Ramadan en Erdogan zijn geen gematigde moslims, en dat Wilders het met hen eens is zegt genoeg.quote:Op maandag 14 september 2009 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor, dan moet je beter luisteren. In interviews geeft Wilders bijv. aan dat er, geen gematigde islam is, maar dat er wél gematigde moslims zijn (net zoals Tariq Ramadan en de Turkse premier Erdogan dat zegt).
Wat hangen die gematigde moslims dan aan?quote:Op maandag 14 september 2009 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor, dan moet je beter luisteren. In interviews geeft Wilders bijv. aan dat er, geen gematigde islam is, maar dat er wél gematigde moslims zijn (net zoals Tariq Ramadan en de Turkse premier Erdogan dat zegt). En dat het gros van de moslims in Nederland niet crimineel is en gewoon werkt.
Gematigde moslims weten meestal niet alles van hun eigen religie af.quote:Op maandag 14 september 2009 17:05 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ramadan en Erdogan zijn geen gematigde moslims, en dat Wilders het met hen eens is zegt genoeg.
Gematigde moslims negeren delen van hun geloof (bijv. ze willen geen sharia). Liberale moslims, die overigens prima mensen zijn, negeren nog meer delen van hun geloof.quote:Op maandag 14 september 2009 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat hangen die gematigde moslims dan aan?
Een spaghettimonstereligie?
Jij kent hun religie beter dan hen.quote:Op maandag 14 september 2009 17:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gematigde moslims weten meestal niet alles van hun eigen religie af.
Dus ze kennen hun geloof wel, maar negeren bepaalde zaken van hun geloof net zoals veel christenen doen.quote:Op maandag 14 september 2009 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gematigde moslims negeren delen van hun geloof (bijv. ze willen geen sharia). Liberale moslims, die overigens prima mensen zijn, negeren nog meer delen van hun geloof.
Verwacht je dan dat alle moslims hun religie heel goed kennen? Het is volstrekt logisch dat niet alle moslims hun eigen religie heel goed kennen. Onder elke religie heb je namelijk een grote groep religieuzen die hun eigen religie niet goed kent.quote:Op maandag 14 september 2009 17:16 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Jij kent hun religie beter dan hen.
Jij beweert dat gematigde moslims hun geloof niet kennen. Dus als ze het wel zouden kennen zouden ze volgens jou extremisten zijn, dat is wat je bedoelt.quote:Op maandag 14 september 2009 17:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Verwacht je dan dat alle moslims hun religie heel goed kennen? Het is volstrekt logisch dat niet alle moslims hun eigen religie heel goed kennen. Onder elke religie heb je namelijk een grote groep religieuzen die hun eigen religie niet goed kent.
En dus hangen zij een gematigde vorm van islam aan.quote:Op maandag 14 september 2009 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gematigde moslims negeren delen van hun geloof (bijv. ze willen geen sharia). Liberale moslims, die overigens prima mensen zijn, negeren nog meer delen van hun geloof.
Ze kennen delen van hun geloof, maar andere delen weer niet. Denk je bijv. dat alle gematigde moslims de ins en outs van islamitisch financieren kennen?quote:Op maandag 14 september 2009 17:18 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Dus ze kennen hun geloof wel, maar negeren bepaalde zaken van hun geloof net zoals veel christenen doen.
Zolang je ze maar niet als niet-moslim bestempelt want dan begeef je je op dezelfde lijn als al-Qaeda.quote:Op maandag 14 september 2009 17:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze kennen delen van hun geloof, maar andere delen weer niet. Denk je bijv. dat alle gematigde moslims de ins en outs van islamitisch financieren kennen?![]()
En natuurlijk mogen gematigde moslilms delen van hun geloof negeren. Daar is niets mis mee.
Ik zeg toch ook niet dat ze geen moslims zijn?quote:Op maandag 14 september 2009 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus hangen zij een gematigde vorm van islam aan.
Als mijn bierdrinkende Azerische vrienden zichzelf moslim noemen, wie ben jij dan om te bepalen dat ze dat niet zijn? Omdat ze niet met bommetjes gooien?
Dus hangen ze een gematigde interpretatie van de islam aan en negeren zij het basisprincipe van het verbod op alcohol.quote:Op maandag 14 september 2009 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ze geen moslims zijn?![]()
![]()
Bierdrinkende moslims zijn meer liberale moslims. Waarbij ze wel tegen 1 van de basisprincipes van de islam ingaan: namelijk alcohol drinken. Maar daar is, voor mij als niet-moslim, niets mis mee.
Dat zeg ik toch ook nietquote:Op maandag 14 september 2009 17:21 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Zolang je ze maar niet als niet-moslim bestempelt want dan begeef je je op dezelfde lijn als al-Qaeda.
Er wordt niet betwist dat die mensen op individueel niveau een 'lichtere' versie van de islam aanhangen.quote:Op maandag 14 september 2009 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus hangen zij een gematigde vorm van islam aan.
Als mijn bierdrinkende Azerische vrienden zichzelf moslim noemen, wie ben jij dan om te bepalen dat ze dat niet zijn? Omdat ze niet met bommetjes gooien?
Volgens mij geldt dat meer voor extremistische moslims.quote:Op maandag 14 september 2009 17:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch?quote:Op maandag 14 september 2009 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus hangen ze een gematigde interpretatie van de islam aan en negeren zij het basisprincipe van het verbod op alcohol.
Nope, de islam is extremistisch. Lees hun sprookjesboek. Kijk naar waar de islam in de praktijk op uitdraait.quote:Op maandag 14 september 2009 17:25 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat meer voor extremistische moslims.
gematigde moslims zijn dom en extreme moslims zijn slim ofzo?quote:Op maandag 14 september 2009 17:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een gedeelte wel ja. Maar niet allemaal.quote:Op maandag 14 september 2009 17:25 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat meer voor extremistische moslims.
Nee hoor, het zijn nog altijd mensen die het doen.quote:Op maandag 14 september 2009 17:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope, de islam is extremistisch. Lees hun sprookjesboek. Kijk naar waar de islam in de praktijk op uitdraait.
De basis van de islam is extreem. De koran is een vreselijk boek.quote:Op maandag 14 september 2009 17:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope, de islam is extremistisch. Lees hun sprookjesboek. Kijk naar waar de islam in de praktijk op uitdraait.
Hangt er vanaf hoor. Waar je het getalsmatig op baseert. Wereldwijd is dat deel niet zo heel erg klein, integendeel.quote:Op maandag 14 september 2009 17:29 schreef El_Matador het volgende:
Er is slechts een klein deel liberaal, dat is waar.
Alweer, SCH?quote:Op maandag 14 september 2009 17:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, het zijn nog altijd mensen die het doen.
Zeker niet.quote:Op maandag 14 september 2009 17:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er wordt niet betwist dat die mensen op individueel niveau een 'lichtere' versie van de islam aanhangen.
Probleem is, dat er geen geloofsleider is die die mensen kan steunen. Zoek de stromingen op van de islam, tel de significante gematigde stromingen, som is 0.
En dan heb je idd het probleem dat als de baarden iets willen, je van gematigde moslims niks hoeft te verwachten. Zij gaan geen vuist maken richting de baarden. De baarden hebben immers gelijk.
Daarom is een "officiele gematigde stroming" zo belangrijk. Die 'steunen' de gematigden immers. Waarom denk je dat de islam neigt naar fundamentalisering? Is dat omdat alle moslims stuk voor stuk wannabee fundi's willen zijn?
Hell no. Maar omdat ze geen steun hebben, en geen gelijk, houden ze hun mond dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |