Downloaden van films en muziek is legaal, software is illegaal. Maar de kans dat je strafbaar gesteld wordt, is zeer klein / niet aanwezig.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het downloaden is toch niet strafbaar?
En als je op het matje geroepen gaat worden mag je een bedrag betalen wat 3 keer de waarde is van het bedrijf wat het eist.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Downloaden van films en muziek is legaal, software is illegaal. Maar de kans dat je strafbaar gesteld wordt, is zeer klein / niet aanwezig.
Kosten ze al jaren. Non argument dus.quote:helemaal met die belachelijke prijzen van tegenwoordig. 50 euro voor een spel... ja daag.
Ik download ze dan ook al jaren.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:01 schreef Ruis het volgende:
[..]
Kosten ze al jaren. Non argument dus.
Ook een vaak gehoord argument, maar ik vraag me af of iedereen dit écht wel doet.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben pro downloadenSimpelweg omdat ik een spel wil proberen voor ik het koop en een demo in 9 van de 10 gevallen een vertekend beeld geeft. Als een spel mij echt bevalt koop ik het alsnog
Ook een spel als pakweg Unreal II, die alleen maar singleplayer heeft en waarmee je met de gedownloade versie net zo veel kan als de winkelversie van 50 euro?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben pro downloadenSimpelweg omdat ik een spel wil proberen voor ik het koop en een demo in 9 van de 10 gevallen een vertekend beeld geeft. Als een spel mij echt bevalt koop ik het alsnog
Ik hoor die argumenten alleen maar, ik geloof er geen reet van.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ook een vaak gehoord argument, maar ik vraag me af of iedereen dit écht wel doet.
Als aanvulling op wat ik hierboven zei ben ik het hier mee eens.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ook een spel als pakweg Unreal II, die alleen maar singleplayer heeft en waarmee je met de gedownloade versie net zo veel kan als de winkelversie van 50 euro?
En voor de Xbox 360 zijn illegale games een utopie.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Daar heb je toch een Xbox360 voor..
Nou pak je echt een verkeerd voorbeeldquote:Op woensdag 16 september 2009 15:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ook een spel als pakweg Unreal II, die alleen maar singleplayer heeft en waarmee je met de gedownloade versie net zo veel kan als de winkelversie van 50 euro?
Games zijn niet duurder geworden in de loop der jaren, eerder goedkoper.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
Omdat er in ieder topic wel weer een discussie is of het wel of niet rechtvaardig is om illegaal games te downloaden (bv. het laatste NFS Shift-topic), is het misschien handig om dit centraal te houden en een discussie te starten.
Persoonlijk standpunt
Ik vind dat het gewoon moet kunnen, helemaal met die belachelijke prijzen van tegenwoordig. 50 euro voor een spel... ja daag.
Ik download omdat de maker sowieso mijn geld niet krijgt. Stel dat illegaal downloaden volstrekt onmogelijk was, dan nog had ik het niet gekocht. Een uitzondering zijn spellen die ik heel erg goed vind, die ik jarenlang speel, multiplayer heeft en die voor een redelijke prijs verkocht worden. Zo heb ik veel PES-versies gewoon origineel liggen, omdat dat gewoon steengoede spellen zijn die iets van 25-30 euro kosten bij de introductie. Maar ik weiger om 50 euro voor bv. NFS Shift te betalen als dit weer de zoveelste flop is.
Dus schilderijen vervalsen, boeken kopiëren, geld namaken, etc. moet allemaal kunnen?quote:Bovendien kent iedereen dit plaatje wel:
[ afbeelding ]
Daar ben ik het geheel mee eens. De maker van een spel merkt er niets van als ik het spel wel of niet download, ik koop het namelijk (zeer waarschijnlijk) toch niet. Dus waarom dan niet uitproberen?
... tegen de tijd dat het in de ¤5,- bak ligt jahquote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef Etcetera het volgende:
Misschien, maar ook slechter. Vooral op de pc komt de ene brakke port naar de andere tevoorschijn, krijg je vaak een beta-spel dat na 20 patches eindelijk een keer fatsoenlijk loopt, terwijl je dan inmiddels 1,5 jaar verder bent en het spel inmiddels in de budgetbak van de FRS ligt...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:06 schreef Misan het volgende:
[..]
Games zijn niet duurder geworden in de loop der jaren, eerder goedkoper.
Appels en peren. Niemand heeft er last van als ik een spel download. Dit in tegenstelling tot de dingen die jij noemt.quote:Dus schilderijen vervalsen, boeken kopiëren, geld namaken, etc. moet allemaal kunnen?
In mijn geval werkt het wel zo, maar dan iets anders: ik download bijvoorbeeld God of War op de PSP, die bevalt me, en dan koop ik straks GOW3 en die doublepack voor de PS3.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ook een vaak gehoord argument, maar ik vraag me af of iedereen dit écht wel doet.
Heb je em door, hou em vast!! Je kunt het...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En voor de Xbox 360 zijn illegale games een utopie.
Oh wacht...
Dat gaat wel gebeuren met bijvoorbeeld NFS Shiftquote:Op woensdag 16 september 2009 15:08 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
... tegen de tijd dat het in de ¤5,- bak licht jah![]()
Heb ik ook met FarCry gedaan. Jarenlang een illegale versie gespeeld, en toen hij voor 5 euro bij de Bart Smit lag, heb ik hem meegenomen. In totaal misschien een uurtje multiplayer gedaan en daarna nooit weer. Tja, jammer van die 5 euro, maar beter dan 50 euro weggegooid.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:08 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
... tegen de tijd dat het in de ¤5,- bak licht jah![]()
Weggegooit? Je zegt dat je het spel jarenlang gespeelt hebt, beetje kinderachtig om daar dan geen 50 euro voor over te hebben. Jij werkt ook gratis?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:11 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Heb ik ook met FarCry gedaan. Jarenlang een illegale versie gespeeld, en toen hij voor 5 euro bij de Bart Smit lag, heb ik hem meegenomen. In totaal misschien een uurtje multiplayer gedaan en daarna nooit weer. Tja, jammer van die 5 euro, maar beter dan 50 euro weggegooid.
gofter...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:10 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat gaat wel gebeuren met bijvoorbeeld NFS Shift
En licht en ligt is iets anders
Of jarenlang... Ik heb de singleplayer verspreid over de jaren een aantal keer uitgespeeld. Maar waarom zou ik daar 50 euro voor neertellen als ik precies hetzelfde kan voor 0 euro? Je kunt net zo goed het geld door de plee spoelen.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:12 schreef ioko het volgende:
[..]
Weggegooit? Je zegt dat je het spel jarenlang gespeelt hebt, beetje kinderachtig om daar dan geen 50 euro voor over te hebben. Jij werkt ook gratis?
En wat als iedereen dat nu is gaat doen? Dan worden er helemaal geen spellen meer gemaakt.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Of jarenlang... Ik heb de singleplayer verspreid over de jaren een aantal keer uitgespeeld. Maar waarom zou ik daar 50 euro voor neertellen als ik precies hetzelfde kan voor 0 euro? Je kunt net zo goed het geld door de plee spoelen.
Dat komt dus o.a. door piraterij. Door het downloaden worden er minder games verkocht waardoor het budget van de games minder wordt aangezien er wel gewoon geld verdiend moet worden. Doordat het budget krimpt kan er minder tijd in de game gestoken worden om de kwaliteit hoog te houden of andersom. Wat er dus gebeurt is de ideale verhouding van tijd, geld en kwaliteit gebruiken om een game te maken en dat wordt door piraterij steeds moeilijker.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Misschien, maar ook slechter. Vooral op de pc komt de ene brakke port naar de andere tevoorschijn, krijg je vaak een beta-spel dat na 20 patches eindelijk een keer fatsoenlijk loopt, terwijl je dan inmiddels 1,5 jaar verder bent en het spel inmiddels in de budgetbak van de FRS ligt...
Misschien wel inderdaad, maar die van dat boek zeker niet. De auteur verdient niets aan het kopiëren van dat boek, maar ondertussen gebruiken mensen zijn teksten wel.quote:[..]
Appels en peren. Niemand heeft er last van als ik een spel download. Dit in tegenstelling tot de dingen die jij noemt.
Tja, moeten ze de prijzen maar flink omlaag gooien. Als het 15 euro had gekost, had ik hem gewoon gekocht.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:15 schreef Tain het volgende:
[..]
En wat als iedereen dat nu is gaat doen? Dan worden er helemaal geen spellen meer gemaakt.
Eens.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:16 schreef Ps2K het volgende:
Het is heel simpel: Als je iets de moeite waard vind, dan moet je het gewoon kopen.
Als je een game die blijkbaar zo goed vind dat je hem jarenlang speelt maar er niet voor betaald dan ben je gewoon een gierige jood.
Kom op zeg. Wat een compleet debiele redenering. Waarom zullen diezelfde gasten dan nog games blijven maken, als niemand ervoor zou willen betalen. Juist deze debiele instelling zorgt ervoor dat alleen de grote games boeren overblijven en de kleine, originele gamestudios 't wel kunnen schudden.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Of jarenlang... Ik heb de singleplayer verspreid over de jaren een aantal keer uitgespeeld. Maar waarom zou ik daar 50 euro voor neertellen als ik precies hetzelfde kan voor 0 euro? Je kunt net zo goed het geld door de plee spoelen.
Blijf jij maar weg als je alleen maar gaat schelden. Blijkbaar is het toch te moeilijk, ondanks de waarschuwing.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:16 schreef Ps2K het volgende:
gierige jood.
ja of je spaart nog even langer van je zakgeld, je neemt toch ook niet iets mee uit de supermarkt zonder te betalen omdat het te duur is?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Tja, moeten ze de prijzen maar flink omlaag gooien. Als het 15 euro had gekost, had ik hem gewoon gekocht.
quote:Op woensdag 16 september 2009 15:20 schreef Ruis het volgende:
[..]
Kom op zeg. Wat een compleet debiele redenering. Waarom zullen diezelfde gasten dan nog games blijven maken, als niemand ervoor zou willen betalen. Juist deze debiele instelling zorgt ervoor dat alleen de grote games boeren overblijven en de kleine, originele gamestudios 't wel kunnen schudden.
quote:Op woensdag 16 september 2009 15:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Tja, moeten ze de prijzen maar flink omlaag gooien. Als het 15 euro had gekost, had ik hem gewoon gekocht.
Ja, voor 15mille zou ik ook wel een ferrari 599 kopen, maar das ook niet bepaald reeël hé.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Onzin: kwaliteit zal altijd verkopen, en mensen die iets die 50 euro niet waard vinden, die gaan dat echt niet opeens kopen wanneer ze het niet kunnen downloaden.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:15 schreef Tain het volgende:
[..]
En wat als iedereen dat nu is gaat doen? Dan worden er helemaal geen spellen meer gemaakt.
Last time I checked was jij geen mod meer.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
En nu weer klaar hoor. Deze topics komen toch nooit verder dan wat heen en weer gescheld tussen halve moraalridders en warezhoeren
Waarom zou 15 euro voor een spel niet reëel zijn? Omdat jij 50 euro bent gewend?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:21 schreef Ruis het volgende:
[..]
Ja, voor 15mille zou ik ook wel een ferrari 599 kopen, maar das ook niet bepaald reeël hé.
euh, omdat men dan niet eens uit de kosten komt misschien?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:23 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waarom zou 15 euro voor een spel niet reëel zijn? Omdat jij 50 euro bent gewend?
Omdat dat neer zou komen op een paar cent winst per verkochte game voor de studio.. oftewel je zou miljoenen exemplaren moeten verkopen om enigzins winst te maken.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:23 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waarom zou 15 euro voor een spel niet reëel zijn? Omdat jij 50 euro bent gewend?
Hoe weet jij nou hoeveel winst er gemaakt wordt per spel en wat de productiekosten van een kopie zijn?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:25 schreef Ruis het volgende:
[..]
Omdat dat neer zou komen op een paar cent winst per verkochte game voor de studio.. oftewel je zou miljoenen exemplaren moeten verkopen om enigzins winst te maken.
Of denk jij dat de uitgever, distribiteur, verkooppunt etc geen geld willen verdien aan datzelfde spel?
Als een spel slecht is (in jouw ogen) wat boeit het dan? Dan koop je het toch niet, dus dan hoef je je over downloaden ook niet druk te maken.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:25 schreef Saekerhett het volgende:
Ander voorbeeld:
Het is toch te schandalig voor woorden dat FIFA bijvoorbeeld jarenlang wordt uitgemelkt. Vooral de pc-versie die zo godsgruwelijk slecht is. Ze veranderen er jarenlang niks aan, updaten de transfers en vragen er weer gewoon 50 euro voor.
En dan komen ze aan met de smoes dat de huidige pc's het niet trekken wanneer het spel hetzelfde zou zijn als op de Xbox en PS3.
Ga toch weg EA, met je oplichterij.
offtopic, maar dan koop je die game toch gewoon niet? blijkbaar vind je de game ook niet leuk genoeg om te spelen dus is illegaal downloaden ook niet nodigquote:Op woensdag 16 september 2009 15:25 schreef Saekerhett het volgende:
Ander voorbeeld:
Het is toch te schandalig voor woorden dat FIFA bijvoorbeeld jarenlang wordt uitgemelkt. Vooral de pc-versie die zo godsgruwelijk slecht is. Ze veranderen er jarenlang niks aan, updaten de transfers en vragen er weer gewoon 50 euro voor.
En dan komen ze aan met de smoes dat de huidige pc's het niet trekken wanneer het spel hetzelfde zou zijn als op de Xbox en PS3.
Wat ik nog veel vreemder vind, is dat games als NHL en NFL hier voor Fullprice in de winkel worden gegooid, want met zo'n prijs heb je vrijwel niets aan de MP-functie van de games, want er zullen vrij weinig gamers zijn die zo'n game van een hier redelijk onbekende sport, zullen kopen voor 50-60 euro.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:25 schreef Saekerhett het volgende:
Ander voorbeeld:
Dat is mijn punt niet. Het gaat erom dat die flikkers van EA een gigantisch kutspel gemaakt hebben en daar 50 euro voor vragen. En niet alleen EA doet dit, veel meer uitgevers...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:27 schreef Ruis het volgende:
[..]
Als een spel slecht is (in jouw ogen) wat boeit het dan? Dan koop je het toch niet, dus dan hoef je je over downloaden ook niet druk te maken.
Als dat echt zulke gigantische kutspellen waren, dat zou EA uiteindelijk alleen zichzelf naaien, want wie koopt er vervolgens dan elk jaar weer 't zelfde spel?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:30 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Het gaat erom dat die flikkers van EA een gigantisch kutspel gemaakt hebben en daar 50 euro voor vragen. En niet alleen EA doet dit, veel meer uitgevers...
M.a.w., mensen die wel kopen worden gewoon genaaid waar ze bijstaan.
Mee eens. Ik heb laatst Sword of the stars gekocht, ik had hem eerst gedownload en het bleek een hele vette game te zijn. En op gamersgate was de complete bundel twee tientjes.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:17 schreef AquaMaryn het volgende:
Ja.
Games zoals Fallout 3 heb ik gekocht *nadat* ik ze al 100+ uur gespeeld met de illegale kopie. Omdat ik het spel zo tof vind dat ik er dan wel geld voor wil uitgeven. Maar hetzelfde geldt voor games die ruk zijn: die koop ik dan ook niet, al heb ik ze wel gespeeld. Zo komt het in ieder geval niet meer voor dat ik 60 euro betaal voor een game die volkomen kut blijkt te zijn.
Kinderen van 14 jaar die niet inzien dat ze genept worden en aan papa voor Sinterklaas graag elk jaar de nieuwste FIFA willen hebben, hoe slecht die ook is.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:33 schreef Ruis het volgende:
[..]
Als dat echt zulke gigantische kutspellen waren, dat zou EA uiteindelijk alleen zichzelf naaien, want wie koopt er vervolgens dan elk jaar weer 't zelfde spel?
Welke waarschuwing?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Blijf jij maar weg als je alleen maar gaat schelden. Blijkbaar is het toch te moeilijk, ondanks de waarschuwing.
Er is zoiets als consumentenrecht, daar staat bijvoorbeeld in dat je niet alles hoeft te kopen wat een verkoper aanbiedt. Is General Motors onlangs nog heeeeeeeeeel erg bekend mee geraakt.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:30 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Het gaat erom dat die flikkers van EA een gigantisch kutspel gemaakt hebben en daar 50 euro voor vragen. En niet alleen EA doet dit, veel meer uitgevers...
M.a.w., mensen die wel kopen worden gewoon genaaid waar ze bijstaan.
doe ik over het algemeen ook, slechts enkele exemplaren per jaar koop ik voor het volle pondquote:Op woensdag 16 september 2009 15:43 schreef Tain het volgende:
Je hoeft je spellen trouwens toch niet op dag 1 te kopen? Ben zelf ook budget gamer geworden en games die al bewezen zijn goed te zijn kan je dan kopen voor ongeveer 20 euro
Dat weet ik ook.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Er is zoiets als consumentenrecht, daar staat bijvoorbeeld in dat je niet alles hoeft te kopen wat een verkoper aanbiedt. Is General Motors onlangs nog heeeeeeeeeel erg bekend mee geraakt.
Ik hoor dit argument wel vaker, in het weekend uitgaan kost ook snel 60 euro of meer en dat is (meestal) minder dan 10 uurtjes.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Wat wel ruk is, dat zijn die games die je in een uurtje of 10 kunt uitspelen... die zijn gewoon echt geen 60 euro waard.
De doelgroep van FIFA vind de game blijkbaar leuk en wil de game blijkbaar gewoon elk jaar hebben. Stukje vraag en aanbod. Dat jij het niet trekt is wat anders.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat weet ik ook.
Helaas weet de grootste doelgroep van FIFA (kinderen van 12-17 jaar) totaal niet wat er aan de hand is. Die spelen gewoon een wedstrijdje met hun buurjongen op de pc zonder er bij na te denken of het wel of geen goed spel is. EA weet dat als geen ander en profiteert daar optimaal van. Gevolg: jaar in, jaar uit dezelfde FIFA met de transfers ge-update zonder ook maar iets te verbeteren.
Gelukkig hebben we nog een ander kamp, Konami, en die weten veel beter hoe het moet, alhoewel PES 2008 en 2009 ook niet geweldig waren, in tegenstelling tot de eerdere versies.
Alleen kun je geen bier downloaden voor 0 euro.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:52 schreef escalatie het volgende:
[..]
Ik hoor dit argument wel vaker, in het weekend uitgaan kost ook snel 60 euro of meer en dat is (meestal) minder dan 10 uurtjes.
Lees voor de grap http://forums.electronicarts.co.uk/fifa-10-pc/ eens door dan, dan piep je wel anders.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:54 schreef Misan het volgende:
[..]
De doelgroep van FIFA vind de game blijkbaar leuk en wil de game blijkbaar gewoon elk jaar hebben. Stukje vraag en aanbod. Dat jij het niet trekt is wat anders.
Wat heeft 1 spel te maken met het feit dat je alle spellen download? + Fifa is al jaren kut op de pcquote:Op woensdag 16 september 2009 15:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lees voor de grap http://forums.electronicarts.co.uk/fifa-10-pc/ eens door dan, dan piep je wel anders.
Wat ik dus al eerder zei: dit is niet alleen het geval bij FIFA. Uitmelkerij is meer standaard dan uitzondering geworden.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:57 schreef Tain het volgende:
[..]
Wat heeft 1 spel te maken met het feit dat je alle spellen download? + Fifa is al jaren kut op de pc
Ja en? Dan speel je die spellen toch niet? Hoef je ze ook niet te downloaden of te kopen. Probleem opgelostquote:Op woensdag 16 september 2009 16:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat ik dus al eerder zei: dit is niet alleen het geval bij FIFA. Uitmelkerij is meer standaard dan uitzondering geworden.
vanaf 2007 is PES ook steeds meer een melkmachine geworden. In dat opzicht vind ik EA Sports het een stuk beter doen, want nu zitten er elk jaar tenminste echte verbeteringen in. Of je die verbeteringen 60 euro waard vindt, das een persoonlijke keuze denk ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat weet ik ook.
Helaas weet de grootste doelgroep van FIFA (kinderen van 12-17 jaar) totaal niet wat er aan de hand is. Die spelen gewoon een wedstrijdje met hun buurjongen op de pc zonder er bij na te denken of het wel of geen goed spel is. EA weet dat als geen ander en profiteert daar optimaal van. Gevolg: jaar in, jaar uit dezelfde FIFA met de transfers ge-update zonder ook maar iets te verbeteren.
Gelukkig hebben we nog een ander kamp, Konami, en die weten veel beter hoe het moet, alhoewel PES 2008 en 2009 ook niet geweldig waren, in tegenstelling tot de eerdere versies.
En daarom download ik dus altijd eerst een spel voordat ik er überhaupt ook maar over denk om hem te kopen. Want het wil ook nog wel eens voorkomen dat deel zoveel van een serie na jarenlang van uitmelkerij ineens goed ontvangen blijkt te worden. Voorbeeld: NFS Shift.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:01 schreef Tain het volgende:
[..]
Ja en? Dan speel je die spellen toch niet? Hoef je ze ook niet te downloaden of te kopen. Probleem opgelost
Mag ik dan vragen wat jij echte verbeteringen vindt aan de FIFA-reeks op de pc?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:04 schreef SocialDisorder het volgende:
want nu zitten er elk jaar tenminste echte verbeteringen in.
En dan als het spel toch goed blijkt te zijn dan koop je hem als normaal mens toch?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En daarom download ik dus altijd eerst een spel voordat ik er überhaupt ook maar over denk om hem te kopen. Want het wil ook nog wel eens voorkomen dat deel zoveel van een serie na jarenlang van uitmelkerij ineens goed ontvangen blijkt te worden. Voorbeeld: NFS Shift.
En om nou alleen 50 euro uit te geven op basis van reviews...
Geen idee, FIFA al in geen jaren meer op de PC aangeraakt. Maar op de consoles is de gameplay steeds dichter bij voetbal komen te liggen. Eén van de belangrijkste verbeteringen in de afgelopen jaren is het loskoppelen van de bal van de speler, en dit jaar een sterk verbeterde keeper AI, 360-control (niet meer vast aan acht verschillende looprichtingen) en sterk verbeterde controle over je schoten, passes en tackles.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen wat jij echte verbeteringen vindt aan de FIFA-reeks op de pc?
Ja. Als ik het spel echt goed vind. Ik heb hier PES 5, PES 6, FarCry, Half-Life en Age of Empires o.a. legaal liggen. Waarom? Omdat ze fucking briljant zijn en ze een normale prijs hadden.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:08 schreef Tain het volgende:
[..]
En dan als het spel toch goed blijkt te zijn dan koop je hem als normaal mens toch?
bier kun je ook zelf tappen als de barman even niet kijkt, mag ook niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Alleen kun je geen bier downloaden voor 0 euro.
Maar dat is diefstal, want je neemt het origineel wegquote:Op woensdag 16 september 2009 16:21 schreef Misan het volgende:
[..]
bier kun je ook zelf tappen als de barman even niet kijkt, mag ook niet.
even wat specifieker graag, nu zie ik nauwelijks een topic over updaten of patchen of dat men de game kut vindt dit jaarquote:Op woensdag 16 september 2009 15:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lees voor de grap http://forums.electronicarts.co.uk/fifa-10-pc/ eens door dan, dan piep je wel anders.
klopt en in beide gevallen verdient de leverancier of producent er niets aanquote:Op woensdag 16 september 2009 16:23 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar dat is diefstal, want je neemt het origineel weg
Vroeger had je amper onafhankelijke informatie of een spel goed was of niet, er bestond nog niet zoiets als internet, en de meeste computerbladen waren partijdig, daarnaast was er ook geen support en verschilden titels op verschillende platformen zoveel van elkaar dat een spel dat op de sinclair allemaal 10en haalde omdat het het maximale uit het apparaatje haalde, terwijl deze game op bijvoorbeeld op een Atari ST enorm afgekraakt werd omdat hij behalve slechte graphs ook nog eens veel te kort duurde.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Misschien, maar ook slechter. Vooral op de pc komt de ene brakke port naar de andere tevoorschijn, krijg je vaak een beta-spel dat na 20 patches eindelijk een keer fatsoenlijk loopt, terwijl je dan inmiddels 1,5 jaar verder bent en het spel inmiddels in de budgetbak van de FRS ligt...
Maar in het geval van downloaden ondervinden ze er ook geen schade aan, want het origineel is niet wegquote:Op woensdag 16 september 2009 16:25 schreef Misan het volgende:
[..]
klopt en in beide gevallen verdient de leverancier of producent er niets aan
Nouja, ik pak maar even een van de grootste lopende topics: http://forums.electronica(...)-fifa-pc-thread.htmlquote:Op woensdag 16 september 2009 16:24 schreef Misan het volgende:
[..]
even wat specifieker graag, nu zie ik nauwelijks een topic over updaten of patchen of dat men de game kut vindt dit jaar
misgelopen inkomsten is weldegelijk een schadepostquote:Op woensdag 16 september 2009 16:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar in het geval van downloaden ondervinden ze er ook geen schade aan, want het origineel is niet weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |