quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:32 schreef GoodGawd het volgende:
Gemiddelde Jazz gitarist heeft zijn gitaar ook hoog.
[ afbeelding ]Zo speelt het ook wel lekker ja. Nu kan ik heel makkelijk met een riem spelen. Het was gewoon even wennen dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je akkoorden doet, moet je het wel zo hoog houden, anders wordt het echt moeilijk/oncomfortabel. Ik kan nu heel ontspannen spelen. Toen ik pas begon om staand te spelen kreeg ik snel last van m'n shouders en armen, maar dat is allang voorbij.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
OMG... als ik zoiets zie wil ik gewoon stoppen.quote:Op maandag 9 november 2009 16:22 schreef starla het volgende:
Zelfs de besten kunnen niet alles staand spelen (zelfs als je het zélf hebt geschreven):
Dat heb ik nou met Another kind of green van John Mayer. Die eerste 4h6p4 lukt al niet goedquote:Op maandag 9 november 2009 12:13 schreef boskameel het volgende:
Bah wat is rhcp - snow toch irritant lastig. Na 2 weken kan ik dat riffje nog niet soepel spelen. Wel leuk om te oefenen met hammerons met de pink
.
Big Me!quote:Op maandag 9 november 2009 18:44 schreef Ayca het volgende:
Nog leuke (redelijk) makkelijke liedjes van de Foo FIghters?
Frustrerend is dat hequote:Op maandag 9 november 2009 18:40 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met Another kind of green van John Mayer. Die eerste 4h6p4 lukt al niet goed
C majeur en A mineurquote:Op maandag 9 november 2009 23:11 schreef psychedelicate het volgende:
Welke schalen moet ik perse kennen en spelen totdat ik blaren heb?
Maar als hij C majeur kan, kan hij overal majeur als het goed isquote:Op maandag 9 november 2009 23:14 schreef starla het volgende:
[..]
C majeur en A mineur
G majeur en E mineur
En de pentatonische laddertjes natuurlijk
Zo makkelijk is dat echt niet in het begin.quote:Op maandag 9 november 2009 23:35 schreef GuitarJJ het volgende:
Maar als hij C majeur kan, kan hij overal majeur als het goed isKwestie van verschuiven!
Moeilijk toch ook niet? Als je het figuurtje kent, kun je hem toch ook 2 frets daarboven spelen?quote:Op maandag 9 november 2009 23:39 schreef starla het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat echt niet in het begin.
Ik bedoelde meer dat je die toonladders goed moet kennen, niet figuurtjes. Anders ga je alleen maar figuurtjes spelen en krijg je saaie solo's.quote:Op maandag 9 november 2009 23:40 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Moeilijk toch ook niet? Als je het figuurtje kent, kun je hem toch ook 2 frets daarboven spelen?
Doen wat je het prettigst vindt. Zelf houd ik mijn plectrum tussen de duim en middelvinger wat volgens sommigen not done zou zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:31 schreef Pollewoppie het volgende:
Kan iemand hier wat zinnigs over roepen of is het gewoon een kwestie van smaak/gewenning?
Dat klinkt heel zinnig. Heel veel zaken pak je met duim en wijsvinger. Het is zo normaal dat je daar iets tussen hebt dat ik vaak niet eens voel dat ik een plectrum tussen mijn vingers heb, laat staan in welke standquote:Op woensdag 11 november 2009 21:11 schreef starla het volgende:
[..]
Doen wat je het prettigst vindt. Zelf houd ik mijn plectrum tussen de duim en middelvinger wat volgens sommigen not done zou zijn.
Je moet dan ook oefenen.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:59 schreef boskameel het volgende:
Ik speel altijd zonder plectrum, elektrisch. Op 1 of andere manier heb ik veel minder coordinatie met plectrum en sla ik steeds de verkeerde snaren aan. Met de vingers gaat veel makkelijker.
Hoe lang ben je bezig? Hoeveel minuten speel je per dag?quote:Op zondag 15 november 2009 20:35 schreef Pollewoppie het volgende:
lekker druk hiero![]()
kom op prikkel mij nog harder te leren!! vind het fucking moeilijk!
Over 8 jaar denk je daar heel anders over, gewoon volhouden.quote:Op zondag 15 november 2009 20:35 schreef Pollewoppie het volgende:
lekker druk hiero![]()
Gitaar spelen is voor weinig mensen weggelegd.quote:Op zondag 15 november 2009 20:35 schreef Pollewoppie het volgende:
lekker druk hiero![]()
quote:Op zondag 15 november 2009 21:15 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Gitaar spelen is voor weinig mensen weggelegd.Kap er gewoon mee.
Twee aanslagen per beat?quote:Op maandag 16 november 2009 15:32 schreef starla het volgende:
Ik ben weer een beetje het sweeppicken aan het oppakken. Kan nu toch redelijk aardig foutloos met 140 BPM sweeppicken. Blijft verdomde lastig!
Ringvinger plat neerleggen op de 3e toets. De rest met de overgebleven vingers.quote:Op maandag 16 november 2009 21:27 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Voorstellen hoe je deze pakt, vrij onmogelijk if you ask me.
Bbm/Db
Ja.. da's rot. Dan lukt het waarschijnlijk niet. Ik weet geen andere manier te bedenken.quote:Op maandag 16 november 2009 21:44 schreef GoodGawd het volgende:
Mijn ringvinger kan niet zo ver gebogen worden.
Als je ringvinger dik genoeg is kan je makkelijk 2 snaren pakken zonder je vinger plat te leggen.quote:Op maandag 16 november 2009 21:47 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ja.. da's rot. Dan lukt het waarschijnlijk niet. Ik weet geen andere manier te bedenken.
quote:Op maandag 16 november 2009 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je ringvinger dik genoeg is kan je makkelijk 2 snaren pakken zonder je vinger plat te leggen.
Die van mij wel, ik speel het open A akkoord dan ook met 2 vingersquote:Op maandag 16 november 2009 21:57 schreef GoodGawd het volgende:
[..]Ja maar zo dik is mijn ring vinger ook weer niet. (gelukkig)
Ik met 1quote:Op maandag 16 november 2009 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die van mij wel, ik speel het open A akkoord dan ook met 2 vingers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |