abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72796312
Kant

Heeft gewoon helemaal gelijk met die AOW. Ze had misschien iets meer de historische context moeten benadrukken, waarom we überhaupt een AOW hebben (tip: dat heeft met een andere economische crisis te maken die we ooit hadden).

Als je een instantie gaat instellen die moet gaan bepalen of iemand zwaar werk uit voert, of iemand fysiek op is, dan voer je alweer een bureaucratische instelling in waar je, en daar is de SP stiekem terecht bang voor, met de kaasschaaf overheen kunt gaan doordat je simpelweg de criteria gaat oprekken, als er wéér een crisis over het land heen waait.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72796325
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:10 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Dat kind kost sowieso meer omdat het uitgavenpatroon anders is. Maar het gaat niet om het kind, het gaat om tal van andere reeds inkomensafhankelijke belastingen die de boel al behoorlijk nivelleren. Een totaalnivellatie, zoals jij voorstelt, werkt niet. Verschil is noodzakelijk. Maakt ook niet uit vanuit welke hoek je dat nou bekijkt; vanuit economisch, filosofisch, sociaalcultureel of welk ander perspectief dan ook, verschil moet er zijn om vooruitgang te kunnen boeken.
"Totale nivellering" zou zijn dat iedereen evenveel verdient en de prijzen voor iedereen hetzelfde zijn (zoals meestal het geval) . Daar ben ik op tegen.

Ik bedoel met "relatieve" beprijzing: Iedereen verdient verschillend (naar zwaarte van het werk) maar betaalt echter een relatieve prijs, dwz naar zwaarte van het inkomen.....Een pct van het inkomen dus.

In Zweden of Noorwegen zijn de boetes terecht inkomensafhankelijk om iets te noemen.
pi_72796348
"Ik vraag hoe u optelt en aftrekt..."

De man van Kant komt weer aan bod?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72796351
Eng mens
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_72796367
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er is ook niks mis mee met inkomensafhankelijke beprijzing. Dat zou het meest rechtvaardige principe zijn.

Iedereen die naar rato betaald, kan het nog eerlijker?

En ja, dat is ingewikkelder om uit te voeren. zou geen enkel probleem moeten zijn in een tijd van verregaande automatisering.
Waarom zou ik een eigen bedrijf beginnen (en daarmee grote risico's lopen) als een nog groter deel van de potentiele winst wordt gekaapt door de staat?

Op deze manier straf je mensen die een stapje harder willen zetten. Asocialer kan niet.
pi_72796375
Minder van Kant is dat ze de zorgpremies inkomensafhankelijk wil maken. Het probleem ligt bij het slechte stelsel van Hoogervorst waardoor iedereen (70%) een zorgtoeslag nodig heeft. Daar moet Kant wat aan doen. Dan kan die inkomensafhankelijke bullshit achterwege blijven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72796389
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:08 schreef marcodej het volgende:
Je moet in ieder geval afschaffen dat iemand verplicht is om te stoppen als hij 65 is.
Vind ik ook.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:20:00 #133
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72796411
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nouja, op vmbo scholen kan het wel. Praktijk is wat dat betreft de beste leerschool. De vraag is hoeveel bouwvakkers er geschikt zijn om les te geven.
Ze weten wel van aanpakken: http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-emmer-cement.dhtml
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72796418
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
Minder van Kant is dat ze de zorgpremies inkomensafhankelijk wil maken. Het probleem ligt bij het slechte stelsel van Hoogervorst waardoor iedereen (70%) een zorgtoeslag nodig heeft. Daar moet Kant wat aan doen. Dan kan die inkomensafhankelijke bullshit achterwege blijven.
Dat bedoelt ze wrs ook.

Iedereen betaalt een vast pct van het inkomen aan zorgpremie.

100% eerlijk dus.
pi_72796461
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat bedoelt ze wrs ook.

Iedereen betaalt een vast pct van het inkomen aan zorgpremie.

100% eerlijk dus.
Het gros van de zorgpremie is al inkomensafhankelijk.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:21:54 #136
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72796474
"Je moet kiezen in de politiek" En die uitspraak komt van iemand uit DIT kabinet
---
pi_72796505
Ik vind eigenlijk wel dat Hamer een paar goede vragen stelde. En dat Kant slechte antwoorden gaf. Als je het überhaupt antwoorden kan noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 11:22:59 ]
pi_72796512
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:21 schreef justanick het volgende:

[..]

Maar weinig hoor. De premie die je betaalt aan de verzekeraar is allesbehalve inkomensafhankelijk.

De zorgtoeslag maakt dat belang en na niet goed.
pi_72796514
Verder zijn goede punten van Kant die bankenheffing (ook al zal die er nooit komen, uit industrie-politieke overwegingen) en toch ook wel dat vrouwen en mannen die niet betaald werk verrichten ook waardering mogen krijgen. Erg kinderachtig dat ze daarom werd uitgelachen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72796529
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:22 schreef Igen het volgende:
Ik vind eigenlijk wel dat Hamer een paar goede vragen stelde. En dat Kant slechte antwoorden gaf. Als je het überhaupt antwoorden kan noemen.
Dat zeg ik wel vaker. Hamer zegt best goede dingen. Het komt er alleen zo dramatisch uit...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72796555
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:21 schreef justanick het volgende:

[..]

Het wás inkomensafhankelijker. En toen had je ook niet die domme zorgtoeslag (wat erg bureaucratisch is en gevoelig voor drastische bezuinigingen).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72796563
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar weinig hoor. De premie die je betaalt aan de verzekeraar is allesbehalve inkomensafhankelijk.

De zorgtoeslag maakt dat belang en na niet goed.
Kijk eens naar je loonstrookje. Daar verdwijnt plotseling een bedrag
pi_72796583
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:23 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat zeg ik wel vaker. Hamer zegt best goede dingen. Het komt er alleen zo dramatisch uit...
Ach, jij bent zo'n CDA'er. Mensen die ooit fatsoenlijk waren... nu zijn alleen nog CDA'ers boven de 50 grosso modo fatsoenlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72796589
De SP leeft zo te zien nog steeds in Utopia Dromenland. Ze worden nu terecht aangevallen op hun zwakke financiele onderbouwing.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:25:47 #145
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72796602
Ik vind het bijzonder hypocriet van mensen uit dit kabinet om anderen te beschuldigen van gebrek aan concrete maatregelen nu om die 35 miljard te halen. Ze nemen er zelf een half jaar de tijd voor, dus geef de oppositie ook wat tijd.
---
pi_72796608
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:23 schreef Klopkoek het volgende:
Verder zijn goede punten van Kant die bankenheffing (ook al zal die er nooit komen, uit industrie-politieke overwegingen) en toch ook wel dat vrouwen en mannen die niet betaald werk verrichten ook waardering mogen krijgen. Erg kinderachtig dat ze daarom werd uitgelachen.
Precies. Vrouwen die netjes hun kinderen thuis opvoeden horen juist beloond te worden.

Vrouwen die hun kinderen voor hun carrière elders dumpen zouden eigen fiscaal gepakt moeten worden wegens verwaarlozing van hun kinderen.

En we vinden het maar gek dat criminaliteit toe neemt. Kinderen van wekende ouder groeien voor galg en rad op.
pi_72796618
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
100% eerlijk dus.
Niks 100% eerlijk.

OT: Wilders
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72796623
HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE BUITENLANDERS!!!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_72796632
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach, jij bent zo'n CDA'er. Mensen die ooit fatsoenlijk waren... nu zijn alleen nog CDA'ers boven de 50 grosso modo fatsoenlijk.
Het CDA is vandaag de dag ultra rechts geworden.....
pi_72796634
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:24 schreef justanick het volgende:

[..]

Kijk eens naar je loonstrookje. Daar verdwijnt plotseling een bedrag
Leuk he, dat kankeren?

Heb je weleens gekeken naar de onderzoeken die de inkomenseffecten van het nieuwe zorgstelsel hebben berekend?

Tip: de hoge inkomens waren spekkoper. Dat de midden en lagere inkomens niet of nauwelijks werden gepakt kwam alleen door de zorgtoeslag, welke, zoals gezegd, erg gevoelig is voor de kaasschaafmethode.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')