kortzichtigheid ten top dit.....quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:45 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Zo is het.
En als die mannen dat alleen in een kamertje doen waar verder niemand bij is dan vindt de rechtbank dat goed.
Met andere woorden; als je een beetje op je tellen past is er niks aan de hand.
Dat weten we sinds vandaag.
Als je denkt dat het veroordelen van mensen zonder bewijs een rechtvaardiger samenleving oplevert zit je ook een beetje op een mentaal zijspoor natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zo'n meisje verliest dus al het vertrouwen in de Rechtsstaat.
Zo'n "man" kan er gewoon mee verder.
Hoe krom
Hoe zie jij het voor je dan, mensen maar veroordelen omdat een vermeend slachtoffer zegt misbruikt of mishandeld te zijn ? Je predikt een hoop sentimentele woorden maar echt nadenken lijkt er niet in te zitten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Alleen als het te bewijzen valt
Oftewel, in elk huis CCTV!!!! Lijkt me een prima initiatief, men wil per se bewijs ondanks dat er zoveel zijn kant op wijst? Dan doen we dat toch?
Mja dat kind mist schaamlippen of ze mist ze niet. Zoiets kan je niet 'aanpraten' natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:17 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Plus dat kleine kinderen, vooral in voogdij-situaties en dergelijke, heel vaak worden gemanipuleerd en dingen worden aangepraat.
tvpquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:53 schreef woid het volgende:
is er eigenlijk geen hoger beroep?
Okay, ga jij dan je verstand gebruiken?quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:47 schreef Ladidadida het volgende:
Ga jij het topic nog maar ff lezen.
Ja.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:54 schreef woid het volgende:
kortzichtigheid ten top dit.....
wie .. hoe .. wat... waar...quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:02 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Okay, ga jij dan je verstand gebruiken?
Je zit hier nu wel barbaarse en middeleeuwse toestanden te bagatelliseren, feit blijft dat die dochter met een verminkte doos zit en pa daarvan is vrijgesproken ondanks verklaringen van die dochter.
Pa vindt het allemaal zo erg en is ontzettend tegen vrouwenbesnijdenis bla bla bla maar heeft geen aangifte van mishandeling/foltering gedaan toen hij er van hoorde. Right.
Dus iemand die jij niet kent en die je geen opdracht hebt gegeven om de doos van je dochter bij te knippen, daar doe je geen aangifte tegen. Als je het allemaal zo erg vindt..
Het was dan ook niet de vraag of ze wel of niet besneden was.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mja dat kind mist schaamlippen of ze mist ze niet. Zoiets kan je niet 'aanpraten' natuurlijk.
.. en dan krijg je hem, en is het weer niet goed.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ah, de ultieme Calimero-uitspraak werd ook met node gemist ...
Volgens mij ging het toch om een clitoris wat bruut met een schaar is afgeknipt?quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mja dat kind mist schaamlippen of ze mist ze niet. Zoiets kan je niet 'aanpraten' natuurlijk.
kijk nog iemand die het topic niet helemaal doorleestquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Volgens mij ging het toch om een clitoris wat bruut met een schaar is afgeknipt?
De gedachte alleen al... sjezus.
Het is de manier waarop mensen die met hun onderbuik redeneren proberen hun mening kracht bij te zetten,want dat is de enige manier die overblijft als je geen objectieve gronden hebt. Anderen zwart maken., suggeren dat je dit soort dingen goedkeurt omdat je niet met diezelfde onderbuik redeneert etc. Beetje het type mens dat vroeger vooraan stond om de brandstapel aan te steken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:05 schreef woid het volgende:
[..]
wie .. hoe .. wat... waar...
er wordt alleen gepleit de regel van de wet te volgen
nogmaals, wat er gebeurd is met dat meisje vinden we allemaal (mag ik hopen) walgelijk
Nou, wel dusquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:08 schreef woid het volgende:
[..]
kijk nog iemand die het topic niet helemaal doorleest
er stond een knipoog bij hoor...quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:12 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nou, wel dus
"Onderzoek
Later bleek uit onderzoek dat de clitoris en de kleine schaamlippen van het meisje voor een deel zijn verdwenen"
Ik had gelijk... en niet door dat de schaamlippen ook verwijderd waren. Klein detail.
Dus loop niet zo persoonlijk te zeiken over een heel topic doorlezen.
quote:Kort samengevat hebben deze medische onderzoeken uitgewezen dat bij [slachtoffer] het grootste gedeelte van de linker kleine schaamlip en een gedeelte van de capuchon van de clitoris ontbreken. Tevens is geconstateerd dat er littekenweefsel aanwezig is. De verwonding moet door een scherp voorwerp zijn toegebracht. De medisch deskundigen hebben geconcludeerd dat er geen sprake kan zijn van een aangeboren afwijking. Evenmin is het mogelijk dat [slachtoffer] deze verminking zelf heeft aangebracht.
quote:Het OM is het niet eens met het besluit van de rechtbank om de man vrij te spreken van de genitale verminking en gaat daarom in hoger beroep. Volgens persofficier van justitie Michiel van der Heijden hebben de rechters een verkeerde beslissing genomen.
Hij stelt dat de argumenten van de rechtbank om te betwijfelen dat de vader zijn dochtertje heeft besneden, niet kloppen.
Waar bagatelliseer ik het feit? Ik vind besnijdenis iets walgelijks. Feit blijft dat op basis van een verklaring NIEMAND veroordeeld wordt. Niemand. Dus ook deze man niet. Het OM had dat kunnen en moeten weten en had dus kunnen beseffen dat de zaak te zwak was. Ik maak simpel een onderscheid tussen wat ik zelf vind, en wat we kunnen verwachten van ons rechtsysteem. Wij hebben ervoor gekozen om zeker te willen zijn dat er geen onschuldigen worden veroordeeld, en dat maakt nou eenmaal dat aan strengere eisen moet worden voldaan om iemand te kunnen veroordelen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:02 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Okay, ga jij dan je verstand gebruiken?
Je zit hier nu wel barbaarse en middeleeuwse toestanden te bagatelliseren, feit blijft dat die dochter met een verminkte doos zit en pa daarvan is vrijgesproken ondanks verklaringen van die dochter.
Pa vindt het allemaal zo erg en is ontzettend tegen vrouwenbesnijdenis bla bla bla maar heeft geen aangifte van mishandeling/foltering gedaan toen hij er van hoorde. Right.
Dus iemand die jij niet kent en die je geen opdracht hebt gegeven om de doos van je dochter bij te knippen, daar doe je geen aangifte tegen. Als je het allemaal zo erg vindt..
Like duh. Het OM is een partijdige deelnemer.quote:
Waarom zou je een voorhuid weg willen halen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:51 schreef Droathoah het volgende:
Dat geloof spoort gewoon niet. Dit doe je toch niet? Waarom zou je dat weg willen laten halen?
Dat bedoel ik hier ook mee inderdaad?quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom zou je een voorhuid weg willen halen?
Idd en ons rechtssysteem staat dit ook nog toequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |