abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin vrijdag 18 september 2009 @ 12:13:47 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_72870733

In het nieuwe sci-fi drama Fringe van J.J. Abrams (Lost, Alias), bundelen FBI-agente Olivia Dunham (Anna Torv, The Secret Life of Us) en wetenschapper Peter Bishop (Joshua Jackson, Dawson's Creek) hun krachten onder leiding van hoofd van de 'Fringe'-afdeling Phillip Broyles (Lance Reddick, The Wire, Oz) om paranormale zaken te onderzoeken.

Ze krijgen hulp van Peters vader, Walter (John Noble, Lord of the Rings), een briljante (wellicht gestoorde) wetenschapper die zijn dagen in een psychiatrisch verzorgingstehuis sleet na een verkeerd afgelopen experiment met dodelijke afloop.

Fringe behandelt zowel paranormale mysteries en mythologiën, als de relaties tussen de personages.

Fringe begint op dinsdag 9 september met de 2 uur durende pilot en zal daarna wekelijks te zien zijn.

Algemene Informatie:
  • Officiële Site
  • Fringe op IMDb
  • Fringe op TV.com
  • Fringe Op Wikipedia

Fansites:
  • FringeTVSeries.com
  • Fringe-TV.com
  • Fringe-Forum.com
  • FringeTV.Blogspot.com
  • Fringepedia

Trailers & Interviews:
  • Trailer - YouTube
  • YouTube - FringeOnline

Deze OP staat hier en is daar tevens aan te passen.
  • I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      Admin vrijdag 18 september 2009 @ 12:15:13 #2
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_72870774
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 04:01 schreef Breuls het volgende:
    Interessante aflevering, goeie opener van het seizoen.

Observer niet gezien trouwens.
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 11:27 schreef Adelante het volgende:
    Leuke season opening
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 11:41 schreef husq het volgende:
    Goeie aflevering. Toch jammer dat Charlie er uit moet.
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 12:12 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja, of hij blijft het hele seizoen rondhangen en dus een constante spion zijn.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      vrijdag 18 september 2009 @ 12:18:54 #3
    243307 mr4hughz
    I dream bits and bytes
    pi_72870857
    leuke show, beetje x-files maar dan met een ander sausje .. leve usenet voor goeie uitzendingen .. zo jammer dat NL tv het verbaggert
    I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
    ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
      vrijdag 18 september 2009 @ 12:30:41 #4
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_72871140
    Keertje proberen. Alias was ook OK, en Fringe zal dat ook wel zijn.
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
      vrijdag 18 september 2009 @ 12:30:51 #5
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_72871142
    Charlie blijft vast niet hangen als spion, hij is er bewust uitgeschreven ivm bezuinigingen.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_72871153
    Wat een goed begin! Olivia die door het raam kwam
    Walter gewoon Walter

Observer wel gespot trouwens zat weer goed verstopt,maar hij zat precies waar je hem zou moeten verwachten .

Ook leuk dat er een kort moment van The X-Files inzat,op het scherm waar de shapeshifter in die kale knikker veranderde.
    Belooft een leuk seizoen te worden denk ik!!
    Tough Times Never Last, But Tough People Do!
    pi_72871417
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 12:31 schreef Rainesz het volgende:
    Wat een goed begin! Olivia die door het raam kwam
    Walter gewoon Walter

Observer wel gespot trouwens zat weer goed verstopt,maar hij zat precies waar je hem zou moeten verwachten .
    [ afbeelding ]

Ook leuk dat er een kort moment van The X-Files inzat,op het scherm waar de shapeshifter in die kale knikker veranderde.
    Belooft een leuk seizoen te worden denk ik!!
    Ah, ik zag de observer ook helemaal niet. Toch nog iemand die oplet . Ik vond het een goede aflevering.
    Ben benieuwd naar de rest van het seizoen!!
    pi_72873265
    Heerlijke premiere! en had zelf de observer ook weer niet gezien

Had ook wel X-files deja vu bij deze ep
    pi_72874085
    Goede aflevering!
    Het slot had van mij niet gehoeven, zoiets had ik zelf ook al bedacht..
    pi_72877549

47!
    pi_72879497
    Leuke opening idd! Stukje met X-Files viel me ook op

Die soldier moet Olivia dus dood maken, maar wil ook iets van haar te weten komen? En verder krijgt die soldier dus uit een andere dimensie zijn opdrachten? Is die opdrachtgever dan een vijand van Bell, als ik aanneem dat Olivia dat van Bell heeft te horen gekregen?
    Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
      vrijdag 18 september 2009 @ 18:48:58 #12
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_72882872
    Wachtend op de 720 .
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_72889083
    Tof begin

Wel jammer dat de cliffhanger vergeten is (door Olivia), hopelijk duurt het geen volledig seizoen voordat dat weer terugkomt (aangezien het oorspronkelijke plan was om de parallelle wereld pas in seizoen 4 te onthullen ben ik er bang voor).

Vond het vooral leuk om de interactie te zien tussen Peter en Walter en 'normale' mensen (de FBI)
      Admin vrijdag 18 september 2009 @ 21:36:40 #14
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_72889351
    Ik denk dat Nimoy niet meer dan een cameo-rol heeft en dus slechts sporadisch scenes zal (willen) opnemen. Zomaar om de haverklap terugkomen op William Bell en zijn locatie zal dus niet in het plan van Abrams c.s. liggen, vermoed ik.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_72889729
    Ik vind het prima als Bell wat op de achtergrond blijft, maar ik wil meer weten over die andere wereld en de relatie tussen die wereld en de onze.

Als Fringe een boek was had ik op dit punt een paar hoofdstukken overgeslagen om met het interessante gedeelte verder te gaan.
      Admin vrijdag 18 september 2009 @ 21:49:33 #16
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_72889860
    Ik denk dat we met dat andere universum nog wel meer te maken hebben, alleen niet zozeer met Bell zelf.

Wat we tot nu toe hebben:
    - Peter is niet echt Walters eigen Peter
    - Olivia is er geweest en heeft Bell gesproken
    - Charlie is vervangen door een assassin uit de Bellwereld

Dat moet duiden op een rode draad die er nog dieper op doorgaat. Maar we kennen Fringe: er zitten natuurlijk weer tig filler episodes in die, hoewel erg interessant, niet direct op de hoofdlijn ingaan.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_72890210
    Olivia had in een aflevering ergens halverwege seizoen 1 toch ook steeds visioenen van Boston in de andere wereld, waar de hele stad in puin lag? Of waren dat blikken in de toekomst?

Ik begin te merken dat ik binnenkort één of andere Fringepedia eens grondig moet gaan lezen om alles weer aan elkaar te knopen
    pi_72890372
    Leuke seizoensopener
    Charlie gaat toch uit de serie? Dan zal die in E02 wel dood gaan.
    pi_72892181
    Straks even kijken
    pi_72892217
    dat einde was idd een beeeeetje te voorspelbaar maar verder ben ik blij dat fringe er weer is! vond het geen topaflevering, maar dat komt wel weer. Weer ff inkomen
    Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
    pi_72893389
    Wat vonden jullie trouwens van de nieuwe aanvulling. Die FBI- agente? In het begin had ik echt iets van: wat moet zij nou.
      zaterdag 19 september 2009 @ 00:18:50 #22
    118585 Crutch
    Filantroop || Taalzwengel
    pi_72895195
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 23:24 schreef WeirdlyWired het volgende:
    Wat vonden jullie trouwens van de nieuwe aanvulling. Die FBI- agente? In het begin had ik echt iets van: wat moet zij nou.
    Ja, leuk. Ben alleen wel bang dat ze een grote wijsneusrol gaat krijgen. (En flink genomen gaat worden door Peter)

Ik denk trouwens dat Olivia de DejaVu-moeder van Peter (dus eigenlijk zijn echte moeder) heeft gesproken doordat er tijdens het switchen tussen de twee realiteiten/werelden iets is gebeurd.

Interessante vraag: Wat zou Peter doen als hij erachter komt dat hij uit die andere realiteit komt? Ik denk dat Walter het gaat opbiechten of Olivia weet het omdat ze, zoals ik net al speculeerde, Peters moeder heeft gesproken.
    Je moeder is een hamster
    pi_72895800
    hoe kom je erbij, met die moeder? waarom denk je dat?
    Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
    pi_72896852
    Denk eerder dat Olivia is gezegd dat de Huidige Peter niet de Peter is van die dimensie.
    En dat Bell heeft gezegd waar ze het graf kan vinden.

Of Bell heeft iets gezegd over het Patroon
    Tough Times Never Last, But Tough People Do!
      zaterdag 19 september 2009 @ 11:26:55 #25
    118585 Crutch
    Filantroop || Taalzwengel
    pi_72900674
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 00:39 schreef sbientje het volgende:
    hoe kom je erbij, met die moeder? waarom denk je dat?
    Omdat ze bij het ontwaken Griekse woorden uitsprak, dezelfde die Peters moeder uitsprak voor voordat hij ging slapen. Misschien dat Olivia eens keer een zin uitspreekt die Walter herinnert als: "That's what my wife used to say". Tja, en dan is de spreekwoordelijke kogel door de kerk.
    quote:
    Op zaterdag 19 september 2009 01:21 schreef Rainesz het volgende:
    Denk eerder dat Olivia is gezegd dat de Huidige Peter niet de Peter is van die dimensie.
    En dat Bell heeft gezegd waar ze het graf kan vinden.
    Dat zou dan weer te makkelijk zijn imo.
    quote:
    Of Bell heeft iets gezegd over het Patroon
    Denk het ook, maar ze moest ook iets belangrijks vertellen omdat er veel levens op het spel staan. (ik krijg een beetje een Heroes Deja vu, save the cheerleader, save the world)

En ze heeft ongetwijfeld haar ex- collega/lover weer gezien.
    Je moeder is een hamster
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')