abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73329064
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwa valt mee hoor. Ik heb wel redelijk wat op dat gebied gelezen, maar helaas niet uit bronnen waarvan ik met 100% overtuiging kan zeggen dat ze echt objectief zijn.
Voor de fun toch een stuk tekst:
quote:
In de jaren 80 van de vorige eeuw hebben dr. Robert Becker en dr. John Zimmerman onderzoek gedaan naar wat er gebeurt met mensen terwijl ze met reiki werken. Becker en Zimmerman ontdekten niet alleen dat de hersengolf patronen van zowel gever als ontvanger gesynchroniseerd worden in de alfa staat - een staat die karakteristiek is voor diepe ontspanning en meditatie. De hersengolven bleken daarnaast ook synchroon te pulseren met het aardmagnetisch veld, bekend als de Schuman Resonantie. Op de momenten waarop deze synchrone puls zich voordoet, is het biomagnetisch veld van de reikigever minstens 1000 maal groter dan normaal, en dat niet als resultaat van inwendige lichaamsprocessen.

Toni Bunnell (1997) geeft aan dat de verbonden energievelden tussen aarde en reikigever deze laatste mogelijk in staat stelt de 'oneindige energiebron' of het 'universele energieveld' aan te spreken door middel van de Schuman Resonantie.
En in hun verhandeling 'the Matter Myth' (1991) schetsen prof. Paul Davies en dr. John Gribben vanuit de quantum fysica het beeld van een 'levend universum' waarin alles verbonden is in een 'levend web van onderlinge afhankelijkheden'. Dit alles biedt een mogelijke verklaring voor de subjectieve eenheidservaring en bewustzijnsverruiming die wordt ervaren door velen die regelmatig reiki ontvangen of zichzelf ermee behandelen.

Het grote pulserende biomagnetische veld dat door de handen van energetische therapeuten vloeit terwijl zij werken, is verder onderzocht door Zimmerman (1990, USA) en Seto (1992, Japan). Zij ontdekten dat de pulsen zich voordoen in dezelfde frequenties als hersengolven, dat ze variëren tussen de 0,3 en 30 Hz, en dat de focus het meest ligt in het gebied tussen de 7 en 8 Hz, de alfa staat. Medisch onderzoek wijst uit dat deze frequentiegebieden genezing in het lichaam stimuleren, waarbij specifieke frequenties geschikt zijn voor bepaalde weefsels. Bijvoorbeeld, 2 Hz stimuleert de regeneratie van zenuw weefsel, 7 Hz bot weefsel, 10 Hz gewrichten, 15 Hz de kleine bloedvaten. Fysiotherapeutische apparatuur maakt gebruik van deze eigenschappen om zachte weefsels te helpen regenereren, en in ultra sound technologie worden ze toegepast om onder andere verstopte aderen vrij te maken en nierstenen te vergruizen.Ook is al vele jaren bekend dat een electrische spoel rond een fractuur die niet wil genezen, botgroei en herstel stimuleert.

Becker legt uit dat 'hersengolven' zich niet beperken tot de hersenen alleen, maar dat ze door het hele lichaam reizen via het perineurale systeem, het geleidende weefsel dat alle zenuwen omgeeft. Tijdens een reikibehandeling beginnen de biomagnetische golven als relatief zwakke pulsen in de thalamus van de behandelaar, en verzamelen cumulatief kracht terwijl ze door de perifere lichaamszenuwen gaan, inclusief de handen. Eenzelfde effect wordt gespiegeld in de ontvanger van de behandeling. Becker geeft aan dat dit biomagnetische systeem mogelijk de voornaamste verantwoordelijke factor is voor de lichaamsprocessen die het herstel van kwetsuren regelen en de balans herstellen. De beschreven spiegelwerking illustreert een bijzondere eigenschap van reiki (en verwante therapieen): dat zowel de gever als de ontvanger profiteren van de behandeling, wat het proces zeer efficient maakt.

