Einz, weet ik. Maar door mijn reactie hier los te laten ben ik mijn stukje ook kwijt nuquote:Op woensdag 16 september 2009 20:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Pssst....die discussie is afgesloten hier!Gebash is hier niet toegestaan, maar er mag wel een ander topic aangemaakt worden waar men wel hun negatieve gedachten over Reiki kunnen spuien!
(Het energiewerktopic?)
En iemand leren lezen? Rekenen? Want volgens jou moet iedereen het maar zelf leren. Wat vind je van sjamanen en medicijnmannen in andere landen dan, die hun kennis aan leerlingen doorgeven? Moeten die ook maar bestreden worden?quote:Op woensdag 16 september 2009 20:25 schreef bassos het volgende:
[..]
Ieder mens is dat.
Ik ben wellicht iets meer uitgesproken dan de gemiddelde toevallige voorbijganger.
Reiki is best ok.
Reiki-cursus is verwerpelijk en zou hard bestreden moeten worden.
Het 'volgen' van andere mensen is de vissen mentaliteit.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:28 schreef vogeltjesdans het volgende:Als dat zo was, hadden we nooit leren lezen en schrijven. "Leer het je zelf maar" werkt maar tot zo hoog.
En geloof het of niet, dat is precies wat reiki doet. Je eigen verantwoordelijkheid aanspreken. Zelf ervaren.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:33 schreef bassos het volgende:
[..]
Het 'volgen' van andere mensen is de vissen mentaliteit.
Het jezelf doen is waterman.
Je kan prima informatie opdoen van medereizigers.
Het is alleen zo dat je zelf verantwoordelijk bent.
Dus niet iets als georganiseerde religie.
Maar persoonlijke spiritualiteit.
Als mensen die zelf doen wat ze willen en dan andere mensen die ook doen omdat ze zelf willen heb je een vrijwel oneindig sterkere band dan als twee volgers elkaar ontmoeten.
(voor band kan je ook effect lezen)
En zo verdedigt de gevolgde het volgen.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:36 schreef vogeltjesdans het volgende:[..]
En geloof het of niet, dat is precies wat reiki doet. Je eigen verantwoordelijkheid aanspreken. Zelf ervaren.
Maar niet nadat je fatsoenlijk bent ingewijd, om met name geklungel te voorkomen. Je stuurt ook niemand de weg op zonder rijbewijs, ook al vindt die persoon zelf dat hij prima kan rijden.
Een goede reiki leraar is iemand die af en toe dat steuntje in de rug geeft als je dat nodig hebt en erom vraagt, hij/zij kauwt je niets voor, heeft de waarheid niet in pacht, maar is er wel voor je als je van gedachten wilt wisselen, twijvels hebt of gewoon even wat steun nodig hebt.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:33 schreef bassos het volgende:
[..]
Het 'volgen' van andere mensen is de vissen mentaliteit.
Het jezelf doen is waterman.
Je kan prima informatie opdoen van medereizigers.
Het is alleen zo dat je zelf verantwoordelijk bent.
Dus niet iets als georganiseerde religie.
Maar persoonlijke spiritualiteit.
Als mensen die zelf doen wat ze willen en dan andere mensen die ook doen omdat ze zelf willen heb je een vrijwel oneindig sterkere band dan als twee volgers elkaar ontmoeten.
(voor band kan je ook effect lezen)
Je volgt reikiquote:Op woensdag 16 september 2009 20:41 schreef erodome het volgende:[..]Een goede reiki leraar is iemand die af en toe dat steuntje in de rug geeft als je dat nodig hebt en erom vraagt, hij/zij kauwt je niets voor, heeft de waarheid niet in pacht, maar is er wel voor je als je van gedachten wilt wisselen, twijvels hebt of gewoon even wat steun nodig hebt.
Het is een onderstening, geen meester waarvoor gebogen dient te worden.
quote:Op woensdag 16 september 2009 20:40 schreef bassos het volgende:
[..]
En zo verdedigt de gevolgde het volgen.
Die inwijding is kul.
Je moet dagelijks aandachtswerk doen anders maakt welke 'inwijding' dan ook geen fuck uit.
Stel je wordt helemaal schoongespoeld en je kan alle energie van het hele universum aan.
De volgende dag ontbijt je en dan kan het al niet meer.
In hoeverre worden de grenzen van wat Reiki kan aangestipt ?
Wat denk jij dat de grenzen zijn ?
Wat heb je daadwerkelijk gedaan met reiki ?
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een Violette Vuur inwijding!quote:Op woensdag 16 september 2009 20:47 schreef ToT het volgende:
Overigens heb ik regelmatig mensen alvast allerlei Reiki oefeningen laten doen voor ze een inwijding kregen. Sommigen voelden toen al op zich wel een beetje, maar na de inwijding was het een heel stuk heftiger.
quote:Op woensdag 16 september 2009 20:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een Violette Vuur inwijding!*vogeltjesdans helemaal blij is*
Kan je me nog dingen aanraden over het Violette Vuur? En hoe bevalt jou Yod eigenlijk?
Ik merkte wel degelijk verschil tussen een "gewone" reiki behandeling en een behandeling met het Violette Vuur. Veel aanweziger, veel krachtiger.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn voel ik niets bij Violet Fire of Yod, terwijl mijn 1e master echt verliefd op violet fire was, en mijn 2e master op Yod.
De Melchizedek-inwijding voelde ik wel duidelijk, 2x.
Malkuth tzadik ?quote:Op woensdag 16 september 2009 20:53 schreef ToT het volgende:De Melchizedek-inwijding voelde ik wel duidelijk, 2x.
In het origineel worden de symbolen amper gebruikt en wordt idd netjes geleerd dat het een focus is.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:48 schreef bassos het volgende:
[..]
Je volgt reiki
Denkt niet onafhankelijk dat het wellicht te maken zou kunnen hebben met aandachtswerk.
En dan tot een focus gebracht middels een symbool.
Ik heb spare meermaals genoemd als iets interessants.
Niemand die de link tussen reiki-symbolen en sigil-charging noemt.
Is dat meer treurig vanwege onkunde, of meer vanwege angst om het te noemen ?
Origineel reiki kent al die extra's niet, dat is vrij simpel te noemen, gewoon schoon energiewerk met veel aandacht voor eigen ontplooiing, een 3-tal werk symbolen die eigenlijk weinig gebruikt worden behalve dan in het begin om te helpen bij de focus en een inwijdingssymbool erbij die helpt de boel even goed open te gooien.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:15 schreef bassos het volgende:
[..]
Malkuth tzadik ?
Hoe komt reiki tot judeaisme ?
Of is dit meer een Urantia Melchizedek ?
Of waar komt het volgens reiki vandaan ?
Oh absoluut! Ik ben ook eens door 5 masters tegelijk met Violet Fire behandeld! Mijn God wat was dat genieten zeg!!!!quote:Op woensdag 16 september 2009 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik merkte wel degelijk verschil tussen een "gewone" reiki behandeling en een behandeling met het Violette Vuur. Veel aanweziger, veel krachtiger.
Ik heb wat gewerkt met andere mensen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:16 schreef erodome het volgende:[..]
Dat is een waarheid die daar geleerd wordt, als je zelf idd met energie werkt zou je moeten weten dat een hoop mensen vervuilde kanalen hebben, blokkade's hebben waardoor hun natuurlijke gaven niet naar behoren werken.
Laat je door verschillende masters uit de diverse stromingen behandelen en ga op je gevoel af. In het kort komt het neer op Usui (de traditionele reiki) en Tera Mai (een afgeleide van Usui met wat extra's). Het is maar net wat je wil.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:29 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik probeer me een beetje te verdiepen in de materie. Het lijkt er op dat er niet iets is als 'standaard' reiki, er zijn diverse stromingen.
Hoe kom ik er achter wat voor mij een 'goede' stroming is?
Daar zou ik geen antwoord op weten, ik ben helemaal niet bekend met "demonische reiki" nooit iets over gelezen of gehoord. Het klinkt voor mij ook als iets wat niet bestaat omdat reiki voor mij zo puur zacht en liefdevol is dat ik het mij niet kan voorstellen.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:14 schreef Dragorius het volgende:
Wat ik van ToT begrepen heb zit er wel een "demonische" vorm tussen toch? Tibetaanse Reiki?
Is die ook niet "slecht" te noemen? Eerder moeilijker te hanteren?
Vlgs mij ook.. maar de intentie bij het geven kan heviger zijn, symbolen die je leert voelen ook wel degelijk heftiger aan dus er zit wel een verschil van ervaring voor zowel jouw als doorgeefluik alswel de ontvanger.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:19 schreef Niesl het volgende:
Klinkt inderdaad niet erg prettig
Toch heb ik er wat moeite mee dat de ene Reiki "krachtiger" zou zijn dan de andere. De verschillende Reiki's tappen, voor zover ik weet, allen uit dezelfde bron.
Volgens commentaren die ik heb gelezen, is dat om het kaf van het koren te scheiden, dus mensen te vinden die echt gemotiveerd zijn. Lekker als je geschikt bent en je zit in de bijstand......quote:Op donderdag 17 september 2009 20:13 schreef ToT het volgende:
Er zijn maar heel weinig Tera Mai masters die op al die uitbreidingen zitten te wachten.
Kijk, als zo'n extra inwijding nou iets van 100 euro kostte of zo, had ik het misschien wel gedaan, maar waar slaan die achterlijke bedragen in godsnaam op? Dit gaat me gewoon te ver.
De traditionele Reiki komt uit Japan.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:23 schreef krakkemieke het volgende:
Als geinteresseerde vraag ik me nu af: Is westerse Usui dus anders dan Tibetaanse?
Het feit op zich dat er een god met afgehakte hoofden is, zegt mij niks. Zonder dood is er geen nieuw leven.
Het feit dat mensen zo'n god aanbidden om geen onheil te krijgen, klinkt ook door in andere religies. Dat is ook de gewone afpersing.
@ Bastard: elke stroming of religie heeft imho goede bedoelingen. Maar omdat mensen er mee omgaan, kan elke stroming op allerlei manieren geinterpreteerd worden.
Ik vergelijk dat met een mes. Met een mes kan je een heerlijke maaltijd maken voor de mensen van wie je houdt. Of je kunt er iemand mee vermoorden. Wat je doet, ligt niet aan het mes.
Mijn vraag is dus of het aan het mes (Usui) ligt, of aan de mensen die het hanteren?
Klopt jah. Maar de Reiki Alliance vraagt ook niet bepaald schappelijke bedragen. (Ook om diezelfde reden.)quote:Op donderdag 17 september 2009 20:25 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Volgens commentaren die ik heb gelezen, is dat om het kaf van het koren te scheiden, dus mensen te vinden die echt gemotiveerd zijn. Lekker als je geschikt bent en je zit in de bijstand......
Weet ik.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:29 schreef ToT het volgende:
[..]
De traditionele Reiki komt uit Japan.Het is daar wel anders als hier, maar daar hebben ze niks met goden en afgehakte hoofden enzo hoor!
Goeie vraag.. in mijn beleving is de reiki energie die je laat stromen en de intentie van de gever zuiver, zuiver in levenskracht en uit liefde voor de ander persoon.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:23 schreef krakkemieke het volgende:
Als geinteresseerde vraag ik me nu af: Is westerse Usui dus anders dan Tibetaanse?
Het feit op zich dat er een god met afgehakte hoofden is, zegt mij niks. Zonder dood is er geen nieuw leven.
Het feit dat mensen zo'n god aanbidden om geen onheil te krijgen, klinkt ook door in andere religies. Dat is ook de gewone afpersing.
@ Bastard: elke stroming of religie heeft imho goede bedoelingen. Maar omdat mensen er mee omgaan, kan elke stroming op allerlei manieren geinterpreteerd worden.
Ik vergelijk dat met een mes. Met een mes kan je een heerlijke maaltijd maken voor de mensen van wie je houdt. Of je kunt er iemand mee vermoorden. Wat je doet, ligt niet aan het mes.
Mijn vraag is dus of het aan het mes (Usui) ligt, of aan de mensen die het hanteren?
Andere meesters vragen enkel maximaal 120 euro voor een inwijding, ook op hogere niveaus. Dus kwestie van zoeken denk ik dan.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:36 schreef krakkemieke het volgende:
Als reiki zoveel goed kan doen, waarom is het dan inkomensafhankelijk?
Hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:36 schreef krakkemieke het volgende:
Als reiki zoveel goed kan doen, waarom is het dan inkomensafhankelijk?
Hoe zit het dan met de cursussen?quote:Op donderdag 17 september 2009 21:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Reiki krijgen, of in geinitieerd worden behoeft voor mij ook niet gratis te zijn.
Geven van reiki in stress situaties (verkeersongevallen) of pijnverlichting bij vrienden of naaste mensen, natuurlijk ben je helemaal vrij in. Maar bij een praktijk, kost je tijd, misschien reistijd, daar mag een vergoeding tegenover staan.
Ik ken die wet als de 3-voudige wet, maar goed, hetzelfde principe.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Goeie vraag.. in mijn beleving is de reiki energie die je laat stromen en de intentie van de gever zuiver, zuiver in levenskracht en uit liefde voor de ander persoon.
Natuurlijk kan je zeggen, energie kun je ook ten nadele gebruiken of aanwenden, maar ik zie dat hier niet zo snel gebeuren. Er is een universele wet die zegt, wat je geeft krijg je in negenvoud weer terug (ik dacht negenvoud) maw ik denk dat als je bewust reiki gaat geven om het op een negatieve manier gebruiken dat het niet echt zal gaan stromen, of dat het in je eigen lichaam blijft hangen met alle onvoorziene gevolgen die daar bij gaan komen.
Reiki is in essentie iets goeds, en je wend het aan om iets goeds te doen, dat geeft je een nog beter gevoel, daardoor gaat er nog meer reiki stromen, en zo word je nog schoner en uiteindelijk een mooi instrument.
Ook voor jezelf!
Ik bedoelde hele dure inwijdingen.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Reiki krijgen, of in geinitieerd worden behoeft voor mij ook niet gratis te zijn.
Geven van reiki in stress situaties (verkeersongevallen) of pijnverlichting bij vrienden of naaste mensen, natuurlijk ben je helemaal vrij in. Maar bij een praktijk, kost je tijd, misschien reistijd, daar mag een vergoeding tegenover staan.
Bij geen enkele therapeut, als ze gewoon redelijke kosten vragen, zet ik vraagtekens.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik bedoelde hele dure inwijdingen.
Hetzelfde.. de master maakt tijd voor je, bereid zich voor en doet zijn best om jou uitleg te geven over reiki. Geeft je de initiatie (lees een bijzondere eigenschap die je mag gebruiken) en staat daarna eindeloos klaar voor je vragen.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de cursussen?
Sommige mensen denken dat als ze 10.000 euro betalen voor een inwijding ze daarmee helemaal bijzondere behandelingen gaan krijgen. Vaak vind zon initiatie dan ook nog eens plaats in een prachtige omgeving, de ardennen, zweden of ergens anders rustigs of mystieks.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik bedoelde hele dure inwijdingen.
":Dat ligt eraan. Mijn eerste reactie is: Wilen ze dat? Mijn tweede reactie: Waarom krijgen zij dat en moet een ander ervoor betalen?quote:Op donderdag 17 september 2009 21:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hetzelfde.. de master maakt tijd voor je, bereid zich voor en doet zijn best om jou uitleg te geven over reiki. Geeft je de initiatie (lees een bijzondere eigenschap die je mag gebruiken) en staat daarna eindeloos klaar voor je vragen.
Daar mag best een vergoeding tegenoverstaan. Reiki is energie, geld is energie, evenwicht.
Daarbij, als jij iets gratis krijgt, hecht je er minder waarde aan dan wanneer je ergens voor moet sparen en kopen. Althans, de meeste mensen zijn geneigd om het dan meer te waarderen.. ook daarom zou er een vergoeding tegenover moeten staan.
Maar goed, als mijn kinderen oud genoeg zijn geef ik ze wel gratis een inwijding.. mijn vrouw zou ook gratis haar reiki 2 initiatie van mij mogen krijgen, ik hoop dat je dat wel begrijpt
Waarschijnlijk is het verschil dat Takata haar eigen vorm aan de Westerse reiki heeft gegeven.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:44 schreef krakkemieke het volgende:
Afgezien van goed of slecht vraag ik me af hoe de westerse en tibetaanse vorm van usui verschillen.
Ik ken er twee, en heb er nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:03 schreef ToT het volgende:
Hoeveel van dat verhaal waar is weet ik niet, maar ik weet wel dat Tibetaanse Usui Reiki fokking sterk is, maar dat de beoefenaars ervan die ik ken, zware persoonlijke problemen hebben gekregen en dat volgens veel heldervoelende mensen de energie bij hen corrupt is.
Klopt, maar hoe je die bron aanspreekt is weer een ander verhaal. De manieren om ermee te werken verschillen niet alleen, maar ook het gebruik van specifieke symbolen waarmee je de energie gericht kan gebruiken maakt verschil uit.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:19 schreef Niesl het volgende:
Klinkt inderdaad niet erg prettig
Toch heb ik er wat moeite mee dat de ene Reiki "krachtiger" zou zijn dan de andere. De verschillende Reiki's tappen, voor zover ik weet, allen uit dezelfde bron.
Hoe bedoel je? Welk verschil?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:39 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben eruit.Ik heb hier weer hetzelfde gevonden als overal.... Hetzelfde verschil.
De Wilders-bashers zullen het niet met je eens zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:22 schreef krakkemieke het volgende:
Als iets als 'slecht' gezien wordt, krijg je nooit te horen waarom.
Dat 'hoor' je niet te zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |