abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72764888
Ik wist niet of ik het in NWS, SES of POL moest zetten, dus dan maar in POL

Wie gaat?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72765112
Als ze die studie zo aan het hart gaat lenen ze er maar wat extra bij, waarom moet de overheid alleen investeren in hun carrière? Uiteraard is dat geld voor de studie, en aanverwante kosten, niet voor de zomervakantie of om weg te zetten op een icesave account. Laten ze eens gaan demonstreren bij de woningbouwcorporaties, met hun 50+ miljard aan vastgoed wat ze zo van de overheid hebben gekregen 10 jaar terug, kunnen ze gemakkelijk wat betaalbare studentenhuisvesting uit de grond stampen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72765306
Willen de studenten dan ook even zeggen hoe ze het miljardentekort in de komende jaren op een goede manier willen aanpakken? Overal wordt bezuinigd, dus ook op onderwijs.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72765395
"Massa = macht"

Hmm... dat klinkt wel aantrekkelijk. Misschien ga ik wel, niet om te demonstreren maar om vanaf een afstandje het spektakel te bestuderen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:14:09 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_72765463
Ik denk niet dat het goed is studenten te veel te laten lenen. De economie is al te veel gebaseerd op geld uitgeven dat je zelf niet hebt. Ik denk dat de overheid beter kan bezuinigen op andere posten, en niet op investeringen zoals het onderwijs.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:15:16 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72765498
Op onderwijs gaan bezuinigen is tamelijk kortzichtig aangezien het juist in de toekomst geld oplevert. Een student kost echt een schijntje vergeleken bij wat hij opbrengt na zijn afstuderen. Eveneens zie ik een beter opgeleid Nederland ook als een beter Nederland om meerdere vlakken.

Hoeft niet te betekenen dat er geen geld verschoven kan worden. Ik heb zo het idee dat er door te bezuinigen op marketingbudgetten, hobbies van schoolbesturen en onzin als maatschappelijke stages en gratis schoolboeken genoeg gewonnen kan worden.
pi_72765913
Waarom demonstreren er geen professoren ?
pi_72765990
Er komen juist elk jaar meer studenten bij! Ik zie liever dat de overheid geld gaat pompen in de kwaliteit van sommige opleidingen, dat is af en toe echt om te huilen. Als daarvoor het collegegeld omhoog moet lijkt dat me een goede investering (hoewel gratis schoolboeken af schaffen nog beter zou zijn idd). Deze actie gaat er puur over dat het zoveel meer geld kost om te gaan studeren, waar je stufi en een lening voor hebt.

Ik heb hier hetzelfde gevoel bij als toen met die 2e fase staking een jaar of 10 geleden. Dat ging ook nergens over en was gewoon een excuus voor een vrije dag (die ik ook heb genomen uiteraard, maar ik ben niet de stad in gegaan ondanks dat ik in Den Haag woon...) Ik ben benieuwd hoeveel studenten er volgende week op komen dagen en vooral ook wat voor soort studenten dat zijn: 1e jaars of luie 6e jaars studenten bijvoorbeeld. Lijkt me leuk als ze daar nou eens wat statistiekjes op los laten!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_72766199
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:14 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk niet dat het goed is studenten te veel te laten lenen. De economie is al te veel gebaseerd op geld uitgeven dat je zelf niet hebt. Ik denk dat de overheid beter kan bezuinigen op andere posten, en niet op investeringen zoals het onderwijs.
Een studie-lening is in mijn ogen een valide middel om te investeren in je toekomst, en zorgt ook voor een stukje commitment aan de studie zelf. Het vereist wel wat zelfkennis ivm de goede keuze voor opleiding X, maar het is als je het geld gebruikt waar het voor bedoelt is, en niet over de balk smijt, niet iets engs. Het gaat om een investering in je toekomst, en net als met alle soorten investering moet er een gedegen plan aan ten grondslag liggen, een business plan voor je studie en carrière zo je wilt. Daar zitten wat mitsen en maren aan, niemand kan 10 jaar de toekomst voorspellen, maar het zou een bepaald slag studenten toch eens wat meer focussen op hun opleiding, en de toekomst die de gemaakte keuzes voor je af dwingen. En laten we wel zijn, op jezelf wonen (is erg duur) is geen recht, ze krijgen #$@#$ toch niet voor niks een OV-kaart of wel?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:45:28 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72766384
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:32 schreef koei het volgende:
Er komen juist elk jaar meer studenten bij!
Meer = beter in een kenniseconomie
quote:
Ik zie liever dat de overheid geld gaat pompen in de kwaliteit van sommige opleidingen, dat is af en toe echt om te huilen. Als daarvoor het collegegeld omhoog moet lijkt dat me een goede investering (hoewel gratis schoolboeken af schaffen nog beter zou zijn idd). Deze actie gaat er puur over dat het zoveel meer geld kost om te gaan studeren, waar je stufi en een lening voor hebt.
Ik vraag me sterk af of de kwaliteit omhoog moet gaan door er een zak geld tegenaan te pleuren. Ik heb namelijk niet het idee dat onderwijsinstellingen het geld nu optimaal benutten voor hun onderwijs.

Vaak is er eerder last van een enorme bureaucratie en een matige werkmentaliteit van personeel. Maar dat is weer net iets te moeilijk voor Den Haag.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:49:24 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72766518
Ik was er btw ook bij in Den Haag in '99

Later nog eens gegaan naar een demonstratie tegen onderwijsbezuinigingen. Maar er kwam wel een heel eenzijdig soort publiek.
pi_72766571
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:30 schreef Bankfurt het volgende:
Waarom demonstreren er geen professoren ?
Als het goed is komen er daar ook een paar van.
pi_72768178
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:15 schreef Hexagon het volgende:
Op onderwijs gaan bezuinigen is tamelijk kortzichtig aangezien het juist in de toekomst geld oplevert. Een student kost echt een schijntje vergeleken bij wat hij opbrengt na zijn afstuderen. Eveneens zie ik een beter opgeleid Nederland ook als een beter Nederland om meerdere vlakken.

Hoeft niet te betekenen dat er geen geld verschoven kan worden. Ik heb zo het idee dat er door te bezuinigen op marketingbudgetten, hobbies van schoolbesturen en onzin als maatschappelijke stages en gratis schoolboeken genoeg gewonnen kan worden.
dat gevoel heb ik ook, het kan wel efficienter in het onderwijs.
Je ziet momenteel dat het geld vooral gaat naar dingen die weinig tot geen toegevoegde waarde hebben zoals, marketing en grote besturen etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 15 september 2009 @ 15:41:41 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72768230
Waarom op een doordeweekse dag
Zo slim zijn ze niet, anders hadden ze geweten dat ze in het weekend meer man op de been kunnen krijgen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_72768473
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
Zo slim zijn ze niet, anders hadden ze geweten dat ze in het weekend meer man op de been kunnen krijgen.
Omdat doordeweeks de OV kaart geldig is, en in het weekend niet.

En het is symbolisch, de vierde dinsdag van september (ipv de derde...).
pi_72768578
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
In het weekend liggen studenten lam bij hun ouders thuis uit te slapen van het uitgaan harde studeren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:25:53 #17
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72774038
Ik denk dat ik me maar ga voorbereiden op later...
pi_72774125
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat gevoel heb ik ook, het kan wel efficienter in het onderwijs.
Je ziet momenteel dat het geld vooral gaat naar dingen die weinig tot geen toegevoegde waarde hebben zoals, marketing en grote besturen etc.
Klopt, en je kunt nu al op je klompen aanvoelen dat eventuele bezuinigingen NIET de randverschijnselen en de bureaucratische rompslomp gaan treffen.
pi_72774137
Steek je tijd in je studie ipv demonstreren. Dan blijf je straks weer hangen en kost je wederom geld wat in jullie geïnvesteerd had kunnen worden
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:46:51 #20
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72774748
Ik overweeg mee te doen, en dat betekent dat het wel heel erg moet zijn gesteld met hoe onze overheid omgaat met onderwijs.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:42:20 #21
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72776881
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:28 schreef draaijer het volgende:
Steek je tijd in je studie ipv demonstreren. Dan blijf je straks weer hangen en kost je wederom geld wat in jullie geïnvesteerd had kunnen worden
Dat dus! Studenten en demonstratie. Met lenen voor een studie is niks mis, zo wordt je ook geprikkeld om je best te doen. En de studies in Nederland zijn al relatief goedkoop.
pi_72777336
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:15 schreef Hexagon het volgende:

Niks aan toe te voegen. Vooral dat laatste is belangrijk.
pi_72777512
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Willen de studenten dan ook even zeggen hoe ze het miljardentekort in de komende jaren op een goede manier willen aanpakken? Overal wordt bezuinigd, dus ook op onderwijs.
bezuinig maar op de pensioenen van de babyboomers. Hebben bij elkaar meer dan voldoende bij de pensioenfondsen staan om de volledige staatsschuld af te lossen. Mogen ze hun eigen rekening even netjes betalen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:56:49 #24
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72777592
Weer van dat linkse, langharige tuig wat te lui is om te werken wat gaat demonstreren zeker?

Of is dat nu ineens anders?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:01:37 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72777829
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:56 schreef Bowlingbal het volgende:
Weer van dat linkse, langharige tuig wat te lui is om te werken wat gaat demonstreren zeker?

Of is dat nu ineens anders?
Hoewel ik de demonstraties van harte steun was dat inderdaad de reden om het bij die ene keer te laten.

Als je minder dan 5 piercings hebt hoor je er niet echt bij
pi_72795183
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Tobey het volgende:

[..]

Dat dus! Studenten en demonstratie. Met lenen voor een studie is niks mis, zo wordt je ook geprikkeld om je best te doen. En de studies in Nederland zijn al relatief goedkoop.
je weet dat de studiefinanciering al een lening is he.
Niet gehaald houdt in het volledige bedrag plus rente terug betalen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:32:42 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72796818
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Tobey het volgende:

[..]

Ja of het levert vooral studenten op met een "ik wil zo snel en goedkoop mogelijk door mijn studie racen" mentaliteit op. Studenten die geen moeilijke studies of vakken meer kiezen omdat dat wel eens meer tijd dus geld gaat kosten. Eveneens studenten die in hun vrije tijd eerder achterlijk werk gaan doen dan dat ze zich met hun flexibele agenda ergens voor in kunnen zetten zoals dat nu het geval is of hun buiten-curriculaire vaardigheden en netwerk ontwikkelen. Ik vind dat we studenten een beetje de ruimte moeten gunnen om zich te ontwikkelen.

Eveneens is het een extra drempel voor jongeren uit de lagere klassen van de samenleving. Daar hebben mensen nu eenmaal iets andere manieren van tegen het leven aankijken dan de gemiddelde verwaande carrieremiep. Dat realiseert die laatste over het algemeen ook niet aangezien velen er geen idee van hebben wat daar speelt.

De afgestudeerde student levert de maatschappij een veelvoud op aan wat ie kost. Een prima investering dus die we niet moeten verkwanselen met kortzichtige krenterigheid.
pi_72797664
quote:
Dit is wel een heel primitief standpunt. Feit is dat het onderwijs (en dan met name het hoger onderwijs) al decennia lang wordt afgeknepen, ten gunste van allerhande uitgaven aan zaken die vooral gunstig zijn voor de babyboomers. Het lijkt me vrij legitiem als je daar tegen gaat demonstreren, ipv de kop in het zand te steken en daarmee de status quo te accepteren.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72797820
Goed gezegd Hexagon. Onderzoek wijst ook uit dat paradoxaal genoeg juist de studenten uit hogere inkomensgroepen geneigd zijn te lenen. Heel logisch eigenlijk: je leent pas als je vet om de botten hebt. Bovendien is het ook begrijpelijk dat onder lage inkomensgroepen geen leencultuur moet heersen.

Wat dat betreft vind ik de 'rechtsen' hier weer bijzonder hypocriet. Aan de ene kant zijn ze er als de kippen bij om de verantwoordelijkheid bij de banken weg te halen en te zeggen 'ja, maar al die tokkies leenden mooi wel voor een plasma-TV en leefden op het randje!'. Maar als het om studenten gaat uit 'arme' gezinnen, dan moeten die opeens wel weer zich suf gaan lenen. Terwijl het dus de praktijk is dat het, heel begrijpelijk, over het algemeen niet gebeurd en precies om de redenen waarmee zij die tokkies zo graag aanvallen. Het rationele risico dat ze het niet kunnen dragen is groot en bovendien komen ze uit een cultuur waar lenen, om heel functionele redenen, niet wordt aangeraden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72803788
quote:
Natuurlijk, want me moeten maar over ons heen laten lopen. Er is niks mis mee om je stem te laten horen in plaats van maar te morren op je werk en verder elke 4 jaar braaf te stemmen op partijen die toch niks veranderen.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_73002320
*schopje*
Hier op de Uithof hangen overal posters van die demonstratie, en elke keer dat ik er langs loop erger ik me er weer aan. Waarom moet dit nou weer op een doordeweekse dag?
Ik had er best heen gewild, maar ik moet nou eenmaal studeren. Ik denk eigenlijk dat juist de mensen die dit aan het hart zal gaan niet kunnen komen op een doordeweekse dag. Met name ambitieuze mensen die het al druk hebben of mensen die een arbeidsintensieve studie doen waardoor ze minder kunnen werken (en minder kunnen demonstreren ).
Wie overdag wel tijd hebben zijn waarschijnlijk de mensen die toch al genoeg tijd naast hun studie hebben om te werken, of niet al te fanatiek studeren en die hele kenniseconomie niet belangrijk vinden.

Er zijn trouwens zat studenten met weekend-OV dus het had best op zaterdag gekund.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:52:32 #32
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73007895
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
Goed gezegd Hexagon. Onderzoek wijst ook uit dat paradoxaal genoeg juist de studenten uit hogere inkomensgroepen geneigd zijn te lenen. Heel logisch eigenlijk: je leent pas als je vet om de botten hebt. Bovendien is het ook begrijpelijk dat onder lage inkomensgroepen geen leencultuur moet heersen.

Wat dat betreft vind ik de 'rechtsen' hier weer bijzonder hypocriet. Aan de ene kant zijn ze er als de kippen bij om de verantwoordelijkheid bij de banken weg te halen en te zeggen 'ja, maar al die tokkies leenden mooi wel voor een plasma-TV en leefden op het randje!'. Maar als het om studenten gaat uit 'arme' gezinnen, dan moeten die opeens wel weer zich suf gaan lenen. Terwijl het dus de praktijk is dat het, heel begrijpelijk, over het algemeen niet gebeurd en precies om de redenen waarmee zij die tokkies zo graag aanvallen. Het rationele risico dat ze het niet kunnen dragen is groot en bovendien komen ze uit een cultuur waar lenen, om heel functionele redenen, niet wordt aangeraden.

Niks aan toe te voegen, kk
pi_73010025
Ik heb protesterende melkveehouders gezien en de gebruikelijke Iraniërs en SP'ers voor de tweede kamer maar verder geen student gezien (1 uur, toen ik naar huis liep).
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:52:10 #34
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73012650
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:
*schopje*
Hier op de Uithof hangen overal posters van die demonstratie, en elke keer dat ik er langs loop erger ik me er weer aan. Waarom moet dit nou weer op een doordeweekse dag?
Ik had er best heen gewild, maar ik moet nou eenmaal studeren. Ik denk eigenlijk dat juist de mensen die dit aan het hart zal gaan niet kunnen komen op een doordeweekse dag. Met name ambitieuze mensen die het al druk hebben of mensen die een arbeidsintensieve studie doen waardoor ze minder kunnen werken (en minder kunnen demonstreren ).
Wie overdag wel tijd hebben zijn waarschijnlijk de mensen die toch al genoeg tijd naast hun studie hebben om te werken, of niet al te fanatiek studeren en die hele kenniseconomie niet belangrijk vinden.

Er zijn trouwens zat studenten met weekend-OV dus het had best op zaterdag gekund.
College's kon ik dan weer makkelijker skippen dan mijn bijbaan op zaterdag. Voornamelijk omdat ik de gemiste stof wel in kon halen, en het gemiste inkomen niet.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73042287
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:52 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

College's kon ik dan weer makkelijker skippen dan mijn bijbaan op zaterdag. Voornamelijk omdat ik de gemiste stof wel in kon halen, en het gemiste inkomen niet.
Ik hoor de laatste tijd van steeds meer mensen dat ze verplichte colleges hebben. Ik vind het een beetje schools voor een studie die volwassen mensen vrijwillig volgen, maar daar moet je dus wel naartoe.
Bij bètastudies heb je ook veel verplichte practica, daar kan ik dan nog wel in komen.
pi_73042447
Studenten

Al zou je ze meer geld geven, hangen ze enkel meer te zuipen op de terrasjes in de binnenstad.
Laat me niet lachen.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:00:27 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73042604
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:55 schreef Matteüs het volgende:
Studenten

Al zou je ze meer geld geven, hangen ze enkel meer te zuipen op de terrasjes in de binnenstad.
Laat me niet lachen.
Nooit een kwalificatie kunnen halen kerel?
pi_73043012
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik hoor de laatste tijd van steeds meer mensen dat ze verplichte colleges hebben. Ik vind het een beetje schools voor een studie die volwassen mensen vrijwillig volgen, maar daar moet je dus wel naartoe.
Bij bètastudies heb je ook veel verplichte practica, daar kan ik dan nog wel in komen.
Dat is de verschoolsing en het is diep treurig. Een stagiaire bij ons moet een gemist college alsnog bijwonen terwijl hij het bijbehorende tentamen al gehaald heeft. Pas als hij daar twee uur uit zijn neus heeft zitten vreten, worden de studiepunten geldig.

Maak je colleges zo interessant dat mensen ze graag willen volgen, en/of het tentamen zo moeilijk dat mensen de colleges wel moeten volgen, denk ik dan. Als je colleges zo overbodig zijn dat mensen ervan weg kunnen blijven en toch hun tentamen halen, doe je iets fout. Doe daar dan wat aan in plaats van mensen te verplichten een inhoudsloos college bij te wonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ShadyLane op 23-09-2009 17:21:20 ]
pi_73043165
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:55 schreef Matteüs het volgende:
Studenten

Laat me niet lachen.
Er is dus ook een groep serieuze, ambitieuze mensen, die verdienen het toch om zonder geldzorgen te kunnen studeren, ook als hun ouders toevallig niet (genoeg) bij kunnen springen. Dat zijn juist de mensen die veel tijd in hun studie steken en geen tijd hebben om er nog eens flink naast te gaan werken om al dat bier te betalen.

Praktijkvoorbeeld: ik loop (meer dan) fulltime stage en daar krijg ik helemaal niks voor, terwijl ik echt geen tijd overhou voor een noemenswaardig bijbaantje. Daarnaast heb ik (uit interesse en allebei relevant, niet omdat ik dingen niet haalde) twee studies gedaan waardoor ik nu alleen nog kan lenen bij de IB-groep. Op die manier heb je dus geen andere keus dan een flinke schuld op te bouwen. Natuurlijk is het een investering in je toekomst en ik klaag verder ook niet, maar ze hoeven er niet nog meer op te gaan korten. Je hoeft niet jarenlang gesubsidieerd de beest uit te kunnen hangen, maar een beetje zorgeloos hoort je studententijd toch wel te zijn.

Ik ben het trouwens wel met Hexagon eens dat er ook veel geld naar nutteloze dingen gaat, maar om geld weg te halen bij het hoger onderwijs is eeuwig zonde.
pi_73043197
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:15 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat is de verschoolsing en het is diep treurig. Een stagiaire bij ons moet een gemist college alsnog bijwonen terwijl hij het bijbehorende tentamen al gehaald heeft. Pas als hij daar twee uur uit zijn neus heeft zitten vreten, worden de studiepunten geldig.

Maak je colleges zo interessant dat mensen ze graag willen volgen, en/of het tentamen zo moeilijk dat mensen de colleges wel moeten volgen, denk ik dan. Als je colleges zo overbodig zijn dat mensen ervan weg kunnen blijven en toch hun tentamen halen, doe je iets fout. Doe daar dan wat aan in plaats van mensen te verplichten een inhoudsloos college bij te wonen.
Amen to that.
pi_73043321
Maarja, da's het probleem in het hoger onderwijs: het tentamen moeilijker maken, zodat niet elke nitwit het kan halen zonder ooit een college bij te wonen, is geen optie. Opleidingen krijgen betaald per afgeleverd diploma en je kunt dus het beste je tentamens zo simpel mogelijk maken, en ervoor zorgen dat iedereen alle colleges volgt, want dan is het zo goed als onmogelijk dat er nog iemand zakt. Daar zouden studenten nou eens tegen moeten protesteren.
pi_73043611
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:15 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Eens. Verplichte aanwezigheid staat gelijk aan het ontnemen van verantwoordelijkheid die 18-jarigen en ouder zelf zouden moeten dragen. Het doel van een studie is niet om zoveel mogelijk uren college te volgen, het doel is o.a. om bepaalde kennis, technieken en een algemeen denkniveau eigen te maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73059305
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nooit een kwalificatie kunnen halen kerel?
Maak je niet druk. Ik geniet al een riant inkomen dankzij aangeleerde discipline. Iets wat tegenwoordig steeds schaarser wordt.
  donderdag 24 september 2009 @ 01:35:38 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73059350
quote:
Op donderdag 24 september 2009 01:30 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Maak je niet druk. Ik geniet al een riant inkomen dankzij aangeleerde discipline. Iets wat tegenwoordig steeds schaarser wordt.
Er moet echt een einde komen aan het zesjescultuur en ook ik heb dat op de agenda staan.
  donderdag 24 september 2009 @ 01:48:08 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73059423
Diep triest inderdaad. elk stuk tuig krijgt in dit land 900 euro per maand maar studenten kunnen doodvallen. Vervolgens mag je na jaren op 10m2 geleefd te hebben de volgende generatie aso's betalen.
pi_73063623
quote:
Op donderdag 24 september 2009 01:48 schreef Nobu het volgende:
Diep triest inderdaad. elk stuk tuig krijgt in dit land 900 euro per maand maar studenten kunnen doodvallen. Vervolgens mag je na jaren op 10m2 geleefd te hebben de volgende generatie aso's betalen.
Mijn gevoelens verwoord.
  donderdag 24 september 2009 @ 11:40:09 #47
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73064537
quote:

[..]

je eigenwaarde laten bepalen door je inkomen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73065512
quote:
Op donderdag 24 september 2009 01:48 schreef Nobu het volgende:
Strikt genomen is dat waar ja, als ik in de bijstand ging zitten had ik meer te besteden dan nu en hoefde ik niet fulltime te werken. Als bijstand het minimum is dat je nodig hebt om van te leven, dan zitten wij daar dus jarenlang onder.
Ach ja, zolang je het vooruitzicht hebt dat het over een paar jaar beter wordt is het best te doen, maar eigenlijk zou dat vooruitzicht voor de maatschappij ook reden kunnen zijn om ons meer te geven, in plaats van minder. Bij ons wordt het tenminste ooit gecompenseerd. Maar ja, zolang mensen toch wel gaan studeren en het gebrek aan geld voor lief nemen is er geen reden om dat te doen natuurlijk. Daarnaast kost een studie de maatschappij natuurlijk nog veel meer geld dan alleen de stufi, dus ik snap wel dat er niet nog meer bij hoeft, maar ik vind ook niet dat studenten nog meer in armoede hoeven te leven dan ze nu al doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mini_rulez op 24-09-2009 12:32:44 ]
pi_73065546
quote:

[..]

Gelukkig voor mij is persoonlijke ontwikkeling niet in geld uit te drukken.
pi_73066547
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
je eigenwaarde laten bepalen door je inkomen.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Gelukkig voor mij is persoonlijke ontwikkeling niet in geld uit te drukken.

Mensen met geldproblemen of chronisch te kort roepen dat altijd.
pi_73066738
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:46 schreef Matteüs het volgende:

[..]

[..]

Ben jij het er dan niet mee eens?

Ach ja, mijn tijd komt nog wel.
pi_73067090
Blij dat ik niet geweest ben, zo te zien weer een hoog gehalte aan 'beroepsdemonstranten'.

donderdag 24 september 2009 @ 13:13:23 #53
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73067325
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:46 schreef Matteüs het volgende:

[..]

[..]

Je vindt zeker ook dat werk en productief zijn de belangrijkste dingen in het leven zijn?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73069157
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Blij dat ik niet geweest ben, zo te zien weer een hoog gehalte aan 'beroepsdemonstranten'.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Whahahaha, die bovenste foto, het lijken nog echt hoeren ook
pi_73069193
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:18 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Whahahaha, die bovenste foto, het lijken nog echt hoeren ook
Dat was waarschijnlijk ook de bedoeling.

Ik vind ze er trouwens niet zo beroepsdemonstrant-achtig uitzien, het kan nog een stuk erger.
  donderdag 24 september 2009 @ 14:28:14 #56
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_73069383
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sinds wanneer kleven er vooroordelen aan demonstranten? Wees blij dat we in een land leven waar demonstreren een grondrecht is. Dit soort uitspraken zijn gewoon onwaardig in een democratie. Het is wel een goede weergave inderdaad van de hedendaagse samenleving. Gewoon over je heen laten lopen en alles pikken, want demonstreren is maar voor het plebs of relschoppers en ander uitschot. Raar dat ze wel allemaal een HBO of universitaire studie deze 'beroepsdemonstranten'.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  donderdag 24 september 2009 @ 15:57:03 #57
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_73072142
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:28 schreef Arglist het volgende:

[..]

Sinds wanneer kleven er vooroordelen aan demonstranten? Wees blij dat we in een land leven waar demonstreren een grondrecht is. Dit soort uitspraken zijn gewoon onwaardig in een democratie. Het is wel een goede weergave inderdaad van de hedendaagse samenleving. Gewoon over je heen laten lopen en alles pikken, want demonstreren is maar voor het plebs of relschoppers en ander uitschot. Raar dat ze wel allemaal een HBO of universitaire studie deze 'beroepsdemonstranten'.
Juist. Als er iets mis in de huidige samenleving is het wel dat er te weinig protest klinkt op de plannen van de regering. Helaas wordt er voor het gemak vaak maar aangenomen dat demonstranten vooral relschoppers zijn, wier hoogste doel (naast het ontwrichten van de maatschappij) het vangen van zoveel mogelijk geld is. Het verkleinen van de koopkracht van de student mag dan de directe aanleiding zijn voor de demonstratie, de diepere oorzaak omvat echter de achteruitgang van het onderwijs als geheel. Er is al te veel bezuinigd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_73072253
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je vindt zeker ook dat werk en productief zijn de belangrijkste dingen in het leven zijn?
Niet in het bijzonder. Maar als een grapjurk mij beticht van onnozelheid en tekortkomingen in onderwijsontwikkeling, wat zeer gericht is op carrière in de toekomst (lees: inkomen), dan zit ik in het groene gebied. Daarbij ben ik niet alleen afhankelijk geweest van mijn specifieke opleiding maar juist van mijn eigen inzet en doortastendheid.
Mijn persoonlijke ontwikkeling doe ik naast het geld verdienen erbij. Ook daar is een opleiding niet het enige antwoord maar juist door de jaren heen de wereld verkennen en je interesseren in allerlei zaken.

En jij?
  donderdag 24 september 2009 @ 16:09:11 #59
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_73072540
Ach, de studentjes moeten niet zeuren vind ik

Een euro kan nog steeds maar 1 keer uitgegeven worden, en onze overheid vind er niks mis mee om een paar 100 miljoen te gooien naar nieuwe vers geimporteerde PvdA stemmers

Je moet nu eenmaal wat over hebben voor het pluche plakken van onze rode vrienden
pi_73073189
Op dit moment geven ze die euro niet eens één keer uit. Ze zijn nu zo geobsedeerd door het oplopen van die staatsschuld, maar is dit nou echt het moment om dat terug te gaan dringen over de rug van onderwijs en wetenschap? Juist in een recessie lijkt me dat je koste wat kost de kenniseconomie die je hebt in stand moet zien te houden want dat bepaalt toch mede hoe goed je in de toekomst economisch mee zult kunnen komen en hoe je die crisis weer te boven gaat komen.

Studenten worden altijd geacht om de armoede en de studieschuld voor lief te nemen want "het is een investering in je toekomst", laat het kabinet dan maar eens hetzelfde doen.
pi_73080206
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:28 schreef Arglist het volgende:
Demonstreren is buitengewoon ineffectief. Werk liever een alternatief plan uit als je het niet eens ben met besluiten, en zorg dat daarvoor aantoonbaar draagvlak bestaat onder studenten, universiteiten en docenten. Benader daarmee politici en zet het lobby-apparaat in werking. Op die manier kun je besluiten niet radicaal beinvloeden, maar wel beter beïnvloeden dan met een demonstratie. Helaas is de LVSB ( ) op dat terrein nooit te zien.

Daarnaast moet nou niet gedaan worden dat alle studenten bijdragen aan een 'kenniseconomie', technische en bèta studies zijn nog steeds zwaar ondervertegenwoordigd vergeleken bij Aziatische landen en de VS. Psychologie, geschiedenis, etc. mag misschien een leuke, nuttige studie gevonden worden, maar tot verkoopbare uitvindingen of diensten heeft het nog nooit geleid.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Ze zijn nu zo geobsedeerd door het oplopen van die staatsschuld
Niet zo gek ook. Afgelopen 1,5 jaar is de staatsschuld met 86 miljard toegenomen. In 2010 komt er nog een 35 miljard aan staatsschuld bij, in 2011 33 miljard, en in de periode tot 2015 jaarlijks 15-20 miljard als er niet zeer fors bezuinigd wordt (en dat gaat nog uit van een zeer optimistisch scenario met 2 % groei van het BBP per jaar). Ik schrik niet snel, maar bij deze getallen lopen de rillingen mij over de rug. Het terugdringen van overheidsuitgaven moet prioriteit nummer één zijn de komende jaren. Van de rente over de staatsschuld kunnen er ieder jaar 2 MIT's worden opgericht.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het verkleinen van de koopkracht van de student mag dan de directe aanleiding zijn voor de demonstratie, de diepere oorzaak omvat echter de achteruitgang van het onderwijs als geheel. Er is al te veel bezuinigd.
Helaas schiet de politiek weer in een krimp als er voorgesteld wordt de Universiteiten en Hogescholen veel meer zelfstandigheid te gunnen om zo minder afhankelijk te worden van publiek geld omdat zij dan in staat zijn meer privaat geld voor de financieringen van het onderwijs en onderzoek aan te trekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-09-2009 20:42:28 ]
pi_73084265
Toch zijn dingen als psychologie en geschiedenis nooit slecht voor je karakter en je algemene ontwikkeling. Dat is dus ook niet helemaal nutteloos aangezien veel leidinggevende/bestuurlijke functies toch bekleed worden door mensen die gestudeerd hebben.

Bètastudies zijn trouwens wel de studies die veel geld kosten en waar studenten veel tijd aan kwijt zijn, dat zijn dus juist de mensen die geen tijd hebben om er nog eens 20 uur naast te gaan werken om rond te komen. Als je goede technische mensen wilt opleiden moet je die mensen wel de kans geven om voldoende aandacht aan hun studie te besteden en zorgen dat het nog een beetje leuk blijft om zo'n studie te doen. Als je ziet hoeveel meer vrije tijd mensen van andere studies hebben is het toch al aantrekkelijk om iets anders te gaan studeren of toch met al die dingen mee te willen doen ten koste van je studie. Studievertraging lijkt me nog een stuk duurder voor de maatschappij dan wat extra stufi.

Ik spreek trouwens niet tegen dat de staatsschuld niet nog hoger moet worden, maar als je dat gaat oplossen door geld weg te halen bij onderwijs en wetenschap zit je aan de ene kant de economie te helpen terwijl je hem aan de andere kant tegenwerkt. Dat is het ene gat met het andere dichten.
pi_73084489
Doch, zeldzaam is het denkkader dat de armoede van utilitarisme weet te evenaren.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:50:42 #64
177885 JoaC
Het is patat
pi_73084515
Iedereen hier is wel tegen het bezuinigen, het maakt alleen maar het falen van dit kabinet duidelijk
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 25 september 2009 @ 07:55:16 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73091013
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:09 schreef ExTec het volgende:
Ach, de studentjes moeten niet zeuren vind ik

Een euro kan nog steeds maar 1 keer uitgegeven worden, en onze overheid vind er niks mis mee om een paar 100 miljoen te gooien naar nieuwe vers geimporteerde PvdA stemmers

Je moet nu eenmaal wat over hebben voor het pluche plakken van onze rode vrienden
Je hebt gelijk dat het voor het onderwijs een zegen zou zijn als de Pvda een kopje kleiner wordt gemaakt
pi_73107137
Bezuinigen op het onderwijs is nog niet eens zo gek. Basis- en middelbare scholen hebben miljarden op de bank staan. Laat ze die eerst maar eens gebruiken.

En HBO en WO-instellingen moeten gewoon eens wat verstandiger met hun geld omgaan voordat ze beginnen met janken. Kijk bijvoorbeeld naar de Universiteit Utrecht. Daar spenderen ze jaarlijks vele miljoenen euro's aan onderhoudskosten, enkel en alleen omdat ze zonodig willen vasthouden aan al die historische panden in de binnenstad. Als ze gewoon de hele Universiteit naar De Uithof verhuizen, kunnen al die miljoenen in onderwijs en wetenschap gestoken worden.

En nog zoiets: een aantal van mijn oud-studiegenoten doet nu een PhD. Zij worden echt voor elk wissewasje en elke nietszeggende conferentie de gehele wereld overgevlogen. Daar verblijven ze dan in dure hotels en bezoeken 1 dag die conferentie, om de rest van de tijd lekker te shoppen in New York of aan het strand te liggen in Zuid-Afrika. En dat natuurlijk allemaal op kosten van de Universiteit.
pi_73176673
http://www.nu.nl/algemeen(...)heroverwegingen.html

Wouter Bos vindt het afschaffen van de basisbeurs, zodat je alleen nog maar kunt lenen, een optie. Het is nog heel vrijblijvend allemaal, maar ik vind het maar niks waar dit heen gaat.

[ Bericht 36% gewijzigd door Mini_rulez op 28-09-2009 13:20:19 ]
  maandag 28 september 2009 @ 15:59:00 #68
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73182179
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

Daarnaast moet nou niet gedaan worden dat alle studenten bijdragen aan een 'kenniseconomie', technische en bèta studies zijn nog steeds zwaar ondervertegenwoordigd vergeleken bij Aziatische landen en de VS. Psychologie, geschiedenis, etc. mag misschien een leuke, nuttige studie gevonden worden, maar tot verkoopbare uitvindingen of diensten heeft het nog nooit geleid.
[..]
=
Onzin. Psychologische testen, cockpits van vliegtuigen, lesmateriaal, inzichten in het omgaan met personeel en het verhogen van de menselijke productiviteit, to name a few, allemaal zeer verkoopbaar en de productie verhogend van andere vakgebieden.

Wel ben ik het met je eens dat 80% van de studenten psychologie vooral ' iets met mensen' wil doen, en geen klap bijdraagt aan innovatie. Wat mij betreft mag er dan ook een flinke selectie op, en de studie twee keer zo zwaar.
pi_73182576
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wel ben ik het met je eens dat 80% van de studenten psychologie vooral ' iets met mensen' wil doen, en geen klap bijdraagt aan innovatie.
Zie hier wat diploma inflatie met het beeld van iemand op een bepaalde wetenschap doet. Het zijn inderdaad nuttige zaken die je opnoemt. Het gaat mij er vooral om dat het smijten met euro's nog geen kenniseconomie oplevert.
  maandag 28 september 2009 @ 16:21:58 #70
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73182940
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zie hier wat diploma inflatie met het beeld van iemand op een bepaalde wetenschap doet. Het zijn inderdaad nuttige zaken die je opnoemt. Het gaat mij er vooral om dat het smijten met euro's nog geen kenniseconomie oplevert.
Idd.

Al is het oppassen geblazen met het wegzetten als ' nutteloos' van disciplines die niet meteen keiharde euro's opleveren.

Een maatschappij zonder filosofen, kunstenaars, historici, enzovoorts, is een intellectueel verarmde maatschappij, en zal dat uiteindelijk ook in de portemonnee gaan merken.
  maandag 28 september 2009 @ 16:38:43 #71
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_73183486
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Idd.

Al is het oppassen geblazen met het wegzetten als ' nutteloos' van disciplines die niet meteen keiharde euro's opleveren.

Een maatschappij zonder filosofen, kunstenaars, historici, enzovoorts, is een intellectueel verarmde maatschappij, en zal dat uiteindelijk ook in de portemonnee gaan merken.
De top, een Van Gogh,een Rembrandt e.d. stierven in armoede en zonder subsidie dus eigenlijk kunnen we die wel afschaffen...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 28 september 2009 @ 17:15:44 #72
177885 JoaC
Het is patat
pi_73184709
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

De top, een Van Gogh,een Rembrandt e.d. stierven in armoede en zonder subsidie dus eigenlijk kunnen we die wel afschaffen...
van Gogh leefde zijn laatste 3 jaren juist rijk, daarvoor was de armoede.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_73184930
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

Rembrandt was meer een beetje de Marco Borsato van zijn tijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73210915
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:24 schreef Mini_rulez het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)heroverwegingen.html

Wouter Bos vindt het afschaffen van de basisbeurs, zodat je alleen nog maar kunt lenen, een optie. Het is nog heel vrijblijvend allemaal, maar ik vind het maar niks waar dit heen gaat.
mij ook niet, ook al wordt ik er niet door geraakt omdat ik na dit jaar toch niets meer krijg, het is wel dezelfde groep die telkens de klappen krijgt.
pi_73211292
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mij ook niet, ook al wordt ik er niet door geraakt omdat ik na dit jaar toch niets meer krijg, het is wel dezelfde groep die telkens de klappen krijgt.
Ik krijg ook niks meer, maar het gaat om het principe.
Als je bij voorbaat alles moet lenen kan ik me goed voorstellen dat mensen ervoor kiezen om dan toch maar niet te gaan studeren, geen studie te gaan doen waarmee je misschien geen baan krijgt of iets makkelijks te gaan doen zodat ze geen vertraging oplopen. Hoe dan ook zijn die mensen minder vrij om te gaan doen wat ze echt willen.
Bovendien druist dit nogal in tegen het idee dat lenen ons juist in deze crisis heeft gebracht. Als mensen een gezonde terughoudendheid hebben als het om lenen gaat, wil je die volgens mij niet ondermijnen. Dat lijkt me in elk geval nog altijd beter dan de mentaliteit die ons wordt opgedrongen door spotjes van de DSB en dat soort instellingen, die blije mensen laten zien die zojuist een enorme tv hebben gekocht van geld dat ze niet hadden.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:28:16 #76
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73213849
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja. en die later lekker veel belasting mag gaan betalen want ze hebben toch ook kunnen studeren?

Zonder stufie zal heel Nederland niet ineens analfabeet worden of zo. Maar er gaan wel minder mensen studeren. Het is belachelijk dat ze de centen weghalen bij mensen die de toekomst zijn. Bezuinigen op een investering is verkeerde bezuiniging. Schroef de AOW maar twee jaar omhoog.

En als het onderwijs echt zo inefficiënt is, met veel mensen die switchen en kansloze pretstudies, ga dan selecteren op op talent en motivatie! En niet op bedrag dat je bereid bent in je studie te stoppen.

Maar dat mag kennelijk niet ?? Dus maken we het gewoon duurder! Ja, dat is de manier om de echte talenten boven te laten drijven .
pi_73214243
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ja. en die later lekker veel belasting mag gaan betalen want ze hebben toch ook kunnen studeren?

Zonder stufie zal heel Nederland niet ineens analfabeet worden of zo. Maar er gaan wel minder mensen studeren. Het is belachelijk dat ze de centen weghalen bij mensen die de toekomst zijn. Bezuinigen op een investering is verkeerde bezuiniging. Schroef de AOW maar twee jaar omhoog.

En als het onderwijs echt zo inefficiënt is, met veel mensen die switchen en kansloze pretstudies, ga dan selecteren op op talent en motivatie! En niet op bedrag dat je bereid bent in je studie te stoppen.

Maar dat mag kennelijk niet ?? Dus maken we het gewoon duurder! Ja, dat is de manier om de echte talenten boven te laten drijven .
Ach ze merken het vanzelf wel als over een paar jaar het percentage hoogopgeleide emigranten per jaar stijgt Hopelijk ben ik 1 van die hoogopgeleide emgiranten
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:44:16 #78
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73214371
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:40 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ach ze merken het vanzelf wel als over een paar jaar het percentage hoogopgeleide emigranten per jaar stijgt Hopelijk ben ik 1 van die hoogopgeleide emgiranten

Wat dachten ze toen ze dit proefballonnetje op lieten, hoe wakkeren we het generatieconflict nog verder aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')