Zie ookquote:Kabinet moet
Weg | 90%
Blijven | 9%
Total Votes: 4,262
Gratis kranten weten helemaal niks. Die copy pasten alleen ANP nieuws...quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:56 schreef Klopkoek het volgende:
Het viel me op dat alle gratis kranten erg negatief waren over dit kabinet. Het sentiment zou best eens meer kunnen leven dan menigeen denkt. Gratis kranten weten bij uitstek vaak wat er een beetje leeft onder het volk, daar danken zij hun bestaansrecht aan.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:16 schreef Meh7 het volgende:
Eigenlijk zouden de polls op Telegraaf.nl als een soort bindende referenda moeten gelden. Kunnen ze beslissingen nemen over de vragen: belastingen ja of nee, uit de EU ja of nee en natuurlijk alle Turken terug naar Marokko ja of nee.
De Spits is een dochteronderneming van de Telegraaf dus daar lees je gewoon een uittreksel van de Telegraaf.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:56 schreef Klopkoek het volgende:
Het viel me op dat alle gratis kranten erg negatief waren over dit kabinet. Het sentiment zou best eens meer kunnen leven dan menigeen denkt. Gratis kranten weten bij uitstek vaak wat er een beetje leeft onder het volk, daar danken zij hun bestaansrecht aan.
De gratis kranten krijgen tegenwoordig steeds meer eigen stukjes. Ze moeten wel om zichzelf te onderscheiden.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:13 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Gratis kranten weten helemaal niks. Die copy pasten alleen ANP nieuws...
Ook de Metro en De Pers waren erg negatief.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Spits is een dochteronderneming van de Telegraaf dus daar lees je gewoon een uittreksel van de Telegraaf.
En PVV.quote:Op zaterdag 19 september 2009 01:41 schreef Synthesist het volgende:
Telegraaf lezers zullen ongetwijfeld ook op CDA hebben gestemd.
Het kabinet is dan ook niet erg positief bezig.quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook de Metro en De Pers waren erg negatief.
Vergeet niet dat je met een ongelofelijke bias zit. Mensen die het kabinet weg willen hebben, willen hun onvrede uiten, en zullen eerder gaan stemmen dan mensen die het wel prima vinden zo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:42 schreef Kwaliteit het volgende:
De Telegraaf (lees: Televaag) lezers willen het kabinet weg,
Dat blijkt uit deze poll
[..]
Zie ook
http://www.spitsnieuws.nl(...)abinet_gestrand.html
WANNEER GAAN WE STAKEN?
De Pers komt nog eens met achtergronden en een onderbouwde mening. Is gek genoeg ook de kleinste van de driequote:Op zaterdag 19 september 2009 00:13 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Gratis kranten weten helemaal niks. Die copy pasten alleen ANP nieuws...
Maar ze zijn allemaal negatief.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:32 schreef Isabeau het volgende:
De hoofdredacteur van de Telegraaf is buitengewoon tegen dit kabinet. Raar hè, dat Spits en Telegraaf dan altijd zo negatief berichten over onze regering
Alleen de Pers doet dat...quote:Op zaterdag 19 september 2009 02:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De gratis kranten krijgen tegenwoordig steeds meer eigen stukjes. Ze moeten wel om zichzelf te onderscheiden.
Vooral datquote:Op zondag 20 september 2009 07:59 schreef LXIV het volgende:
Als er gepeild wordt naar de partij waar men op zou stemmen dan zouden CDA en PVDA heel wat zetels kwijtraken, maar nog altijd meer dan 8% van de stemmen krijgen. De poll is in ieder geval dus niet representatief voor alle Nederlanders.
En zolang er volop eten, 2x jaars vakantie en quizzen op TV zijn voor de meeste Nederlanders komt er nooit revolutie. Zelfs geen demonstratie.
ze danken hun bestaansrecht aan de verkoop van advertentiesquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:56 schreef Klopkoek het volgende:
Het rookverbod in de kleine horeca is toch wel 1 van de meer omstreden besluiten van dit kabinet. Logisch ook, want het is raar om een ondernemer te vertellen dat hij niet mag roken in zijn eigen zaak.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef Knipoogje het volgende:
Voorlopig heb ik niet zoveel last van het kabinet.
Rookverbod
slooptax![]()
straks de kabelmonopolisten die anderen moeten toestaan (lees: nog goedkoper en sneller internet)
Die crisis is er nu eenmaal. En als het crisis is moet je gewoon lekker niets doen. Over laten waaien is vaak een hele sterke strategie. Jammer dat de media het volk compleet gek maakt en iedereen de crisis inpraat zodat ie nog erger wordt.
Oneens. Dit kabinet heeft behoorlijk wat slechte besluiten genomen. Het gaat niet om de crisis, het gaat om de manier waarop je er mee omgaat.quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
Veel van deze ellende kun je dit kabinet niet aanrekenen. Die moet je Wim Kok en Zalm aanrekenen.
Ik ben er persoonlijk wel gelukkig mee dat het kabinet geen paniekvoetbal speelt en niet op stel en sprong ingrijpende besluiten neemt en in plaats daarvan studeert op maatregelen waarmee de gevolgen van de crisis netjes over iedereen en over een aantal jaar kunnen worden uitgesmeerd. Bovendien kunnen dat soort maatregelen per definitie niet positief zijn, dus dan doe je het als kabinet altijd slecht.quote:Op zondag 20 september 2009 10:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Daadkracht is simpelweg heel ver te zoeken, dus wordt het gezocht in kleine niet-samenhangende afbraakbesluitjes waar de gaten al in vallen voor e.e.a. goed en wel is doorgevoerd.
Meer ambitie hebben ze ook niet.quote:Op zondag 20 september 2009 10:47 schreef Argento het volgende:
Van mij mogen ze de rit gewoon uitzitten.
Zelfstandig in die zin dat zij geen verantwoording hoeft af te leggen aan een minister, maar waar haalt de Opta haar bevoegdheden vandaan en wie heeft dat geregeld?quote:Op zondag 20 september 2009 10:36 schreef justanick het volgende:
Opta doet dat namelijk - en die zijn zelfstandig.
De bevoegdheden komen uit de wetquote:Op zondag 20 september 2009 10:49 schreef Argento het volgende:
[..]
Zelfstandig in die zin dat zij geen verantwoording hoeft af te leggen aan een minister, maar waar haalt de Opta haar bevoegdheden vandaan en wie heeft dat geregeld?
Ja, dat weet ik allemaal mel maar de OPTA kan alleen handelen op grond van haar bevoegdheden, die bevoegdheden haalt ze uit de wet (dat zal de Telecomwet zijn) en die wet is afkomstig van regering en parlement. De zelfstandigheid van de OPTA houdt in dat zij niet onder toezicht van een ministerie staat, maar kennelijk heeft zij wel van (ondermeer) het kabinet de bevoegdheden gekregen om de kabel vrij te maken.quote:Op zondag 20 september 2009 11:01 schreef justanick het volgende:
[..]
De bevoegdheden komen uit de wet. Het is een zelfstandig bestuursorgaan en ze vallen als zodanig niet direct onder de verantwoordelijkheid van een minister / ministerie. Daardoor kunnen ze redelijk zelfstandig hun gang gaan. Het ministerie van Economische Zaken gaat alleen over de benoeming van bestuurders (en de zak geld die er jaarlijks naartoe gaat, maar die laatste weet ik niet zeker). NMa, de Nederlandse Bank, het CBR en het Kadaster zijn voorbeelden van andere ZBO's.
Wanneer we een probleem hebben met onze werkgever. Tenzij je werkloos wil worden terwijl het huidige kabinet gewoon blijft zitten natuurlijk.quote:
Die bevoegdheden zijn niet zo specifiek opgezet, maar breder. Ze zijn de toezichthouder voor telecom en post. Daarbinnen mogen ze redelijk hun eigen gang gaan.quote:Op zondag 20 september 2009 11:04 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik allemaal mel maar de OPTA kan alleen handelen op grond van haar bevoegdheden, die bevoegdheden haalt ze uit de wet (dat zal de Telecomwet zijn) en die wet is afkomstig van regering en parlement. De zelfstandigheid van de OPTA houdt in dat zij niet onder toezicht van een ministerie staat, maar kennelijk heeft zij wel van (ondermeer) het kabinet de bevoegdheden gekregen om de kabel vrij te maken.
Nou ja, het gaat er wel om dat er keuzes gemaakt moeten worden. En ik zie dan liever dat keuzes in het voordeel van mensen uitvallen i.p.v. het grote(re) bedrijfsleven. De geplande AOW maatregel is bijvoorbeeld een zo asociale maatregel dat de honden er geen brood ban lusten. Dat is zo'n keus die niet perse nodig is maar waar men wel op inzet.quote:Op zondag 20 september 2009 10:55 schreef MikeyMo het volgende:
Van mij mogen ze de rit ook wel uitzitten. Wat is het? Nog maar een jaar ofzo? Laten we vooral in de crisis met een demissionair kabinet gaan zitten
Tel daarbij op de buitenlandse invloeden van o.a. het Amerikaanse tuig (jeweetwel, die verantwoordelijk zijn voor de huidige crisis en die in 2001) en het kabinet doet het niet merkwaardig slecht.quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
Veel van deze ellende kun je dit kabinet niet aanrekenen. Die moet je Wim Kok en Zalm aanrekenen.
Heb je daar een goede bron voorquote:Op woensdag 23 september 2009 19:11 schreef Martijn_77 het volgende:
Niet alleen Telegraaf lezers hoor meer dan de helft van Nederland wil dat
Ik meen onlangs gelezen te hebben dat het aantal zetels dat het kabinet 'nu zou halen' op 49 zou uitkomen. Nu kan het door tal van factoren geen exact juiste schatting zijn, maar het zegt toch wel iets.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je daar een goede bron voor?
Ik denk niet dat een peiling van TNS nipo of de Hond voldoet aan een bron zoals Du_ke het bedoelt.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:51 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ik meen onlangs gelezen te hebben dat het aantal zetels dat het kabinet 'nu zou halen' op 49 zou uitkomen. Nu kan het door tal van factoren geen exact juiste schatting zijn, maar het zegt toch wel iets.
Al geldt natuurlijk ook dat het niet alleen maar door de inhoud van dit kabinet komt, maar ook door onvoorziene zaken als een recessie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |