abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74365707
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Omniej het volgende:
Je ziet in BODW ook maar weinig mensen bekeurd worden trouwens.

Webmisbruikers springt van de ene hardrijder naar de andere, hoe meer invorderingen hoe beter en bij elk item wordt netjes nog even het boetebedrag genoemd. In BODW komen veel meer mensen er gewoon met een waarschuwing vanaf, en als ze al een boete krijgen wordt dat tenminste niet zo overdreven breed uitgemeten.
Blik op de weg word meer en meer een programma over het verkeer. Ondersteund door voorbeelden van hoe het niet moet en 9 vd 10 keer ook uitleg erbij hoe het beter had gekund. Of hoe een andere weggebruiker in een dergelijke situatie het beter opgelost had.

Wegmisbruikers is daarentegen meer een programma dat zich richt op hoe mensen zich misdragen in het verkeer en hoe ze bestraft worden.
pi_74366008
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:57 schreef Stali het volgende:
Ik kreeg trouwens kippevel van die huilende vader. Zo iemand kun je toch ook geen bon geven.
En dan lieten ze nu alleen nog maar een compilatie zien, volgens mij was het fragment in de orginele aflevering nog heftiger...
Old enough to know better. Too young to care.
pi_74366892
You dream it, I live it.
pi_74368070
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:49 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Blik op de weg word meer en meer een programma over het verkeer. Ondersteund door voorbeelden van hoe het niet moet en 9 vd 10 keer ook uitleg erbij hoe het beter had gekund. Of hoe een andere weggebruiker in een dergelijke situatie het beter opgelost had.

Wegmisbruikers is daarentegen meer een programma dat zich richt op hoe mensen zich misdragen in het verkeer en hoe ze bestraft worden.
Dat is blik op de weg toch altijd al geweest
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:57 schreef Marky_Mark01 het volgende:

[..]

En dan lieten ze nu alleen nog maar een compilatie zien, volgens mij was het fragment in de orginele aflevering nog heftiger...
Huh
You dream it, I live it.
pi_74368589
Die vent met z'n lichtjes...
pi_74375940
Het is niet voor niets dat Spee de korpsen opgedragen heeft niet meer mee te werken aan BodW, maar wel aan WMB. Dat programma draait op bestuurders bekeuren en de preken van die vieze gereformeerde Spee.

BodW laat tenminste de menselijke kant van de politie EN burgers zien en zet ze niet alleen neer als boetemachine's.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:50 schreef leukvoorlater het volgende:
Die vent met z'n lichtjes...
Ja wat een loser. 'Ja een audi mag het ook'. En dan denken dat je op je pauperige kut civic uit 1980 ineens die aftermarketrommel mag installeren.
pi_74585236
Gemist
............................
pi_74590825
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:05 schreef sander89 het volgende:
Gemist
Terugkijken

http://player.omroep.nl/?aflID=10283467

//edit: interessante aflevering

[ Bericht 8% gewijzigd door Meddo op 10-11-2009 23:57:20 ]
You dream it, I live it.
pi_74591862
Dat over die blinden, dat stukje film zouden ze eens op een basisschool moeten laten zien. Of ze zouden er bij de theorie van het rijbewijs eens aandacht aan moeten schenken.
Ik had er serieus nog nooit van gehoord, dat zo iemand door zn stok zo te houden laat zien dat hij wil oversteken.
Wat me trouwens wel op viel was dat die ene vrouw die ene fietser bijna van zn fiets af sloeg toen der stok horizontaal omhoog ging.
pi_74592111
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Dat over die blinden, dat stukje film zouden ze eens op een basisschool moeten laten zien. Of ze zouden er bij de theorie van het rijbewijs eens aandacht aan moeten schenken.
Ik had er serieus nog nooit van gehoord, dat zo iemand door zn stok zo te houden laat zien dat hij wil oversteken.
Wat me trouwens wel op viel was dat die ene vrouw die ene fietser bijna van zn fiets af sloeg toen der stok horizontaal omhoog ging.
Was natuurlijk een fout van de fietser. Ik heb het overigens wel met theorie geleerd dat slecht zienden voorrang moeten krijgen. Alleen niet de wijze van stok vasthouden.

You dream it, I live it.
pi_74592233
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Volgens mij stond het wel in het theorieboek toen ik mij rijbewijs haalde. Wat niet wegneemt dat ze er wel meer aandacht aan mogen geven, ook bij jongere kinderen.
quote:
Dat kende ik ook niet. Maar het is wel logisch eigenlijk.
quote:
Tja, ze zag die fietser ook niet aankomen. Daarbij, als die stok horizontaal gehouden wordt, heeft de gebruiker voorrang bij het oversteken. En als iemand met zo'n stok naast het fietspad staat in een houding die aangeeft dat de persoon kennelijk van plan is over te steken (looprichting haaks op het fietspad ipv parallel aan het fietspad), dan moet je er rekening mee houden dat die stok omhoog kan gaan.
pi_74592363
Die 'stokhoudingen' (dus recht voor je houden of horizontaal) kende ik eigenlijk ook niet... Nooit geleerd, ook niet met m'n theorie. Overigens valt me aan mezelf op dat ik blinden vaak pas heel laat zie (ironisch genoeg).

Soms fiets ik ergens door de stad en rijd ik bijna een blinde omver die vanuit het niets ineens oversteekt (die stak blijkbaar dus ook niet van tevoren z'n stok naar voren, anders was het duidelijker geweest). Kutmomenten zijn dat altijd, je voelt je dan ook meteen zo schuldig.

Tijdens deze uitzending had ik trouwens ook even een momentje dat zo in het topic "Dingen die je jaren later pas begrepen hebt" kan: die geribbelde stoeptegels. Noooit geweten waar die nou eigenlijk voor waren.
pi_74592440
Ik heb al op de basisschool met het verkeersdiploma geleerd dat mensen met zo'n stok altijd voorrang hebben. Later werd dat bij de theorie voor het rijbewijs nog eens herhaald.

Die stokhoudingen kende ik ook niet. Waarschijnlijk zijn die niet in de wet vastgelegd, of pas heel recent.

Overigens kan ik me niet heugen dat ik ooit daadwerkelijk een blinde voorrang heb gegeven. Ik zie ze eigenlijk nooit. Althans, niet in het verkeer, ik heb wel een blinde collega.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2009 00:33:13 ]
pi_74593286
Best erg dat dit een heleboel mensen niet weten van hoe je kan zien als een blinde gaat oversteken.
Helaas worden mensen met een handicap best snel over het hoofd gezien of mensen letten helemaal niet op in het verkeer.
Nog triester is het dat iemand niet weet waarom al die ribbels en poppetjes etc voor zijn op de stoep.
Al is vooral het eerst belangrijk.

Trouwens best raar dat die agenten niet even duidelijk maakte aan die mevrouw die niet stopte bij een zebra dat als ze goed op had gelet die voetganger makkelijk had gezien.
pi_74593556
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:38 schreef sander89 het volgende:
Best erg dat dit een heleboel mensen niet weten van hoe je kan zien als een blinde gaat oversteken.
Helaas worden mensen met een handicap best snel over het hoofd gezien of mensen letten helemaal niet op in het verkeer.
Nog triester is het dat iemand niet weet waarom al die ribbels en poppetjes etc voor zijn op de stoep.
Al is vooral het eerst belangrijk.

Trouwens best raar dat die agenten niet even duidelijk maakte aan die mevrouw die niet stopte bij een zebra dat als ze goed op had gelet die voetganger makkelijk had gezien.
Je verwijst naar mijn reactie dus ik neem aan dat alles op mij gericht is.

Ik weet wel hoe ik kan zien dat een blinde gaat oversteken (ik bedoel, als die stok naar voren gaat is dat voor mij echt wel duidelijk genoeg), maar het probleem is dat je die gewoon niet altijd op tijd aan ziet komen. Je kunt niet 24/7 alert zijn op blinden.

En ja, die ribbels. Ik heb er gewoonweg nooit bij stilgestaan. En blijkbaar wel meer mensen niet, anders ga je je fiets of auto er niet precies bovenop parkeren zoals in BODW te zien was. Als iedereen zo goed weet waar het voor dient, lijkt me dat behoorlijk asociaal of niet soms?
  Moderator woensdag 11 november 2009 @ 12:01:28 #118
18653 crew  D.
pi_74600065
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:31 schreef k_man het volgende:

Overigens kan ik me niet heugen dat ik ooit daadwerkelijk een blinde voorrang heb gegeven. Ik zie ze eigenlijk nooit.
Zij jou ook niet
pi_74603574
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:01 schreef D. het volgende:

[..]

Zij jou ook niet
Dat schept een band.
pi_74607192
quote:
Op woensdag 11 november 2009 02:42 schreef Omniej het volgende:

[..]

En ja, die ribbels. Ik heb er gewoonweg nooit bij stilgestaan. En blijkbaar wel meer mensen niet, anders ga je je fiets of auto er niet precies bovenop parkeren zoals in BODW te zien was. Als iedereen zo goed weet waar het voor dient, lijkt me dat behoorlijk asociaal of niet soms?
Je moest eens weten.
Heb vooral ervaringen met rolstoelen en dergelijke dan.
Maar iedereen weet dat hellingbanen van stoepen en dergelijke daarvoor onder andere bedoeld zijn.
Het gebeurt echter zeer regelmatig dat mensen er gewoon iets voor/op zetten.

Mensen zijn gewoon egoistisch en onnadenken in dat soort dingen, als zij hun auto/fiets/whatever maar kwijt zijn.
  woensdag 11 november 2009 @ 17:59:01 #121
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74610733
Ik wist die regel van de blinde wel, is ook niet meer dan logisch.

Dat van die ribbelbanen enzo denk ik ook nooit echt bij na, terwijl ik het wel weet .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74656004
Vanmorgen stonden ze om 6.45 de trams op Den Haag CS te filmen, lijkt me een spannend item
pi_74769688
promo filmpje voor morgen ziet er leuk uit.
pi_74770313
Zag er wel uit alsof ons een goede uitzending te wachten staat ja.

In elk geval een beetje actie, tenzij ze al het spannende materiaal al in de promo gebruikt hebben natuurlijk.
pi_74772684
quote:
Op woensdag 11 november 2009 02:42 schreef Omniej het volgende:
Ik weet wel hoe ik kan zien dat een blinde gaat oversteken (ik bedoel, als die stok naar voren gaat is dat voor mij echt wel duidelijk genoeg), maar het probleem is dat je die gewoon niet altijd op tijd aan ziet komen. Je kunt niet 24/7 alert zijn op blinden.
Waarom niet?
Je hoort toch te zien wat zich voor je auto afspeelt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:07:49 #126
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_74773384
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:39 schreef Omniej het volgende:
Zag er wel uit alsof ons een goede uitzending te wachten staat ja.

In elk geval een beetje actie, tenzij ze al het spannende materiaal al in de promo gebruikt hebben natuurlijk.
Het is geen Wegmisbruikers...
pi_74777554
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Je hoort toch te zien wat zich voor je auto afspeelt?
Ik had het over fietsen... Met de auto kom je over het algemeen niet op plekken waar plotseling mensen over zouden kunnen steken, en op plekken waar dat wel zo is ben je toch al wel oplettender en rijd je rustig. Als je door de stad fietst is het een ander verhaal, vaak loopt het voetpad langs het fietspad en als er dan vanuit een groepje mensen dat staat te wachten ineens een blinde het fietspad op komt, schrik je wel ja.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:36:02 #128
111843 Cassius
Something's fucky
pi_74793360
Begonnen.
pi_74793540
whehe, mooi begin .
Cool story, Hansel.
pi_74793656
Die scooter
pi_74793684
hij reedt wel als een gek .
Cool story, Hansel.
pi_74793770
Lekkere spies zo
pi_74794003
Pff wie gaat er nu zo rondrijden
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_74794019
BodW doet mij toch sterk denken aan documentaires uit de jaren 70
Cool story, Hansel.
pi_74794250
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:43 schreef wikwakka2 het volgende:
hij reedt wel als een gek .
Hij sprak wel normaal Nederlands.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:02:32 #136
111843 Cassius
Something's fucky
pi_74794415
"Kan het een beetje minder?"
pi_74794422
Afdingen doen we niet in Nederland
pi_74794428
Kan t niet een beetje minder
Jij begrijpt _O_
pi_74794439
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:58 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hij sprak wel normaal Nederlands.
En droeg een helm om zijn intellect te beschermen
Jij begrijpt _O_
pi_74794440
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:02 schreef Cassius het volgende:
"Kan het een beetje minder?"
Echt een allochtonen opmerking
pi_74794482
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:03 schreef henkde_j het volgende:

[..]

En droeg een helm om zijn intellect te beschermen
Mooie opmerking was dat van Leo
pi_74970534
Houd je smoel man , pleur op
pi_74970536
wat was dat een malloot
pi_74970554
Hij komt er nog mee weg ook..
pi_74970569
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:41 schreef DennisDeBengel het volgende:
Hij komt er nog mee weg ook..
had makkelijk belediging van abtenaar in functie kunnen worden.
pi_74970576
Die vent in dat busje, rijbewijs permanent kwijt hoop ik?
pi_74970620
Mooi promotiepraatje voor de politie vakantieservice.
pi_74970631
Damn dat die man in de grijze Peugeot niet opgepakt werd
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
pi_74970645
Ik hoop dat die kerel naderhand even flink is afgetuigd, wat een mongool zeg .
Cool story, Hansel.
pi_74970678
Als ik zo iets zou roepen zonder camera kan ik misschien een beuk, maar zeker een flinke bekeuring krijgen. Waar slaat het op dat iemand zo iets gewoon kan zeggen?
anonieme razernist
pi_74970816
Altijd paupers in busjes die zich aso gedragen .
Cool story, Hansel.
pi_74970852
Wel leuk. Die gast die rechts inhaalde reed in een BMW, die gast die zat te zigzaggen reed ook BMW.
Rara hoe kan dat?
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:50:24 #153
111843 Cassius
Something's fucky
pi_74970860
"Hoef je meteen niet meer op te letten, je ziet toch niks."

Heerlijk die droogheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')