Blik op de weg word meer en meer een programma over het verkeer. Ondersteund door voorbeelden van hoe het niet moet en 9 vd 10 keer ook uitleg erbij hoe het beter had gekund. Of hoe een andere weggebruiker in een dergelijke situatie het beter opgelost had.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Omniej het volgende:
Je ziet in BODW ook maar weinig mensen bekeurd worden trouwens.
Webmisbruikers springt van de ene hardrijder naar de andere, hoe meer invorderingen hoe beter en bij elk item wordt netjes nog even het boetebedrag genoemd. In BODW komen veel meer mensen er gewoon met een waarschuwing vanaf, en als ze al een boete krijgen wordt dat tenminste niet zo overdreven breed uitgemeten.
En dan lieten ze nu alleen nog maar een compilatie zien, volgens mij was het fragment in de orginele aflevering nog heftiger...quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:57 schreef Stali het volgende:
Ik kreeg trouwens kippevel van die huilende vader. Zo iemand kun je toch ook geen bon geven.
Dat is blik op de weg toch altijd al geweestquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:49 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Blik op de weg word meer en meer een programma over het verkeer. Ondersteund door voorbeelden van hoe het niet moet en 9 vd 10 keer ook uitleg erbij hoe het beter had gekund. Of hoe een andere weggebruiker in een dergelijke situatie het beter opgelost had.
Wegmisbruikers is daarentegen meer een programma dat zich richt op hoe mensen zich misdragen in het verkeer en hoe ze bestraft worden.
Huhquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:57 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
En dan lieten ze nu alleen nog maar een compilatie zien, volgens mij was het fragment in de orginele aflevering nog heftiger...
Ja wat een loser. 'Ja een audi mag het ook'. En dan denken dat je op je pauperige kut civic uit 1980 ineens die aftermarketrommel mag installeren.quote:
Terugkijkenquote:
Was natuurlijk een fout van de fietser. Ik heb het overigens wel met theorie geleerd dat slecht zienden voorrang moeten krijgen. Alleen niet de wijze van stok vasthouden.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Dat over die blinden, dat stukje film zouden ze eens op een basisschool moeten laten zien. Of ze zouden er bij de theorie van het rijbewijs eens aandacht aan moeten schenken.
Ik had er serieus nog nooit van gehoord, dat zo iemand door zn stok zo te houden laat zien dat hij wil oversteken.
Wat me trouwens wel op viel was dat die ene vrouw die ene fietser bijna van zn fiets af sloeg toen der stok horizontaal omhoog ging.
Volgens mij stond het wel in het theorieboek toen ik mij rijbewijs haalde. Wat niet wegneemt dat ze er wel meer aandacht aan mogen geven, ook bij jongere kinderen.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Dat over die blinden, dat stukje film zouden ze eens op een basisschool moeten laten zien. Of ze zouden er bij de theorie van het rijbewijs eens aandacht aan moeten schenken.
Dat kende ik ook niet. Maar het is wel logisch eigenlijk.quote:Ik had er serieus nog nooit van gehoord, dat zo iemand door zn stok zo te houden laat zien dat hij wil oversteken.
Tja, ze zag die fietser ook niet aankomen.quote:Wat me trouwens wel op viel was dat die ene vrouw die ene fietser bijna van zn fiets af sloeg toen der stok horizontaal omhoog ging.
Je verwijst naar mijn reactie dus ik neem aan dat alles op mij gericht is.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:38 schreef sander89 het volgende:
Best erg dat dit een heleboel mensen niet weten van hoe je kan zien als een blinde gaat oversteken.
Helaas worden mensen met een handicap best snel over het hoofd gezien of mensen letten helemaal niet op in het verkeer.
Nog triester is het dat iemand niet weet waarom al die ribbels en poppetjes etc voor zijn op de stoep.![]()
![]()
Al is vooral het eerst belangrijk.
Trouwens best raar dat die agenten niet even duidelijk maakte aan die mevrouw die niet stopte bij een zebra dat als ze goed op had gelet die voetganger makkelijk had gezien.
Zij jou ook nietquote:Op woensdag 11 november 2009 00:31 schreef k_man het volgende:
Overigens kan ik me niet heugen dat ik ooit daadwerkelijk een blinde voorrang heb gegeven. Ik zie ze eigenlijk nooit.
Je moest eens weten.quote:Op woensdag 11 november 2009 02:42 schreef Omniej het volgende:
[..]
En ja, die ribbels.Ik heb er gewoonweg nooit bij stilgestaan. En blijkbaar wel meer mensen niet, anders ga je je fiets of auto er niet precies bovenop parkeren zoals in BODW te zien was. Als iedereen zo goed weet waar het voor dient, lijkt me dat behoorlijk asociaal of niet soms?
Waarom niet?quote:Op woensdag 11 november 2009 02:42 schreef Omniej het volgende:
Ik weet wel hoe ik kan zien dat een blinde gaat oversteken (ik bedoel, als die stok naar voren gaat is dat voor mij echt wel duidelijk genoeg), maar het probleem is dat je die gewoon niet altijd op tijd aan ziet komen. Je kunt niet 24/7 alert zijn op blinden.
Het is geen Wegmisbruikers...quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:39 schreef Omniej het volgende:
Zag er wel uit alsof ons een goede uitzending te wachten staat ja.
In elk geval een beetje actie, tenzij ze al het spannende materiaal al in de promo gebruikt hebben natuurlijk.
Ik had het over fietsen... Met de auto kom je over het algemeen niet op plekken waar plotseling mensen over zouden kunnen steken, en op plekken waar dat wel zo is ben je toch al wel oplettender en rijd je rustig. Als je door de stad fietst is het een ander verhaal, vaak loopt het voetpad langs het fietspad en als er dan vanuit een groepje mensen dat staat te wachten ineens een blinde het fietspad op komt, schrik je wel ja.quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:28 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom niet?
Je hoort toch te zien wat zich voor je auto afspeelt?
En droeg een helm om zijn intellect te beschermenquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij sprak wel normaal Nederlands.
Mooie opmerking was dat van Leoquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:03 schreef henkde_j het volgende:
[..]
En droeg een helm om zijn intellect te beschermen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |