Je dikke duim?quote:
1 2 3 4 5 6 | B:---------------------------------| G:-12-9-11----9--------------------| D:---------12---11-12-9-11----9----| A:-------------------------12---10-| E:---------------------------------| |
Rockchicksquote:Op woensdag 25 november 2009 23:31 schreef Moonwalk het volgende:
Ik ga ook maar beginnen, ben wel een beetje bang dat het niet gaat lukken enzo. Maar wat is er nou toffer dan een chick met een rockgitaaren die er op kan spelen haha.
Gitaar is aangeschaft, maar staat al 4 maanden stof te vangen
Whahaha nicequote:
quote:
Mooi filmpje.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:06 schreef boskameel het volgende:
Jeeuj ik kan het riffje van Snow 1 keer spelen zonder fouten. Na 2 weken oefenen en ik ben er nog trots op ook
.
Dan zal het vast geen dure gitaar zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:31 schreef Moonwalk het volgende:
Gitaar is aangeschaft, maar staat al 4 maanden stof te vangen
quote:Op woensdag 25 november 2009 23:37 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
RockchicksMaar welke gitaar heb je?
Klopt, zie mn vorige postquote:Op donderdag 26 november 2009 16:23 schreef Wii-Style het volgende:
Dan zal het vast geen dure gitaar zijn.
200 euro is eigenlijk best wel duur. Je kan er tenminste wat mee, denk ik. Is het een akoestisch gitaar? Elektrisch?quote:
Heb je een leerboek? Zo niet, onmiddellijk kopen en beginnen met spelen. Het is alleen moeilijk als je denkt dat het moeilijk is en niet oefent. Iedereen kan gitaar spelen. Kleine handen hebben is geen excuus.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:38 schreef Moonwalk het volgende:
Ik ben nu nog steeds niet begonnen, het klinkt/lijkt allemaal zo moeilijk en ik heb kleine handen
En stompjes hebben ook nietquote:Op donderdag 26 november 2009 21:33 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
. Kleine handen hebben is geen excuus.
Het is een elektrische met een kleine versterker en een stoere draagbandquote:200 euro is eigenlijk best wel duur. Je kan er tenminste wat mee, denk ik. Is het een akoestisch gitaar? Elektrisch?
Het is echt vervelend hoor kleine handen, een akkoord pakken gaan zelfs pijn doen na 10 keer achterelkaar.quote:Heb je een leerboek? Zo niet, onmiddellijk kopen en beginnen met spelen. Het is alleen moeilijk als je denkt dat het moeilijk is en niet oefent. Iedereen kan gitaar spelen. Kleine handen hebben is geen excuus.
Dat krijg je ook met grote handen. Na 2 jaar élke dag oefenen, word het minder.quote:Op zondag 29 november 2009 10:20 schreef Moonwalk het volgende:
.
Het is echt vervelend hoor kleine handen, een akkoord pakken gaan zelfs pijn doen na 10 keer achterelkaar.
.
Je moet die snaren gewoon niet aanslaanquote:Op maandag 30 november 2009 21:20 schreef Wii-Style het volgende:
Je moet dus de snaren die je niet moet hebben met je duim zachtjes aanraken?
Makkelijker: nee, je moet met je duim steeds snaren gaan dempen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:49 schreef Wii-Style het volgende:
Nou ja ik denk dat het gewoon makkelijker is en veel beter is om het op de manier te doen die ik nu pas heb ontdekt. Dan hoef je niet te kijken en het klinkt best goed.
Ik pak een akkoord en tokkel wat in het wilde weg. Tonen die ik niet mooi vind speel ik niet meer. Wat je over houd kan iets moois worden.quote:Op maandag 30 november 2009 21:20 schreef Wii-Style het volgende:
Ik had eergisteren gelezen dat je als je gaat tokkelen je er gewoon op los gaan kan met ALLE akkoorden... ik dacht juist dat je voorzichtig moest zijn als je met akkoorden te maken had waarbij je alleen 5 of 4 snaren moet aanslaan.Je moet dus de snaren die je niet moet hebben met je duim zachtjes aanraken? Waarom weet ik dit nu pas? Hoe doen jullie dat met akkoorden?
Smoke on the waterquote:Op maandag 30 november 2009 22:27 schreef -Menn0- het volgende:
Ga binnenkort m'n neefje gitaarles geven maar waar begin mee met een jochie van 10?
De echte classics kent hij niet... Maar hij wil het wel graag leren, nu wil ik het voor hem interessant houden door herkenbare dingen te spelen maar ja ..... wat ......
Iemand nog tips?
Nick en Simonquote:Op maandag 30 november 2009 22:27 schreef -Menn0- het volgende:
Ga binnenkort m'n neefje gitaarles geven maar waar begin mee met een jochie van 10?
De echte classics kent hij niet... Maar hij wil het wel graag leren, nu wil ik het voor hem interessant houden door herkenbare dingen te spelen maar ja ..... wat ......
Iemand nog tips?
Smells like teen spiritquote:Op maandag 30 november 2009 22:27 schreef -Menn0- het volgende:
Iemand nog tips?
Gaat ie tokkelen, geef em dan dust in the wind...Ongelofelijk zeiknummer maar goed voor je pickingskills.quote:Op maandag 30 november 2009 22:27 schreef -Menn0- het volgende:
Iemand nog tips?
quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:27 schreef Lakai het volgende:
[..]
Gaat ie tokkelen, geef em dan dust in the wind...Ongelofelijk zeiknummer maar goed voor je pickingskills.
het is nog steeds het nummer waar ik op terug val als ik ècht niet meer weet wat ik moet spelen![]()
en daarna Stairway to Heavenquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:38 schreef Maisnon het volgende:
Ik speel dan altijd Under the Bridge de intro
Maar ik zou de G mineur pentatonisch zo doenquote:G Mixolydisch: G A B C D E F G
Dus bijvoorbeeld:
-0-1-3---------------------------
-0-1--3--------------------------
-0-2------------------------------
-0-2-3---------------------------
-0-2-3---------------------------
------3---------------------------
Je krijgt de G Mineur Pentatonisch door van de B een Bes te maken
Deze noot vervang je omdat je dan een "bluesy" gevoel kunt maken.
Op een G7-akkoord:
--------3-5-6-7--------------------------
-------3-5-6----------------------------
--0-2-3-4-5-------------------------------
--0-2-3----------------------------------
--0-1-2-3----------------------------------
--3---------------------------------------
Idd, er klopt geen zak vanquote:Op woensdag 2 december 2009 19:16 schreef starla het volgende:
Klopt echt geen snars van. De onderste toonladder in de quote is de G bebop dorian. Dat krijg je door een noot tussen de b3 en 4 te plaatsen (de grote terts). Zonder die B heb je dus een gewone G dorian. G pentatonic minor is inderdaad: 1 b3 4 5 b7 ipv 1 2 b3 3 4 5 6 b7. Volgens mij had je leraar een brainfart.
quote:Op woensdag 2 december 2009 20:00 schreef Gitaarmat het volgende:
Zaterdag voor het eerst naar mn nieuwe leraar (volledig op theorie gebasseerde dingen leren) en dan blijf ik wel bij de andere want nummers leren enzo is echt meesterlijk daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |