Dat krijg je met zoveel drugsgebruikers..quote:Op woensdag 16 september 2009 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Amerika is het grootste derde-wereldland. Economisch, intellectueel. En Balkie wil ook die kant op
Mee eens; dat wilde ik ook zeggen. Amerika lijkt in veel opzichten op een derdewereldland.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Amerika is het grootste derde-wereldland. Economisch, intellectueel.
Omdat je er geen reet van weet en als een schaap de eenzijdige beeldvorming in de media volgt.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:28 schreef isogram het volgende:
[..]
Mee eens; dat wilde ik ook zeggen. Amerika lijkt in veel opzichten op een derdewereldland.
De meeste geloven echt niet in evolutie. Die zitten ergens tussen creationisme en het accepteren dat de wereld misschien wel miljarden jaren oud is, maar nog steeds wel door God geschapen en gevormd, waardoor er geen ruimte voor evolutie is. Aan de kusten gelooft de meerderheid misschien in evolutie, maar dat is het ook wel.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:38 schreef CANARIS het volgende:
Ik geloof daar gewon geen reet van. Een heel goedkoop excuus voor falend beleid.
In de USA wonen 280 (?) millioen mensen en het overgrote deel van deze mensen zijn net zo werelds als de doorsnee Europeaan. Zelfs in de Bible belt gelooft de meerheid NIET aan het scheppingsverhaal.
Ik zou eens wat polls erbij pakken. RT heeft wel een leuk verzamelinkje.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:38 schreef CANARIS het volgende:
Ik geloof daar gewon geen reet van. Een heel goedkoop excuus voor falend beleid.
In de USA wonen 280 (?) millioen mensen en het overgrote deel van deze mensen zijn net zo werelds als de doorsnee Europeaan. Zelfs in de Bible belt gelooft de meerheid NIET aan het scheppingsverhaal.
In de meeste Europese landen ligt acceptatie van de basale concepten uit de evolutionaire biologie inderdaad een stuk hoger. De VS is wat dat betreft eerder te vergelijken met een land als Turkije.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:30 schreef CANARIS het volgende:
De fout die jullie makne is
1) ervan uitgaan dat in Europa de meerheid wel in Dawrins Theorie gelooft en
2) dat die 36 % weinig zijn
Bron?quote:Op donderdag 17 september 2009 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de meeste Europese landen ligt acceptatie van de basale concepten uit de evolutionaire biologie inderdaad een stuk hoger. De VS is wat dat betreft eerder te vergelijken met een land als Turkije.
quote:
bronquote:U.S. Lags World in Grasp of Genetics and Acceptance of Evolution
A comparison of peoples' views in 34 countries finds that the United States ranks near the bottom when it comes to public acceptance of evolution. Only Turkey ranked lower.
Among the factors contributing to America's low score are poor understanding of biology, especially genetics, the politicization of science and the literal interpretation of the Bible by a small but vocal group of American Christians, the researchers say.
“American Protestantism is more fundamentalist than anybody except perhaps the Islamic fundamentalist, which is why Turkey and we are so close,” said study co-author Jon Miller of Michigan State University.
[..]
Engeland is het op 1 na grootste derdewereldland.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:30 schreef CANARIS het volgende:
De fout die jullie maken is
1) ervan uitgaan dat in Europa de meerheid wel in Darwins Theorie gelooft en
2) dat die 36 % weinig zijn
Bron Guardian
Half of British adults do not believe in evolution, with at least 22% preferring the theories of creationism or intelligent design to explain how the world came about, according to a survey.
The poll found that 25% of Britons believe Charles Darwin's theory of evolution is "definitely true", with another quarter saying it is "probably true". Half of the 2,060 people questioned were either strongly opposed to the theory or confused about it.
En ik denk dat je dit in alle , met name protestante landen zult vinden . Ook in Nederland.
Werelds ?quote:Op donderdag 17 september 2009 09:38 schreef CANARIS het volgende:
In de USA wonen 280 (?) millioen mensen en het overgrote deel van deze mensen zijn net zo werelds als de doorsnee Europeaan.
Heb je het nu over Amerika?quote:Op donderdag 17 september 2009 10:59 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Werelds ?
89% van die mensen is nog nooit buiten zijn/haar eigen land geweest, spreekt enkel de eigen taal en heeft nog nooit een buitenlands boek gelezen of film gezien, laat staan dat ze weten waar europa uberhaupt ligt.
Het gaat om distributeurs, niet om individuele bioscopen.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:14 schreef paddy het volgende:
Ik geloof er zelf ook geen hol van. Denk goedkope reclame, of juist anti-reclame.
Je gaat mij niet wijsmaken dat alle eigenaren van bioscopen etc allemaal zwaar christelijk zijn.
Er hebben wel meer films gedraaid over de evolutietheorie.
Ik wil je wereldbeeld niet verpesten, maar voor Eva had Adam eerst nog een andere vrouw, Lilith.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:51 schreef henkway het volgende:
De aarde is toch in zes dagen gemaakt, met eva en zo en die appel ??
Of gaan jullie mijn wereldbeeld overhoop gooien![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |