achgutquote:Op donderdag 17 september 2009 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mag wmb gerust naar 100% als top. De verschillen zijn gewoon achterlijk aan het worden.
Heil Peter Balkenende?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:
Wie is H.P.?
Echt hequote:Op donderdag 17 september 2009 10:57 schreef Harlon het volgende:
Hamer is echt het beste wat de PvdA ooit heeft gedaan. Dat mens staat gewoon garant voor een enorm verlies aan zetels.
Harry Potter AKA Jan piepel bak ellende.quote:
Hm, jammerquote:Op donderdag 17 september 2009 11:00 schreef wdn het volgende:
mnsk: nee dat gaat niet werken (het mag wel maar dan werk ik niet meer en dat mag niet)
Harry Potter wehehequote:
De verschillen slaan gewoon nergens mee op; lijkt mij dus een geweldig plan.quote:
quote:Op donderdag 17 september 2009 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mag wmb gerust naar 100% als top. De verschillen zijn gewoon achterlijk aan het worden.
Ben jij een gesubsidieerde kunstschilder?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De verschillen slaan gewoon nergens mee op; lijkt mij dus een gewledig plan.
Het gegraai voorbij wmb.
Ik zat er net aan te denken iddquote:Op donderdag 17 september 2009 11:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..].
Wilders was gisteren een goede cabaretier, maar jij doet echt niet voor hem onder.
Net als Wilders sta ik ergens voor. De lafheid voorbij.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..].
Wilders was gisteren een goede cabaretier, maar jij doet echt niet voor hem onder.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De verschillen slaan gewoon nergens mee op; lijkt mij dus een geweldig plan.
Het gegraai voorbij wmb.
Jaaa.quote:
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Net als Wilders sta ik ergens voor. De lafheid voorbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, niets anders dan het gedrag van een repeterende wekker.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:05 schreef Kopbal het volgende:
Rutte vond ik gisteren erg sterk (op die 3 voorbeelden na). Vandaag start hij ook weer goed
Bron?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik nog nooit zo'n asociale kwal gezien. Asociaal, want hij laat de allerzwaksten in de samenleving opdraaien voor de crisis en vraag NIETS maar dan ook NIETS van de beter gestelden.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:07 schreef Otis. het volgende:
[..]Deerniswekkende reply.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar jij vindt dus dat rijke mensen alles in moeten leveren? Dat lijkt jou wel een goede zaak voor Nederland?quote:
Typisch reactie van ik weet niets beter=zwaktebod.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hun zijn rijk en ik ben arm
Ik pleit slechts voor een eerlijker verdeling van de buit. Een eerlijker beloningsysteem.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:09 schreef Otis. het volgende:
[..]
Maar jij vindt dus dat rijke mensen alles in moeten leveren? Dat lijkt jou wel een goede zaak voor Nederland?
verklaar je dan eens naderquote:Op donderdag 17 september 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Typisch reactie van ik weet niets beter=zwaktebod.
Heeft niets maar dan ook niets daarmee te maken.
Er hoeft ook niets beter, het is prima zo.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Typisch reactie van ik weet niets beter=zwaktebod.
Heeft niets maar dan ook niets daarmee te maken.
Je zegt net dat de inkomstenbelasting voor rijken wel naar 100% mag. Vind je dat eerlijk?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleit slechts voor een eerlijker verdeling van de buit. Een eerlijker beloningsysteem.
QFT.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleit slechts voor een eerlijker verdeling van de buit. Een eerlijker beloningsysteem.
Die man kan gerust naar een logopedist. Triest als je als boegbeeld zo slecht praat.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:10 schreef marcodej het volgende:
Rustig JP, rustig... Ik versta u niet.
Terwijl jij de geschiedenisboeken ingaat als grote linkse denker.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, het intellect zal je zelden op rechts aantreffen.
Eerlijker als in:quote:Op donderdag 17 september 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
oh omdat ik mensen hun beloning gun ben ik gelijk rechts, mooi ben jijquote:Op donderdag 17 september 2009 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De aanleiding van je tegenvraag was eerder de aanleiding. Helaas.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:13 schreef ASroma het volgende:
[..]
oh omdat ik mensen hun beloning gun ben ik gelijk rechts, mooi ben jij
Hé maar jij vindt het dus eerlijk wanneer hardwekende mensen al hun geld moeten inleveren?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De aanleiding van je tegenvraag was eerder de aanleiding. Helaas.
Nee. Slechts een tegenmaatregel. Wmb is een progressieve schaal niet nodig als eens eerlijker wordt beloond.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:16 schreef Otis. het volgende:
[..]
Hé maar jij vindt het dus eerlijk wanneer hardwekende mensen al hun geld moeten inleveren?
das weer een ander uiterste, jammer dat mensen alleen in extremen hun punt kunnen maken.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:18 schreef Enfermera het volgende:
Jullie vinden dus dat mensen die zo arm zijn dat ze haast geen eten kunnen kopen daar zelf maar wat aan moeten doen? Ook al hebben ze er zelf totaal geen schuld aan?
Het is niet zo dat ik al het geld van de rijken wil afpakken, maar kinderbijslag voor mensen die 3 auto's voor de deur hebben met een gigantische vrijstaande villa vind ik belachelijk.
En waarom zouden ze niet wat meer belasting kunnen betalen dan?
Alleen komt hij wel overdreven voor gezinnen op.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:14 schreef koningdavid het volgende:
Slob komt op voor de allerarmsten
Omdat het in de hoogste schijf al 60% aan inkomstenbelasting bedraagt. Als je dit nog hoger gaat maken heeft het echt nog amper zin om hard te werken voor een goede toekomst aangezien je vrijwel alles weer in mag leveren.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:18 schreef Enfermera het volgende:
Hoe kom je erbij dat een 'kutmanager' niets doet? Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat de allerarmsten gesteund moeten worden, maar hoeveel mensen zichzelf in de schulden gestort hebben voor die mooie grote plasma-tv, grote auto, groot huis aan het water en weet ik 't wat meer terwijl ze 't niet konden betalen. De allerarmsten steunen: GRAAG.. Maar degenen 'steunen' die jaren op de pof hebben geleefd die mogen wat mij betreft inderdaad de gevolgen voor hun eigen acties dragen.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Slechts een tegenmaatregel. Wmb is een progressieve schaal niet nodig als eens eerlijker wordt beloond.
Waarom een kutmanagers enorm betaald moet worden voor NIETS doen, en mensen die feitelijk het werk doen worden afgescheept, en ja dit is de praktijk, dan zijn zulke draconische maatregelen hard nodig.
Welke 'kutmanager' wordt enorm betaald voor NIETS doen?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Slechts een tegenmaatregel. Wmb is een progressieve schaal niet nodig als eens eerlijker wordt beloond.
Waarom een kutmanagers enorm betaald moet worden voor NIETS doen, en mensen die feitelijk het werk doen worden afgescheept, en ja dit is de praktijk, dan zijn zulke draconische maatregelen hard nodig.
Dit dus inderdaad.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een 'kutmanager' niets doet? Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat de allerarmsten gesteund moeten worden, maar hoeveel mensen zichzelf in de schulden gestort hebben voor die mooie grote plasma-tv, grote auto, groot huis aan het water en weet ik 't wat meer terwijl ze 't niet konden betalen. De allerarmsten steunen: GRAAG.. Maar degenen 'steunen' die jaren op de pof hebben geleefd die mogen wat mij betreft inderdaad de gevolgen voor hun eigen acties dragen.
Waarom zouden mensen die 30 jaar ondersteunt worden door de 'rijken', nu het slechter gaat, niet eindelijk eens iets kunnen inleveren?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:18 schreef Enfermera het volgende:
Jullie vinden dus dat mensen die zo arm zijn dat ze haast geen eten kunnen kopen daar zelf maar wat aan moeten doen? Ook al hebben ze er zelf totaal geen schuld aan?
Het is niet zo dat ik al het geld van de rijken wil afpakken, maar kinderbijslag voor mensen die 3 auto's voor de deur hebben met een gigantische vrijstaande villa vind ik belachelijk.
quote:Op donderdag 17 september 2009 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus wat jij in feite wil, is (ongeveer) hetzelfde salaris voor iedereen? En hiervoor stel je voor dat de inkomstenbelasting nog veel hoger mag?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens leren en werken voordat je je stupide linkse mantra's over het internet strooit.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Hard werken is minder waard dan niks doen ja. Hard werken is een middel, geen doel wat het tegenwoordig is. Rust, niks doen en lanterfanten zijn nodig om uit te rusten en tot inspiratie te komen. Descartes stond bekend om zijn vele uren op bed liggen, welke de tijd was waarin hijzelf vond het meest productief te zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:12 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Eerlijker als in:
Hard werken is evenveel waard als uitvreten?
Ze worden ZWAAR overgewaardeerd. Dat is mijn punt.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:28 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens leren en werken voordat je je stupide linkse mantra's over het internet strooit.
Managers hebben steevast langere werkdagen dan de minder opgeleide/minder de nek uitstekende mensen die volgens jou het feitelijke werk doen.
Die mensen hebben niet de verantwoordelijkheden, werkdruk en overzicht die een manager heeft. Tuurlijk, kiest zo iemand zelf voor en het wordt riant vergoed in de meeste gevallen, maar dat is dan ook het minste.
Manager=banenmachine?quote:Vergeet ook niet dat een goede manager daadwerkelijk bijdraagt aan de werkgelegenheid van honderden, soms zelfs duizenden mensen.
Waar baseer je dit op?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze worden ZWAAR overgewaardeerd. Dat is mijn punt.
Dat laatste: bron? De regering heeft verregaande maatregelen genomen om dat tegen te gaan, ik denk dat dat een zeer kleine groep is.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:21 schreef Otis. het volgende:
[..]
Omdat het in de hoogste schijf al 60% aan inkomstenbelasting bedraagt. Als je dit nog hoger gaat maken heeft het echt nog amper zin om hard te werken voor een goede toekomst aangezien je vrijwel alles weer in mag leveren.
Er zijn veel te veel mensen die een (te) hoge uitkering krijgen terwijl ze prima kunnen werken. Maar natuurlijk zijn er ook mensen die amper rondkomen van hun uitkering. Daar ligt het probleem. In principe vind ik dat de uitkeringen best omlaag mogen (onder het minimumloon in ieder geval).
Laten we nou geen discussie aangaan over wie er harder werkt.. Maar het verschil in inkomens klopt toch ook niet? Ik als verpleegkundige draag toch ook bij aan de gezonheidszorg en de zorg voor iemand, ik loop soms echt de poten uit mijn lijf. Mijn unitmanager werkt ook hard, maar die twee beroepen zijn gewoon niet te vergelijken. Ik denk dat sommige beroepen wel wat meer gewaardeerd mogen worden.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:28 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens leren en werken voordat je je stupide linkse mantra's over het internet strooit.
Managers hebben steevast langere werkdagen dan de minder opgeleide/minder de nek uitstekende mensen die volgens jou het feitelijke werk doen.
Die mensen hebben niet de verantwoordelijkheden, werkdruk en overzicht die een manager heeft. Tuurlijk, kiest zo iemand zelf voor en het wordt riant vergoed in de meeste gevallen, maar dat is dan ook het minste.
Vergeet ook niet dat een goede manager daadwerkelijk bijdraagt aan de werkgelegenheid van honderden, soms zelfs duizenden mensen.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:32 schreef ethiraseth het volgende:
Managers zijn de meest nutteloze mensen in een bedrijf. Werknemers weten prima wat ze moeten doen en managers staan dat uitvoeren alleen maar in de weg.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:32 schreef ethiraseth het volgende:
Managers zijn de meest nutteloze mensen in een bedrijf. Werknemers weten prima wat ze moeten doen en managers staan dat uitvoeren alleen maar in de weg.
mijn godquote:Op donderdag 17 september 2009 11:32 schreef ethiraseth het volgende:
Precies!quote:Op donderdag 17 september 2009 11:32 schreef ethiraseth het volgende:
In principe ben ik voor het verlagen van de uitkeringen. Puur omdat er in mijn ogen té veel mensen zijn die prima kunnen werken, maar ervoor kiezen om een uitkering te krijgen omdat dat 'ook wel genoeg is'.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:33 schreef Enfermera het volgende:
Nog meer omlaag? Ja, dat lijkt me handig, nu de werkloosheid ook stijgt. Hoe moeten die mensen dan rondkomen? Je zegt net dat dat het probleem is maar je wilt nog wel de uitkeringen verlagen? Of begrijp ik je nou verkeerd.
Ongelooflijk ditquote:Op donderdag 17 september 2009 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies!
Het land gaat nog eens ten onder aan deze volkomen nutteloze en zwaar overgewaardeerde beroepsgroep.
Wat mij betreft gaan we extra belasting heffen over die lui.. De meest achterlijke beroepsgroep. De prostitutie staat nog hoger aangeschreven wmb.
En nu?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:35 schreef Otis. het volgende:
[..]
In principe ben ik voor het verlagen van de uitkeringen. Puur omdat er in mijn ogen té veel mensen zijn die prima kunnen werken, maar ervoor kiezen om een uitkering te krijgen omdat dat 'ook wel genoeg is'.
Aan de andere kant zijn er ook weer genoeg mensen die wél echt een uitkering nodig hebben en amper rond kunnen komen. Dat is het dilemma.
Moet jij eens ingaan op een vraag die ik je nu al 2x stel.quote:
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:27 schreef Otis. het volgende:
[..]
Dus wat jij in feite wil, is (ongeveer) hetzelfde salaris voor iedereen? En hiervoor stel je voor dat de inkomstenbelasting nog veel hoger mag?
Het zijn idioten als jij die deze achterlijke cultuur in stand willen houden?quote:
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies!
Het land gaat nog eens ten onder aan deze volkomen nutteloze en zwaar overgewaardeerde beroepsgroep.
Wat mij betreft gaan we extra belasting heffen over die lui.. De meest achterlijke beroepsgroep. De prostitutie staat nog hoger aangeschreven wmb.
waarom zo zuur?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zijn idioten als jij die deze achterlijke cultuur in stand willen houden?
Misschien met de naieve gedachte zelf ooit tot die zwaar overgewaarde groep mogen horen?
Maar zijn daar cijfers over dan, hoeveel mensen er met een uitkering zitten die in principe gewoon kunnen werken? Ik ken zulke mensen niet. En weet je, ik voel me ook persoonlijk aangesproken door zoiets (is geen aanval op jou), komt omdat mijn vader invalide is (polio gehad toen hij jonger was), heeft ruim 20 jaar gewerkt (20 uur per week), en wordt gewoon van alle kanten gekort. Hij moet een verklaring hebben voor een invalideparkeerplaats om te kijken of hij nog wel invalide genoeg isquote:Op donderdag 17 september 2009 11:35 schreef Otis. het volgende:
[..]
In principe ben ik voor het verlagen van de uitkeringen. Puur omdat er in mijn ogen té veel mensen zijn die prima kunnen werken, maar ervoor kiezen om een uitkering te krijgen omdat dat 'ook wel genoeg is'.
Aan de andere kant zijn er ook weer genoeg mensen die wél echt een uitkering nodig hebben en amper rond kunnen komen. Dat is het dilemma.
Verschillen mogen. Verschillen zoals ze nu zijn en nog steeds toenemen, worden veel te groot.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:36 schreef Otis. het volgende:
[..]
Moet jij eens ingaan op een vraag die ik je nu al 2x stel.
[..]
Aldus de 14-jarige ethiraseth die zijn draai op het vmbo maar niet kan vinden en een carrière zoekt in de kruimelcriminaliteit.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:32 schreef ethiraseth het volgende:
Definieer 'veel te groot'!quote:Op donderdag 17 september 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Verschillen mogen. Verschillen zoals ze nu zijn en nog steeds toenemen, worden veel te groot.
dus je spreekt vanuit een bepaalde frustratie......emotie is nooit een goede basis voor een objectieve discussie.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat ik teveel van dit soort idioten heb meegemaakt. Ik weet waarover ik spreek.
Het is hier niet anders. Ik ken genoeg mensen die echt niet kunnen werken, maar hoeveel mensen desondanks ze weg zetten als profiteur is gewoon stuitend.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:39 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Maar zijn daar cijfers over dan, hoeveel mensen er met een uitkering zitten die in principe gewoon kunnen werken? Ik ken zulke mensen niet. En weet je, ik voel me ook persoonlijk aangesproken door zoiets (is geen aanval op jou), komt omdat mijn vader invalide is (polio gehad toen hij jonger was), heeft ruim 20 jaar gewerkt (20 uur per week), en wordt gewoon van alle kanten gekort. Hij moet een verklaring hebben voor een invalideparkeerplaats om te kijken of hij nog wel invalide genoeg is(die hij zelf mag dokken a 80 eurie), gezondheidszorg wordt niet meer vergoedt, en als hij 65 wordt mag hij rondkomen van een mager pensioentje en een nog magerder AOW'tje. Ik weet dat dit een ander onderwerp is dan de uitkering, maar er zijn ook mensen die een uitkering hebben en die niet anders kunnen door chronische ziekte of iets anders. DAT maakt me kwaad. Er zullen vast mensen zijn die er misbruik van maken, maar dat houd je toch altijd! Dat voorkom je nooit! Maar laat die mensen die niet anders kunnen dan gewoon hun geld houden zodat ze rond kunnen komen.
![]()
Overduidelijk niet!quote:Op donderdag 17 september 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat ik teveel van dit soort idioten heb meegemaakt. Ik weet waarover ik spreek.
Nee, dat is te simpel. Ik meerdere bronnen waar ik uit put.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:41 schreef ASroma het volgende:
[..]
dus je spreekt vanuit een bepaalde frustratie......emotie is nooit een goede basis voor een objectieve discussie.
Precies... En als Klink dan nog zegt, over de Mexicaanse griep "Maar de zorg moet gewoon doorgaan!!" dan is het KNAK bij mijquote:Op donderdag 17 september 2009 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is hier niet anders. Ik ken genoeg mensen die echt niet kunnen werken, maar hoeveel mensen desondanks ze weg zetten als profiteur is gewoon stuitend.
.
'k Vind het altijd wat kinderachtig...quote:Op donderdag 17 september 2009 11:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dit verhaal kennen we wel weer van Kant.
sommige leidinggevende zijn overbodig, maar dat geldt net zo hard voor sommige werknemers die net zo hard geen fluit doen. Maar hou je dat niet altijd? Is dat een goede reden voor een inkomensherverdeling? Dat motiveert niet tot wel hard werken, want met een goede houding en hard werken bereik je juist een hoop. Dat moet gemotiveerd worden met een juiste beloning.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dat is te simpel. Ik meerdere bronnen waar ik uit put.
Of juist verlagen. De kiezer kijkt niet mee, dus kun je lekker lanterfanten.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:46 schreef DennisMoore het volgende:
Het zou de kwaliteit van debatten wellicht een stuk verhogen als tv-camera's werden weggehaald.
Wat heeft dit te maken met de Algemene Beschouwingen?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:45 schreef ASroma het volgende:
sommige leidinggevende zijn overbodig, maar dat geldt net zo hard voor sommige werknemers die net zo hard geen fluit doen. Maar hou je dat niet altijd? Is dat een goede reden voor een inkomensherverdeling? Dat motiveert niet tot wel hard werken, want met een goede houding en hard werken bereik je juist een hoop. Dat moet gemotiveerd worden met een juiste beloning.
Neeeeeee zeker niet. Zeer zeker niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:46 schreef DennisMoore het volgende:
Het zou de kwaliteit van debatten wellicht een stuk verhogen als tv-camera's werden weggehaald.
Inderdaad. Grootste reden waarom ik er dan ook niks inzie, een te groot risico-factor.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wel verstandig hoor; al die socialisten die de inkomensbelasting omhoog willen hebben.
Gaat straks echt elke afgestudeerde WO-student met een beetje ambitie naar het buitenland om te werken en zie dan maar eens alle uitkeringen betaald te krijgen met alleen maar HBO en lager opgeleiden met alleen maar modale salarissen, zonder alle opbrengsten van die 'top-salarissen'.
Maar wat is dan überhaupt het doel van een debat? Stoer doen voor je potentiële kiezers?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:47 schreef msnk het volgende:
Of juist verlagen. De kiezer kijkt niet mee, dus kun je lekker lanterfanten.
sommige? Het land wordt DOODGEMANAGED. Fortuyn had hier echt een punt. Het kost klauwen, klauwen met geld. Driekwart kan linea recta naar huis worden gestuurd. Het leven ziet er dan een stuk aangenamer uit.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
sommige leidinggevende zijn overbodig, maar dat geldt net zo hard voor sommige werknemers die net zo hard geen fluit doen.
Enorme verschillen, en ja ze nemen steeds meer toe, ondermeinen de solidariteit en leidne tot demotivatie onder de werkenden.quote:Maar hou je dat niet altijd? Is dat een goede reden voor een inkomensherverdeling? Dat motiveert niet tot wel hard werken, want met een goede houding en hard werken bereik je juist een hoop. Dat moet gemotiveerd worden met een juiste beloning.
Waar haal je vandaan dat WO-afgestudeerden geld ontzettend belangrijk vinden?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wel verstandig hoor; al die socialisten die de inkomensbelasting omhoog willen hebben.
Gaat straks echt elke afgestudeerde WO-student met een beetje ambitie naar het buitenland om te werken en zie dan maar eens alle uitkeringen betaald te krijgen met alleen maar HBO en lager opgeleiden met alleen maar modale salarissen, zonder alle opbrengsten van die 'top-salarissen'.
want een afgestudeerde WO'er draagt per definitie wat bijquote:Op donderdag 17 september 2009 11:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zwakken moeten de sterken helpen?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef Fastmatti het volgende:
Waarom werkt solidariteit altijd maar één kant op?
Dat is dan ook wat ik zeg.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:39 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Maar zijn daar cijfers over dan, hoeveel mensen er met een uitkering zitten die in principe gewoon kunnen werken? Ik ken zulke mensen niet. En weet je, ik voel me ook persoonlijk aangesproken door zoiets (is geen aanval op jou), komt omdat mijn vader invalide is (polio gehad toen hij jonger was), heeft ruim 20 jaar gewerkt (20 uur per week), en wordt gewoon van alle kanten gekort. Hij moet een verklaring hebben voor een invalideparkeerplaats om te kijken of hij nog wel invalide genoeg is(die hij zelf mag dokken a 80 eurie), gezondheidszorg wordt niet meer vergoedt, en als hij 65 wordt mag hij rondkomen van een mager pensioentje en een nog magerder AOW'tje. Ik weet dat dit een ander onderwerp is dan de uitkering, maar er zijn ook mensen die een uitkering hebben en die niet anders kunnen door chronische ziekte of iets anders. DAT maakt me kwaad. Er zullen vast mensen zijn die er misbruik van maken, maar dat houd je toch altijd! Dat voorkom je nooit! Maar laat die mensen die niet anders kunnen dan gewoon hun geld houden zodat ze rond kunnen komen.
![]()
Jochie, ik ben 36, ben al tig jaren OR- en COR-bestuurslid (veel, heel veel contact met managers, directeurren, commissarissen en andere hotemetoten) en heb ook al een keer aan de verkeerde kant van de tafel gezeten bij het klappen van de internetzeepbel in 2001. Heb een managersfunctie gehad, die toen kwijt geraakt en ben er weer maar nu in een compleet andere branche.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maak zelf wat mee. Dan spreken we elkaar nog wel.
Zonder innovatie vanaf het hoogste niveau is de gemiddelde werknemer nergens. Overigens behoren veel academici qua salaris ook gewoon tot de economische middenklasse.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef ASroma het volgende:
[..]
want een afgestudeerde WO'er draagt per definitie wat bijHoeveel vrijbuiters ik in mijn omgeving wel nie zie met een beul op zak
![]()
![]()
![]()
De middenklasse is juist de katalysator van alles, niet de top salarissen.
Gaan zwakken dan ook wat terug doen?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zwakken moeten de sterken helpen?
Dit dus. Zo gauw het een beetje mis gaat is het "laat de rijken maar meer betalen die kunnen het missen!11!1!1!!!!"quote:Op donderdag 17 september 2009 11:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Precies.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zonder innovatie vanaf het hoogste niveau is de gemiddelde werknemer nergens. Overigens behoren veel academici qua salaris ook gewoon tot de economische middenklasse.
Een stuk aangenamer omdat de toch al zo kwetsbare werknemers meer belasting moeten betalen om al die uit solidariteit ontslagen managers het sociale vangnet tot het uiterste oprekken?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
sommige? Het land wordt DOODGEMANAGED. Fortuyn had hier echt een punt. Het kost klauwen, klauwen met geld. Driekwart kan linea recta naar huis worden gestuurd. Het leven ziet er dan een stuk aangenamer uit.
Ik lees dat je uitkeringen omlaag wil hebben omdat er veel fraude is, imensen die écht chronisch ziek zijn hebben dan pech (collateral damage)quote:
In ieder geval niet tegenwerken en ze mogen best eens wat terug doen. Al was het maar hun eigen wijk schoonhouden.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zwakken moeten de sterken helpen?
Geld niet alleen, ook leefomstandigheden. Het is al jaren een probleem dat er een brain drain bestaat in Nederland.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat WO-afgestudeerden geld ontzettend belangrijk vinden?
(Ik zeg verder niks over het voorstel, maar deze aanname is echt nergens op gestoeld.)
WO/HBO/hoe dan ook is niet het punt. Het punt is dat als de inkomstenbelasting nog verder omhoog gaat, veel rijken naar het buitenland gaan. Zie dan nog maar eens de uitkeringen te betalen zonder al die hoge salarissen.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef ASroma het volgende:
[..]
want een afgestudeerde WO'er draagt per definitie wat bijHoeveel vrijbuiters ik in mijn omgeving wel nie zie met een beul op zak
![]()
![]()
![]()
De middenklasse is juist de katalysator van alles, niet de top salarissen.
Van een kale kip valt niks te plukken eh.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:53 schreef Otis. het volgende:
[..]
Dit dus. Zo gauw het een beetje mis gaat is het "laat de rijken maar meer betalen die kunnen het missen!11!1!1!!!!"
jajah maar het ging over de aanname dat WO'ers altijd wat bijdragen, als in de verlossers zijnquote:Op donderdag 17 september 2009 11:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zonder innovatie vanaf het hoogste niveau is de gemiddelde werknemer nergens. Overigens behoren veel academici qua salaris ook gewoon tot de economische middenklasse.
Een beul op zak .....quote:Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef ASroma het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
.... aldus de heer Marx, salonsocialist in ruste.quote:De middenklasse is juist de katalysator van alles, niet de top salarissen.
Dit is zo mogelijk de grootst mogelijke onzin die ik vandaag gelezen heb hier.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:54 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Een stuk aangenamer omdat de toch al zo kwetsbare werknemers meer belasting moeten betalen om al die uit solidariteit ontslagen managers het sociale vangnet tot het uiterste oprekken?
Het is maar wat je aangenaam noemt.
Nu leveren die managers geld op! Dat is pas aangenaam!
Dat zou een rare uitleg zijn....quote:Op donderdag 17 september 2009 11:54 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In ieder geval niet tegenwerken.
Tuurlijk wel, maar vroeger vergelijken met het Nederland van nu gaat nooit op; de karakter van het land en haar inwoners is erg veranderd.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maar wat is dan überhaupt het doel van een debat? Stoer doen voor je potentiële kiezers?
Debatteerde men vroeger niet?
klopt want in het buitenland is geen crisis, je kan zo overal aan de slag. Daar geef je die topbaan in Nederland wel voor op.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:55 schreef Otis. het volgende:
[..]
WO/HBO/hoe dan ook is niet het punt. Het punt is dat als de inkomstenbelasting nog verder omhoog gaat, veel rijken naar het buitenland gaan. Zie dan nog maar eens de uitkeringen te betalen zonder al die hoge salarissen.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:54 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In ieder geval niet tegenwerken en ze mogen best eens wat terug doen. Al was het maar hun eigen wijk schoonhouden.
Sorry, WO-student en werkend bij een groot internationaal bedrijf. En ja, de managers hier zijn volslagen nutteloos en houden de echt werkende mensen van hun werk met hun "vernieuwingen" en vergaderingen en andere nonsens.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:40 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Aldus de 14-jarige ethiraseth die zijn draai op het vmbo maar niet kan vinden en een carrière zoekt in de kruimelcriminaliteit.
Of zit ik nu ver naast?
Dat is wel érg kort door de bocht.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:56 schreef ASroma het volgende:
[..]
klopt want in het buitenland is geen crisis, je kan zo overal aan de slag. Daar geef je die topbaan in Nederland wel voor op.
Kern van het probleem is natuurlijk dat het luie donders zijn die zelfs hun eigen omgeving niet schoon willen houden.quote:
En een kip, die zichzelf goed verzorgt zodat hij erg veel veren heeft, die merkt dat ze bijna al zijn veren willen afpakken gaat naar een andere boerderij.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Van een kale kip valt niks te plukken eh.
Waar de kans bestaat, zijn ze weg. Een land vol rijken die liever weg zijn lijkt me ook niet ideaal.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:56 schreef ASroma het volgende:
[..]
klopt want in het buitenland is geen crisis, je kan zo overal aan de slag. Daar geef je die topbaan in Nederland wel voor op.
Op zich is het natuurlijk fout dat veel bedrijven managers 'Duits' een afdeling met enkel ingenieurs laten lijden, maar om nu te stellen dat een manager meteen overbodig is.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Sorry, WO-student en werkend bij een groot internationaal bedrijf. En ja, de managers hier zijn volslagen nutteloos en houden de echt werkende mensen van hun werk met hun "vernieuwingen" en vergaderingen en andere nonsens.
Nee, want die andere boerderij wilt ze niet. De mensen die het hardst roepen dat ze naar het buitenland gaan doen dat niet. Of ze zijn met vijf jaar terug omdat het ze hard is tegengevallen. Er wordt hier wel heel luchtig over gedaan maar emigreren is een gigantische stap die voor de meeste mensen amper meer te doen is na ruwweg de 27 vanwege gezin e.d.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef Otis. het volgende:
[..]
En een kip, die zichzelf goed verzorgt zodat hij erg veel veren heeft, die merkt dat ze bijna al zijn veren willen afpakken gaat naar een andere boerderij.
Niet alleen geld, maar dat speelt wel mee in het hele plaatje. Meer inkomensbelasting, minder aantrekkelijk voor hoogopgeleiden, minder bedrijven die zich hier willen vestigen, minder omzetten, minder belastingen; het wordt een soort van vicieuze cirkel.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat WO-afgestudeerden geld ontzettend belangrijk vinden?
(Ik zeg verder niks over het voorstel, maar deze aanname is echt nergens op gestoeld.)
De levensverwachting voor mensen die niet in hun kinderjaren sterven is helemaal niet zoveel langer geworden. Vroeger was er veel kindersterfte nu bijna niks, maar dat heeft wel een enorme impact op het gemiddelde. Daarbij is het aantal gezonde jaren al helemaal niet toegenomen.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:01 schreef ErikT het volgende:
Zit natuurlijk wel wat in he. Die 65 is bedacht toen mensen een veel kortere levensverwachting hadden.
Nouja, er zullen inderdaad best nuttige bij zitten. Maar de managers op mijn afdeling waren van de zomer allemaal weg voor twee weken en we hadden, doordat we niet meer om het uur met allerlei nonsens werden lastig gevallen, in die twee weken meer werk verzet dan de twee maanden ervoor.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Op zich is het natuurlijk fout dat veel bedrijven managers 'Duits' een afdeling met enkel ingenieurs laten lijden, maar om nu te stellen dat een manager meteen overbodig is.
Scheer iedereen maar weer eens over 1 kam.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kern van het probleem is natuurlijk dat het luie donders zijn die zelfs hun eigen omgeving niet schoon willen houden.
Vleestax is onzinnig, dat is nog meer geld rondpompen. Gewoon de subsidies op zowel graan als vleesproductie stopzetten zodat we, heel kapitalistisch verantwoord, de werkelijke prijs ervoor betalen ipv een kunstmatig laag gehouden prijs.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:04 schreef msnk het volgende:
Ik ben totaal geen fan van de huidige beleid m.b.t ontwikkelingshulp. Ik wíl geen belastinggeld naar regimes. Stop het geld maar, via een afvaardiging, zelf in de bevolking. Mugabe geld geven
En een beperking op hoeveel er wordt gegeven lijkt mij ook geen slecht idee.
En die vleestax
In het vetgedrukte herhaal je gewoon je stelling, en het is nog steeds nergens op gestoeld.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Niet alleen geld, maar dat speelt wel mee in het hele plaatje. Meer inkomensbelasting, minder aantrekkelijk voor hoogopgeleiden, minder bedrijven die zich hier willen vestigen, minder omzetten, minder belastingen; het wordt een soort van vicieuze cirkel.
Het fabeltje dat mensen hun kinderen van school gaan halen en gaan emigreren omdat ze in een buurland wat meer kunnen verdienen gaat er bij mij niet in. En als die mensen er wel zijn: pleur maar op als het je alleen om de centen te doen is. Niemand is onmisbaar.quote:Als je de top hier wil houden, moet je zorgen dat je concurrerend bent met landen waar wel sneller meer betaald wordt. Wanneer je die top hier houdt, wordt de rest ook beter, sneeuwbaleffect. Anders blijf je inderdaad zitten met de middelmaat tegen een bovenmodaal salaris.
Dat terugkomen begint een fabeltje te worden hoor. Vroeger kwamen er ruwweg evenveel mensen terug als er emigreerden nu liggen die verhoudingen heel anders. Daarbij vraag ik me het af hoe erg het is als mensen vijf jaar weggaan en dan met veel ervaring terugkomen.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, want die andere boerderij wilt ze niet. De mensen die het hardst roepen dat ze naar het buitenland gaan doen dat niet. Of ze zijn met vijf jaar terug omdat het ze hard is tegengevallen. Er wordt hier wel heel luchtig over gedaan maar emigreren is een gigantische stap die voor de meeste mensen amper meer te doen is na ruwweg de 27 vanwege gezin e.d.
Wat doe jij met managers?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Scheer iedereen maar weer eens over 1 kam.
Klopt. Ze houden mensen enorm van het werk door hun eigen hobbies, immers ze moeten een cv opbouwenquote:Op donderdag 17 september 2009 12:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nouja, er zullen inderdaad best nuttige bij zitten. Maar de managers op mijn afdeling waren van de zomer allemaal weg voor twee weken en we hadden, doordat we niet meer om het uur met allerlei nonsens werden lastig gevallen, in die twee weken meer werk verzet dan de twee maanden ervoor.![]()
![]()
Erger nog: bonussen krijgen als ze wanprestaties afleveren.quote:En die managers krijgen ook nog eens fikse bonussen en een salaris wat 2-4x zo hoog ligt.
quote:Op donderdag 17 september 2009 12:11 schreef ErikT het volgende:
Go Femke!
Nogmaals de kern: ze doen niks.
Ze regeren inderdaad niet echt, ze onderzoeken mogelijkheden.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:11 schreef ErikT het volgende:
Go Femke!
Nogmaals de kern: ze doen niks.
quote:Op donderdag 17 september 2009 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het liefst opsluiten. Veel beter.
Daarom is de emigratie ook gestegen.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, want die andere boerderij wilt ze niet. De mensen die het hardst roepen dat ze naar het buitenland gaan doen dat niet. Of ze zijn met vijf jaar terug omdat het ze hard is tegengevallen. Er wordt hier wel heel luchtig over gedaan maar emigreren is een gigantische stap die voor de meeste mensen amper meer te doen is na ruwweg de 27 vanwege gezin e.d.
Je bedoelt op deze manier?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Scheer iedereen maar weer eens over 1 kam.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies!
Het probleem is nou juist de uittocht van de afgestudeerden, die veelal niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Die zijn zeer mobiel en die lok je wel degelijk met een hoger netto salaris.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
[..]
Het fabeltje dat mensen hun kinderen van school gaan halen en gaan emigreren omdat ze in een buurland wat meer kunnen verdienen gaat er bij mij niet in. En als die mensen er wel zijn: pleur maar op als het je alleen om de centen te doen is. Niemand is onmisbaar.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker als je je als kenniseconomie wil profileren moet je zorgen dat de kwaliteit van het onderwijs veel hoger gaat worden op alle gebieden.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:18 schreef axis303 het volgende:
[..]
Het probleem is nou juist de uittocht van de afgestudeerden, die veelal niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Die zijn zeer mobiel en die lok je wel degelijk met een hoger netto salaris.
Niet in mijn sociale omgeving die uit voornamelijk hoger opgeleiden bestaat.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:18 schreef axis303 het volgende:
[..]
Het probleem is nou juist de uittocht van de afgestudeerden, die veelal niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Die zijn zeer mobiel en die lok je wel degelijk met een hoger netto salaris.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:59 schreef marcodej het volgende:
Kunnen we het weer over het debat hebben?
Dat is niet echt een argument, een kleine sample-size.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef ErikT het volgende:
[..]
Niet in mijn sociale omgeving die uit voornamelijk hoger opgeleiden bestaat.
Een quote uit een recent interview met Doekle Terpstra.quote:Doekle Terpstra is bezorgd over 'braindrain'. Nederland is op kennisniveau een slecht immigratieland en een goed emigratieland. Van alle hoogopgeleiden in Nederland verdwijnt 10 procent naar het buitenland. 4 Procent komt uit het buitenland naar hier. Hij baseerde zich op cijfers van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO).
En het gaat over een maand extra per jaar, waar hebben we 't over zeg...quote:Op donderdag 17 september 2009 12:25 schreef justanick het volgende:
Agnes Kant maakt nu een leuk punt over de AOW. Ze snapt alleen niet waarom 55+'ers nauwelijks aan de bak komen.
WAOquote:Op donderdag 17 september 2009 12:25 schreef Enfermera het volgende:
Agnes KantOver dat mensen van 55+ zich een ons kunnen solliciteren en het toch niet lukt.
En dan JP: Ja, Duitsland kiest ook voor WAO naar 67 jaar!
Ja, lul, dan weet je toch nog niet wat het effect is!
Aah. Dan komt nu jouw argument uit een grootschalig onderzoek?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:25 schreef axis303 het volgende:
[..]
Dat is niet echt een argument, een kleine sample-size.
Hier in de Randstad in ieder geval welquote:Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef ErikT het volgende:
[..]
Niet in mijn sociale omgeving die uit voornamelijk hoger opgeleiden bestaat.
Kijk, nu komen we ergens.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hier in de Randstad in ieder geval wel.
Overigens gaat het niet puur alleen om die ene euro meer in het buitenland; 9 van de 10 keer zal een hoger salaris samen gaan met een interessantere, leukere baan in wellicht een leuker land om te wonen.
En inderdaad om de mensen tussen de 25 en 33, die nog totaal niet gebonden zijn aan een leven in NL; ook dat worden er steeds meer.
Omdat het opblazen van een bank niet strafbaar is misschien ?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:15 schreef ASroma het volgende:
ik snap niet waarom niemand van de oppositie nog geen strafrechtelijke onderzoek heeft geeist naar de bankencrisis......
quote:Op donderdag 17 september 2009 12:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
WAO?
Het ging er volgens mij meer om dat men het verhogen van de leeftijd niet zo simpelweg met 'onzinnig' kan afdoen, als ook diverse buitenlanden ertoe overgaan.
oplichting en fraude wel.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Omdat het opblazen van een bank niet strafbaar is misschien ?
Neemt niet weg dat daar wel een oplossing voor komen.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:30 schreef DennisMoore het volgende:
Altijd die zogenaamde 'zware en kwetsbare beroepen'. Moeten we daar het beleid van laten afhangen?
Afgezien daarvan moeten regeringen ook de hand in eigen boezem steken. Vooral in de VS.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Omdat het opblazen van een bank niet strafbaar is misschien ?
Uiteraard, maar dat zegt JPB volgens mij ook.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:31 schreef marcodej het volgende:
Neemt niet weg dat daar wel een oplossing voor komen.
Dat zal wel niet veranderen.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:29 schreef Niox het volgende:
Kant. Aan de ene kant zeuren over mensen van 55+ die niet aan de bak komen, aan de andere kant vasthouden aan het rigide ontslagrecht.
Dit wordt toch eindeloos gezeik. Iedereen vindt dat hij het zwaarste werk doet, niemand kan het uiteindelijk objectief beoordelen. Hier moet je echt niet aan gaan beginnen, met 2 maten meten.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat daar wel een oplossing voor komen.
Dat is ook een beetje een kwestie van wel de lusten en niet de lasten. Als je je uitschrijft bij de Nederlandse belastingdienst, reken dan ook even de reeele kosten af van je gehele opleiding. Stufi, echte kosten van de onderwijsinstelling per student.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:18 schreef axis303 het volgende:
Nogmaals. Onze crisis staat los voor een groot deel los van de kredietcrisis die enkel maar de aanleiding is.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Afgezien daarvan moeten regeringen ook de hand in eigen boezem steken. Vooral in de VS.
Zoveel ken ik er eerlijk gezegd ook niet, uitgezonderd mezelf danquote:Op donderdag 17 september 2009 12:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hier in de Randstad in ieder geval wel.
Overigens gaat het niet puur alleen om die ene euro meer in het buitenland; 9 van de 10 keer zal een hoger salaris samen gaan met een interessantere, leukere baan in wellicht een leuker land om te wonen.
En inderdaad om de mensen tussen de 25 en 33, die nog totaal niet gebonden zijn aan een leven in NL; ook dat worden er steeds meer.
De financiële muur dus. Kunnen we net zo goed het verbieden om te emigrerenquote:Op donderdag 17 september 2009 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Iedereen is vrij, maar die miljoen+ opleidingskosten mogen dan ook wel terug.
Wij doen het omgekeerde ook natuurlijk, laten graag buitenlanders toe die al een opleiding genoten hebben om hier te komen werken en belasting te betalen.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje een kwestie van wel de lusten en niet de lasten. Als je je uitschrijft bij de Nederlandse belastingdienst, reken dan ook even de reeele kosten af van je gehele opleiding. Stufi, echte kosten van de onderwijsinstelling per student.
Leuk hoor, de opleiding van iemand tot hartchirurg verzorgen, en dan gaat hij naar het buitenland omdat hij daar 3 ton per jaar meer kan verdienen. Iedereen is vrij, maar die miljoen+ opleidingskosten mogen dan ook wel terug.
Hypocrisie inderdaad. We willen alleen hoogopgeleide immigranten, en alleen laagopgeleide emigranten.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:38 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wij doen het omgekeerde ook natuurlijk, laten graag buitenlanders toe die al een opleiding genoten hebben om hier te komen werken en belasting te betalen.
Daarnaast kan hij best 'gewoon' debatteren en heeft hij nu ook gewoon een geldig punt zonder flauwe grapjes over champagne. Inderdaad erg jammer.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Pechtold kan zich beter op een meer inhoudelijk debat richten in plaats van bepaalde personen aanvallen. De laatste tijd doet hij dat steeds vaker en dat siert hem niet.
Prima, ik zeg alleen dat als je op kosten van de belastingbetaler hoog wordt opgeleid, dat je dan die opleiding moet terugbetalen zodat anderen ook weer een hoge opleiding kunnen genieten. Of je doet dat via de belastingen, of je vertrekt en dan reken je bij vertrek af.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:38 schreef Zero2Nine het volgende:
Wij doen het omgekeerde ook natuurlijk, laten graag buitenlanders toe die al een opleiding genoten hebben om hier te komen werken en belasting te betalen.
De financiële muur dus. Kunnen we beter emigreren verbieden dat is dan wel zo duidelijk.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Prima, ik zeg alleen dat als je op kosten van de belastingbetaler hoog wordt opgeleid, dat je dan die opleiding moet terugbetalen zodat anderen ook weer een hoge opleiding kunnen genieten. Of je doet dat via de belastingen, of je vertrekt en dan reken je bij vertrek af.
Camiel Eurlings drinkt graag champagne tijdens openingen van nieuwe snelwegen en de start van nieuwe infrastructuurprojecten.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:40 schreef marcodej het volgende:
Wat heeft Pechtold toch met die champagne?
Onzin. Je kunt er ook best in differentiëren, je kunt gewoon er een studieschuld van maken die in termijnen wordt afgelost, je kunt het ook best wegstrepen tegen bijvoorbeeld EU landen waar ze dan ook belasting gaan betalen. Als dat wederzijds is, maakt het allemaal niet uit.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:43 schreef Fastmatti het volgende:
De financiële muur dus. Kunnen we beter emigreren verbieden dat is dan wel zo duidelijk.
Het houdt trouwens gewoon in dat je als je in Nederland bent geboren het land simpelweg niet meer kunt verlaten. Je wordt tenslotte gedwongen gesubsidieerd onderwijs te volgen.
Kant snapt wel meer niet.quote:
Zal die weinig champagne op hebben de laatste jaren.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef Toad het volgende:
[..]
Camiel Eurlings drinkt graag champagne tijdens openingen van nieuwe snelwegen en de start van nieuwe infrastructuurprojecten.
Dat is een leuke. Eerst vraag je enorme %en betalingen voor belasting ->quote:Op donderdag 17 september 2009 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Iedereen is vrij, maar die miljoen+ opleidingskosten mogen dan ook wel terug.
Daar is niks aan te doen. Bovendien is het een verkapt emigratieverbod en de muur om het land is de volgende stap.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar eerst lekker opgeleid worden van andermans belastingcenten, en dan op de vlucht gaan voor diezelfde belastingen, daar is niets rechtvaardigs aan en daar is ook best wat aan te doen. Het is in ieder geval geen argument.
Dat valt nog best mee. Maar hij wil graag verder de komende jaren.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zal die weinig champagne op hebben de laatste jaren.
wat is scherp???quote:Op donderdag 17 september 2009 12:47 schreef DennisMoore het volgende:
Dit is wel scherp van Halsema.
Onder het mom van economische crisis worden er wellicht allerlei andere zaken (zonder economisch effect) doorheen gedrukt.
En geeft de overheid die teruggewonnen kosten dan weer (deels) door aan de student/ouder van de student omdat ze belastingen hebben betaalt?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Prima, ik zeg alleen dat als je op kosten van de belastingbetaler hoog wordt opgeleid, dat je dan die opleiding moet terugbetalen zodat anderen ook weer een hoge opleiding kunnen genieten. Of je doet dat via de belastingen, of je vertrekt en dan reken je bij vertrek af.
Inderdaad. Mijn ouders hebben wel voor 100 kinderen de studie betaald en ik zou niet mogen emigreren?quote:Op donderdag 17 september 2009 12:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is een leuke. Eerst vraag je enorme %en betalingen voor belasting ->
met die belasting subsidieert de overheid onder andere de kinderen van deze belasting afdragers ->
en vervolgens claimen dat als die kinderen naar het buitenland gaan dat het het geld van de overheid was
Hij laat altijd iedereen druk doen, en als de storm overgewaaid is, komt hij altijd met een terecht punt dat nog niemand genoemd is. Hulde voor de man.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:47 schreef axis303 het volgende:
Van der Vlies denkt altijd even net iets verder door, toch wel een goed kamerlid los van zijn gedachtes.
Vaagquote:Op donderdag 17 september 2009 12:49 schreef msnk het volgende:
Mijn TV loopt geloof ik een minuut achter
De opmerking waar DennisMoore naar verwijst begon hier namelijk pas nadat hij gepost had
jaja offtopic, maar het is gewoon kut
Je zou eventueel een punt hebben als je de keuze hebt om of de subsidie aan de universiteit en student te weigeren of deze te accepteren als lening. En als je deze weigert moet je (en je ouders, beide - want ook de student betalt belasting in de vorm van BTW) ook een korting in belasting afdracht krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Je kunt er ook best in differentiëren, je kunt gewoon er een studieschuld van maken die in termijnen wordt afgelost, je kunt het ook best wegstrepen tegen bijvoorbeeld EU landen waar ze dan ook belasting gaan betalen. Als dat wederzijds is, maakt het allemaal niet uit.
Maar eerst lekker opgeleid worden van andermans belastingcenten, en dan op de vlucht gaan voor diezelfde belastingen, daar is niets rechtvaardigs aan en daar is ook best wat aan te doen. Het is in ieder geval geen argument.
Hij heeft een 200Hz-scherm en jij een 70Hz..quote:Op donderdag 17 september 2009 12:49 schreef msnk het volgende:
Mijn TV loopt geloof ik een minuut achter
De opmerking waar DennisMoore naar verwijst begon hier namelijk pas nadat hij gepost had
jaja offtopic, maar het is gewoon kut
http://www.nuzakelijk.nl/prinsjesdag-2009/quote:Op donderdag 17 september 2009 12:52 schreef swarmahoer het volgende:
wat heb ik gemist tot nog toe?
Korte samenvatting: Balkenende wordt aangevallen op het feit / de perceptie dat het kabinet nog geen ruk heeft gedaan, Balkenende ontwijkt alles en beantwoord eigenlijk geen enkele vraag.quote:
Dat had ik ook bekeken, maar die loopt nog meer achterquote:Op donderdag 17 september 2009 12:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vaag.
Ik zit in een klein venstertje via www.politiek24.nl te kijken.
Je moet het natuurlijk wel netjes doen. Als je gaat studeren dan krijg je daarvan de rekening meteen gepresenteerd. Een deel krijg je voorwaardelijk, en een deel is gewoon een lening zoals nu. Voorwaarde voor het krijgen is dat je in Nederland belasting afdraagt, doe je dat niet dan moet er afgerekend worden, tenzij....quote:Op donderdag 17 september 2009 12:51 schreef Zith het volgende:
Je zou eventueel een punt hebben als je de keuze hebt om of de subsidie aan de universiteit en student te weigeren of deze te accepteren als lening.
De financiële muur dus. Verbied emigratie dan gewoon en doe het niet via de achterdeur.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk wel netjes doen. Als je gaat studeren dan krijg je daarvan de rekening meteen gepresenteerd. Een deel krijg je voorwaardelijk, en een deel is gewoon een lening zoals nu. Voorwaarde voor het krijgen is dat je in Nederland belasting afdraagt, doe je dat niet dan moet er afgerekend worden, tenzij....
zoals we gewend zijn van hem dusquote:Op donderdag 17 september 2009 12:53 schreef justanick het volgende:
[..]
Korte samenvatting: Balkenende wordt aangevallen op het feit / de perceptie dat het kabinet nog geen ruk heeft gedaan, Balkenende ontwijkt alles en beantwoord eigenlijk geen enkele vraag.
niet zon klein beetje ookquote:Op donderdag 17 september 2009 12:57 schreef DennisMoore het volgende:
Nu de Kennis & Innovatie nog effe afraffelen.
Staat in twee delen iig op dumpert geloof ik.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:58 schreef kree het volgende:
is dat Wilders stuk al ergens online terug te kijken?
Zie net de eerste minuten van hem op youtube (geniaal weer met die auto vergelijking) maar de rest staat er nog niet op.
Nee. Er is sowieso weinig entertainment op dat vlak. Daarnaast is 'slappe zak' een betere omschrijving voor J.P.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:56 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
zoals we gewend zijn van hem dus![]()
is het woord draaikonten al genoemd?
Nee hoor, gewoon geen financiele glijbaan. Een freeloaders regeling, die het pad naar het buitenland weer horizontaal legt.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:56 schreef Fastmatti het volgende:
De financiële muur dus.
Het heeft niks met emigratie te maken, alleen met de echte studiekosten. Iedereen die in Nederland zijn opleiding heeft genoten en daar werkt draagt daar aan bij, als je dan toevallig in het buitenland wilt gaan werken is dat prima, maar moet het in je geinvesteerde geld op een andere manier terug.quote:Verbied emigratie dan gewoon en doe het niet via de achterdeur.
Is ook niet moeilijk met zo'n antwoord. Maar het is zo zinloos allemaal, eigenlijk. PvdA en CDA gaan echt niet het kabinet afvallen..quote:Op donderdag 17 september 2009 13:00 schreef justanick het volgende:
Hoppa, Rutte maakt even gehakt van het antwoord van J.P.
Ik ben het daar niet mee eens.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:03 schreef wise het volgende:
Die JP![]()
die wordt afgemaakt
edit HAahah. JP wordt wéér op zijn plek gezet
![]()
Ben je nu echt achterlijk ofzo? Het is gewoon een verbod op emigratie, want het is onmogelijk de tienduizenden euro's terug te betalen als je naar een land buiten de EU gaat. Simpelweg omdat de lonen lager zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon geen financiele glijbaan. Een freeloaders regeling, die het pad naar het buitenland weer horizontaal legt.
[..]
Het heeft niks met emigratie te maken, alleen met de echte studiekosten. Iedereen die in Nederland zijn opleiding heeft genoten en daar werkt draagt daar aan bij, als je dan toevallig in het buitenland wilt gaan werken is dat prima, maar moet het in je geinvesteerde geld op een andere manier terug.
Misschien moeten jullie er even een speciaal topic over openen.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:06 schreef Fastmatti het volgende:
Ben je nu echt achterlijk ofzo? Het is gewoon een verbod op emigratie, want het is onmogelijk de tienduizenden euro's terug te betalen als je naar een land buiten de EU gaat. Simpelweg omdat de lonen lager zijn.
Die vraag is al behandeld.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:07 schreef Fastmatti het volgende:
Grote vraag is natuurlijk of JP naar Europa gaat of niet.
Die opleiding van jou kan niet meer dan 100 euro waard zijn, dus waar doe je moeilijk over?quote:Op donderdag 17 september 2009 13:06 schreef Fastmatti het volgende:
Ben je nu echt achterlijk ofzo? Het is gewoon een verbod op emigratie, want het is onmogelijk de tienduizenden euro's terug te betalen als je naar een land buiten de EU gaat. Simpelweg omdat de lonen lager zijn.
Omdat de voorzitter bepaald wie er aan het woord mag.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:08 schreef Kadesh het volgende:
Waarom moeten ze eigenlijk via de voorzitter spreken?
Om de discussie minder persoonlijk te maken.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:08 schreef Kadesh het volgende:
quote:Op donderdag 17 september 2009 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die opleiding van jou kan niet meer dan 100 euro waard zijn, dus waar doe je moeilijk over?
Dat komt dat het debat ten goede, aldus de voorzitter ongeveer 2 uur geleden.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:08 schreef Kadesh het volgende:
En daarmee staat er een streep door het optreden van Rutte en Pechtold, die toch smaakmakers waren.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Om de discussie minder persoonlijk te maken.
Gelul, alle vrijheid, maar je moet betalen voor datgene waar je uitsluitend zelf van profiteert.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:09 schreef Fastmatti het volgende:
Jij propageert hier DDR-praktijken. De volgende stap is een fysieke muur en daarna executies aan de grens.
Niemand heeft daar een keuze in. Eerst pakt de Staat een enorm aandeel van het inkomen van je ouders af. Vervolgens kunnen die jouw studie niet zo betalen dus moet de Staat de opleiding financieren. Vervolgens komt er een verbod op emigratie omdat dit profiteren isquote:Op donderdag 17 september 2009 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelul, alle vrijheid, maar je moet betalen voor datgene waar je uitsluitend zelf van profiteert.
Daar gaat het niet om. De motie is blijkbaar aangenomen, dan moet deze ook uitgevoerd worden. Klaar. Wat dit met onderwijs te maken had ontgaat me ook een beetje.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:13 schreef justanick het volgende:
inperken van de macht van aandeelhuders? Wat heeft dat met onderwijs te maken?
Edit: bijzonder kortzichtig voorstel van de SP. Enerzijds klagen over de hoge salarissen en bonuscultuur, anderzijds de aandeelhouders niet de tools willen geven om dat gewoon weg te stemmen. Vaaggggg
Als jij naar het buitenland vertrekt is dat in ieder geval geen braindrain.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
Niemand heeft daar een keuze in. Eerst pakt de Staat een enorm aandeel van het inkomen van je ouders af. Vervolgens kunnen die jouw studie niet zo betalen dus moet de Staat de opleiding financieren. Vervolgens komt er een verbod op emigratie omdat dit profiteren is
Dit zal eindigen in executies aan de grens. Dat zien we in alle landen die dit soort systemen toepassen.
Ik discussieer niet met socialisten.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij naar het buitenland vertrekt is dat in ieder geval geen braindrain.
quote:Op donderdag 17 september 2009 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Als jij naar het buitenland vertrekt is dat in ieder geval geen braindrain.
Jullie kunnen met dat gekibbel zo de Kamer inquote:Op donderdag 17 september 2009 13:17 schreef Fastmatti het volgende:
Ik discussieer niet met socialisten.
Wat je naar mij hebt geroepen kwalificeert evenmin als discussieren.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:17 schreef Fastmatti het volgende:
Ik discussieer niet met socialisten.
Ik vind het wel meevallen eigelijk. Jij laat je te veel charmeren door de vragen van oppositiepartijen. Tegen plannen aan trappen is altijd makkelijker dan plannen maken. Bovendien kan je jezelf niet voorbereiden op persoonlijke aanvallen zoals "je besteedt niet genoeg aandacht aan innovatie en je gebruikt je machtspositie niet om bedrijven een duwtje in de rug te geven" . Hoe zou jij je daar op verdedigen? Ik zeg niet dat ik het eens ben met balkenende, totaal niet zelfs. Maar het is een debat waar iemand zijn plannen moet verdedigen, dan kom je als oppositie altijd sterker over.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:03 schreef wise het volgende:
Die JP![]()
die wordt afgemaakt
edit HAahah. JP wordt wéér op zijn plek gezet
![]()
De houding van Balkenende helpt daarbij wel, hoor. Daarnaast heeft Pechtold wel degelijk alternatieve plannen gemaakt en Rutte gaf zelfs suggesties tijdens het debat. Natuurlijk heb je op zich gelijk met je punt, maar ik vond wel dat Balkenende, wederom, zwak overkwam.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:20 schreef kanmenietschelen het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen eigelijk. Jij laat je te veel charmeren door de vragen van oppositiepartijen. Tegen plannen aan trappen is altijd makkelijker dan plannen maken. Bovendien kan je jezelf niet voorbereiden op persoonlijke aanvallen zoals "je besteedt niet genoeg aandacht aan innovatie en je gebruikt je machtspositie niet om bedrijven een duwtje in de rug te geven" . Hoe zou jij je daar op verdedigen? Ik zeg niet dat ik het eens ben met balkenende, totaal niet zelfs. Maar het is een debat waar iemand zijn plannen moet verdedigen, dan kom je als oppositie altijd sterker over.
Klopt, maar dit keer zijn er geen helemaal geen plannenquote:Op donderdag 17 september 2009 13:20 schreef kanmenietschelen het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen eigelijk. Jij laat je te veel charmeren door de vragen van oppositiepartijen. Tegen plannen aan trappen is altijd makkelijker dan plannen maken.
Ik vind hem anders totaal niet goed verdedigen. Eerder zwak dan sterk.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:20 schreef kanmenietschelen het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen eigelijk. Jij laat je te veel charmeren door de vragen van oppositiepartijen. Tegen plannen aan trappen is altijd makkelijker dan plannen maken. Bovendien kan je jezelf niet voorbereiden op persoonlijke aanvallen zoals "je besteedt niet genoeg aandacht aan innovatie en je gebruikt je machtspositie niet om bedrijven een duwtje in de rug te geven" . Hoe zou jij je daar op verdedigen? Ik zeg niet dat ik het eens ben met balkenende, totaal niet zelfs. Maar het is een debat waar iemand zijn plannen moet verdedigen, dan kom je als oppositie altijd sterker over.
Nee hoor, het was alleen religieusquote:Op donderdag 17 september 2009 13:25 schreef De_Hertog het volgende:
Iets luchtigs voor in de pauze:
[ afbeelding ]
Stiekem toch wel een sterk punt
Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat hij op weinig inhoudelijke punten een goed onderbouwd weerwoord heeft, waardoor het lijkt dat hij niet goed voorbereid is op de inhoudelijke kritiek die hij wel had kunnen verwachten. Aan de andere kant laat hij zich niets in de mond praten en geeft hij niet zomaar toe aan de oppositie.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:23 schreef wise het volgende:
[..]
Ik vind hem anders totaal niet goed verdedigen. Eerder zwak dan sterk.
Daar staat toch geen sterke leider die zijn plannen verdedigt en ergens voor staat? Slappe hap.
Het punt is dat ook allerlei mensen hoofdbedekking dragen om andere redenen, en ik denk dat het nog lastig wordt om dat onderscheid duidelijk te krijgenquote:Op donderdag 17 september 2009 13:28 schreef Meddo het volgende:
[..]
Nee hoor, het was alleen religieus
Laat mij raden; jij hebt alleen ervaring met manangers uit jouw telfoonwinkeltje of callcenter?quote:Op donderdag 17 september 2009 11:32 schreef ethiraseth het volgende:
Ga nou niet weer opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:35 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Laat mij raden; jij hebt alleen ervaring met manangers uit jouw telfoonwinkeltje of callcenter?
Je hebt duidelijk geen verstand van zaken! Manangers hebben juist de hele werkstructuur gemaakt die de werkenemers die jij noemt zo goed zouden kennen.
ik denk dat wilders meer een punt wil maken dat je voor de meest belachelijke dingen een tax hebt tegenwoordig.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het punt is dat ook allerlei mensen hoofdbedekking dragen om andere redenen, en ik denk dat het nog lastig wordt om dat onderscheid duidelijk te krijgen
Ik zie dat het topic inderdaad al ver voorbij dat punt is. Mijn excusesquote:Op donderdag 17 september 2009 13:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ga nou niet weer opnieuw beginnen.
verdomme heb ik die gemistquote:Op donderdag 17 september 2009 13:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
D'r was net een samenvatting met hoogtepunten en grapjes enzo, o.a. het Nietje van Pechtold.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |