Ja, de Nederlandse politiek hanteert het consensusmodel.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Allemaal echt gebeurd. Was het maar zo. Als het niet zo ernstig was, zou ik er om kunnen lachen.
Sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat we daar onze welvaart aan te danken hebben. Het is geen samenzwering, het is typisch Nederlands polder pragmatisme.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de Nederlandse politiek hanteert het consensusmodel.
Meeste normen en waarden worden door de belangrijkste politieke stromingen in dit land gedeeld. Het is vaak een procentje meer of een procentje minder, hier een accentje erbij, daar één eraf. Onze bestuurders zijn technocraten geworden gericht op het pragmatische nastreven van consensus. Via de repressieve tolerantie hebben we tot nu toe voorkomen dat al te ongewenste/revolutionaire ideeën onschadelijk werden gemaakt.
Dit alles lijkt een beetje de Nederlandse traditie te zijn, maar om daar nu een samenzwerring achter te zoeken...?
Nee, dat is waar trouwens, hij heeft ergens een zwaarbewaakt luxe-apartement. Ik las het laatst nog ergens.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:37 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Leeft hij nog steeds in z'n cel???
Ja, klopt, nu kan ik me best wel voorstellen dat het allemaal weinig opwindend overkomt, maar vooral een conservatief ingesteld figuur zou deze Hollandse manier van besturen toch moeten appreciëren.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat we daar onze welvaart aan te danken hebben. Het is geen samenzwering, het is typisch Nederlands polder pragmatisme.
Ja, tuurlijk. Hier ben ik het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is niet de taak van een politicus om met 'humor' te komen, het is de taak van een politicus om het kabinet te controleren en met weldoordachte oplossingen te komen. Niet met toffe one-liners die niet uitvoerbaar zijn en nergens toe leiden (behalve dan het op de voorpagina komen van een krant zodat hij weer in beeld is).
Als je hem niet te hoog inschat heeft hij na een evt kabinetsformatie enorm veel te verantwoorden aan zijn achterban.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:47 schreef -HERA- het volgende:Geweldig iedereen fokt zich op over Wilders en die vent is gewoonweg cynisch!!!!!
Humor bezit men zowiezo al niet in de regering, dus men wil dit wel graag aan de grote klok hangen als zijnde ''kijk hij weer''
Hij geeft enkel aan, dat er al zoveel belasting is overal op...dat dit er ook wel bij kan.
Maar aangezien NL dus liefdevol alles maar slikt en accepteerd, en zelfs flinke misdadigers zielig vinden en op verlof sturen zodat ze kunnen ontsnappen, kan ik enkel maar inzien dat hij, Wilders dit alles met een flink cynisme neergezet heeft om mensen eens te laten nadenken.
of schat ik hem nu te hoog in?
Wilders meende dit serieus. Er is aan hem gevraagd of dit cabaret is, maar Wilders bleef volhouden dat dit een serieus voorstel was.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:47 schreef -HERA- het volgende:
Geweldig iedereen fokt zich op over Wilders en die vent is gewoonweg cynisch!!!!!
Humor bezit men zowiezo al niet in de regering, dus men wil dit wel graag aan de grote klok hangen als zijnde ''kijk hij weer''
Hij geeft enkel aan, dat er al zoveel belasting is overal op...dat dit er ook wel bij kan.
Zijn vergelijking van de gevangenis en het verzorgingshuis was idd goed, neemt niet weg dat zijn oplossingen onrealistisch zijn.quote:Maar aangezien NL dus liefdevol alles maar slikt en accepteerd, en zelfs flinke misdadigers zielig vinden en op verlof sturen zodat ze kunnen ontsnappen, kan ik enkel maar inzien dat hij, Wilders dit alles met een flink cynisme neergezet heeft om mensen eens te laten nadenken.
Jaquote:of schat ik hem nu te hoog in?
Maar als het gaat om de kwaliteit van de zorg voor ouderen in verpleeghuizen dan is het niet onrealistisch met meer geld die kwaliteit te verhogen, desnoods met ombuigingen tussen het stelsel van het gevangeniswezen.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:54 schreef -Techno- het volgende:
Zijn vergelijking van de gevangenis en het verzorgingshuis was idd goed, neemt niet weg dat zijn oplossingen onrealistisch zijn.
Die vergelijking verzorgingshuis vs gevangenis is natuurlijk al op zijn minst anderhalf decennium oud hè.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:54 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wilders meende dit serieus. Er is aan hem gevraagd of dit cabaret is, maar Wilders bleef volhouden dat dit een serieus voorstel was.
[..]
Zijn vergelijking van de gevangenis en het verzorgingshuis was idd goed, neemt niet weg dat zijn oplossingen onrealistisch zijn.
[..]
Ja
Dat kun je het huidige Kabinet dus extra kwalijk nemen.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die vergelijking verzorgingshuis vs gevangenis is natuurlijk al op zijn minst anderhalf decennium oud hè.
In het ziekenhuis krijg je ook eten en kun je ook TV kijken, als je daarintegen gaat bezuinigen op het gevangenisleven krijg je op den duur de zelfde rotzooi als er nu in belgie gebeurt met uitbraken ed. Daarbij kan hij deze oplossingen wel makkelijk roepen, maar gaat dat echt voor geen meter werken als je de bureaucratie wilt halveren, aangezien er behoorlijk wat ambtenaren nodig zijn om dit soort ombuigingen te kunnen bewerkstelligen, als dat al binnen een evt regeerperiode mogenlijk zal zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar als het gaat om de kwaliteit van de zorg voor ouderen in verpleeghuizen dan is het niet onrealistisch met meer geld die kwaliteit te verhogen, desnoods met ombuigingen tussen het stelsel van het gevangeniswezen.
Het begon allemaal een beetje tijdens Paars. Toen kwam Fortuyn die dit o.a. aan stipte. Toen kwam Volkert die Fortuyn voor zijn raap schoot. Toen kwamen de Balkenende regeringen en nog is er idd niets aan gedaan............quote:Op donderdag 17 september 2009 01:04 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Dat kun je het huidige Kabinet dus extra kwalijk nemen.
Dat klopt, daarom is het niet slim van Wilders om maar te blijven hameren op moslims. Het bestrijden van de islam is prioriteit nummer 1 voor Wilders. Deed hij dat niet dan zou hij veel verder komen. Continue populistische opmerkingen/ domme oplossingen plaatsen zal uiteindelijk politieke zelfmoord zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar als het gaat om de kwaliteit van de zorg voor ouderen in verpleeghuizen dan is het niet onrealistisch met meer geld die kwaliteit te verhogen, desnoods met ombuigingen tussen het stelsel van het gevangeniswezen.
Dat doet hij juist niet. Hameren op de AOW-leeftijd dat dit een breekpunt is, is juist een blijk dat het programma breder wordt.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:07 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom is het niet slim van Wilders om maar te blijven hameren op moslims. Het bestrijden van de islam is prioriteit nummer 1 voor Wilders. Deed hij dat niet dan zou hij veel verder komen. Continue populistische opmerkingen/ domme oplossingen plaatsen zal uiteindelijk politieke zelfmoord zijn.
Met domme oplossingen bedoel ik:
- geef ieder gezin 400 euro om de crisis te bestrijden (alsof dat helpt...)
- Hoofddoek belasting (alsof dat haalbaar is, plus de bijkomende bureaucratie die Wilders wil terug dringen, hoezo inconsequent)
Het is niet verstandig om zaken aanhangig te maken als je geen realistische oplossingen aandraagt en in dat opzicht helpt het al helemaal niet om blind op een roos te schieten in de hoop dat je genoeg zetels verdient dat jij de grootste partij bent, aangezien er altijd een partij is die meer stemmen behaald dan jij omdat er op de dag des oordeels genoeg personen zijn die dan nog liever hun conservatieve stem inleveren voor een strategische stem die er voor zorgt dat het CDA mag bepalen.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat doet hij juist niet. Hameren op de AOW-leeftijd dat dit een breekpunt is, is juist een blijk dat het programma breder wordt.
En de onderwerpen dierenwelzijn en ook ouderen zijn al vanaf het begin zaken waar de PVV standpunten over formuleert of zaken aanhangig maakt.
Dan verschillen wij van mening hierin.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat doet hij juist niet. Hameren op de AOW-leeftijd dat dit een breekpunt is, is juist een blijk dat het programma breder wordt.
En de onderwerpen dierenwelzijn en ook ouderen zijn al vanaf het begin zaken waar de PVV standpunten over formuleert of zaken aanhangig maakt.
Hij kan wel hameren op de AOW leeftijd maar hij weet ook geen oplossing aan te dragen hoe dat betaald moet worden in de nabije toekomst. Kortom, het is een praatje voor de vaak en om stemmen te winnen terwijl de realiteit is dat de AOW niet langer als heilig beschouwd kan worden. Met de vergrijzing die er nu aankomt gaat het simpelweg te veel kosten maar daar blijft Wilders stil over.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik las het verkeerd. Het tijdstip zal wel daarin een rol spelen.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:16 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening hierin.
Als je zelfs een film gaat maken om duidelijk te maken dat de islam slecht is, dan ben je in mijn ogen wel te gefixeerd op het bestrijden van de islam. Die andere standpunten krijgen te weinig aandacht als je het mij vraagt
Zijn tegenbegroting doorberekend door het CPB heb je waarschijnlijk niets van meegekregen?quote:Op donderdag 17 september 2009 01:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij kan wel hameren op de AOW leeftijd maar hij weet ook geen oplossing aan te dragen hoe dat betaald moet worden in de nabije toekomst. Kortom, het is een praatje voor de vaak en om stemmen te winnen terwijl de realiteit is dat de AOW niet langer als heilig beschouwd kan worden. Met de vergrijzing die er nu aankomt gaat het simpelweg te veel kosten maar daar blijft Wilders stil over.
Ja, hij roept wel wat over 'linkse hobbies' maar ieder kind die kan rekenen weet donders goed dat die paar miljard aan ontwikkelingssamenwerking dat gat niet gaan overbruggen. Weet Wilders ook dondersgoed, volgens mij maar hij gaat inhoudelijke discussie slim uit de weg om dat niet toe te hoeven geven.
Zo belachelijk was bijvoorbeeld het voorstel voor een Nederlandse 'Animal Cops' nu ook weer niet, vond ik.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het is niet verstandig om zaken aanhangig te maken als je geen realistische oplossingen aandraagt en in dat opzicht helpt het al helemaal niet om blind op een roos te schieten in de hoop dat je genoeg zetels verdient dat jij de grootste partij bent, aangezien er altijd een partij is die meer stemmen behaald dan jij omdat er op de dag des oordeels genoeg personen zijn die dan nog liever hun conservatieve stem inleveren voor een strategische stem die er voor zorgt dat het CDA mag bepalen.
Dat is logisch natuurlijk, met 1 standpunt komt hij niet ver. Continue over 1 onderwerp praten... daar bestuur je geen land mee. Wilders kreeg die kritiek al vroeg over zich heen, daarom verbreed hij zijn horizon. Om van die kritiek af te komen plus natuurlijk om meer stemmen te krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik las het verkeerd. Het tijdstip zal wel daarin een rol spelen.
Hij doet dat wel, maar anderzijds valt ook op dat de visie verbreedt. Zijn verhaal bijvoorbeeld over de ombuigingen om de AOW-leeftijd op 65 te houden klonken vrij gedegen.
Ik vind daar an sich niets mis mee.
Als het CDA en de PVV volgens deze redenatie geen coalitie zullen kunnen vormen, dan kan de PVV regeringsdeelname na de volgende verkiezingen vanwege eigen gebreken wel vergeten. Net zo goed als dat het CDA iets als een hoofddoekjes belasting nooit toe zou staan aangezien het wel eens zou kunnen gebeuren dat dat dubbel op ze terugslaat bij een evt tweede periode dat de CDA niet meedoet.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo belachelijk was bijvoorbeeld het voorstel voor een Nederlandse 'Animal Cops' nu ook weer niet, vond ik.
Het CDA wil de AOW-leeftijd verhogen, terwijl dit voor de PVV een breekpunt in de formatie is. Ik zie een dilemma in jouw scenario.
Die kans zit er in. Ook bijvoorbeeld de SP kan meepraten over een ruime verkiezingszege en toch geen deel uit maken van een coalitie.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als het CDA en de PVV volgens deze redenatie geen coalitie zullen kunnen vormen, dan kan de PVV regeringsdeelname na de volgende verkiezingen vanwege eigen gebreken wel vergeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |