abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72678223
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:43 schreef sepulep het volgende:

[..]

Ik vind het altijd verrassend dat rechts de mond vol heeft dat je je moet werken voor je geld en toch ook altijd zo'n probleem heeft met successierechten: het lijkt mij per definitie dat je niet gewerkt hebt voor een erfenis - en als dat wel zo is is dat reden voor een strafrechterlijk onderzoek:-) - dus gewoon dokken en niet zeuren svp.
Waardeloos argument. De persoon die gewerkt heeft voor dat geld mag met dat geld doen wat hij/zij wil. Dus ook aan kinderen geven na zijn/haar dood. In dit geval maakt het geen niks uit of die kinderen het wel of niet verdienen, dat geld is eigendom van de betreffende persoon en dat is het einde van het verhaal. De staat heeft z'n pleziertje al gehad met het innen van allerlei belastingen toen dat geld werd verdiend.

En als alle linksen zo graag de erfenissen naar de staat zien lopen dan doen ze dat zelf toch? Laat men lekker even vrij hoe ze hun kapitaal na hun dood verdelen. Maar uiteraard zijn de linksen niet de meest kapitaalkrachtige personen op aarde dus ik zie hoe ze naar de ander moeten kijken i.p.v. naar zichzelf.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72678837
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:03 schreef waht het volgende:

[..]

Waardeloos argument. De persoon die gewerkt heeft voor dat geld mag met dat geld doen wat hij/zij wil. Dus ook aan kinderen geven na zijn/haar dood. In dit geval maakt het geen niks uit of die kinderen het wel of niet verdienen, dat geld is eigendom van de betreffende persoon en dat is het einde van het verhaal. De staat heeft z'n pleziertje al gehad met het innen van allerlei belastingen toen dat geld werd verdiend.
Ik denk dat het rechtvaardiger is om inkomen verkregen uit wat je <persoonlijke> verdiendste is geweest lager te belasten en inkomen waar <geen> persoonlijke verdienste aan ten grondslag ligt hoger.
quote:
En als alle linksen zo graag de erfenissen naar de staat zien lopen dan doen ze dat zelf toch? Laat men lekker even vrij hoe ze hun kapitaal na hun dood verdelen. Maar uiteraard zijn de linksen niet de meest kapitaalkrachtige personen op aarde dus ik zie hoe ze naar de ander moeten kijken i.p.v. naar zichzelf.

een nogal naief vooroordeel, maar toch: touche.
pi_72678937
[quote]Op zaterdag 12 september 2009 18:29 schreef sepulep het volgende:

[..]

Ik denk dat het rechtvaardiger is om inkomen verkregen uit wat je <persoonlijke> verdiendste is geweest lager te belasten en inkomen waar <geen> persoonlijke verdienste aan ten grondslag ligt hoger.
[..]

OK dan, gewoon voor de exercitie: Vergelijk eens de inkomsten uit de inkomstenbelasting met die van de successie'rechten'. Zelfs als je die laatste rond de 100% zou zetten, dan nog zou je de inkomstenbelasting nauwelijks kunnen verlagen.
pi_72679007
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:29 schreef sepulep het volgende:

[..]

Ik denk dat het respectloos is geld van een dooie af te pakken.
pi_72680101
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat een naiviteit, zo schattig. Nog zo overtuigd zijn dat de manier om rijk te worden hard werken is.
En slim. Dat is ook het verschil tussen miljonairs en miljardairs: miljonairs werken alleen slim, miljardairs werken slim en hard.
quote:
De erfgenamen hebben er ook geen moeite mee om het geld van dode mensen in te nemen. Het is niet alsof er een soort universeel recht is op dat geld puur omdat ze kinderen zijn. Dus die gaan ook over lijken voor geld.
Die redenering is nog krommer dan de kronkels in jouw brein...
pi_72681335
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik denk dat het respectloos is geld van een dooie af te pakken.
Dus het moet maar meebegraven of meegecremeerd worden?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  † In Memoriam † zaterdag 12 september 2009 @ 20:16:02 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72681719
Gezeik over dooie mensen. Gewoon 50% belasting op elke vrijwillige interactie waarbij geld betrokken is.

Zakgeld aan je kind 50% naar het rijk. 25 euro lenen aan een vriend, 50% naar het rijk. Zo leren mensen tenminste verstandig omgaan met hun centen.
Carpe Libertatem
pi_72682189
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Gezeik over dooie mensen. Gewoon 50% belasting op elke vrijwillige interactie waarbij geld betrokken is.

Zakgeld aan je kind 50% naar het rijk. 25 euro lenen aan een vriend, 50% naar het rijk. Zo leren mensen tenminste verstandig omgaan met hun centen.
Want zakgeld aan je kind geven is onverstandig?

En hoe wou je dat gaan controleren? Met een RFID-chip in ieder eurobriefje?
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:35:12 #84
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_72684257
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat een naiviteit, zo schattig. Nog zo overtuigd zijn dat de manier om rijk te worden hard werken is.
[..]

De erfgenamen hebben er ook geen moeite mee om het geld van dode mensen in te nemen. Het is niet alsof er een soort universeel recht is op dat geld puur omdat ze kinderen zijn. Dus die gaan ook over lijken voor geld.
Als je de erfgenamen al lijkenpikkers noemt hoe noem je de overheid dan?
pi_72687074
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Want zakgeld aan je kind geven is onverstandig?

En hoe wou je dat gaan controleren? Met een RFID-chip in ieder eurobriefje?
Hij is sarcastisch. Boze_Appel is er een van 'belasting is diefstal'. Waar hij volkomen gelijk in heeft. Nou bijna dan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 13 september 2009 @ 19:01:05 #86
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_72706283
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:43 schreef sepulep het volgende:

[..]

Ik vind het altijd verrassend dat rechts de mond vol heeft dat je je moet werken voor je geld en toch ook altijd zo'n probleem heeft met successierechten: het lijkt mij per definitie dat je niet gewerkt hebt voor een erfenis - en als dat wel zo is is dat reden voor een strafrechterlijk onderzoek:-) - dus gewoon dokken en niet zeuren svp.
quote:
Het is inderdaad sneu en te belachelijk voor woorden dat er dankzij die successierechten mensen zijn die hun ouderlijk huis erven maar er niet kunnen gaan wonen omdat ze de successierechten niet kunnen betalen. Maar goed, blijkbaar zijn er een aantal Fokkers die dit juist heel goed vinden en graag in een communistische heilstaat willen wonen.
  zondag 13 september 2009 @ 19:03:21 #87
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72706371
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:58 schreef Nosh het volgende:
Inderdaad Martijn, ronduit belagelijk.
Inderdaad. Laatst hoorde ik het ook bij slager Tjedde. Het wordt tijd dat de hoge heren in den Haag wakker worden, hun ogen open doen, stoppen met knuffelen, hun kop uit het zand halen en hun neuzen naar rechts draaien. En ander inhoudsloos gewauwel over hobbies en zachte heelmeesters.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72706421
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:04 schreef Argento het volgende:

[..]

Dus het moet maar meebegraven of meegecremeerd worden?
Als de eigenaar dat wenst.
Maar als de eigenaar wenst dat het naar zijn kinderen gaat moet dat ook zonder bokken of stoten geschieden zonder dat een x deel weer naar de staat moet.

Ik zou me omdraaien in mijn graf met mijn verzamelde kapitaaltje die ik graag aan iemand wil nalatan dat de regering daar ook gewoon weer een substantieel deel wegplukt.
Daar heb ik niet mijn hele leven voor gewerkt.
pi_72732661
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:03 schreef waht het volgende:

[..]

Voorstel: belast een erfenis flink, maar stel als aftrekpost in alle inkomsten- en vermogensbelasting in die al door de overledene is betaald.

Waarschijnlijk betekent dit in heel veel getallen een negatieve aanslag, maar goed, dat is dan de consequentie die de Staat maar heeft te accepteren.
  maandag 14 september 2009 @ 17:20:49 #90
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72734236
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Moh, de echt rijken hebben er meestal niet voor gewerkt, dat geld komt uit aandelen en andere financiele speeltjes waardoor we nu de crisis hebben en die mensen dus mogelijk meer belasting moeten betalen.

Maar het is toch makkelijk te omzeilen? Gewoon al je geld opmaken voor je dood gaat. Fuck je kinderen, die gaan er ook maar voor werken.
De echt rijken hebben meestal een eigen bedrijf, soms zelfs een familie bedrijf dat al vele generaties in eigendom van de familie is.
Dat geld uit aandelen komt vaak omdat ze een eerst een eigen bedrijf hebben opgebouwd en het daarna verkocht hebben aan een ander bedrijf, aan een investesteerder of via de beurs.
Dat is ook niet de oorzaak van de crisis, we zouden juist veel meer van dat soort ondernemers moeten hebben.

Soms heb je nu eenmaal zoveel geld dat het niet op te maken valt, zelfs niet als je ieder jaar een paar hele dure sportauto's koopt. Waarom zou je je kinderen niet een extra boost willen geven.

Vorig jaar was er ook een of andere econoom die zei dat de belasting op erfenissen maar naar 100% moest.
"Om de vergrijzing te betalen"
Hij zei ook dat de meeste mensen de erfenis zo rond hun 50ste kregen en dan hadden ze het toch niet (meer) nodig, omdat ze zelf dan al genoeg carriére gemaakt hadden.
Leek me juist wel handig om aan de vooravond van je eigen "vergrijzing" nog een extra buffertje te ontvangen.
Dan heb ik ook minder overheid nodig om mij in mijn laatste levensfase te verzorgen.
Maar dat wil de overheid blijkbaar niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_72735112
Successierechten betalen is pure lijkenpikkerij.

Het is nogal stuitend om al die jaloerse reacties te lezen.
pi_72735278
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En omdat ze er al belasting over betaald hebben
En als ik nu een huis erf waar mijn ouders jarenlang de hypotheek rente van hebben afgetrokken ?:P
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72736216
Verkapt 'rijken moeten niet zeuren' vs 'overheid moet van de centen van hardwerkende burgers blijven'-topic.

[ Bericht 2% gewijzigd door doubleyouteaare op 14-09-2009 18:52:31 ]
  maandag 14 september 2009 @ 18:49:24 #94
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_72736943
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En als ik nu een huis erf waar mijn ouders jarenlang de hypotheek rente van hebben afgetrokken ?:P
Aftrekken doe je van je inkomsten belasting.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:05:45 #95
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_72752631
quote:

[..]

Hypotheek rente aftrek is gewoon een sigaartje uit eigen doos.
pi_72756137
quote:

[..]

Ooit van WOZ en huurwaardeforfait gehoord die je ouders ook hebben betaald?
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:00:58 #97
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72757111
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

Aftrekken doe je van je inkomsten belasting.
Aftrekken doe je met een of beide handen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 09:01:40 #98
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72757126
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Aftrekken doe je met een of beide handen.
Nee, dat laat je doen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:40:05 #99
248844 Bowlingbal
pi_72776762
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Successierechten betalen is pure lijkenpikkerij.

Het is nogal stuitend om al die jaloerse reacties te lezen.
Ja, en belasting is diefstal! En loonheffing is slavenarbeid! En, en, en...

In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72776823
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:40 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, en belasting is diefstal! En loonheffing is slavenarbeid! En, en, en...

Daar heb je helemaal gelijk in: belasting IS diefstal. Met dreiging van geweld, zelfs.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:42:05 #101
248844 Bowlingbal
pi_72776865
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:41 schreef justanick het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in: belasting IS diefstal. Met dreiging van geweld, zelfs.
Blijft populair om te zeggen hè? Heb je er wel eens over nagedacht dat het niet zo is?
- Donald Love
pi_72779388
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Blijft populair om te zeggen hè? Heb je er wel eens over nagedacht dat het niet zo is?
Leg eens uit waarom het niet zo is
pi_72779459
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het is niet zo!? Het is wel zo!

En het is in ieder land zo, want wat justanick daarnet opnoemde is in feite hét definiërende kenmerk van het begrip "staat": belastingmonopolie en geweldmonopolie.

Alleen in bananenrepublieken als Somalië heb je geen overheid die het gewelds- en belastingmonopolie min of meer in handen heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 20:34:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')