ik rij in een gare - meganequote:Op vrijdag 11 september 2009 16:59 schreef BereNDD het volgende:
mocht je je vaders trabant lenen?
TS reed suzuki Altoquote:
quote:
Wie weet had Floris-Jan al zoveel geld verdiend dat hij in de tussentijd zijn pa er in liet rijden..quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:03 schreef postmortum het volgende:
hier de rest van het verhaal ik was met een paar vriendin gaan voetballen en opeens zag ik mijn buurtgenoot floris-jan in de auto van zijn pa terugkomen van de hoogtetraining. In de auto zaten nog 3 hockeyers en ik roep: hey floris-jan , wat leuk dat je vader je in zijn auto laat rijden.
Waarop de begint te roepen dat het zijn auto is en niet die van zijn vader, terwijl zijn vader er al 3 jaar in rijdt.
hoi floris-janquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:06 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Wie weet had Floris-Jan al zoveel geld verdiend dat hij in de tussentijd zijn pa er in liet rijden..
Beetje jammer dat je zo jaloers bent...
You funny...quote:
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:20 schreef Rosbief het volgende:
Wat maakt nou uit of de auto officieel van je ouders is of van jezelf?![]()
Ik heb meer respect voor Floris-jan in de Bentley van z'n pa dan voor een pauper in een Renault 5.
OF een lada.quote:
Nee, maar je moet ook niet tof gaan lopen doen met de spullen van een ander waar je zelf niks voor gedaan hebt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:43 schreef Joooo-pi het volgende:
Wat wil je dan? Dat iedereen die zijn rijbewijs haalt direct een auto aanschaft?
Wat een onzin, er zijn genoeg rijke mensen die er nooit iets voor hebben gedaan (rijke familie, erfenis, getrouwd met een miljonair, lid van het koningshuis etc.), zijn dat dan ook paupers? Het gaat er toch om dat je op grote voet kunt leven, hoe je dat bereikt is van ondergeschikt belang.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee, maar je moet ook niet tof gaan lopen doen met de spullen van een ander waar je zelf niks voor gedaan hebt.
Maar dan is het van jezelf, inmiddels. Of aangetrouwd, voor mijn part. Dan nog vind ik het vrij fout, maar goed. Als je echter gaat pimpen met spul dat niet van jou is, ben je wel heel kansloos. Da's net zoiets als ergens een DB9 huren terwijl je normaal een Panda rijdt, en dan ineens naar één of andere snobistische rijkeluisbeurs gaan. Dan ben je een faker.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat een onzin, er zijn genoeg rijke mensen die er nooit iets voor hebben gedaan (rijke familie, erfenis, getrouwd met een miljonair, lid van het koningshuis etc.), zijn dat dan ook paupers? Het gaat er toch om dat je op grote voet kunt leven, hoe je dat bereikt is van ondergeschikt belang.
Dan ben je idd een faker, vooral als je dan ook nog in een 2-paupers-onder-1-kap woning woont, dan leef je voor één dag boven je stand..quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's net zoiets als ergens een DB9 huren terwijl je normaal een Panda rijdt, en dan ineens naar één of andere snobistische rijkeluisbeurs gaan. Dan ben je een faker.
onze 'koninklijke' bloedzuigers zijn ook bloedzuigerquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:15 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dan ben je idd een faker, vooral als je dan ook nog in een 2-paupers-onder-1-kap woning woont, dan leef je voor één dag boven je stand..
Maar als je zoals Floris-Jan die dikke bak gewoon dagelijks mag meenemen van pa dan hoort het gewoon bij je levensstijl, who cares dat hij zelf niet jaren lang heeft gewerkt voor die Bentley. Maxima heeft er toch ook weinig voor hoeven doen om in weelde te leven, behalve ketsen met de prins?
Mensen die hierover gaan zeiken zijn gewoon jaloers.![]()
Ja maar dan is het niet echt hequote:Op vrijdag 11 september 2009 20:20 schreef Electro-Worm het volgende:
hij kan hem toch hebben gekregen?
Ik heb nog nooit in mijn vaders auto geredenquote:Op vrijdag 11 september 2009 22:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb daarnet ook een stukje in de auto van mijn vader gereden
Alleen dat is geen Bentley
voor in real-life? hmmm ik twijfel. Floris-Jan is echt vreselijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 22:43 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heet liever Floris Jan dan Postmortum
Haha, JIJ HEBT NOG GEEN RIJBEWIJS!quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:09 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in mijn vaders auto gereden
Hahaquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:37 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Haha, JIJ HEBT NOG GEEN RIJBEWIJS!
Zijn er ook studenten die een aanbod van hun ouders afslaan omdat ze het liever zelf betalen?quote:Op zondag 13 september 2009 14:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Studenten die op kosten van ouders een kamer huren.
Neem godverdomme schrijflessen want dit lijkt nergens op. En wie gaat er nou met vrienden voetballen als je 17-18 bent, Dat doe je als je 10 bentquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:58 schreef postmortum het volgende:
als je net 18 bent en je rijbewiijs hebt![]()
hier de rest van het verhaal ik was met een paar vriendin gaan voetballen en opeens zag ik mijn buurtgenoot floris-jan in de auto van zijn pa terugkomen van de hoogtetraining. In de auto zaten nog 3 hockeyers en ik roep: hey floris-jan , wat leuk dat je vader je in zijn auto laat rijden.
Waarop de begint te roepen dat het zijn auto is en niet die van zijn vader, terwijl zijn vader er al 3 jaar in rijdt.
en dan net doen of die Bentley van jou is
Er zijn wel studenten die het aanbod niet krijgen, en vervolgens menen dat iedereen zoiets moet afslaan.quote:Op maandag 14 september 2009 00:26 schreef D. het volgende:
[..]
Zijn er ook studenten die een aanbod van hun ouders afslaan omdat ze het liever zelf betalen?
Dan maak je er toch FJ vanquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:35 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
voor in real-life? hmmm ik twijfel. Floris-Jan is echt vreselijk
Da's natuurlijk niet zo heel vreemd als je voor een 'ouwelullenbak' kiestquote:Op maandag 14 september 2009 09:26 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen denken altijd dat ik in de auto van m'n opa rij
[ afbeelding ]
True.quote:Op maandag 14 september 2009 09:28 schreef D. het volgende:
[..]
Da's natuurlijk niet zo heel vreemd als je voor een 'ouwelullenbak' kiest
"Ik heb liever niet dat jullie mijn kamer betalen, ik ga veel liever krom liggen van een lening bij de IB Groep, dan kan ik tenminste zeggen dat ik zelf mijn kamer betaal".quote:Op zondag 13 september 2009 14:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Studenten die op kosten van ouders een kamer huren.
Inderdaad, CantFazeMe zijn ouders houden niet van hemquote:Op maandag 14 september 2009 09:47 schreef ForumGek het volgende:
[..]
"Ik heb liever niet dat jullie mijn kamer betalen, ik ga veel liever krom liggen van een lening bij de IB Groep, dan kan ik tenminste zeggen dat ik zelf mijn kamer betaal".
Flikker toch op man ! Je ouders moeten wel heel weinig van je houden willen ze je financieel niet ondersteunen tijdens je studententijd. Die weten zelf ook hoe het is geweest, en dan kan je nooit te weinig geld hebben. Of wacht..misschien hebben ze dat niet...
Studenten die het tijdens hun studententijd niet zelfstandig kunnen rooienquote:Op maandag 14 september 2009 09:47 schreef ForumGek het volgende:
[..]
"Ik heb liever niet dat jullie mijn kamer betalen, ik ga veel liever krom liggen van een lening bij de IB Groep, dan kan ik tenminste zeggen dat ik zelf mijn kamer betaal".
Flikker toch op man ! Je ouders moeten wel heel weinig van je houden willen ze je financieel niet ondersteunen tijdens je studententijd. Die weten zelf ook hoe het is geweest, en dan kan je nooit te weinig geld hebben. Of wacht..misschien hebben ze dat niet...
In deze tijden is het erg moeilijk om als student werk te vinden.quote:Op maandag 14 september 2009 16:48 schreef fathank het volgende:
En nog te lui zijn om te werken ook. Want ze zijn toch zo druk met hun studie dat ze geen tijd hebben om te werken.
Oh, je verdient respect met de auto waarin je rijdt?quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:20 schreef Rosbief het volgende:
Wat maakt nou uit of de auto officieel van je ouders is of van jezelf?![]()
Ik heb meer respect voor Floris-jan in de Bentley van z'n pa dan voor een pauper in een Renault 5.
quote:Op maandag 14 september 2009 19:29 schreef Nuvard het volgende:
[..]
In deze tijden is het erg moeilijk om als student werk te vinden.
quote:Op maandag 14 september 2009 16:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Studenten die het tijdens hun studententijd niet zelfstandig kunnen rooien.
"Ja maar ik ben zo zelfstandig geworden sinds ik op kamers ben gegaan"
Flikker op man, je betaalt nog steeds niks zelf, zelfs je ziektekostenverzekering wordt door je pappie en mammie betaald en ieder weekend met de tas vol vuile was naar mammie toe om vervolgens op maandagochtend (want zondag moet je een treinkaartje kopen als je een week-ov hebt..) weer naar huis gaan met genoeg vreten voor de komende 3 dagen.
Enige waar je gelijk in hebt is callcenter. Voor de Horica heb je tegenwoordig ervaring nodig en voor een winkel zoals bijvoorbeeld de dixons of mediamarkt een mbo diploma in die richtingquote:Op maandag 14 september 2009 19:32 schreef ForumGek het volgende:
[..]Wat een onzin, je kan zo in een kroeg, winkel, callcenter of wat dan ook aan de slag. Je moet het alleen wel willen!
dus?quote:Op maandag 14 september 2009 19:42 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Enige waar je gelijk in hebt is callcenter. Voor de Horica heb je tegenwoordig ervaring nodig en voor een winkel zoals bijvoorbeeld de dixons of mediamarkt een mbo diploma in die richting
Typische HBO-student. Problemen problemen problemen. Maar een greintje creativiteit en oplossingen zoeken is er weer niet bijquote:Op maandag 14 september 2009 19:42 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Enige waar je gelijk in hebt is callcenter. Voor de Horica heb je tegenwoordig ervaring nodig en voor een winkel zoals bijvoorbeeld de dixons of mediamarkt een mbo diploma in die richting
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar verder wel. Als student ben je uitermate geschikt voor vele werkgevers, misschien is het een idee voor Nuvard om een uitzendbureau van binnen te bekijken.quote:Op maandag 14 september 2009 20:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Typische HBO-student. Problemen problemen problemen. Maar een greintje creativiteit en oplossingen zoeken is er weer niet bij.
Als je wil werken kun je altijd werken. Helemaal als student zijnde. Ook in tijden van economische recessie.
In de keuken heb je zeker ervaring nodig, je kan niet zomaar voedsel/gerechten/producten gaan bereiden voor gastenquote:Op maandag 14 september 2009 20:35 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar verder wel. Als student ben je uitermate geschikt voor vele werkgevers, misschien is het een idee voor Nuvard om een uitzendbureau van binnen te bekijken.
En voor horeca hoef je echt niet altijd ervaring te hebben, hoe moet je anders ooit beginnen? D'r is altijd ook nog zoiets als de spoelkeuken ofzo.
quote:Op maandag 14 september 2009 20:49 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
In de keuken heb je zeker ervaring nodig, je kan niet zomaar voedsel/gerechten/producten gaan bereiden voor gasten
Komt een hoop meer bij kijken. Daarbij moet je ook het een en al theoretisch kennen.
Ik heb het toch echt over een K - E - U - K - E - N waar ze nogmaals: producten/gerechten klaarmaken, en dat gebeurd niet in een spoelkeuken héquote:Op maandag 14 september 2009 20:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
spoelkeuken is aan de afwas staan snuggere... Dat kan iedereen die een handdoek kan vasthouden. In de horeca mag je vrij snel meedraaien in een café om vb de glazen af te ruimen en af te wassen, en na niet al te lange tijd mag je gewoon de toog doen ook. Ze doen daar echt niet zo lastig over.
Ik zeg niet dat je in een beter/groter bedrijf moet werken, ik deed dat wel en ik wijs je erop dat het er niet overal aan toe gaat zoals jij nu meldtquote:Op maandag 14 september 2009 21:05 schreef Athmozz het volgende:
waarom zou je in een beter of groter bedrijf moeten? Werk is werk...
Zoals jij het zegt lijkt het alsof je gewoon niet in de horeca binnen komt zonder ervaring, wat dus BS is. Ik zit vaak bij ons in het studentencafé, en hier geven ze zelfs gewoon de tap door aan de vaste klanten als zij eventjes weg zijn. Dat is in bijna alle studentenzaken zo; als je daar frequent zit en de cafébaas wil ff weg krijg jij gewoon de tap en moet je het maar ff open houden tot ze terug zijn. Jobje is daar direct gevonden. Spoelkeuken is hetzelfde, en als je een paar weekjes daar gewerkt hebt mag je direct naar de keuken doorschuiven hoor. Het gaat erom dat ze weten dat je wat betrouwbaar bent, het is niet dat ze zo nauw kijken naar hun personeel. In sterrenzaken wel, in normale restaurants / snackbars niet.
Een zwarte?quote:Op maandag 14 september 2009 22:34 schreef Pinkerton het volgende:
Ik rij altijd in de auto van m'n moeder. Nieuw modelletje Suzuki Swift. Nou niet de meest stoere auto, maar best 'n fijn karretje.
toch geen agila mag ik hopenquote:Op maandag 14 september 2009 22:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik rij in een Opel Agilazo'n 4kant blokje
Van me pa ja, ik koop me over een paar jaar wel een eigen
uiteraard, maar dan gaan ontkennen dat ie van je pa is ?quote:Op maandag 14 september 2009 23:21 schreef Noshiba het volgende:
En als die mensen nou geen ander vervoersmiddel hebben dan de auto van z'n pa. Dan moet ie toch wel?
Daar lees ik overheenquote:Op maandag 14 september 2009 23:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
uiteraard, maar dan gaan ontkennen dat ie van je pa is ?
Ik probeerde er dan ook een leuke mbo/hbo/wo discussie uit te lokkenquote:Op maandag 14 september 2009 20:35 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar verder wel. Als student ben je uitermate geschikt voor vele werkgevers, misschien is het een idee voor Nuvard om een uitzendbureau van binnen te bekijken.
En voor horeca hoef je echt niet altijd ervaring te hebben, hoe moet je anders ooit beginnen? D'r is altijd ook nog zoiets als de spoelkeuken ofzo.
Volgens mij is dit een uiting van afgunst ofzoquote:Op maandag 14 september 2009 16:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Studenten die het tijdens hun studententijd niet zelfstandig kunnen rooien.
"Ja maar ik ben zo zelfstandig geworden sinds ik op kamers ben gegaan"
Flikker op man, je betaalt nog steeds niks zelf, zelfs je ziektekostenverzekering wordt door je pappie en mammie betaald en ieder weekend met de tas vol vuile was naar mammie toe om vervolgens op maandagochtend (want zondag moet je een treinkaartje kopen als je een week-ov hebt..) weer naar huis gaan met genoeg vreten voor de komende 3 dagen.
Rijke pappie's leasen geen auto, die kopen er gewoon eentje, van hun eigen geldquote:Op dinsdag 15 september 2009 00:37 schreef Thomass het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een uiting van afgunst ofzo
Een hoop mensen die ik ken zijn maar wat blij met hun rijke pappie die een leasebak heeft die ze op elk moment kunnen lenen, en geef ze eens ongelijk?
quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:13 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Rijke pappie's leasen geen auto, die kopen er gewoon eentje, van hun eigen geld.
Desnoods een standaard gezinsauto, zou het prima vinden om de auto te kunnen lenen als ik daar zin in zou hebben, denk ook dat bij veel studenten zo is. Ik gok dat een auto wat duur is voor een arme student, maar wie ben ik..quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:13 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Rijke pappie's leasen geen auto, die kopen er gewoon eentje, van hun eigen geld.
Het is maar waar je prioriteiten liggen, maar het is als student perfect te doen om een wagen te hebben. Ik werk zelf ongeveer 1 dag per week, en tijdens de vakantie nog een maandje, en daarmee kan ik probleemloos een BMW 320d op de baan houden, terwijl een vriend van mij ook student is en een Volvo S40 van maar 4 jaar oud heeft rondrijden. Een auto is écht zo duur niet hoor, ik rij met de mijne zo'n 4000km per maand, en ik ben iets van een 240¤ diesel, 40¤ onderhoud, 25¤ taks en 45¤ verzekering kwijt. Als je normalere afstanden rijdt (neem 1000 per maand) dan kom je met een 80¤ per maand probleemloos toe om een auto op de baan te houden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 02:13 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik gok dat een auto wat duur is voor een arme student, maar wie ben ik..
Het is helemaal geen uiting van afgunst. Ik kots gewoon op de mentaliteit van een hoop studenten van tegenwoordig. Te lui om te werken en elke maand maar het handje ophouden bij pappie en mammie. En ondertussen brallen over hoe zelfstandig ze wel niet zijn. Totaal niks waarop ik jaloers zou moeten zijn. Ik heb mn school zelf betaald vanaf m'n 18e, vanaf mn 14e nooit langer dan 3 weken zonder werk gezeten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:37 schreef Thomass het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een uiting van afgunst ofzo
Een hoop mensen die ik ken zijn maar wat blij met hun rijke pappie die een leasebak heeft die ze op elk moment kunnen lenen, en geef ze eens ongelijk?
quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat een onzin, er zijn genoeg rijke mensen die er nooit iets voor hebben gedaan (rijke familie, erfenis, getrouwd met een miljonair, lid van het koningshuis etc.), zijn dat dan ook paupers? Het gaat er toch om dat je op grote voet kunt leven, hoe je dat bereikt is van ondergeschikt belang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |