abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 september 2009 @ 23:29:51 #1
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72920313
Hier verder.
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:12 schreef hardtailjunk het volgende:

[..]

ja ! dat was mijn broer (die andere kale ) die heeft gewoon zijn dienstplicht gehad.
ik ben de jongste thuis, dus ik had broederdienst
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_72927500
Uitgerekend nu ben ik extreem verkouden en morgen begint de amo iemand nog tips?
  zondag 20 september 2009 @ 12:17:38 #3
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_72928353
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:45 schreef GeertJan88 het volgende:
Uitgerekend nu ben ik extreem verkouden en morgen begint de amo iemand nog tips?
Zakdoek meenemen

(verkapte tvp)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 20 september 2009 @ 12:20:45 #4
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72928445
Het nare aan een verkoudheid is natuurlijk dat je er niets tegen begint, behalve gewoon laten begaan en vanzelf herstellen.

Naast een zakdoek is het misschien ook een idee om wat van die keeltabletten van Vick's mee te nemen. Als je ook keelpijn hebt helpt dat in elk geval daartegen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_72928836
Ja goed idee, word je in de eerste week fysiek al flink gesloopt?
  zondag 20 september 2009 @ 12:57:44 #6
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72929683
Volgens mij valt dát nog wel mee. Op de website van de Natres staat een soort van dagboek van iemand die de AMO doorlopen heeft. Staat onder werken bij > opleiding. Krijg je wel een soort van beeld van de opleiding. De zware week is vooral in de tweede en dan vooral omdat je weinig slaapt volgens mij.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_72931013
oke bedankt voor de antwoorden

nu staat in de brief dat je alles mee moet nemen.. maar mag je bijvoorbeeld je 2e paar kisten thuis laten evenals je ovenwanten of krijg je dan gelijk gezeik omdat je niet geluisterd hebt?
pi_72931209
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:38 schreef GeertJan88 het volgende:
oke bedankt voor de antwoorden

nu staat in de brief dat je alles mee moet nemen.. maar mag je bijvoorbeeld je 2e paar kisten thuis laten evenals je ovenwanten of krijg je dan gelijk gezeik omdat je niet geluisterd hebt?
ik zou sowieso 2 paar kisten meenemen voor als 1 paar nat is ofzo, maar van iemand anders hoorde ik weer van, ja dan doe je toch droge sokken aan en klaar.

Verder kan je die ovenwanten wel thuis laten denk ik.Die effen overhemden ook wel toch?

Heb geen zin om onzinnige dingen mee te nemen maar ook geen zin om gezeik te krijgen.
pi_72932329
Gewoon alles meenemen naar de kazerne, heb je daar in ieder geval geen gezeik mee.
Mocht het zo zijn dat je wat achter moet laten, dan drop je dat in je kast (hebben ze dat bij Natres?) of in je auto.
  zondag 20 september 2009 @ 15:10:31 #10
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_72934067
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:44 schreef basmens het volgende:

[..]

ik zou sowieso 2 paar kisten meenemen voor als 1 paar nat is ofzo, maar van iemand anders hoorde ik weer van, ja dan doe je toch droge sokken aan en klaar.


Veel succes met droge sokken als je kisten helemaal volgezogen zijn met water als je bijv. net een slootje hebt aangetikt...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_72934229
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:20 schreef Remco026 het volgende:
Gewoon alles meenemen naar de kazerne, heb je daar in ieder geval geen gezeik mee.
Mocht het zo zijn dat je wat achter moet laten, dan drop je dat in je kast (hebben ze dat bij Natres?) of in je auto.
ja daar heb je gelijk in.
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:10 schreef Rave_NL het volgende:

[..]



Veel succes met droge sokken als je kisten helemaal volgezogen zijn met water als je bijv. net een slootje hebt aangetikt...
ja inderdaad, zo denk ik er ook over. Maar die efffen overhemden hoeven niet mee toch?
pi_72935509
klopt je nette pak mag thuis blijven
  zondag 20 september 2009 @ 18:52:08 #13
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_72941967
mijn collega zit bij de Reserve
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_72942033
Het kriebelt weer
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_72942400
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
mijn collega zit bij de Reserve
En is hij positief over de reserve ?
  zondag 20 september 2009 @ 19:34:16 #16
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_72943375
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:04 schreef GeertJan88 het volgende:

[..]

En is hij positief over de reserve ?
je zeker... toffe verhalen iedere keer... zeker omdat ik ook pro defensie ben hebben we wel leuke gesprekken..
zou het ook wel tof vinden alleen mijn vriendin denkt er anders over
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_72957907
Even kleine tvp
En succes aan de mensen die zo gaan beginnen
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  maandag 21 september 2009 @ 09:17:01 #18
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72958483
Ook tvp, vanavond maar eens de formulieren invullen.
pi_73081605
Ik durf niet meer
pi_73081654
Ik kom toch niet door de keuring toch met mijn drank probleempje ?
  donderdag 24 september 2009 @ 21:43:14 #21
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73084203
wat denk je nu zelf?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_73085724
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:43 schreef Pumatje het volgende:
wat denk je nu zelf?
Dat weet ik toch niet
pi_73085892
Ik bedoelde meer als je al gestopt bent met drinken maar ze zien het in je medisch dossier
  donderdag 24 september 2009 @ 23:53:56 #24
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73088705
Maar een manier om erachter te komen en dat is om die psychologische keuring te doen. Als je nog steeds verslavingsgevoelig bent kun je het wel schudden denk ik, evenals wanneer je verslaving kwam door psychologische zwakheden.

Ik ga tukken. Morgen om half acht in Utrecht zijn om PGU op te halen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:47:12 #25
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73095737
Vijf tassen vol. Nice
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73097756
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:47 schreef Vortix het volgende:
Vijf tassen vol. Nice
Haha netjes Wanneer had jij ook alweer AMO?
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:08:06 #27
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73105682
Ik begin maandag.

Naast de verstrekte uitrusting heb ik ook even een paar dingetjes gescoord:

Hoofdbandlampje met roodfilter.
Afsluitende wrap around zonnebril met elastiekband (wel relaxed voor de lensdragende medemens...)

Weet iemand hoe belangrijk het is om nu al al je wintervoeringen en winterkleding mee te nemen? Zo ontzettend koud wordt het nu toch nog niet dus dat lijkt me alleen maar extra onnodige ballast toch?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73106770
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:08 schreef Vortix het volgende:
Ik begin maandag.

Naast de verstrekte uitrusting heb ik ook even een paar dingetjes gescoord:

Hoofdbandlampje met roodfilter.
Afsluitende wrap around zonnebril met elastiekband (wel relaxed voor de lensdragende medemens...)

Weet iemand hoe belangrijk het is om nu al al je wintervoeringen en winterkleding mee te nemen? Zo ontzettend koud wordt het nu toch nog niet dus dat lijkt me alleen maar extra onnodige ballast toch?
Ja idd helaas onnodige ballast. Ik had mijn amo midden in de zomer maar moest toch alles meenemen. En dat werd bij mij gecontroleert
Aan de andere kant als je zegt dat je het op nalevering hebt accepteren ze het ook. En gezien de nogal korte periode tussen kleden en de amo kan het nooit nagelevert zijn .

En een zonnebril is helaas een nono. Is niet organiek verstrekt en mag je niet dragen bij je uniform. Maar zoveel ga je die niet nodig hebben hoor.

Ow en vergeet je veldpet niet, tenzij je graag de hele week met je helm of winterpet rondloopt
pi_73106915
heb nu net een week er op zitten en het is zwaarder als ik verwacht had, maar wel super vet. Ben echt blij dat ik de amo ben gaan doen. Nu weekend rust en volgende week buiten.
pi_73107103
Waar zit je volgende week in het bos?
Ik ga zelf na een half jaar eindelijk weer eens op oefening naar Oirschot
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:03:13 #31
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73107189
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:49 schreef Hubs het volgende:

[..]

Ja idd helaas onnodige ballast. Ik had mijn amo midden in de zomer maar moest toch alles meenemen. En dat werd bij mij gecontroleert
Aan de andere kant als je zegt dat je het op nalevering hebt accepteren ze het ook. En gezien de nogal korte periode tussen kleden en de amo kan het nooit nagelevert zijn .
Ik ben nogal een slechte leugenaar dus laat ik het dan maar meenemen
quote:
En een zonnebril is helaas een nono. Is niet organiek verstrekt en mag je niet dragen bij je uniform. Maar zoveel ga je die niet nodig hebben hoor.
Oh well.
quote:
Ow en vergeet je veldpet niet, tenzij je graag de hele week met je helm of winterpet rondloopt
Neuh, die zal ik niet zo snel vergeten
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73107478
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:54 schreef GeertJan88 het volgende:
heb nu net een week er op zitten en het is zwaarder als ik verwacht had, maar wel super vet. Ben echt blij dat ik de amo ben gaan doen. Nu weekend rust en volgende week buiten.
Nou als je dit al zwaar vond bereid je dan maar vast voor Volgende week wordt nog veel toffer
Nu mag je nog slapen 's nachts
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_73108094
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:54 schreef GeertJan88 het volgende:
heb nu net een week er op zitten en het is zwaarder als ik verwacht had, maar wel super vet. Ben echt blij dat ik de amo ben gaan doen. Nu weekend rust en volgende week buiten.
inderdaad, als je de eerste week al zwaar vond dan word de 2e week nog veel leuker. (al valt dat ook wel mee)

En als je in oirschot zit dan zie ik je woensdag misschien wel, mag dan oefenvijand spelen
  zaterdag 26 september 2009 @ 11:20:34 #34
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73121012
Nog even over dat Handboek Militair. In de brief die ik gekregen heb over de AMO staat dat je dat mee moet nemen, maar ik heb dat niet verstrekt gekregen. Krijg je dat daar?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73122017
ja krijg je daar
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:14:48 #36
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73123220
Mooi, dank je
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73141385
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:12 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Nou als je dit al zwaar vond bereid je dan maar vast voor Volgende week wordt nog veel toffer
Nu mag je nog slapen 's nachts
Ik denk dat als je niet kan begrijpend lezen dat het dan helemaal lastig voor je word. Ik zeg niet dat ik de eerste week zwaar vond alleen wel zwaarder dan verwacht. Wat dus nog steeds makkelijk kan zijn ipv extreem makkelijk...
pi_73142185
quote:
Op zondag 27 september 2009 08:39 schreef GeertJan88 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je niet kan begrijpend lezen dat het dan helemaal lastig voor je word. Ik zeg niet dat ik de eerste week zwaar vond alleen wel zwaarder dan verwacht. Wat dus nog steeds makkelijk kan zijn ipv extreem makkelijk...
Aaah gossie hij kan tegen een grapje...
Je moest er wel lang over nadenken trouwens.

Veel succes en plezier iig volgende week!
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  zondag 27 september 2009 @ 10:29:43 #39
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73142272
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:20 schreef Vortix het volgende:
Nog even over dat Handboek Militair. In de brief die ik gekregen heb over de AMO staat dat je dat mee moet nemen, maar ik heb dat niet verstrekt gekregen. Krijg je dat daar?
Als het goed is wel, tenminste, ik kreeg hem ook pas in de week van opkomst.
  zondag 27 september 2009 @ 10:31:35 #40
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73142303
Ah, dan zal het wel goed zitten. Mooi, ik moet al genoeg zooi meeslepen in de trein
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73142371
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:23 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Aaah gossie hij kan tegen een grapje...
Je moest er wel lang over nadenken trouwens.

Veel succes en plezier iig volgende week!
Ja ja nu snel zeggen dat het een grapje is maar bedankt, heb er zin in.
pi_73142449
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:36 schreef GeertJan88 het volgende:

[..]

Ja ja nu snel zeggen dat het een grapje is maar bedankt, heb er zin in.
, wordt ook tof zul je zien, maar wel zwaarder
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  zondag 27 september 2009 @ 17:05:56 #43
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73152258
Nou, ik ben naar Assen. Tot volgende week
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73155800
haha succes ben benieuwd hoe je het vind
pi_73281390
Vandaag post binnen gekregen van Amsterdam dat ik gereed ben voor de aanstelling.

Uiterlijk 1 week voor me aanstelling (jawel 5okt.) krijg ik nadere informatie.

Maarja dat is het probleem niet, er zit een bijlage bij over het missen van Univé brochure.
Er staat in dat ik die later krijg opgestuurd.

Maar er staat ook in dat ik ben aangesteld als militair en dat ik verplicht ben om verzekerd te zijn bij de SZVK.
Ik dien me huidige zorgverzekering bij me huidige verzekeraar op te zeggen.

Is dit niet een brief voor beroeps of geld het ook voor natres militairen?
pi_73292221
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:24 schreef zipta het volgende:
Vandaag post binnen gekregen van Amsterdam dat ik gereed ben voor de aanstelling.

Uiterlijk 1 week voor me aanstelling (jawel 5okt.) krijg ik nadere informatie.

Maarja dat is het probleem niet, er zit een bijlage bij over het missen van Univé brochure.
Er staat in dat ik die later krijg opgestuurd.

Maar er staat ook in dat ik ben aangesteld als militair en dat ik verplicht ben om verzekerd te zijn bij de SZVK.
Ik dien me huidige zorgverzekering bij me huidige verzekeraar op te zeggen.

Is dit niet een brief voor beroeps of geld het ook voor natres militairen?
Ik denk dat het voor beroeps is. Ik ben ook reservist en kan me niet herinneren dat ik zo'n brief heb gehad. Of ik heb iets echt gruwelijk gemist
pi_73297089
Haha heb ik ineens 2 fulltime banen.

Nja ga er dan maar vanuit dat het een fout is. Zal wel zo'n standaard brief zijn.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:12:19 #48
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73311056
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:58 schreef GeertJan88 het volgende:
haha succes ben benieuwd hoe je het vind
ik zit nu in de trein terug naar Amsterdam. Eerste week was goed te doen qua zwaarte, ik schiet alleen nog wel vrij belabberd maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Ik heb in elk geval een tof peleton en groep. De charlie groep heeft bij ons een probleem met de motivatie van sommige mensen, maar daar hebben wij bij bravo geen last van

Volgende week lekker het bos in. Wordt lachen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73313434
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:12 schreef Vortix het volgende:

[..]

ik zit nu in de trein terug naar Amsterdam. Eerste week was goed te doen qua zwaarte, ik schiet alleen nog wel vrij belabberd maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Ik heb in elk geval een tof peleton en groep. De charlie groep heeft bij ons een probleem met de motivatie van sommige mensen, maar daar hebben wij bij bravo geen last van

Volgende week lekker het bos in. Wordt lachen
Lol bravo groep rules blijkbaar altijd. Bij mij had de charlie precies hetzelfde probleem!
En goed schieten in het begin is moeilijk en leer je alleen door veel te doen. Maar dat hebben de meeste mensen.

En de 2e week vond ik de leukste week, dus als je maar een beetje positief blijft word dat inderdaad lachen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:58:12 #50
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73314403
Ja precies. Gisteren in de sim schoot ik echt kut doordat mijn lenzen te snel droog werden waardoor oogdop, korrel en doel te snel door elkaar begonnen te lopen. Vandaag ging dus alweer ietsje beter doordat we in de buitenlucht waren en ik mijn bril op had. Volgende week schiethoudingen en trekkerdruk onder de knie krijgen wn ik beheers het kunstje denk ik wel gaat wel lukken denk ik
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73327954
Chill dat je het leuk vind Vortex. Ik ben sinds gister klaar. Ik vond persoonlijk de 2e week veeeel vetter. Wel te grappig wat ik hierboven lees. Ik zat zelf ook in de Bravo groep en bij ons was de Charlie groep ook kei-hard aan het falen. Oh ja en ik ben nu ook grotendeels van mijn hoogtevrees af, eerste keer klimtoren was echt zwaar maar daarna nog een aantal keer geweest en nergens last van.

Vortix waar word je uiteindelijk geplaatst?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:54:29 #52
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73327971
Ik word geplaatst in Amersfoort. Ik hoop dat ik daar ook veel tijd heb om te oefenen met schieten. Dinsdag gaan we de hele dag naar het ISK maar ik denk dat er ook daarna nog veel verbeterd kan worden bij me

Ik werd vanochtend overigens al om een uur of zes wakker en kon daarna niet echt meer snel in slaap komen, verdomme
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73327994
Jep blijft ook nog wel even dacht vandaag ook lekker uit te slapen werd ook om 06:00 wakker
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:03:28 #54
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73328057
Haha ja. Ben ook wel gewoon blijven liggen hoor. Vond mijn eigen bed zonder tetterende sergeant van LUMBL toch wel heel lekker liggen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73328392
weet niet of je het al gekocht hebt maar neem reinigingsdoekjes mee, hier heb ik echt veel aan gehad..
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:44:20 #56
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73328431
Ga ik zeker doen ja
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73337770
Wat houd de AMO+ eigenlijk in?
pi_73445141
Hai lui.
Ik ga naar 'n info avond op 3 nov in Arnhem.
Kijken of het wat is.
Ik ga elk jaar survival-hyken met wat luitjes.
Het lijkt me zeer leerzaam wat je bij def allemaal te ervaren krijgt.

pi_73445174
Is er een NaTres in omg Ede?

Komen er mensen uit Ede soms?
pi_73448236
Volgens mij is Natres zelfs in Ede actief:

http://www.natres.net/images/stories/locties.jpg

[ Bericht 2% gewijzigd door zipta op 07-10-2009 09:39:59 ]
pi_73448952
Ok, idd. Veluwe is ideaal oefenterrein.
En bdw is ISK harskamp (schietterein) gemeente Ede.
Overbodige vraag dus! ;-))

Vraag over het rooster:
Welke avonden worden meestal getraint?
En alleen zaterdag, of ook op zondag?

pi_73450677
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef wiver het volgende:
Ok, idd. Veluwe is ideaal oefenterrein.
En bdw is ISK harskamp (schietterein) gemeente Ede.
Overbodige vraag dus! ;-))

Vraag over het rooster:
Welke avonden worden meestal getraint?
En alleen zaterdag, of ook op zondag?


Op zondag zijn er nooit oefeningen.
Avonden weet ik niet, bij het 50e is het maandag of dinsdag, afhankelijk van welke compagnie je zit.
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_73451620
okay, thanks!
Hopelijk bij het bat waar ik misch bij zou komen ook.
te hopen dat het niet op wo-av is, want dan heb ik een andere vaste afspraak...

We shall see.

Weet iemand missch de oefenavonden van de div bat's?
Ik zal denk ik bij de 40 bat komen.
pi_73451790
Ik ben iedergeval begonnen met dit schema:

Schema: http://www.shat-airsoft.nl/bin/fitaandestart.pdf

Bereid je fisiek voor op de keuring.
Kan nooit kwaad, en is een handige tip!
pi_73464123
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:48 schreef wiver het volgende:
Is er een NaTres in omg Ede?

Komen er mensen uit Ede soms?
ik kom uit veenendaal, maar als ik goedgekeurd ben ga ik naar de 50ste in amersfoort.
dat is als het goed is het dichtbijzijnde bataljon voor ons
pi_73467410
Okay.
Ik hoorde dat er ook een in Ede zit.
Als het ff kan, ga ik daar heen.
pi_73489868
Straks al met de trein richting Amsterdam Morgen ochtend om 7 uur aanwezig zijn voor psychische en geneeskundige keuring, dus een overnachting leek me wel handig aangezien ik uit Groningen moet komen Ga voor de GLR overigens..
pi_73490932
Ik heb in nov pas een infoavond in Arnhem.
Kan daar pas inschrijven.
Ff geduld dus..
Suc6 morgen!

Laat maar weten hoe het was.

W
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:26:54 #69
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73518307
Zo, klaar met AMO. Eind deze maand alweer AMO+

Ik heb me prima vermaakt tijdens bivak overigens, alleen stervenskoud zijn in de stromende regen in een WLP om zes uur 's ochtends is minder

Mijn voeten zijn wel toe aan wat rust...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73518991
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:26 schreef Vortix het volgende:
Zo, klaar met AMO. Eind deze maand alweer AMO+

Ik heb me prima vermaakt tijdens bivak overigens, alleen stervenskoud zijn in de stromende regen in een WLP om zes uur 's ochtends is minder

Mijn voeten zijn wel toe aan wat rust...
Kwam jij nou ook bij het 50e of niet?
Dan hebben we samen amo+ namelijk
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:08:20 #71
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73519560
Ja 50ste inderdaad. Ben ingedeeld bij bravo 2 bravo
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73519660
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:08 schreef Vortix het volgende:
Ja 50ste inderdaad. Ben ingedeeld bij bravo 2 bravo
Kijkkijk, ik zit in B2A, neem aan dat ik je dan nog wel eens tegenkom.
Ben te herkennen aan dat mooie geschreven naamlintje

En in het 2e peloton ga je het wel goed naar je zin hebben.
Tenminste niet allemaal van die fanatieke
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:48:51 #73
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_73522635
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:11 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Tenminste niet allemaal van die fanatieke
Tssk, gemotiveerde lui
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:23:11 #74
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73526956
Fanatiek is niets mis mee, maar sommige mensen slaan door Bovendien stel ik 'n fijne onopgefokte werksfeer over het algemeen ook wel op prijs. Maar als de mensen van mijn AMO peleton kenmerkend waren voor NatRessers zit dat over het algemeen wel goed denk ik.

Mickey, hoe zouden ze bij het 50ste doen over niet organiek verstrekte brillen? Die defensiebril zit niet fijn en met lenzen in schiet matig. Zit erover te denken om een Wiley X PT-1 te kopen, maar als ik die nooit zou mogen dragen heeft dat niet zoveel zin natuurlijk...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:37:46 #75
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73532943
Haha mooi ben benieuwd naar mijn groep. Als het maar een beetje relaxte lui zijn idd!
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73541404
Zijn er ook 'zware' jongens door de keuring gekomen? Die te kort zijn voor hun gewicht, zeg maar...
pi_73541415
Ik ben 1m85 en rond de 99,9kg.
Allemaal spieren natuurlijk ;-)
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:24:20 #78
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73541495
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:13 schreef wiver het volgende:
Zijn er ook 'zware' jongens door de keuring gekomen? Die te kort zijn voor hun gewicht, zeg maar...
Ik ben 1.78 en weeg 85 kilo. Zolang je niet moddervet bent en je haalt de eisen gaan ze niet moeilijk doen. Ik heb cluster 4 gehaald toen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73541710
En je hebt maar cl1 nodig?
Ik ga regelmatig op survival in de ardennen met wat lui. In gvt van een dump.
Maar dat kost geld, en hier krijg je er voor betaald!
Cl1 moet ik wel halen, denk ik.
Ik ben begonnen met de training die ze adviseren 6 wk voor de keuring.
Norm doe ik kantoorwerk, in de ict. Spieren zijn niet meer wat het geweest is.
Maar er is weer een begin gemaakt.
Ik ga weer regelmatig hardlopen, en wielrennen en div spieroefeningen.
Hoe bereiden jullie je voor / hebben jullie er op voorbereid?
pi_73541731
cluster 4 is toch goed voor de commando's?
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:35:29 #81
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_73543055
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:54 schreef wiver het volgende:
cluster 4 is toch goed voor de commando's?
Mariniers, luchtmobiel en commando's ja
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_73543549
Gisteren dus alle keuringen in één dag gehad.. Fietsen ging ik wel ff kapot op, maar toch ruim 13 minuten weten vol te houden.. Uiteindelijk cluster 4 gehaald terwijl ik cluster 1 nodig had, toch leuk om te weten

Wordt nu vanzelf door de GLR gebeld wanneer ik kan beginnen

[ Bericht 10% gewijzigd door JAY-T op 10-10-2009 13:43:39 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:07:05 #83
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73543563
Al moet je voor MARNS en KCT wel nog een competentietest doen na je keuring volgens mij.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73548659
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:23 schreef Vortix het volgende:
Fanatiek is niets mis mee, maar sommige mensen slaan door Bovendien stel ik 'n fijne onopgefokte werksfeer over het algemeen ook wel op prijs. Maar als de mensen van mijn AMO peleton kenmerkend waren voor NatRessers zit dat over het algemeen wel goed denk ik.

Mickey, hoe zouden ze bij het 50ste doen over niet organiek verstrekte brillen? Die defensiebril zit niet fijn en met lenzen in schiet matig. Zit erover te denken om een Wiley X PT-1 te kopen, maar als ik die nooit zou mogen dragen heeft dat niet zoveel zin natuurlijk...
Voor zover ik gezien heb heeft iedereen gewoon zijn eigen bril op, die ze zeg maar dagelijks dragen.
Met de rest van de uitrusting zijn ze wel wat kritischer over eenheid van tenue

Even voor de volledigheid: op oefeningen worden er geen zonnebrillen gedragen
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:30:24 #85
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73548761
Nee maar die dingen zijn ook verkrijgbaar met helder glas Okay, dan ga ik daar nog even over praten met de baas tegen de tijd dat ik daar eens naartoe vertrek en dan zien we wel verder. Maandag maar eens bellen hoe het zit met die AMO+ en of ook mensen die net klaar zijn met de AMO daaraan mee gaan doen. Lijkt me wel tof om eind deze maand weer een paar dagen aan de slag te gaan.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73548780
Ik draag altijd mn eigen bril, alleen op oefening draag ik die van de baas. Als die stuk gaat krijg je een nieuwe, als je eigen bril stuk gaat mag je zelf betalen.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:39:30 #87
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73548996
Ja inderdaad. Mooie is dat die ballistische brillen best stevig zijn, die gaan niet zomaar kapot. Dan moet je echt rare dingen doen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:02:39 #88
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_73549604
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:07 schreef Vortix het volgende:
Al moet je voor MARNS en KCT wel nog een competentietest doen na je keuring volgens mij.
klopt ook, Marinier Algemene Selectie Test (MAST) en KCT testweek.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_73578983
Doet de natres ook aan parashute springen?
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:12:51 #90
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73579683
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:47 schreef wiver het volgende:
Doet de natres ook aan parashute springen?
Je kan de cursus wel volgen, kost wel geld dacht ik.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73586104
Moet je eens in je leven gedaan hebben. Zeker als (natres)militair ...
Als ik goedgekeurd ben, ga ik dat zeker doen!
pi_73586161
Zijn hier natres-mensen die dat gedaan hebben?
pi_73595088
Aankomende week maar weer eens bellen, heb al gehoord dat AMO dit jaar vol zit en februari/maart 2010 weer plek is.

Zou betekenen dat ik dan een half jaar militair ben zonder er ook maar iets van gezien te hebben.
pi_73597542
Maar daarna kan het feest beginnen!

Je kunt ook vast af en toe in het bos gaan liggen ;-)

pi_73602189
Nouja ik vind het wel een slechte zaak dat je zo lang moet wachten.

Eerste gedeelte ging allemaal vrij vlot bij mij maar na de keuring is het stil gaan liggen. Kan je ineens een 6 tot 9 maand wachten voordat je aan de slag mag.
Dat is niet echt motiverend. Ga er ook echt wel van balen als ik pas volgend jaar AMO heb.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:40:04 #96
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_73602272
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:26 schreef wiver het volgende:
Moet je eens in je leven gedaan hebben. Zeker als (natres)militair ...
Als ik goedgekeurd ben, ga ik dat zeker doen!
Dat was ook mijn voornemen toen ik in "dienst" ging 4,5 jaar geleden. Tot op heden nog steeds niet parachute gesprongen.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_73607252
Ik las dat de meesten vanaf inschrijving tot de AMO een 6-tal maanden moest zien te overbruggen.
Maar aangezien je wel aangesteld ben, kun je gewoon langs gaan bij je bat.
Ff op de koffie en kennismaken. Wellicht dat er iemand tussen zit die misch iets kan regelen voor je ...
En midden in de winter in het bos met alleen je slaapzak is ook niet alles ;-)
Ik hoop mn AMO te krijgen in de zomer. Maar kan me pas inschrijven op de infoavond 3 nov.
Dan ook 6 mnd wachten. Dan hopelijk in mei of juni. Net wanneer de AMO gepland word.
Ik moet dan 2w vrijvragen en dat moet wel in een rustige periode zijn ....
Het blijft een baan naast je eigen baan, he?
pi_73607445
Ik ben nl systeembeheerder. Dan zit men soms na een paar dagen al te piepen..
Maar niemand is onmisbaar..
En achteraf valt het altijd mee.
Mn werk heeft verder geen problemen dat ik bij de natres wil.
Nu er alleen nog bij zien te komen.
pi_73607831
Ik heb vandaag bericht gehad, in eerste instantie zou ik AMO van 16 april hebben maar dat is nu 1 februari geworden.

Ben ook al vanaf april dit jaar bezig dus gelukkig toch nog wat eerder kunnen regelen.
pi_73611573
Nou, veel succes dan.
Dat het een AMO wordt die je niet snel zal vergeten!
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:30:05 #101
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73612333
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:53 schreef wiver het volgende:
En je hebt maar cl1 nodig?
Ik ga regelmatig op survival in de ardennen met wat lui. In gvt van een dump.
Maar dat kost geld, en hier krijg je er voor betaald!
Cl1 moet ik wel halen, denk ik.
Ik ben begonnen met de training die ze adviseren 6 wk voor de keuring.
Norm doe ik kantoorwerk, in de ict. Spieren zijn niet meer wat het geweest is.
Maar er is weer een begin gemaakt.
Ik ga weer regelmatig hardlopen, en wielrennen en div spieroefeningen.
Hoe bereiden jullie je voor / hebben jullie er op voorbereid?

Snap nooit waarom je wilt gaan survivallen in Camo kleding??

Van wie wil je precies dat ze je niet zien? En je moet juist opvallende kleding aantrekken omdat
bij een ongeval je verrekte moeilijk te zien bent.. best fijn stel je kunt niet meer spreken of bewegen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_73612368
Dat zal wel goedkomen!

Vandaag ook te horen gekregen dat de locatie waar ik heen wil alleen al vol is en dat ik 40 minuten verder moet rijden nu.
Al met al zit het niet mee
pi_73613424
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:30 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Snap nooit waarom je wilt gaan survivallen in Camo kleding??

Van wie wil je precies dat ze je niet zien? En je moet juist opvallende kleding aantrekken omdat
bij een ongeval je verrekte moeilijk te zien bent.. best fijn stel je kunt niet meer spreken of bewegen.
Valt wel mee hoor.
We zijn met meer dan 10 man buiten prof begleiders.
Tis meer het idee.

Bdw, noodverband gaat ook mee ;-)
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:18:17 #104
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73614097
ok, nou prima dan .
Om het idee begrijp ik wel.

En als er begeleiders meegaan is de veiligheid niet in gevaar.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_73707121
Wat houd een info avond eigelijk in, buiten dat er info wordt gegeven?
Is dit via een video presentatie, rondleiding?
Ik neem aan dat er al mensen geweest zijn die er meer over kunnen vertellen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:08:29 #106
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73707172
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:06 schreef wiver het volgende:
Wat houd een info avond eigelijk in, buiten dat er info wordt gegeven?
Is dit via een video presentatie, rondleiding?
Ik neem aan dat er al mensen geweest zijn die er meer over kunnen vertellen.
Powerpointje over bezigheden, materieel, vergoeding (salaris) en opleiding, Staticshow over materieel en vragenrondje. Dat is een beetje het idee.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73707279
En je krijgt natuurlijk je sollicitatie papieren mee

Of kan dat nu wel via internet?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:54:42 #108
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73708640
Oh ja, uiteraard
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:12:54 #109
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73709194
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:12 schreef zipta het volgende:
En je krijgt natuurlijk je sollicitatie papieren mee

Of kan dat nu wel via internet?
Je bent verplicht (dacht ik) een voorlichtingsavond bij te wonen, vandaar dat ze de papieren die avond geven.
pi_73711185
Ja maar ze waren ook bezig met online solliciteren dacht ik. Maar dat zal dan waarschijnlijk nog niet actief zijn.
pi_73711948
Voor wie de AMO nog niet gehad heeft, en er een beeld van wil krijgen (zoals ik):


Landmacht_Davi wordt Soldaat (part1 (1/5))



Landmacht-Tim, Geschikt voor het Front (part 1 (1/5))


pi_73716660
zo !! ik heb net mijn sollicitatie-papieren in de brievenbus gegooid.

nu maar afwachten wanneer ik opgeroepen word voor de keuring
pi_73717788
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:42 schreef hardtailjunk het volgende:
zo !! ik heb net mijn sollicitatie-papieren in de brievenbus gegooid.

nu maar afwachten wanneer ik opgeroepen word voor de keuring
Moest je veel invullen?
pi_73719388
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef wiver het volgende:

[..]

Moest je veel invullen?
Daar ben je wel even zoet mee hoor.

En ze moeten alle gegevens 2 of 3 keer hebben
pi_73721912
haha zit nu een jaar in het traject en heb al iets van 8 keer een blaadje ingevuld wie ze moeten bellen in geval van nood :p
pi_73728831
Zijn ze zo bang dat je gekke dingen doet?
Of heb je te veel pleisters nodig gehad?
Yoke ;-))
pi_73746343
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef wiver het volgende:

[..]

Moest je veel invullen?
je bent er inderdaad wel even zoet mee.
ze willen alles van je weten.
ik moest alleen een tijdje op mijn schooldiploma wachten , ik was hem kwijt en nu heb ik hem opgevraagd bij I.B groep (kost wel ff ¤ 72,- )
pi_73766704
Hebben ze echt je diploma nodig????
pi_73772602
sowieso je middelbaar school diploma, ik heb er ook nog mijn propedeuse bij gedaan
pi_73806851
Okay, kzal vast gaan zoeken...
pi_73809254
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:24 schreef wiver het volgende:
Okay, kzal vast gaan zoeken...
als je hem niet kan vinden, ?! dan weet je wat het kost
pi_73825959
Je moet er war voor over hebben he?
2wk amo en het is weer terugverdiend.
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:12:04 #123
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73849864
Vandaag mijn uitnodiging voor de AMO+ ontvangen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73850111
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:12 schreef Vortix het volgende:
Vandaag mijn uitnodiging voor de AMO+ ontvangen
wanneer doe je de AMO ?
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:20:09 #125
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73850197
AMO+, niet AMO. Die heb ik een paar weken geleden afgerond

Begint volgende week woensdag en duurt drie dagen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73852076
Holy s heb je die uitnodiging nu al is wel snel heb nog niks gehoord
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:50:09 #127
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73853386
Ik zou eens gaan bellen GertJan, als je nu nog steeds je AMO moet doen... Ik heb me in Januari aangemeld voor de NatRes, en ga dus eind deze maand de AMO Plus doen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:40:49 #128
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_73865517
De NatRes? Bedoel je dat groepje dat altijd met vette ongepoeste kisten rondloopt? Nooit het tenue in orde hebben? Ongedisciplineerde en ongeschoren clubbie is het!
pi_73866184
Ik weet niet wie jij gezien hebt, maar zeker geen natres.
Waarschijnlijk paulus de boskabouter...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:34:09 #130
211797 Esses
Splendide mendax
pi_73867082
Nee, de luchtmacht
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_73867315
Hahaha hoor juist vaak dat wij te over ijverig zijn. Dus nee dat waren wij inderdaad niet.

Maar de AMO heb ik al wel gedaan alleen de AMO+ niet.
pi_73870121
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:20 schreef Vortix het volgende:
AMO+, niet AMO. Die heb ik een paar weken geleden afgerond

Begint volgende week woensdag en duurt drie dagen.
Hehehe je bent er ook bij dus
Kreeg toevallig net gister het schrijven ervan.
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:20:09 #133
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73870960
Jep, ik heb er wel zin in
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73872449
Ik moet nog 2wk geduld hebben
Kan daarna pas in gaan schrijven ...

Doen jullie tussendoor nog aan sport?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:50:45 #135
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73872783
Ja, fitness en hardlopen. Moet wel in vorm blijven he Al is het er sinds het einde van de AMO een beetje bij ingeschoten doordat ik moest wachten tot de schuurplek op mijn linkerhiel een beetje genezen was. Dat is nu het geval, ik ga morgen weer beginnen denk ik.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73894594
Zo, sinds de keuring (bijna drie weken gelden) gaat het lekker snel 11 november kan ik mijn spullen ophalen in Utrecht en volgens de persoon die ik sprak kan ik dan in december of januari beginnen met de AMO

Ga voor Groep Luchtmacht Reserve overigens, maar om daar nou een apart topic voor te openen.. Daarom post ik het hier wel
pi_73905232
Zo dan gaat het bij de GLR een stuk sneller zeg. Maarja die zitten sowieso te ver weg voor mij.
pi_73911214
En te hoog
pi_73923617
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 13:12 schreef wiver het volgende:
En te hoog
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:56:21 #140
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73932490
Kan iemand mij helpen? Voor de sollicitatie wilt defensie gewaarmerkte kopieën van mijn diploma's. Dit kan op een onwijs omslachtige manier via de opleidingen (twee keer ver ver weg) of door even langs te gaan bij de banenwinkel van de landmacht. Echter, die schijnen in rap tempo te verdwijnen In Utrecht (dichtstbijzijnde) bestaat ie al niet meer en ik heb eigenlijk weinig zin om stad en land af te reizen voor een lullig kopietje
Wat kan ik het beste doen?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 04:20:32 #141
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73938549
ff Naar Amsterdam gaan en daar naar de banenwinkel? Maar als het goed is zijn de versies die jij van je opleidingen gekregen hebt al lang gewaarborgd en kan je die gewoon kopieren.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73940890
Die kan je toch ook op het gemeentehuis laten kopieren met waarmerk?
pi_73956575
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:56 schreef Hi_flyer het volgende:
Kan iemand mij helpen? Voor de sollicitatie wilt defensie gewaarmerkte kopieën van mijn diploma's. Dit kan op een onwijs omslachtige manier via de opleidingen (twee keer ver ver weg) of door even langs te gaan bij de banenwinkel van de landmacht. Echter, die schijnen in rap tempo te verdwijnen In Utrecht (dichtstbijzijnde) bestaat ie al niet meer en ik heb eigenlijk weinig zin om stad en land af te reizen voor een lullig kopietje
Wat kan ik het beste doen?
ik heb toevallig hetzelfde meegemaakt.
ik heb stad en land afgebeld omdat inderdaad de banenwinkels gaan sluiten.
heleboel mensen aan de telefoon gehad, maar nog geen antwoord op mijn vraag waar ik mijn gewaarmerkte kopietjes moet laten maken.
heb toen degene die de solicitatie papieren behandeld aan de telefoon gehad en die zij tegen mij ,als je gewoon zelf een kopie maakt bij de bibliotheek o.i.d dan was het voor hem voldoende.
en zo heb ik alles op de bus gedaan, en nog niet gehoord dat er iets niet in orde was.

succes met in vullen van je papieren
pi_73957761
Ik zal het ook eens op de infoavond navragen.
pi_73957827
Meer mensen hier die zelf een kopietje hebben gemaakt en hier geen problemen mee kregen en Wellicht al natresser zijn?
pi_73957894
Gewaarmerkte kopie heb ik gewoon op het gemeentehuis laten doen
pi_73958734
Ik heb gewoon zelf kopie gemaakt van me diploma's.
Niks verder van gehoord dus.
pi_73960329
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:29 schreef JAY-T het volgende:
Zo, sinds de keuring (bijna drie weken gelden) gaat het lekker snel 11 november kan ik mijn spullen ophalen in Utrecht en volgens de persoon die ik sprak kan ik dan in december of januari beginnen met de AMO

Ga voor Groep Luchtmacht Reserve overigens, maar om daar nou een apart topic voor te openen.. Daarom post ik het hier wel
Werd vandaag weer gebeld met de vraag of ik niet al in de klas van december geplaatst wil worden, begin 3 december dus al met de AMO
pi_73960929
Is dat dezelfde als de zandhaas-amo?
pi_73960977
Is er ook Reserve bij de marine?
pi_73961268
Denk het wel (al zullen er hier en daar vast enkele verschillen zijn) maar de AMO van de GLR is opgedeeld in 7 blokken van elk 3 dagen (do, vr, za) bij elkaar dus 3 weken..
pi_73973287
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:29 schreef wiver het volgende:
Meer mensen hier die zelf een kopietje hebben gemaakt en hier geen problemen mee kregen en Wellicht al natresser zijn?
Yup, werd ook aangegeven op de infoavond dat het waarmerken niet nodig was.
Een normaal kopietje was voldoende
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_73984784
[quote]Op vrijdag 23 oktober 2009 08:13 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Yup, werd ook aangegeven op de infoavond dat het waarmerken niet nodig was.
Een normaal kopietje was voldoende
[/quote

Zo zie je maar weer.
Maar, eerst die diploma zien te vinden. Anders is er weinig te kopieren ...
pi_73996197
Ha! Gevonden! Na ongeveer 20 jaar...
pi_74000174
Wel grappig als je die dingen van 15 jr terug doorleest.
Wat kan een mens veranderen...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:21:42 #156
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74000493
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:14 schreef wiver het volgende:
Wel grappig als je die dingen van 15 jr terug doorleest.
Wat kan een mens veranderen...
Whehe, vijf jaar geleden was ik nogal een pacifistische rotpuber, nu denk ik erover om naar de KMA te gaan...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74009159
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:56 schreef Hi_flyer het volgende:
Kan iemand mij helpen? Voor de sollicitatie wilt defensie gewaarmerkte kopieën van mijn diploma's. Dit kan op een onwijs omslachtige manier via de opleidingen (twee keer ver ver weg) of door even langs te gaan bij de banenwinkel van de landmacht. Echter, die schijnen in rap tempo te verdwijnen In Utrecht (dichtstbijzijnde) bestaat ie al niet meer en ik heb eigenlijk weinig zin om stad en land af te reizen voor een lullig kopietje
Wat kan ik het beste doen?
Is dus niet nodig ;-)
pi_74039128
Wat houd de amo+ en amo++ eigenlijk in?
En hoe lang duren die?
pi_74039214
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:57 schreef wiver het volgende:
Wat houd de amo+ en amo++ eigenlijk in?
En hoe lang duren die?
Hmm amo ++ is nieuw voor mij
Maar amo + begin ik woensdag avond aan en is eigenlijk een stuk herhaling/verdieping van de amo.
Bij ons begint hij op woensdagavond en is zaterdag eind van de middag klaar.
Je doet dit met mensen uit je eigen bat. en in ons geval op onze eigen kazerne.
Dus met veel mensen die je kent en met wie je ook de amo gelopen hebt
Wordt wel weer tof dus
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74061677
Okay. Ga je dan ook bivak? Of alleen kazerne?
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:39:14 #161
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74064429
Slaapzak en matje moeten mee, dus minstens een nacht bivak
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74067713
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:39 schreef Vortix het volgende:
Slaapzak en matje moeten mee, dus minstens een nacht bivak
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het idd 1 nacht bivak is
De rest mag je in een gewoon bed slapen
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74085395
Ik heb vorige week van dinsdag tot zaterdag mijn amo+ gehad en je hebt je slaapzak hard nodig. Of je slaapt in het bos of op een veldbedje.
Verder is het een erg leuke week, wel pittig door de hoeveelheid stof. Af en toe een paar lekker sportmomentjes en een leuke "GVA"
pi_74093012
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:20 schreef Hubs het volgende:
Ik heb vorige week van dinsdag tot zaterdag mijn amo+ gehad en je hebt je slaapzak hard nodig. Of je slaapt in het bos of op een veldbedje.
Verder is het een erg leuke week, wel pittig door de hoeveelheid stof. Af en toe een paar lekker sportmomentjes en een leuke "GVA"
Ehm help me ff , GVA......

En ben benieuwd hoe het bij ons wordt dan.
Iets van sport kleding hoeven wij niet mee te nemen volgens mij..
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74093600
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:40 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ehm help me ff , GVA......

En ben benieuwd hoe het bij ons wordt dan.
Iets van sport kleding hoeven wij niet mee te nemen volgens mij..
GVA = grens verleggende activiteit (bij ons was het iets met een klimtoren en springen )
Wij moesten wel sportkleding meenemen. We hadden elke dag 20 min ochtendsport en daarna nog een sportmoment. Hetzij trainen voor de CP, stukje VTV'en etc etc.

Maar wij hadden dan ook bijna 2 dagen langer amo+ dan jij, wij begonnen dinsdag ochtend vroeg ipv woensdag avond. En dan elke dag les, eerst een stukje theorie en daarna casussen ergens op de basis.
pi_74158838
Wie gaan er volgende week nog meer naar de infoavond in Arnhem?
pi_74230945
zo !!! ze zijn snel bij defensie.
15 oktober mijn solicitatie papieren op de bus gedaan, en vandaag al antwoord gekregen dat ik 17 november in amsterdam wordt verwacht voor de keuring
*heb ik nog ff om te trainen*
pi_74234867
Is het zo erg? Ik moet mn papieren nog krijgen.
Ben nu veel aan het hardlopen. Met mn kantoorbaantje is mn conditie hard achteruit gegaan. Maar we hebben nog ff.
pi_74234921
Hoe goed moet je conditie zijn voor cluster 1?
Waar kan ik dit mee vergelijken? Dan weet ik ongeveer waar ik sta...
pi_74235378
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:15 schreef wiver het volgende:
Hoe goed moet je conditie zijn voor cluster 1?
Waar kan ik dit mee vergelijken? Dan weet ik ongeveer waar ik sta...
Kun je je linker arm optillen? je rechterarm? 100m zonder rollator lopen? ja? dan zit je goed
pi_74235887
Vergeet niet: opstaan zonder hulp
pi_74246167
Zonder eerste hulp?
pi_74247226
besef wel dat als je cluster 1 haalt je het op de amo moeilijk gaat krijgen. Bij ons werd gewoon toegegeven dat veel dingen zoals de hiba gewoon op cluster 4 waren.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:13:30 #174
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74258562
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:45 schreef GeertJan88 het volgende:
besef wel dat als je cluster 1 haalt je het op de amo moeilijk gaat krijgen. Bij ons werd gewoon toegegeven dat veel dingen zoals de hiba gewoon op cluster 4 waren.
Precies. Cluster 1 is écht bare minimum. Maar als je cluster 3 of 4 haalt zou het allemaal geen enkel probleem moeten zijn, hoewel (speed)marsen met volle bepakking op geen enkele manier leuk is (maar laat ze dat niet horen!)

Net terug van de AMO+. Ik heb honger, maar voor de rest nergens last van.

Tijd om te douchen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74296075
Ben benieuwd naar je dairy...
pi_74296170
Daar zal mijn survival-hykes wel niets bij zijn.
.
  zondag 1 november 2009 @ 23:14:12 #177
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74300160
Ligt eraan wat jij doet bij je survivalhikes
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74302538
Tja, een aantal dagen slijten met crackers en div hindernissen en compasnavigeren.
Met daypack met zon 10 kg. Hooguit.
Alleen voor droge kleding en xtra kistjes.
Dus geen fisieke inspanning zoals speedmars of hardlopen.
pi_74302608
En slapen onder een opgespannen poncho ;-))
maar niet midden in de nacht wachtlopen...
pi_74302658
Ach, we zien wel. Lijkt me een geschikte uitdaging en zeker grensverleggend!
  maandag 2 november 2009 @ 00:30:04 #181
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74302985
Dat sowieso. Succes!
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74309986
Het valt allemaal wel mee hoor. Het is echt niet zo dat je kapot gaat. Gewoon positief blijven en denken nog paar daagjes voor je het weet is het voorbij.
  maandag 2 november 2009 @ 11:34:02 #183
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74310087
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:31 schreef JaFFe het volgende:
Het valt allemaal wel mee hoor. Het is echt niet zo dat je kapot gaat. Gewoon positief blijven en denken nog paar daagjes voor je het weet is het voorbij.
Ligt er natuurlijk aan met wat voor conditie je erin gaat. Ik heb tijdens mijn AMO wel mensen echt tot hun uiterste grens zien gaan, maar de meesten hadden nergens last van. Maar als je voor de lol gaat survivallen dan denk ik niet dat je het echt zwaar gaat krijgen hoor
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74311636
Wat is dan precies wat je doet? Zeg maar van dag tot dag.
Kan nog nergens vinden.
pi_74312031
Veel theorie in de 1e week. Klimtoren, hindernisbaan, sim schieten, echt schieten, veel eten, vroeg op, bier drinken, wapenonderhoud.

2e week:
Op maandag tas inpakken en richting heide voor bivak. 3 dagen in het veld. Wacht en luisterpost bouwen. Patrouille lopen, wacht lopen 's nachts, zelf eten opwarmen, marsen, schieten, MOR, kamperen onder je poncho.
pi_74312090
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:19 schreef wiver het volgende:
Wat is dan precies wat je doet? Zeg maar van dag tot dag.
Kan nog nergens vinden.
AMO is eigenlijk 2 gedeeltes:
1e week veel theorie/sport. Dus je ziet aardig wat lokalen van binnen zegmaar.
Daarentegen wel aardig wat slaap.

2e week is een stukje pittiger.
Dan ga je het veld in.
Leer je overdag dingen zoals patrouille lopen, oefenen CBRNpak, lesje afstanden, WLP maken etc.
En heb je 2 schietdagen.
Maar dan wordt het snachts inderdaad niet meer zoveel slapen.
Wachtlopen idd, je krijgt nog een kompastocht snachts en wat andere dingetjes.
Fysiek is het goed te doen, alleen dat slaaptekort gaat op een gegeven moment opbreken

En natuurlijk de mars terug, altijd leuk
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74315517
ja en ga voor de eind mars niet stoer lopen doen zoals ik wel heb gedaan. ik kreeg dan ook de luchtmobiel rugtas van de sergeant die helemaal vol bepakt was. en aangezien ik geen tijd had om de rugtas goed af te stellen ging ik wel behoorlijk stuk.
pi_74317228
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:34 schreef Vortix het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan met wat voor conditie je erin gaat. Ik heb tijdens mijn AMO wel mensen echt tot hun uiterste grens zien gaan, maar de meesten hadden nergens last van. Maar als je voor de lol gaat survivallen dan denk ik niet dat je het echt zwaar gaat krijgen hoor
als die lui er ook door zijn..
Hoef ik me niet druk te maken.
Moet je ook hardlopen met/zonder bepakking?
Of alleen marsen (stevig wandelen?? met bepakking?)
pi_74317813
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:17 schreef wiver het volgende:

[..]

als die lui er ook door zijn..
Hoef ik me niet druk te maken.
Moet je ook hardlopen met/zonder bepakking?
Of alleen marsen (stevig wandelen?? met bepakking?)
Tijdens de terugmars wordt er aardig gerend toch.
En dat is met bepakking.

En af en toe 's ochtends een rondje, maar dat is zonder bepakking.
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74318649
Ok. Volgende keer hardlopen maar met rugzak :-(
maar als ik zo teruglees, zit er tussen aanmelding en de amo algauw een halfjaartje. Tegen die tijd heb ik een bere conditie!! (hoop ik, haha!)
pi_74319545
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:13 schreef Vortix het volgende:

[..]

Precies. Cluster 1 is écht bare minimum. Maar als je cluster 3 of 4 haalt zou het allemaal geen enkel probleem moeten zijn, hoewel (speed)marsen met volle bepakking op geen enkele manier leuk is (maar laat ze dat niet horen!)

Net terug van de AMO+. Ik heb honger, maar voor de rest nergens last van.

Tijd om te douchen.
Welke groep zat jij trouwens?
zat je bij die gozer die uit zn bed flikkerde ??
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74321459
Ik zit ondertussen ook al een aardig tijdje in het traject. Eind juni de papierhandel ingevuld, half augustus gekeurd in Amsterdam. Toen een aanstellingsdatum van 31/12/2009 te horen gekregen. Jammer dat het zo lang moet duren, aangezien hier in het topic eerder te lezen was dat ze op de plek waar ik graag wilde (in Enschede bij het 40e) nogal krapjes zaten. Maarja, geduldig blijven wachten
Nu alweer een tijdje niks gehoord, behalve dan dat ik sinds een paar weken ieder weekend de Defensiekrant krijg...
pi_74324629
Leuk 40 Enschede is tof.
  maandag 2 november 2009 @ 20:02:53 #194
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74326391
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:29 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Welke groep zat jij trouwens?
zat je bij die gozer die uit zn bed flikkerde ??
Ja! ik heb er niets van gemerkt trouwens, ik sliep als een baby. Ik zat in de Alphagroep van de grote, Bravo van de kleine. Ik ben die gast met het rode haar die naar de KMA wil
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74327117
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:02 schreef Vortix het volgende:

[..]

Ja! ik heb er niets van gemerkt trouwens, ik sliep als een baby. Ik zat in de Alphagroep van de grote, Bravo van de kleine. Ik ben die gast met het rode haar die naar de KMA wil
Hmmm kort haar en bril?? Die als enigste ging douchen?
Zat ook ik de Alphagroep namelijk, en dan Alpha.
Bij ZHKH ging ik vaak met diegene die uit bed gedonderd was
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  maandag 2 november 2009 @ 20:59:28 #196
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74328968
Ja, dat was ik. Ik heb uiteindelijk niet gedoucht kreeg ook een lift van iemand tot aan Amsterdam Duivendrecht zodat het niet echt nodig was
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74331389
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:34 schreef easy_goin het volgende:
Ik zit ondertussen ook al een aardig tijdje in het traject. Eind juni de papierhandel ingevuld, half augustus gekeurd in Amsterdam. Toen een aanstellingsdatum van 31/12/2009 te horen gekregen. Jammer dat het zo lang moet duren, aangezien hier in het topic eerder te lezen was dat ze op de plek waar ik graag wilde (in Enschede bij het 40e) nogal krapjes zaten. Maarja, geduldig blijven wachten
Nu alweer een tijdje niks gehoord, behalve dan dat ik sinds een paar weken ieder weekend de Defensiekrant krijg...
Sinds ik de datum weet van me AMO 2 weken terug krijg ik geen defensiekrantje meer
Ik kom ook bij het 40ste. Als het goed is kom ik in Nieuw Milligen maar stiekem hoop ik dat na me AMO in februari toch plek is in Wezep voor me. Scheelt me zeker 40minuten reizen.
pi_74336062
Hoe is die indeling dan? Ik kom uit Ede en er is er een in Ede. Dan is het toch logisch dat ik daarheen ga en niet bijv naar Amersfoort?
pi_74336088
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:41 schreef wiver het volgende:
Hoe is die indeling dan? Ik kom uit Ede en er is er een in Ede. Dan is het toch logisch dat ik daarheen ga en niet bijv naar Amersfoort?
Vol = vol. En wachten is vaak geen optie aangezien je dat niet wilt
pi_74338195
Hoe vaak komt het nou eigenlijk echt voor dat je dagen vrij moet nemen op jaarbasis? Mn leventje zonder bivak en door de modder kruipen wordt toch wat saai Maar elke maand wat dagen vrij nemen gaat mijn werkgever ook niet leuk vinden.
En hoe vaak ga je per jaar ga je echt op bivak?
Alvast bedankt
Gr. Gr.
pi_74339670
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:55 schreef unox_worst het volgende:
Hoe vaak komt het nou eigenlijk echt voor dat je dagen vrij moet nemen op jaarbasis? Mn leventje zonder bivak en door de modder kruipen wordt toch wat saai Maar elke maand wat dagen vrij nemen gaat mijn werkgever ook niet leuk vinden.
En hoe vaak ga je per jaar ga je echt op bivak?
Alvast bedankt
Bivak gebeurd eigenlijk niet meer.
Ik denk dat afgezien van je AMO en je AMO+ je maar 2 of 3 dagen per jaar hoeft vrij te nemen.
Het onderhoud en les is op een doordeweekse avond.
Oefenen is op zaterdag.
Grotere oefeningen beginnen op vrijdagavond, of heel soms op donderdag avond.

Veel leuke steunverleningnen, oefenvijand enzo voor bijvoorbeeld de KMS zijn dan wel weer door de weeks
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74346558
Ik heb lenzen, maar volgens mij lijkt me een bril toch handiger tijdens de amo en/of keuring.
Of niet?
Iemand ervaring mee?
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:06:07 #203
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74346762
Bri is wel aan te raden ja, als het goed is krijg je ook een dienstbril
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74348830
Ok. Een gewone, of een met camo montuur?
pi_74367499
Zo, de infoavond zit erop. Ff invullen en opsturen.
Er werd gezegd dat de gevraagde kopien voorzien moeten zijn van een waarmerk.
Dus op naar het gemeentehuis. Dat moest toch ivm een uittreksel.
Zo, de eerste stap is gezet!
pi_74367790
Btw: de afdeling van Ede verhuisd met een halfjaartje naar Harskamp (gem. Ede).
Hier komt de staf van 40bat (nu in H'wijk) ook bij in.
Valt mee dus. 10km verder. Anders hooguit 2km....
Nog meer die vanavond 3 nov. geweest zijn?
pi_74368282
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:57 schreef wiver het volgende:
Wat houd de amo+ en amo++ eigenlijk in?
En hoe lang duren die?
je hebt dus:
AMO, 2wk
AMO basis, dag+ weekend??
AMO plus, " "

En je 2-wekelijkse oefenavond.

Je kon aangeven of je bij je toekomstige pel wilde kijken.
Ze bellen me wanneer ik welkom ben.
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:31:39 #209
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74370327
Ik heb me afgemeld
pi_74370522
Het was wel een hele klus om het te vinden. TT stuurde me een doodlopende weg in. Liep vroeger wel door. Hier stonden nog 6 autos te wachten. In colonne op zoek naar de ingang. Door div weggetjes over het terein, werden we uiteindelijk door de beveiliging die ons opmerkte naar de voorlichting begeleid. Was wel grappig.
pi_74370558
genant, waarom?
pi_74370582
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:31 schreef skippy22 het volgende:
Ik heb me afgemeld
ga je nog wel naar een andere voorlichting?
Kom je uit de buurt, of verder weg?
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:48:48 #213
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74370833
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:39 schreef GeertJan88 het volgende:
genant, waarom?
AA=S5
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:52:33 #214
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74370937
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:40 schreef wiver het volgende:

[..]

ga je nog wel naar een andere voorlichting?
Kom je uit de buurt, of verder weg?
Nee Woon niet echt in de buurt
pi_74371005
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:39 schreef GeertJan88 het volgende:
genant, waarom?
in dit geval NIET naar Tomtom luisteren, en hun route ernaast houden. Door schade en schande ...
We konden er wel om lachen.
Ze passen de routebeschrijving aan met een anti- tomtom melding.
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:55:30 #216
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74371026
Wel jammer trouwens Chicks love a kangaroo in uniform
pi_74371992
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:55 schreef skippy22 het volgende:
Wel jammer trouwens Chicks love a kangaroo in uniform
ik weet wel betere redenen dan chicks....
Affijn, probeer je het nog?
  woensdag 4 november 2009 @ 22:37:16 #218
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74404169
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:40 schreef wiver het volgende:

[..]

ik weet wel betere redenen dan chicks....
Affijn, probeer je het nog?
Wat dan bier ? Mischien
pi_74405045
Btw: de tijd van de server staat nog op oude tijd. Wellicht dat een systeembeheerder dit leest en ff aanpast
  woensdag 4 november 2009 @ 23:04:39 #220
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74405204
Tijd van server verkeerde tijd?? Hier niet hoor... :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 4 november 2009 @ 23:04:57 #221
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74405215
ah laat maar zie het nu
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_74405461
8 december heb ik een voorlichtingsavond in arnhem
Gr. Gr.
pi_74406823
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:12 schreef unox_worst het volgende:
8 december heb ik een voorlichtingsavond in arnhem
vertrek dan maar op tijd, en vooral niet naar Tomtom luisteren. Die stuurt je naar de achter ingang.
Als je van de A50 komt, scheen die wel te werken...
Waar moet jij vandaan komen?
pi_74406861
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:12 schreef unox_worst het volgende:
8 december heb ik een voorlichtingsavond in arnhem
kon je afgelopen dinsdag niet?
pi_74408248
Ik ben bezig met die formulieren. Wat een gegevens moet je invullen zeg!
Morgen maar weer verder ...
pi_74408943
Ik kom vanaf apeldoorn dus dat is wel lekker dichtbij, afgelopen dinsdag was ik er niet omdat ik me gister pas heb aangemeld
Gr. Gr.
pi_74412759
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:37 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Wat dan bier ? Mischien
gewoon doen joh!
Krijg je geen spijt van.
In dec heb je een herkansing
pi_74427648
Zo! Alles is op de post.
Wachten maar!
Een maandje of zo?
pi_74430580
Daar gaat wel zeker een maandje over heen.
Heeft bij mij zeker 2 maanden geduurd, maar dat verschilt nog wel eens.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_74437400
Ach, we trainen ondertussen gewoon door.
  donderdag 5 november 2009 @ 23:53:00 #231
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_74440296
nog meer mensen op oefening vanavond?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_74448836
Ik kwam deze ritsen tegen om je kisten sneller aan en uit te kunnen doen.
http://www.de-generaal.com/frame5/frame_kisten5.htm

zou je die zonder problemen kunnen gebruiken in het leger?
Tijdens dienstijd dus.. (amo?)
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:44:26 #233
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74452081
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:05 schreef wiver het volgende:
Ik kwam deze ritsen tegen om je kisten sneller aan en uit te kunnen doen.
http://www.de-generaal.com/frame5/frame_kisten5.htm

zou je die zonder problemen kunnen gebruiken in het leger?
Tijdens dienstijd dus.. (amo?)
Waarom.... in godsnaam...

Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat je de fokking laughing stock van de opleiding word.
En om nog eerlijker te zijn moet dit wel het meest, en dan ook wel het meest nutteloze laffe stukje uitrusting zijn dat ik ooit gezien heb.

Als ik zo vriendelijk mag zijn om jou een advies te geven dan zou ik het absoluut uit je kop halen om zoiets aan te schaffen, en mocht je van plan zijn iets aan te schaffen via internet het in ieder geval te doen bij een webshop die niet in een zolder in elkaar is geflanst met een gratis webprogramma.

Kijk eens op sites als.

http://www.barang.nl/webshop/
http://www.militarygadgets.eu/
http://www.gevechtsuitrus(...)y09p0CFVtn4wodAxTqpg

Geen dank.


Ps. Heb je dr uberhaupt al iemand mee zien lopen?

[ Bericht 25% gewijzigd door Rave_NL op 06-11-2009 13:53:19 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74453268
Ha ha ha!
Duidelijk verhaal.
Normaal koop ik via www.militairwarenhuis.nl mn spullen.
Hebben ook een normale winkel. Goede service!
Allemaal een grensverleggend weekend gewenst!
pi_74462308
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:05 schreef wiver het volgende:
Ik kwam deze ritsen tegen om je kisten sneller aan en uit te kunnen doen.
http://www.de-generaal.com/frame5/frame_kisten5.htm

zou je die zonder problemen kunnen gebruiken in het leger?
Tijdens dienstijd dus.. (amo?)
nee niet doen, gewoon niet doen

Het mag tijdens de AMO al helemaal niet, alleen organiek verstrekt materiaal!
En bij de eigen eenheid word het waarschijnlijk ook niet gewaardeerd. Of in ieder geval bij mijn compagnie is het gewoon echt not-done. Denk aan eenheid van tenue en dat soort dingen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 18:55:17 #236
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74462420
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:52 schreef Hubs het volgende:

[..]
Denk aan eenheid van tenue en dat soort dingen.
wat denk je van je mannelijkheid?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:28:50 #237
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74463478
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:44 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Waarom.... in godsnaam...

Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat je de fokking laughing stock van de opleiding word.
En om nog eerlijker te zijn moet dit wel het meest, en dan ook wel het meest nutteloze laffe stukje uitrusting zijn dat ik ooit gezien heb.


Ps. Heb je dr uberhaupt al iemand mee zien lopen?


Klu'er ... wedden
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74464526
Ze zijn wel erg ritsig, die ritsen.
Ik loop bijna dagelijks in kistjes, dus gaan ze in mn prive-kisten. Lijkt me reuze handig. Anders 10x per dag staan strikken. Gelukkig heb ik mijn strikdiploma.
Moest je daar ook een kopie van bijvoegen? En je zwemdiploma's?
Zijn toch essentieele dingen.
Of krijg je dat op de keuring: veters strikken.
LOL
pi_74464585
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:28 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Klu'er ... wedden
Die hebben Nike Air Max
pi_74464675
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:55 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

wat denk je van je mannelijkheid?
Die zit ook achter 'n rits ...
pi_74500172
Zijn de amo data 2010 al bekend?
pi_74509343


Maar weet niet zeker of deze ook definitief zijn.
pi_74522473
Dank.
Kun je er zelf een kiezen, of wordt je ingedeeld?
In de zomer is mn werk 3 wk dicht.
Hopelijk dat ik dan amo kan volgen.
(Als ik goedgekeurd ben ...)
pi_74525803
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:58 schreef wiver het volgende:

[..]

Die hebben Nike Air Max


Ik loop gewoon op Altama 3CL Jungle Boots en Meindl Army Pro's....
Die met rits zitten alleen in onze vliegers en veiligheidslaarzen
pi_74528918
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:21 schreef wiver het volgende:
Dank.
Kun je er zelf een kiezen, of wordt je ingedeeld?
In de zomer is mn werk 3 wk dicht.
Hopelijk dat ik dan amo kan volgen.
(Als ik goedgekeurd ben ...)
In principe delen ze je gewoon in. Kan je niet dan word het wel verplaatst maar kan me zo indenken dat die AMO's daarvoor al vol zitten dus word het wel weer later.
pi_74531200
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:23 schreef Vortix het volgende:
Fanatiek is niets mis mee, maar sommige mensen slaan door Bovendien stel ik 'n fijne onopgefokte werksfeer over het algemeen ook wel op prijs. Maar als de mensen van mijn AMO peleton kenmerkend waren voor NatRessers zit dat over het algemeen wel goed denk ik.

Mickey, hoe zouden ze bij het 50ste doen over niet organiek verstrekte brillen? Die defensiebril zit niet fijn en met lenzen in schiet matig. Zit erover te denken om een Wiley X PT-1 te kopen, maar als ik die nooit zou mogen dragen heeft dat niet zoveel zin natuurlijk...
Heb je een scherfwerende bril verstrekt gekregen?
pi_74531589
Welke kleren en uitrusting krijg je precies mee?
  maandag 9 november 2009 @ 09:09:48 #248
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74532187
quote:
Op maandag 9 november 2009 05:25 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Heb je een scherfwerende bril verstrekt gekregen?
Nee.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74543434
quote:
Op maandag 9 november 2009 08:05 schreef wiver het volgende:
Welke kleren en uitrusting krijg je precies mee?
Kleding, kleding, meer kleding en dan nog wat nette kleding Daarnaast krijg je als je geluk hebt een opsvest en anders een kloteharnas, je krijgt een rugtas, slaapzak, tent, schoeisel, gasmasker, helm, onderhoudsmiddelen, hoofddeksels, bestek, veldfles, nog wat meuk.
  maandag 9 november 2009 @ 18:11:10 #250
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74547752
Zo ontzettend kut is dat harnas nou ook weer niet joh. Okay, het is verre van optimaal maar als je je shit goed afstelt valt het best mee. Er valt prima mee te werken...

Toch zou ook ik best een opsvestje willen ontvangen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74549793
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:47 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Kleding, kleding, meer kleding en dan nog wat nette kleding Daarnaast krijg je als je geluk hebt een opsvest en anders een kloteharnas, je krijgt een rugtas, slaapzak, tent, schoeisel, gasmasker, helm, onderhoudsmiddelen, hoofddeksels, bestek, veldfles, nog wat meuk.
En dat moet dan allemaal mee de trein in voor de AMO??
Hoe neem je dat mee?
pi_74550413
Dat kan je vergeten... je moet echt wel met de auto gaan.

Met openbaar vervoer heb je minstens 2 man nodig om je spullen mee te nemen en dan red je het volgens mij nog niet eens.
pi_74551697
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:32 schreef zipta het volgende:
Dat kan je vergeten... je moet echt wel met de auto gaan.

Met openbaar vervoer heb je minstens 2 man nodig om je spullen mee te nemen en dan red je het volgens mij nog niet eens.
Hoe doe je dat dan als je op bivak gaat en alles mee moet nemen? Of hoeft dat niet?
pi_74552339
Dan hoeft niet alles mee, en heb je het gemak van een vrachtwagen en je buddies
pi_74554356
zijn er nog meer mensen op dit forum die volgende week dinsdag gekeurd moeten worden ???
pi_74559101
Ik had toen alles in de trein bij me. Ging precies in de spits naar Assen. Echt fantastisch. Woodland tas, plunjebaal, slaapzak los. Alles strak volgepropt
pi_74578199
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:10 schreef hardtailjunk het volgende:
zijn er nog meer mensen op dit forum die volgende week dinsdag gekeurd moeten worden ???
Wanneer had je de papieren ingezonden?
pi_74578239
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef JaFFe het volgende:
Ik had toen alles in de trein bij me. Ging precies in de spits naar Assen. Echt fantastisch. Woodland tas, plunjebaal, slaapzak los. Alles strak volgepropt
Ging je maandagmorgen op pad, of zondagavond?
pi_74581244
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:00 schreef wiver het volgende:

[..]

Wanneer had je de papieren ingezonden?
15 oktober in de brievenbus gedeponeerd
pi_74596092
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:01 schreef wiver het volgende:

[..]

Ging je maandagmorgen op pad, of zondagavond?
Maandag morgen. Werd met een busje opgepikt op het station en voor het legeringsgebouw er uit gegooid.
pi_74643321
even een vraagje: ik heb sinds een tijdje een nieuw mobiel nummer. ik zit zoals eerder al te lezen was in het traject tussen keuring en wachten op een amo/kleeddatum in. moet ik mijn nieuwe nummer doorgeven en zo ja, waar?
  donderdag 12 november 2009 @ 19:14:33 #262
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74643775
Ik zou het wel doen. Even bellen met het bataljon waar je geplaatst gaat worden.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74644273
Gister mijn kleding opgehaald in Utrecht.. Twee grote tassen en een plunjebaal vol en vijf paar schoenen
pi_74650258
5 paar? Ik dacht dat je er maar 2 kreeg...
pi_74650314
Of zitten daar ook DT schoenen bij?
pi_74650753
Vijf paar in totaal idd 2 paar kisten, hardloopschoenen, zaalschoenen en nette schoenen voor bij het tenue..
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:52:24 #267
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74658055
Nja, sommige onderdelen krijg je er nog meer, ben je nog meer schoenen nodig, ik heb er sowieso al 6. En ik ga er gegarandeert nog heel wat krijgen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_74688554
Krijg je ook een dog-tag? Zo'n ketting met je naam/nummer?
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:06:09 #269
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74688776
Een hepla, ja die krijg je tijdens de AMO. Ik althans.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74693216
je krijgt die van je MGD (geneeskundige dienst)
pi_74711028
Wanneer krijg je je barret?
  zondag 15 november 2009 @ 01:31:22 #272
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74711847
Je krijgt hem al op je kleeddag. Je mag hem opzetten aan het einde van je AMO.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74714312
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:06 schreef Vortix het volgende:
Een hepla, ja die krijg je tijdens de AMO. Ik althans.
valdoodplaatje
Heb je trouwens ook nog een groepswapen zoals de mag, mini of een paar loaw's?
Gr. Gr.
  zondag 15 november 2009 @ 10:55:44 #274
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74714423
Minimi.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74714476
Die heeft hetzelfde kaliber als de c7 toch?
Gr. Gr.
  zondag 15 november 2009 @ 13:58:27 #276
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74715091
Correct.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 15 november 2009 @ 22:02:36 #277
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74730753
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:46 schreef unox_worst het volgende:

[..]

valdoodplaatje
Heb je trouwens ook nog een groepswapen zoals de mag, mini of een paar loaw's?
geloof dat er mag groep in een groep aanwezig is.
vrijwel zeker.. enkel op het moment zit veel materieel van Natres zoals dat in Afghanistan.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74748244
zo !! mijn tas ingepakt en ik heb mijn treinkaartje al in mijn zak.
vanavond de trein op richting amsterdam en morgen keuren
IK HEB ER ZIN IN
pi_74755948
Hoelaat moet je er zijn dan?
  maandag 16 november 2009 @ 22:47:29 #280
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74766440
Sim schieten ging weer eens ouderwets kut bij mij vandaag... Oh well, komend weekend beter op ISK
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74770011
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:47 schreef Vortix het volgende:
Sim schieten ging weer eens ouderwets kut bij mij vandaag... Oh well, komend weekend beter op ISK
Simschieten??
  dinsdag 17 november 2009 @ 01:11:29 #282
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74770765
Simulatie. Met een heel groot beeldscherm en zo.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74788422
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:42 schreef hardtailjunk het volgende:
zo !! mijn tas ingepakt en ik heb mijn treinkaartje al in mijn zak.
vanavond de trein op richting amsterdam en morgen keuren
IK HEB ER ZIN IN
en, wat moest je allemaal doen?
pi_74788898
Zal niet veel anders dan een andere keuring zijn lijkt me zo
pi_74788974
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:47 schreef Vortix het volgende:
Sim schieten ging weer eens ouderwets kut bij mij vandaag... Oh well, komend weekend beter op ISK
Hoe vaak heb je gemiddeld schieten per jaar? Je zal het in principe nooit nodig hebben maar moet je toch wel regelmatig blijven doen lijkt me.
pi_74789281
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:34 schreef zipta het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je gemiddeld schieten per jaar? Je zal het in principe nooit nodig hebben maar moet je toch wel regelmatig blijven doen lijkt me.
Ik heb net het schema van volgend jaar gehad, en als ik even snel tel kom ik tot 3x naar de schietbaan.
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74790120
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:45 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ik heb net het schema van volgend jaar gehad, en als ik even snel tel kom ik tot 3x naar de schietbaan.
3 keer maar??
Of oefen je nog ergens anders? (buiten sim-schieten)
pi_74792720
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:09 schreef wiver het volgende:

[..]

3 keer maar??
Of oefen je nog ergens anders? (buiten sim-schieten)
Deze 3 keer is echt dat je naar een schietbaan gaat en er dus met scherp geschoten wordt.
Simm schieten gebeurt volgens mij niet veel.
Daarnaast heb je natuurlijk wel contactdrills en dergelijke, maar das niet met scherp...
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_74797168
Wanneer krijg je te horen of je bent goedgekeurd?
Bij je keuring al, of later?
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:05:39 #290
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74797280
Krijg je meteen te horen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74808562
helaas niet goedgekeurd . ik heb een gehoordip in mijn rechter oor, daarvoor moet ik naar de kno arts in het militair hospital, en ze vonden het fietsen niet goed genoeg. heel vreemd want ik heb langer gefietst dan de persoon naast me (iets van 8 min vol gehouden) en die was wel door .
nu mag ik over 3 maanden terug komen om nog een keer te fietsen.
ik ben 39 en over een maand ben ik 40. dus ik heb dezelfde keuring gehad als iemand van 18 jaar.
mijn krachttest was buitengewoon goed. 2onderdelen boven het gemiddelde , en 2 ver boven het gemiddelde.
dusss volgende keer ga ik er weer voor,

p.s ik blijf er niet meer slapen (wat toch niet lukt) wat een herrie de hele nacht door daar pfffff
pi_74809402
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:46 schreef hardtailjunk het volgende:
helaas niet goedgekeurd . ik heb een gehoordip in mijn rechter oor, daarvoor moet ik naar de kno arts in het militair hospital, en ze vonden het fietsen niet goed genoeg. heel vreemd want ik heb langer gefietst dan de persoon naast me (iets van 8 min vol gehouden) en die was wel door .
nu mag ik over 3 maanden terug komen om nog een keer te fietsen.
ik ben 39 en over een maand ben ik 40. dus ik heb dezelfde keuring gehad als iemand van 18 jaar.
mijn krachttest was buitengewoon goed. 2onderdelen boven het gemiddelde , en 2 ver boven het gemiddelde.
dusss volgende keer ga ik er weer voor,

p.s ik blijf er niet meer slapen (wat toch niet lukt) wat een herrie de hele nacht door daar pfffff
Hmm jammer!
Het fietsen is heel persoons gebonden. Het heeft o.a te maken met je gewicht en dan weer hoeveel kw je weg trapt ofzo.....
Ik weet niet wanneer je weer mag fietsen, maar wat bij mij erg hielp was een maandje of 2 2x in de week spinning. En meteen als je begint met fietsen tegen de bovengrens aan gaan zitten met de rpm, als je dan op een gegeven moment gaat zakken en het zwaar wordt ben je iig niet "af".
En dat slapen is echt drama idd......
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  woensdag 18 november 2009 @ 11:19:33 #293
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_74809688
Over dat fietsen, doe dat gewoon in de sportschool. Ga gewoon fietsen en verhoog met de minuut de weerstand. Dat heeft als voordeel dat je de weerstand (althans bij mij in de sportschool) langzamer opbouwt dan bij de keuring, zodat je het langer vol moet houden en dan gaat het bij de keuring veel makkelijker (al kom je op een gegeven moment wel de man met de hamer tegen).
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_74813031
Wat is je gewicht en lengte dan?
pi_74824110
Ik laat binnenkort mn oren vast uitspuiten.
  woensdag 18 november 2009 @ 18:39:54 #296
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74825349
Ik heb het idee dat jij je overal iets te druk overmaakt.
Relax.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74844714
Ja je maakt je druk. Hier met 104 kilo 1,83 goedgekeurd. Oren niet uitgespoten gewoon je best doen. En hoppa.
pi_74854609
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:11 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Hmm jammer!
Het fietsen is heel persoons gebonden. Het heeft o.a te maken met je gewicht en dan weer hoeveel kw je weg trapt ofzo.....
Ik weet niet wanneer je weer mag fietsen, maar wat bij mij erg hielp was een maandje of 2 2x in de week spinning. En meteen als je begint met fietsen tegen de bovengrens aan gaan zitten met de rpm, als je dan op een gegeven moment gaat zakken en het zwaar wordt ben je iig niet "af".
En dat slapen is echt drama idd......
ik moet/mag over 3 maanden terug komen. ik ga morgen een paar sportscholen in de buurt af voor spinning.
pi_74854851
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:19 schreef Vortix het volgende:
Over dat fietsen, doe dat gewoon in de sportschool. Ga gewoon fietsen en verhoog met de minuut de weerstand. Dat heeft als voordeel dat je de weerstand (althans bij mij in de sportschool) langzamer opbouwt dan bij de keuring, zodat je het langer vol moet houden en dan gaat het bij de keuring veel makkelijker (al kom je op een gegeven moment wel de man met de hamer tegen).
ha ha die man met die hamer hing zeker aan mijn benen pffff.
maar ik heb heel weinig tijd gehad om goed te trainen.
sept de info avond gehad en gelijk de solicitatie papieren gekregen.
oktober de solicitatie papieren op de bus gedaan , en 1 maand later de keuring.
ik heb in die drie maanden conditie opgebouwd met hardlopen (3x per week) van helemaal nul tot een half uur aan een stuk door.
de laatste drie weken ben ik pas gaan fietsen, dus ik had mijn best wel gedaan alleen kwam ik nog een beetje tijd te kort.
ik heb nu weer 3 maanden, dus ga ik inderdaad lekker een sportschool opzoeken en ga ik mij daar helemaal uitleven, dus dan komt het de volgende keer zekers goed.
de wil is er
pi_74854946
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:56 schreef wiver het volgende:
Wat is je gewicht en lengte dan?
ik ben 1.83 m en weeg 94 kilo (allemaal spieren natuurlijk )
pi_74857463
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:13 schreef JaFFe het volgende:
Ja je maakt je druk. Hier met 104 kilo 1,83 goedgekeurd. Oren niet uitgespoten gewoon je best doen. En hoppa.
Dan komen we aardig overeen!
Ik ben begonnen met hardlopen en doe dit 3x in de week.
Maar ik heb niet alleen buikspieren daar. Haha!
In de zomermaanden ga ik wielrennen. Ik denk dat ik dat nu al oppak, om door de fietstest te komen. Met fietsen train je andere spieren dan hardlopen. (kom ik achter). .

Edit:
Topic is blijkbaar op slot...
Op naar #5!

[ Bericht 17% gewijzigd door wiver op 19-11-2009 19:23:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')