Hoe zit het dan met de cursussen?quote:Op donderdag 17 september 2009 21:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Reiki krijgen, of in geinitieerd worden behoeft voor mij ook niet gratis te zijn.
Geven van reiki in stress situaties (verkeersongevallen) of pijnverlichting bij vrienden of naaste mensen, natuurlijk ben je helemaal vrij in. Maar bij een praktijk, kost je tijd, misschien reistijd, daar mag een vergoeding tegenover staan.
Ik ken die wet als de 3-voudige wet, maar goed, hetzelfde principe.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Goeie vraag.. in mijn beleving is de reiki energie die je laat stromen en de intentie van de gever zuiver, zuiver in levenskracht en uit liefde voor de ander persoon.
Natuurlijk kan je zeggen, energie kun je ook ten nadele gebruiken of aanwenden, maar ik zie dat hier niet zo snel gebeuren. Er is een universele wet die zegt, wat je geeft krijg je in negenvoud weer terug (ik dacht negenvoud) maw ik denk dat als je bewust reiki gaat geven om het op een negatieve manier gebruiken dat het niet echt zal gaan stromen, of dat het in je eigen lichaam blijft hangen met alle onvoorziene gevolgen die daar bij gaan komen.
Reiki is in essentie iets goeds, en je wend het aan om iets goeds te doen, dat geeft je een nog beter gevoel, daardoor gaat er nog meer reiki stromen, en zo word je nog schoner en uiteindelijk een mooi instrument.
Ook voor jezelf!
Ik bedoelde hele dure inwijdingen.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Reiki krijgen, of in geinitieerd worden behoeft voor mij ook niet gratis te zijn.
Geven van reiki in stress situaties (verkeersongevallen) of pijnverlichting bij vrienden of naaste mensen, natuurlijk ben je helemaal vrij in. Maar bij een praktijk, kost je tijd, misschien reistijd, daar mag een vergoeding tegenover staan.
Bij geen enkele therapeut, als ze gewoon redelijke kosten vragen, zet ik vraagtekens.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik bedoelde hele dure inwijdingen.
Hetzelfde.. de master maakt tijd voor je, bereid zich voor en doet zijn best om jou uitleg te geven over reiki. Geeft je de initiatie (lees een bijzondere eigenschap die je mag gebruiken) en staat daarna eindeloos klaar voor je vragen.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de cursussen?
Sommige mensen denken dat als ze 10.000 euro betalen voor een inwijding ze daarmee helemaal bijzondere behandelingen gaan krijgen. Vaak vind zon initiatie dan ook nog eens plaats in een prachtige omgeving, de ardennen, zweden of ergens anders rustigs of mystieks.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik bedoelde hele dure inwijdingen.
":Dat ligt eraan. Mijn eerste reactie is: Wilen ze dat? Mijn tweede reactie: Waarom krijgen zij dat en moet een ander ervoor betalen?quote:Op donderdag 17 september 2009 21:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hetzelfde.. de master maakt tijd voor je, bereid zich voor en doet zijn best om jou uitleg te geven over reiki. Geeft je de initiatie (lees een bijzondere eigenschap die je mag gebruiken) en staat daarna eindeloos klaar voor je vragen.
Daar mag best een vergoeding tegenoverstaan. Reiki is energie, geld is energie, evenwicht.
Daarbij, als jij iets gratis krijgt, hecht je er minder waarde aan dan wanneer je ergens voor moet sparen en kopen. Althans, de meeste mensen zijn geneigd om het dan meer te waarderen.. ook daarom zou er een vergoeding tegenover moeten staan.
Maar goed, als mijn kinderen oud genoeg zijn geef ik ze wel gratis een inwijding.. mijn vrouw zou ook gratis haar reiki 2 initiatie van mij mogen krijgen, ik hoop dat je dat wel begrijpt
Waarschijnlijk is het verschil dat Takata haar eigen vorm aan de Westerse reiki heeft gegeven.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:44 schreef krakkemieke het volgende:
Afgezien van goed of slecht vraag ik me af hoe de westerse en tibetaanse vorm van usui verschillen.
Ik ken er twee, en heb er nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:03 schreef ToT het volgende:
Hoeveel van dat verhaal waar is weet ik niet, maar ik weet wel dat Tibetaanse Usui Reiki fokking sterk is, maar dat de beoefenaars ervan die ik ken, zware persoonlijke problemen hebben gekregen en dat volgens veel heldervoelende mensen de energie bij hen corrupt is.
Klopt, maar hoe je die bron aanspreekt is weer een ander verhaal. De manieren om ermee te werken verschillen niet alleen, maar ook het gebruik van specifieke symbolen waarmee je de energie gericht kan gebruiken maakt verschil uit.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:19 schreef Niesl het volgende:
Klinkt inderdaad niet erg prettig
Toch heb ik er wat moeite mee dat de ene Reiki "krachtiger" zou zijn dan de andere. De verschillende Reiki's tappen, voor zover ik weet, allen uit dezelfde bron.
Hoe bedoel je? Welk verschil?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:39 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben eruit.Ik heb hier weer hetzelfde gevonden als overal.... Hetzelfde verschil.
De Wilders-bashers zullen het niet met je eens zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:22 schreef krakkemieke het volgende:
Als iets als 'slecht' gezien wordt, krijg je nooit te horen waarom.
Dat 'hoor' je niet te zeggen.
quote:Op donderdag 17 september 2009 19:03 schreef ToT het volgende:
@ Tibetaanse Usui Reiki:
Die stroming is de enige die mij acuut van mijn nekpijn kan afhelpen, maar volgens veel masters is die energie corrupt en zuigt het eerder energie weg dan dat het aanvult.
Het schijnt dat bepaalde goden waar de tibetanen in geloven niet zo zachtzinnig zijn. Zo schijnt er een god te zijn die i het bloed van zijn vijanden staat, met hun afgehakte hoofden er in of zo. Deze god wordt aanbeden om te voorkomen dat hij zijn toorn over de mensen botviert.
Van zo'n god zou ik geen energie willen ontvangen!
Hoeveel van dat verhaal waar is weet ik niet, maar ik weet wel dat Tibetaanse Usui Reiki fokking sterk is, maar dat de beoefenaars ervan die ik ken, zware persoonlijke problemen hebben gekregen en dat volgens veel heldervoelende mensen de energie bij hen corrupt is.
Waarom stuur je geen mail (in het Engels, ik weet niet of hij Nederlands spreekt) naar Frank Arjava Petter?quote:Op donderdag 17 september 2009 23:33 schreef krakkemieke het volgende:
LOL.
Hmmm, als je die vergelijking wil maken.. Dat is een lang verhaal.
Ik wil nog steeds alleen maar weten waarom tibetaanse usui verschilt van de 'zachte' usui, zoals sommigen dat kennen.
Als je een meester in die Reiki ernaar vraagt krijg je het antwoord. Het lijkt erop dat je het hier niet zal vinden.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:51 schreef krakkemieke het volgende:
Nee Dragorius, hij vertelde dat al eerder. Maar ergens in dit topic las ik een ervaring dat usui warm en liefdevol is. Ik vraag me nog steeds af hoe dat te rijmen is, ik heb er na 3 pogingen nog geen antwoord op.
Welke bedragen vindt jij idioot?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:00 schreef krakkemieke het volgende:
Ik vind het niet erg om mensen te betalen voor hun tijd. Maar ik vind sommige tarieven idioot.
Dan is daar een mouw aan te passen hoorquote:Op donderdag 17 september 2009 22:15 schreef krakkemieke het volgende:
Op zich vind ik het niet raar.
Ik vind het wel raar dat andere mensen die misschien net zo geschikt zijn, het niet kunnen betalen.
Oh nee mn kinderen mediteren niet, ben al blij als ze lekker slapenquote:Op donderdag 17 september 2009 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
":Dat ligt eraan. Mijn eerste reactie is: Wilen ze dat? Mijn tweede reactie: Waarom krijgen zij dat en moet een ander ervoor betalen?
Toen ik als kind iets wilde, moest ik er ook voor werken. Nu ga je vast zeggen dat je kinderen al mediteren enzo. Yeah right.
Nope, de symbolen maken geen verschil in kracht, dat zijn niet meer dan focuspunten, staar je niet blind op symbolen aub...quote:Op donderdag 17 september 2009 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe je die bron aanspreekt is weer een ander verhaal. De manieren om ermee te werken verschillen niet alleen, maar ook het gebruik van specifieke symbolen waarmee je de energie gericht kan gebruiken maakt verschil uit.
Ik merk toch wel degelijk verschil tussen met en zonder CKR. Maar het ging me ook om de mogelijke verschillen in werking tussen de verschillende stromingen proberen te verduidelijken. Violet Vuur is ook echt een ander soort iets dan Usui reiki. Maar eigenlijk vind ik dat ook niet zo belangrijk, belangrijker vind ik dat ik er goed mee kan werken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, de symbolen maken geen verschil in kracht, dat zijn niet meer dan focuspunten, staar je niet blind op symbolen aub...
Wordt in combinatie met reiki gezien als "turbo"reiki (een soort van cumulatief effect). Het staat er op zich los van omdat de techniek heel anders is. Met visualisatie en ademhalingsoefeningen geeft men ook energie door, alleen is de techniek anders. Quantun touch wordt ook voornamelijk lichamelijk gebruikt voor zover mij bekend, waar reiki zowat voor alles wordt gebruikt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:37 schreef Beelzebufo het volgende:
Hoe verhoudt Quantum Touch zich tot Reiki?
Tot je op het moment komt waarbij je diezelfde bron kan aanroepen zonder symbool, de plek in jezelf kent waar dat vandaan komtquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik merk toch wel degelijk verschil tussen met en zonder CKR. Maar het ging me ook om de mogelijke verschillen in werking tussen de verschillende stromingen proberen te verduidelijken. Violet Vuur is ook echt een ander soort iets dan Usui reiki. Maar eigenlijk vind ik dat ook niet zo belangrijk, belangrijker vind ik dat ik er goed mee kan werken.
Dat heb ik ook nooit beweerdquote:Op zaterdag 19 september 2009 17:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Tot je op het moment komt waarbij je diezelfde bron kan aanroepen zonder symbool, de plek in jezelf kent waar dat vandaan komt
Symbolen zijn hulpmiddelen, een focuspunt, het is geen op zichzelf staande kracht die zijn werk doet, jij bent het die stuurt.
Wel. Alles wat gecreerd wordt, of het nu een gedachte is of een woord, doet zijn werk in de energie van het universum. Een sysmbool misschien niet, maar in ieder geval wel de intentie die daarmee gepaard gaat.quote:Op zondag 20 september 2009 08:40 schreef ToT het volgende:
Toch zijn er mensen die geloven dat een symbool, zodra het getekend is, zelf een op zich staande entiteit wordt die zijn werk doet.
Gaat mij net ff een stapje te ver.
Ik zie nu dat ik me niet goed heb uitgedrukt. Met het woord "wel" impliceer ik als het ware dat ik het pertinent oneens ben met je, terwijl er eigenlijk "Wel, ..." had moeten staan.quote:Op zondag 20 september 2009 14:39 schreef ToT het volgende:
Tuurlijk, maar bij het woor entiteit suggereer je dat het een eigen intelligentie en wil heeft.
In mijn optiek is het fout die dingen buiten jezelf te plaatsen, dan kom je een beetje op wat bassos zegt, je schuift je eigen verantwoordelijkheid af, dat gebeurt natuurlijk niet bewust in deze, zo van hoef ik er lekker zelf niet over na te denken, maar in vertrouwen dat het wel zo en zo zal werken, zonder daar heel aandachtig bij te blijven en te blijven sturen vanuit jezelf en vooral ook dat je het tegen het licht blijft houden of het wel goed zit.quote:Op zondag 20 september 2009 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zie nu dat ik me niet goed heb uitgedrukt. Met het woord "wel" impliceer ik als het ware dat ik het pertinent oneens ben met je, terwijl er eigenlijk "Wel, ..." had moeten staan.
Alles wat je creeert heeft een bepaalde kracht, het wordt immers voortgebracht door intentie. De "eigen" intelligentie vind ik moeilijk om hier wat over te zeggen, het unified field wordt namelijk wel als intelligent gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |