abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72733807
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee hoor, dan moet je beter luisteren. In interviews geeft Wilders bijv. aan dat er, geen gematigde islam is, maar dat er wél gematigde moslims zijn (net zoals Tariq Ramadan en de Turkse premier Erdogan dat zegt).
Ramadan en Erdogan zijn geen gematigde moslims, en dat Wilders het met hen eens is zegt genoeg.
pi_72733960
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee hoor, dan moet je beter luisteren. In interviews geeft Wilders bijv. aan dat er, geen gematigde islam is, maar dat er wél gematigde moslims zijn (net zoals Tariq Ramadan en de Turkse premier Erdogan dat zegt). En dat het gros van de moslims in Nederland niet crimineel is en gewoon werkt.
Wat hangen die gematigde moslims dan aan?

Een spaghettimonstereligie?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72734061
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:05 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Ramadan en Erdogan zijn geen gematigde moslims, en dat Wilders het met hen eens is zegt genoeg.
Gematigde moslims weten meestal niet alles van hun eigen religie af.
pi_72734081
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat hangen die gematigde moslims dan aan?

Een spaghettimonstereligie?
Gematigde moslims negeren delen van hun geloof (bijv. ze willen geen sharia). Liberale moslims, die overigens prima mensen zijn, negeren nog meer delen van hun geloof.
pi_72734103
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij kent hun religie beter dan hen.
pi_72734141
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Gematigde moslims negeren delen van hun geloof (bijv. ze willen geen sharia). Liberale moslims, die overigens prima mensen zijn, negeren nog meer delen van hun geloof.
Dus ze kennen hun geloof wel, maar negeren bepaalde zaken van hun geloof net zoals veel christenen doen.
pi_72734169
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:16 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Jij kent hun religie beter dan hen.
Verwacht je dan dat alle moslims hun religie heel goed kennen? Het is volstrekt logisch dat niet alle moslims hun eigen religie heel goed kennen. Onder elke religie heb je namelijk een grote groep religieuzen die hun eigen religie niet goed kent.
pi_72734198
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Verwacht je dan dat alle moslims hun religie heel goed kennen? Het is volstrekt logisch dat niet alle moslims hun eigen religie heel goed kennen. Onder elke religie heb je namelijk een grote groep religieuzen die hun eigen religie niet goed kent.
Jij beweert dat gematigde moslims hun geloof niet kennen. Dus als ze het wel zouden kennen zouden ze volgens jou extremisten zijn, dat is wat je bedoelt.
pi_72734200
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En dus hangen zij een gematigde vorm van islam aan.

Als mijn bierdrinkende Azerische vrienden zichzelf moslim noemen, wie ben jij dan om te bepalen dat ze dat niet zijn? Omdat ze niet met bommetjes gooien?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72734223
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:18 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Dus ze kennen hun geloof wel, maar negeren bepaalde zaken van hun geloof net zoals veel christenen doen.
Ze kennen delen van hun geloof, maar andere delen weer niet. Denk je bijv. dat alle gematigde moslims de ins en outs van islamitisch financieren kennen?

En natuurlijk mogen gematigde moslilms delen van hun geloof negeren. Daar is niets mis mee.
pi_72734269
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze kennen delen van hun geloof, maar andere delen weer niet. Denk je bijv. dat alle gematigde moslims de ins en outs van islamitisch financieren kennen?

En natuurlijk mogen gematigde moslilms delen van hun geloof negeren. Daar is niets mis mee.
Zolang je ze maar niet als niet-moslim bestempelt want dan begeef je je op dezelfde lijn als al-Qaeda.
pi_72734317
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als mijn bierdrinkende Azerische vrienden zichzelf moslim noemen, wie ben jij dan om te bepalen dat ze dat niet zijn? Omdat ze niet met bommetjes gooien?
Ik zeg toch ook niet dat ze geen moslims zijn?

Bierdrinkende moslims zijn meer liberale moslims. Waarbij ze wel tegen 1 van de basisprincipes van de islam ingaan: namelijk alcohol drinken. Maar daar is, voor mij als niet-moslim, niets mis mee.
pi_72734342
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat ze geen moslims zijn?

Bierdrinkende moslims zijn meer liberale moslims. Waarbij ze wel tegen 1 van de basisprincipes van de islam ingaan: namelijk alcohol drinken. Maar daar is, voor mij als niet-moslim, niets mis mee.
Dus hangen ze een gematigde interpretatie van de islam aan en negeren zij het basisprincipe van het verbod op alcohol.

pi_72734343
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:21 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Zolang je ze maar niet als niet-moslim bestempelt want dan begeef je je op dezelfde lijn als al-Qaeda.
Dat zeg ik toch ook niet Ik ken meer moslims dan het aantal moslims waartegen de meeste Fok!users ooit hallo tegen hebben gezegd. Van heel liberale, tot gematigde, tot redelijk extreme moslims.

Je wilt me blijkbaar meteen in een hoek drijven.
  maandag 14 september 2009 @ 17:25:03 #265
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72734369
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er wordt niet betwist dat die mensen op individueel niveau een 'lichtere' versie van de islam aanhangen.

Probleem is, dat er geen geloofsleider is die die mensen kan steunen. Zoek de stromingen op van de islam, tel de significante gematigde stromingen, som is 0.

En dan heb je idd het probleem dat als de baarden iets willen, je van gematigde moslims niks hoeft te verwachten. Zij gaan geen vuist maken richting de baarden. De baarden hebben immers gelijk.

Daarom is een "officiele gematigde stroming" zo belangrijk. Die 'steunen' de gematigden immers. Waarom denk je dat de islam neigt naar fundamentalisering? Is dat omdat alle moslims stuk voor stuk wannabee fundi's willen zijn?

Hell no. Maar omdat ze geen steun hebben, en geen gelijk, houden ze hun mond dicht.
&lt;signature here&gt;.
pi_72734391
quote:

[..]

Volgens mij geldt dat meer voor extremistische moslims.
pi_72734409
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus hangen ze een gematigde interpretatie van de islam aan en negeren zij het basisprincipe van het verbod op alcohol.
Dat zeg ik toch?
Overigens noem ik regelmatig bierdrinkende moslims of moslims die niet aan de Ramadan meedoen (die heb je namelijk ook), liberale moslims. Maar je zou ze ook gematigde moslims kunnen noemen als je wil.
  maandag 14 september 2009 @ 17:27:21 #268
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72734434
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:25 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Nope, de islam is extremistisch. Lees hun sprookjesboek. Kijk naar waar de islam in de praktijk op uitdraait.
&lt;signature here&gt;.
pi_72734446
quote:

[..]

gematigde moslims zijn dom en extreme moslims zijn slim ofzo?
pi_72734467
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:25 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Een gedeelte wel ja. Maar niet allemaal.
Een extreme moslim hoeft niet per se met bommetjes te gooien. Een moslim die de sharia wil, die meerdere vrouwen wil, die vindt dat homo's gestraft moeten worden, maar geen terrorist is, kan ook een extreme moslim zijn.
pi_72734484
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope, de islam is extremistisch. Lees hun sprookjesboek. Kijk naar waar de islam in de praktijk op uitdraait.
Nee hoor, het zijn nog altijd mensen die het doen.
pi_72734495
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

De basis van de islam is extreem. De koran is een vreselijk boek.

Gelukkig zijn de meeste moslims uiterst gematigd als je ziet waar hun religie op gebaseerd is.

Er is slechts een klein deel liberaal, dat is waar.

pi_72734518
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:29 schreef El_Matador het volgende:

Er is slechts een klein deel liberaal, dat is waar.
Hangt er vanaf hoor. Waar je het getalsmatig op baseert. Wereldwijd is dat deel niet zo heel erg klein, integendeel.
  maandag 14 september 2009 @ 17:30:50 #274
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72734542
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, het zijn nog altijd mensen die het doen.
Alweer, SCH?

"Nazisme is niet verkeerd, het waren de duitsers"

Maar ik deel je immer politiek-correcte angst om het beestje gewoon het monster te benoemen welke het is, niet.

&lt;signature here&gt;.
pi_72734554
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er wordt niet betwist dat die mensen op individueel niveau een 'lichtere' versie van de islam aanhangen.

Probleem is, dat er geen geloofsleider is die die mensen kan steunen. Zoek de stromingen op van de islam, tel de significante gematigde stromingen, som is 0.

En dan heb je idd het probleem dat als de baarden iets willen, je van gematigde moslims niks hoeft te verwachten. Zij gaan geen vuist maken richting de baarden. De baarden hebben immers gelijk.

Daarom is een "officiele gematigde stroming" zo belangrijk. Die 'steunen' de gematigden immers. Waarom denk je dat de islam neigt naar fundamentalisering? Is dat omdat alle moslims stuk voor stuk wannabee fundi's willen zijn?

Hell no. Maar omdat ze geen steun hebben, en geen gelijk, houden ze hun mond dicht.
Zeker niet.

Als je liberalisme wil propageren, en ik maak me daar sterk voor, dan hoeft er helemaal geen "officiele" stroming te zijn ofzo. Juist iedereen moet zelf weten hoe je levensovertuiging te beleven, of dat nu gristendom, islam, zoroastrisme of hedonisme (ondergetekende) is.

JUIST hameren op het feit dat levensovertuiging een persoonlijke zaak is, zal leiden tot liberalisering en secularisatie. Doen alsof het een bepalende factor voor andersdenkenden mag zijn, is exact de verkeerde weg.

pi_72734568
Ahmadiyya-moslims bijv. zijn meestal liberaal. Maarja, net wat ExTec zegt, zo'n stroming is geen officiele stroming. De Ahmadiyya-stroming wordt verketterd door de meeste soennitishe en sji'itische moslims. Ahmadiyya's zijn officieel in Mekka tot non-moslim verklaard.
  maandag 14 september 2009 @ 17:31:52 #277
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72734575
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:29 schreef El_Matador het volgende:

Gelukkig zijn de meeste moslims uiterst gematigd als je ziet waar hun religie op gebaseerd is.
Yup, en dat is ondanks de islam, zeker niet dankzij.
&lt;signature here&gt;.
pi_72734583
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Alweer, SCH?

Maar ik deel je immer politiek-correcte angst om het beestje gewoon het monster te benoemen welke het is, niet.

Waag het niet om mij politiek-correct te noemen
Het is tegenwoordig politiek-correct om moslims te veroordelen en als gevaar te zien en op 1 hoop te gooien. Al het andere is juist niet correct.
pi_72734599
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:31 schreef Zienswijze het volgende:
Ahmadiyya-moslims bijv. zijn meestal liberaal. Maarja, net wat ExTec zegt, zo'n stroming is geen officiele stroming. De Ahmadiyya-stroming wordt verketterd door de meeste soennitishe en sji'itische moslims. Ahmadiyya's zijn officieel in Mekka tot non-moslim verklaard.
En WTF. De 8 mei beweging werd door Rome ook niet getolereerd maar bestond toch en had een grote aanhang.
pi_72734621
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:32 schreef SCH het volgende:

[..]

En WTF. De 8 mei beweging werd door Rome ook niet getolereerd maar bestond toch en had een grote aanhang.
Je begrijpt er, zoals gewoonlijk, weer helemaal niks van. Je gaat namelijk compleet aan mijn punt voorbij.
pi_72734626
quote:
Het waren toch ook duitsers of waren het belgen? Als er geen duitsers waren die daar iets mee gingen doen en het op een bepaalde manier interpreteerden, dan was er neit veel aan de hand geweest. Het gaat om mensen dus.
pi_72734647
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je begrijpt er, zoals gewoonlijk, weer helemaal niks van.
Meer dan jij hoor. Je bent alweer uitgeluld

Je hebt gewoon pech met je opponenten in deze discussie die er toevallig meer van weten
pi_72734655
quote:

[..]

Alweer, SCH?

Exact andersom.

pi_72734671
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Meer dan jij hoor. Je bent alweer uitgeluld

Je hebt gewoon pech met je opponenten in deze discussie die er toevallig meer van weten
Jij noemt jezelf een opponent?

En waarin ben ik dan uitgeluld?
pi_72734686
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Yup, en dat is ondanks de islam, zeker niet dankzij.
Dat zal je mij ook nooit horen beweren.

Een religie die in haar beginselen stelt dat "de ongelovigen gedood dienen te worden", kan natuurlijk moeilijk als 'vredelievend' bestempeld worden...

maandag 14 september 2009 @ 17:36:16 #286
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72734691
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:31 schreef El_Matador het volgende:

Als je liberalisme wil propageren, en ik maak me daar sterk voor, dan hoeft er helemaal geen "officiele" stroming te zijn ofzo. Juist iedereen moet zelf weten hoe je levensovertuiging te beleven, of dat nu gristendom, islam, zoroastrisme of hedonisme (ondergetekende) is.
Ja, zit wat in, maar dat is wel een eindpunt. Ik bedoel; pak de kerkelijkheid van de NL'ertjes en opkomst van wat je met goed fatsoen mag noemen 'liberalisme' erbij. Zal een omgekeerd evenredig patroon laten zien.

Moslims mogen van mij allemaal overtuigde liberalen worden, heus.

Maar onze schiedenis heeft toch laten zien dat het stapje voor stapje gaat, en het enorm helpt als de clercy, die toch behoorlijk machtig is, de teugels laat vieren.

In de vorm van: "Ja, maar dat moet je niet meer zo zien!" - Lees: het vormen van een gematigde stroming.
&lt;signature here&gt;.
pi_72734768
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, zit wat in, maar dat is wel een eindpunt. Ik bedoel; pak de kerkelijkheid van de NL'ertjes en opkomst van wat je met goed fatsoen mag noemen 'liberalisme' erbij. Zal een omgekeerd evenredig patroon laten zien.

Moslims mogen van mij allemaal overtuigde liberalen worden, heus.

Maar onze schiedenis heeft toch laten zien dat het stapje voor stapje gaat, en het enorm helpt als de clercy, die toch behoorlijk machtig is, de teugels laat vieren.

In de vorm van: "Ja, maar dat moet je niet meer zo zien!" - Lees: het vormen van een gematigde stroming.
In de huidige tijd van ontzuiling, ben ik juist sterk voor het overslaan van die stapjes. Zie ook Femke Halsema die verstandig wordt. Geen behoefte aan een gematigde stroming die weer allerlei dingen gaat roepen. Wel duidelijk behoefte aan een ieder-voor-zich-religie. Als er dan toch geloof moet zijn.

maandag 14 september 2009 @ 17:40:20 #288
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72734800
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact andersom.
Maar niet volgens koning der politiek-correcte weldenkendheid SCH.
&lt;signature here&gt;.
pi_72734891
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij noemt jezelf een opponent?

En waarin ben ik dan uitgeluld?
Iedere keer als je er niet uitkomt zeg je dat de ander het neit begrijpt en jouw punt niet snapt.
Aan wie zou dat nou leggen.

Je hebt gewoon een zwak verhaal over de islam. Er zijn enorm veel liberale moslims, dat ze uitgekotst worden door de extreme moslims, pleit alleen maar voor ze. Dat maakt ze nog niet minder moslim.
Jij gaat zelf in al je betogen uit van de extreme islam, dat is jouw zwakte.
  maandag 14 september 2009 @ 17:45:10 #290
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72734933
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Het waren toch ook duitsers of waren het belgen? Als er geen duitsers waren die daar iets mee gingen doen en het op een bepaalde manier interpreteerden, dan was er neit veel aan de hand geweest. Het gaat om mensen dus.
Dus je vind dus ook idd dat er met nazisme niks verkeerd is?

(Draaien draaien draaien )
&lt;signature here&gt;.
pi_72735038
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus je vind dus ook idd dat er met nazisme niks verkeerd is?

(Draaien draaien draaien )
Nee, dat zeg ik toch helemaal niet Alleen is het een dood ding als mensen er niks mee doen.
pi_72735093
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Iedere keer als je er niet uitkomt zeg je dat de ander het neit begrijpt en jouw punt niet snapt.
Aan wie zou dat nou leggen.
Ik zeg hier nergens dat de ander het niet begrijpt, ik gaf alleen kritiek op user Billy nog wat.
Er zijn meer Fok!kers het met mij eens dan met jou. Nu krijg je weer van ExTec pak slaag. Aan wie zou het dus liggen dat veel mensen tegen jou ageren
quote:
Je hebt gewoon een zwak verhaal over de islam. Er zijn enorm veel liberale moslims, dat ze uitgekotst worden door de extreme moslims, pleit alleen maar voor ze. Dat maakt ze nog niet minder moslim.
Jij gaat zelf in al je betogen uit van de extreme islam, dat is jouw zwakte.
Je komt nu met een bullshit verhaaltje dat ik niet heb gezegd. Wijs me aan dat ik ben uitgeluld, wijs me dat maar aan...
pi_72735182
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik zeg hier nergens dat de ander het niet begrijpt, ik gaf alleen kritiek op user Billy nog wat.
Er zijn meer Fok!kers het met mij eens dan met jou. Nu krijg je weer van ExTec pak slaag. Aan wie zou het dus liggen dat veel mensen tegen jou ageren
Dat is nog maar de vraag maar ook wel het slechtste 'argument' dat je kan gebruiken.
Ik een pak slaag?
quote:
Je komt nu met een bullshit verhaaltje dat ik niet heb gezegd. Wijs me aan dat ik ben uitgeluld, wijs me dat maar aan...
Oh ja, dan ontken je het weer. Prima joh, laffe honden moeten er ook zijn.

Je hebt gewoon heel erg weinig kaas gegeten van de islam. Voor jou is de extreme islam het uitgangspunt en je negeert de miloenen moslims die hun geloof op een heel andere manier beleven omdat je dat niet goed uitkomt voor je dogma.
pi_72735202
quote:

[..]

Noem je dit kritiek? So what als je deze moslims kent, maakt dat jou een islam-expert
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet Ik ken meer moslims dan het aantal moslims waartegen de meeste Fok!users ooit hallo tegen hebben gezegd. Van heel liberale, tot gematigde, tot redelijk extreme moslims.

Je wilt me blijkbaar meteen in een hoek drijven.
pi_72735249
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:40 schreef Aartjan het volgende:

Als Obama Chamberlain is, mag ik dan Wilders vergelijken met Hitler? Of is dat 'not done'?
NEE DAT MAG NIET DAN BEN JE DOM BEZIG HOOR!1! !
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72735303
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:54 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Noem je dit kritiek? So what als je deze moslims kent, maakt dat jou een islam-expert
[..]
Ach, het maakt nogal verschil of je mensen oppervlakkig kent of dat je echt met ze praat natuurlijk en ook echt luistert. Dogmatische mensen zijn nou eenmaal moeilijk in communiceren.
  maandag 14 september 2009 @ 17:59:32 #297
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72735361
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik toch helemaal niet
Wat is het nou, SCH, is nazisme nu slecht of niet.

Aan je als 'erudietheid' verpakte gedraai heb ik niet zo'n behoefte.

Nazisme slecht: ja danwel nee.
&lt;signature here&gt;.
pi_72735402
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat is het nou, SCH, is nazisme nu slecht of niet.

Aan je als 'erudietheid' verpakte gedraai heb ik niet zo'n behoefte.

Nazisme slecht: ja danwel nee.
Je gaat me onder druk zetten ofzo?

Ik heb je antwoord gegeven en als je te stupide bent om daarmee uit de voeten te kunnen of te willen dan is dat geheel jouw beslissing
pi_72735441
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag maar ook wel het slechtste 'argument' dat je kan gebruiken.
Ik een pak slaag?
[..]

Oh ja, dan ontken je het weer. Prima joh, laffe honden moeten er ook zijn.

Je hebt gewoon heel erg weinig kaas gegeten van de islam. Voor jou is de extreme islam het uitgangspunt en je negeert de miloenen moslims die hun geloof op een heel andere manier beleven omdat je dat niet goed uitkomt voor je dogma.
Blablabla ga ergens anders met poppen spelen. Veel mensen op dit forum nemen jou niet eens meer serieus.
Kan jij in mijn hoofd kijken wat ik denk over de extreme islam?
  maandag 14 september 2009 @ 18:02:36 #300
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72735443
quote:

Exact. Ik heb je idd niet zien zeggen dat gematigden geen moslims zijn. Slechts dat er geen gematigde stromingen bestaan.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')