abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72803148
Ik zag net bij de kunstenaarsmaterialenwinkel een mooie ezel. Die ga ik denk ik kopen voor de verjaardag van m'n vriendje. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_72803384
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef Syrena het volgende:

[..]

*hand schudt*
En het helpt niet echt dat ik deze maand het experiment "uitkomen met je loon" ben aangegaan
Ik heb normaal aan het eind van de maand altijd geld over, dat heb ik vorige maand dus allemaal op de spaarrekening gezet. En nu heb ik nog 87 euro en nu krijg ik het benauwd

Wat onzin is, want de 20e komt de toeslag, de 24e loon en volgende maand krijg ik mijn treinkaartjes weer vergoed die ik deze maand heb gekocht. En ik heb veel spaargeld en ik kan rood staan.
Whehe zoiets heb ik ook. Ik heb standaard 100+ op mn normale rekening staan. En als het minder dreigt te worden haal ik óf iets van mn spaarrekening (eigenlijk nooit, tenzij opeens zeer goede aanbieding of dingen die kapot gaan) óf wacht ik een paar dagen/weken tot er weer vanzelf genoeg op staat. Zo heb ik een paar dagen geleden 100 euro van mn spaarrekening gehaald omdat er anders maar 15 op zou staan en dat vond ik eng . Dat terwijl ik komende week niets ga uitgeven van mn rekening (heb nog contanten liggen) en daarna de stufi al komt .

Maria, rode jas . Jassen in opvallende kleuren zijn juist leuk! Als iemand nog een felgroen snowboardjack tegenkomt .

Voel me niet zo 100%, heel erg moe (en misselijk), dus college overgeslagen en wat maf lijstje:

O: 1 zelfgebakken boterham met kipfilet, 3 hapjes zelfgebakken brood met speculoospasta
L: 2 boterhammen kipfilet
T: 1 gevulde truffel
T: Slapen
S: Uurtje taekwondo (als misselijkheid weg is)
D: Witte koolsalade met gebakken aardappeltjes + (water)ijsje
T: Tandarts
T: Geen idee
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_72803684
Ik moet zo weer een treinkaartje kopen van 42 euro Maar ik ga volhouden en niks afboeken van de spaar

Vanavond wilde ik witloftaart maken, had ik eindelijk een recept zonder eieren gevonden (=niet in huis), zonder bladerdeedg (=niet in huis en te vet), moet het deeg een uur rusten Nou ja, dan maar roerbakken
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 16 september 2009 @ 15:05:00 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72803775
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind het nog wel een beetje weinig Mo, kan je niet wat T's inplannen zodat je stofwisseling doorgaat?

Ik ben een waardeloze shopper, wilde een spijkerbroek kopen maar naar 2 x gepast te hebben ben ik maar weer naar huis gegaan
Herkenbaar.
Soms sta ik in de winkel en denk ik: wat doe ik hier eigs? en dan ga ik weer naar huis .

Ik heb een boterham met paté-fetish momenteel . Gelukkig zit ik morgen de hele dag op de stageschool dus moet ik het dan doen met wat ik bij me heb.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 september 2009 @ 15:05:28 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72803783
@ Syreentje: kun je niet beter een voordeelurenabo kopen?
Niet meer actief op Fok!
pi_72803931
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:05 schreef Viking84 het volgende:
@ Syreentje: kun je niet beter een voordeelurenabo kopen?
Heb ik al! Maar dan is het kaartje duurder dan zonder . Ik reis 's ochtens om 7.23 uur al, dus pas vanaf Utrecht korting. En op de terugweg. Dat zou dan drie keer enkele reis zijn en dat is bij elkaar duurder dan een retour zonder korting

Maar ik krijg mijn kaartjes volledig vergoed door mijn werkgever Ik dien ze per maand in, dus volgende maand krijg ik dat bedrag weer terug. En kan het dan meteen weer uitgeven aan... treinkaartjes
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72804040
Oh, ik had van mijn collegaatje nog een recept gekregen dat zij weer had van haar Belgische Weightwatchersbegeleidster. Bananenpanne(n)koekje(s).

1 banaan, pletten, mengen met 1 ei, zakje vanillesuiker en 1 eetlepel bloem. Dat leek mij wat droog dus ik heb er nog een guts melk bij gedaan. Ik kon er twee pannenkoekjes van bakken. En kennelijk is dat dan maar 2 punten oid? Want de banaan telt daar niet en er telde nog iets niet Nou ja, ik heb alleen het recept onthouden dus haha

En ze waren lekker. Er kon best nog veel stroop op
pi_72804599
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:10 schreef Syrena het volgende:
Heb ik al! Maar dan is het kaartje duurder dan zonder . Ik reis 's ochtens om 7.23 uur al, dus pas vanaf Utrecht korting. En op de terugweg. Dat zou dan drie keer enkele reis zijn en dat is bij elkaar duurder dan een retour zonder korting
Of 1 retourtje vanaf Utrecht en 2 enkeltjes, dat deed ik altijd met mijn weekendretour naar Groningen en dat was goedkoper.
Maar als je baas betaalt is al die kaartjes veel te veel gedoe.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:42:49 #259
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72805135
Syrena, wat doe je! Ik heb nog een banaan, een ei, vanillesuiker en bloem! En ik ben thuis. Somebody stop me.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72805288
Toen ik Weight Watchers deed telden al die dingen wel hoor. Punten of niet, in de echte wereld zitten er natuurlijk wel degelijk calorieën in een banaan.
Maar goed, het klinkt wel lekker.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72805553
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Syrena, wat doe je! Ik heb nog een banaan, een ei, vanillesuiker en bloem! En ik ben thuis. Somebody stop me.
Als je verder dan niks eet als avondeten behalve die pannenkoekjes kan 't best

Mini, ze hadden ook de regel dat je zoveel fruit mocht als je maar wil. Dus ik denk dat ze in België nog niks weten van fruitsuikers, laat staan dat je maar twee stuks op een dag mag, en dan geen bananen enzo.
pi_72805631
Mijn collegaatje is trouwens Italiaanse, getrouwd met een Griek. We praten eigenlijk best wel veel over eten tijdens onze treinreizen Ik kreeg ook nog een recept voor een dichte appeltaart
pi_72805895
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:52 schreef Syrena het volgende:

[..]

Als je verder dan niks eet als avondeten behalve die pannenkoekjes kan 't best

Mini, ze hadden ook de regel dat je zoveel fruit mocht als je maar wil. Dus ik denk dat ze in België nog niks weten van fruitsuikers, laat staan dat je maar twee stuks op een dag mag, en dan geen bananen enzo.
Bij het systeem dat ik gebruikte was dat inderdaad zo voor de meeste soorten groente en fruit maar er waren een paar uitzonderingen, waaronder dus bananen.
Maar goed, er bestaan geloof ik twee verschillende WW-systemen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72807924
Whoohoo, de Hunkemoller heeft m'n geld teruggestort! Nu heb ik 96 euro en het treinkaartje al betaald.

En ik heb HONGERRRRR.

O: Brinta
T: Volkoren snee met kaas
L: Twee volkoren snee met kaas, peer, opkikker Groentefit (fiess)
D: Witlof met 'n Valess en aardappels denk ik

Beetje te weinig meegenomen naar 't werk.
pi_72808288
mijn lijstje is niet helemaal gelukt:

lijstje:
O: havermout met banaan en pindakaas en lijnzaad
L: 3x allinson volk (1x tosti kaas, lightsalami, ui met mosterd, 1x geroosterd met gekookt ei en beetje extra light mayo) met 1 koffie met halfv melk
T: 2 chocolademuffins van de ah (had echt een enorme chocoladecakecraving) +2 koffie halfv melk
D: meergranen macaroni met tomatengroentesaus en quorn kaasballetjes als ik straks nog honger krijg: gevulde paprika met couscous, rozijnen, tomaat, courgette en ui
T: magnetronappel met yoghurt en muesli en kaneel
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_72808400
@vik: als je de tekst van je schrijftolk niet terug leest, wat heeft het dan voor nut dat ze het helemaal uitwerkt voor je? sorry als ik een hele domme vraag stel hoor, maar ik vroeg het me gewoon af
pi_72808428
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:53 schreef Blurred86 het volgende:
mijn lijstje is niet helemaal gelukt:

lijstje:
O: havermout met banaan en pindakaas en lijnzaad
L: 3x allinson volk (1x tosti kaas, lightsalami, ui met mosterd, 1x geroosterd met gekookt ei en beetje extra light mayo) met 1 koffie met halfv melk
T: 2 chocolademuffins van de ah (had echt een enorme chocoladecakecraving) +2 koffie halfv melk
D: meergranen macaroni met tomatengroentesaus en quorn kaasballetjes als ik straks nog honger krijg: gevulde paprika met couscous, rozijnen, tomaat, courgette en ui
T: magnetronappel met yoghurt en muesli en kaneel
Heb je een receptje voor die gevulde paprika? Ik heb paprika en couscous
  woensdag 16 september 2009 @ 16:57:32 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72808497
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:55 schreef Blurred86 het volgende:
@vik: als je de tekst van je schrijftolk niet terug leest, wat heeft het dan voor nut dat ze het helemaal uitwerkt voor je? sorry als ik een hele domme vraag stel hoor, maar ik vroeg het me gewoon af
Zij is mijn oren tijdens college . Ik probeer zelf zoveel mogelijk mee te krijgen, maar als ik iets mis of er zijn groepsdiscussies oid, dan loer ik even op het scherm. Het is dus de bedoeling dat ik tijdens het college mee lees ipv dat ik het later terug lees .
Niet meer actief op Fok!
pi_72808834
Ik kwam er net achter dat ik door alle spanningen deze week helemaal vergeten was dat ik vanavond moet werken, dus ik ben heel snel naar de supermarkt gerend voor een kantenklaarmaaltijd. .
pi_72808991
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zij is mijn oren tijdens college . Ik probeer zelf zoveel mogelijk mee te krijgen, maar als ik iets mis of er zijn groepsdiscussies oid, dan loer ik even op het scherm. Het is dus de bedoeling dat ik tijdens het college mee lees ipv dat ik het later terug lees .
Ah zo, ik kon me al niet voorstellen dat je die arme vrouw heel het college voor niks zou laten typen

@Syrena; nee geen recept helaas, ik werd hierdoor (sorry ik weet niet hoe je naar de precieze post kan linken, ff naar beneden scrollen ) geïnspireerd en moet zelf ook nog even bedenken hoe ik het ga aanpakken, maar het kan toch niet zo moeilijk zijn denk ik?
edit: ik ga het ongeveer zo doen denk ik, lekker makkelijk

edit2: spellingsfout verbeterd

[ Bericht 3% gewijzigd door Blurred86 op 16-09-2009 17:14:33 ]
pi_72809078
Mag ik DaD al feliciteren met haar nieuwe huisje? (geen tijd om terug te lezen nu)

Ze zus van een collega gaat verhuizen en woont in een leuk huisje in Hoofddorp Tweekamerappartementje met een kleine slaapkamer, maar wel met een zeer ruime woonkamer en nette keuken. Als ik goed heb nagedacht kan ik het betalen ! *enthousiast word*

Lijst:
O: cruesli met perzikyoghurt, beker optimel
T: 2 kiwi's
T: appel
L: 2 bruine boterhammen, 1 x gekookt ei met mayo, 1 x boter met gebraden gehakt, bakje yoghurt met crueslibrokken
T: 2 x chocolat chip cookie , glas spa en fruit
D: geeeen idee

Heb net de versafgeleverde Fatboyzitzak naar boven getakeld (wat een werk! Ik kwam steeds vast te zitten in het trapgat ) dus toen was ik fijn aan het hijgen Hij is wel HEUL groot! Er ligt ook nog een legpuzzel op de grond, waardoor je eigenlijk amper meer door m'n kamer heen kunt lopen het is maar goed dat we van het weekend bij vriendje zijn!

Misschien kan ik nog even een half uurtje gaan liggen, maar eigenlijk moet ik ook m'n administratie doen..
pi_72809212
zo: en nu nog maar eens een uurtje studeren voor ik eten ga maken, ik ben trots op mezelf!
  woensdag 16 september 2009 @ 17:13:12 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72809236
Ik had ook een tolkurenvergoeding aangevraagd bij het UWV. Op het formulier stond dat ik een bewijs moest meesturen dat ik die voorziening nodig had. Dus ik stuurde een briefje van de huisarts mee. Kwam ik gisteren thuis, had ik een brief van het UWV: "Wij kunnen uw aanvraag niet in behandeling nemen, want er ontbreken gegevens, namelijk bla bla bla". Oh, daar werd ik meteen zó pissig van . ZET DAN OP HET FORMULIER WAT IK MEE MOET STUREN! . Vanochtend ben ik ernaartoe gegaan, gezegd dat ik iemand van die afdeling wilde spreken en heb gezegd dat ze op het formulier moeten aangeven wat ze nodig hebben. En zij was het wel met me eens, maar die formulieren werden gecentraliseerd vervaardigd en daar had zij verder geen invloed op blablablaaah . Maar als ze alles eenmaal hebben, dan is het wel binnen een week rond. Dat is wel puik, want ik hoorde van anderen dat het echt wel 3 maanden kon duren en zolang zou de tolk dan geen geld krijgen. Niet leuk voor de tolk .
Niet meer actief op Fok!
pi_72809291
Daph, ja, ik denk het wel! Ze hebben vandaag het nieuwe contract getekend en geven morgen onze gegevens door aan de huisbaas, als ze hun huur op gaan zeggen. Ik geloof niet dat er nu nog iets in de weg staat!

Oeh, ook spannend voor jou dus! Hou je ons op de hoogte?
pi_72809354
leuk he, dingen regelen met van die op papier beluste bedrijven

Ja doei.
  woensdag 16 september 2009 @ 17:17:05 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72809414
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
leuk he, dingen regelen met van die op papier beluste bedrijven

Not .

En het stomme is dat ze al een superdik dossier van me hebben waarin ze kunnen zien dat ik haske doof ben, maar toch moet ik elke keer als ik iets wil regelen weer een bewijsje meesturen .

Bureaucratie .

De IB-groep wist zogenaamd ook niet dat ik een WO-master heb gehaald. Ja hallo, dat staat allemaal in jullie systeem! .
Niet meer actief op Fok!
pi_72809527
lijkt me trouwens best leuk werk, schrijftolk zijn
al zal je daar zeker wel een opleiding voor moeten doen?

eeh.. ik laat me afleiden, ik ga studeren!
pi_72809569
oh en zo'n veyboard lijkt me ook handig! Heeft jouw schrijftolk dat ook vik?
er gaat een hele wereld voor me open!
pi_72809571
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Daph, ja, ik denk het wel! Ze hebben vandaag het nieuwe contract getekend en geven morgen onze gegevens door aan de huisbaas, als ze hun huur op gaan zeggen. Ik geloof niet dat er nu nog iets in de weg staat!

Oooh wat ontzettend gaaf! Gefeliciteeeeerd

Will do Ze heeft nog geen makelaar ingeschakeld dus dat zou ook kunnen schelen in de koopprijs, alleen moet ik dan wel alles zelf regelen wss Maar de huisjes zitten op 10 minuten van het centrum lopen af en er is op denk ik 7 minuten fietsen een atletiekbaan !
pi_72809587
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:14 schreef DevilsAndDust het volgende:

puik!
Ja doei.
  woensdag 16 september 2009 @ 17:21:34 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72809643
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:19 schreef Blurred86 het volgende:
lijkt me trouwens best leuk werk, schrijftolk zijn
al zal je daar zeker wel een opleiding voor moeten doen?

Ja, is een tweejarige HBO-opleiding, geloof ik. Dus geen cursus .

Maar het schijnt wel lekker te verdienen .

En de tolk heeft een Veyboard idd .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 september 2009 @ 17:27:33 #282
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72809900
DaD! Gefeliciteerd voor jou en je vriendje!

Yaaaaay!
pi_72809977
Hai !
Ik was gister naar de sauna !
  woensdag 16 september 2009 @ 17:32:11 #284
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72810103
Was het fijn, PFert?

Oe scheisse, ik zie dat mijn vorige post illegaal was mbt de TT! Nouja jammer dan
pi_72810291
Volgende TT: Waar we DaD feliciteren. .

Maar bedankt, meiden! . Ik vind het zelf nog steeds een klein beetje eng om al te hard te juichen, ik zou zo vreselijk teleurgesteld zijn als het toch niet doorging. Maar een klein juichje mag wel al! .
  woensdag 16 september 2009 @ 17:37:00 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72810329
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgende TT: Waar we DaD feliciteren. .

Maar bedankt, meiden! . Ik vind het zelf nog steeds een klein beetje eng om al te hard te juichen, ik zou zo vreselijk teleurgesteld zijn als het toch niet doorging. Maar een klein juichje mag wel al! .
Pff, we blijven niet bezig met de naamtopics .

Het gaat vast goed komen. Ik duim voor je! En ook voor Daph_ .
Niet meer actief op Fok!
pi_72810409
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Was het fijn, PFert?

Oe scheisse, ik zie dat mijn vorige post illegaal was mbt de TT! Nouja jammer dan
Ja het was leuk! Wel apart, maar wende snel !
pi_72811461
Zo nu ben ik bijgelezen

Waar is Merel eigenlijk?
pi_72812959
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:10 schreef Daph_ het volgende:
Mag ik DaD al feliciteren met haar nieuwe huisje? (geen tijd om terug te lezen nu)

Ze zus van een collega gaat verhuizen en woont in een leuk huisje in Hoofddorp Tweekamerappartementje met een kleine slaapkamer, maar wel met een zeer ruime woonkamer en nette keuken. Als ik goed heb nagedacht kan ik het betalen ! *enthousiast word*

Waar dan??
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72813057
DaD, dan ga ik je nu voorzichtigjes feliciteren! Een huisje voor jullie alleen!! En op de foto's ziet het er echt heel leuk uit!
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72813118
hoooi! ik ben weer thuis. heel hard gewerkt vandaag, en toen met de bus naar een winkelcentrum in een of andere buitenwijk om mn h en m pakket op te halen (per ongeluk naar kiala punt gegaan ipv naar mijn huis). het was minder groot dan ik dacht dus vanaf t station lukte t wel weer op de fiets.

jammer genoeg is t jurkje te klein (wel heel leuk) maar de schoenen en de jas hou ik! jeej!

speciaal voor maria: zo zit ie in t echt

en voor de oplettende lezer ook een glimp van mijn nieuwe laarzen
en ja.. de mouwen zijn te lang, maar dat zijn mouwen altijd van jassen bij mij...dus ik let er niet eens meer op...
Kwak
  woensdag 16 september 2009 @ 18:53:28 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72813621
Yay, jas!
Hij lijkt wat meer richting oranje-rood te gaan op de foto, klopt dat? Ik vind de onderkant tof! Ik hoopte al dat ie een beetje uitliep aan de onderkant, rok-effect
Volgens mij kan je rood heel goed hebben, Kwak! Met je engelenblonde haartjes en blanke huid

*duimt ook voor Daph*
pi_72813769
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Yay, jas!
Hij lijkt wat meer richting oranje-rood te gaan op de foto, klopt dat? Ik vind de onderkant tof! Ik hoopte al dat ie een beetje uitliep aan de onderkant, rok-effect
Volgens mij kan je rood heel goed hebben, Kwak! Met je engelenblonde haartjes en blanke huid

*duimt ook voor Daph*
thnx

hij is wel rood rood... mijn telefoon heeft beetje crappe kleuren op camera.

t is zoiets maar dan misshcien net iets donkerder...ik zout eerder rozenrood (niet roserood, maar rozenrood) noemen
Kwak
  woensdag 16 september 2009 @ 19:42:02 #294
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72815565
Mooi jasje kwek!

En yay voor DaD en een pré-yay voor Daph!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 16 september 2009 @ 19:54:32 #295
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72816088
Yay, groepsgenootjes die fijn meewerken en heel slim zijn Alles liep gesmeerd, en ik ben nu alle hand-outs aan het printen en dan is de presentatie gewoon KLAAR voor morgen!
Goede ervaringen met groepswerk morgen ook wel eens vermeld worden

Ik ben erg benieuwd hoe het rood van de jas mij staat! Dieprood is mooi
pi_72816948
Zumbaaa Het was weer leuk vanavond, weer wat nieuws geleerd, dus dat is altijd leuk. Had wel errrrrrrg veel moeite met de buikspieroefeningen, aangezien ik die gister in de les al zoveel had gedaan Maargoed, ik zat vandaag voor het eerst sinds mijn vakantie wel weer onder de 60!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_72818215
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Waar dan??
10 minuten lopen van de Kruisweg dacht ik Woon jij in Hoofddorp?

Oh en ga nou nog niet lopen Yay-en allemaal, tis heel lief maar straks gaat het niet door of is het in het echt minder leuk
pi_72821462
Maar je bent nu dus wel semi-actief huizen aan het zoeken, Daph? Dat vind ik al wel een kleine jubel waard
pi_72821744
Wat is het hier tegenwoordig rustig 's avonds! Overdag als ik op mijn werk zit kletsen jullie meer En dan kan ik alleen heel af en toe even een stukje meelezen, haha.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_72821966
ik ga morgen voor het eerst maar eens klagen over het boek dat we hebben bij Culture and History.. ik houd van lezen, ik houd van geschiedenis, maar met het lezen van dit boek ontgaat de liefde voor beide zaken mij al na 5 zinnen..

wat een rommeligheid en gare opbouw-structuur

da's tot nu toe eigenlijk het enige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken, dát boek
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')