abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72744852
Dat is wat anders als de BoerenPartij.

Je hoort/leest steeds meer klachten over van Nederlanders over elkaars buren; geen wonder we wonen zo ongeveer boven op elkaar, muv de elite

Het zijn 1 van de weinige dingen die je gratis krijgt. Veel mensen klagen over steeds meer overlast. Dat komt dat iedereen steeds meer egoïstischer wordt ipv aan anderen te denken.

Ik vind dat de politiek veel te weinig aandacht aan deze problematiek besteedt.

Een BurenPartij kan de aandacht vestigen op :

1 Wanstaltige ruimtelijke ordening beleid door de overheid. Koeien hebben meer ruimte dan mensen. Te gek voor woorden, er is ruimte zat, maar het wordt de burger niet gegund.

2 Een burger die klaagt over (geluids)overlast heeft zo ongeveer praktisch voor het nakijken.....Hier kan ook het nodige aan gedaan worden.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat denken jullie , bestaat er ruimte voor zo'n partij?
pi_72745151
Nee.
  maandag 14 september 2009 @ 22:01:36 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72745198
met als slogo.

De enige goede buur is een blanke buur
  maandag 14 september 2009 @ 22:05:04 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72745427
Ik heb wel een kandidaatlijsttrekker

pi_72745509
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb wel een kandidaatlijsttrekker

[ afbeelding ]
Hij mag het van mij
  maandag 14 september 2009 @ 22:17:30 #6
177885 JoaC
Het is patat
pi_72746213
Straks hebben we 150 one-issue partijen...
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 14 september 2009 @ 22:20:21 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_72746381
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:17 schreef JoaC het volgende:
pi_72746473
Laat Jan Nagel dit maar niet horen.
pi_72747219
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
Laat Jan Nagel dit maar niet horen.
Nee.
pi_72747246
quote:
Tja, als bestaande partijen dit niet oppikken, dan werken ze het wel in de hand....
pi_72747599
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, als bestaande partijen dit niet oppikken, dan werken ze het wel in de hand....
Nee, want is helemaal geen probleem dat de politiek moet oplossen. Heb je last van de buren, dan ga je naar de politie en/of rechter. Dat de ruimtelijke ordening slecht zou zijn is helemaal onzin.
pi_72747978
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Dat de ruimtelijke ordening slecht zou zijn is helemaal onzin.
Rijd je wel eens door het land?
pi_72748835
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Rijd je wel eens door het land?
Ja. Die open ruimte moeten we koesteren. En de meeste steden/dorpen zien er redelijk tot prima uit. Dat bepaalde mensen zich niet kunnen gedragen, en dat een andere groep niet verdraagzaam is, is geen politiek probleem. Daar hebben we politie en rechters voor.
pi_72748895
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja. Die open ruimte moeten we koesteren. En de meeste steden/dorpen zien er redelijk tot prima uit. Dat bepaalde mensen zich niet kunnen gedragen, en dat een andere groep niet verdraagzaam is, is geen politiek probleem. Daar hebben we politie en rechters voor.
Nee, die ruimte veel eerlijker en beter verdelen onder de burgers.

Gun jij koeien meer ruimte dan je medeburgers?
pi_72749503
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Open ruimte? Je bedoelt de weilanden? Met tot op het bot gesubsidieerde koeien?

Sorry hoor, maar het woningtekort in Nederland begint inmiddels schrijnende vormen aan te nemen, met zeer veel hele vervelende gevolgen. En dat alleen maar omdat er enkele mensen op VROM ooit hebben besloten dat we de 'open ruimte' moeten koesteren. Gevolg is woningnood, mensen die kleine huisjes met postzegeltuintjes kunnen kopen (en niets meer, door de hoge huizenprijzen) en meer van dat soort onnodige gevolgen. Dat is leuk voor de babyboomgeneratie, die hun huizen de afgelopen decennia meerdere keren over de kop hebben zien gaan, maar de jongeren van vandaag zijn de klos.

En dat terwijl het hele 'open ruimte' argument volslagen onzin is. Meer dan 80% van Nederland is onbebouwd. En slechts een gering deel daarvan valt in de categorie 'natuurgebied'. Er is ruimte zat om nieuwe woningen te bouwen en daarbij zelfs nog meeeeer dan voldoende 'open ruimte' open te houden.
pi_72749815
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, die ruimte veel eerlijker en beter verdelen onder de burgers.

Gun jij koeien meer ruimte dan je medeburgers?
Ik geniet ook van die open ruimte, en vele andere mensen met mij. Jij wil dus ruimer opgezette steden? Je bent je bewust dat dat heel veel meer geld kost (meer infrastructuur nodig)?
pi_72749928
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:06 schreef justanick het volgende:

[..]

Open ruimte? Je bedoelt de weilanden? Met tot op het bot gesubsidieerde koeien?

Sorry hoor, maar het woningtekort in Nederland begint inmiddels schrijnende vormen aan te nemen, met zeer veel hele vervelende gevolgen. En dat alleen maar omdat er enkele mensen op VROM ooit hebben besloten dat we de 'open ruimte' moeten koesteren. Gevolg is woningnood, mensen die kleine huisjes met postzegeltuintjes kunnen kopen (en niets meer, door de hoge huizenprijzen) en meer van dat soort onnodige gevolgen. Dat is leuk voor de babyboomgeneratie, die hun huizen de afgelopen decennia meerdere keren over de kop hebben zien gaan, maar de jongeren van vandaag zijn de klos.

En dat terwijl het hele 'open ruimte' argument volslagen onzin is. Meer dan 80% van Nederland is onbebouwd. En slechts een gering deel daarvan valt in de categorie 'natuurgebied'. Er is ruimte zat om nieuwe woningen te bouwen en daarbij zelfs nog meeeeer dan voldoende 'open ruimte' open te houden.
Dit is allemaal een beetje offtopic. Ik ben het met je eens dat er meer sociale huur/koop moet komen, maar dat heeft niets te maken met wat er in de OP staat. TS wil ruimer opgezette steden.
pi_72753047
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
1 Wanstaltige ruimtelijke ordening beleid door de overheid. Koeien hebben meer ruimte dan mensen. Te gek voor woorden, er is ruimte zat, maar het wordt de burger niet gegund.
Dit vind ik wel een goed idee. Zorg voor mooie huizen op ruime kavels (de prijzen dalen vanzelf als er meer aanbod komt). Dat ziet er ook veel mooier uit dan die lelijke, massale woonwijken. Losse huizen verspreid door het landschap zijn geen horizonvervuiling, sterker nog, veel landschappen krijgen er een aangenamer aanzien door. Niet dat ik een mooie open vlakte niet kan waarderen, maar die er momenteel toch al niet zo veel doordat er windmolens en hoogspanningsmasten staan.
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:45:36 #19
177885 JoaC
Het is patat
pi_72753834
Een politicus moet de publieke opinie sturen, niet volgen. Een eigen visie met onderbouwde argumenten zijn veel nuttiger dan elk klein probleempje los aan te pakken, door het gebrek aan rechtlijnigheid steken er dan alleen nieuwe de kop op.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:46:51 #20
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_72753868
Philips Freriks (:D typo) als lijsttrekker?
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_72753938
quote:
Als dat zou kunnen!

De ultieme democratie; duidelijkheid waar elk Parlementslid voor staat. Als je op Hirsi Alu stemt, krijg je ook Hirsi Ali en niet Rita Verdonk.

Om maar een pijnlijk voorbeeld te noemen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72754000
Ik denk dat Nederland wel meer dan 150 issues heeft.
pi_72754048
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
muv de elite
Krijgen we dat weer.
quote:
Wat denken jullie , bestaat er ruimte voor zo'n partij?
Nee. Niet voor zo'n partij, wel voor zo'n standpunt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72754073
Ik vraag me af als eer bindend referendum zou komen over het afschaffen van belastingen. Wat er dan zou gebeuren.
pi_72754126
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:56 schreef IHVK het volgende:
Ik vraag me af als eer bindend referendum zou komen over het afschaffen van belastingen. Wat er dan zou gebeuren.
Kijk maar naar Californië. Het afschaffen van belastingen moet altijd aan het afschaffen van uitgaven gekoppeld zijn, anders gaat het mis.
pi_72757107
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Heb je last van de buren, dan ga je naar de politie en/of rechter.
Waarom zou je niet naar je buren zelf gaan, en er eens over praten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72759657
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een goed idee. Zorg voor mooie huizen op ruime kavels (de prijzen dalen vanzelf als er meer aanbod komt). Dat ziet er ook veel mooier uit dan die lelijke, massale woonwijken. Losse huizen verspreid door het landschap zijn geen horizonvervuiling, sterker nog, veel landschappen krijgen er een aangenamer aanzien door. Niet dat ik een mooie open vlakte niet kan waarderen, maar die er momenteel toch al niet zo veel doordat er windmolens en hoogspanningsmasten staan.
Ik denk dat er een zeer groot draagvlak hiervoor bestaat. Waarom hoor ik bestaande partijen hier niet over?
pi_72759775
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dit is allemaal een beetje offtopic. Ik ben het met je eens dat er meer sociale huur/koop moet komen, maar dat heeft niets te maken met wat er in de OP staat. TS wil ruimer opgezette steden.
Buren vormen een steeds groter probleem in de volgepakte woonwijken....

Het is niet zo offtopic hoor. Mensen vertonen steeds meer territoriaal gedrag doordat ze steeds meer op elkaar lip zitten.

Onbegrijpelijk dat de huidige politieke partijen daar niet inspringen.
pi_72760119
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is niet zo offtopic hoor. Mensen vertonen steeds meer territoriaal gedrag doordat ze steeds meer op elkaar lip zitten.

Inderdaad.
Nederland is vol. Overvol.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72760501
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij had het over woningnood, jij hebt het over te krap wonen. Dat zijn 2 verschillende dingen. De woningnood (of eigenlijk het te kort in de lageprijssector) moet inderdaad opgelost worden. Te krap wonen we niet vind ik. Je kan er voor kiezen in Amsterdam te wonen, of in een dorp, wat je wil.
Verder nogmaals de vraag, hoe ga je de hoge kosten voor dat ruimer wonen oplossen? Alles wordt duurder. Langere wegen, langere stroomkabels, waterleidingen. Postbode moet verder lopen, post gaat dus meer kosten. Auto's moeten verder rijden, mensen doen langer over naar hun werk gaan. Gevolg is minder vrije tijd. Meer stress dus, hogere gezondheidskosten. Meer km voor auto's leidt weer tot milieuproblemen. En dat zijn dan alleen de dingetjes die ik nu snel even kan bedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')