Hij mag het van mijquote:Op maandag 14 september 2009 22:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb wel een kandidaatlijsttrekker
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 september 2009 22:17 schreef JoaC het volgende:
Straks hebben we 150 one-issue partijen...
Nee.quote:Op maandag 14 september 2009 22:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
Laat Jan Nagel dit maar niet horen.
Tja, als bestaande partijen dit niet oppikken, dan werken ze het wel in de hand....quote:Op maandag 14 september 2009 22:17 schreef JoaC het volgende:
Nee, want is helemaal geen probleem dat de politiek moet oplossen. Heb je last van de buren, dan ga je naar de politie en/of rechter. Dat de ruimtelijke ordening slecht zou zijn is helemaal onzin.quote:Op maandag 14 september 2009 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, als bestaande partijen dit niet oppikken, dan werken ze het wel in de hand....
Rijd je wel eens door het land?quote:Op maandag 14 september 2009 22:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat de ruimtelijke ordening slecht zou zijn is helemaal onzin.
Ja. Die open ruimte moeten we koesteren. En de meeste steden/dorpen zien er redelijk tot prima uit. Dat bepaalde mensen zich niet kunnen gedragen, en dat een andere groep niet verdraagzaam is, is geen politiek probleem. Daar hebben we politie en rechters voor.quote:Op maandag 14 september 2009 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rijd je wel eens door het land?
Nee, die ruimte veel eerlijker en beter verdelen onder de burgers.quote:Op maandag 14 september 2009 22:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja. Die open ruimte moeten we koesteren. En de meeste steden/dorpen zien er redelijk tot prima uit. Dat bepaalde mensen zich niet kunnen gedragen, en dat een andere groep niet verdraagzaam is, is geen politiek probleem. Daar hebben we politie en rechters voor.
Open ruimte? Je bedoelt de weilanden? Met tot op het bot gesubsidieerde koeien?quote:Op maandag 14 september 2009 22:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja. Die open ruimte moeten we koesteren. En de meeste steden/dorpen zien er redelijk tot prima uit. Dat bepaalde mensen zich niet kunnen gedragen, en dat een andere groep niet verdraagzaam is, is geen politiek probleem. Daar hebben we politie en rechters voor.
Ik geniet ook van die open ruimte, en vele andere mensen met mij. Jij wil dus ruimer opgezette steden? Je bent je bewust dat dat heel veel meer geld kost (meer infrastructuur nodig)?quote:Op maandag 14 september 2009 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, die ruimte veel eerlijker en beter verdelen onder de burgers.
Gun jij koeien meer ruimte dan je medeburgers?
Dit is allemaal een beetje offtopic. Ik ben het met je eens dat er meer sociale huur/koop moet komen, maar dat heeft niets te maken met wat er in de OP staat. TS wil ruimer opgezette steden.quote:Op maandag 14 september 2009 23:06 schreef justanick het volgende:
[..]
Open ruimte? Je bedoelt de weilanden? Met tot op het bot gesubsidieerde koeien?
Sorry hoor, maar het woningtekort in Nederland begint inmiddels schrijnende vormen aan te nemen, met zeer veel hele vervelende gevolgen. En dat alleen maar omdat er enkele mensen op VROM ooit hebben besloten dat we de 'open ruimte' moeten koesteren. Gevolg is woningnood, mensen die kleine huisjes met postzegeltuintjes kunnen kopen (en niets meer, door de hoge huizenprijzen) en meer van dat soort onnodige gevolgen. Dat is leuk voor de babyboomgeneratie, die hun huizen de afgelopen decennia meerdere keren over de kop hebben zien gaan, maar de jongeren van vandaag zijn de klos.
En dat terwijl het hele 'open ruimte' argument volslagen onzin is. Meer dan 80% van Nederland is onbebouwd. En slechts een gering deel daarvan valt in de categorie 'natuurgebied'. Er is ruimte zat om nieuwe woningen te bouwen en daarbij zelfs nog meeeeer dan voldoende 'open ruimte' open te houden.
Dit vind ik wel een goed idee. Zorg voor mooie huizen op ruime kavels (de prijzen dalen vanzelf als er meer aanbod komt). Dat ziet er ook veel mooier uit dan die lelijke, massale woonwijken. Losse huizen verspreid door het landschap zijn geen horizonvervuiling, sterker nog, veel landschappen krijgen er een aangenamer aanzien door. Niet dat ik een mooie open vlakte niet kan waarderen, maar die er momenteel toch al niet zo veel doordat er windmolens en hoogspanningsmasten staan.quote:Op maandag 14 september 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
1 Wanstaltige ruimtelijke ordening beleid door de overheid. Koeien hebben meer ruimte dan mensen. Te gek voor woorden, er is ruimte zat, maar het wordt de burger niet gegund.
Als dat zou kunnen!quote:Op maandag 14 september 2009 22:17 schreef JoaC het volgende:
Krijgen we dat weer.quote:
Nee. Niet voor zo'n partij, wel voor zo'n standpunt.quote:Wat denken jullie , bestaat er ruimte voor zo'n partij?
Kijk maar naar Californië.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:56 schreef IHVK het volgende:
Ik vraag me af als eer bindend referendum zou komen over het afschaffen van belastingen. Wat er dan zou gebeuren.
Waarom zou je niet naar je buren zelf gaan, en er eens over praten ?quote:Op maandag 14 september 2009 22:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heb je last van de buren, dan ga je naar de politie en/of rechter.
Ik denk dat er een zeer groot draagvlak hiervoor bestaat. Waarom hoor ik bestaande partijen hier niet over?quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een goed idee. Zorg voor mooie huizen op ruime kavels (de prijzen dalen vanzelf als er meer aanbod komt). Dat ziet er ook veel mooier uit dan die lelijke, massale woonwijken. Losse huizen verspreid door het landschap zijn geen horizonvervuiling, sterker nog, veel landschappen krijgen er een aangenamer aanzien door. Niet dat ik een mooie open vlakte niet kan waarderen, maar die er momenteel toch al niet zo veel doordat er windmolens en hoogspanningsmasten staan.
Buren vormen een steeds groter probleem in de volgepakte woonwijken....quote:Op maandag 14 september 2009 23:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dit is allemaal een beetje offtopic. Ik ben het met je eens dat er meer sociale huur/koop moet komen, maar dat heeft niets te maken met wat er in de OP staat. TS wil ruimer opgezette steden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Buren vormen een steeds groter probleem in de volgepakte woonwijken....
Het is niet zo offtopic hoor.Mensen vertonen steeds meer territoriaal gedrag doordat ze steeds meer op elkaar lip zitten.
Onbegrijpelijk dat de huidige politieke partijen daar niet inspringen.
Hij had het over woningnood, jij hebt het over te krap wonen. Dat zijn 2 verschillende dingen. De woningnood (of eigenlijk het te kort in de lageprijssector) moet inderdaad opgelost worden. Te krap wonen we niet vind ik. Je kan er voor kiezen in Amsterdam te wonen, of in een dorp, wat je wil.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Buren vormen een steeds groter probleem in de volgepakte woonwijken....
Het is niet zo offtopic hoor.Mensen vertonen steeds meer territoriaal gedrag doordat ze steeds meer op elkaar lip zitten.
Onbegrijpelijk dat de huidige politieke partijen daar niet inspringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |