Misschien zijn het wel bekenden (of beruchten) in het makelaarswereldje
Stel je voor dat het bekende oplichters zijn!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_72924873
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Tuurlijk, waarom niet? Misschien zijn het wel bekenden (of beruchten) in het makelaarswereldje
Op zich is dat boeien natuurlijk. ALs het bod goed is en je accepteert het is de koop gesloten. Of zij nu wel of niet een makelaar hebben.

Het komt vaker voor dat mensen geen makelaar hebben. Dat kan. Voor die paar honderd piek zou ik het niet laten. Dus kan het voorkomen dat deze biedende partij zonder makelaar rechtstreeks een bod uitbrengen aan jouw makelaar.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72924877
Je moet niets. Ja, ademen. Maar ik zie er geen kwaad in om hem zoiets te melden. Zeg dat je een bod hebt gehad, maar dat de bieders buiten de makelaar om willen bieden. Misschien kan hij nog iets betekenen. Op de een of andere manier zorgen ze er toch wel voor dat ze hun geld krijgen als het huis verkocht is, laat hem er dan ook maar wat voor doen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 20 september 2009 @ 08:31:36 #20
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924899
Dat zij geen makelaar willen of hebben vind ik geen probleem alleen de voorwaarde dat wij het bij onze makelaar weg moeten halen vind ik niet normaal.

Tuurlijk is een makelaar soms ...... Dubieus maar wij hebben met deze makelaar een goed contact, ook al eerder een huis mee verkocht. En dat vind ik belangerijk om zo te houden.

Mijn partner vind het stom/dom om de makelaar hierover te berichten, terwijl ik de kaarten bijvoorkeur zo open mogelijk wil spelen.
  zondag 20 september 2009 @ 08:32:41 #21
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924908
Overgens vind ik het bod te laag, maar is wel een redelijk openingsbod.
  zondag 20 september 2009 @ 08:34:45 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72924912
Als een potentiėle koper nu al zo begint, dan kun je je borst natmaken. Voor je het weet kom je in een schimmige toestand terecht waar je niet blij mee bent. Ik zou absoluut je makelaar inlichten en het verder aan hem overlaten. Zoals iemand al zei: blijf zakelijk en hou afstand.
pi_72924953
wat iedereen hierboven zegt!

dit zaakje stinkt (van de kopers kant dan he)
pi_72924957
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:44 schreef Salatrel het volgende:


dit zaakje stinkt (van de kopers kant dan he)
Dat dus, Het klinkt alsof het niet te vertrouwen is. Het gaat hier niet over een pak melk dus ik zou heel voozichtig zijn.
pi_72924988
En kijk het contract met je makelaar maar eens na. Je zult wel intrekkingskosten oid moeten betalen. De makelaar heeft immers al werk voor je verricht.

Wat ook kan zijn is dat die potentiele koper denkt een betere prijs bij jou te halen omdat je waarschijnlijk niet zo veel ervaring hebt in onderhandelen als de makelaar.
  zondag 20 september 2009 @ 08:58:13 #26
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72925016
In het contract staat heel duidelijk dat je de courtage verschuldigd bent als de kopers via de makelaar zijn binnen gekomen of binnen x aantal weken maanden alsnog wordt verkocht.

Maar ik wil niet zonder makelaar, en zij blijkbaar niet met. En ja wil mijn huis wel graag verkopen zodat we door kunnen gaan met ons leven.
pi_72925031
Als ze het echt willen hebben, dan doen ze het ook wel via jouw makelaar. Ik zou gewoon zeggen dat ze het via de makelaar moeten doen en dan even een paar dagen afwachten. Je kunt dan altijd nog van strategie veranderen maar dat weten zij niet.
  zondag 20 september 2009 @ 09:12:45 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72925091
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:58 schreef rac het volgende:

Maar ik wil niet zonder makelaar, en zij blijkbaar niet met. En ja wil mijn huis wel graag verkopen zodat we door kunnen gaan met ons leven.
Ik begrijp dat je je huis dolgraag kwijt wilt. Natuurlijk. Maar blijf je hoofd koel houden. Als zij eisen enkel te kopen (eisen??) als je de makelaar er buiten houdt dan is dat niet in jouw belang. Dat is op de een of andere manier eigenbelang voor hén maar het wordt erg leuk omgedraaid. Wat de reden is, weet ik niet, maar dat het inderdaad stinkt, wél.

Ik zou er niet veel woorden aan vuil maken. Hier is nou een makelaar voor, om dit soort dingen op te lossen. Schuif het naar hem door en laat dit ook aan hem. Je hebt goede ervaring met deze man.
  zondag 20 september 2009 @ 09:19:54 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72925145
Laat zij het lekker zonder makelaar doen, dan doe jij het met. En als zij daar niet mee akkoord gaan wilden ze het huis toch niet zó graag. Jouw makelaarskosten hebben toch niets met hen vandoen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 20 september 2009 @ 09:26:43 #30
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_72925192
ik zou maar oppassen met "vreemde voorwaarden" voordat je het weet zitten ze in je huis en krijg je ze er met geen mogelijkheid uit hoor... - ik zou het sowieso via een verkopend makelaar doen - en pertinent weigeren het ander te doen.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_72925195
Ik snap het ook niet dat zij jou bij de makelaar weg willen hebben. Jouw makelaar hebben zij niets mee te maken, alleen als contactpersoon naar jullie toe. Rare lui, niet op hun voorwaarden ingaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 20 september 2009 @ 09:29:39 #32
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_72925212
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:39 schreef rac het volgende:
Het komt er op neer dat ze zelf slechte ervaringen met makelaars hebben gehad, en "ons het geld van makelaar willen besparen"

Daardoor zelf extra laag kunnen kopen , Omdat wij minder geld kwijt zijn. Maar ik weet dat makelaars ook niet gek zijn en hun courtage als nog op ons zullen willen verhalen.

En daarbij eigenlijk wil ik het gewoon via de makelaar doen zodat ik zelf daar geen rompslomp mee zal krijgen of blij worden van welbekende dode mus (lees evt. financiering niet rond krijgen, achteraf gezeik etc.)

Ik ben blij met een openings bod maar niet met rare gang van zaken.


Wat moet ik hiermee?
Wat je zelf al zegt, je betaalt de makelaar toch wel. Of je moet nog een hele tijd wachten met de verkoop, maar dat brengt wsl ook weer kosten / ongemak met zich mee.

Verder een beetje een no-brainer; dat je alleen al overweegt er op in te gaan
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  zondag 20 september 2009 @ 09:37:19 #33
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72925263
quote:
[
Verder een beetje een no-brainer; dat je alleen al overweegt er op in te gaan
Zo veel kijkers maar steeds geen bieders(de meesten blijven nu afwachten), nu wel uiteindelijk na 1,5 jaar dus overweeg ik wat te doen.

Het is niet prettig op deze wijze. Maar dat lijkt me duidelijk.
  zondag 20 september 2009 @ 09:39:33 #34
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_72925284
quote:
Op zondag 20 september 2009 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap het ook niet dat zij jou bij de makelaar weg willen hebben. Jouw makelaar hebben zij niets mee te maken, alleen als contactpersoon naar jullie toe. Rare lui, niet op hun voorwaarden ingaan.
dat bedoel ik dus - voor je het weet naaien ze je een oor aan en ben je in de aap gelogeerd
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_72925286
Je moet de makelaar toch wel betalen. Of je nu een bod buitenom accepteert of niet. Het enige wat het je kan schelen is de provisie die hij op het verkoopbedrag ontvangt.

Je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is. Ik denk de makelaar. Ik vertrouw het hele zaakje niet zo.
  zondag 20 september 2009 @ 09:51:56 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72925390
Ik zou ze vertellen dat ze voorwaarden mogen stellen bij een goed bod. En tot die tijd doe je er niets mee, en wacht je af of er voor de prijs verder daalt iemand anders interesse heeft...
censuur :O
pi_72925398
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:31 schreef rac het volgende:
Dat zij geen makelaar willen of hebben vind ik geen probleem alleen de voorwaarde dat wij het bij onze makelaar weg moeten halen vind ik niet normaal.

Tuurlijk is een makelaar soms ...... Dubieus maar wij hebben met deze makelaar een goed contact, ook al eerder een huis mee verkocht. En dat vind ik belangerijk om zo te houden.

Mijn partner vind het stom/dom om de makelaar hierover te berichten, terwijl ik de kaarten bijvoorkeur zo open mogelijk wil spelen.
Geef a.u.b. even aan hoeveel mensen hetzelfde moeten zeggen voordat je gewoon het advies opvolgt.

Telefoonnummer van die makelaar doorgeven en verder geen rechtstreeks contact meer met die potentiėle koper. Het stinkt een uur tegen de wind in. Als hij geen zaken wil doen met een makelaar, dan moet hij maar op een veiling gaan kijken.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 september 2009 @ 10:00:47 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72925482
Ze doen net alsof zķj jouw makelaar moeten betalen Prima als zij geen aankoopmakelaar willen, ik heb ook een keer een huis gekocht zonder makelaar, maar dat maakt voor jou verder niets uit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 20 september 2009 @ 10:10:08 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_72925605
Ach, in the end moet je de makelaar sowieso betalen. Dus als dat dat een reden is om een lager bod te doen kan je dat argument sowieso pareren. Maar als die mensen zo graag zonder makelaar willen en jij staat sterk genoeg in je schoenen om de juiste koopprijs te bepalen (als in, je laat je niet snel de hoek in drukken en zegt niet snel "akkoord" op een bod van hun)... Waarom zou je het niet doen?

Ik zou gewoon de makelaar inlichten, vanaf dat moment het contact met die mensen via jezelf laten verlopen (voor de vorm) en de makelaar als adviseur zijn werk laten doen. Vraag bijv. je makelaar of hij een koopcontract opstelt zodat alles alsnog juridisch dicht zit (laat je alleen het logo van het kantoor weg), laat hem de notaris regelen. Laat hem uitleggen hoe de overdracht op de dag zelf verloopt etc. etc.

Jij je huis verkocht, makelaar zijn diensten kunnen leveren en die mensen blij omdat het zonder makelaar ging .

Kortom, ik zou het gewoon doen, maar alsnog de makelaar op de achtergrond alles laten doen. Die betaal je namelijk toch wel. En als het oplichters zijn. Naja, als het huis gepasseerd is bij de notaris komt echt niet de bank na 2 weken aanzetten dat het een ongedekte cheque was en dat je je geld kwijt bent .
Daarnaast.... als ze met rare voorwaarden aankomen als "we willen 2 maanden in het huis wonen om te kijken of we er een goed gevoel bij hebben". Dan weet je ook wel wat je moet doen lijkt mij.
weet je dat niet, mijn advies is om daar NIET in mee te gaan
disclaimer
  zondag 20 september 2009 @ 10:16:03 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_72925668
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Ze doen net alsof zķj jouw makelaar moeten betalen Prima als zij geen aankoopmakelaar willen, ik heb ook een keer een huis gekocht zonder makelaar, maar dat maakt voor jou verder niets uit.
In principe betalen ze jouw makelaar ook natuurlijk. Het staat alleen niet zo op de rekening van de notaris die ze krijgen. De kosten van de makelaar worden gewoon meegenomen in de vraagprijs van een huis.
Beetje dom alleen om dat als punt te gebruiken om op af te dingen . Die mensen hebben het gewoon niet begrepen denk ik.
disclaimer
pi_72925834
Ik zou je bod altijd via een makelaar laten lopen en je makelaar hierover ook gewoon inlichten. Een makelaar helpt je niet alleen met het verkopen van je huis maar beschermt je ook tegen vreemde koopaktes. De kans is best aanwezig dat deze mensen per se een eigen koopakte willen die niet door een makelaar wordt gecontroleerd of iets dergelijks, zodat er gaten inzitten waarmee ze je later héél erg kunnen naaien.
Als bv de fundering van je huis ineens niet goed blijkt en dat is bij de koop niet zorgvuldig bekeken, kan zo'n geintje je tienduizenden euro's gaan kosten.

Dus wees verstandig en laat je beschermen door een goede makelaar die er verstand van heeft en zich echt inzet voor zijn klanten, en laat je niet verleiden tot een koop buiten de makelaar om met mensen die je totaal niet kent. Wat nu vriendelijke mensen lijken te zijn, kan zich ontpoppen tot draken die geld van je willen zien voor het huis wat jij ze hebt 'aangesmeerd' zodra de koop gesloten is.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 20 september 2009 @ 10:31:07 #42
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72925915
Die slechte ervaringen met makelaars kan ik wel onderschrijven. Er zitten veel luie ratten onder waar je geen moer aan hebt en die je zelfs benadelen. Toch riekt dit zaakje, ik zou er niet in meegaan.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 20 september 2009 @ 10:34:33 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72925970
Inderdaad ook zo'n punt: wie controleert het koopcontract voor je als je je makelaar buitensluit. Weet jij veel wat er wel of niet in hoort.
  zondag 20 september 2009 @ 10:37:44 #44
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72926018
Het is wellicht ook handig om niet te vergeten dat als je 1,5 jaar met een huis zit in de huidige tijden dat het niet handig is om bij voorbaat dergelijke boden af te wijzen? Kan je beter een creatieve oplossing verzinnen waarin je je eigen positie veiligstelt maar waar je niet per direct een deal uitsluit. Zeg maar wat een paar posts hierboven wordt voorgesteld.

Het koopcontract wordt overigens normaliter opgesteld door de verkopende partij. Dus dat kan je echt wel je makelaar laten doen. Alleen ff vragen of die het logo van het kantoor weg wil laten. Probleem opgelost lijkt mij... Die makelaar wil vast wel meewerken, elk huis dat verkocht is, brengt hem geld in het laatje. itt. een huis dat super lang op de markt staat.
  zondag 20 september 2009 @ 11:38:13 #45
86793 wwwer
The one and only
pi_72927319
hou er rekening mee dat je dan ook zelf een koopcontract moet regelen, notaris overdracht, etc etc etc... Er komt meer bij kijken dan je zelf lief is hoor.

Dus gewoon de makelaar bellen, het bod aan die beste man geven en als de koper dan afhaakt was het ook geen serieuze koper.
Graaauuww?
pi_72927580
Ik zou ze inderdaad gewoon verwijzen naar je makelaar en helemaal niet reageren op het bod (ook als je het afwijst begin je strikt genomen te onderhandelen, en dat wil je helemaal niet). Als je al verder wilt met onderhandelen en de feitelijke verkoop ook buiten je makelaar om gaat doen, let dan in ieder geval op dat je een van de bekende modelcontracten gebruikt en zeker niet iets wazigs wat door de koper is opgesteld (bij de Vereniging Eigen Huis kun je het modelcontract downloaden dat is opgesteld door NVM, VEH en Consumentenbond, als je een NVM makelaar hebt is dat vrijwel zeker hetzelfde contract als hij zal gebruiken)

Linkje (het staat in de webwinkel, maar het is gratis te downloaden)
pi_72927710
Wat Stormqueen en Bleiblei zeggen, die makelaar zal vast wel meerwerken aan een achter de schermen blijven.
Je moet de bieders er wel van overtuigen dat je dat geld hoe dan ook moet betalen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72927800
quote:
Op zondag 20 september 2009 09:37 schreef rac het volgende:

[..]

Zo veel kijkers maar steeds geen bieders(de meesten blijven nu afwachten), nu wel uiteindelijk na 1,5 jaar dus overweeg ik wat te doen.

Het is niet prettig op deze wijze. Maar dat lijkt me duidelijk.
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:37 schreef bleiblei het volgende:
Het is wellicht ook handig om niet te vergeten dat als je 1,5 jaar met een huis zit in de huidige tijden dat het niet handig is om bij voorbaat dergelijke boden af te wijzen?

*knip*
Best kans dat die kopers hier nu juist op inspringen, op de "wanhoop" van de verkopende partij.
Zij gokken er waarschijnlijk op dat veel verkopers (te) veel water bij de wijn willen doen, om hun huis maar kwijt te raken.
Zoals al eerder gezegd: dit zaakje stinkt aan alle kanten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72928431
Ik twijfel nog wel over de nut van een makelaar tegenwoordig. Als je zelf een beetje goed op de hoogte van de zaken bent kan je m.i. prima zonder. Alleen ik kan me voorstellen dat mensen dat soort kennis niet hebben en liever daarvoor een makelaar inschakelen.
  zondag 20 september 2009 @ 12:41:55 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72929145
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:56 schreef Felixa het volgende:

[..]


[..]

Best kans dat die kopers hier nu juist op inspringen, op de "wanhoop" van de verkopende partij.
Zij gokken er waarschijnlijk op dat veel verkopers (te) veel water bij de wijn willen doen, om hun huis maar kwijt te raken.
Zoals al eerder gezegd: dit zaakje stinkt aan alle kanten.
En wellicht is er niets aan de hand maar denken ze met een flauwekul argument 1500 tot 3000 euro van de vraagprijs af te lullen . Zolang je niet meegaat kets je een potentiele koper direct af. En dat is nu niet bepaald een handige houding in een buyers market. De kunst is om de situatie zo draaien dat de uitkomst goed is . Per definitie roepen "flikker maar op en bel de makelaar maar" vind ik serieus het domste advies wat je kan krijgen omdat je het met wat creativiteit zo in kan steken dat het voor de verkoper een veilige, gecontroleerde verkoop wordt maar waar toch met de wensen van de koper rekening gehouden wordt.

Ik ben overigens geen makelaar maar:
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:20 schreef Space-Chinees het volgende:
Ik twijfel nog wel over de nut van een makelaar tegenwoordig. Als je zelf een beetje goed op de hoogte van de zaken bent kan je m.i. prima zonder. Alleen ik kan me voorstellen dat mensen dat soort kennis niet hebben en liever daarvoor een makelaar inschakelen.
Je vergist je in de tijd die zoiets kost en wat een makelaar ziet & en voor elkaar krijgt wat een amateur niet doorheeft. Om maar even een voorbeeldje te geven. Rondleidingen. Elke kijker kost je een uur. Incl. reistijd e.d. ben je dus per kijker een halve vrije dag kwijt. Met 10-20 kijkers die natuurlijk allemaal op een ander moment kunnen.... Tel maar uit. Waterdicht koopcontract opstellen? Ja, een documentje van internet plukken kan iedereen. Maar inspringen op de actualiteit & situatie is een ander verhaal (zo hebben wij onder andere de verkoopster van ons huis de zekerheid van een bankgarantie door haar neus geboord, omdat ze toezegde dat wij het koopcontract op mochten stellen en ze daar niet naar gekeken heeft.). Kortom, die lui zijn zeker wel handig. Simpelweg omdat jij en ik altijd wel wat over het hoofd zien.

[ Bericht 15% gewijzigd door bleiblei op 20-09-2009 12:48:10 ]
  zondag 20 september 2009 @ 13:36:24 #51
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72930952
Ik vind het moeilijk om hier een creatieve oplossing in te vinden

ten eerste wil ik de kijker/koper niet wegjagen

ten tweede de makelaar niet belazeren of eigenlijk relatie met makelaar op spel zetten.

Ten derde mijn financiele toekomst in de waagschaal leggen.

Heeft niemand anders hier zo'n situatie gekend, of er in gezeten. Desnoods een via via ervaring?
  zondag 20 september 2009 @ 14:01:38 #52
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72931761
Mijn mogelijkheid vind je dus geen optie? Om de makelaar niet buiten spel te zetten, maar het contact met de koper zelf te doen en alles procedures samen met de makelaar te doen?
pi_72933997
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:36 schreef rac het volgende:
Ik vind het moeilijk om hier een creatieve oplossing in te vinden

en je krijgt zoveel creatieve oplossingen aangedragen. Ik heb nog nooit een topic gezien waarin fokkers het zo met elkaar eens waren.
pi_72961218
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:09 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

en je krijgt zoveel creatieve oplossingen aangedragen. Ik heb nog nooit een topic gezien waarin fokkers het zo met elkaar eens waren.
Dit dus.

Misschien moet TS maar gewoon een dobbelsteen gooien.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_72961328
In principe zou het waarschijnlijk wel kunnen om je opdracht in te trekken. de voorwaarden van de NVM staat dit wel toe (je moet dan alleen de advertentiekosten betalen) maar netjes is het niet.
  maandag 21 september 2009 @ 11:58:24 #56
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_72962542
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:36 schreef rac het volgende:
Ik vind het moeilijk om hier een creatieve oplossing in te vinden

ten eerste wil ik de kijker/koper niet wegjagen

ten tweede de makelaar niet belazeren of eigenlijk relatie met makelaar op spel zetten.

Ten derde mijn financiele toekomst in de waagschaal leggen.

Heeft niemand anders hier zo'n situatie gekend, of er in gezeten. Desnoods een via via ervaring?
Niemand die je met jouw vragen kan helpen! Wij kunnen niet zeggen hoe de biedende partij gaat reageren. Je zult het echt zelf moeten doen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_72962656
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:17 schreef ktnxbye het volgende:
In principe zou het waarschijnlijk wel kunnen om je opdracht in te trekken. de voorwaarden van de NVM staat dit wel toe (je moet dan alleen de advertentiekosten betalen) maar netjes is het niet.
Zit er alleen niet ergens een bepaling dat als je binnen x maanden verkoopt aan een partij die in eerste instantie via die makelaar binnen is gekomen, je alsnog de courtage mag betalen?
  maandag 21 september 2009 @ 12:07:51 #58
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72962770
Een partij die via makelaar binnen komt moet je altijd voor afrekenen, dat staat volgens mij in het contract.
  maandag 21 september 2009 @ 12:41:22 #59
545 dop
:copyright: dop
pi_72963681
wtf heeft een koper met jullie makelaar te maken?

het enige wat jullie makelaar doet waar de koper ook iets mee te maken heeft is het opstellen van een voorlopig koopcontract, maar over de inhoud daar van heb je als kopende partij ook gewoon inspraak.

als ze niet met de beste man/vrouw willen praten prima , dan doe je het onderhandelen zelf en laat je je verder door je makelaar adviseren.
als de kopende partij daar moeite mee heeft dan moet het zaakje stinken , want die paar duizend die de makelaar scheelt kan niet het verschil zijn tussen wel of niet kopen.


doe ze een tegen bod , en vertel ze dat als ze niet met je makelaar willen spreken ze gerust met jou verder kunnen onderhandelen , maar dat jij je persoonlijk wel verder door je makelaar laat adviseren.

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 21-09-2009 15:27:49 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_72963771
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:36 schreef rac het volgende:
Ik vind het moeilijk om hier een creatieve oplossing in te vinden

ten eerste wil ik de kijker/koper niet wegjagen

ten tweede de makelaar niet belazeren of eigenlijk relatie met makelaar op spel zetten.

Ten derde mijn financiele toekomst in de waagschaal leggen.

Heeft niemand anders hier zo'n situatie gekend, of er in gezeten. Desnoods een via via ervaring?
Deze kijker is geen koper, hij speelt spelletjes en heeft in ieder geval een dubbele agenda.

Ik begrijp je niet, je hebt gekozen voor de verkoop van je huis en je hebt gekozen om het te laten verkopen door een makelaar. Wat is nu je probleem?

Een huis wordt altijd verkocht dus de jouwe ook, daar heb je deze gast niet voor nodig. Als je financieel moeilijk zit en je je toekomst niet in de waagschaal wil stellen dan moet je a) een regeling treffen met je bank en b) niet met dit type kopers in zee gaan en c) de verkoop overlaten aan de makelaar en als deze het niet naar je zin doet een andere makelaar nemen.
pi_72964469
Deze koper denkt dat jouw makelaar in zijn nadeel zal werken. Dat is ook zo. Deze makelaar wordt door jou betaald en behartigt jouw belangen. Dat betekent dus ook dat deze koper nu te maken krijgt met een doorgewinterde onderhandelaar en jou niet het vel over je neus kan halen.

Ik snap niet goed in hoeverre jij denkt dat je ermee gebaat bent om je makelaar buiten deze zaak te houden. Ik begrijp wel dat je al een tijdje met dat huis zit en dat je er graag vanaf wilt. Ik snap ook dat het in deze markt niet gemakkelijk is. Daar heb je toch juist die professional voor in de arm genomen?
Vraag het hier dan ook niet aan ons, arm fok volk, maar bel je makelaar, leg het voor...!
pi_72967396
IMO bepalen zowel de koper als de verkoper de regels van het spel. Dit doen ze samen, door wel of niet in te gaan op de eisen van de andere partij.

Voor TS is 1 van de eisen dat de koop via haar makelaar gaat. Lijkt me dat je jezelf daar aan moet houden. Zoals hierboven ook al een aantal maal werd gezegd, ruikt dit zaakje niet heel erg fris.

Informeer je makelaar hierover en bespreek met hem wat de opties zijn.

BTW: in welke regio woon je? Ben semi-zoekend (moet binnen 30min van Zwolle zijn)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 14:46:30 ]
pi_72968771
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:07 schreef rac het volgende:
Een partij die via makelaar binnen komt moet je altijd voor afrekenen, dat staat volgens mij in het contract.
Dus? De koper hoeft toch niet te weten dat jij de makelaar gewoon betaalt?
  maandag 21 september 2009 @ 16:11:26 #64
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72969837
Gister avond hebben we de mensen terug gemaild

Het verbaasde ons enigzins uw brief in onze brievenbus te vinden.
Het spijt ons dan ook om hier negatief op te moeten reageren, u zult tenslotte weten dat er in het contract van de makelaar duidelijk voorwaarden zijn gesteld. Waar wij ons aan dienen te houden.

Ook als wij de woning bij de makelaar weghalen zullen de kosten op ons verhaald worden.
Ook zullen wij een bod van xxxxxx,-- euro niet kunnen aanvaarden.
10 oktober aanstaande zal er een open Huizen route zijn waar wij aan mee zullen werken
misschien is het een idee om dan als nog eens te komen kijken.

Met vriendelijke groet,

rac


Hun reply:
Geachte bewoners,

Wij vinden het echt heel jammer uw bericht te moeten lezen.

Wij begrijpen dat het bod enigszins doet schrikken, maar het was dan ook bedoelt om verdere onderhandelingen te starten. Toch willen wij even terug komen op het punt van de makelaarskosten. Uiteraard kunnen wij niet in uw contract met de makelaar kijken, maar wij zijn ervan overtuigd dat de kosten die gemoeid gaan met het weghalen van de woning bij de makelaar óf het huis via de makelaar verkopen niet tegen elkaar opwegen (kosten weghalen bij de makelaar = ongeveer ¤ 500,--, kosten verkoop woning via de makelaar op UW woning ¤ XXXX-- .....(courtage kosten is immers 2.5% die U moet betalen. U bespaart dus ¤ XXXX--)).

Wij hebben een start willen maken met de onderhandelingen, op eigen kracht, samen met u en dus kosten besparend (niet voor ons maar voor u), en helaas is dat niet gelukt. Wij respecteren uw visie in deze en wensen u van ganse harte alle succes op 10 oktober a.s.

Mocht dįt geen succes voor u opleveren dan hopen wij dat u nog eens aan ons terug denkt (graag zelfs). U heeft ons e-mail adres en telefoonnummer.

Mvg,

de Kijkers




Heb de makelaar inmiddels ingelicht, Die was net als ik ( en vele anderen) zeer verbaasd over de gang van zaken,
Helemaal omdat de bezichtiging heel erg goed liep en er totaal geen argwaan was op dat moment. Had dit ook nog niet meegemaakt in 10 jaar ervaring, en ook niet via collega makelaars. De makelaar voelt zich enigzins ook in de hoek gedrukt naar aanleiding van deze brief, en mail.

Ze vond dat wij het wel goed hadden gedaan , maar heeft nu ook vreemd gevoel.
Ze is wel blij dat we dit zo naar voren hebben gebracht.
  maandag 21 september 2009 @ 16:15:06 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72969953
Mjaah, ik had het zo niet opgelost. Maar ieder zijn keuze natuurlijk .
Wel ben ik benieuwd of de makelaar meegewerkt zou hebben aan mijn suggestie.
Is het mogelijk dat je dat peilt? .
  maandag 21 september 2009 @ 16:18:36 #66
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72970071
Heb ik gedaan te veel haken en ogen. Ivm eventuele claims etc achteraf

letterlijk als ze al zo gaan beginnen wat kun je na de koop dan wel niet verwachten.
Niet dat ik dat zelf verwacht
pi_72970450
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:18 schreef rac het volgende:
Heb ik gedaan te veel haken en ogen. Ivm eventuele claims etc achteraf

letterlijk als ze al zo gaan beginnen wat kun je na de koop dan wel niet verwachten.
Niet dat ik dat zelf verwacht
Iemand die dolgraag een huis wil zal nooit en te nimmer afhaken vanwege het feit dat er een makelaar tussen zit. Deze gasten sporen niet of ze hebben iets anders in petto.
pi_72970527
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:11 schreef rac het volgende:
(courtage kosten is immers 2.5% die U moet betalen. U bespaart dus ¤ XXXX--)).
2,5 procent is wel _erg_ veel.
  maandag 21 september 2009 @ 16:34:08 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72970650
Wat een typisch verkooppraatje:
quote:
maar wij zijn ervan overtuigd dat de kosten die gemoeid gaan met het weghalen van de woning bij de makelaar óf het huis via de makelaar verkopen niet tegen elkaar opwegen (kosten weghalen bij de makelaar = ongeveer ¤ 500,--, kosten verkoop woning via de makelaar op UW woning ¤ XXXX-- .....(courtage kosten is immers 2.5% die U moet betalen. U bespaart dus ¤ XXXX--)).
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 21 september 2009 @ 17:41:35 #70
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72973045
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Iemand die dolgraag een huis wil zal nooit en te nimmer afhaken vanwege het feit dat er een makelaar tussen zit. Deze gasten sporen niet of ze hebben iets anders in petto.
pi_72978247
Ik had met de mensen om tafel gaan zitten. Uiteindelijk heb je toch zelf alles in handen want ook de makelaar zal bij onderhandelingen jouw goedkeuring moeten hebben en dus pas akkoord gaan bij bijv. een bepaald bod.

Zou dus gesprek aangegaan zijn, om vervolgens het geheel toch met de makelaar rond te maken. Die kosten zijn altijd voor jou, dus niet voor de kopers.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_72984089
Ik heb zelf de woning van mijn broer verkocht zonder makelaar. (op www.veh.nl kun je een koopcontract downloaden en invullen) Maar dan moet je wel zelf goed opletten.

Maar aangezien jij de makelaarskosten betaald en niet de kopers is het helemaal aan jou om te beslissen hoe jij de woning verkoopt. Jij betaald voor de dienst die makelaar aanbied namelijk het uit handen nemen van de rondslomp van de verkoop van de woning. Dat wil je dus blijven doen de rondslomp uithanden geven. Dat heeft maar weinig invloed op de prijs immers makelaarskosten +/- 3000 euro. Niet echt een bedrag waar je de verkoop van de woning op laat stuklopen.

Hoogstwaarschijnljik hebben de kopers slechte ervaringen met de makelaar omdat ze de vorige keer dat ze een woning wilde kopen die 10% boete moesten betalen omdat ze de woning toch niet konden kopen.. Dus extra alert blijven en gewoon via de makelaar vooral bij dit soort wensen.
pi_72993027
Ik vind dat je het goed gedaan hebt en ze zijn nog steeds geinteresseerd. De makelaar zal jullie wel verteld hebben dat ze nu een (afwacht)spelletje spelen? Had je ook nog ergens verteld hoeveel procent zij in eerste instantie onder jullie vraagprijs boden?
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:24:40 #74
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_73589590
En, zijn de kopers nog steeds geinteresseerd?
Hebben jullie me een beetje gemist?
  Grootste baggeraar 2022 maandag 12 oktober 2009 @ 00:19:42 #75
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_73598888
Zeg gewoon tegen die lui dat je inmiddels ook een tweede bod hebt gehad van geinteresseerden die geen problemen maken van de makelaar. Eens kijken of ze dan nog serieus reageren.

edit: tweede pagina van dit topic gelezen

[ Bericht 18% gewijzigd door vogeltjesdans op 12-10-2009 00:24:55 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:45:41 #76
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73601456
Nu dit topic toch omhoog is gegaan. Het vervolg:

Er is best het een en ander gebeurd, Een bieder is tenslotte zeer geļnteresseerd, de makelaar heeft mij aangeraden om toch even te praten met de bieder. En dat heb ik ook gedaan.

Ik heb de persoon gebeld, en gevraagd waarom deze actie, want ik begreep zijn wantrouwen niet goed en heb hem in het gesprek ook verteld dat wij geen contract breuk willen plegen en dus het huis niet aan hun kunnen verkopen ook al zouden we dat willen.
En dat als hun het huis wilde hebben ze toch echt bij de makelaar moesten zijn. Tja toen heeft hij gezegd dat hij wel een bod zou doen via de makelaar.
En jawel de volgende dag was er een bod, wel weer lager dan het eerdere bod maar goed een bod is een bod.
Het spel kon beginnen tegenbod een stuk lager dan de vraagprijs (echt iets van 8000) dat duurde even een paar dagen komen ze terug met een verhoging van 2500 euro. Dus weer een tegenbod nog 7000 eraf.
En het wachten kon weer beginnen , wat denk je weer 2000 euro hoger, dus wij weer een tegenbod gedaan en natuurlijk weer enkele dagen wachten (weekend ofzo) en zij kwamen met hetzelfde lage bod
Nou toen werd ik toch wel goed beroerd, wat willen ze van me een touw om mijn financiėle nek leggen OID.
Niet alleen door de biedingen maar gewoon dat , langzame getrut.
Wij zijn op dat moment met een eindprijs gekomen, die ligt net een euro of 4000. Boven hun laatste bod.

Het enige wat ik kan zeggen nu is dat ik mijn huis echt graag wil verkopen , maar ik weet niet of dit dé echt goede manier is.

Koopjes jagers zijn het. Natuurlijk is dat hun goed recht , maar als je dan toch gaat bieden kom dan aub ook af en toe eens een stapje naar voren.
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:48:25 #77
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73601484
Het is dus nog niet verkocht en we hebben afgelopen zaterdag ook een open huis gehad.
Maar goed ik wacht nog wel even voordat ik contact met hun opneem.
@nachtdier -Ze zijn nog steeds geļntresserd.
pi_73601499
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:48 schreef rac het volgende:
Het is dus nog niet verkocht en we hebben afgelopen zaterdag ook een open huis gehad.
Maar goed ik wacht nog wel even voordat ik contact met hun opneem.
Hoeveel kijkers had je?
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:50:45 #79
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73601519
Tja een paar kijkers. Maar echt oriėnterend
pi_73601538
Zo te lezen vat je het heel erg persoonlijk op. Het is gewoon een standaard kat en muis spel en in de huidige economische situatie ben jij de muis. Ze zijn in onderhandeling met jullie makelaar en ze proberen voor zichzelf uiteraard een mooie deal te sluiten. Of jij dat gaat accepteren is natuurlijk helemaal aan jezelf.
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:57:18 #81
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73601593
Ik weet het, maar alle stress die het opleverde toen kijkers besloten te bieden buiten makelaar om.
en het gedonder daarmee. Dan word het ook best persoonlijk. Ik ben de muis maar laat die kutkat eens een beetje inzet tonen zeg. (ach wat zeg ik toch hij is een ambtenaar Inzet Duh!?)
pi_73601632
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:57 schreef rac het volgende:
Ik weet het, maar alle stress die het opleverde toen kijkers besloten te bieden buiten makelaar om.
en het gedonder daarmee. Dan word het ook best persoonlijk. Ik ben de muis maar laat die kutkat eens een beetje inzet tonen zeg. (ach wat zeg ik toch hij is een ambtenaar Inzet Duh!?)
Mja, dat is het spelletje. Jou onzeker maken zodat je alsnog ja zegt tegen het lagere bod. Je weet zelf wat je er voor wilt hebben en of je lager gaat. Dat is persoonlijk, en ook geen gouden tip voor te geven. Inschatten of de kopers echt graag willen, altijd lastig Maar goed, de makelaar weet ook hoe het spelletje gespeeld wordt
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73601656
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:57 schreef rac het volgende:
Ik weet het, maar alle stress die het opleverde toen kijkers besloten te bieden buiten makelaar om.
en het gedonder daarmee. Dan word het ook best persoonlijk. Ik ben de muis maar laat die kutkat eens een beetje inzet tonen zeg. (ach wat zeg ik toch hij is een ambtenaar Inzet Duh!?)
Je kan het ook positiever bekijken en blij zijn dat je nog in onderhandeling bent. Ze hadden ook geen bod kunnen doen of al kunnen melden dat het het laatste en hoogste bod zou zijn. Je bent nog steeds in onderhandeling en je zit al redelijk dicht bij elkaar.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:12:39 #84
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73601820
Op dit moment zijn de onderhandelingen opgeschort.
-Maar ze willen graag op de hoogte worden gehouden en blijven geļntresseerd.
Da's dus positief en eindelijk hebben we bieders da's ook positief
Ook hebben we een dak boven ons hoofd en een leven dat door gaat en da's Héél Positief
pi_73602178
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:12 schreef rac het volgende:
Op dit moment zijn de onderhandelingen opgeschort.
-Maar ze willen graag op de hoogte worden gehouden en blijven geļntresseerd.
Da's dus positief en eindelijk hebben we bieders da's ook positief
Ook hebben we een dak boven ons hoofd en een leven dat door gaat en da's Héél Positief
Leuk dat ze geinteresseerd zijn, maar je gaat ze toch hopelijk niet echt op de hoogte houden hoop ik?

Voor de rest is het natuurlijk zwaar ..., ik hoop dat je snel je huis verkoopt aan iemand die WEL serieus kan bieden.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73602235
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Leuk dat ze geinteresseerd zijn, maar je gaat ze toch hopelijk niet echt op de hoogte houden hoop ik?

Voor de rest is het natuurlijk zwaar ..., ik hoop dat je snel je huis verkoopt aan iemand die WEL serieus kan bieden.
Waarom zou je ze niet op de hoogte houden? Stel je krijg van iemand anders een hoger bod en ze willen daar over heen dan win je daar toch alleen maar mee.
pi_73602269
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:38 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom zou je ze niet op de hoogte houden? Stel je krijg van iemand anders een hoger bod en ze willen daar over heen dan win je daar toch alleen maar mee.
Met de manier waarop ze bieden zie ik de kans acht ik de kans niet zo groot. Maar als je het gevoel heb dat dat zou werken dan zou ik dat zeker doen.

Ik heb meer de indruk dat de mensen zitten te wachten tot TS zijn huis van de hand MOET doen, en dan hopen het huis voor een prikkie over te nemen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:45:19 #88
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73602363
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:39 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik heb meer de indruk dat de mensen zitten te wachten tot TS zijn haar huis van de hand MOET doen, en dan hopen het huis voor een prikkie over te nemen.
Dat hoeft TS gelukkig nooit te doen

ps TS is vrouwelijk en heeft samen met man een huis.
pi_73602370
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:39 schreef Snapcount2 het volgende:


Ik heb meer de indruk dat de mensen zitten te wachten tot TS zijn huis van de hand MOET doen, en dan hopen het huis voor een prikkie over te nemen.
Daar is toch ook niks mis mee, het is hun goed recht is en zelfs logisch in deze tijd.
pi_73602378
ben je echt zo wanhopig dat je elke keer met 3 a 4 keer zoveel zakt als dat zij hun bod verhoogde?

m.a.w. moet je je huis verkopen omdat je het niet kan betalen / je met dubbele lasten zit?
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:47:48 #91
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73602425
Nee je moet wel willen onderhandelen natuurlijk, maar ergens is een grens.
Als ik zelf zo langazaam naar beneden zou gaan, zijn we over een jaar nog bezig.
pi_73603746
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:58 schreef rac het volgende:
In het contract staat heel duidelijk dat je de courtage verschuldigd bent als de kopers via de makelaar zijn binnen gekomen of binnen x aantal weken maanden alsnog wordt verkocht.

Maar ik wil niet zonder makelaar, en zij blijkbaar niet met. En ja wil mijn huis wel graag verkopen zodat we door kunnen gaan met ons leven.
Nou, dat dus.

Ik had zelf mijn huis gevonden, en ging daarna naar een makelaar met de vraag wat hij nog voor mij kon betekenen. Het kwam er op neer dat hij bij de notaris mijn handje zou vasthouden en daarvoor 2% courtage zou incasseren.
Dat vond ik dus zwaar overbodig, en dat was het ook.

Hun vraag is dus niet netjes, maar ook niet heel vreemd. Zij hebben X euro te besteden. In feite stellen ze voor dat de makelaarscourtage (toch een paar duizend euro) onderdeel is van hun bod en niet naar een 3e partij gaat.

In jouw geval is het precies omgekeerd. De makelaar heeft wél iets gedaan voor zijn klanten en daarom moeten afspraken over courtage ook worden nagekomen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:08:12 #93
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73604028
Dat doet een aankoop makelaar (in mijn ogen totaal overbodig), die hebben ze niet.
Maar lees het topic eens in z'n geheel.
De makelaar doet wel d'r best hoor.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:18:29 #94
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_73611977
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Nou, dat dus.

Ik had zelf mijn huis gevonden, en ging daarna naar een makelaar met de vraag wat hij nog voor mij kon betekenen. Het kwam er op neer dat hij bij de notaris mijn handje zou vasthouden en daarvoor 2% courtage zou incasseren.
Dat vond ik dus zwaar overbodig, en dat was het ook.
Jij hebt het over een aankoopmakelaar.
Die is ook helemaal niet interessant, tenzij je zelf hee lslecht in onderhandelen bent, of dat je een goed huis zoekt en zelf weinig tijd/kans hebt om op tijd te reageren.
Maar dat speelt nu niet, de markt is over het algemeen traag, en een huis staat als snel een week tot twee weken minimaal te koop. Je kunt zelf dus snel genoeg op iets leuks reageren.
In tijden dat de goede huizen echt al weg zijn voordat ze in de krant of op Internet komen is een aankoopmakelaar interessanter, anders zie jij alleen de huizen die anderen niet willen hebben.
pi_73612278
Die mensen hebben dus wel echt serieuze interesse in het huis, maar willen overduidelijk het onderste uit de kan halen.
Steeds een klein bod erbij van hun kant, maar ondertussen wel flinke verlagingen van jouw kant. Volgens mij volg je precies hun strategie door steeds weer te dalen?

Ik ben benieuwd over welke bedragen het gaat? En of de kopers weten dat je er toch wel dringend vanaf moet.. daar lijkt het tenminste wel op.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:02:11 #96
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_73830734
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:45 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Deze kijker is geen koper, hij speelt spelletjes en heeft in ieder geval een dubbele agenda.

Doet me gelijk aan een huizenkoop tip denken die ik in zowat elk "buy real estate" boek lees:
- doe een eerste screening van 100 huizen (op bijvoorbeeld Funda)
- doe op 10 een te laag bod
- ga met 3 partijen de volgende ronde in met een wat hoger bod
- ga in gesprek met de beste van de drie.

Geen idee of de koper spelletjes speelt maar als ik in die rol zou zitten zou ik na afloop van dit en afhankelijk van hoe TS hierop reageert met een schat aan informatie zitten die ik weer kan benutten voor het volgende huis
pi_73835054
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:02 schreef slashdotter3 het volgende:
- doe op 10 een te laag bod
Sta je wel mooi te kijken als er opeens twee partijen toch je bod accepteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2009 10:06:53 ]
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:13:43 #98
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73835244
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Sta je wel mooi te kijken als er opeens twee partijen toch je bod accepteren.
Ach, je hebt altijd nog de mogelijkheid om op (voor jou) onmogelijke voorwaarden een voorlopig koopcontract niet te tekenen......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73835868
Ik snap echt niet waarom je zo wantrouwend bent naar die mensen. Ik kan mij goed voorstellen dat ze geen makelaar er tussen willen hebben. Die gasten kunnen helemaal niks en vertragen de boel alleen maar. Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat de makelaar dat niks vind; die handelt ook alleen maar in eigenbelang.

Overgens heb ik ook zelf wel eens zo'n bod uitgebracht. Niet omdat ik niet via de hun makelaar wilde bieden, maar omdat ik dat wel had gedaan en geen reactie kreeg...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2009 10:42:10 ]
pi_73845007
Er zijn verschillende makelaars. Een aankoopmakelaar is geen verkoopmakelaar. Als koper hoeven zij dus geen makelaar in de arm te nemen, terwijl jij gewoon jouw makelaar alles direct kan laten regelen met de kopers.
pi_73845576
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:37 schreef The_End het volgende:
Ik snap echt niet waarom je zo wantrouwend bent naar die mensen. Ik kan mij goed voorstellen dat ze geen makelaar er tussen willen hebben.
Dat de koper er geen makelaar aan hun kant tussen willen hebben, is hun goed recht. TS heeft de verkoop uitbesteedt aan hun makelaar, daar heeft koper verder geen zak mee te schaften (tenzij verkopend makelaar inderdaad loopt te etteren, maar dan was 'n bericht als 'we willen graag onderhandelen, maar jullie makelaar reageert niet' 'n stuk normaler geweest dan 'we willen onderhandelen, maar niet via jullie makelaar')
pi_73846225
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:17 schreef anboni het volgende:
Dat de koper er geen makelaar aan hun kant tussen willen hebben, is hun goed recht. TS heeft de verkoop uitbesteedt aan hun makelaar, daar heeft koper verder geen zak mee te schaften (tenzij verkopend makelaar inderdaad loopt te etteren, maar dan was 'n bericht als 'we willen graag onderhandelen, maar jullie makelaar reageert niet' 'n stuk normaler geweest dan 'we willen onderhandelen, maar niet via jullie makelaar')
Het is ook hun goed recht om te vragen of ze kunnen onderhandelen zonder makelaar. De redenatie van de koper kan zijn dat de verkoper daarmee geld uitspaart en dus ook minder kan vragen voor zijn huis. Een win-win situatie.
pi_73847290
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:37 schreef The_End het volgende:
Ik snap echt niet waarom je zo wantrouwend bent naar die mensen. Ik kan mij goed voorstellen dat ze geen makelaar er tussen willen hebben. Die gasten kunnen helemaal niks en vertragen de boel alleen maar. Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat de makelaar dat niks vind; die handelt ook alleen maar in eigenbelang.

Overgens heb ik ook zelf wel eens zo'n bod uitgebracht. Niet omdat ik niet via de hun makelaar wilde bieden, maar omdat ik dat wel had gedaan en geen reactie kreeg...
De verkoper betaald de makelaarskosten doorgaans zelf, dus waar bemoeien zij zich mee? En de TS zal, įls hij hier mee door gaat, de al gemaakte kosten aan de makelaar toch moeten vergoeden, dus die schiet er ook niks mee op.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73847432
De gemaakte kosten in deze zijn advertentiekosten etc. Valt vaak in het niets bij de courtage.
pi_73848994
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:18 schreef rac het volgende:
Heb ik gedaan te veel haken en ogen. Ivm eventuele claims etc achteraf

letterlijk als ze al zo gaan beginnen wat kun je na de koop dan wel niet verwachten.
Niet dat ik dat zelf verwacht
Je kunt het clausuleren beter overlaten aan een advocaat of een notaris want een gemiddelde makelaar heeft daar niet veel kaas van gegeten. Deze laatste maakt veelal gebruik van de standaard NVM-koopovereenkomst.
pi_73852208
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:08 schreef ktnxbye het volgende:
De gemaakte kosten in deze zijn advertentiekosten etc. Valt vaak in het niets bij de courtage.
Alleen staat er vaak nog wel een of andere clausule in een verkoopopdracht dat bij verkoop buiten de makelaar om, de verkoper nog steeds (een deel van) de courtage verschuldigd is. Verkoper schiet er al met al dus bar weinig mee op (maar haalt zich wel extra werk op de hals). En nogmaals: het is niet aan de koper om voor verkoper te bepalen of deze wel of geen extra kosten wil maken voor een stuk gemak.
pi_73853413
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:08 schreef ktnxbye het volgende:
De gemaakte kosten in deze zijn advertentiekosten etc. Valt vaak in het niets bij de courtage.
Vaak rekenen ze dan ook hun eigen uurtarief voor wat de secretaresse aan werk heeft gedaan, dus dat loopt ook aardig in de papieren soms, vooral als het huis al wat langer te koop staat, en er al flink wat kijkers geweest zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:44:56 #108
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73877700
Op het moment dat mensen via de makelaar een bezichtiging doen, heeft de makelaar ze aangebracht en ben je als verkoper courtage verschuldigd , ook al zou het passeren van de akte 2 jaar(of langer) op zich laten wachten nadat het huis uit de verkoop is gehaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')