abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72846195
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:04 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Ah kom op zeg, jij begrijpt ook wel dat de criminaliteit onder allochtonen ook te maken heeft met sociaal-geografische omstandigheden.
Tuurlijk joh. De straat waarin de allochtoon woont is zeker een heel andere dan zijn buurman? Sociaal-geografische omstandigheden houden op bij voordeuren waar "mohammed" of "ali" op staat? Alsof die omstandigheden niet precies, maar dan ook niet precies hetzelfde zijn als voor zijn autochtone buurman!

Alleen heeft die buurman een baan. Staat hij niet elke dag meisjes na te sissen. Schopt hij geen herrie en roept hij geen "kankerlijer" naar een agent. Hoe zou dat toch komen? Zou het...? Zou het toch... misschien... aan de allochtoon zelf kunnen liggen? Neeee! Dat kan niet! Want het ligt aan iedereen, behalve aan de allochtoon.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72846297
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik verbaas me ook over de ongelooflijke stupiditeit van die reactie. Ongelooflijk dat je zo naïef achter een populist aan kan lopen, en dat men er van uit gaat dat hij wel even de boel gaat veranderen. Dat er hele bevolkingsgroepen worden geschoffeerd en zonder pardon het land uit gesodemieterd moeten worden omdat ze anders zijn is niet erg. Nee hoor, dat hebben ze verdiend. Hadden ze maar geen islamiet moeten zijn, en al helemaal geen islamiet in Nederland. Want als je islamiet bent, dan ben je crimineel.

Kromme gevolgtrekking die net zo verknipt is als hun maatschappijbeeld. Ik schaam me voor deze 'Nederlanders'.
Ah, weer de linkse drogreden nummer 1 die om de hoek komt kijken: het gaat niet om allochtonen of moslims! Het gaat om klootzakken die de maatschappij verpesten en hier alleen maar naar toe komen om de hand op te houden, maar niets bijdragen. Dat onder die bevolkingsgroep zoveel allochtonen zitten, kan Wilders niet helpen. Dat hebben ze toch echt zelf in de hand.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 17 september 2009 @ 18:10:29 #203
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_72847009
wilders heeft op 1 gebied gelijk:
in turkije/marroko dragen ze zelf geen hoofddoekjes,waarom hier dan wel?
pi_72847132
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:10 schreef Flodder450 het volgende:
kerel

In welk boek staat dat ze daar geen hoofddoeken dragen?
  donderdag 17 september 2009 @ 18:26:23 #205
168255 J.Herrer
pi_72847469
Wilders
Met zijn geblondeerde homokop.. beetje de look van de beste voetballer in Nederland stelen
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_72847734
Voor iedereen die het niet begrijpt en Wilders voorstel voor kopvodtax afkraakt en het belachelijk vindt: Wilders stelt op zijn kenmerkende hyperbolische manier twee zaken aan de orde.

Allereerst gaat het Wilders om het grote scala aan onzinnige belastingen die de Nederlandse overheid maar al te graag wil heffen over allerlei zaken. Zo is onlangs nog voorgesteld om het eten van vlees te gaan belasten (zie Thieme). Had Wilder niet ‘kopvod’ gezegd, maar ‘biefstuk’ dan had de Kamer luid gejuigd, Femke Halsema en Marjanne Thieme vooraan. Door een welliswaar ridicuul ogend statement te maken parodeerd Wilders dit soort belachelijke (maar algemeen geaccepteerde) voorstellen.

Ten tweede is de kopvodtax een verwijzing naar de religieuze belasting die in Islamitische landen wordt opgelegd aan Christenen en andere niet-Moslims: de zogeheten Jizya. Ik heb Pechtold, Halsema, Kant of van Geel niet horen klagen over de onredelijke belastingdruk (officieel en officieus) die Christenen in Egypte of Sudan opgelegd krijgen. Wilders stelt dit op ludieke wijze (maar met serieuze ondertoon) aan de orde.

Op indirecte wijze leggen de Moslims in Nederland ons ook Jizja op middels de onredelijke aantallen uitkeringen en fraudezaken.

Wie dat niet wil zien, houd vooral zichzelf voor de gek.

Bron: http://discipvlvs.wordpress.com/2009/09/17/kopvodtax/

Heel mooi geschreven
Hoe noem je een vlieg zonder vleugels?
pi_72847815
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. De straat waarin de allochtoon woont is zeker een heel andere dan zijn buurman? Sociaal-geografische omstandigheden houden op bij voordeuren waar "mohammed" of "ali" op staat? Alsof die omstandigheden niet precies, maar dan ook niet precies hetzelfde zijn als voor zijn autochtone buurman!

Alleen heeft die buurman een baan. Staat hij niet elke dag meisjes na te sissen. Schopt hij geen herrie en roept hij geen "kankerlijer" naar een agent. Hoe zou dat toch komen? Zou het...? Zou het toch... misschien... aan de allochtoon zelf kunnen liggen? Neeee! Dat kan niet! Want het ligt aan iedereen, behalve aan de allochtoon.
Het is zo jammer dat jij deze mensen alleen weet in te delen in allochtoon/autochtoon. Er zijn zoveel meer factoren die van belang zijn, zoals omgeving,opvoeding,kansen en benadering. Probeer ze eerst eens als individuen te zien, ipv als één grote groep allochtonen.
Derevaun Seraun.
pi_72847971
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:34 schreef Noobletio het volgende:
Voor iedereen die het niet begrijpt en Wilders voorstel voor kopvodtax afkraakt en het belachelijk vindt: Wilders stelt op zijn kenmerkende hyperbolische manier twee zaken aan de orde.

Allereerst gaat het Wilders om het grote scala aan onzinnige belastingen die de Nederlandse overheid maar al te graag wil heffen over allerlei zaken. Zo is onlangs nog voorgesteld om het eten van vlees te gaan belasten (zie Thieme). Had Wilder niet ‘kopvod’ gezegd, maar ‘biefstuk’ dan had de Kamer luid gejuigd, Femke Halsema en Marjanne Thieme vooraan. Door een welliswaar ridicuul ogend statement te maken parodeerd Wilders dit soort belachelijke (maar algemeen geaccepteerde) voorstellen.

Ten tweede is de kopvodtax een verwijzing naar de religieuze belasting die in Islamitische landen wordt opgelegd aan Christenen en andere niet-Moslims: de zogeheten Jizya. Ik heb Pechtold, Halsema, Kant of van Geel niet horen klagen over de onredelijke belastingdruk (officieel en officieus) die Christenen in Egypte of Sudan opgelegd krijgen. Wilders stelt dit op ludieke wijze (maar met serieuze ondertoon) aan de orde.

Op indirecte wijze leggen de Moslims in Nederland ons ook Jizja op middels de onredelijke aantallen uitkeringen en fraudezaken.

Wie dat niet wil zien, houd vooral zichzelf voor de gek.

Bron: http://discipvlvs.wordpress.com/2009/09/17/kopvodtax/

Heel mooi geschreven

1) Als er ook maar iets van een parodie in dit voorstel zat, was het de parodie op zichzelf.
2) Wij hebben hier een beschaving, en dit is onze beschaving. Wat ze in een Islamitisch land doen, daar gaat deze regering niet over. Het gaat hier om de wetten van Nederland.
3) Ik snap niet dat je een religie wilt verbinden aan fraudezaken e.d. Het gaat hier om individuen die dit doen, niet de religie.
Derevaun Seraun.
pi_72848271
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

*vogeltjesdans loopt naar de microfoon
Hier heb ik maar één ding op te zeggen: Macht corrumpeert altijd. Iedereen heeft de Wille zur Macht.
Derevaun Seraun.
pi_72848945
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:14 schreef boyv het volgende:

[..]

kerel

In welk boek staat dat ze daar geen hoofddoeken dragen?
Wat? Waarom moet dat in een boek staan?
pi_72850158
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:06 schreef Skonk het volgende:

[..]

Wat? Waarom moet dat in een boek staan?
Hij vraagt om een bron.
Derevaun Seraun.
pi_72850394
Eigenlijk heb ik de context gemist van Wilders' uitspraak over de hoofddoektax (ik las zijn uitspraak hier), en mogelijk heeft hij het niet als serieus bedoeld, maar het komt ook omdat het uit de mond van Wilders komt. Zijn hele houding tegen moslims en Islam zet totaal geen zoden aan de dijk. Het is meer bashen wat die man doet. Ik vertrouw die man niet, en god behoede dat die vent ooit te veel macht krijgt in Nederland. Dat lijkt me echt niet goed.

En ok, ok, toegegeven, dat filmpje van dat debat, daar komt Wilders verrassend grappig uit de hoek.
pi_72850444
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ah, weer de linkse drogreden nummer 1 die om de hoek komt kijken: het gaat niet om allochtonen of moslims! Het gaat om klootzakken die de maatschappij verpesten en hier alleen maar naar toe komen om de hand op te houden, maar niets bijdragen. Dat onder die bevolkingsgroep zoveel allochtonen zitten, kan Wilders niet helpen. Dat hebben ze toch echt zelf in de hand.
Ze komen hier niet om de hand op te houden. Jij hebt het sterke vermoeden dat er in de Marokkaanse krant staat dat er gratis geld gehaald kan worden in Nederland, dat een heel gezin direct een ticket aftikt en op het vliegtuig stapt om hier vervolgens de zakken te vullen.

Deze mensen willen echt wel werken, maar net zoals de kinderen op het LBO met heel veel moeite en subsidies net het plantsoen aan mogen harken, zo zijn deze mensen in Marokko. Dus hier zijn ze waardeloos. Ze zijn te dom om Nederlands te leren en kunnen dus niet werken. Dat is nog steeds een probleem, maar de oorzaak is heel anders. Ik vind het dan ook niet terecht dat je de indruk wekt dat ze hier geld komen scheppen. Die opmerking veroorzaakt nu juist de polarisatie. Dat we niets aan deze mensen hebben in Nederland laat ik verder buiten beschouwing. We hebben er inderdaad niets aan. Maar ja, wie gaat dan de plee schrobben?

Dat hun kinderen niet opgevoed zijn is ook waar. Ik zeg dan ook niets over wat we wel en niet met deze mensen moeten doen. Maar hun afrekenen op hun geloof en stellen dat Nederland vervuild is door de hoofddoekjes heeft niets met het probleem te maken. Laat ze lekker hun eigen geloof hebben en reken ze af op hun waarde voor de maatschappij, niet op welk heilig boek er in de kast staat.

Islamieten zijn niet crimineel. Trek dan ook niet steeds die scheve vergelijking. Ik zou het prettiger vinden als Geert Wilders deze mensen beoordeelt op hun daden, niet op hun idealen. Dit is een vrij land en zij mogen hun idealen hebben, wat wij er ook van vinden. De enige plicht die ze hebben is dat ze zich aan onze regels houden, en daarom moeten ze terug. Niet omdat ze de Koran lezen.
pi_72850650
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:40 schreef swarmahoer het volgende:
en marianne thiemen met haar vlees/kaastax van 2 euro per kilo
Daar word ik ook niet goed van inderdaad Raar mens.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_72851210
Omdat de productie van vlees zoveel kost, ja eh van welk voedsel niet?
Als het aan hun lag aten we enkel bladeren en gras.

Niet veel anders dan religifanatici die hun wil en wens ("dat god ons heeft verteld") op andere probere te leggen.
pi_72851427
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

donderdag 17 september 2009 @ 20:10:44 #217
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72851518
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:42 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

1) Als er ook maar iets van een parodie in dit voorstel zat, was het de parodie op zichzelf.
2) Wij hebben hier een beschaving, en dit is onze beschaving. Wat ze in een Islamitisch land doen, daar gaat deze regering niet over. Het gaat hier om de wetten van Nederland.
3) Ik snap niet dat je een religie wilt verbinden aan fraudezaken e.d. Het gaat hier om individuen die dit doen, niet de religie.
Je snapt de achterliggende gedachte toch wel?
Het is verder een prima kerel, hij stelt zaken aan de tand waar de normale mens geen intersse in heeft, en de politiek dus kan uitbuiten. Dit gebreurd nu al jaren en fortuin was een van de mensen die dit inzag en hier iets tegen wou doen.
Wilders is een beetje de sesamstraatversie ervan en denk meer aan provoceren en publiciteit dan ideologie.

Mensen die heel hard boo roepen naar wilders zijn dan ook juist het soort mensen wat aan moet worden gepakt, mensen die hersenloos op de pvda stemmen omdat één standpunt overeenkomst.
Zet eens vragen bij dit alles!
  donderdag 17 september 2009 @ 20:43:45 #218
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72852891
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:10 schreef Flodder450 het volgende:
Dragen ze wel hoor.

Turkije heeft wel een strengere beleid mbt hoofddoeken op scholen/universiteiten en regeringsgebouwen, dat klopt.
AFC AJAX
pi_72853358
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:10 schreef fs180 het volgende:
Het is verder een prima kerel, hij stelt zaken aan de tand waar de normale mens geen intersse in heeft, en de politiek dus kan uitbuiten.
Leg dat statement eens uit, maak het eens concreet. Ik beschouw mezelf als normaal mens, op welke manier, die wilders nu aan de kaak stelt, ben uitgebuit door de politiek?
pi_72854596
Terechte klacht. Wilders. PVV. Mensen die op de PVV stemmen. . Wilders die doet alsof hij voor vrijheid staat. .
[quote]Op woensdag 30 september 2009 21:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja toch.
En bij jouw topics heb ik altijd zoiets van: dit had ik wel kunnen zeggen :P
[/quote]
pi_72854881
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:40 schreef swarmahoer het volgende:
en marianne thiemen met haar vlees/kaastax van 2 euro per kilo
2 euro. Sjees, dat is gewoon een weekloon voor een Hongernegert in Afrika.
Veritas vos liberabit
  donderdag 17 september 2009 @ 21:22:42 #222
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72854884
Wilders, wat een ongelofelijke fucking randmongool is dat
pi_72856661
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:37 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Het is zo jammer dat jij deze mensen alleen weet in te delen in allochtoon/autochtoon. Er zijn zoveel meer factoren die van belang zijn, zoals omgeving,opvoeding,kansen en benadering. Probeer ze eerst eens als individuen te zien, ipv als één grote groep allochtonen.
Hallo zeg? Lees eens even terug? Wie begon daar zwart-wit te denken en de problemen met allochtonen aan sociale achterstandswijken te koppelen? Ik niet in ieder geval. Due verwijt mij niet als ik daarop inhoudelijk reageer om betreffend standpunt te ontkrachten, dat ik zwart-wit denk.
pi_72857273
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:45 schreef Mystikvm het volgende:
Ze komen hier niet om de hand op te houden. Jij hebt het sterke vermoeden dat er in de Marokkaanse krant staat dat er gratis geld gehaald kan worden in Nederland, dat een heel gezin direct een ticket aftikt en op het vliegtuig stapt om hier vervolgens de zakken te vullen.
Dat vermoeden heb ik niet alleen, het is zelfs aangetoond dat het inderdaad zo is. Als die lui niet dachten dat ze er hier financieel op vooruit zouden gaan, dan bleven ze wel thuis. In marokko heerst namelijk geen oorlog ofzo, dus er is geen enkele reden waarom ze hier asiel zouden moeten aanvragen. De andere reden is dat ze dus economische gelukszoekers zijn.

Bovendien gaat het veelal om die lui uit het rifgebergte, die in de grote steden in marokko ook geen werk krijgen omdat ze nog te stom zijn om voor de duvel te dansen. De marokkaanse regering ziet die lui dan ook liever gaan dan komen. Die zijn al niet eens welkom in hun eigen land, dus waarom zouden ze hier dan wel welkom moeten zijn?
quote:
Deze mensen willen echt wel werken, maar net zoals de kinderen op het LBO met heel veel moeite en subsidies net het plantsoen aan mogen harken, zo zijn deze mensen in Marokko. Dus hier zijn ze waardeloos. Ze zijn te dom om Nederlands te leren en kunnen dus niet werken. Dat is nog steeds een probleem, maar de oorzaak is heel anders. Ik vind het dan ook niet terecht dat je de indruk wekt dat ze hier geld komen scheppen. Die opmerking veroorzaakt nu juist de polarisatie. Dat we niets aan deze mensen hebben in Nederland laat ik verder buiten beschouwing. We hebben er inderdaad niets aan. Maar ja, wie gaat dan de plee schrobben?
Misschien een stomme vraag, maar wat komen ze hier dan doen als ze overal te stom voor zijn? Mooi excuus zou dat zijn zeg, ik emigreer naar een of ander land waar de levensstandaard een stuk hoger is en als ik de grens over ben, roep ik ineens dat ik de taal niet spreek en dus niet kan werken. Maar dat ik dus wel geld wil ontvangen.

Ik vraag me af of ik met dat verhaal net zo welkom ben in welk moslimland dan ook als zij hier welkom zijn.

En over die plee schrobben, dat is werk dat absoluut geen verantwoordelijkheid in zich heeft en dat maar enkele uurtjes per dag vraagt. En dat is precies wat die gasten willen - easy money. Al vinden de meesten een uitkering nog veel makkelijker.
quote:
Dat hun kinderen niet opgevoed zijn is ook waar. Ik zeg dan ook niets over wat we wel en niet met deze mensen moeten doen. Maar hun afrekenen op hun geloof en stellen dat Nederland vervuild is door de hoofddoekjes heeft niets met het probleem te maken. Laat ze lekker hun eigen geloof hebben en reken ze af op hun waarde voor de maatschappij, niet op welk heilig boek er in de kast staat.
Helemaal mee eens. Maar zodra je een oververtegenwoordiging van onpasselijkheden binnen een bepaalde bevolkingsgroep ziet, krijgt de hele groep dat stigma. Zo werkt het overal.

Wat je nu ziet is dat deze bevolkingsgroep zich niet wenst aan te passen, overal moeilijk over doet, zwaar oververtegenwoordigd is in de criminaliteit, overmatig veel van uitkeringen gebruikt maakt. enz. Dan voel jij ook wel op je klompen aan dat het niet om die koran gaat, maar om het gedrag van die lui. En daar zijn ze toch echt zelf verantwoordelijk voor, Wilders benoemt het alleen maar.
quote:
Islamieten zijn niet crimineel. Trek dan ook niet steeds die scheve vergelijking. Ik zou het prettiger vinden als Geert Wilders deze mensen beoordeelt op hun daden, niet op hun idealen. Dit is een vrij land en zij mogen hun idealen hebben, wat wij er ook van vinden. De enige plicht die ze hebben is dat ze zich aan onze regels houden, en daarom moeten ze terug. Niet omdat ze de Koran lezen.
Kijk eens naar de statistieken van het CBS bijvoorbeeld. Zoek eens op wat er voor lui er in de bak zitten.
pi_72857357
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:43 schreef msnk het volgende:

[..]

Dragen ze wel hoor.

Turkije heeft wel een strengere beleid mbt hoofddoeken op scholen/universiteiten en regeringsgebouwen, dat klopt.
Wat is dan het probleem in Antwerpen? Laat ze dan lekker in turkije gaan studeren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')