abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 september 2009 @ 07:33:29 #1
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924714
Ik weet niet wat ik hiermee aan moet,

Ben blij met een bod (niet met dit bod, maar is wellicht een openings bod.) Maar vind de voorwaarden vreemd.
  zondag 20 september 2009 @ 07:39:55 #2
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924728
Het komt er op neer dat ze zelf slechte ervaringen met makelaars hebben gehad, en "ons het geld van makelaar willen besparen"

Daardoor zelf extra laag kunnen kopen , Omdat wij minder geld kwijt zijn. Maar ik weet dat makelaars ook niet gek zijn en hun courtage als nog op ons zullen willen verhalen.

En daarbij eigenlijk wil ik het gewoon via de makelaar doen zodat ik zelf daar geen rompslomp mee zal krijgen of blij worden van welbekende dode mus (lees evt. financiering niet rond krijgen, achteraf gezeik etc.)

Ik ben blij met een openings bod maar niet met rare gang van zaken.

Wat moet ik hiermee?
pi_72924740
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:39 schreef rac het volgende:
Het komt er op neer dat ze zelf slechte ervaringen met makelaars hebben gehad, en "ons het geld van makelaar willen besparen"

Wat moet ik hiermee?
Gewoon "dag" zeggen met het handje. Een koper die het beste met jou voorheeft, dat geloof je toch zeker zelf niet?

Ik weet verder niet wat ze van plan zijn, maar 't stinkt wat mij betreft.
pi_72924742
Tegenbod doen 'onder voorbehoud van een makelaar'. Als jij dat een fijner idee vindt, dan moet je dat duidelijk maken. Helemaal als je geen verstand hebt van huizen verkopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72924746
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:46 schreef YPPY het volgende:
Tegenbod doen 'onder voorbehoud van een makelaar'. Als jij dat een fijner idee vindt, dan moet je dat duidelijk maken. Helemaal als je geen verstand hebt van huizen verkopen.
Niet doen
Gewoon doorverwijzen naar de makelaar, hou het zakelijk en bewaar gepaste afstand van kopers
pi_72924751
Je hebt zelf wel een makelaar ? Laat je toch de biedingen via hem lopen ? Als ze zelf geen makelaar willen om wat voor reden dan ook, is dat hun zaak.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72924753
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Niet doen
Gewoon doorverwijzen naar de makelaar, hou het zakelijk en bewaar gepaste afstand van kopers
Zelf heeft ie toch al een makelaar? Daar komt ie dan vanzelf bij terecht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_72924755
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:39 schreef rac het volgende:
.....
Wat moet ik hiermee?
Vrij simpel. Jij bepaalt de regels van het spel. Dus als jij het spel via de makelaar wilt spelen (wat ik volstrekt logisch vind), dan moet je daar gewoon aan vast houden.
Fijn, dat medeleven van de potentiėle kopers, maar dat is vast niet hun werkelijke reden.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72924764
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:50 schreef YPPY het volgende:

[..]

Zelf heeft ie toch al een makelaar? Daar komt ie dan vanzelf bij terecht.
Alles wat je als verkoper tegen een koper zegt en/of doet kan tegen je gebruikt worden en daar kun je gelazer mee krijgen. Gewoon afstand houden en doorverwijzen naar de makelaar, daar betaal je hem voor.
pi_72924767
quote:
Op zondag 20 september 2009 07:53 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Alles wat je als verkoper tegen een koper zegt en/of doet kan tegen je gebruikt worden en daar kun je gelazer mee krijgen. Gewoon afstand houden en doorverwijzen naar de makelaar, daar betaal je hem voor.
Daar heb je gelijk in. Dus gewoon het telefoonnummer van jouw makelaar geven.
*OUD heilige*
  zondag 20 september 2009 @ 08:08:31 #11
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924812
Dat was mijn idee ook , maar ze zetten mij met hun wantrouwen echt enigzins vast wat mij totaal niet aanstaat.

Hun voorwaarde was echt duidelijk haal je huis weg bij de makelaar, dan kunnen we zaken doen. Natuurlijk wil graag verkopen. maar zo geeft het nu al zo'n nare bijsmaak.

Wat vinden jullie moet ik wel of niet mijn makelaar inlichten over deze actie van de kijkers?

Ik wil mijn relatie met de makelaar (cq makelaars wereld ) niet verpesten stel dat ik hun nog een keer nodig heb.
Ik wil geen gedoe , of ellende voor nu of in de toekomst.
pi_72924826
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:08 schreef rac het volgende:
Dat was mijn idee ook , maar ze zetten mij met hun wantrouwen echt enigzins vast wat mij totaal niet aanstaat.

Hun voorwaarde was echt duidelijk haal je huis weg bij de makelaar, dan kunnen we zaken doen. Natuurlijk wil graag verkopen. maar zo geeft het nu al zo'n nare bijsmaak.

Wat vinden jullie moet ik wel of niet mijn makelaar inlichten over deze actie van de kijkers?

Ik wil mijn relatie met de makelaar (cq makelaars wereld ) niet verpesten stel dat ik hun nog een keer nodig heb.
Zij bepalen niet de voorwaarden, dat doe jij. Als ze het huis echt willen, dan zit die makelaar ze echt niet in de weg. Laat je niet overrompelen door die vreemde vogels die een vaag spelletje spelen. Je hebt dit type kopers niet nodig.

Besides, er komt altijd weer een koper, altijd weer!
pi_72924837
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:08 schreef rac het volgende:

Het bod afslaan. Mensen die zo gebrand zijn om geen makelaar te willen hebben zijn iets van plan. Of niet, maar ik heb toch liever (net zoals jij), graag het veilige idee dat er een persoon is (de makelaar) die wel weet wat hij doet en waar hij op moet letten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 20 september 2009 @ 08:20:45 #14
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924850
Maar moet ik hier de makelaar wel of niet over inlichten?
pi_72924856
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:20 schreef rac het volgende:
Tuurlijk, waarom niet? Misschien zijn het wel bekenden (of beruchten) in het makelaarswereldje
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72924860
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:20 schreef rac het volgende:
ja
  zondag 20 september 2009 @ 08:25:01 #17
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_72924865
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Tuurlijk, waarom niet? Misschien zijn het wel bekenden (of beruchten) in het makelaarswereldje
Stel je voor dat het bekende oplichters zijn!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_72924873
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Op zich is dat boeien natuurlijk. ALs het bod goed is en je accepteert het is de koop gesloten. Of zij nu wel of niet een makelaar hebben.

Het komt vaker voor dat mensen geen makelaar hebben. Dat kan. Voor die paar honderd piek zou ik het niet laten. Dus kan het voorkomen dat deze biedende partij zonder makelaar rechtstreeks een bod uitbrengen aan jouw makelaar.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72924877
Je moet niets. Ja, ademen. Maar ik zie er geen kwaad in om hem zoiets te melden. Zeg dat je een bod hebt gehad, maar dat de bieders buiten de makelaar om willen bieden. Misschien kan hij nog iets betekenen. Op de een of andere manier zorgen ze er toch wel voor dat ze hun geld krijgen als het huis verkocht is, laat hem er dan ook maar wat voor doen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 20 september 2009 @ 08:31:36 #20
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924899
Dat zij geen makelaar willen of hebben vind ik geen probleem alleen de voorwaarde dat wij het bij onze makelaar weg moeten halen vind ik niet normaal.

Tuurlijk is een makelaar soms ...... Dubieus maar wij hebben met deze makelaar een goed contact, ook al eerder een huis mee verkocht. En dat vind ik belangerijk om zo te houden.

Mijn partner vind het stom/dom om de makelaar hierover te berichten, terwijl ik de kaarten bijvoorkeur zo open mogelijk wil spelen.
  zondag 20 september 2009 @ 08:32:41 #21
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72924908
Overgens vind ik het bod te laag, maar is wel een redelijk openingsbod.
  zondag 20 september 2009 @ 08:34:45 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72924912
Als een potentiėle koper nu al zo begint, dan kun je je borst natmaken. Voor je het weet kom je in een schimmige toestand terecht waar je niet blij mee bent. Ik zou absoluut je makelaar inlichten en het verder aan hem overlaten. Zoals iemand al zei: blijf zakelijk en hou afstand.
pi_72924953
wat iedereen hierboven zegt!

dit zaakje stinkt (van de kopers kant dan he)
pi_72924957
quote:
Op zondag 20 september 2009 08:44 schreef Salatrel het volgende:

dit zaakje stinkt (van de kopers kant dan he)
Dat dus, Het klinkt alsof het niet te vertrouwen is. Het gaat hier niet over een pak melk dus ik zou heel voozichtig zijn.
pi_72924988
En kijk het contract met je makelaar maar eens na. Je zult wel intrekkingskosten oid moeten betalen. De makelaar heeft immers al werk voor je verricht.

Wat ook kan zijn is dat die potentiele koper denkt een betere prijs bij jou te halen omdat je waarschijnlijk niet zo veel ervaring hebt in onderhandelen als de makelaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')