Verder val ik nog best mee, als ik de verhalen hier lees. Een paar van mijn kleine zondes:
--Als ik iets uit mn klerenkast wil pakken moet ik aan een willekeurig uitstekend iets trekken,waardoor de hele massa op mn grond ploft en dan is het zoeken geblazen (lees: de kledingstukken vliegen agressief in het rond mn bed op tot ik heb gevonden wat ik zoek, daarna hup grote klerenzooi bij elkaar maaien en dan is het duwen duwen duwen totdat er niks meer de acute neiging tot uit-de-de-kast-vallen heeft) (heb al zo'n 9 maanden het voornemen mn klerenkast es echt op te ruimen, komt er niet echt van

).
-Wel gedoucht zijn, maar vervolgens binnenshuis de hele dag onopgemaakt in een joggingpak/ anderzins tokkie-kloffie rondlopen om zo je goede kleren (en make up) uit te sparen...en met als stiekem tweede motief dat ik geen zin heb om passende kleren te vinden in de bovengenoemde klerenzooi

(en het zit lekker)
-Niet echt schokkend of zo: Altijd naar de WC gaan met de WC deur open (nou is mijn WC ook zo klein dat je als je de deur dicht doet met je voeten op de drempel zit en met je neus tegen de deur aan zowat).
Maar als er bezoek komt moet ik soms wel ff denken 'oja deur dicht en op slot'
-De WC niet doorspoelen als je geplast hebt maar een paar plasjes opsparen (ik moet soms nogal vaak per dag

) Alleen erge stinkplasjes spoel ik dan soms -steeds vaker, jaja ik word netter

- wel door.
-Meest ranzige: ik knoei op een of andere vreemde manier echt altijd op de WC bril of op de grond als ik ongesteld ben

Dat blijft vervolgens vaak even liggen.....aangezien ik mn plee soms maar eens in de zoveel weken (geheel) schoonmaak

-ik krijg ook nooit bezoek dus ben toch de enige die het ziet maar blijft ranzig

- (ALS ik m schoonmaak, doe ik het ook wel heel grondig

)
-Niet echt vrijgezel maar domweg lui: dingen in huis die ik moet verplaatsen uitstellen. Bijv een kartonnen doos die ik ff in de kamer heb gezet. De volgende dag denken 'oja die doos'. De dag erna denken 'Die doos moet ik nog ff in de andere kamer zetten... Nouja dat doe ik morgen wel als ik morgen lekker de hele boel ga opruimen'. Drie weken later na me elke dag aan die doos geirriteerd te hebben nog steeds denken 'Kutdoos. MORGEN ga ik echt es beginnen met lekker opruimen en dan verplaats ik ook die doos'
Ondertussen ligt nu dus mijn hele huis vol met van die kleine dingen die ik moet verplaatsen: dozen in mn woonkamer, fietslampjes bij mn voordeur die ik mee naar de berging moet nemen (waar ik notabene elke dag kom

), maar ik stel het steeds uit onder het mom van 'de grote schoonmaak die morgen echt gaat beginnen'.
(en dan als je werkelijk es moet schoonmaken omdat er bezoek komt schrikken hoe snel je alles opgeruimd kunt hebben

en balen dat je die doos wekenlang je uitzicht op een mooie kamer hebt laten belemmeren

)
Verder het standaard uitstellen-van-huishoudelijke-taken verhaal (zie ook hierboven

). Alleen wassen doe ik gewoon regelmatig, afwassen doe ik wanneer ik bijna niks meer heb aan servies

(ik spoel echter wel alles netjes af

), stofzuigen doe ik soms als er veel zooi op de vloer ligt maar altijd beetje plaatselijk en niet meteen het hele huis, en ik neem me nu serieus al zo'n twee jaar voor om mn huis eindelijk es ECHT goed schoon te maken en fatsoenlijk in te richten (die verhuisdozen es uit te pakken die nog steeds in mn kleine kamer staan) zodat ik het daarna alleen nog maar hoef bij te houden....maar omdat het zoveel is en ik het zo perfect wil doen doe ik maar niks
Soms heb ik wel es enthousiast de hele douche schoongemaakt. Maar voordat ik dan aan de andere dingen van het huis begin is het weer vier maanden verder en kan ik weer opnieuw beginnen met de douche

Soooooo demotiverend
[ Bericht 0% gewijzigd door bulbjes op 05-11-2009 03:59:17 ]