Oh absoluut! Ik ben ook eens door 5 masters tegelijk met Violet Fire behandeld! Mijn God wat was dat genieten zeg!!!!quote:Op woensdag 16 september 2009 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik merkte wel degelijk verschil tussen een "gewone" reiki behandeling en een behandeling met het Violette Vuur. Veel aanweziger, veel krachtiger.
Ik heb wat gewerkt met andere mensen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:16 schreef erodome het volgende:[..]
Dat is een waarheid die daar geleerd wordt, als je zelf idd met energie werkt zou je moeten weten dat een hoop mensen vervuilde kanalen hebben, blokkade's hebben waardoor hun natuurlijke gaven niet naar behoren werken.
Laat je door verschillende masters uit de diverse stromingen behandelen en ga op je gevoel af. In het kort komt het neer op Usui (de traditionele reiki) en Tera Mai (een afgeleide van Usui met wat extra's). Het is maar net wat je wil.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:29 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik probeer me een beetje te verdiepen in de materie. Het lijkt er op dat er niet iets is als 'standaard' reiki, er zijn diverse stromingen.
Hoe kom ik er achter wat voor mij een 'goede' stroming is?
Daar zou ik geen antwoord op weten, ik ben helemaal niet bekend met "demonische reiki" nooit iets over gelezen of gehoord. Het klinkt voor mij ook als iets wat niet bestaat omdat reiki voor mij zo puur zacht en liefdevol is dat ik het mij niet kan voorstellen.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:14 schreef Dragorius het volgende:
Wat ik van ToT begrepen heb zit er wel een "demonische" vorm tussen toch? Tibetaanse Reiki?
Is die ook niet "slecht" te noemen? Eerder moeilijker te hanteren?
Vlgs mij ook.. maar de intentie bij het geven kan heviger zijn, symbolen die je leert voelen ook wel degelijk heftiger aan dus er zit wel een verschil van ervaring voor zowel jouw als doorgeefluik alswel de ontvanger.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:19 schreef Niesl het volgende:
Klinkt inderdaad niet erg prettig
Toch heb ik er wat moeite mee dat de ene Reiki "krachtiger" zou zijn dan de andere. De verschillende Reiki's tappen, voor zover ik weet, allen uit dezelfde bron.
Volgens commentaren die ik heb gelezen, is dat om het kaf van het koren te scheiden, dus mensen te vinden die echt gemotiveerd zijn. Lekker als je geschikt bent en je zit in de bijstand......quote:Op donderdag 17 september 2009 20:13 schreef ToT het volgende:
Er zijn maar heel weinig Tera Mai masters die op al die uitbreidingen zitten te wachten.
Kijk, als zo'n extra inwijding nou iets van 100 euro kostte of zo, had ik het misschien wel gedaan, maar waar slaan die achterlijke bedragen in godsnaam op? Dit gaat me gewoon te ver.
De traditionele Reiki komt uit Japan.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:23 schreef krakkemieke het volgende:
Als geinteresseerde vraag ik me nu af: Is westerse Usui dus anders dan Tibetaanse?
Het feit op zich dat er een god met afgehakte hoofden is, zegt mij niks. Zonder dood is er geen nieuw leven.
Het feit dat mensen zo'n god aanbidden om geen onheil te krijgen, klinkt ook door in andere religies. Dat is ook de gewone afpersing.
@ Bastard: elke stroming of religie heeft imho goede bedoelingen. Maar omdat mensen er mee omgaan, kan elke stroming op allerlei manieren geinterpreteerd worden.
Ik vergelijk dat met een mes. Met een mes kan je een heerlijke maaltijd maken voor de mensen van wie je houdt. Of je kunt er iemand mee vermoorden. Wat je doet, ligt niet aan het mes.
Mijn vraag is dus of het aan het mes (Usui) ligt, of aan de mensen die het hanteren?
Klopt jah. Maar de Reiki Alliance vraagt ook niet bepaald schappelijke bedragen. (Ook om diezelfde reden.)quote:Op donderdag 17 september 2009 20:25 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Volgens commentaren die ik heb gelezen, is dat om het kaf van het koren te scheiden, dus mensen te vinden die echt gemotiveerd zijn. Lekker als je geschikt bent en je zit in de bijstand......
Weet ik.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:29 schreef ToT het volgende:
[..]
De traditionele Reiki komt uit Japan.Het is daar wel anders als hier, maar daar hebben ze niks met goden en afgehakte hoofden enzo hoor!
Goeie vraag.. in mijn beleving is de reiki energie die je laat stromen en de intentie van de gever zuiver, zuiver in levenskracht en uit liefde voor de ander persoon.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:23 schreef krakkemieke het volgende:
Als geinteresseerde vraag ik me nu af: Is westerse Usui dus anders dan Tibetaanse?
Het feit op zich dat er een god met afgehakte hoofden is, zegt mij niks. Zonder dood is er geen nieuw leven.
Het feit dat mensen zo'n god aanbidden om geen onheil te krijgen, klinkt ook door in andere religies. Dat is ook de gewone afpersing.
@ Bastard: elke stroming of religie heeft imho goede bedoelingen. Maar omdat mensen er mee omgaan, kan elke stroming op allerlei manieren geinterpreteerd worden.
Ik vergelijk dat met een mes. Met een mes kan je een heerlijke maaltijd maken voor de mensen van wie je houdt. Of je kunt er iemand mee vermoorden. Wat je doet, ligt niet aan het mes.
Mijn vraag is dus of het aan het mes (Usui) ligt, of aan de mensen die het hanteren?
Andere meesters vragen enkel maximaal 120 euro voor een inwijding, ook op hogere niveaus. Dus kwestie van zoeken denk ik dan.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:36 schreef krakkemieke het volgende:
Als reiki zoveel goed kan doen, waarom is het dan inkomensafhankelijk?
Hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:36 schreef krakkemieke het volgende:
Als reiki zoveel goed kan doen, waarom is het dan inkomensafhankelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |