Mwah. Hij geeft gewoon antwoord op de vragen van de fractievoorzitters van eerder. Of beter: hij leest een papiertje op dat ze net voor hem hebben uitgedraaid.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:00 schreef Enfermera het volgende:
Wat zegt bak ellende nou allemaal? Is het nou duidelijker dan in de 1e termijn? Ik heb het idee van niet, of mis ik iets?![]()
hehehe het ligt er dik bovenopquote:Op donderdag 17 september 2009 23:05 schreef Cunani het volgende:
Ah, hij mag de privacy niet schenden.![]()
En de voorzitter wil zo graag naar bed.
Ha, had ik het toch goed gezienquote:Op donderdag 17 september 2009 23:03 schreef Horloge het volgende:
[..]
Mwah. Hij geeft gewoon antwoord op de vragen van de fractievoorzitters van eerder. Of beter: hij leest een papiertje op dat ze net voor hem hebben uitgedraaid.
quote:Op donderdag 17 september 2009 23:07 schreef Horloge het volgende:
Is iedereen afgehaakt en geswitcht naar P&W ofzo?
Verspilling van tijd ditquote:Op donderdag 17 september 2009 23:07 schreef DennisMoore het volgende:
Verrassing: het kabinet ontraadt alle moties van de oppositie.
Wat een ritueel is het toch...
Volgens mij heeft Balkenende het wel gehad met zijn baan als MP en wil hij zo snel mogelijk naar de EUquote:Op donderdag 17 september 2009 23:15 schreef sander-3 het volgende:
Balkenende zal eens inhoudelijk reageren.. bijvoorbeeld over die staatsschuld die 100miljard hoger is in 2013, nee, hij begint over dat hij Rutte wel eens beter mee heeft gemaakt...
Duiken en vooruitschuiven.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:15 schreef sander-3 het volgende:
Balkenende zal eens inhoudelijk reageren.. bijvoorbeeld over die staatsschuld die 100miljard hoger is in 2013, nee, hij begint over dat hij Rutte wel eens beter mee heeft gemaakt...
Idd, Balkenende probeert alles een beetje laconiek af te wimpelenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:15 schreef sander-3 het volgende:
Ja, camiel eurlings knipperdequote:Op donderdag 17 september 2009 23:20 schreef Kwaliteit het volgende:
Ben halfuurtje afwezig geweest, heb ik nog iets gemist?
Wat is daar zo vreemd aan?quote:
Ja als je zegt alles mee te nemen en er geen taboe's zijn, dan kun je ook dit soort onzinnige moties niet ontraden hè.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:24 schreef Krambo het volgende:
De meest onzinnige motie wordt niet ontraden
Het is gewoon één van de basisvoedingsmiddellen. Mensen zijn geen planteters maar omnivoren (alles eters). Zonder suplementen is een vegetarisch dieet ook niet makkelijk zonder tekorten vol te houden.quote:
Ik zie ze straks nog wel de polonaise in zettenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:27 schreef Ambrosius het volgende:
Het feestje achter JP wordt steeds luidruchtiger.
Totale desinteresse.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:27 schreef sticky-wicked het volgende:
Ben ik nu raar? Ik irriteer me mateloos aan het gekakel op de achtergrond. JP doet zijn best en velen op de achtergrond zitten gewoon door te beppen. Luisteren ze wel?
Heeft Camiel al bier? Hij zit zijn glas zo te schuddenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:27 schreef Ambrosius het volgende:
Camiel drinkt enkel champagnequote:Op donderdag 17 september 2009 23:29 schreef Meddo het volgende:
Heeft Camiel al bier? Hij zit zijn glas zo te schudden
En dat is ook een van de weinige punten waar ze constant over door loopt te zagen. Ik vind het ondertussen lachwekkend worden.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:28 schreef switchboy het volgende:
[..]
Het is gewoon één van de basisvoedingsmiddellen. Mensen zijn geen planteters maar alles eters. Zonder suplementen is een vegetarisch dieet ook niet makkelijk zonder tekorten vol te houden.
Vegetariër zijn of veganist is een keus die je maakt. Net als religie en kan en mag je andere mensen niet opdringen. Kom niet aan m'n eten
het kabinet dat normen en waarden hoog in het vaandel heeft staanquote:Op donderdag 17 september 2009 23:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ja en zijn buurvrouw jenever.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Camiel drinkt enkel champagne.
Ik vroeg me ook al af of hij straks met een gele rakker zou zitten... lijkt me wel lachen.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:29 schreef Meddo het volgende:
[..]
Heeft Camiel al bier? Hij zit zijn glas zo te schudden
Ja, terechte opmerking van Pechtold. Kan die vent (Bos) wel bijdehand gaan lopen doen, maar het is toch echt de regering die niet regeert.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:32 schreef Cunani het volgende:
Haha, "Maar wij doen hier het werk".
Ja, en op water zit ook belasting. Alsof je dat niet nodig hebt.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:28 schreef switchboy het volgende:
[..]
Het is gewoon één van de basisvoedingsmiddellen. Mensen zijn geen planteters maar omnivoren (alles eters). Zonder suplementen is een vegetarisch dieet ook niet makkelijk zonder tekorten vol te houden.
Vegetariër zijn of veganist is een keus die je maakt. Net als religie en kan en mag je andere mensen niet opdringen. Kom niet aan m'n eten
Van de voorzitter vooralquote:
Hehequote:Op donderdag 17 september 2009 23:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Van de voorzitter vooral, vooral als Kant of Verdonk naar voren komen.
Op vlees ook. Maar dit is nu het lage levensmiddellen tarief, maar het is onzin om het éxtra te gaan belasten. Het enige wat je ermee zal bereiken is het opdrijven van de inflatie, maar mensen blijven het toch wel kopen.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en op water zit ook belasting. Alsof je dat niet nodig hebt.
waar ze zin in hebbenquote:
Ja, dan springt er een naakt wijf uit een grote slagroomtaart.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:40 schreef sander-3 het volgende:
Komt er na die stemmingen nog wat?
Ow dan wacht ik nog evenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, dan springt er een naakt wijf uit een grote slagroomtaart.
quote:Op donderdag 17 september 2009 23:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, dan springt er een naakt wijf uit een grote slagroomtaart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shit had to gehoopt dat het mariette hamer zou zijn, of dat manwijf van de spquote:Op donderdag 17 september 2009 23:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze dit jaar Sharon Dijksma bereid hebben gevonden.
Goed, ik ga slapenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze dit jaar Sharon Dijksma bereid hebben gevonden.
Volkomen belachelijk als dat zou gebeuren. Hij heeft vier kabinetten geleid die geen van allen vier jaar hebben gediend, hij laat in dit soort debatten zien niet geweldig te zijn in debatteren en echt sterke maatregelen heeft hij nog nooit genomen. Wanneer heeft die man zich nou ooit voldoende bewezen zodat je kan zeggen 'ja, dit is een goede, sterke politicus voor de Europese Raad?'quote:Op donderdag 17 september 2009 23:16 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Balkenende het wel gehad met zijn baan als MP en wil hij zo snel mogelijk naar de EU
Bedankt, er dringen zich nu beelden in mijn hoofd op die ik niet wil om 12 uur 's-nachtsquote:Op donderdag 17 september 2009 23:49 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
shit had to gehoopt dat het mariette hamer zou zijn, of dat manwijf van de sp
Winnie de Jong maakt haar comeback.quote:
José Manuel Durão Barrosoquote:Op donderdag 17 september 2009 23:52 schreef De_Hertog het volgende:
Volkomen belachelijk als dat zou gebeuren. Hij heeft vier kabinetten geleid die geen van allen vier jaar hebben gediend, hij laat in dit soort debatten zien niet geweldig te zijn in debatteren en echt sterke maatregelen heeft hij nog nooit genomen. Wanneer heeft die man zich nou ooit voldoende bewezen zodat je kan zeggen 'ja, dit is een goede, sterke politicus voor de Europese Raad?'
Dat is juist een voordeel. De lidstaten willen geen sterke president, daar ondervinden ze enkel nadeel van.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volkomen belachelijk als dat zou gebeuren. Hij heeft vier kabinetten geleid die geen van allen vier jaar hebben gediend, hij laat in dit soort debatten zien niet geweldig te zijn in debatteren en echt sterke maatregelen heeft hij nog nooit genomen. Wanneer heeft die man zich nou ooit voldoende bewezen zodat je kan zeggen 'ja, dit is een goede, sterke politicus voor de Europese Raad?'
Ja, goed punt. Uit de animo in dat topic blijkt ook weer hoezeer Europa belangrijk gevonden wordt. Misschien wel goed als Balkenende daarheen wordt weggepromoveerd. Maar ja, dan zitten wij waarschijnlijk met Verhagen, of Eurlings..quote:
Zou eigenlijk bijna hopen dat Balkenende weg gaat, denk dat we dan een stuk beter af zijn met verhagenquote:Op donderdag 17 september 2009 23:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Stemmen vóór de motie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:05 schreef Krambo het volgende:
'spannend' .. Ik ben wel benieuwd hoe de SP gaat stemmen
Jep.quote:
Dit gaat ook niet over de moties vanavond ingediend. Dit zijn eerdere wetsvoorstellen en amendementen.quote:
Die paar partijen kunnen nooit een meerderheid hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:08 schreef MilaNL het volgende:
Kan ze zo snel rekenen? :s
Heb je geen digitale TV?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:10 schreef kevin6188 het volgende:
Is dit nu gewoon nergens op tv te volgen zonder politiek24? Wil wel even kijken, maar niet via mijn pc. Moe enzo.
In dat geval: alleen als je digitale televisie hebt. (kanaal politiek24)quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:10 schreef kevin6188 het volgende:
Is dit nu gewoon nergens op tv te volgen zonder politiek24? Wil wel even kijken, maar niet via mijn pc. Moe enzo.
Die komt nu geloof ik niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:09 schreef ASroma het volgende:
ik neem aan dat ze de motie van wantrouwen niet in codetaal doet
Die kun je niet ontvangen via Digitennequote:Op vrijdag 18 september 2009 00:12 schreef kevin6188 het volgende:
Digitenne. Maar geen idee hoe ik politiek24 tevoorschijn tover.
Ja inderdaad...is dit nu de aanzet tot de motie van wantrouwen? Of niet?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:13 schreef swarmahoer het volgende:
komt er nog wat spannends of zijn dit al die nietszeggende wetten
quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:14 schreef Edwinuss het volgende:
Motie van wantrouwen gaat wel behandeld worden dus.
Waarom niet meteen? Als de meerderheid voor stemt dan hoeven ze de andere moties toch ook niet te behandelen?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:14 schreef thefreakje het volgende:
[..]
jawel die komt wel, als laatste.
Dat ze geen ruggengraat hebben was al duidelijk jaquote:
gewoon via www.nos.nl en dan politiek 24quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:12 schreef kevin6188 het volgende:
Digitenne. Maar geen idee hoe ik politiek24 tevoorschijn tover.
Hij wil dus niet op de PC kijken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:17 schreef evert het volgende:
[..]
gewoon via www.nos.nl en dan politiek 24
Alleen SP, VVD en PVV geloof ik.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:17 schreef Krambo het volgende:
Heeft Verdonk nou voor gestemd? ik heb het even gemist
Voor de motie van wantrouwen van de VVD in elk geval ja. Of ze ook voor die van de PVV gestemd heeft, weet ik even niet meer. Tenminste, ik neem aan dat je die moties bedoelde.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:17 schreef Krambo het volgende:
Heeft Verdonk nou voor gestemd? ik heb het even gemist
een revolutie of een motie van wantrouwen jahquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:20 schreef droomkoningin het volgende:
is een motie van wantrouwen nou de enige manier om een kabinet te laten vallen?
of kunnen wij als burgers en buitenlui hier ook nog enige invloed op uitoefenen?
een burgerinitiatief is natuurlijk een optie.. maar dat schiet ook niet echt op... heb weinig hoop dat ze het signaal op zullen pikken en zelf weg gaan
Nee, je kunt hier geen enkele invloed op uitoefenen. Daarom is het ook een parlementaire democratie: het volk kiest de poppetjes die vervolgens 4 jaar lang de beslissingen nemen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:20 schreef droomkoningin het volgende:
of kunnen wij als burgers en buitenlui hier ook nog enige invloed op uitoefenen?
een burgerinitiatief is natuurlijk een optie.. maar dat schiet ook niet echt op... heb weinig hoop dat ze het signaal op zullen pikken en zelf weg gaan
Allemaal..quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:21 schreef Yurithemaster het volgende:
gaan ze alle 150 nog even handjes schudden of zijn dat alleen de coalitiepartijen
Dan moet er eerst een meerderheid zijn om het referendum aan te vragen en dan is het al helemaal geen bindend referendumquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:24 schreef Route66runner het volgende:
Kan het ook niet door aanvragen referendum?
Lekker rebels, zeepkisten mentaliteitquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:23 schreef Gizmo112 het volgende:
Bos heeft het wel warm, doet direct zijn stropdas af....
Denk dat het alleen kan door in opstand te komen. Het Binnenhof bezetten o.i.d.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:24 schreef Route66runner het volgende:
Kan het ook niet door aanvragen referendum?
Ja en dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:25 schreef sander-3 het volgende:
Denk dat het alleen kan door in opstand te komen. Het Binnenhof bezetten o.i.d.
Stem je toch lekker op een andere partij in 2011? JPdeMP kreeg ruim 2 miljoen voorkeursstemmen. CDA, PvdA en CU hebben een meerderheid gehaald destijds. Niet zo overdreven allemaal hier doen hoor.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:20 schreef droomkoningin het volgende:
WeimarBinnenhofrevolutie!quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn sommigen hier aan het na te denken over een opstand.....
En dan nieuwe verkiezingen...en stel, stel, dat dan dezelfde coalitie weer aan de macht, gaat men dan weer het Binnenhof bezetten a la een afrikaanse bananenrepubliek?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn sommigen hier aan het na te denken over een opstand.....
Heh, alleen als SCH mee gaat vermoed ikquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:38 schreef Toad het volgende:
Eigenlijk zou het wel leuk zijn. Een opstand van ongeveer 5 fokkertjes op het binnenhof, misschien mogen ze nog op de koffie bij Mark.
ik vermoed/hoop dat ze 2011 niet eens halen... ik vroeg me alleen af of "het volk" ook nog iets te zeggen heeft over hoe lang dit kabinet nog blijft zittenquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:31 schreef Toad het volgende:
[..]
Stem je toch lekker op een andere partij in 2011? JPdeMP kreeg ruim 2 miljoen voorkeursstemmen. CDA, PvdA en CU hebben een meerderheid gehaald destijds. Niet zo overdreven allemaal hier doen hoor.
Hoe zie je dat dan voor je?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:39 schreef droomkoningin het volgende:
[..]
ik vermoed/hoop dat ze 2011 niet eens halen... ik vroeg me alleen af of "het volk" ook nog iets te zeggen heeft over hoe lang dit kabinet nog blijft zitten
Ik denk dat de economische crisis juist de redding is voor dit kabinet.quote:bij de volgende verkiezingen zal ik in elk geval weer VVD gaan stemmen![]()
ik hoop dan op een coalitie met D66 (en dan TON, groen links of PVV erbij om een meerderheid te vormen)
Doet me denken aan het debacle van Troelstra.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:38 schreef Toad het volgende:
Eigenlijk zou het wel leuk zijn. Een opstand van ongeveer 5 fokkertjes op het binnenhof, misschien mogen ze nog op de koffie bij Mark.
De partij die het kabinet laat vallen, betaalt meestal de rekening bij de verkiezingen. Nu hebben ze bij het CDA een aantal goede spindoctors, maar toch is het wel een risico dat je neemt. Daarnaast zie ik ook niet in wáár ze dan ruzie over gaan krijgen, want CU en het CDA willen bij de meeste issues de status quo handhaven; de PvdA zou dan moeten opstappen - wat ze niet doen, aangezien ze dan van de kiezer de zwarte piet zullen krijgen toegespeeld (en ze staan er al niet best voor). Het enige serieuze obstakel lijkt mij de commissie-Davids, als die een vernietigend oordeel geeft over de politieke steun in de Irak-oorlog toentertijd. Maar zelfs dat kunnen ze nog als een erfenis voor een volgend kabinet achterlaten, door na de commissie-Davids nog een parlementaire enquête er achteraan te doen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:49 schreef Route66runner het volgende:
Enige optie die ik zie is dat CDA en PvdA toch ergens ruzie over krijgen en dat de CDA goed in de peilingen staat. Dat CDA zoiets heeft van
Maar dat was geen koffie maar jenever van regeringsweze. Het was wel effectief in het onderdrukken van de Malieveld opstand, maar democratisch?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doet me denken aan het debacle van Troelstra..
Hebben ze ook wel, alleen Wilders heeft een hoofdelijke stemming aangevraagd...quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:09 schreef -jos- het volgende:
Waarom hebben ze daar geen stemkastjes, ouderwets zootje
D66 en PVV in 1 kabinet?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:39 schreef droomkoningin het volgende:
[..]
ik vermoed/hoop dat ze 2011 niet eens halen... ik vroeg me alleen af of "het volk" ook nog iets te zeggen heeft over hoe lang dit kabinet nog blijft zitten
bij de volgende verkiezingen zal ik in elk geval weer VVD gaan stemmen![]()
ik hoop dan op een coalitie met D66 (en dan TON, groen links of PVV erbij om een meerderheid te vormen)
Inderdaad. Het land zou compleet onbestuurbaar worden als elke keer dat het aantal zetels van de coalitiepartijen in de peilingen onder de 75 komt, verkiezingen gehouden worden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
D66 en PVV in 1 kabinet?![]()
En nee, het volk heeft niks te zeggen over het kabinet. Daarvoor hebben we een representatieve volksvertegenwoordiging die dat voor ons beslist. En dat is maar goed ook, anders zouden we elke keer als een vervelend besluit wordt gemaakt nieuwe verkiezingen krijgen.![]()
Voor de VVD hoeft die niet persé omhoog. De VVD wil graag toe naar een systeem waar een ieder minimaal 40 jaar werkt met als maximum leeftijd 67. En waar een ieder vrij is om te stoppen of door te gaan na hun 65e.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:29 schreef Nielsch het volgende:
Hoewel, een Verhagen I met het CDA, de VVD en de PVV zou wellicht moeten lukken. Vraag is dan wel hoe het zit met de AOW leeftijd. CDA en VVD willen die graag omhoog en PVV absoluut niet. Wilders zegt dat het zelfs een breekpunt voor hem is.
Meer op/bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)_ik_was_niet_in_vormquote:Balkenende: ik was niet in vorm
Den Haag, 18 sept. Premier Balkenende heeft gezegd dat hij gisteren bij de Algemene Politieke Beschouwingen „niet in goede vorm” was. De VVD diende gisteren een motie van wantrouwen tegen het kabinet in, die werd gesteund door de SP en de PVV.
„Het was niet mijn beste wedstrijd”, zei Balkenende vandaag na afloop van de ministerraad. Over de reden van zijn optreden maakte de premier alleen een grap: „Het onderzoek loopt nog.”
Overigens was er volgens Balkenende geen enkel verband tussen zijn optreden en de heftige kritiek van de oppositie op het kabinet de afgelopen week. Hij bekritiseerde het gedrag van de oppositie, die hem „ongekend hard” persoonlijk zou hebben aangevallen. „Er werden persoonlijke elementen in plaats van inhoud naar voren gebracht.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |