abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73300059
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:12 schreef Bastard het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds ik master ben eigenlijk niet actief bezig ben met behandelingen. Het zijn voor mij nu vaak de hele korte momenten waarin ik reiki gebruik.
Bijvoorbeeld bij het troosten van mijn kind als ze gevallen is.. een boost reiki geef ik in 1x af lijkt het wel. Bij sex merk ik ook dat ik reiki geef, en als ik kaarten leg voel ik het ook wel eens stromen. Of bij automatisch schrijven voel ik het.. of dat nou is dat ik het dan ontvang op dat moment kan ik niet goed pinpointen maar ik hang dan wel eens in een wolk van reiki om het zo te zeggen, heel lekker is dat.
Reiki en tarot zijn dus te "combineren" of wordt je reiki getriggerd door de tarot?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:16:45 #227
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73300074
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:13 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is dat gevoel vergelijkbaar met het gevoel van adrenaline?
Vlgs mij is het niet eenduidig aan te geven, omdat het gevoel ook bij behandelingen anders kan zijn. Soms voelt het warm, soms kouder, soms voel je niks of word je emotioneler zonder reden.
Maar als ik het gevoel een naam zou geven.. heb je het wel eens spaans benauwd? Als je je sleutels kwijt bent bijvoorbeeld en het moment dat je ze dan vind.. pfoe was dat even schrikken en 'het zweet brak je even uit'? Maar dan liefdevoller zonder het schrikeffect
The truth was in here.
pi_73300133
Wat ik heb ervaren (maar dat heb ik ook in de buurt van grote electrische apparaten bijvoorbeeld) is een tintelend gevoel (kreeg zelf geen behandeling maar stond erbij) alsof het een enorm statisch veld was.
Weet niet of dat met Reiki te rijmen valt?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:24:26 #229
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73300299
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Reiki en tarot zijn dus te "combineren" of wordt je reiki getriggerd door de tarot?
Ik kan het heel moeilijk onder woorden brengen eigenlijk.. maar zal het proberen.
Als ik ga zitten aan tafel en zet mn spullen klaar is er nog niks aan de hand.
Dan open ik het doosje waar de kaarten inzitten, ga ze schudden en bereid mij voor, stem mij af, ga mijzelf aarden. Ik pak de foto erbij van degene voor wie ik de legging doe en dan ben ik al ergens een grens over gegaan met de persoon die aan tafel ging zitten.
Ik zak in een soort concentratie of afstemming waarbij ik vraag aan mijn gidsen om mij te helpen om een zo goed en duidelijk mogelijke legging te maken voor die persoon. Op dat moment kan ik wel eens reiki voelen.. misschien is dat de aanwezigheid van hun, misschien opgewekt door mijzelf maar het is aanwezig.
Schud de kaarten dan bewust terwijl ik aan de vraag denk voor die persoon en leg de kaarten. Terwijl ik de kaarten probeer te interpreteren, de woorden zoek zit ik in de gehele legging in een lichte.. ja trance als ik er nu over nadenk. En zo nu en dan komt er een woord invallen, of een bepaald gevoel die ik meeneem in de uitleg, een bepaalde invalshoek zie ik een lijn met een andere kaart. Vervolgens ben ik aan het eind van mijn uitleg en is het alsof het licht aangaat in mn bovenkamer, en kan ik zo ineens anderhalf uur verder zijn!
The truth was in here.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:25:47 #230
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73300333
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:18 schreef Dragorius het volgende:
Wat ik heb ervaren (maar dat heb ik ook in de buurt van grote electrische apparaten bijvoorbeeld) is een tintelend gevoel (kreeg zelf geen behandeling maar stond erbij) alsof het een enorm statisch veld was.
Weet niet of dat met Reiki te rijmen valt?
Kan ja.. de frequentie van reiki zijn. Maar nogmaals soms hoef je niks te voelen, vaak wel. Ik hoor ook vaak golfbewegingen door het lichaam, alsof je op een luchtbed ligt.
The truth was in here.
pi_73300334
Hoe ervaren mensen hier het 'krijgen' van Reiki op afstand? Merk/ voel je dan ook echt iets? Merk je er niets van?
Have fun...
pi_73300369
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:16 schreef Bastard het volgende:

[..]

Vlgs mij is het niet eenduidig aan te geven, omdat het gevoel ook bij behandelingen anders kan zijn. Soms voelt het warm, soms kouder, soms voel je niks of word je emotioneler zonder reden.
Maar als ik het gevoel een naam zou geven.. heb je het wel eens spaans benauwd? Als je je sleutels kwijt bent bijvoorbeeld en het moment dat je ze dan vind.. pfoe was dat even schrikken en 'het zweet brak je even uit'? Maar dan liefdevoller zonder het schrikeffect
Komt dat spaans banauwd zijn dan niet door de adrenaline die dan door je lichaam stroomt? Dat gevoel ken ik namelijk erg goed. Ik vind dat gevoel dan ook erg vergelijkbaar met momenten die ik heb als ik schaak of een spel als ninja gaiden speel. Omdat je daar de volledige controle hebt, en dit beide erg moeilijke spellen zijn, heb ik vaak adrenaline stoten. Vroeger had ik hier nog weleens moeite mee, mijn concentratie ging verloren omdat ik overwhelmed was door de energie die ik voelde. Echter na een tijd merkte ik dat als ik deze energie onder controle kreeg, ik hier veel mee kon bereiken.

Het mooiste was dan ook een pot schaak tegen een goede tegenstander, erg veel druk van beide kanten, totdat ik een adrenalinestoot kreeg, en een ingeving had dat ik mijn beide torens moest offeren om te winnen. Die gast was erg onder de indruk destijds.

Ik heb dan ook regelmatig als ik aan reiki denk, het gevoel dat dit hetzelfde gevoel is als adrenaline. Des te meer omdat adrenaline ook elke keer anders aanvoelt volgens mij.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73300405
Media > misschien is Warhammer Fantasy (of nog beter, 40,000) dan wel wat voor je Combinatie van schaken (vooral qua tactiek/vooruitplannen etc) en een zekere adrenalinerush
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:30:07 #234
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73300451
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:25 schreef Handschoen het volgende:
Hoe ervaren mensen hier het 'krijgen' van Reiki op afstand? Merk/ voel je dan ook echt iets? Merk je er niets van?
Meestal stem je met zon persoon af.. 'morgen om 8 uur lekker ontspannen gaan zitten op de bank' nogmaals de ander hoeft niets te voelen maar meestal is het een enorm gevoel van ontspannen zijn, relaxed, doezelig, warm. Het kan zelfs zijn dat na de behandeling het nog doorwerkt in je lichaam.. we raden aan om soieso water te drinken na een behandeling om door te spoelen, een frequenter toiletbezoek is ook helemaal niet vreemd na een behandeling.
The truth was in here.
pi_73300539
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:28 schreef Dragorius het volgende:
Media > misschien is Warhammer Fantasy (of nog beter, 40,000) dan wel wat voor je Combinatie van schaken (vooral qua tactiek/vooruitplannen etc) en een zekere adrenalinerush
Ik vind die beeldjes enzo wel leuk, maar vind het teveel werk om ermee aan de slag te gaan. Bovendien heb ik nog genoeg te leren mbt schaken. Speel nu al een jaar of 20 schaken, daarom dat dit ook het spel is waar ik die rushes vaak heb volgens mij.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73300655
De reden dat ik over adrenaline vraag is overigens omdat ik al een aantal keer mensen ben tegengekomen die volgens mij van nature al reiki konden gebruiken. Een ervan is een meid die bijvoorbeeld brandwonden en andere zaken mbt. de huid met haar handen kon verzachten. De plek waar ze haar hande oplegde ging dan gloeien, en heeft volgens de mensen die ze behandeld heeft goed effect gehad.

Omdat adrenaline dan ook de grootste krachtbron is in ons lichaam naar mijn idee, heb ik het gevoel dat dit verhaal iets met reiki te maken heeft.
pi_73300728
Een teveel aan adrenaline echter is slopend voor je lichaam. Een "teveel" aan Reiki heb ik nog nooit iets over gehoord
Mr. Prolapse 2009
pi_73316550
@ Teveel aan Reiki: hoe kun je nou ooit een teveel aan levensenergie hebben?
Met magnetiseren is het overigens wel zo dat overdaad schaadt, in tegenstelling tot met Reiki.

@ wat de ontvanger voelt: 50% van de keren dat ik mensen op afstand behandel voelt men weinig tot niets, en 50% van de keren merkt men wel duidelijk wat. (Die laatste groep hoort trouwens wel tot spiritueel gevoelige mensen. Vaak is bij die mensen de Reiki behandeling net het schopje geweest om die gevoeligheid te laten ontwaken.)

Sommige mensen voelen zelfs exact waar je op welk moment mee bezig bent, of welke symbolen je gebruikt. Echt te bizar!
Ikzelf ben absoluut niet zo gevoelig daarvoor en sta dan vaak ook verbaasd te kijken als ik dit soort dingen weer meemaak!
pi_73320478
Ik vind het boek van Milner btw erg ehm...vaag..vooral omdat ze gewone geneeskunde vrij duidelijk verwerpt ik zie het liever in samenhang om eerlijk te zijn.
Mr. Prolapse 2009
pi_73320553
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:13 schreef Dragorius het volgende:
Ik vind het boek van Milner btw erg ehm...vaag..vooral omdat ze gewone geneeskunde vrij duidelijk verwerpt ik zie het liever in samenhang om eerlijk te zijn.
Waarom zou je nog medicijnen nodig hebben, als je de macht van reiki beheerst? Dat gaat toch over de universele levensenergie?
pi_73320648
Mwah ik denk echt niet dat Reiki alles kan genezen hoor.

Vind je Kathleen Milner ver gaan, dan moet je hDe kern van Reiki eens lezen, van Diane Stein!
pi_73320669
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:14 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom zou je nog medicijnen nodig hebben, als je de macht van reiki beheerst? Dat gaat toch over de universele levensenergie?
Omdat niet alles te genezen is met Reiki. Dat zou mooi zijn maar dat is niet zo.
Mr. Prolapse 2009
pi_73320728
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:17 schreef ToT het volgende:
Mwah ik denk echt niet dat Reiki alles kan genezen hoor.

Vind je Kathleen Milner ver gaan, dan moet je hDe kern van Reiki eens lezen, van Diane Stein!
Dan hebben we meteen een goede vraag bedacht.

Wat kan reiki allemaal genezen?

Ik begrijp dat gebroken benen hiermee lastig te herstellen zijn, echter denk ik wel dat het een eventuele wond sneller zou kunnen laten herstellen.
pi_73320744
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:18 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Omdat niet alles te genezen is met Reiki. Dat zou mooi zijn maar dat is niet zo.
Hoe weet jij dat zo zeker?
pi_73320751
Geen idee, ik zie Reiki echter niet als genezend iets alleen. Misschien dat een Meester het kan uitleggen?
Mr. Prolapse 2009
pi_73320827
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat zo zeker?
Dat staat letterlijk in haar boek
Mr. Prolapse 2009
pi_73320848
Dan zouden er geen zieke mensen meer zijn?
pi_73320916
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan hebben we meteen een goede vraag bedacht.

Wat kan reiki allemaal genezen?

Ik begrijp dat gebroken benen hiermee lastig te herstellen zijn, echter denk ik wel dat het een eventuele wond sneller zou kunnen laten herstellen.
In "Reiki, hel uzelf en anderen" kun je lezen dat gebroken botten er ook mee te genezen zouden zijn, en dat wordt vaak ook tijdens cursussen verteld, maar ik denk zelf dat het allemaal een stuk subtieler zal liggen.
pi_73320971
Sneller te genezen
pi_73320985
Bespoedigen van genezing lijkt me inderdaad voordehand liggend
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')