Ze heeft alles erg provisorisch geregeld en dus, naief, gedacht dat het wel goed zou komen. Geen borg en geen mand vooruit huur...quote:Op donderdag 17 september 2009 15:24 schreef willempjewever het volgende:
Onderverhuur mag alleen met toestemming van de verhuurder (waar je vriendin huurt). Verder heb je geen poot om op te staan, een incassobureau kan je niet inschakelen als iemand geen vaste woon/verblijfplaats heeft.
Ik neem aan dat deze huurder wel een maand huur vooruit heeft betaald + 1 maand borg? Die kan je dan alvast houden. Verder zou ik geen actie ondernemen, risico van het vak.
Je kan proberen het geld van hem te krijgen, maar dat zal wel niet lukken schat ik in. Verspil er niet teveel moeite aan, het is ook niet een heel hoog bedrag.
Waarschijnlijk niet, hoe naïef kun je wezenquote:Op donderdag 17 september 2009 15:24 schreef willempjewever het volgende:
Ik neem aan dat deze huurder wel een maand huur vooruit heeft betaald + 1 maand borg? Die kan je dan alvast houden. Verder zou ik geen actie ondernemen, risico van het vak.
Dat is jammer. Maar als je wel een borg en maand vooruit betaald krijgt zijn er nog genoeg gasten die vervolgens niet betalen en een boel gezeik leveren. Vriend van mij heeft 2 jaar zjin woning onderverhuurd toen hij in Duitsland werkte (700 km verderop). Moest soms 1400 km rijden om een gast uit het huis te zetten, de ellende.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:27 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ze heeft alles erg provisorisch geregeld en dus, naief, gedacht dat het wel goed zou komen. Geen borg en geen mand vooruit huur...
Ging er zelf ook inderdaad vanuit dat dit nergens heen gaat.
Niet geschoten is altijd mis... ik geef het nog een poging via het woonadres van (waarschijnlijk) zijn moeder. En tuurlijk had ze haar zaakjes beter moeten regelen.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:35 schreef Sjaakmat het volgende:
Wat wil je van die zwerver? Zonde van je tijd.
In de ijdele hoop dat zij kan bevestigen dat zijn GBA inschrijving bij haar danwel ergens anders is... politie heeft geen gegevens omtrent GBA gegevens verstrekt.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:39 schreef Loveless85 het volgende:
Goeie les, van die kip kan je niks plukken, en ook wel errug dom hoor, geen ID of borg of iets laten betalen...
EDIT: bovendien beetje nutteloos een incassobureau in te schakelen en bij z'n moeder om een woon- en verblijfplaats te gaan vragen als de politie al heeft gemeld dat hij die niet heeft. Denk ook niet dat je zomaar een incassobureau op hem af kan sturen als hij ergens logeert oid. Ze gaan daar iig niks kunnen halen dan, aangezien dat niet zijn eigendommen zijn
Bedankt... deze nemen we even mee!quote:Op donderdag 17 september 2009 15:39 schreef noutie het volgende:
Je moet gewoon een nier van hem verkopen, lossnijden en naar het ziekenhuis rijden.
Mmm, een nier van een alcoholist... brengt geen 1000 euro op. Met 100 mag je blij zijnquote:Op donderdag 17 september 2009 15:43 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Bedankt... deze nemen we even mee!
Kamernet.nlquote:Op donderdag 17 september 2009 15:53 schreef Karina het volgende:
Hoe kwam ze aan die gast, je gaat toch niet zomaar je woning aan de eerste de beste verhuren.
Ik begrijp het probleem... sowieso is een civiele actie niet mogelijk zijn de benodigde gegevens.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:12 schreef Alicey het volgende:
ja, ja, nee. In de praktijk kun je echter tegen iemand die geen adres heeft weinig beginnen. Je kunt een zaak aanspannen en iemand veroordeeld krijgen. Verwacht echter niet dat de onderhuurder na vonnis wel betaalt. Naar welk adres ga je de gerechtsdeurwaarder dan toe sturen en waar ga je hem beslag op laten leggen?
Iemand zonder vaste woon- en verblijfplaats kun je - zij het met flink wat moeite (lees: tijd en kosten) - dagvaarden en veroordeeld krijgen. Daarna houdt het echter op tot er verhaal komt.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:48 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem... sowieso is een civiele actie niet mogelijk zijn de benodigde gegevens.
Ik vrees dat het te verhalen bedrag niet de moeite waard is... zal voor haar een duur betaalde les voor de toekomst zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand zonder vaste woon- en verblijfplaats kun je - zij het met flink wat moeite (lees: tijd en kosten) - dagvaarden en veroordeeld krijgen. Daarna houdt het echter op tot er verhaal komt.
Helaas is hij boven de 21...quote:Op donderdag 17 september 2009 18:21 schreef DonVincenzo het volgende:
Is de onderhuurder niet toevallig onder de 21? Ouders zijn toch tot financieel verantwoordelijk voor hun kinderen tot ze 21 zijn?
Of is dat een klok klepel geval?
mmhhh....niet meteen, maar het kan wel.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:29 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Helaas is hij boven de 21...
Sowieso zal het in het maatschappelijk verkeer normaal zijn als iemand van 18 een kamer huurt, daarvoor kan je niet meer bij de wettelijk vertegenwoordigers terecht volgens mij. Bedankt voor de suggestie.
1.Die studie is al lang en breed afgerond. Ik ben alleen al een x aantal jaar werkzaam op een zeer specifiek juridisch terrein en dan wil de algemene kennis nog wel eens roestig worden. Ik heb ook nergens aangegeven de een strafrechtelijke weg te kiezen volgens mij.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:58 schreef WallOfStars het volgende:
Als jij rechten studeert.....dan heb je nog een lange weg te gaan.
1. Er is bijna NIETS strafsbaars gebeurd en is de politie vrijwel GEEN speler in dit verhaal.
(op het openen van post (briefgeheim))
2. Kun je hier nog wat aan doen, JA een civiele procedure starten, heeft het zin, NEEN want van een kale kip kun je niet plukken.
3. Pech gehad en leer ervan.
Dat is een klop klepel verhaal. Vanaf hun 18e is iedereen volledig verantwoordelijk voor eigen schulden en op eerdere leeftijd al in gevallen waarbij dat gebruikelijk is. Wat wel zo is, is dat ouders verantwoordelijk zijn voor het levensonderhoud van kinderen tot 23 (Lees: Moeten zorgen voor een dak boven hun hoofd en voedsel als ze dat zelf niet kunnen).quote:Op donderdag 17 september 2009 18:21 schreef DonVincenzo het volgende:
Is de onderhuurder niet toevallig onder de 21? Ouders zijn toch tot financieel verantwoordelijk voor hun kinderen tot ze 21 zijn?
Of is dat een klok klepel geval?
Naief, ja. Sufkutje... nee.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:56 schreef buzz1291 het volgende:
Je viendin is gewoon een naief sufkutje. Heet haar welkom in de grote mensen wereld. Het kostte wat geld maar daarvoor heeft ze dan ook een aardig lesje geleerd. Ik zou er maar geen energie meer insteken.
Het enige wat ik nog ga proberen is te achterhalen of hij een vast woon- of verblijfplaats heeft, zo ja, waar dat dan is. Het kan zijn dat zijn moeder daar iets over kan zeggen... zo niet dan laten we het er bij.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:24 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat alle acties kansloos zijn, op een knokploeg (duur en niet legaal) en een deurwaarder na.
Ga even na: Wat denk je dat deze zwerver/junk om een incassobureau geeft?
Als de brieven al aankomen gooit hij ze gewoon bij zijn andere incassobrieven. Het incassobureau is een tandenloze hond.
Zijn moeder zul je ook weinig nieuws vertellen, en die zit ook niet met 1000 euro teveel op de bank te wachten tot er iemand aanklopt om haar van haar geld af te helpen.
Hij krijgt natuurlijk wel diverse uitkeringen, dus daar kan beslag op gelegd worden. Dat kan alleen via een deurwaarder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |