abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73800335
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:23 schreef Maisnon het volgende:
Dankjewel starla
np

Om het even kort samen te vatten:

In majeur: I ii iii IV V vi vii*
In mineur: i ii* III iv v (ofV) VI VII

* = dim

Een goede site voor progressies is deze.
I feel kinda Locrian today
  maandag 19 oktober 2009 @ 00:30:32 #102
239646 Cmonv
Headbanger
pi_73830237
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 07:48 schreef Maisnon het volgende:
Ik vind dat ook een mooie kleur Is dat nou sea foam of surf green Toevallig weet ik van die de namen omdat ik ze zo mooi vind
volgens mij heb je 't over mijn gitaar de kleur heet 'sonic blue'. Hij is niet echt groenig.

Maar hij is nog niet gearriveerd, waarschijnlijk morgen
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:27:20 #103
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_73837051
Ik heb ook een Fender sonic blue strat. Maar dan mag ik hopen dat die kleur in die foto geen sonic blue is want dan is het nog steeds lelijk :3
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:21:33 #104
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_73896897
Voor men verjaardag een simpel starterssetje gehad! Nu nog het leren...
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:34:56 #105
239646 Cmonv
Headbanger
pi_74117764
Beste gitaristen! ik heb een vraagje.

Als ik een stukje speel met losse snaren en ik haal m'n vinger van een snaar af om naar een andere snaar te gaan, dan gaat de snaar daardoor trillen. Best irritant, alsof ik heel de tijd een soort halve pull-offs zit te doen. Daardoor worden de stukjes best ranzig. Het is vooral irritant bij de dikkere snaren.

Hoe los ik dit op? Moet ik op de een of andere manier iets dempen?

Als voorbeeld, ik oefen de intro/riff van Gay Bar (Electric Six) en Dysentary Gary (Blink 182).
pi_74118075
Ik speel altijd met m'n vingers, niet met een plectrum en veel akoestisch en bij mij is het dan een kwestie van... zodra ik met m'n vinger een snaar 'pluck' zeg maar, dat ik mn vinger er daarna weer terug opzet en dan de snaar weer demp

Je moet ergens in het verhaal je snaar dempen denk ik, als ik het zo lees.

Maar ik kom hier ook om te leren en niet als goeroe
pi_74119517
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:34 schreef Cmonv het volgende:
Als ik een stukje speel met losse snaren en ik haal m'n vinger van een snaar af om naar een andere snaar te gaan, dan gaat de snaar daardoor trillen. Best irritant, alsof ik heel de tijd een soort halve pull-offs zit te doen. Daardoor worden de stukjes best ranzig. Het is vooral irritant bij de dikkere snaren.
Losse snaren zijn niet goed, ik zou ze weer vastzetten

Je hoeft in principe niets te dempen als je je vinger rustig van een snaar haalt. Meestal blijven snaren naklinken omdat je hem per ongeluk opnieuw aanraakt (soort van pulloff) of omdat je de snaar te abrupt loslaat. Oefen sloom en net zolang totdat de snaar niet natrilt.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:53:42 #108
239646 Cmonv
Headbanger
pi_74120727
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:27 schreef starla het volgende:

[..]

Losse snaren zijn niet goed, ik zou ze weer vastzetten

Je hoeft in principe niets te dempen als je je vinger rustig van een snaar haalt. Meestal blijven snaren naklinken omdat je hem per ongeluk opnieuw aanraakt (soort van pulloff) of omdat je de snaar te abrupt loslaat. Oefen sloom en net zolang totdat de snaar niet natrilt.
hehe

Okee, het is dat te abrupt loslaten. Vooral door distortion valt dat heel erg op
Lijkt me heel rot om dat te oefenen, maar ik ga het toch maar doen. Bedankt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:06:12 #109
239646 Cmonv
Headbanger
pi_74124933
Het is vooral bij de derde fret dat er een hele hoge piep uitkomt als ik de snaar loslaat.. Klinkt voor geen meter ..

Zou er iets niet goed afgesteld zijn ofzo?
pi_74125106
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:06 schreef Cmonv het volgende:
Het is vooral bij de derde fret dat er een hele hoge piep uitkomt als ik de snaar loslaat.. Klinkt voor geen meter ..

Zou er iets niet goed afgesteld zijn ofzo?
Gefeliciteerd je kan een flageolet spelen

Maar wat je ook kan proberen is om met je rechterhand de snaren te dempen door deze op de brug te leggen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:32:18 #111
239646 Cmonv
Headbanger
pi_74129047
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:09 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Gefeliciteerd je kan een flageolet spelen

Nou ik ben er erg blij mee wat het ook zijn moge. Hoe kom ik ervan af?
quote:
Maar wat je ook kan proberen is om met je rechterhand de snaren te dempen door deze op de brug te leggen.
maar dan krijg je een heel ander (gedempt) geluid en dat wil ik juist niet
pi_74131169
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:32 schreef Cmonv het volgende:

maar dan krijg je een heel ander (gedempt) geluid en dat wil ik juist niet
Ja maar dat dempen doe je alleen als het moet dus weghalen die hand en terugzetten voor demping als dat nodig is
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:29:10 #114
239646 Cmonv
Headbanger
pi_74135884
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:20 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ja maar dat dempen doe je alleen als het moet dus weghalen die hand en terugzetten voor demping als dat nodig is
Ok, maar in snelle stukjes gaat dat nooit lukken want dan demp je de volgende snaar al weer af..

Ik doe nu wat dempen met m'n duim, dat werkt opzich wel redelijk, maar kan ik ook niet overal bij
pi_74142949
quote:
Maar hij zei toch net dat hij geen palmmute geluid wil? Zoals hij ook aangeeft, kun je niet altijd bij snelle stukken palmmuten, je moet je én concentreren op de aanslagen, op de linkerhand en dan óók nog eens de timing van de palmmute onder de knie krijgen? Hij moet gewoon zijn techniek verbeteren en ervoor zorgen dat die snaren gewoon niet naklinken, zónder palmmute. imao
pi_74144137
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef starla het volgende:

[..]

Maar hij zei toch net dat hij geen palmmute geluid wil? Zoals hij ook aangeeft, kun je niet altijd bij snelle stukken palmmuten, je moet je én concentreren op de aanslagen, op de linkerhand en dan óók nog eens de timing van de palmmute onder de knie krijgen? Hij moet gewoon zijn techniek verbeteren en ervoor zorgen dat die snaren gewoon niet naklinken, zónder palmmute. imao
vind ik ook...
Palm muten is een soort van effect...dat moet je niet mengen met je standaard manier van spelen.

Dat halve ge-pull-off is trouwens ook wel een beetje een kwestie van beter worden, en soepeler spelen....het is ook geen makkelijke opgave trouwens....
Ik doe niet meer aan een signature
pi_74162314

bij de aldi weer een starters set elec. gitaar.

kan niet echt ontcijferen welk merk dit is?
Zou het zo'n Yamaha pacifica zijn zoals ze een tijd geleden bij de Lidl verkochten?

bij de Lidl ook te koop, Yamaha EG012.

Die aldi gitaar zal wel een ander merk zijn zeker want is veel goedkoper dan de lidl.

Ik vraag me af of die acoutische bij de Lidl wat is:

iemand een idee welk merk dat is??
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_74180839
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef starla het volgende:

[..]

Ik ben dat ook aan het oefenen. Het is volgens de gitaristen in m'n band (ik drum) inderdaad ook grotendeels een harmonics zoals allsystemshalt hier zei, en ze zeggen dat ik meer snaren moet dempen die ik niet gebruik. Dat helpt wel, maar is nog wel eventjes moeilijk.

Ik ga misischien maar eens sparen voor lessen

bedankt allemaal voor de hulp
pi_74231100
Hoe knippen jullie de gitaarsnaren netjes af, ik kan ze wel goed afknippen maar dan blijft er zo'n akelig scherp puntje aanzitten. Bij gitaarwinkels zie je altijd dat de snaar om het mechaniek gewikkeld word en dan netjes erbij in wordt gestopt. Hebben ze hier een handig trucje voor?
pi_74231144
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe knippen jullie de gitaarsnaren netjes af, ik kan ze wel goed afknippen maar dan blijft er zo'n akelig scherp puntje aanzitten. Bij gitaarwinkels zie je altijd dat de snaar om het mechaniek gewikkeld word en dan netjes erbij in wordt gestopt. Hebben ze hier een handig trucje voor?
pi_74392041
Nog 4 week en dan heb ik theorie-les en nog gewoon gitaarles.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:11:41 #123
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_74436590
Ik heb eindelijk gespeeld met een gitaar riem. Het is best oncomfortabel en moeilijk, maar het gaat wel steeds beter. Eerst kreeg ik veel last van mijn nek en schouder, maar dat valt nu wel mee. Ik gok dat een elektrisch gitaar veel makkelijker is.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:24:23 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74437093
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:11 schreef Wii-Style het volgende:
Ik heb eindelijk gespeeld met een gitaar riem. Het is best oncomfortabel en moeilijk, maar het gaat wel steeds beter. Eerst kreeg ik veel last van mijn nek en schouder, maar dat valt nu wel mee. Ik gok dat een elektrisch gitaar veel makkelijker is.
Een elektrische is zwaarder, maar platter en vooral de Stratocaster-achtigen zijn ergonomisch gevormd. Dus dat speelt wel iets makkelijker met een riem.

Probeer de lengte van de band goed af te stellen, dat kan veel verschil maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74439394
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer de lengte van de band goed af te stellen, dat kan veel verschil maken.
Zo:

Of zo:

pi_74439454
Die bovenste staat wel wat pauper (als je rock speelt), maar speelt wel fijner als laaghangend. Vind ik dan
  donderdag 5 november 2009 @ 23:32:46 #127
pi_74439776
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Die bovenste staat wel wat pauper (als je rock speelt), maar speelt wel fijner als laaghangend. Vind ik dan
Ik heb m ook vrij hoog, maar niet zó hoog. But everything for the music.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_74440102
Ik vind wat hoger juist fijn, anders kun je toch niet bij je gitaar komen tenzij je giga armen hebt?
  vrijdag 6 november 2009 @ 00:32:56 #129
157428 GoodGawd
pi_74441000
Gemiddelde Jazz gitarist heeft zijn gitaar ook hoog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74441668

Fuk wat een lekker nummer, en die gitaar!
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:30:15 #131
157428 GoodGawd
pi_74445857
Wat dacht je hier van:

Volgende maand dit nummer voor publiek spelen, als ik tevreden ben over het resultaat dan post ik het nog wel
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:35:15 #132
157428 GoodGawd
pi_74446005

Dat is ook zo vet. En die zaal, check...alleen maar zwarte mensen Die witte mensen snappen die groove niet lol
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:41:22 #133
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_74446205
Ik speel nu een maandje ofzo denk ik Erg leuk

maar ik ben nu toch wel opzoek naar wat meer professionele begeleiding. Heeft er iemand hier ervaring met goede gitaarleraren in de omgeving van Groningen ?
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:30 schreef GoodGawd het volgende:
Wat dacht je hier van:

Volgende maand dit nummer voor publiek spelen, als ik tevreden ben over het resultaat dan post ik het nog wel
Nice Succes en ben benieuwd naar je filmpje dan
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:45:50 #134
142400 RedFever007
pi_74446336
Oeh nog een vraag:
Ik heb echt een cheapass gitaar gekocht, akoestisch, van 25 euro incl opberghoes (geen idee waar dat ding gebleven is trouwens ) Ik merk, als ik wat speel, dat het geluid niet altijd even mooi klinkt. Ik heb die gitaar gekocht om gewoon eens te kijken of gitaarspelen iets voor mij is. Nu blijkt dus dat ik het gewoon erg tof vindt. Ik zit er aan te denken om een nieuwe goede gitaar te kopen (en dat mag best iets kosten)

Goed plan?
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:02:34 #135
pi_74446898
J
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:45 schreef RedFever007 het volgende:
Oeh nog een vraag:
Ik heb echt een cheapass gitaar gekocht, akoestisch, van 25 euro incl opberghoes (geen idee waar dat ding gebleven is trouwens ) Ik merk, als ik wat speel, dat het geluid niet altijd even mooi klinkt. Ik heb die gitaar gekocht om gewoon eens te kijken of gitaarspelen iets voor mij is. Nu blijkt dus dat ik het gewoon erg tof vindt. Ik zit er aan te denken om een nieuwe goede gitaar te kopen (en dat mag best iets kosten)

Goed plan?
Je moet pas een andere gitaar kopen als je zeker weet dat het slechte geluid niet aan jou ligt
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:19:19 #136
150363 Wii-Style
pi_74447468
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
J
[..]

Je moet pas een andere gitaar kopen als je zeker weet dat het slechte geluid niet aan jou ligt
Een gitaar van 25 euro kan onmogelijk mooi klinken.
pi_74452144
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:45 schreef RedFever007 het volgende:
Oeh nog een vraag:

Goed plan?
Die dingen van 25 euro zijn gewoon echt waardeloos, dus als daar na een uurtje spelen al slecht geluid uit komt weet je dat je hem weg kunt gooien.

Als je het leuk vindt moet je gewoon even naar een muziekwinkel gaan of even kijken op www.feedback.nl waar ze ook goed spul verkopen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:52:21 #138
150363 Wii-Style
pi_74452324
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:21 schreef starla het volgende:

[..]

Zo:

[ afbeelding ]
Damn dat ziet er nou niet echt comfortabel uit.

Maar goed het gaat hier steeds beter, ik denk dat ik gewoon moet wennen. Ik wil dus spelen en mijn pols zo min mogelijk buigen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:01:04 #139
142400 RedFever007
pi_74452594
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:46 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Die dingen van 25 euro zijn gewoon echt waardeloos, dus als daar na een uurtje spelen al slecht geluid uit komt weet je dat je hem weg kunt gooien.

Als je het leuk vindt moet je gewoon even naar een muziekwinkel gaan of even kijken op www.feedback.nl waar ze ook goed spul verkopen.
Denk idd dat ik dat laatste ga doen

Overigens heb ik deze gitaar 2e hands via MP gekocht een maandje geleden voor 25¤, maar het is dus zo'n Lidl/Blokker achtige gitaar die je wel eens in een folder ziet staan Zal iets van 50¤ nieuw gekocht hebben ofzo
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:03:57 #140
150363 Wii-Style
pi_74452704
Ik vraag me dan wel af hoe slecht zo'n gitaar klinkt... want misschien ben ik gewoon hardstikke verwend met mijn gitaar, dat ik er misschien meer waardering voor zou hebben, als ik hoor hoe het veel slechter had gekund.
pi_74453201
Ik ben ook ooit op zo'n barslechte gitaar begonnen (derdehands van een vriend voor m'n verjaardag gekregen...). Op zich geeft het een idee hoe het is om überhaupt gitaar te spelen, maar ik heb er te lang op gespeeld en me daardoor wat verkeerde technieken aangeleerd. Die zitten me nu nog wel eens in de weg. Dus: als het je aanspreekt, koop een betere gitaar. Ga naar een muziekwinkel, probeer van alles uit en kies wat leuks voor een redelijke prijs.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_74454744
Had ook zo'n akoestisch ding van 40 euro . Laatst speelde ik er weer eens op, wat een geluid zeg. Nu heb ik een elektrische, speelt veel fijner. Maarja, da's persoonlijk, ik heb kleine handjes .
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:25:00 #143
pi_74455753
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:18 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Ik ben ook ooit op zo'n barslechte gitaar begonnen (derdehands van een vriend voor m'n verjaardag gekregen...). Op zich geeft het een idee hoe het is om überhaupt gitaar te spelen, maar ik heb er te lang op gespeeld en me daardoor wat verkeerde technieken aangeleerd. Die zitten me nu nog wel eens in de weg. Dus: als het je aanspreekt, koop een betere gitaar. Ga naar een muziekwinkel, probeer van alles uit en kies wat leuks voor een redelijke prijs.
Ik kreeg ooit een 2e hands 100-euro Les Paul model te leen van een collega. Na 3 maanden een echte gitaar gekocht
pi_74455976
Ik weet nog wel toen ik voor het eerst m'n Fender in m'n handen had.. ik had nog nooit zo'n sterk en helder geluid gehoord uit een gitaar.
pi_74456172
Een Fender heeft ook echt contouren en dat heeft een Gibson niet, die is bijna recht van de achterkant.
pi_74536488
Bah wat is rhcp - snow toch irritant lastig . Na 2 weken kan ik dat riffje nog niet soepel spelen. Wel leuk om te oefenen met hammerons met de pink .
  maandag 9 november 2009 @ 14:54:39 #147
pi_74541616
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:30 schreef Rnnz het volgende:
Ik weet nog wel toen ik voor het eerst m'n Fender in m'n handen had.. ik had nog nooit zo'n sterk en helder geluid gehoord uit een gitaar.
Toen ik op zoek ging naar mijn 2e gitaar had ik wel een mooie Squire gezien, maar ik dacht: "Die is te mooi. Straks voelt ie kut en klinkt ie slecht en koop ik hem toch! " Dus ik liet hem hangen en probeerde een stuk of 11 andere gitaren uit. Ik had een favoriet maar pakte op het laatst toch de Squire er maar bij. Plug in, sla aan.... Een geluid! 2x zo mooi als al die andere van die middag! Ik was meteen verkocht, en de gitaar ook.
pi_74543520
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:13 schreef boskameel het volgende:
Bah wat is rhcp - snow toch irritant lastig . Na 2 weken kan ik dat riffje nog niet soepel spelen. Wel leuk om te oefenen met hammerons met de pink .
Pink? Ik maak hammer-ons met mijn ringvinger bij snow^^
pi_74543646
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:50 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Pink? Ik maak hammer-ons met mijn ringvinger bij snow^^
Ohja, mijn ringvingers bedoel ik , maar bij het "3e" stukje uiteraard, gebruik ik mijn pink om te sliden naar de a snaar 9e fret .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')