FOK!forum / Jong! / Brommertopic 4
no1uknowdonderdag 17 september 2009 @ 20:20

Bagger on!
no1uknowdonderdag 17 september 2009 @ 20:27
fipo
Daffodil31LEdonderdag 17 september 2009 @ 20:28
fs180donderdag 17 september 2009 @ 20:34
Boh gek..
Laatst zag ik zoeen simpson oid
fs180donderdag 17 september 2009 @ 20:35
MET MAYO
Antony1989donderdag 17 september 2009 @ 20:59
tvp
remmertjuhdonderdag 17 september 2009 @ 21:49
yosanderdonderdag 17 september 2009 @ 23:06
fs180donderdag 17 september 2009 @ 23:12
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:06 schreef yosander het volgende:
[ afbeelding ]


AvdZvrijdag 18 september 2009 @ 22:19
ik heb met mene Pech maxi alleen maar problemen gehad, dus heb voor dagelijks vervoer een MH Ryz
fs180zaterdag 19 september 2009 @ 03:02
Kun je er niet mee omgaan, mijn puch reed eigenlijk juist altijd. Autobougie? Geen smering? Versleten cillinder? Geen uitlaat? Oude benzine? Bougiekop verkoold en met tape gedaan? ALtijd gewerkt
no1uknowzaterdag 19 september 2009 @ 09:19
Ik kan er nog eentje aan jou lijstje toevoegen: ketting kapot met ijzerdraad gemaakt.
AvdZzaterdag 19 september 2009 @ 12:47
ach man je wilt niet weten hoeveel geld aan nieuwe zooi erop is gekomen, maar toch naaide die'm vast. Ook het frame was verot, 100 euro aan coating uitgeven want die tank die roeste vanbinnen
fs180zaterdag 19 september 2009 @ 14:07
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 09:19 schreef no1uknow het volgende:
Ik kan er nog eentje aan jou lijstje toevoegen: ketting kapot met ijzerdraad gemaakt.
Helemaal vergeten ja, nog dik 15km mee gereden
Thymen.zondag 20 september 2009 @ 20:58
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:06 schreef yosander het volgende:
[ afbeelding ]
yosanderzondag 20 september 2009 @ 21:15
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:58 schreef Thymen. het volgende:

[..]




Gisteren even wat spul besteld !
- Groen reflecterend velgenlint
- Nieuwe tankpad
- Zwaardvislichtjes, kan ik dat aanhangsel ervan af halen en m'n kenteken wegwerken
AvdZzondag 20 september 2009 @ 21:38
ik vind zulke modellen echt niks he, zo'n wannabe motor waar ze 45 mee gaan rijden, da ziet er niet uit kan ik je vertellen
yosanderzondag 20 september 2009 @ 23:25
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:38 schreef AvdZ het volgende:
ik vind zulke modellen echt niks he, zo'n wannabe motor waar ze 45 mee gaan rijden, da ziet er niet uit kan ik je vertellen
Ik rij er dan ook geen 45km/h mee .
Standaard rijden die dingen al +60.
yosanderzondag 20 september 2009 @ 23:30
Ooh. Je hebt een MH Ryz.
Ook een AM6 blok dus, dan had je dat kunnen weten ?
remmertjuhmaandag 21 september 2009 @ 08:50
Zeuren over een Rs2 terwijl je zelf een mh ryz hebt
remmertjuhmaandag 21 september 2009 @ 19:51
Trouwens, zaterdag avond is de brommer van een maatje van me gejat, een skyteam PBR, hij had hem compleet in het donker onder een boom gezet, komen wel anderhalf uur later terug, brommer weg. Volgende morgen vind ik hem 160 meter van mijn huis vandaag terug.

Alle bekabeling los getrokken, koplampen eruit, tank + zadel zat los. Ze hadden zelfs de cdi losgetrokken, stelletje amateurs, vind je het gek dat hij dan niet wil starten. 50 meter verder heb ik het contactslot + de koplamp teruggevonden.

Ow en ze hebben ook de tank leeg laten lopen, in een jerrycan, want ik heb nergens benzine sporen gezien..
Maurice0maandag 21 september 2009 @ 20:40


Mijn 2 brommertjes voor de fun en om naar het werk te rijden als het niet regent. Anders neem ik de auto mee
Tomos voor 150 euro erbij gekocht van collega en voor 8 euro pakkingen vervangen en rijd weer als een zonnetje.
Citta gaat vd week uit elkaar en deze word opgeknapt

[ Bericht 10% gewijzigd door Maurice0 op 21-09-2009 20:45:38 ]
AvdZmaandag 21 september 2009 @ 21:23
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:50 schreef remmertjuh het volgende:
Zeuren over een Rs2 terwijl je zelf een mh ryz hebt
wat is je probleem? ryz is iets heel anders dan ene rs2
remmertjuhmaandag 21 september 2009 @ 22:07
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:23 schreef AvdZ het volgende:

[..]

wat is je probleem? ryz is iets heel anders dan ene rs2
Een ryz is geen nep-motor wou je zeggen, dat is gewoon een 50cc supermotard.
fs180maandag 21 september 2009 @ 22:17
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:51 schreef remmertjuh het volgende:
Trouwens, zaterdag avond is de brommer van een maatje van me gejat, een skyteam PBR, hij had hem compleet in het donker onder een boom gezet, komen wel anderhalf uur later terug, brommer weg. Volgende morgen vind ik hem 160 meter van mijn huis vandaag terug.

Alle bekabeling los getrokken, koplampen eruit, tank + zadel zat los. Ze hadden zelfs de cdi losgetrokken, stelletje amateurs, vind je het gek dat hij dan niet wil starten. 50 meter verder heb ik het contactslot + de koplamp teruggevonden.

Ow en ze hebben ook de tank leeg laten lopen, in een jerrycan, want ik heb nergens benzine sporen gezien..
arme 4takkert
remmertjuhmaandag 21 september 2009 @ 22:26
Jup, ik moet ook nog steeds mijn brommer repareren, ook nog geen tijd voor gehad, achja, morgen de hele dag de tijd
raymonnetjedinsdag 22 september 2009 @ 15:06
ik moet hem nog spuiten:p

Derbi GPR '01
yosanderdinsdag 22 september 2009 @ 15:56
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:51 schreef remmertjuh het volgende:
Trouwens, zaterdag avond is de brommer van een maatje van me gejat, een skyteam PBR, hij had hem compleet in het donker onder een boom gezet, komen wel anderhalf uur later terug, brommer weg. Volgende morgen vind ik hem 160 meter van mijn huis vandaag terug.

Alle bekabeling los getrokken, koplampen eruit, tank + zadel zat los. Ze hadden zelfs de cdi losgetrokken, stelletje amateurs, vind je het gek dat hij dan niet wil starten. 50 meter verder heb ik het contactslot + de koplamp teruggevonden.

Ow en ze hebben ook de tank leeg laten lopen, in een jerrycan, want ik heb nergens benzine sporen gezien..
Kloten man, mensen kunnen nooit van andermans brommer/scooter afblijven .
Afgelopen zaterdag was de uitlaat van een vriend van me bijna gejat:
Stond gewoon 's ochtends bij een sporthal, kwam die terug, zat die met nog maar twee schroeven vast .
fs180dinsdag 22 september 2009 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:56 schreef yosander het volgende:

[..]

Kloten man, mensen kunnen nooit van andermans brommer/scooter afblijven .
Afgelopen zaterdag was de uitlaat van een vriend van me bijna gejat:
Stond gewoon 's ochtends bij een sporthal, kwam die terug, zat die met nog maar twee schroeven vast .
losgetrilt
remmertjuhdinsdag 22 september 2009 @ 18:12
He gexcon, waarom krijg ik mijn koppelings carter er niet af, heb zeker weten alle bouten los gehaald. Maar ik krijg hem er niet af
_Lokidinsdag 22 september 2009 @ 19:07
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:25 schreef yosander het volgende:

[..]

Ik rij er dan ook geen 45km/h mee .
Standaard rijden die dingen al +60.
Dan slaat het nog nergens op want die dingen maken hetzelfde geluid als een Vespa.
no1uknowdinsdag 22 september 2009 @ 19:15
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:12 schreef remmertjuh het volgende:
He gexcon, waarom krijg ik mijn koppelings carter er niet af, heb zeker weten alle bouten los gehaald. Maar ik krijg hem er niet af
trekken.
yosanderdinsdag 22 september 2009 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:07 schreef _Loki het volgende:

[..]

Dan slaat het nog nergens op want die dingen maken hetzelfde geluid als een Vespa.
Nou nee, niet bepaald,
Het is een schakel hè. Geen scooter !
_Lokidinsdag 22 september 2009 @ 20:08
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:18 schreef yosander het volgende:

[..]

Nou nee, niet bepaald,
Het is een schakel hè. Geen scooter !
Dôh.
maar dan nog, ookal is het schakel, ze maken geen motorgeluid. En zo uitziende dingen horen een geniaal hard geluid te maken.
denkjedatdinsdag 22 september 2009 @ 20:30
tomos rijd als een zonnetje enig probleem is dat als ik gas geef hij niet netjes optrek maar in een tik optrekt en dan pas rijd. beetje jammer want soms kloten die tandwielen wat maar voorderest top
remmertjuhdinsdag 22 september 2009 @ 20:31
Dan moet je de koppeling afstellen, op misschien wel de koppelings schoentjes vervangen
denkjedatdinsdag 22 september 2009 @ 21:04
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef remmertjuh het volgende:
Dan moet je de koppeling afstellen, op misschien wel de koppelings schoentjes vervangen
kut werk?
of moet ik dat soort dingen even op fora opzoeken?
remmertjuhdinsdag 22 september 2009 @ 21:09
Ik weet niet waar de koppeling van een tomos zit, dat zul je even op een forum op moeten zoeken idd
denkjedatdinsdag 22 september 2009 @ 21:13
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:09 schreef remmertjuh het volgende:
Ik weet niet waar de koppeling van een tomos zit, dat zul je even op een forum op moeten zoeken idd
ik bedank u hartelijk ik zal morgen tevens even langsgaan bij een brommershop ter info
player-boywoensdag 23 september 2009 @ 17:55
hej,
mijn schakelbrommert stottert als een gek. komt niet over de 4k toeren heen terwijl ie normaal zeker 5k rijd.
volges mij is de katalysator verstopt. weten jullie miss iets wat het kan zijn??
fs180woensdag 23 september 2009 @ 18:54


teveel benzine
AvdZdonderdag 24 september 2009 @ 16:28
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:08 schreef _Loki het volgende:

[..]

Dôh.
maar dan nog, ookal is het schakel, ze maken geen motorgeluid. En zo uitziende dingen horen een geniaal hard geluid te maken.
kijk eindelijk 1 die't snapt
Kevincydonderdag 24 september 2009 @ 16:48
tvp
yosanderdonderdag 24 september 2009 @ 18:45
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:28 schreef AvdZ het volgende:

[..]

kijk eindelijk 1 die't snapt
Jouw Ryz maakt waarschijnlijk 't zelfde geluid als mijn RS2 .
En 't is een tweetakt. Wil je motorgeluid, koop dan een viertakt .
AvdZdonderdag 24 september 2009 @ 19:35
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:45 schreef yosander het volgende:

[..]

Jouw Ryz maakt waarschijnlijk 't zelfde geluid als mijn RS2 .
En 't is een tweetakt. Wil je motorgeluid, koop dan een viertakt .
nee dat heeft hij niet.. omdat ik geen begrensde paip eronder heb die vol is gestouwd met demperwol. En trouwens die 50cc viertakjes klinken ook nergens naar.
remmertjuhdonderdag 24 september 2009 @ 19:53
2 Takt is 2 takt. ook al heb je een andere pijp eronder, maken ze nog altijd een klereherrie
AvdZdonderdag 24 september 2009 @ 20:23
toch klinkt't heel anders dan wanneer je een originele uitlaat eronder hebt. En je hebt trouwens ook 2-taktcrossmotoren, die klinken ook niet als jouw brommer.
yosanderdonderdag 24 september 2009 @ 20:34
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:35 schreef AvdZ het volgende:

[..]

nee dat heeft hij niet.. omdat ik geen begrensde paip eronder heb die vol is gestouwd met demperwol. En trouwens die 50cc viertakjes klinken ook nergens naar.
Ik heb dan ook geen begrensde pijp eronder zitten.
Tuurlijk wil ik wel een motorgeluid, maar ja, een MOTORgeluid uit een 50cc tweetakt te halen lukt niet .
denkjedatdonderdag 24 september 2009 @ 21:12
godver de godver zomaar valt mijn tomos onderweg uit 2 keer vandaag al
echt een ramp...
fs180donderdag 24 september 2009 @ 21:14
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:35 schreef AvdZ het volgende:

[..]

nee dat heeft hij niet.. omdat ik geen begrensde paip eronder heb die vol is gestouwd met demperwol. En trouwens die 50cc viertakjes klinken ook nergens naar.
nieuwe blokken maken gewoon teringherrie

Neem nou oude blokken, sash, puch, kreidler en zundapps, die maken gewoon een mooi geluid!
fs180donderdag 24 september 2009 @ 21:16
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:34 schreef yosander het volgende:

[..]

Ik heb dan ook geen begrensde pijp eronder zitten.
Tuurlijk wil ik wel een motorgeluid, maar ja, een MOTORgeluid uit een 50cc tweetakt te halen lukt niet .
Na creatief met demperwol maakte mijnes wel het geluid van een stationaire motard Als was er ook hier en daar wat veranderd aan het blok, koppel liep direct door na loslaten van koppeling, en viel nèt niet uit stationair.
zoekjewatvrijdag 25 september 2009 @ 00:36
heey iedreen!
ik kan een scooter kopen voor 75. redelijk oude typhoon, loopt 70. alleen de banden zijn versleten, knipperlichten stuk. accu moet vervangen worden en er moet een standaart op. is de prijs het waard om hem zodanig op te knappen?
remmertjuhvrijdag 25 september 2009 @ 09:32
Best redelijk, Alleen een paar banden zijn best prijzig. De rest is goedkoop
Kevincyvrijdag 25 september 2009 @ 09:33
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:36 schreef zoekjewat het volgende:
heey iedreen!
ik kan een scooter kopen voor 75. redelijk oude typhoon, loopt 70. alleen de banden zijn versleten, knipperlichten stuk. accu moet vervangen worden en er moet een standaart op. is de prijs het waard om hem zodanig op te knappen?
Licht eraan hoeveel verstand je van scooters hebt want je kan van alles tegen komen. En of je zeker weet dat het een eerlijke scooter is.
zoekjewatvrijdag 25 september 2009 @ 10:54
hij is eerlijk alle papieren zitte erbij. hij rijd ook gwn goed. alleen die banden ja en het stuur trekt naar links en die accu dan..

[ Bericht 6% gewijzigd door zoekjewat op 25-09-2009 12:55:27 ]
zoekjewatvrijdag 25 september 2009 @ 13:00
wat is trouwens beter? een elecktrische scooter van bvb zero bike, of gewoon eentje op benzine?
fs180vrijdag 25 september 2009 @ 13:02
benzine
als hij naat een kant trekt zit je wiel scheef of is je vork krom, misschien ergens tegen aan gereden?
Metro2005vrijdag 25 september 2009 @ 13:33
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:02 schreef fs180 het volgende:
benzine
als hij naat een kant trekt zit je wiel scheef of is je vork krom, misschien ergens tegen aan gereden?
Stellig antwoord, waarom is benzine beter? Ligt er maar helemaal aan waar je hem voor gaat gebruiken, als je niet veel meer dan 30km enkele reis gaat maken op zo'n ding is electrisch misschien ook wel een interessante optie. Kunnen de mensen achter de scooter ook nog ademhalen
fs180vrijdag 25 september 2009 @ 14:33
Als je last hebt van je verbranding moet je hem beter afstellen, een goede verbranding rookt niet en stinkt niet.
Benzine is overal te verkrijgen, goedkoper en voor reparatie kun je lokaal terrecht.
remmertjuhvrijdag 25 september 2009 @ 14:36
Ik weet niet hoe hard die elektrische dingen lopen, maar ik zou niet graag strak 45 rijden.
Metro2005vrijdag 25 september 2009 @ 14:49
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:33 schreef fs180 het volgende:
Als je last hebt van je verbranding moet je hem beter afstellen, een goede verbranding rookt niet en stinkt niet.
Benzine is overal te verkrijgen, goedkoper en voor reparatie kun je lokaal terrecht.
Benzine is niet goedkoper dan stroom, en stroom is ook overal verkrijgbaar. Reparatie kan een issue zijn maar aan de andere kant kan er aan een electrische scooter ook weer minder stuk! (véél minder draaiende delen)
zoekjewatvrijdag 25 september 2009 @ 15:48
bedankt voor de info's! Ik ga denk ik die benzine halen, die typhoon, laat hem beetje opknappen (hoeveel zou dat gaan kosten denken jullie, met die kuren die ik had verteld?), en daarna sparen voor een elecktrische, is gelijk ook een stuk duurder dus kan ik beter eerst een goedkope halen, heb ik alvast me scooter, kom ik later wel met elecktrisch!
fs180vrijdag 25 september 2009 @ 16:32
Maar hoeevl scheetl dat nou, als je toch al makkelijk 1 op 30 loopt?
Plus dat je benzine goedkoper kan kopen en beter kan verkopen
yosandervrijdag 25 september 2009 @ 16:35
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:48 schreef zoekjewat het volgende:
bedankt voor de info's! Ik ga denk ik die benzine halen, die typhoon, laat hem beetje opknappen (hoeveel zou dat gaan kosten denken jullie, met die kuren die ik had verteld?), en daarna sparen voor een elecktrische, is gelijk ook een stuk duurder dus kan ik beter eerst een goedkope halen, heb ik alvast me scooter, kom ik later wel met elecktrisch!
Banden: ¤75/100 (totaal)?
Knipperlichten: ¤10/20
Accu: ¤25
Standaard: ¤25

Moet je alleen nog kijken hoeveel banden vervangen is .
fs180vrijdag 25 september 2009 @ 20:23
Loop even de lokale brommerboer binnen en dan heeft hij vast wel wat 'gebruikte' spullen liggen. Het hoeven geen hippe lampjes te zijn dus 5 euro per setje moet kunnen. Accu kan je bij dacht ik halfords goedkoopste halen.
AvdZvrijdag 25 september 2009 @ 20:26
en als hij een nieuwe voorvork moet hebben kost je dat ook zo weer 50 euro. + hij wil alles laten doen, dus een flink uurloon erbij. E die knipperlichten zet je er gewoon niet op
zoekjewatvrijdag 25 september 2009 @ 21:43
bedankt voor jullie posts!
ik ga hem gewoon kopen, en breng hem naar de lokale brommer reperateur en wens hem succes.
Hoogstens geef ik dan 300 uit, en dat is als nog minder dan een 100%goede 2e handse.
Alleen heeft iemand ervaring met typhoon scooters?
remmertjuhmaandag 28 september 2009 @ 09:54
Kenker, ik moet mijn brommer nog steeds repareren, heb geen flauw idee wat er stuk is
fs180maandag 28 september 2009 @ 10:58
trek het eerst eens uit elkaar
sciterzaterdag 3 oktober 2009 @ 17:00
ja dat is leuk

Mijn brommert rijd nu ale een jaar niet meer omdat ik hem eerst een maand of 6 heb proberen af te stellen om er daarna achter te komen dat de zuiger er verkeerd om in zit.

Dinsdag nieuwe zuiger

donderdag aftsllen

weekend brommen


Het is trouwens een suzuki tsx uit 1991
R4m0n_46zondag 4 oktober 2009 @ 15:49
Ik wil binnenkort nog een brommerrijbewijs halen, en dus ook een brommer.
Zat te denken aan een Kreidler, lekker old school
R4m0n_46zondag 4 oktober 2009 @ 16:00
Ik zat net even te kijken naar een Kreidler.
De RMC versies vind ik wel mooi, alleen vroeg ik mij wat af.
Hoe gaat het met de verzekering van deze modellen?
Vallen ze al onder oldtimers (ongeveer bouwjaar 1980)?
fs180zondag 4 oktober 2009 @ 17:12
20 of 25 jaar oud is bij meeste ja.
Nashjedonderdag 8 oktober 2009 @ 14:24
Een vraagje aan de kenners hiero:

Brommer van m'n vriendin is gestolen en nu hebben we er een gevonden die er verdomd veel op lijkt. Was een bromfiets, maar degene die we hebben gevonden is een snor. Ik heb totaal geen verstand van brommers en verzekeringen daarbij, maar is het mogelijk dat ze van de bromfiets een snorfiets hebben gemaakt?

Heb de foto van de verdachte en van onze brommer. Zie echt nauwelijks verschillen. Iemand die hier goed in is? Even via pm melden aub. Zou super zijn. Dank alvast.
fs180donderdag 8 oktober 2009 @ 14:40
Nee dat kan niet. Je kan er andere platen op zetten maar dat is niet legaal.
remmertjuhdonderdag 8 oktober 2009 @ 14:42
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:24 schreef Nashje het volgende:
Een vraagje aan de kenners hiero:

Brommer van m'n vriendin is gestolen en nu hebben we er een gevonden die er verdomd veel op lijkt. Was een bromfiets, maar degene die we hebben gevonden is een snor. Ik heb totaal geen verstand van brommers en verzekeringen daarbij, maar is het mogelijk dat ze van de bromfiets een snorfiets hebben gemaakt?

Heb de foto van de verdachte en van onze brommer. Zie echt nauwelijks verschillen. Iemand die hier goed in is? Even via pm melden aub. Zou super zijn. Dank alvast.
Even op je papieren kijken, daar staan framenummers op, en die vergelijk je met die van de brommer

(op je papieren staat ook waar de nummers )
Nashjedonderdag 8 oktober 2009 @ 14:46
Kej, dank voor de reacties. Dus als ik achter die framenummers komt weet ik het eigenlijk meteen. Hmm even op een subtiele manier proberen achter te komen.
remmertjuhdonderdag 8 oktober 2009 @ 14:48
Jup,
Nashjedonderdag 8 oktober 2009 @ 17:03
Is er eventueel ook een site waar ik kentekens kan checken?

edit; al gevonden. Damn. Lijkt 'm toch niet te zijn. Hmm toch iets vreemds gevonden.

Precies dezelfde eerste toelatings datum, massa ledig en wielbasis. Strange? Staat wel als 25 km/u. Hoe makkelijk is dat te veranderen? Keek trouwens via autoweek kentekencheck.

[ Bericht 41% gewijzigd door Nashje op 08-10-2009 17:16:11 ]
fs180donderdag 8 oktober 2009 @ 18:17
toelating is overal zelfde, verdere info ook want het hetzelfde model lijkt me? Maar als hij als 25 staat kan het nooit jouw oude brommer zijn geweest
fs180donderdag 8 oktober 2009 @ 18:18
rdw heeft een eigen check en zoals ik zei, dat kun je niet, NOOIT, veranderen.
Nashjedonderdag 8 oktober 2009 @ 18:26
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:17 schreef fs180 het volgende:
toelating is overal zelfde, verdere info ook want het hetzelfde model lijkt me? Maar als hij als 25 staat kan het nooit jouw oude brommer zijn geweest
Hmm oke. Heb via autoweek gekeken.
Nashjevrijdag 9 oktober 2009 @ 08:57
Gisteravond nog een afspraak gemaakt met de verdachte. Meteen langs gegaan voordat het donker zou worden. Zag al gelijk dat 't hem niet was, helaas .
remmertjuhzaterdag 10 oktober 2009 @ 11:20
Mijn cilinder is naar de klote, tijd voor een 85cc
fs180zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:46
hoe erg was het? spiegelglad?
no1uknowzaterdag 10 oktober 2009 @ 20:11
kankerrrrrrrrr

fs zit je vanavond in die alto tent?
remmertjuhzaterdag 10 oktober 2009 @ 21:41
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:46 schreef fs180 het volgende:
hoe erg was het? spiegelglad?
Had je het tegen mij?

Zo ja, weet niet, ik heb hem nog niet gezien
Maurice0dinsdag 13 oktober 2009 @ 02:15


u ziet:
DR Evo 43mm
13/13 dellorto
vespa blok waarvan inlaat bewerkt is.
Niet op het plaatje: Proma CC

Dit alles onder een vespa citta
remmertjuhdinsdag 13 oktober 2009 @ 17:18
Nu loopt ie hooguit 65
no1uknowwoensdag 14 oktober 2009 @ 22:39
ma¥o
fs180woensdag 14 oktober 2009 @ 23:07
MAYO!
remmertjuhdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:36
Zaterdag 85cc
denkjedatzondag 1 november 2009 @ 18:03
als de sproeier kleiner is gat hij minder hard?
en hoe zit dat met de cilinderkop uitboren van een tomos dan schijnt hij harder te gaan?

topic kick!
fs180zondag 1 november 2009 @ 18:55
Ja/nee.
Ja/nee.
no1uknowzondag 1 november 2009 @ 20:04


[ Bericht 100% gewijzigd door nijnja op 01-11-2009 20:58:14 ]
Berepiszondag 1 november 2009 @ 20:31
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:03 schreef denkjedat het volgende:
als de sproeier kleiner is gat hij minder hard?
en hoe zit dat met de cilinderkop uitboren van een tomos dan schijnt hij harder te gaan?

topic kick!
Dat kan ja, maar hij gaat er zeker slechter oplopen, ik heb scooters gezien die gewoon goed bleven lopen. Maar mijn eigen kreidler gaat er gewoon kut van lopen, daarnaast is het ook slecht om met een kleinere sproeier te rijden, hij staat dan te arm, kans op een warmloper, door te weinig koeling / smering.
no1uknowzondag 1 november 2009 @ 21:01
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:04 schreef no1uknow het volgende:
GeneraalOnbenuldinsdag 3 november 2009 @ 16:42
Van de week mn 70 CC halen!
remmertjuhdinsdag 3 november 2009 @ 16:57
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:42 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Van de week mn 70 CC halen!
Wat voor scheurijzer heb je dan ?
GeneraalOnbenuldinsdag 3 november 2009 @ 17:04
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:57 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Wat voor scheurijzer heb je dan ?
Een Yamaha Aerox

Helemaal zelf veranderd , uiterlijk en motorisch.
Olivier Jacques 2006
Mika blauw
17.5 metrakit carb
Gianelli Extra Chrome (wordt vervangen voor een yasuni C16 een Twinner of een Gia Shot)
Malossi 50 cc sport (wordt vervangen voor een DR 70)
fs180dinsdag 3 november 2009 @ 17:24
HAHAHAHAHAHAHAH !1!111 LOLLERZ
GeneraalOnbenuldinsdag 3 november 2009 @ 17:39
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:24 schreef fs180 het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAH !1!111 LOLLERZ
Dan niet maar k ben bezig met mn projectaerox
fs180dinsdag 3 november 2009 @ 19:00
Maak dan even een scootahtopic aan ofzo
nijnjawoensdag 4 november 2009 @ 11:26
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:00 schreef fs180 het volgende:
Maak dan even een scootahtopic aan ofzo
Niet bitchen, als je wil dat ik de TT naar scooter + brommertopic verander doe ik dat voor je. Voor mij -als leek- is een brommer heel wat anders dan een scooter, maar hoort het scootergebeuren wel in dit topic plaats.
Berepiswoensdag 4 november 2009 @ 11:30
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:04 schreef GeneraalOnbenul het volgende:

[..]

Een Yamaha Aerox [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helemaal zelf veranderd , uiterlijk en motorisch.
Olivier Jacques 2006
Mika blauw
17.5 metrakit carb
Gianelli Extra Chrome (wordt vervangen voor een yasuni C16 een Twinner of een Gia Shot)
Malossi 50 cc sport (wordt vervangen voor een DR 70)
Wat een pauper ding



Dit is het echte werk , die rij jij niet poep met je dr70

[ Bericht 16% gewijzigd door Berepis op 04-11-2009 11:36:07 ]
fs180woensdag 4 november 2009 @ 12:37
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:26 schreef nijnja het volgende:

[..]

Niet bitchen, als je wil dat ik de TT naar scooter + brommertopic verander doe ik dat voor je. Voor mij -als leek- is een brommer heel wat anders dan een scooter, maar hoort het scootergebeuren wel in dit topic plaats.
Brommertopic heeft een alleenrecht in pub
fs180woensdag 4 november 2009 @ 12:38
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:30 schreef Berepis het volgende:

[..]

Wat een pauper ding

[ link | afbeelding ]

Dit is het echte werk , die rij jij niet poep met je dr70
nijnjawoensdag 4 november 2009 @ 12:41
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:37 schreef fs180 het volgende:

[..]

Brommertopic heeft een alleenrecht in pub
Oja, even vergeten dat jij boven de mods staat
fs180woensdag 4 november 2009 @ 12:58
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:41 schreef nijnja het volgende:

[..]

Oja, even vergeten dat jij boven de mods staat
Is je al vergeven hoor
Berepiswoensdag 4 november 2009 @ 14:11
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:38 schreef fs180 het volgende:

[..]


Heb hem laten tunen tot een ruime 12pk, handmade uitlaat, 23 mm carb, 60 cc.
Goed voor zo'n 120-125 km/h
remmertjuhwoensdag 4 november 2009 @ 14:26
Een brommer heeft GEEN vario, ik herhaal, GEEN Vario
remmertjuhwoensdag 4 november 2009 @ 14:27
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:11 schreef Berepis het volgende:

[..]

Heb hem laten tunen tot een ruime 12pk, handmade uitlaat, 23 mm carb, 60 cc.
Goed voor zo'n 120-125 km/h
Wel lekkere snelheid, alleen met 60cc moet het nog wel harder kunnen
fs180woensdag 4 november 2009 @ 14:34
Kan, kan, maar gaat wel ten koste van je koppel, dit is dan wel wat op te vangen met je ontsteking maar toch, rond de 120 zit je toch wel op je eind.
Aan de andere kant, het blijft een brommertje hoor
Berepiswoensdag 4 november 2009 @ 14:37
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:27 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Wel lekkere snelheid, alleen met 60cc moet het nog wel harder kunnen
Tuurlijk kan dat harder, ik heb al menig 60 cctje op een kreidler gezien met Ruim 18 pk, maar dan moet er veel meer aangepast worden: en dan vooral de koppeling, daarnaast slijt die troep ook nog eens super hard.

Maar met 12 pk kan je ook nog wel redelijk rustig rijden.

Er zijn trouwens ook motor kreidlers, die zien er exact hetzelfde uit, maar dan met motorkenteken; het enige verschil vroeger tussen een motor kreidler en een brommer was de snelheid
fs180woensdag 4 november 2009 @ 14:40
Maar het blijft een brommer, ookal zit er een motorplaat op, het is gewoon verouderde techniek en ik zou voor geen geld er de snelweg mee op gaan
Berepiswoensdag 4 november 2009 @ 14:54
Dat klopt, maar er zijn zelfs wat gekken die met een zelfgemaakte 90 cc ruim de 160 hebben gehaald.

130-140 is z'n ding misschien niet voor gebouwd, maar houdt hij zeker wel vol
fs180woensdag 4 november 2009 @ 16:55
Ik heb het niet alleen over het blok he Het blok heeft er geen problemen mee nee.
Berepiswoensdag 4 november 2009 @ 17:01
Dat had ik wel in de gaten dat je het daar over had, maar het blok is juist het zwakste punt van een kreidler.
Als je de achterbrug goed lagert met bronzen bussen en zorgt voor een degelijke veringen + remmen, dan is er geen probleem
fs180woensdag 4 november 2009 @ 17:09
Ik zeg ook niet dat een probleem, alleen het is verouderd, en je moet tegenwoordig wel iets hogere eisen stellen aan je veiligheid. Usd vork, nieuw remsysteem, luchtgaten in de achterrem, koni's en nieuwe schijven scheelt gewoon enorm.
remmertjuhwoensdag 4 november 2009 @ 17:15
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:09 schreef fs180 het volgende:
Ik zeg ook niet dat een probleem, alleen het is verouderd, en je moet tegenwoordig wel iets hogere eisen stellen aan je veiligheid. Usd vork, nieuw remsysteem, luchtgaten in de achterrem, koni's en nieuwe schijven scheelt gewoon enorm.
Ik rijd op mn brommer met 85cc en heb gewoon trommelremmen zonder luchtgaten.. wel heb ik andere schokdempers
Berepiswoensdag 4 november 2009 @ 17:47
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:09 schreef fs180 het volgende:
Ik zeg ook niet dat een probleem, alleen het is verouderd, en je moet tegenwoordig wel iets hogere eisen stellen aan je veiligheid. Usd vork, nieuw remsysteem, luchtgaten in de achterrem, koni's en nieuwe schijven scheelt gewoon enorm.
Daar heb je wel gelijk in, de snelheid zal idd het probleem niet zijn. Maar het aanpassen aan de rest van het verkeer, dus het remwerk. Daarnaast is het voertuig veel lichter dan een motor, dus je remmen zullen ook sneller blokkeren en je bent veel kwetsbaarder voor wind etc.

Het zijn idd geen voertuigen voor lange stukken snelweg, maar af en toe een stukje knallen kan zeker
fs180woensdag 4 november 2009 @ 17:56
4 takt remt ook stukken harder af.

Blokkeren zal wel meevallen denk ik, door het lichte gewicht wil er minder gewicht rechtdoor en kan je vering de meeste verschuiving opvangen, in goede staat zullen ze niet snel blokkeren. Wel leuk soms, even je remmen testen tot er schubben op je band staan
remmertjuhwoensdag 4 november 2009 @ 18:02
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:56 schreef fs180 het volgende:
4 takt remt ook stukken harder af.

Blokkeren zal wel meevallen denk ik, door het lichte gewicht wil er minder gewicht rechtdoor en kan je vering de meeste verschuiving opvangen, in goede staat zullen ze niet snel blokkeren. Wel leuk soms, even je remmen testen tot er schubben op je band staan
Hoezo remt een 4takt harder af ?
fs180woensdag 4 november 2009 @ 18:05
Het gevoel van je gas loslaten bij een 4takt is gelijk aan het aantikken van je remmen op een 2takt. Heeft iets temaken dat er meer onderdelen en meer slagen zijn.. dacht ik.
Barcaconiawoensdag 4 november 2009 @ 18:05
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:30 schreef Berepis het volgende:

[..]

Wat een pauper ding

[ link | afbeelding ]

Dit is het echte werk , die rij jij niet poep met je dr70
Nouja, het is dan wel geen Zundapp maar ik keur het goed.
Robin-e30dinsdag 10 november 2009 @ 18:21
ik heb ook een scoeter









(oude hobby)
fs180dinsdag 10 november 2009 @ 19:16
Een 2cillinder.. in welke klasse mag je daarmee rijden?

Stuurdemper
Robin-e30dinsdag 10 november 2009 @ 19:55
Super special klasse.
no1uknowdinsdag 10 november 2009 @ 19:56
specs?
fs180dinsdag 10 november 2009 @ 19:57
ALLUZ MHR
Robin-e30dinsdag 10 november 2009 @ 22:59
bijna niks mhr

Uhm

2x 40cc
28,7 pk
45kilo
190 km/h (testbank)
x3rodonderdag 12 november 2009 @ 16:22
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:59 schreef Robin-e30 het volgende:
bijna niks mhr

Uhm

2x 40cc
28,7 pk
45kilo
190 km/h (testbank)
Wat voor tijden haalde je daarmee op de sprints
PatrickNLdonderdag 12 november 2009 @ 19:20
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:38 schreef AvdZ het volgende:
ik vind zulke modellen echt niks he, zo'n wannabe motor waar ze 45 mee gaan rijden, da ziet er niet uit kan ik je vertellen
Ja, ik blaas er 100 mee, dus ik hou het verkeer bij. En ja, ook met optrekken.
PatrickNLdonderdag 12 november 2009 @ 19:23
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:08 schreef _Loki het volgende:

[..]

Dôh.
maar dan nog, ookal is het schakel, ze maken geen motorgeluid. En zo uitziende dingen horen een geniaal hard geluid te maken.

Dan ga Jij! toch lekker onverzekerd op je 16e op een motor rijden? Dan houden wij ons blij met onze schakelbrommers;)
yosanderdonderdag 12 november 2009 @ 21:53
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:20 schreef PatrickNL het volgende:

[..]

Ja, ik blaas er 100 mee, dus ik hou het verkeer bij. En ja, ook met optrekken.
Rij je ook RS2?
denkjedatvrijdag 13 november 2009 @ 17:20
ik rij tomos
no1uknowvrijdag 13 november 2009 @ 22:10
ik rij fiets
fs180vrijdag 13 november 2009 @ 22:12
Ik ben hetero.
Eenskijkenvrijdag 13 november 2009 @ 22:14
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:20 schreef denkjedat het volgende:
ik rij tomos
Tomosch Streetmate . tevens tvp.

Dionysiouzaterdag 14 november 2009 @ 07:55
Mijn liefde op het eerste gezicht




Aprilia SR 50 R uit 2008.
Geqxonzondag 15 november 2009 @ 14:37
Jezus man. Wat een domme noobies hier.

Ik ben even een paar maanden weg en het gaat over raceplee's met tuppahware en alluz MHR.

ZO HEB IK JULLIE NIET OPGEVOED KINDERS.
remmertjuhzondag 15 november 2009 @ 14:43
Allus MHR op een schakel
no1uknowzondag 15 november 2009 @ 15:00
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:12 schreef fs180 het volgende:
Ik ben hetero.
Geqxonzondag 15 november 2009 @ 15:02
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:00 schreef no1uknow het volgende:

[..]


Haha, wat een grapjurk. De vele buttsex die jij vroeger met fs180 had, en dan zeggen dat je hetero bent. !
x3rozondag 15 november 2009 @ 18:55
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:12 schreef fs180 het volgende:
Ik ben hetero.
Pics or didn't happen
fs180zondag 15 november 2009 @ 19:12
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:55 schreef x3ro het volgende:

[..]

Pics or didn't happen
Never happened, it just is.
fs180zondag 15 november 2009 @ 19:13
zwartemarktplaatsmaandag 16 november 2009 @ 00:24
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 07:55 schreef Dionysiou het volgende:
Mijn liefde op het eerste gezicht

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Aprilia SR 50 R uit 2008.
prachtig ding. Verreweg de mooiste kleur. Heb hem zelf ook in die kleur gehad maar dan de 06 versie.
Ongeluk gehad en helaas in een beetje saaie kleur laten overspuiten.

denkjedatmaandag 16 november 2009 @ 17:33
naja het gaat weer goed met de tomos
hij loopt alleen niet als een 45 km/u en hij is niet eens sterk
achja hij rijdt tenminste nog
Bartdinsdag 17 november 2009 @ 13:55
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:37 schreef Geqxon het volgende:
Jezus man. Wat een domme noobies hier.

Ik ben even een paar maanden weg en het gaat over raceplee's met tuppahware en alluz MHR.

ZO HEB IK JULLIE NIET OPGEVOED KINDERS.
Gast, wat doe jij in dit topic, je bent 6 jaar ouder dan iedereen hier

Oh ja, nu ik hier toch ben, even patsen met mijn fiets

fs180dinsdag 17 november 2009 @ 14:33
Oude brommergarde moet af en toe en flinke pets uitdelen, toch Geq?
Barcaconiadinsdag 17 november 2009 @ 14:38
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:33 schreef fs180 het volgende:
Oude brommergarde moet af en toe en flinke pets uitdelen, toch Geq?
En terecht, die plastic rommel van tegenwoordig.
fs180dinsdag 17 november 2009 @ 14:47
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:38 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

En terecht, die plastic rommel van tegenwoordig.
Waar is de tijd dat je met wulpse schone brommers kon kieken, ipv met je petje op fietsers vergast bij het stoplicht
denkjedatdinsdag 17 november 2009 @ 16:40
nog makkelijke manieren om tomos ( een beetje ) op te voeren?

gr.
no1uknowdinsdag 17 november 2009 @ 16:49
STICKURS!
fs180dinsdag 17 november 2009 @ 16:49
Ja, een brommer kopen.
fs180dinsdag 17 november 2009 @ 16:50
HAHAHAH
Alsof dat helpt, dat is allemaal optisch, tomos kan nooit snel worden, verkeerde timingen en een zwak blok.
remmertjuhdonderdag 19 november 2009 @ 19:55
He gexqon, ik was vandaag aan het rijden, rijd rustig in zn 3, klapt ie in een keer uit zijn versnellingen, kan hem nu ook niet meer in de versnellingen krijgen, hij staat zeg maar in zn "vrij"
no1uknowdonderdag 19 november 2009 @ 20:06
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:55 schreef remmertjuh het volgende:
He gexqon, ik was vandaag aan het rijden, rijd rustig in zn 3, klapt ie in een keer uit zijn versnellingen, kan hem nu ook niet meer in de versnellingen krijgen, hij staat zeg maar in zn "vrij"wil je
Eenskijkendonderdag 19 november 2009 @ 20:09
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:50 schreef fs180 het volgende:
HAHAHAH
Alsof dat helpt, dat is allemaal optisch, tomos kan nooit snel worden, verkeerde timingen en een zwak blok.
daarentegen is tomos kwaliteit en betrouwbaar.
fs180donderdag 19 november 2009 @ 20:14
Vergeleken met wat, peugot?
Geqxondonderdag 19 november 2009 @ 20:34
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:55 schreef remmertjuh het volgende:
He gexqon, ik was vandaag aan het rijden, rijd rustig in zn 3, klapt ie in een keer uit zijn versnellingen, kan hem nu ook niet meer in de versnellingen krijgen, hij staat zeg maar in zn "vrij"
Je versnellingsbak is ruk.
denkjedatdonderdag 19 november 2009 @ 22:15
oeh leuke luchtfilter eronder mooi geluidje!!!
Geqxondonderdag 19 november 2009 @ 22:35
Een Tomos maakt altijd een mooi geluid, want binnen een jaar rot de uitlaat door of trilt de bevestiging van de cilinder los.
SwiffMeisterdonderdag 19 november 2009 @ 22:44
Ff wat tegenwicht bieden aan al die moderne rommel hierzo.



Zie hier: een Tomos 4L ut 1972
Omgebouwd naar kickstarter ipv pedalen
van 4 naar 5 bak omgebouwd
Nu met 60cc buitenboordmotorcilinder, Dellorto 19mm valstroom carburateur (niet op de foto), self made hd-kop en gewoon een normale blokfluituitlaat. (een expansie heeft met mijn poorttimingen weinig zin)
Ontsteking is een moderner type met zware punten en 12v aan boord.
Benzinetank is uiteraard in de kleuren van Brabant gespoten
Stuurpen is eigenbouw van 75cm.
Stuur is 20cm breed en staat bekend als "tietenknijper", naar de manier waarop de handen staan als je je rem en koppeling vast pakt.
Koplamp is afkomstig van een 2e type Puch VS50.
Zadel verlaagd, achterspatbord voor het grootste deel verwijdert.
Loopt tegen de 75km/h, maar harder wil je niet, met zo'n stuur en de geweldige wegligging
Heeft wel een berg koppel bij lage toeren. Ideaal voor vakantie's in bergachtige omgevingen.

Verbruik ligt rond de 1:30 bij vlot rijgedrag.

Het stuur op de voorgrond zat er eerst op, dat is een meter breed en zat dan wel op een lagere stuurpen.
Verder staan hier nog een stuk of 10 brommers uit de periode 1959 - 1975

[ Bericht 6% gewijzigd door SwiffMeister op 19-11-2009 23:01:48 ]
remmertjuhdonderdag 19 november 2009 @ 22:58
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je versnellingsbak is ruk.
Aids
no1uknowdonderdag 19 november 2009 @ 23:50
Kijk wat voor rare man er op die brommer zit.
fs180vrijdag 20 november 2009 @ 11:23
Tjah, het is de randstad niet he
fs180vrijdag 20 november 2009 @ 11:24
jammer van de kikkerbek btw
SwiffMeistervrijdag 20 november 2009 @ 14:42
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:24 schreef fs180 het volgende:
jammer van de kikkerbek btw
Originele koplamp ligt hier nog. Deze brommer ben ik langzaamaan aan het verbouwen naar een Tomos die eruit ziet als een Puch VS. Dan heb ik de looks van een VS en de degelijkheid van een Tomos. + dat een Tomos natuurlijk een versnelling meer heeft (max 5 ipv max 4) en veel goedkoper is in onderdelen.
Ik heb nog 2 4L'en waarvan 1 hele vroege die optisch origineel is en 1 latere die omgebouwd gaat worden tot D6-replica
Geqxonvrijdag 20 november 2009 @ 14:47
Replica is gay. Doe eens origineel.
fs180vrijdag 20 november 2009 @ 14:52
Origineel is gewoon mooier, wel ganz duur.
SwiffMeistervrijdag 20 november 2009 @ 14:58
Helaas bestaan er maar een paar originele D6'en. Dan kom je al snel op replica uit he
En origineel hoeft niet perse mooier te zijn.
Gelukkig is schoonheid iets dat met smaak te maken heeft enzo.
fs180vrijdag 20 november 2009 @ 15:07
Gewoon nos onderdelen, zijn wel redelijk te verkrijgen.
Geqxonvrijdag 20 november 2009 @ 15:15
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:58 schreef SwiffMeister het volgende:
Helaas bestaan er maar een paar originele D6'en. Dan kom je al snel op replica uit he
En origineel hoeft niet perse mooier te zijn.
Gelukkig is schoonheid iets dat met smaak te maken heeft enzo.
is het niet toffer iets zelfbedacht te bouwen, in plaats van na te bouwen?
fs180vrijdag 20 november 2009 @ 15:24
Jaman, dat is tof, lekker op je eigen project tuffen!


Hij staat nu denk al 3 jaar stil, half af
SwiffMeistervrijdag 20 november 2009 @ 15:30
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:07 schreef fs180 het volgende:
Gewoon nos onderdelen, zijn wel redelijk te verkrijgen.
Redelijk te verkrijgen in slovenie ja, en dan betaal je je nog blauw.
Volgens mij heb jij echt geen flauw idee wat een Tomos D6 is
Het word trouwens geen nagebouwd dingetje, sommige dingen mogen best wat moderner.
fs180vrijdag 20 november 2009 @ 15:48
Nee, ik veracht tomos. Maar ik vermoed een vs lookalike
SwiffMeistervrijdag 20 november 2009 @ 16:47

Tomos D6 uit 1969.
50cc racer
De D is van race, de 6 van 6bak.
R4m0n_46maandag 14 december 2009 @ 20:30
Vanmorgen voor m'n bromfietsexamen geslaagd!
fs180maandag 14 december 2009 @ 20:38
Scootah rijder?
R4m0n_46maandag 14 december 2009 @ 21:02
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:38 schreef fs180 het volgende:
Scootah rijder?
No man, brommer, schakelbrommer dan.
Zit te kijken naar zo'n mooie old school Kreidler.
Posergoth6667maandag 14 december 2009 @ 21:04
iemand hier een idee? ik heb al een puch (maxi) en een tomos (a35q), maar wil nog een tour ding gaan bouwen. ik wil dan een oud puch frame (ms/vs50 ofzo, in ieder geval met een ei tank) en een blok. ik wil minimaal 90 kunnen rijden voor langere afstanden (tour dus moet echt duizenden kilometers kunnen maken zonder problemen). iemand een idee waar te beginnen kwa specs? wat voor cilinder/carb/spruitstuk/uitlaat etc.
SwiffMeistermaandag 14 december 2009 @ 21:22
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
iemand hier een idee? ik heb al een puch (maxi) en een tomos (a35q), maar wil nog een tour ding gaan bouwen. ik wil dan een oud puch frame (ms/vs50 ofzo, in ieder geval met een ei tank) en een blok. ik wil minimaal 90 kunnen rijden voor langere afstanden (tour dus moet echt duizenden kilometers kunnen maken zonder problemen). iemand een idee waar te beginnen kwa specs? wat voor cilinder/carb/spruitstuk/uitlaat etc.
Een Puch kan, maar ik zou voor een Tomos 4L gaan. Frame is veel degelijker dan een MV/VS/MS Je hebt 4 of 5 versnellingen tot je beschikking ipv 2, 3 of 4. Waarbij een Puch 3 bak een relatief tere schakelas heeft die je wel 150 euro kost alstie kapot gaat. Met een 2bak haal je de 90 niet en een 4bak is niet heel goedkoop. Van een Tomos 4L blok zijn àlle onderdelen nog nieuw te krijgen en een 4L blok kost maar een paar tientjes.
Remmerij van een 4L is ook beter dan van een Puch MV/MS/VS. Een 4L is goedkoper in aanschaf en goedkoper in onderdelen. Èn een 4L loopt makkelijker harder dan een Puch. Past er makkelijker een grote cilinder op en is houdt je het blok veel langer heel bij veel vermogen.
Verder trekt de achterbrug van een 4L niet zo snel krom als bij een Puch.

Als jij 90 wilt rijden met een 4L begin dan met de volgende zaken:
- Gaten dichten tussen de loze kamer en de krukasruimte
- 5e versnelling installeren
- Kopje afdraaien of een hogedruk kop op de kop tikken
- Inlaatpoort symetrisch maken
- Uitlaat poort gelijk maken als de uitlaatpoort van een Tomos TS50
- Grotere carburateur. Een 13mm is in principe al genoeg, maar een zogenaamde bolle bing 15 past ook zonder veel te veranderen.
- Laag stuurtje en laag zadel. (90 met een hoog/origineel stuur wil je ècht niet)
- Expansie uitlaat kan, maar met een sigaar kom je ook al heel erg ver. Een originele uitlaat doet het ook heel goed, maar die zijn heel duur.

[ Bericht 2% gewijzigd door SwiffMeister op 14-12-2009 21:32:10 ]
SwiffMeistermaandag 14 december 2009 @ 21:35
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:02 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

No man, brommer, schakelbrommer dan.
Zit te kijken naar zo'n mooie old school Kreidler.
Ben benieuwd wat het gaat worden
Thomashorstmaandag 14 december 2009 @ 22:04
Leuk topic, ik heb vanaf mijn 16e meerdere brommers gehad waaronder een zundapp en een tomos.

Mijn laatste brommer heb ik naast mijn motor nog steeds al staat hij bijna een jaar stil (zonde, zonde, zonde)

Het is een Yamaha RD50M uit 78 dus 31 jaar oud maar in zeer nette staat (al zeg ik het zelf)

Foto's




Fotos heb ik genomen toen ik hem net kocht, eigenlijk niks veranderd behalve de KM stand

Leuke aan deze brommer is dat het een 5 bak is, geïmporteerd uit Duitsland!
Posergoth6667maandag 14 december 2009 @ 22:06
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:22 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Een Puch kan, maar ik zou voor een Tomos 4L gaan. Frame is veel degelijker dan een MV/VS/MS Je hebt 4 of 5 versnellingen tot je beschikking ipv 2, 3 of 4. Waarbij een Puch 3 bak een relatief tere schakelas heeft die je wel 150 euro kost alstie kapot gaat. Met een 2bak haal je de 90 niet en een 4bak is niet heel goedkoop. Van een Tomos 4L blok zijn àlle onderdelen nog nieuw te krijgen en een 4L blok kost maar een paar tientjes.
Remmerij van een 4L is ook beter dan van een Puch MV/MS/VS. Een 4L is goedkoper in aanschaf en goedkoper in onderdelen. Èn een 4L loopt makkelijker harder dan een Puch. Past er makkelijker een grote cilinder op en is houdt je het blok veel langer heel bij veel vermogen.
Verder trekt de achterbrug van een 4L niet zo snel krom als bij een Puch.

Als jij 90 wilt rijden met een 4L begin dan met de volgende zaken:
- Gaten dichten tussen de loze kamer en de krukasruimte
- 5e versnelling installeren
- Kopje afdraaien of een hogedruk kop op de kop tikken
- Inlaatpoort symetrisch maken
- Uitlaat poort gelijk maken als de uitlaatpoort van een Tomos TS50
- Grotere carburateur. Een 13mm is in principe al genoeg, maar een zogenaamde bolle bing 15 past ook zonder veel te veranderen.
- Laag stuurtje en laag zadel. (90 met een hoog/origineel stuur wil je ècht niet)
- Expansie uitlaat kan, maar met een sigaar kom je ook al heel erg ver. Een originele uitlaat doet het ook heel goed, maar die zijn heel duur.
ik snap wat je zegt, maar ik kan helaas niet met een tomos aankomen (ik wil ook van mijn huidige tomos af, maar daar moet eerst een goede puch voor in de plaats komen. de tomos was een nood-oplossing). ik wil een frame met kenteken (alleen vanwege het kenteken) en die of restaureren of de nummers overzetten in een nieuwe frame (nieuw frame is zo te krijgen, enkele tientjes). en wat betreft de kosten, die zullen niet zo hoog zijn voor mij.
SwiffMeistermaandag 14 december 2009 @ 22:20
Ben toch benieuwd waar jij een nieuw frame voor enkele tientjes haalt :S
Ik heb zelf namelijk ook een nieuw frame nodig omdat 1 van mijn brommers helemaal weg is gerot onder de lak, van achterkantje tot onder het zadel. Op dat frame zit een kenteken dus ik zit in hetzelfde schuitje als jij.
Posergoth6667maandag 14 december 2009 @ 22:58
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:20 schreef SwiffMeister het volgende:
Ben toch benieuwd waar jij een nieuw frame voor enkele tientjes haalt :S
Ik heb zelf namelijk ook een nieuw frame nodig omdat 1 van mijn brommers helemaal weg is gerot onder de lak, van achterkantje tot onder het zadel. Op dat frame zit een kenteken dus ik zit in hetzelfde schuitje als jij.
als je connecties hebt

ligt er ook aan wat voor frame. vooral oude modellen zijn nog goed te krijgen. via de normale weg had jarno eerst maxi frames voor 100 euro, rinke had een zwarte met ebr kort staan voor 70. weet niet of ze ze nog hebben.
SwiffMeistermaandag 14 december 2009 @ 23:00
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:58 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

als je connecties hebt

ligt er ook aan wat voor frame. vooral oude modellen zijn nog goed te krijgen. via de normale weg had jarno eerst maxi frames voor 100 euro, rinke had een zwarte met ebr kort staan voor 70. weet niet of ze ze nog hebben.
Klinkt als maxi... Ik dacht dat je het over MV/MS/VS had?
maxi kost sowieso geen drol. Voor een paar tientjes heb je een hele brommer...
Posergoth6667dinsdag 15 december 2009 @ 00:09
daarom zei ik: via de normale weg.

mv/ms/vs frames zijn ook aan te komen. het zijn alleen immitatieframes.

maar daar gaat het nu niet om. iemand een idee wat een goede setup zou zijn met een puch frame/blok? moet dus minimaal 90 kunnen om te touren.
SwiffMeisterdinsdag 15 december 2009 @ 11:22
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 00:09 schreef Posergoth6667 het volgende:
daarom zei ik: via de normale weg.

mv/ms/vs frames zijn ook aan te komen. het zijn alleen immitatieframes.

maar daar gaat het nu niet om. iemand een idee wat een goede setup zou zijn met een puch frame/blok? moet dus minimaal 90 kunnen om te touren.
Er zijn geen immitatieframes van mv/ms/vs. Dat zijn NOS frames waar nooit een nummer ingeslagen is. En die kosten heel wat meer dan een paar tientjes...
En hoezo gaat het daar niet om :S een paar posts hierboven zocht je nog een puch mv/ms/vs (ei-tank model)
Broodjekipkorndinsdag 15 december 2009 @ 11:42
Kymco Super8.

Hij rijdt wel lekker overigens, met een snelheid van 60 km/uur. Maar ik ga nu met de bus naar school, veel te koud op d'n brommert.

PS. Ik weet het; totaal kansloze reactie in dit topic.
remmertjuhdinsdag 15 december 2009 @ 11:46
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:42 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Kymco Super8.

Hij rijdt wel lekker overigens, met een snelheid van 60 km/uur. Maar ik ga nu met de bus naar school, veel te koud op d'n brommert.
Watje , ik ga alleen met de bus als mn brommer kapot is, zoals nu
Broodjekipkorndinsdag 15 december 2009 @ 11:48
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:46 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Watje , ik ga alleen met de bus als mn brommer kapot is, zoals nu

Gisteren op de brommer gegaan, een uur rijden na school, en mijn handen vroren er bijna vanaf. Dus geen brommer meer voor mij voorlopig.
x3rodinsdag 15 december 2009 @ 14:12
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:48 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]


Gisteren op de brommer gegaan, een uur rijden na school, en mijn handen vroren er bijna vanaf. Dus geen brommer meer voor mij voorlopig.
Fatsoenlijke handschoenen
Dionysioudinsdag 15 december 2009 @ 14:15
Heb het zelfde probleem als Broodjekipkorn
Ga morgen wel met het OV moet ook 1 uur naar mijn werk en 1 uur terug.

Ik ga zo maar. Nu schijnt de zon. Zometeen richting de avond gaat het weer vriezen.
Dionysioudinsdag 15 december 2009 @ 14:17
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:12 schreef x3ro het volgende:

[..]

Fatsoenlijke handschoenen
Met deze kou is het niet te houden hoor. Tenzij je een speciaal pak koopt net als die motorlui = fucking duur voor een scootertje.
Bij mij vroren mijn tenen, benen en handen er zowat af vannochtend
fs180dinsdag 15 december 2009 @ 14:25
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:17 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Met deze kou is het niet te houden hoor. Tenzij je een speciaal pak koopt net als die motorlui = fucking duur voor een scootertje.
Bij mij vroren mijn tenen, benen en handen er zowat af vannochtend
Als ik met 120+ niet koud heb aan mijn handen kun jij het ook
Al heb ik wel handvatverwarming , maar die zet ik niet altijd aan. Je handen kun je zo verhelpen met handschoenen, nieteens zo duur. Voeten en benen moeten toch wel warm blijven op een scooter? met dat kuip gebeuren erop?
Dionysioudinsdag 15 december 2009 @ 14:33
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:25 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als ik met 120+ niet koud heb aan mijn handen kun jij het ook
Al heb ik wel handvatverwarming , maar die zet ik niet altijd aan. Je handen kun je zo verhelpen met handschoenen, nieteens zo duur. Voeten en benen moeten toch wel warm blijven op een scooter? met dat kuip gebeuren erop?
Heb redelijk duren handschoenen van leer. En mijn Aprilia is nog breder maar nog steeds bevriezen mijn benen. Misschien komt het omdat ik 30 min langs het kanaal rijdt en volop 70 ga en wind van alle kanten komt?
fs180dinsdag 15 december 2009 @ 14:35
Ja dat is het, lange afstanden op het platte land zijn funest voor je temperatuur. Zet er voor 2 maanden handkappen op?
Dionysioudinsdag 15 december 2009 @ 14:44
Mja. Heb straks 2 weken kerst vakantie. Dan zal het toch wel mee vallen?



Hier ros ik dus door. Met nog meer weiland.
Naast het water though. Dit is een autoweg.
SwiffMeisterdinsdag 15 december 2009 @ 14:50
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:17 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Met deze kou is het niet te houden hoor. Tenzij je een speciaal pak koopt net als die motorlui = fucking duur voor een scootertje.
Bij mij vroren mijn tenen, benen en handen er zowat af vannochtend
Regenbroek, motorhandschoenen en een goeie winterjas en al je problemen zijn over.
En als je net als ik het hele jaar met een pothelm rijdt is een goeie sjaal ook wel handig.
Zelfs bij vriestemperaturen krijg je het dan niet koud ook niet bij afstanden langer dan 150km.
Bij goeie handschoenen heb je geen verwarming of handkappen nodig op een brommer.

Op een scootertje kun je je regenbroek thuis laten, daar zitten immers beenkappen op.

Verder: http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=12644 een artikel over een kerel die in de winter van 1977 op de kreidler naar de noordkaap reed vanuit parijs.
x3rodinsdag 15 december 2009 @ 15:02
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:35 schreef fs180 het volgende:
Ja dat is het, lange afstanden op het platte land zijn funest voor je temperatuur. Zet er voor 2 maanden handkappen op?
Enige waarom ik met dit soort weer eigk de fox niet pakte was omdat ie levens gevaarlijk was dan
remmertjuhdinsdag 15 december 2009 @ 15:43
FS180 wat rijdt jij ook alweer voor een brommer ?
fs180dinsdag 15 december 2009 @ 15:57
Niets.
yosanderdinsdag 15 december 2009 @ 16:25
Alleen m'n handen beginnen na een kwartiertje flink koud te worden.
Benen valt nog wel mee, in de stad dan. Regenbroek zou aardig moeten helpen tegen de wind?

Misschien deze week toch maar met de fiets naar school , vanochtend een jongen op z'n Puch die niet zag dat het kruispunt wel glad was: die ging dus op z'n bek.
Len93dinsdag 15 december 2009 @ 16:55
Andere oplossing (de mijne ) :



Microcar MC2.
fs180dinsdag 15 december 2009 @ 17:09
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:25 schreef yosander het volgende:
Alleen m'n handen beginnen na een kwartiertje flink koud te worden.
Benen valt nog wel mee, in de stad dan. Regenbroek zou aardig moeten helpen tegen de wind?

Misschien deze week toch maar met de fiets naar school , vanochtend een jongen op z'n Puch die niet zag dat het kruispunt wel glad was: die ging dus op z'n bek.
Aantal jaar terug, vroor het als een gek, maar met motorkleding aan merk je dat niet, eerste rotonde was ook de eerste bocht, hup op mn plaat, pas toen ik opstond en weer bijna uitgleed snapte ik pas waarom het zo glad was
remmertjuhdinsdag 15 december 2009 @ 18:26
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:57 schreef fs180 het volgende:
Niets.
Wat reed je voor brommer dan ?
fs180dinsdag 15 december 2009 @ 18:47
Puch
denkjedatdinsdag 15 december 2009 @ 19:35
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:55 schreef Len93 het volgende:
Andere oplossing (de mijne ) :

[ afbeelding ]

Microcar MC2.

moker duur denk?
Geqxondonderdag 17 december 2009 @ 16:53
Ome geks heeft zijn rijbewijs A onbeperkt.

Van het weekend een GSXR-1100 160PK met verlengde chrome achterbrug kopen.
fs180donderdag 17 december 2009 @ 17:24
En verchroomde velgen en vlamman paint
remmertjuhdonderdag 17 december 2009 @ 19:41
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:53 schreef Geqxon het volgende:
Ome geks heeft zijn rijbewijs A onbeperkt.

Van het weekend een GSXR-1100 160PK met verlengde chrome achterbrug kopen.
Lekker met dit weer gaan rijden
SwiffMeisterdonderdag 17 december 2009 @ 20:35
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:53 schreef Geqxon het volgende:
Ome geks heeft zijn rijbewijs A onbeperkt.

Van het weekend een GSXR-1100 160PK met verlengde chrome achterbrug kopen.
Ik snap dat niet, waarom zou je in een land zonder wegen die langer dan 1500 meter rechtuit gaan, je achterbrug gaan verlengen :S ?
Die 160pk is dan wel weer leuk
SwiffMeisterdonderdag 17 december 2009 @ 21:46
Sneeuw! Fuck Yeah!

Geqxondonderdag 17 december 2009 @ 22:25
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:35 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Ik snap dat niet, waarom zou je in een land zonder wegen die langer dan 1500 meter rechtuit gaan, je achterbrug gaan verlengen :S ?
Die 160pk is dan wel weer leuk
Draggen en driften natuurlijk.






Ik ben en blijf een neger he.
denkjedatvrijdag 18 december 2009 @ 19:13
zeker hard vandaag met tomos naar school
jortkeldertzondag 20 december 2009 @ 15:36
Wat foto`s van mijn collectie







Zal de rest ook nog wel een x fotograferen
fs180zondag 20 december 2009 @ 15:39
geen kenteken op de 80cc kunnen krijgen?
jortkeldertzondag 20 december 2009 @ 15:49
is een 125cc met zwitserse papieren.
Kan dus wel, maar heb in de winter geen zin om me met mijn brommer hobby bezig te houden
remmertjuhzondag 20 december 2009 @ 23:20
Die groene MT(X?) is tof
jortkeldertzaterdag 26 december 2009 @ 18:34
Is een mtx-sh nu met nsr (watergekoeld) blokje
Het toffe vind ik vooral de schijfrem voor, die komt van een mtx-r2
denkjedatzaterdag 26 december 2009 @ 20:08
altijd al eens schakelbrommer willen rijden alleen nooit kans gekregen( heb daarentegen wel op een suzuki rm85 gereden dat blaast jonge ongelovelijk)
fs180zaterdag 26 december 2009 @ 22:32
Bak van de soes stuk?
remmertjuhzondag 27 december 2009 @ 00:34
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 18:34 schreef jortkeldert het volgende:
Is een mtx-sh nu met nsr (watergekoeld) blokje
Het toffe vind ik vooral de schijfrem voor, die komt van een mtx-r2
Ik vind hem sowieso mooi
no1uknowzondag 27 december 2009 @ 04:22
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:25 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Draggen en driften natuurlijk.






Ik ben en blijf een neger he.
gay