Het is nog interessant op te merken dat dr. Becker zijn onderzoek heeft uitgevoerd op proefpersonen van overal ter wereld, met zeer uiteenlopende culturele en religieuze achtergrond. Bij alle proefpersonen waren vergelijkbare resultaten meetbaar, ongeacht hun geloofsopvattingen of levensovertuiging, hoe tegengesteld deze opvattingen en overtuigingen ook waren ten opzichte van elkaar. Neutraliteit is een bekende eigenschap van reiki, aangezien de methode geen geloof voorschrijft. Iedereen kan het dan ook gebruiken ongeacht overtuiging, geloof of zelfs het ontbreken daarvan. Een eigenschap die niet alleen bijdraagt tot de populariteit van reiki, maar die de reiki methode ook geschikt maakt voor verklaring in termen van wetenschappelijk onderzoek.

Het bovenstaande is een vertaald artikel van Tamisha Sabrina
pi_73329146
Het gevoel bij Reiki ervaar ik ook met het luisteren, maar vooral, spelen van muziek. Zou dat die samenhang met hersengolven kunnen zijn?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73329916
De trilling van muziek zet je energie huishouding/hersengolven in beweging, zou best kunnen dus
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:57:37 #279
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73330958
Goed topic
The truth was in here.
pi_73332200
Tja Kathleen kan idd nogal belerend overkomen en haar boek is daarbij ZEER Christelijk, maar als je daar doorheen weet te prikken, leest het wel aardig weg. "Reiki als ambacht" vind ik alleen wel weer veel prettiger lezen. Veel neutraler.

Die tekst over dat wetenschappelijk onderzoek lees ik later wel even door, want ik moet nu zo een kameraad van het station ophalen voor zijn Seichem-inwijding!
pi_73333432
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:49 schreef ToT het volgende:
Tja Kathleen kan idd nogal belerend overkomen en haar boek is daarbij ZEER Christelijk, maar als je daar doorheen weet te prikken, leest het wel aardig weg. "Reiki als ambacht" vind ik alleen wel weer veel prettiger lezen. Veel neutraler.

In het echie valt Kathleen Milner reuze mee hoor, gewoon een vriendelijk mensje met een flinke christelijke achtergrond waar zo nu en dan ook een stuk paganisme in door schermerd.
Neemt niet weg dat ik Reiki en andere stralen een minder goed boek vind
pi_73340338
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwa valt mee hoor. Ik heb wel redelijk wat op dat gebied gelezen, maar helaas niet uit bronnen waarvan ik met 100% overtuiging kan zeggen dat ze echt objectief zijn.
Ik begrijp je reactie niet helemaal. We zijn het toch met elkaar eens?
pi_73340823
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:49 schreef ToT het volgende:
Die tekst over dat wetenschappelijk onderzoek lees ik later wel even door, want ik moet nu zo een kameraad van het station ophalen voor zijn Seichem-inwijding!
Leuk, maandag start ik weer een Seichem 2 cursus en met 4 cursisten zit ie vol
pi_73346009
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook af waarom niet iedereen reiki aangeleerd krijgt op de basisschool, dat zou de zorg veel geld opleveren. Misschien is dit wel iets om de crisis mee aan te pakken?

Maar inderdaad, reiki komt op mij over als iets met onbeperkte mogelijkheden.

Daarom ben ik benieuwd wat er zoal mee genezen kan worden. Misschien kan ik dit beeld dan wat beter vormen.
Er bestaan oudere genezingsboeken van reiki waarin de behandeling van vele klachten wordt vernoemd en welke positie's en andere handelingen er nodig zijn voor die betreffende kwaal, er bestaan tegenwoordig ook wel boekjes over die daarover gaan, bv de reiki huisapotheek...

Die kwalen gaan erg ver, tot hartproblemen en bepaalde kankersoorten aan toe, in de oude kennis ervan wordt er wel hier en daar bij gezegd dat je er snel bij moet zijn omdat het anders niet heel veel zal baten.
Deze beschreven behandelingsmethoden zijn erg intensief en werden toegepast in een soort van reiki "ziekenhuizen".
Het gaat hier dus niet over een behandelingetje hier en daar of om een behandelingsprogramma van een weekje, maar vaak meerdere keren per dag en dat langere tijd afhankelijk van de kwaal.

In deze moderne tijd zien we eigenlijk deze besproken genezingen niet meer, of dat nu komt omdat we er anders mee omgaan of dat mensen toen alleen maar dachten dat het door de reiki kwam laat ik in het midden.
Wat we nu nog zien is een zeer goede manier van pijnbestrijding, hierin heeft reiki zich naar mijn persoonlijke mening dubbel en dwars bewezen, ook zien we een snellere genezing van wonden e.d..
Soms kan het ook een averechts effect hebben naast onze moderne geneeskunde, reiki geven tijdens een narcose is geen goed idee, de reiki zal de narcose tegen werken.

Hoe we het ook wenden of keren, of we kijken naar de begintijd van reiki of naar reiki in deze moderne wereld, reiki is geen wondermiddel dat voor alle kwalen een oplossing kent, het ondersteunt het zelfgenezend vermogen en kan niets maken dat niet in het bereik ligt van dat zelfgenezend vermogen.
Het is geen vervanging voor reguliere geneeskunde, het is een aanvulling erop, samen zouden ze ijzersterk zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_73346078
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:29 schreef Dragorius het volgende:
Het gevoel bij Reiki ervaar ik ook met het luisteren, maar vooral, spelen van muziek. Zou dat die samenhang met hersengolven kunnen zijn?
De alpha staat van de hersenen, of je het nu over meditatie, reiki, dromen, magisch werken of wat dan ook hebt op dat gebied, die staat van zijn is degene die je moet hebben
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 4 oktober 2009 @ 01:00:12 #286
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_73349350
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:42 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus op pijnverlichting en bestrijding na, heeft reiki niets met genezen te maken?

Je valt in herhaling overigens.
Het gaat om steeds meer jezelf worden. Ziekte hoort niet bij je, en door dat wat niet bij je hoort los te laten spreek je dus van genezing. En loslaten gaat heel ver, dat kan gaan over alles wat niet bij je hoort.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73351489
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:26 schreef erodome het volgende:

[..]

De alpha staat van de hersenen, of je het nu over meditatie, reiki, dromen, magisch werken of wat dan ook hebt op dat gebied, die staat van zijn is degene die je moet hebben
Als je lekker ontspannen wilt zijn.

Voor m'n initiatie heb ik eerst een geleide meditatie gedaan (gebaseerd op Het Alpha Plan - totale ontspanning in vijf stappen van Louis Proto). Ondanks dat ik vaker mediteer was dit echt een enorme gewaarwording. Het zijn tussen bewustzijn en slaap is een bijzondere ervaring.

Ik merk dat ik het zelf erg lastig vind om mij zonder geleiding hier te krijgen. Ik wil hier nog verder mee oefenen.
pi_73386579
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:29 schreef Niesl het volgende:

[..]

Als je lekker ontspannen wilt zijn.

Voor m'n initiatie heb ik eerst een geleide meditatie gedaan (gebaseerd op Het Alpha Plan - totale ontspanning in vijf stappen van Louis Proto). Ondanks dat ik vaker mediteer was dit echt een enorme gewaarwording. Het zijn tussen bewustzijn en slaap is een bijzondere ervaring.

Ik merk dat ik het zelf erg lastig vind om mij zonder geleiding hier te krijgen. Ik wil hier nog verder mee oefenen.
Daar zijn vele manieren voor, van alpha meditatie's tot het kristallen aftellen, je kan zelfs een "alpha knop" maken waardoor je met een vingerknip in alpha staat kan komen, maar daarvoor moet je heel soepeltjes in alpha kunnen glijden al.

Als je de ene manier lastig vindt, zoek dan eens op andere manieren, er is er altijd wel 1 die goed bij je past en waardoor je vlotjes in alpha raakt, probeer dan eens jezelf te behandelen in die alpha staat, gebruik het ook als je anderen behandeld, denk alleen wel aan je voorbereiding, goed aarden, jezelf goed bewust zijn van je doelen(niets overnemen/overbrengen, genezing enz).
pi_73386642
Zou ik muziek kunnen combineren met Reiki dan bijvoorbeeld? Muziek-reiki?

wegens omstandigheden heb ik mijn boeken niet "bij de hand" overigens dus ik kan daar niks uit ophalen of citeren weet dus ook niet of zoiets er al in staat
Mr. Prolapse 2009
pi_73387120
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:33 schreef Dragorius het volgende:
Zou ik muziek kunnen combineren met Reiki dan bijvoorbeeld? Muziek-reiki?

wegens omstandigheden heb ik mijn boeken niet "bij de hand" overigens dus ik kan daar niks uit ophalen of citeren weet dus ook niet of zoiets er al in staat
JA!!!!!
Dat combineerd zelfs erg goed, ook voor degene die behandeld wordt is het meer dan prettig dat er wat muziek is waarop "weggedreven" kan worden.
Muziek speelt met chakra's, met emotie's, het is een meer dan prachtig middel om te gebruiken bij reiki en bij nog veel meer.
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:54:36 #291
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_73388604
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:52 schreef erodome het volgende:

[..]

JA!!!!!
Dat combineerd zelfs erg goed, ook voor degene die behandeld wordt is het meer dan prettig dat er wat muziek is waarop "weggedreven" kan worden.
Muziek speelt met chakra's, met emotie's, het is een meer dan prachtig middel om te gebruiken bij reiki en bij nog veel meer.
Is dat dan een bepaalde soort muziek of gewoon muziek naar je eigen voorkeur?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_73388660
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:54 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk alleen als ik zelf muziek maak, of bepaalde nummers. Kan er nog niet echt een pijl op trekken.
Mr. Prolapse 2009
pi_73394498
quote:

[..]

Vaak wordt er gebruik gemaakt van wat alternatieve rustgevende muziek, alpha meditatie cd ofzo, lekker ontspannend, maar moeten is dwang en huilen is kindergezang.
Je kan van alles gebruik maken wat je maar wil, wat bij jou past, wat bij degene past die je behandeld.
Zo mag ik graag wanneer ik met mijn eigen emotie's ga werken een heerlijk dramatisch klassiek stuk opzetten bv, maar mag ik aan de andere kant ook soms graag een fiks hard stuk hardrock opzetten.

Het belangerijkste is dat het jou wat doet, of degene die je behandeld, beetje zweverige muziek past erg goed bij de ontspanning die een reiki behandeling met zich meebrengt, maar voel je vooral niet verplicht muziek te draaien die je eigenlijk niet zo aanstaat, expirimenteer lekker ermee wat voor jou werkt en wat niet.
pi_73395542
quote:

[..]

Over het algemeen word er rustgevende muziek tijdens behandelingen gedraaid.

Voor mezelf zet ik op waar ik zin/behoefte aan heb: de ene id rustgevende, een andere keer stukje drama en hardrock wil ook nog wel eens voorbij komen. Ik gebruik muziek ook als tricker als mij iets dwars zit aan emotie's en ik blokkeer daarin, werk als een trein
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:03:55 #295
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_73447623
Aanstaande dinsdag ga ik naar een Reiki informatiebijeenkomst in Vorden. Ben benieuwd. =)
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_73464531
Cool, bij die master met dat bord in de tuin?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:06:42 #297
202348 Susi
Temple of Love
pi_73469410
Eind december ga ik Reiki 1 volgen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:11:09 #298
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_73478061
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:51 schreef ToT het volgende:
Cool, bij die master met dat bord in de tuin?
Inderdaad! Maar dat zullen ze allemaal wel hebben toch =)
Hier dus: http://www.reiki-vorden.n(...)hoek-gelderland.html
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_73492550
Ik heb geen bord in de tuin hoor

Alvast veel plezier Susi en Sheva.
pi_73493141
Ik heb sinds kort zo'n klein metalen Reiki-bordje naast de deur!
Mooi ding, ooit een keer cadeau gekregen!
Maar een bord in mijn tuin? Nee, alleen een Boeddha-beeld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')