abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 09:10:29 #1
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72830410
Ik heb een probleem met de Arbo-Arts.
Ik ben al sinds April in de ziektewet.
Ik klaag al 4 jaar over enorme rugpijn (ook meerdere malen thuis voor gezeten & fysio voor gehad) maar mijn huisarts wuifde dit af. Dit jaar heeft hij mij eindelijk naar het ziekenhuis gestuurd voor een rontgen en een mri.
Blijkt dus gewoon dat ik een hernia heb en 2 versleten tussenwervelschijven.

De neurochirurg gaf mij als advies ander werk te gaan doen want zittend (administratief) werk was funest voor mij. Dit heb ik ook aangegeven aan mijn baas. Groot bedrijf, veel nevenbedrijven. Inmiddels heb ik te horen gekregen dat er helemaal nergens maar dan ook nergens een andere functie beschikbaar was en dat ik nog drie opties had. Ontslagregeling via UWV, onderling akkoord of contractontbinding via het kantongerecht. Ze hadden het wel gehad met me.

Omdat ik halve dagen werk, heb ik het onderlinge akkoord moeten afwijzen. Dit omdat ik dan geen recht behoudt op een ww uitkering (navraag gedaan bij UWV & Juridisch Loket). Nu ligt de bal weer bij het bedrijf en zal ik het wss het hele kantongerecht procedure en al moeten doorlopen.

Nu moest ik gister naar de arbo arts, en deze man besloot mij met ingang van maandag weer hele dagen te laten werken. Ondanks zijn eerdere mening dat er geen passend werk voor mij was, en zitten een hevige beperking was, was hij nu 180 graden bijgedraaid en het had nu lang genoeg geduurt, adm.werk was prima werk voor een "zere" rug. Genoeg afwisseling, kon lopen zitten staan. Ik zei hem dat ik halve dagen net volhield om nog enigszins daarna normaal te functioneren, hem ook uitgelegd dat door een nieuw systeem er geen afwisseling is, alleen maar muis- en beeldschermwerk, (zelfs geen papierwerk, printjes maken etc. niets) maar daar had meneer lak aan. Ik moest maar elk half uur een rondje gaan lopen... leuk en wel, maar in praktijk werkt dat niet. Ik loop nu elk uur weg, en vind het al vervelend voor de mensen die gewoon doorwerken moeten. (en dan is dit niet eens mijn afdeling, ik ben op een ander kantoor gedumpt onder t mom van "meer bewegingsvrijheid" maar in werkelijkheid ben ik niet meer welkom op mijn eigen afdeling.)

Ik zit dus nu met een groot probleem.
Ik weet van mezelf dat halve dagen net wil.
Ik wil niet het risico te lopen die laatste paar weken dat ik hier nog ben, god mag weten wanneer en hoe ik mijn ontslag krijg, ik mijn rug weer verknooi, wel een operatie moet, en geen tussenwervelschijven meer over heb. Tevens kom ik straks in de ww.
Als ik niet kan functioneren ivm weer hevige rugklachten, kan ik niet solliciteren naar een andere baan. Iets wat ik kostte wat kost wil voorkomen.En wat als ik het niet volhoudt, want ik weet zeker dat ik dat niet ga doen, dan moet ik me weer ziek meldden, wat zal dan zo'n kantonrechter oid zeggen???? Ik wil gewoon een andere baan hierna, 1 waarbij ik niet de hele dag hoef te zitten, en niet eens mijn maanden ww op te hoeven maken... Ben hier ook al druk naar op zoek.

Ik ben het dus echt niet eens met de arbo.
Ik weet dat ik een deskundigen oordeel bij het UWV kan aanvragen, maar dat kost me én weer geld, en ontslag krijg ik toch al.. (ook al zou het niet meer op grond van "geen passende functie beschikbaar" zijn, want volgens arbo is mijn werk ineens wel heel passend. Maar dan vinden ze wel een andere reden om mij er uit te werken. Die bal is afgetrapt, hij zal hoe dan ook in het net belandden)
Iemand tips hoe ik dit nu aan pak?

(sorry voor het onwijs lange verhaal

[ Bericht 0% gewijzigd door sjerren op 17-09-2009 11:28:43 (Leesbaarheid aangepast ;)) ]
(__/)
(='.'=)
(")_(") http://www.whoopsiedaisy.nl
~ My room is not messy; It's an obstacle course designed to keep me fit!
  donderdag 17 september 2009 @ 09:12:45 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72830461
Ben je lid van de vakbond?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:13:38 #3
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72830478
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:12 schreef Lienekien het volgende:
Ben je lid van de vakbond?
Nee en heb ook geen rechtsbijstand verzekering.
Ook nog een nadeel, ik heb geen CAO.
Ik werk nog bij een bedrijf wat met niet-CAO-personeel werken mag :s
(__/)
(='.'=)
  donderdag 17 september 2009 @ 09:13:52 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72830481
Zolang jij zorgt dat je je aanbied voor arbeid wat met redelijkheid te doen is voor jouw "blessure", zit je goed. Zodra je werk gaat weigeren zonder een goede onderbouwing, gooi je je eigen ruiten in.

Een second opinion is dus zeer zeker wel verstandig!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 17 september 2009 @ 09:16:25 #5
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72830530
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:13 schreef Bootje84 het volgende:
Zolang jij zorgt dat je je aanbied voor arbeid wat met redelijkheid te doen is voor jouw "blessure", zit je goed. Zodra je werk gaat weigeren zonder een goede onderbouwing, gooi je je eigen ruiten in.

Een second opinion is dus zeer zeker wel verstandig!
Er is dus geen ander werk dan wat ik nu doe.
En dit houd ik net een halve dag vol.
En die halve dagen ben ik al mee akkoord gegaan onder protest om mijn goeie wil te tonen.
Een week erna kreeg ik mijn ontslag opties. So much for good will
(__/)
(='.'=)
  donderdag 17 september 2009 @ 09:19:50 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72830599
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:16 schreef sjerren het volgende:

[..]

Er is dus geen ander werk dan wat ik nu doe.
En dit houd ik net een halve dag vol.
En die halve dagen ben ik al mee akkoord gegaan onder protest om mijn goeie wil te tonen.
Een week erna kreeg ik mijn ontslag opties. So much for good will
Maak een dossier aan met alle correspondentie. dit zal jouw baas ook doen. Beetje achterliggende informatie voor bij de kantonrechter. Dit gaat namelijk gewoon gebeuren. Ik heb geen glazen bol, maar je kan er gif op innemen dat je baas van je af wil.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_72830686
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:13 schreef sjerren het volgende:

[..]

Nee en heb ook geen rechtsbijstand verzekering.
Ook nog een nadeel, ik heb geen CAO.
Ik werk nog bij een bedrijf wat met niet-CAO-personeel werken mag :s
Dan kan de CAO nog steeds wel van toepassing zijn, heeft je werkgever wel getekend bij een CAO?
Hmm, Nutella.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:29:16 #8
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72830802
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:19 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Maak een dossier aan met alle correspondentie. dit zal jouw baas ook doen. Beetje achterliggende informatie voor bij de kantonrechter. Dit gaat namelijk gewoon gebeuren. Ik heb geen glazen bol, maar je kan er gif op innemen dat je baas van je af wil.
Heb ik ook al gedaan.
Heb alle correspondentie van zowel hoofd PZ alswel de arbo in 1 map bij elkaar.
(__/)
(='.'=)
  donderdag 17 september 2009 @ 09:30:05 #9
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72830817
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:24 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Dan kan de CAO nog steeds wel van toepassing zijn, heeft je werkgever wel getekend bij een CAO?
Ik zou het werkelijk waar niet weten. En weet ook niet hoe ik hier achterkom.
Bij mijn contract zit alleen een soort regelement voor niet-CAO-personeel.
That's it...
(__/)
(='.'=)
  donderdag 17 september 2009 @ 09:32:58 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72830883
Je hebt goed juridisch advies nodig. Helaas van de vakbond en de rechtsbijstand. Ik zou alsnog wel proberen of de vakbond iets voor je wil betekenen. Zo niet, dan ga ik ervan uit dat je geen dikke portemonnee hebt, ga dan eens gratis advies inwinnen bij het Juridisch loket.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:38:03 #11
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72830995
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:32 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt goed juridisch advies nodig. Helaas van de vakbond en de rechtsbijstand. Ik zou alsnog wel proberen of de vakbond iets voor je wil betekenen. Zo niet, dan ga ik ervan uit dat je geen dikke portemonnee hebt, ga dan eens gratis advies inwinnen bij het Juridisch loket.
Heb alle gratis advies beurten gehad bij het Juridisch Loket. Zelfs nog 1 afspraak meer. Vanaf nu zal ik moeten gaan betalen.
Het advies wat ik heb ingewonnen was gegrond op alles wat afspeelde vóór het advies van de arbo-arts gister. Ik wist precies wat wel, wat niet, etc.
Nu is het net of ik weer van voren af aan moet beginnen en het is extreem vermoeiend.

Dat ik ontslag krijg, etc. etc. weet ik allemaal wel, en weet ik hoe bv het kantongerecht in zijn werk gaat. Hierover heb ik mij gelukkig genoeg over laten inlichten.

Ik moet gewoon weten wat wijsheid is mbt wel of niet die volledige dagen gaan werken, ook al weet ik dat dit lichamelijk slopend is.
(__/)
(='.'=)
pi_72831494
Je moet misschien toch voor dat deskundigen advies gaan van het UWV. Ik weet niet wat het waard is, maar je staat met de rug tegen de muur op dit moment.

Overigens kunnen ze je er niet zo makkelijk uitwerken met een 'andere reden'. De kantonrechter zal zeker naar je medische achtergrond kijken in dit geval.

Ook belangrijk is dat je werkgever voldoende maatregelen heeft genomen toen jij aangaf dat je rugproblemen had. Je hebt al 4 jaar last, maar zit sinds april in de ziektewet. Had je het voor april ook al aangegeven dat je rugproblemen had? Hebben ze daar iets mee gedaan?
  donderdag 17 september 2009 @ 10:06:42 #13
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72831756
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:57 schreef Duikelaar het volgende:
Je moet misschien toch voor dat deskundigen advies gaan van het UWV. Ik weet niet wat het waard is, maar je staat met de rug tegen de muur op dit moment.

Overigens kunnen ze je er niet zo makkelijk uitwerken met een 'andere reden'. De kantonrechter zal zeker naar je medische achtergrond kijken in dit geval.

Ook belangrijk is dat je werkgever voldoende maatregelen heeft genomen toen jij aangaf dat je rugproblemen had. Je hebt al 4 jaar last, maar zit sinds april in de ziektewet. Had je het voor april ook al aangegeven dat je rugproblemen had? Hebben ze daar iets mee gedaan?
In die 4 jaar hebben zowel ik, als de werkgever niet geweten waar het weg kwam.
Ik heb al een aangepaste stoel gekregen omdat ik toen met pols+schouder ontstekingen te kampen had. Die is zo afgesteld dat ook mijn rug ontzien zou worden.
Pas dit jaar is bekend geworden dat ik een hernia + versleten tussenschijven had.
Nadat dit bekend is gemaakt, en ik kenbaar heb gemaakt dat de neurochirurg gezegd had dat zittend werk in mijn geval niet goed was, zou het werk kijken naar een andere functie.
Deze functie is niet aanwezig, en kan ook niet gecreerd worden volgens hun.
Dit met als resultaat dat hun vinden genoeg energie en tijd in mij gestopt te hebben, en zogenaamd alle mogelijke opties te hebben overwogen. Hun zeggen gewoon, dit kan jij niet meer, dit heb jij aangegeven, wij hebben alles in ons werk gedaan, dan rest ons alleen nog afscheidt te nemen.
Al werk ik nu halve dagen, en dus a.s. maandag hele dagen, ik wordt gedumpt op een ander kantoor omdat hun van mening zijn dat ik daar meer bewegingsvrijheid heb als op mijn eigen.
Ik zou hier meer kunnen lopen. Ja ik kan hier inderdaad een eeuwigheid in de rondte lopen omdat deze mensen niets met mij van doen hebben, maar dit was een tijdelijke oplossing. Tevens is dat eeuw in de rondte lopen echt compleet zinloos, omdat ik gewoon loop zonder dat het ook maar iets met mijn wzh te maken heeft. Mijn wzh bestaat namelijk écht alleen nog maar uit muis- en beeldschermwerk. Het nieuwe systeem scant al het papierwerk in en vanaf dat moment moet je alles vanaf de pc doen. Dus ook al heb ik een andere werkplek, ik doe hetzelfde werk. Erger nog, doordat hun van mening zijn dat ik na zo'n lange ziektetijd ook compleet achterlijk ben geworden, mag ik maar 1 tak van de facturen oppakken. Wat dus alleen maar klik, klik, klik inhoudt :s
Het inscannen gebeurd dus op dat andere kantoor. Heb ik ook niets meer mee van doen.
(__/)
(='.'=)
pi_72832126
Ik ben bang dat je weinig kan doen, je kunt overwegen je weer ziek te melden als je het echt niet meer trekt. Zeker met je hernia diagnose kan je arbo arts niet met droge ogen beweren bij de kantonrechter dat jij geschikt was om hele dagen te werken.
Hoe lang heb je bij deze werkgever gewerkt?

Niet vergeten dat zowel je PZ'er als de arbo arts door je baas betaald worden dus daar kun je weinig van verwachten. Er wordt op dit moment een dossier tegen je opgebouwd en ze gaan je eruit werken doormiddel van deze pesterijtjes en door evt. werkweigering.
Ik zou UWV advies inwinnen, koppig volhouden tot het niet meer kan, dan ziek melden en aan laten komen op de kantonrechter.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72832131
Ben je inmiddels al op zoek naar ander werk dat je wel volledige dagen kunt doen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 17 september 2009 @ 10:35:53 #16
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72832595
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:19 schreef Deetch het volgende:
Ik ben bang dat je weinig kan doen, je kunt overwegen je weer ziek te melden als je het echt niet meer trekt. Zeker met je hernia diagnose kan je arbo arts niet met droge ogen beweren bij de kantonrechter dat jij geschikt was om hele dagen te werken.
Hoe lang heb je bij deze werkgever gewerkt?

Niet vergeten dat zowel je PZ'er als de arbo arts door je baas betaald worden dus daar kun je weinig van verwachten. Er wordt op dit moment een dossier tegen je opgebouwd en ze gaan je eruit werken doormiddel van deze pesterijtjes en door evt. werkweigering.
Ik zou UWV advies inwinnen, koppig volhouden tot het niet meer kan, dan ziek melden en aan laten komen op de kantonrechter.
Ik werk hier nu 8 jaar. Dubbel zo lullig dus eigenlijk.
Ik vertrouw hoofd pz voor geen meter. Je hebt nog nooit zo'n onpersoonlijk en zakelijk iemand meegemaakt. Hij is ook degene die met meerdere dingen de doorslag geeft.
Mijn afd.hoofd heeft dat lef geeneens.
Ik weet dat ze het op die manier willen gaan doen, daarom vroeg ik mij ook af of ik geen gezeur ga krijgen als ik straks weer hele dagen thuis kom te zitten als ik het gewoon echt niet meer trek. Ik heb me nu voorgenomen het zolang mogelijk vol te houden, dit om straks bij het kantongerecht ook aan te kunnen geven dat ik heus bereidt ben geweest. Dat ik onder protest het advies van de arbo maar heb overgenomen, omdat ik niet beter wist dan dat dit bindend is. Al ben ik als de dood straks weer lichamelijk helemaal kapot te zijn. Ik kan idd het UWV nog wel een keer bellen. Die hebben mij toen ook aardig wat info gegeven.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:19 schreef Deetch het volgende:
Ben je inmiddels al op zoek naar ander werk dat je wel volledige dagen kunt doen?
Jeps, ik kijk heel veel op het internet naar én hier in de woonplaats alswel omgeving vd woonplaats. Maar aangezien ik dus iets compleet anders moet gaan doen, valt dit best tegen.We leven op dit moment niet in een tijd waarin bedrijven lef durven te hebben.
(__/)
(='.'=)
pi_72832738
Ik zie dat anderen het ook al zeiden, maar ik zou een second opinion overwegen. Het is vreemd dat zo'n arbo-arts ineens 180 omdraait. Dat is dermate dubieus dat een second opinion op zijn plaats is. Je zou zelfs kunnen overwegen om een klacht tegen die arbo-arts in te dienen, omdat hij nu een verhaal vertelt dat 180 graden anders is dan wat je eerst te horen kreeg.
pi_72833554
Ik vind het niet erg dat het verhaal lang is, maar een indeling in alinea's zou het leesgemak toch verbeteren.
Ik ben nu halverweg gestopt met lezen
  donderdag 17 september 2009 @ 11:30:20 #19
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72834164
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:10 schreef Heider00sje het volgende:
Ik vind het niet erg dat het verhaal lang is, maar een indeling in alinea's zou het leesgemak toch verbeteren.
Ik ben nu halverweg gestopt met lezen

Haha ja sorry, je hebt gelijk, het leest niet echt makkelijk.
Komt doordat het me allemaal erg hoog zit, en het allemaal van me aftypen wil.
Dan let je niet echt meer op typo's, alinea's etc etc haha.

Zo beter?
(__/)
(='.'=)
  donderdag 17 september 2009 @ 11:52:17 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72834810
Even voor de TS

maak je borst maar nat

Ik heb het zelfde onder vonden allemaal en ben onderhand al 15 jaar bezig met deze hele gang van zaken..
nergens wordt je op het laatst serieus genomen.

Zelf hier zo erg dat toen ik voor het eerst uitviel met een Burn out zijn ze er al vol in gegaan..
deze beoordelingen van toen handhaven ze nu nog.
daarover heen een zware hernia gehad ...
En nog wat andere beroepsziektes...

Zelf een Rechtszaak gewonnen van mijn huidige werkgever.

ik zit al van af 1996 in het re-integratie project om weg te gaan .....

dus maak je nog geen zorgen het kan nog erger
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72835596
Waarom doe je niet wat de arbo-arts adviseerd?

Hij zegt duidelijk, ga elk half uur even lopen, voor de afwisseling. Wat een uitstekend advies is bij rugklachten. Jij doet dit elk uur, maar voelt je dan bezwaard t.o.v. je collega's. Op dit moment ben jij de beperkende factor m.b.t. het terugkeren op de werkplaats. NIET de arbo-arts. Dat jij als leek aan zijn kennis en expertise op dit gebied twijfeld is grofgezegd nogal dom. De arbo-arts is er zowel voor de werkgever als voor de werknemer. Jij wilt toch ook zo snel mogelijk weer goed en wel aan het werk lijkt mij? Of zit je liever thuis te mekkeren? want reken er maar op dat je klachten dan zeker niet zullen verdwijnen.
Fingerspitzgefühl
  donderdag 17 september 2009 @ 12:23:02 #22
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72835647
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:52 schreef RAVW het volgende:
Even voor de TS

maak je borst maar nat

Ik heb het zelfde onder vonden allemaal en ben onderhand al 15 jaar bezig met deze hele gang van zaken..
nergens wordt je op het laatst serieus genomen.

Zelf hier zo erg dat toen ik voor het eerst uitviel met een Burn out zijn ze er al vol in gegaan..
deze beoordelingen van toen handhaven ze nu nog.
daarover heen een zware hernia gehad ...
En nog wat andere beroepsziektes...

Zelf een Rechtszaak gewonnen van mijn huidige werkgever.

ik zit al van af 1996 in het re-integratie project om weg te gaan .....

dus maak je nog geen zorgen het kan nog erger
ooookay.... hoopvol
(__/)
(='.'=)
  donderdag 17 september 2009 @ 12:32:55 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72835916
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:23 schreef sjerren het volgende:

[..]

ooookay.... hoopvol
ach gewoon in prive er niet veel bij stil staan en veel afleiding zoeken ..
dat is het beste .. werkgevers en werknemers kunnen vervangen worden .. je rug niet ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72864510
1. Is er een probleemanalyse, plan van aanpak, etc etc opgesteld?
2. Onmiddellijk twee deskundigenoordelen aanvragen bij het UWV: een naar de mate van arbeid(on)geschiktheid en een naar de reïntegratieinspanningen van de werkgever.
3. Maak je geen zorgen over ontslag, dat maakt (onder de omstandigheden die je schetst) geen schijn van kans!
4. In de WW kom je niet, eerder in de WIA (en zelfs dat betwijfel ik).
5. Je staat sterker dan je denkt. Laat je niet bangmaken, ook niet intimideren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 18 september 2009 @ 06:56:03 #25
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72865077
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 02:15 schreef r_one het volgende:
1. Is er een probleemanalyse, plan van aanpak, etc etc opgesteld?
2. Onmiddellijk twee deskundigenoordelen aanvragen bij het UWV: een naar de mate van arbeid(on)geschiktheid en een naar de reïntegratieinspanningen van de werkgever.
3. Maak je geen zorgen over ontslag, dat maakt (onder de omstandigheden die je schetst) geen schijn van kans!
4. In de WW kom je niet, eerder in de WIA (en zelfs dat betwijfel ik).
5. Je staat sterker dan je denkt. Laat je niet bangmaken, ook niet intimideren.
1) Een probleem analyse wel, een plan van aanpak dan weer niet!
2) Zal eerst uwv even gewoon bellen om dit nieuwe verhaal uit te leggen.
3) Ik maak me ook geen zorgen meer om t ontslag, de verhoudingen zijn nu al zo slecht dat ik er niet eens meer wil blijven. Tis puur inkomsten wat ik missen zal, het bedrijf niet, zelfs na 8jr niet
4) Hoezo krijg ik dan geen ww? Normaal na ontslag val je daar toch in? En wia is dan toch een soort ziektewet?
5) Dat is het hem juist, hun hebben lekker allemaal mensen op kantoor zitten, alle advies die ik nu weer in moet winnen gaat me alleen maar geld kosten, dat ik niet missen kan, heb al mijn vrije beurten bij jur.loket verbruikt, heb er zelfs 1 gratis gehad, en dat was voor deze week de hele situatie weer veranderde. Misschien wil de beste man mij wel even telefonisch te woord staan.

Ik zit er gewoon mee.. Niet t feit meer dat ik ontslag krijg, dat heb ik naast me neergelegd inmiddels. Maar, wat als ik die hele dagen niet vol houden kan waar ik zo bang voor ben, en me weer ziek moet meldden. Staat het bedrijf dan niet sterker? Onder het mom van, kijk! Ze vloog álweer de ziektewet in, ze wil zelf ook niets bladiebla je kent het wel.
Ik ben er nog niet overuit of ik ooit zo'n operatie wel wil, en daarom wil ik die hevige klachten gewoon weer voorkomen. Ik heb ze al 4 jaar, en ze volgenden elkaar steeds sneller op, de laatste keer was zelfs binnen 10 weken weer volledig werken. Ik wil gewoon niet weer op dat punt belandden want dan wordt het wel een operatie.
Ook heb ik weinig zin om de tussenwervels helemaal weg te laten slijten, de ene is al bijna niets van over, ik ben 27jr en loop dadelijk met plastic stukjes in mn rug :s
(__/)
(='.'=)
pi_72865219
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:30 schreef sjerren het volgende:

[..]

Haha ja sorry, je hebt gelijk, het leest niet echt makkelijk.
Komt doordat het me allemaal erg hoog zit, en het allemaal van me aftypen wil.
Dan let je niet echt meer op typo's, alinea's etc etc haha.

Zo beter?
Heb nu even geen tijd, maar zal het later vandaag zeker doorlezen
pi_72868919
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 06:56 schreef sjerren het volgende:
1) Een probleem analyse wel, een plan van aanpak dan weer niet!
Da's al -1 voor de werkgever, is verplicht volgens de WVP.
quote:
2) Zal eerst uwv even gewoon bellen om dit nieuwe verhaal uit te leggen.
Wat hoop je met "even gewoon bellen" te bereiken? Enige haast is wel geboden, de werkgever zal je onder steeds meer druk zetten en hoe langer jij een deskundigenoordeel voor je uitschuift, hoe minder recht van spreken je hebt.
quote:
3) Ik maak me ook geen zorgen meer om t ontslag, de verhoudingen zijn nu al zo slecht dat ik er niet eens meer wil blijven. Tis puur inkomsten wat ik missen zal, het bedrijf niet, zelfs na 8jr niet
Misschien is in dat geval een ontslag met wederzijds goedvinden een idee?
quote:
4) Hoezo krijg ik dan geen ww? Normaal na ontslag val je daar toch in? En wia is dan toch een soort ziektewet?
Ik ging er dan ook van uit dat je een ontslag (met succes) zou gaan aanvechten. Dergelijke lichamelijke klachten zijn namelijk geen ontslaggrond, met dergelijke chronische lichamelijke beperkingen is er eerder aanleiding je (deels) arbeidsongeschikt te verklaren. En dat is dus de WIA.
quote:
5) Dat is het hem juist, hun hebben lekker allemaal mensen op kantoor zitten, alle advies die ik nu weer in moet winnen gaat me alleen maar geld kosten, dat ik niet missen kan, heb al mijn vrije beurten bij jur.loket verbruikt, heb er zelfs 1 gratis gehad, en dat was voor deze week de hele situatie weer veranderde. Misschien wil de beste man mij wel even telefonisch te woord staan.
Ik moet je toch adviseren een arbeidsrechtadvocaat in de arm te nemen. Als je van een laag inkomen rond moet komen, kun je procederen met toevoeging, dan kost het je bijna niets.
quote:
Ik zit er gewoon mee.. Niet t feit meer dat ik ontslag krijg, dat heb ik naast me neergelegd inmiddels. Maar, wat als ik die hele dagen niet vol houden kan waar ik zo bang voor ben, en me weer ziek moet meldden. Staat het bedrijf dan niet sterker? Onder het mom van, kijk! Ze vloog álweer de ziektewet in, ze wil zelf ook niets bladiebla je kent het wel.
Ik ben er nog niet overuit of ik ooit zo'n operatie wel wil, en daarom wil ik die hevige klachten gewoon weer voorkomen. Ik heb ze al 4 jaar, en ze volgenden elkaar steeds sneller op, de laatste keer was zelfs binnen 10 weken weer volledig werken. Ik wil gewoon niet weer op dat punt belandden want dan wordt het wel een operatie.
Ook heb ik weinig zin om de tussenwervels helemaal weg te laten slijten, de ene is al bijna niets van over, ik ben 27jr en loop dadelijk met plastic stukjes in mn rug :s
Tja ... ik snap je probleem maar je werkgever kan je lichamelijke beperkingen niet oplossen. Dit is voer voor medici, niet voor je baas.

Dat hij (lees: de arboarts) er lak aan heeft als het op arbeidsomstandigheden aankomt, geeft natuurlijk geen pas. Maar om dat te onderbouwen en te beargumentren, is juist een deskundigenoordeel zo belangrijk.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  † In Memoriam † vrijdag 18 september 2009 @ 11:11:57 #28
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72869231
quote:
Als ik niet kan functioneren ivm weer hevige rugklachten, kan ik niet solliciteren naar een andere baan. Iets wat ik kostte wat kost wil voorkomen.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:06 schreef sjerren het volgende:

Ik heb al een aangepaste stoel gekregen omdat ik toen met pols+schouder ontstekingen te kampen had. Die is zo afgesteld dat ook mijn rug ontzien zou worden.

Mijn wzh bestaat namelijk écht alleen nog maar uit muis- en beeldschermwerk.
Hoe doe je dat thuis als je beter niet kunt gaan zitten op een bureaustoel? Het lijkt mij dat je dan ook thuis een speciale stoel hebt voor je internetactiviteiten?

Enfin, heb je al nagedacht wat je wél kan? Ben je al aan het solliciteren naar jobs waarbij je niet hoeft te zitten?
pi_72872101
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:11 schreef Loedertje het volgende:
Enfin, heb je al nagedacht wat je wél kan? Ben je al aan het solliciteren naar jobs waarbij je niet hoeft te zitten?
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:35 schreef sjerren het volgende:
Jeps, ik kijk heel veel op het internet naar én hier in de woonplaats alswel omgeving vd woonplaats. Maar aangezien ik dus iets compleet anders moet gaan doen, valt dit best tegen.We leven op dit moment niet in een tijd waarin bedrijven lef durven te hebben.
.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:06:54 #30
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72876237
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Da's al -1 voor de werkgever, is verplicht volgens de WVP.
[..]

Wat hoop je met "even gewoon bellen" te bereiken? Enige haast is wel geboden, de werkgever zal je onder steeds meer druk zetten en hoe langer jij een deskundigenoordeel voor je uitschuift, hoe minder recht van spreken je hebt.
[..]

Misschien is in dat geval een ontslag met wederzijds goedvinden een idee?
[..]

Ik ging er dan ook van uit dat je een ontslag (met succes) zou gaan aanvechten. Dergelijke lichamelijke klachten zijn namelijk geen ontslaggrond, met dergelijke chronische lichamelijke beperkingen is er eerder aanleiding je (deels) arbeidsongeschikt te verklaren. En dat is dus de WIA.
[..]

Ik moet je toch adviseren een arbeidsrechtadvocaat in de arm te nemen. Als je van een laag inkomen rond moet komen, kun je procederen met toevoeging, dan kost het je bijna niets.
[..]

Tja ... ik snap je probleem maar je werkgever kan je lichamelijke beperkingen niet oplossen. Dit is voer voor medici, niet voor je baas.

Dat hij (lees: de arboarts) er lak aan heeft als het op arbeidsomstandigheden aankomt, geeft natuurlijk geen pas. Maar om dat te onderbouwen en te beargumentren, is juist een deskundigenoordeel zo belangrijk.
1) ja het juridisch loket gaf mij ook al aan dat het niet slim van hen was geen plan van aanpak te hebben.

2) Ik heb ze toch gebeld, hen ook gevraagd wat het beste, en hoe ik er voor zou staan jegens ontslag met volledige betermelding, en als ik me dan toch weer ziek zou melden.
De vrouw zei ook idd. dat een deskundigen oordeel in dit geval een handig idee was. En dat als mijn bedrijf het ontslag nog niet bij het kantongerecht had aangevraagd, het wss vanaf maandag bij het UWV ging doen, volgens haar hoefde ik hier niet veel zorgen over te maken omdat het UWV wel degelijk kijkt naar hoe mijn situatie voor de betermelding was en er in meerdere arbo brieven staat dat dit werk niet ok is. Ook kunnen ze mij niet meer op grond van "geen passende baan" meer ontslaan omdat in theorie dit niet meer is volgens de arbo, daar hij nu ineens van mening is dat dit het beste is wat me is overkomen.
Oftewel, dan zou het alsnog via het kantongerecht gaan, zoals in 1e instantie ook imo zou gaan gebeuren.

3) Die optie had ik dus ivm deeltijd ziektewet afgewezen. Ik had er wel oren naar, maar ivm ziektewet kon ik het niet aannemen omdat mijn recht op ww dan vervallen zou (dit volgens juridisch loket alswel UWV)
Dan was ik er namelijk ook het snelst vanaf geweest en had ik me voor 100% kunnen inzetten om én een andere baan te vinden of evt. werk/leer-traject opties oid kunnen gaan opstarten ism het UWV. En dan was ik gewoon klaar met hen geweest. Op zo'n manier hoeft het allemaal niet meer, en ik vind het doodeng wat er anders allemaal gebeuren gaat.

4) Nee ik zou het niet gaan aanvechten, zoals het er nu voor stond, zou het voor het kantongerecht komen en die zou zelf ook kunnen zien dat dit geen normale gang van zaken kon zijn & mijn in het gelijk stellen hoogstwaarschijnlijk. En op zich, dat aanvechten kan ik nog wel, maar ik weet nu niet meer hoe, omdat de situatie telkens veranderd. Als ik denk dat ik alle info heb, veranderd alles weer..

5) Ik heb van het juridisch loket een schatting meegekregen voor hulp van een advocaat. Als jij met bijna niets óf 262,- óf 465,- (nav mijn jaarinkomen 2007) bedoeld. Ik vind het nog wel een smak geld, dus alle suggesties omtrent dat zijn echt onwijs welkom!

6) Dat is nog het ergst, de kant van bedrijf begrijp ik ook wel, ik kost hen alleen geld. Dus ze willen van me af, welke manier dan ook, of ik nu gezond blijf of niet.

Maar nogmaals, ik heb er ook al een soort van antw van het uwv van gehad, ik wou dus weten wat als ik de volle weken werken niet volhou, maar volgens het uwv kan ik dan gewoon weer de ziektewet ingaan. Zou niet uit moeten maken voor wat komen gaat. Maar goed, het uwv was op momenten erg duidelijk alswel erg vaag aan de telefoon.
(__/)
(='.'=)
pi_72876989
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef ForumGek het volgende:
Waarom doe je niet wat de arbo-arts adviseerd?

Hij zegt duidelijk, ga elk half uur even lopen, voor de afwisseling. Wat een uitstekend advies is bij rugklachten. Jij doet dit elk uur, maar voelt je dan bezwaard t.o.v. je collega's. Op dit moment ben jij de beperkende factor m.b.t. het terugkeren op de werkplaats. NIET de arbo-arts. Dat jij als leek aan zijn kennis en expertise op dit gebied twijfeld is grofgezegd nogal dom. De arbo-arts is er zowel voor de werkgever als voor de werknemer. Jij wilt toch ook zo snel mogelijk weer goed en wel aan het werk lijkt mij? Of zit je liever thuis te mekkeren? want reken er maar op dat je klachten dan zeker niet zullen verdwijnen.
Toch wel opmerkelijk dat je hier geen reactie op kunt/wil geven...
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:46:23 #32
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72877584
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:26 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Toch wel opmerkelijk dat je hier geen reactie op kunt/wil geven...
Geen kwestie van niet willen, kwestie van heel jouw opmerking niet gelezen te hebben waarvoor sorry.
Ik wil niet thuis zitten mekkeren, plaats ook geen topic om zielig te doen alswel medelijden te vragen.

Als ik werk, wil ik ook graag werken. In praktijk werk 20 minuten zitten, 10 minuten lopen gewoon niet.
Idd ik vind het ten eerste al vervelend naar collega's toe, en ten tweede, 10 minuten doelloos om het gebouw lopen? Want in het gebouw is daar geen mogelijkheid toe.
Ook bevordert het niet echt mijn werk zin. Want als ik lekker 10 minuten niks heb gedaan, weg ben geweest, en dan continu weer het werk op moet pakken, er weer even opnieuw in moet komen etc. doesn't work for me! En ik geloof dat ik daarin heus meerderen vinden kan.

En als ik ergens mee bezig ben, wat mijn tijd, en aandacht vergt, kan je daar niet zo bij weglopen. Een telefoongesprek waarin ik mensen te woord sta. 1 klant van ons heb ik continu minimaal een half uur aan de telefoon. Moet ik dan zeggen, bel over 10 minuten maar weer want ik moet nu lekker een rondje gaan lopen? En ik weet dat maar 1 voorbeeld is, maar ik weet ook niet goed hoe ik uit moet leggen al typend, hoe het hier werkt.

En uiteraard wil ik weer aan het werk. Maar als jij mijn verhaal gelezen had, had je geweten dat dit werk mij door mijn neurochirurg is afgeraden omdat dit mijn gezondheid alleen maar blijft verslechteren. Daarom heb ik binnen het bedrijf, ander werk gevraagd. En dit kunnen ze mijn niet bieden beweerd men.

En dat ik twijfel is wel geheel gegrond. Want de beste man heeft mij maanden gesteund in het feit dat zitten een beperking voor mij is, en er in mijn functie geen mogelijkheid tot aangepast werk was! Ik heb al eerder volle dagen proberen te werken wat leidde tot het feit dat ik praktisch terug bij af was als ik niet diegene was geweest er op tijd een melding van te maken. Arbo steunde dat toen, terwijl mijn baas tegen was!
Dus dat meneer 180 graden bijdraait, uit het niets, vind ik zeker wel twijfelachtig!

[ Bericht 10% gewijzigd door sjerren op 18-09-2009 15:53:59 (nog even een extra add) ]
(__/)
(='.'=)
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:07:14 #33
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72878189
He sjerren , ik lees dus dat je last van rugpijn hebt. Ik had dat ook een keer en heb het hele traject doorlopen; fysio, chiropractor, magnetisur, orthopeed, neuroloog etc, nu ben ik er vanaf door het lezen van 1 boek en door dat boek zijn er duizenden mensen genezen in Amerika, raar maar waar.

Je hoeft helemaal niets te doen alleen dat boek te lezen en je bent er binnen een paar weken vanaf zal ik hem pm naar je sturen (dit is geen grap!!)

grt Teenwolf
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_72880755
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:06 schreef sjerren het volgende:

5) Ik heb van het juridisch loket een schatting meegekregen voor hulp van een advocaat. Als jij met bijna niets óf 262,- óf 465,- (nav mijn jaarinkomen 2007) bedoeld. Ik vind het nog wel een smak geld, dus alle suggesties omtrent dat zijn echt onwijs welkom!
Vooropgesteld: Ik ben geen advocaat of jurist.

Maar: ik zou absoluut dit geld erbij pakken en die hulp inschakelen. De reden is nl dat het bedrijf linksom of rechtsom van je afwil, dat is duidelijk. Via het UWV gaat ze dat waarschijnlijk niet lukken, waarmee de optie kantonrechter overblijft. Die kantonrechter kan jou dan een ontslagvergoeding toewijzen. Hoe meer het bedrijf schuld heeft aan jouw ontslag, hoe groter de kans dat de rechter jou een hogere ontslagvergoeding toe gaat wijzen. Daarvoor zul je een dossier moeten opbouwen. Juridische bijstand is in dit soort gevallen zeer handig.

Met andere woorden: als ze dan toch van je af willen, trek er dan zoveel mogelijk geld uit.

Andere optie is dat het UWV van mening is dat jij je terecht ziek hebt gemeld. Ook in dat geval is de onderneming redelijk de klos, want dan zou je de ziektewet weer in kunnen gaan.

Overigens twijfel ik of een kantonrechter, gezien de situatie, zomaar accoord gaat met ontbinding van het contract.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:53:33 #35
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72881414
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:31 schreef justanick het volgende:

[..]

Vooropgesteld: Ik ben geen advocaat of jurist.

Maar: ik zou absoluut dit geld erbij pakken en die hulp inschakelen. De reden is nl dat het bedrijf linksom of rechtsom van je afwil, dat is duidelijk. Via het UWV gaat ze dat waarschijnlijk niet lukken, waarmee de optie kantonrechter overblijft. Die kantonrechter kan jou dan een ontslagvergoeding toewijzen. Hoe meer het bedrijf schuld heeft aan jouw ontslag, hoe groter de kans dat de rechter jou een hogere ontslagvergoeding toe gaat wijzen. Daarvoor zul je een dossier moeten opbouwen. Juridische bijstand is in dit soort gevallen zeer handig.

Met andere woorden: als ze dan toch van je af willen, trek er dan zoveel mogelijk geld uit.

Andere optie is dat het UWV van mening is dat jij je terecht ziek hebt gemeld. Ook in dat geval is de onderneming redelijk de klos, want dan zou je de ziektewet weer in kunnen gaan.

Overigens twijfel ik of een kantonrechter, gezien de situatie, zomaar accoord gaat met ontbinding van het contract.
Ik neem ook wel hulp in armen hoor. Want ik wil zo'n procedure niet alleen doorlopen, heb te weinig verstand van dit soort dingen om het maar even luchtig op te vatten en er doodleuk alleen te gaan zitten.

Wat jij zegt klopt namelijk helemaal. En met hun bedrijfsjuristen en weet ik allemaal wat, weten hun precies wat ze doen. Ik moet dus ook iemand hebben die dat weet en er inderdaad zoveel mogelijk uit proberen te slepen. In ieder geval dat ik evt. ww aanvullen kan, of me een aantal maanden qua vol loon gewoon red tot een nieuwe baan evt.

Of een kantonrechter akkoord gaat of niet is ook per situatie weer verschillend, navraag op verschillende manieren gedaan, maar niemand kan hier duidelijkheid in geven.Omdat elke rechter en elke zaak zowel anders is als anders behandeld wordt.

Dat ik terecht in de ziektewet zit/zat is een feit.
Ik ga nu gewoon zolang mogelijk volle uren draaien. Wil het niet, zal ik dit eerst kenbaar maken aan die flapdrol van een arbo daarna aan hoofd pz.
Ik heb namelijk tot nu toe telkens laten zien en bewezen van goede wil te zijn, dus daar kunnen ze mij niet op wijzen.
(__/)
(='.'=)
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 00:22:28 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72895292
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Jeps, ik kijk heel veel op het internet naar én hier in de woonplaats alswel omgeving vd woonplaats. Maar aangezien ik dus iets compleet anders moet gaan doen, valt dit best tegen.

[..]
Dát had ik al gelezen, met KIJKEN kom je er niet *daarbij krijg je alleen maar méér rugpijn als je achter het internet gaat hangen lijkt mij gezien de omschrijving van de klachten in de OP en verder)
Beeldschermwerk in een werksituatie kan niet maar thuis kijken op het internet kán wel (en we kunnen wel roepen dat het tegenvalt maar met stilzitten kom je ook niet verder lijkt mij)
pi_72897630
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:11 schreef Loedertje het volgende:
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:22 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dát had ik al gelezen, met KIJKEN kom je er niet
Dát is nogal een open deur, maar NAGEDACHT had ze dus al wél.
.
  zaterdag 19 september 2009 @ 04:11:52 #38
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72898199
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 02:26 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Dát is nogal een open deur, maar NAGEDACHT had ze dus al wél.
Sterker nog, brieven, alles zijn de deur wel uit! Dus ik houdt het heus niet alleen bij kijken!! Ik ben niet helemaal compleet achterlijk! Ik heb nog never nooit niet zonder werk gezeten, dus ook na 8 jr. een vaste baan niet!

& thank you r_one voor het beantwoorden van dat soort vragen...
(__/)
(='.'=)
  zaterdag 19 september 2009 @ 04:18:45 #39
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72898217
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:22 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dát had ik al gelezen, met KIJKEN kom je er niet *daarbij krijg je alleen maar méér rugpijn als je achter het internet gaat hangen lijkt mij gezien de omschrijving van de klachten in de OP en verder)
Beeldschermwerk in een werksituatie kan niet maar thuis kijken op het internet kán wel (en we kunnen wel roepen dat het tegenvalt maar met stilzitten kom je ook niet verder lijkt mij)
En al is meerder deel van je vraag al beantwoordt, thuis achter een laptop, zowel plat op bed, alswel in een compleeeeeet andere houding als op je werk is wel een heel ander verhaal.
En ga mijn daginvulling aub niet voor mij invullen, tenzij, jij net als ik, in dezelfde situatie zit als ik, en ook leeft op pijnstillers. Zolang je niet reageert op wat ik vraag, heb ik ook liever niet zulke insinuaties, want als je ook maar enigszins mijn verhaal doorgelezen had, wist je dat het niet gaat om het niet willen werken oid!
(__/)
(='.'=)
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 09:55:07 #40
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72899147
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 04:18 schreef sjerren het volgende:

[..]

En al is meerder deel van je vraag al beantwoordt, thuis achter een laptop, in een compleeeeeet andere houding als op je werk is wel een heel ander verhaal.
Waarom is het niet mogelijk om in die houding op je werk te zitten dan (en het af te wisselen met een rondje lopen?) Bij het UWV heb je zelfs bureaus die je kunt verstellen zodat je eventueel niet meer hoeft te zitten en kunt staan.
  zaterdag 19 september 2009 @ 10:23:37 #41
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72899568
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 09:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waarom is het niet mogelijk om in die houding op je werk te zitten dan (en het af te wisselen met een rondje lopen?) Bij het UWV heb je zelfs bureaus die je kunt verstellen zodat je eventueel niet meer hoeft te zitten en kunt staan.
Bij ons kan je bureau's niet verstellen. Wel heb ik al 6 jaar een aangepastte stoel.
En de vraag waarom ik niet in die houding kan zitten, ga ik geeneens op in.
Ik denk dat je daar zelf wel het antw. op bedenken kan.
(__/)
(='.'=)
  zaterdag 19 september 2009 @ 10:42:30 #42
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_72899845
Er is ook nogal een verschil tussen even een half uurtje achter de laptop of 8 uur lang achter een pc.

Vergeet niet dat als je thuis aan het surfen enz bent dat dat totaal niet te vergelijken is met een kantoorbaan. Denk aan dingen als papieren bij elkaar zoeken, lades die je constant moet opentrekken om daar iets in te zoeken ed, telefoon beantwoorden met als gevolg dat je dan weer in een rare houding zit omdat je tijdens het bellen van alles moet opzoeken zowel tussen de papieren op je bureau als op de pc.

Thuis zit je relaxed, kan je veel makkelijker ff pauze nemen enz.

Om terug te komen op je vraag (daarvoor open je dit topic namelijk niet om afgezeken te worden over dat je thuis wel kan laptoppen en op het werk niet).
Het lijkt erop dat je bedrijf je min of meer dwingt om de ziektewet in te gaan. Dat een arboarts eigenlijk een afgekeurde chirurg is dat is algemeen bekend, maar ook bij de arboarts kan je een second opinion vragen. En anders gewoon je neurochirurg blijven stalken dat je van hem zwart op wit wil dat je niet door kan blijven gaan zoals het was.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 10:56:35 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72900089
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:23 schreef sjerren het volgende:

[..]

Bij ons kan je bureau's niet verstellen. Wel heb ik al 6 jaar een aangepastte stoel.
En de vraag waarom ik niet in die houding kan zitten, ga ik geeneens op in.
Ik denk dat je daar zelf wel het antw. op bedenken kan.

Ik weet niet waarom je dit niet als optie wilt zien maar het kán best zijn dat je met zo'n oplossing gewoon je baan kunt behouden. Scheelt een hoop stress lijkt mij. Je wilt toch werken aan een oplossing voor je probleem dacht ik eerder te hebben gelezen, dit kán wellicht een mogelijkheid zijn.
  zaterdag 19 september 2009 @ 10:59:51 #44
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_72900144
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik weet niet waarom je dit niet als optie wilt zien maar het kán best zijn dat je met zo'n oplossing gewoon je baan kunt behouden. Scheelt een hoop stress lijkt mij. Je wilt toch werken aan een oplossing voor je probleem dacht ik eerder te hebben gelezen, dit kán wellicht een mogelijkheid zijn.
Dan moet het bedrijf die optie ook willen betalen he.
Het is al duidelijk dat het bedrijf wel blij is dat ze weer iemand kunnen lozen
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 11:29:07 #45
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72900729
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:59 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Dan moet het bedrijf die optie ook willen betalen he.
Het is al duidelijk dat het bedrijf wel blij is dat ze weer iemand kunnen lozen
De werknemer kan dit soort dingen aankaarten bij het UWV, ik wil wél maar...
  zaterdag 19 september 2009 @ 11:39:49 #46
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72900947
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 11:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De werknemer kan dit soort dingen aankaarten bij het UWV, ik wil wél maar...
Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar ik vind dat ik netjes en duidelijk geweest bent, alleen jij leest maar net wat je lezen wilt.
Dram er toch niet zo over door!
Mijn baas gaat echt geen geld meer aan mij verspillen, die is mij beu, die is mij zat, die heeft er geen zin meer in! Klaar punt uit! Dus nee, ik ga dan niet die laatste paar weken allerlei suggesties doen, en enorme energie in hen steken, doen ze ook niet meer in mij!
Dus als je vanaf nu over zou willen gaan op wat ik vraag ipv dat gezever hoe het wel kan... En zo niet, reageer dan niet meer, want dan kan ik er toch geen drol mee.
(__/)
(='.'=)
pi_72964515
Enkele mensen waren me al voor, maar toch:

Tip 1: Laat een second opinion uitvoeren en op papier zetten (liever gisteren dan vandaag)!!
Tip 2: Zoek/Neem juridische bijstand. Ik zou haast zeggen wat het ook kost...Je werkgever heeft rechten en heeft mensen die hem assisteren bij het halen van zijn recht. Jij hebt echter als werknemer ook rechten (en wellicht nog wel meer als de werkgever) maar je kent de helft wellicht nog niet, zoek dus iemand die je hierbij gaat helpen.
Tip 3: Blijf 'beschikbaar voor werk' zolang als fysiek mogelijk, hoe het je mentaal ook vergaat. Lukt het fysiek niet meer zorg dan dat je in alle gevallen Tip 1 al hebt en nogmaals laat uitvoeren.
  maandag 21 september 2009 @ 14:19:25 #48
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_72966532
Ik heb nu zo een gesprek met juridisch vrouwke van het bedrijf.
Onderling akkoord word weer uit de kast getrokken.....
Blijft vreemd dat de arbo die eerst volledig tegen volledige reintegratie was, ineens voor is, en 1e volle werkdag moet ik me meteen melden? Zo maar eens horen wat ze te bieden hebben. Als het een goede deal is pak ik het aan en ben ik klaar met dit gezeur. UWV vanochtend ook gesproken, n.a.v. de volledige herstelmelding, mag ik nu weer akkoord gaan, en behoudt ik mijn recht op ww ook gewoon.
(__/)
(='.'=)
  dinsdag 29 september 2009 @ 07:52:02 #49
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_73201722
Er mag wat mij betreft wel een slotje op!
Problemen hebben zich op een andere manier opgelost.

Thanks all!
(__/)
(='.'=)
  dinsdag 29 september 2009 @ 07:53:21 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73201729
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 07:52 schreef sjerren het volgende:

Thanks all!
Nou, vertel eens? Beetje goed opgelost?
pi_73204486
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:19 schreef sjerren het volgende:
Ik heb nu zo een gesprek met juridisch vrouwke van het bedrijf.
Onderling akkoord word weer uit de kast getrokken.....
Blijft vreemd dat de arbo die eerst volledig tegen volledige reintegratie was, ineens voor is, en 1e volle werkdag moet ik me meteen melden? Zo maar eens horen wat ze te bieden hebben. Als het een goede deal is pak ik het aan en ben ik klaar met dit gezeur. UWV vanochtend ook gesproken, n.a.v. de volledige herstelmelding, mag ik nu weer akkoord gaan, en behoudt ik mijn recht op ww ook gewoon.
Wat hadden ze voor deal?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73204741
Ja ,nu willen we ook weten wat de oplossing is
pi_73212487
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 07:52 schreef sjerren het volgende:

Thanks all!
Je hebt een healing van Jomanda gehad?

Komaan he, we hebben niet onze tijd in dit topic gestoken om zonder tekst en uitleg tegen een slotje (wat in beginsel toch niet gezet gaat worden in WGR) aan te gaan zitten kijken.
.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:59:17 #54
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_73241262
Haha sorry!

Ik kan akkoord gaan met een overeenkomst, waardoor ik gewoon recht op ww behoudt, en een oprotpremie krijg, en mijn opzegtermijn niet uit hoef te werken.
Dus ik heb zeg maar ontslag zoals bij een kantonrechter, maar dan zonder kantonrechter. En ik vind het prima zo, ik kan me er in vinden, en het overeenkomst is aangepast door een juriste die ik ken, en hun gingen ermee akkoord. Vandaag is mijn laatste werkdag!
(__/)
(='.'=)
pi_73257413
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:59 schreef sjerren het volgende:
Haha sorry!

Ik kan akkoord gaan met een overeenkomst, waardoor ik gewoon recht op ww behoudt, en een oprotpremie krijg, en mijn opzegtermijn niet uit hoef te werken.
Dus ik heb zeg maar ontslag zoals bij een kantonrechter, maar dan zonder kantonrechter. En ik vind het prima zo, ik kan me er in vinden, en het overeenkomst is aangepast door een juriste die ik ken, en hun gingen ermee akkoord. Vandaag is mijn laatste werkdag!
Bedankt voor je antwoord, alsnog.

Alles leuk en aardig, zo'n "ontslag met wederzijds goedvinden" (want zo heet dat ) maar daarmee zijn je gezondheidsproblemen met je rug toch niet plotsklap opgelost.
.
  woensdag 30 september 2009 @ 21:49:11 #56
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_73257586
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, alsnog.

Alles leuk en aardig, zo'n "ontslag met wederzijds goedvinden" (want zo heet dat ) maar daarmee zijn je gezondheidsproblemen met je rug toch niet plotsklap opgelost.
Nee maar een hoop stress wat die baan toch met zich meebracht is wel weg nu. Dus nu heeft ze wel de tijd om aan haar gezondheid te werken zonder onbegrip van bazen en collega's
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_73260540
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:49 schreef Huppelmuts het volgende:
Nee maar een hoop stress wat die baan toch met zich meebracht is wel weg nu. Dus nu heeft ze wel de tijd om aan haar gezondheid te werken zonder onbegrip van bazen en collega's
Daar komt andere stress en onbegrip van het UWV voor in de plaats; TS heeft straks immers een sollicitatieplicht en geniet WW, niet ZW.
.
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 23:29:04 #58
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73261078
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Daar komt andere stress en onbegrip van het UWV voor in de plaats; TS heeft straks immers een sollicitatieplicht en geniet WW, niet ZW.
quote:
De neurochirurg gaf mij als advies ander werk te gaan doen want zittend (administratief) werk was funest voor mij.
Ze kan iig nu lekker genieten en het UWV zal haar steunen bij het vinden van passende arbeid. Er zijn zoveel baantjes die niets met bureaustoelen te maken hebben waarbij ze wat meer in beweging kan zijn en haar rug niet hoeft te belasten met administratief beeldschermwerk.

Gefeliciteerd TS !
pi_73261550
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Ze kan iig nu lekker genieten en het UWV zal haar steunen bij het vinden van passende arbeid. Er zijn zoveel baantjes die niets met bureaustoelen te maken hebben waarbij ze wat meer in beweging kan zijn en haar rug niet hoeft te belasten met administratief beeldschermwerk.

Gefeliciteerd TS !
Je moet niet gek opkijken als TS hersteld gemeld is//wordt, zij is dan geen gevalletje "ziek uit dienst" en acht UWV haar 100% arbeidsgeschikt.

Dus werken zal ze !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:13:57 #60
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_73262667
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Het UWV is al op de hoogte van haar situatie want die heeft zij tijdens het hele proces erbij betrokken.
Het is van TS geen geval van niet willen werken, vergeet dat niet!
TS wil dolgraag werken, heeft nog nooit (lang) thuis gezeten.
Toen ze ziek werd en er hernia werd geconstateerd kwam er direct al onbegrip enz van haar collega's en baas. Eerst was er wel een andere minder belastende functie voor haar en toen opeens niet en toen wilden ze haar kwijt.

Als je dat soort extra stress erbij hebt dat is gewoon niet goed.
Nu weet ze waar ze aan toe is, ze solliciteert en is zelfs aan het oriënteren om omscholing te gaan doen.
Ik denk dat TS nu heel veel "rust" zal vinden wat haar rug ten goede komt
[b]AirwiN schreef [/b]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:14:47 #61
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_73262701
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Je moet niet gek opkijken als TS hersteld gemeld is//wordt, zij is dan geen gevalletje "ziek uit dienst" en acht UWV haar 100% arbeidsgeschikt.

Dus werken zal ze !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het grappige is dat haar baas en de arboarts al hadden beslist dat ze beter is. Haar rug denkt daar echter heel anders over
[b]AirwiN schreef [/b]
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 00:20:32 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73262831
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Dus werken zal ze !
SPOILER
Precies, ongeschikt voor kantoorwerkzaamheden maar wel 100% geschikt voor andere leuke functies .
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 00:21:21 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73262849
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:13 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Het UWV is al op de hoogte van haar situatie want die heeft zij tijdens het hele proces erbij betrokken.
Het is van TS geen geval van niet willen werken, vergeet dat niet!
TS wil dolgraag werken, heeft nog nooit (lang) thuis gezeten.
Precies. Daarom zal ze ook weer zeer snel uit de WW zijn, áltijd goed.
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:14 schreef Huppelmuts het volgende:

Haar rug denkt daar echter heel anders over
Dat las ik idd ook vandaar dat ze ook zeer waarschijnlijk nooit meer terug zal gaan naar dat rugbelastende kantoorwerk. Ze heeft de juiste instelling.
pi_73262880
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:20 schreef Loedertje het volgende:
Precies, ongeschikt voor kantoorwerkzaamheden maar wel 100% geschikt voor andere leuke functies .
Maar pas 100% gekwalificeerd na (om-/bij)scholing.
.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 00:23:31 #65
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73262897
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:22 schreef r_one het volgende:

Maar pas gekwalificeerd na (om-/bij)scholing.
Daar doen ze gelukkig niet zo moeilijk over bij het UWV hoor, er zijn genoeg stageplekken waar ze ervaring op kan doen (denk aan een kringloopwinkel e.d.)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:23:43 #66
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_73262901
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar pas gekwalificeerd na (om-/bij)scholing.
En daar staat ze ook helemaal voor open.
Nogmaals het is geen geval van ik blijf lekker thuis lang leve de lol. Zij wil heel graag werken!!
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_73262941
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef Huppelmuts het volgende:
Nogmaals het is geen geval van ik blijf lekker thuis lang leve de lol.
Zo had ik haar toch ook niet ingeschat?!
.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 00:28:58 #68
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_73263014
Zo kwam je wel op mij over
Sorry daarvoor
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_73263075
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:28 schreef Huppelmuts het volgende:
Zo kwam je wel op mij over
Sorry daarvoor
Lees anders even iets verder terug

Zojuist vertolkte ik alleen maar de grote boze uitkeringswereld waar je als werkloze in verzeild kunt raken, niet mijn persoonlijke mening over TS.

Zie ook mijn eerder geplaatste spoiler

.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 08:07:45 #70
94120 sjerren
Koetsjie koetsjie koe
pi_73264759
Goeiemorgen!!!

@ Loedertje

Zoals jij het zegt klopt het precies!
Het is geen kwestie van niet willen werken, het is een kwestie van ander werk moeten hebben.
Ik werk al 11 jaar, ik heb nooit moeite met werken gehad, ik vind werk (uiteraard tot op zekere hoogte) juist leuk! Je hebt ritme, sociale contacten, en inkomen, die je dan gewoon verdiend hebt!.

@ R_One

Ontslag was dan ook echt geen optie voor mij, maar na zoveel gezeik, en zoveel gezeur, en het feit dat daar mijn toekomst kennelijk niet meer lag, moet je een knoop doorhakken. Hoe vervelend ook.
Ik hoop zelfs een baan te vinden vóór dat ik aanspraak moet gaan maken op een ww uitkering.
Als dit helaas niet lukt, dan is het inderdaad zoals Huppelmuts zegt, dan doe ik er alles aan om een scholing, leer-werk-traject oid. met het UWV te kunnen regelen.
En ik hoop gewoon ook écht dat ze mij daar mee helpen kunnen.
Ben zelfs niet kieskeurig over werk. De reden dat ik 8jr geleden aan deze goede baan gekomen ben, is omdat ik doormiddel van állerlei kutbaantjes aan te nemen, heb bewezen goeie wil te hebben.
En bij kutbaantjes denk aan: hele dagen schroefjes uit decoders draaien, karton vouwen, emmers beugelen etc. etc.

Maar zoals Huppelmuts al zei, nu ik hier weg ben, krijg ik wel een stuk meer rust. Want ondanks dat ik niets aan mijn lichamelijke conditie kon doen, werd het mij wel zeer kwalijk genomen. En dat brengt een hoop stress met zich mee.
Tijd voor iets nieuws, frisse start, andere toekomst. Misschien zal het bij vlagen zelfs heel moeilijk worden, maar ik sta overal open voor, en ik heb vertrouwen in mezelf, dus ik moet gewoon geloven dat alles op zijn pootjes terecht kan komen...
Aan mij en mijn instelling zal het zeer zeker niet liggen
(__/)
(='.'=)
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 12:59:02 #71
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73271820
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 08:07 schreef sjerren het volgende:
emmers beugelen etc. etc.
Nooit geweten dat dat handmatig gebeurde en dat er werkelijk mensen zijn die dat lange tijd doen.
Lang volgehouden?

Ik heb weleens mensen gesproken die echt vanaf hun jeugd al in een fabriek 1 taak hebben en ook nog vol trots vertellen dat ze er al 15 jaar werken, ik kan daar niet op neerkijken maar heb werkelijk diep respect voor iemand die dát kan.
Zou zelf na hooguit 3 weken gillend weglopen vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')