Ik vraag me dan ook af waarom niet iedereen reiki aangeleerd krijgt op de basisschool, dat zou de zorg veel geld opleveren. Misschien is dit wel iets om de crisis mee aan te pakken?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:22 schreef TeraMai het volgende:
Dan zouden er geen zieke mensen meer zijn?
Wat doet het dan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:30 schreef Dragorius het volgende:
Je moet denk ik wel verder kijken dan enkel genezing
Ik denk dat alleen Reiki op zich (energie doorgeven/ontvangen) niet helpt, wel de achter liggende gedachte dat ziekte onstaat in de geest/het denken. Eigenlijk moeten we anders gaan denken, noem het positief denken. En wat dat positief denken is, is voor ieder mens verschillend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af waarom niet iedereen reiki aangeleerd krijgt op de basisschool, dat zou de zorg veel geld opleveren. Misschien is dit wel iets om de crisis mee aan te pakken?
Maar inderdaad, reiki komt op mij over als iets met onbeperkte mogelijkheden.
Daarom ben ik benieuwd wat er zoal mee genezen kan worden. Misschien kan ik dit beeld dan wat beter vormen.
Dat is per persoon verschillend (veel mogelijkhedenquote:
Dus op pijnverlichting en bestrijding na, heeft reiki niets met genezen te maken?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat is per persoon verschillend (veel mogelijkheden)
Pijnverlichting / pijnbestrijding
Verdiepen van jezelf
Je leven positief kleuren (werken met energie)
Dat is voor ieder persoonlijk
Er zijn wel meer mogelijkheden volgens mij om positief te leren denken. Daarom dat ik eigenlijk steeds minder begrijp van reiki.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:36 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen Reiki op zich (energie doorgeven/ontvangen) niet helpt, wel de achter liggende gedachte dat ziekte onstaat in de geest/het denken. Eigenlijk moeten we anders gaan denken, noem het positief denken. En wat dat positief denken is, is voor ieder mens verschillend.
Als je Reiki ziet als een methode om het zelfgenezende vermogen van de mens te activeren/stimuleren direct op scholen invoeren.
Zijn ook meer methodes voor, het is maar net wat je aanspreekt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mogelijkheden volgens mij om positief te leren denken. Daarom dat ik eigenlijk steeds minder begrijp van reiki.
Wat ik iig opgemerkt heb is dat het te maken heeft met de chakra's, en dat je hierdoor verbanden en oorzaken makkelijker kunt vinden. Omdat dan ook de term universele levensenergie valt, denk ik logischerwijs dat je er mee kunt genezen. Er zijn dan ook mensen die denken dat virussen, bacterien etc niet bestaan, maar dat alle ziekten veroorzaakt worden door stress, welke blokkades in de energie veroorzaakt. Om deze reden vind ik het erg lastig beoordelen eigenlijk.
En zoals je zegt, als het het zelfgenezende vermogen kan stimuleren, waarom zou je deze lessen dan niet invoeren op school?
Wat heeft het immuunsysteem dan nodig om goed te functioneren? Volgens mij is dat energie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:59 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Zijn ook meer methodes voor, het is maar net wat je aanspreekt.
Van oorsprong heeft Reiki niets met chakra's te maken, ze zijn er later bij gekomen. Dat het leuk past bij Reiki is mooi mee genomen en is het beter te verhapstukken voor ons westerlingen.
Bacteriën en virussen bestaan gewoon, als je immuunsysteem op peil is zal je er niet ziek van worden.
Daar zou ik zelf niet voor kiezen om kinderen te laten inwijden, het leven bestaat uit meer dan energie. Ze moeten het doen met zichzelf hun hele leven lang en aan het/hun zelf mag meer aandacht besteed worden dan nu gebeurt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:57 schreef ToT het volgende:
Reiki stimuleert het zelfgenezend vermogen van lichaam en geest. Het is niet alleen pijnverlichting.
@ op de basischool: tot ongeveer je 8e levensjaar staan je Reikikanalen nog relatief open, maar slibben wel verder dicht. Pas na je 8e (liever na je 12e of nog later) kun je een inwijding krijgen. Sowieso is het dan ook een bewustere keuze. Verder zou je als ouder zijnde je kinderen alvast wat kunnen leren om met energie om te gaan.
Laten we gewoon ff lekker aards doen: gezonde voeding, voldoende lichaamsbeweging, positieve denkwijze enz ... tijd nemen voor jezelf al dan niet met Reikiquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:04 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat heeft het immuunsysteem dan nodig om goed te functioneren? Volgens mij is dat energie.
Daarom zal ik mijzelf ook niet laten inwijden tot ik weet wat het is en ik het nodig heb voor een bepaald doel. Tot die tijd heeft mijn lichaam genoeg mogelijkheden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:04 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Daar zou ik zelf niet voor kiezen om kinderen te laten inwijden, het leven bestaat uit meer dan energie. Ze moeten het doen met zichzelf hun hele leven lang en aan het/hun zelf mag meer aandacht besteed worden dan nu gebeurt.
Ik vraag mij af tot hoever kinderen bewust kunnen kiezen voor een Reiki inwijding ... rond het 23e levensjaar zijn de hersenen pas uitgegroeid.
Dat is ook mijn mening. Je fysieke lichaam is je basis van alles, dit zul je dan ook fysiek moeten leren onderhouden. Dit is op zichzelf al een flinke taak en gaat wat verder dan jezelf voor laten lichten door fabrikanten of de vele ouders die hier ook moeite mee hebben, dit zul je allemaal zelf moeten leren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:06 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Laten we gewoon ff lekker aards doen: gezonde voeding, voldoende lichaamsbeweging, positieve denkwijze enz ... tijd nemen voor jezelf al dan niet met Reiki
Basis daarvan is dat ik magnetiseerde, later hoorde ik over Reiki en dacht dat het een sekte wasquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening. Je fysieke lichaam is je basis van alles, dit zul je dan ook fysiek moeten leren onderhouden. Dit is op zichzelf al een flinke taak en gaat wat verder dan jezelf voor laten lichten door fabrikanten of de vele ouders die hier ook moeite mee hebben, dit zul je allemaal zelf moeten leren.
Waarom heb jij dan gekozen om reiki te leren eigenlijk?
Kreeg je deze behandeling spontaan? Of hoe ging dat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:14 schreef TeraMai het volgende:
[..]
Basis daarvan is dat ik magnetiseerde, later hoorde ik over Reiki en dacht dat het een sekte was![]()
De naam Reiki bleef hangen en toen er een informatie avond was ben ik er heen gegaan. Ik kreeg een behandeling en had dat gevoel dat ik thuis kwam bij mezelf-het bewust worden van mezelf
Het omgaan met mijn gezondheid heb ik geleerd door meerdere jaren op mezelf te wonen, hierdoor word je op dat gebied met jezelf geconfronteerd, wat erg fijn is naar mijn idee. Dit heeft als uitwerking gekregen dat mijn lichaam steeds fitter en sterker word, mijn uithoudingsvermogen is dan ook flinke stappen vooruit gegaan. Het verschil tussen moe zijn en jezelf moe voelen is mij dan ook erg duidelijk geworden.quote:edit: ik had wel geleerd om lichamelijk goed voor mezelf te zorgen, maar hoe ik geestelijk voor mezelf kon zorgen was er bij in geschoten. Reiki heeft mij geleerd op alle fronten goed voor mezelf te zorgen.
Met het verwerpen van reguliere geneeskunst heb ik ook moeite. Ik heb trouwens ven meerdere vernomen dat de dit boek van Milner niet al te prettig leest, en ook voor afkeer van Reiki kan zorgen... ik heb het zelf niet gelezen, dus kan er geen oordeel over vellen. Het is voor mij wel een reden geweest om er niet aan te beginnen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:13 schreef Dragorius het volgende:
Ik vind het boek van Milner btw erg ehm...vaag..vooral omdat ze gewone geneeskunde vrij duidelijk verwerptik zie het liever in samenhang om eerlijk te zijn.
Een visie op heling d.m.v. Reiki is dat een mens verschillende lichamen heeft. Naast het fysieke lichaam is er een energetisch lichaam. Is hierin een onbalans, kan dat veroorzaken dat het fysieke lichaam klachten krijgt. Als dit zo is, dan zou het omgekeerde ook moeten werken. Door de balans in het energetisch lichaam te herstellen, dan zouden de fysieke klachten ook weg moeten gaan. Ik kan mij best voorstellen dat hier een kern van waarheid in zit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:24 schreef ToT het volgende:
[..]
In "Reiki, hel uzelf en anderen" kun je lezen dat gebroken botten er ook mee te genezen zouden zijn, en dat wordt vaak ook tijdens cursussen verteld, maar ik denk zelf dat het allemaal een stuk subtieler zal liggen.
Wat het onder andere voor mij doet is mijzelf tot rust laten komen. Even gefocust zijn op het hier en nu. Als ik mijzelf Reiki heb gegeven, dan voel ik mij echt compleet uitgerust en erg energiek. Ik combineer een zelfbehandeling ook met meditatie. Voordat ik Reiki ontdekte merkte ik dat meditatie al als prettig ervoer, maar met Reiki erbij voel ik dit nog sterker.quote:
Wetenschappelijk gezien is er bijzonder weinig bewijs voor het bestaan van Reiki. Voorzichtig aan komen er wat onderzoeken die beschrijven dat er iets is maar benoemen dat verder niet. (het iets is wat wij hier dan Reiki zouden noemen).quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En zoals je zegt, als het het zelfgenezende vermogen kan stimuleren, waarom zou je deze lessen dan niet invoeren op de scholen?
Als Reiki de universele levensenergie is, dan is het feit dat jij leeft een voortvloeisel uit de Reiki. Jij hebt (bent?) dus al Reiki. D.m.v. initiatie kan je je er zelf alleen verder voor openstellen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:06 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom zal ik mijzelf ook niet laten inwijden tot ik weet wat het is en ik het nodig heb voor een bepaald doel. Tot die tijd heeft mijn lichaam genoeg mogelijkheden.
Ah hey, iemand die zich er ook verder in verdiept!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:44 schreef Niesl het volgende:
[..]
Een visie op heling d.m.v. Reiki is dat een mens verschillende lichamen heeft. Naast het fysieke lichaam is er een energetisch lichaam. Is hierin een onbalans, kan dat veroorzaken dat het fysieke lichaam klachten krijgt. Als dit zo is, dan zou het omgekeerde ook moeten werken. Door de balans in het energetisch lichaam te herstellen, dan zouden de fysieke klachten ook weg moeten gaan. Ik kan mij best voorstellen dat hier een kern van waarheid in zit.
Zou je idd door kunnen trekken naar je Energetisch Dubbel, maar moet je eens kijken wat stress sowieso met je lichaam zelf al doet: je spieren staan meer gespannen en je put jezelf compleet uit. Als je uitgeput bent, ben je sowieso vatbaarder voor ziektes enzo. Daarbij komen er genoeg stofjes in je bloedsomloop vrij bij stress (adrenaline, testosteron enz.) Ook dat heeft allemaal invloed op je.quote:Als ik het druk heb en daarbij veel stress ervaar, merk ik dat ik veel vatbaarder ben voor gezondheidsklachten (verkoudheid, keelontsteking, blessures bij sporten), terwijl ik normaal eigenlijk nooit iets mankeer.
Mwa valt mee hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:49 schreef Niesl het volgende:
[..]
Wetenschappelijk gezien is er bijzonder weinig bewijs voor het bestaan van Reiki. Voorzichtig aan komen er wat onderzoeken die beschrijven dat er iets is maar benoemen dat verder niet. (het iets is wat wij hier dan Reiki zouden noemen).
Er werd eerst een praatje gehouden waarin verteld werd over Reiki, daarna konden mensen die wilde een korte behandeling krijgenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Kreeg je deze behandeling spontaan? Of hoe ging dat?
[..]
De schrijfstijl is echt vreselijk inderdaad. Leest een beetje weg als een soort monoloog aan een kleuterklas. Maar goed, de inhoud telt, en die vind ik ook nog wat wisselend. Maar ik staar me niet blind, heb nog meer boeken in huisquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:40 schreef Niesl het volgende:
[..]
Met het verwerpen van reguliere geneeskunst heb ik ook moeite. Ik heb trouwens ven meerdere vernomen dat de dit boek van Milner niet al te prettig leest, en ook voor afkeer van Reiki kan zorgen... ik heb het zelf niet gelezen, dus kan er geen oordeel over vellen. Het is voor mij wel een reden geweest om er niet aan te beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |