abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72631950
Het is binnenkort weer 9/11. De media zullen ons er weer mee doodgooien. Dus ik doe even preventief een lijst maken wat de gevolgen ook alweer waren en wat er nou precies gebeurd is.

Vliegtuigen vliegen WTC binnen. Shock, chaos, paniek in heel de wereld.

Meteen wordt een groep Palestijnse extremisten verdacht. Om uiteindelijk te komen bij Osama Bin Laden. Ex CIA agent.

Gevolgen in Nederland:
Opkomst van een rechts intolerant geluid, vooral jegens moslims.
Pim Fortuyn (maakt veel los en eindigt in een drama)
Geert Wilders, gaat veel verder dan Fortuyn. (op en top islamofoob, heeft t liefst een moslimloos Nederland) geniet vrij veel steun onder de bevolking

Gevolgen in de wereld:
Opsporen Osama Bin Laden en verjagen Taliban (nog steeds niet gelukt)
Inval in Irak (WMD leugen, wat was de echte reden? olie)

Al met al een gebeurtenis met veel gevolgen die we vandaag de dag nog elke dag merken.

Maar wat vinden jullie? Zijn de gevolgen ovedreven? Of was heel 9/11 een inside job (want deze disccusie hadden we nooit , of hadden er veel meer dingen gebeurd moeten zijn)
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:36:36 #2
245965 Feejx
Glaasje champie?
pi_72632066
Ik vind de gevolgen wel overdreven.. Ik ben na de aanslagen een paar keer in NY geweest, maar ze behandelen je daar ongeveer als een terrorist.. Overal 3 dubbele beveiliging.. Imo slaat het wel een beetje teveel door
Rotsje&Koekje
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:39:32 #3
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_72632109
Ik denk niet dat het politieke klimaat in Nederland zodanig is beïnvloed door 11 september zoals jij het stelt. Geert Wilders misschien wel indirect, omdat de huidige wereldproblematiek ernstig beïnvloed wordt door de conflicten met en in islamitische landen, waardoor er een voedingsbodem voor zijn programma bestaat. De opkomst van het rechts-populisme wijt ik eerder aan linkse passiviteit van de decennia daarvoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door TC03 op 11-09-2009 00:49:44 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_72632132
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:29 schreef IHVK het volgende:
Het is binnenkort weer 9/11.
Het was al 11 september toen je dit topic opende , de rest lees ik morgen
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:41:44 #5
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72632139
-Een overheid die een oorlog met een ongrijpbare vijand in stand houdt, en daarmee de bevolking bang houdt zodat ze gewillig al hun vrijheid en privacy opgeven in ruil voor een illusie van veiligheid.
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_72632152
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:41 schreef trovey het volgende:

[..]

Het was al 11 september toen je dit topic opende , de rest lees ik morgen
Misschien bedoelt ie wel 9 november
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_72632195
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:42 schreef WeebI het volgende:

[..]

Wie weet
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:47:22 #8
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72632215
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:42 schreef WeebI het volgende:

[..]

Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72632242
11 september 2001 is de dag dat het Westen kennis heeft gemaakt met het islamitisch terrorisme. In andere delen van de wereld (met name in delen van Azie en Afrika) mocht men al kennis met islamitische onlusten, sinds 2001 heeft het Westen daarmee ook kennis gemaakt. Met daarop volgend Madrid, de moord op Van Gogh en Londen.

9/11 is wel gebruikt voor de onterechte inval in Irak. Irak onder Saddam Hoessein had niks met het terrorisme te maken. 9/11 had ook het gevolg voor de inval in Afghanistan. Na 8 jaar in Afghanistan te zitten, heeft het Westen vrijwel niks bereikt in Afghanistan. Afgelopen maand werd bekend dat de Taliban juist weer aan macht wint. Op zich is dat niet zo gek, want het Westen weet niet hoe het de radicale islam moet aanpakken. In eigen land al niet (zie Nederland waardoor de gebeurtenis uit november '04 kon gebeuren), en dus al helemaal niet duizenden kilometers verderop in een radicaal islamitisch land van 20+ miljoen inwoners.
pi_72632500
Gevolgen 9/11: Saddam dood. Qusay dood. Uday dood. Of ze er iets mee te maken hadden doet er niet toe. De wereld is sinds de inval van Irak weer wat waardeloze mensen lichter.

De andere gevolgen van 9/11 zijn hoogst ongelukkig, op z'n minst.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 11 september 2009 @ 02:57:05 #11
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_72633136
11/09 is voor mij de dag van de staatsgreep van Pinochet in Chili.
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 11 september 2009 @ 03:28:23 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72633212
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:41 schreef TGVkopper het volgende:
-Een overheid die een oorlog met een ongrijpbare vijand in stand houdt, en daarmee de bevolking bang houdt zodat ze gewillig al hun vrijheid en privacy opgeven in ruil voor een illusie van veiligheid.
Precies. Hoofden van geheime diensten die maar melden dat er dreiging is zonder dat te onderbouwen. En daardoor bevoegdheden krijgen waarvan niet is aan te tonen dat ze helpen het terrorisme te bestrijden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 11 september 2009 @ 04:12:48 #13
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72633312
Het aantal verkeersdoden in de Verenigde Staten jaarlijks is 8x het aantal doden van 9/11. Even wrang!
  vrijdag 11 september 2009 @ 04:14:17 #14
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_72633314
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 04:12 schreef Perico het volgende:
Het aantal verkeersdoden in de Verenigde Staten jaarlijks is 8x het aantal doden van 9/11. Even wrang!
pi_72634131
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 04:12 schreef Perico het volgende:
Nee, niet even wrang.

De 3002 doden in het WTC, Pentagon en de vliegtuigen waren een doelbewuste moordactie op onschuldige burgers geleid door een terrorist en uitgevoerd door beinvloedbare terroristische mongolen die de koran ietsje te letterlijk namen (doodt de ongelovigen, waar gij hen ook vindt).

Als je er sec naar kijkt, is het de beste, best gelukte aanval ooit (misschien op het Paard van Troje na). Het vernietigen van de symbolen van de VS en de manier waarop was werkelijk fenomenaal.

Fenomenaal ziek natuurlijk, dat wel.

De gevolgen van 11/9 zijn enorm geweest, dat ben ik met TS eens. Maar de opkomst van Fortuyn was eigenlijk al eerder begonnen en werd slechts in een stroomversnelling gebracht door 11 september. Fortuyn richtte zijn pijlen vooral op het decadente Paarse gelduitgevende beleid.

Wilders is compleet doorgeslagen maar dat werd vooral getriggerd door de moord op Theo van Gogh, veel meer dan 9/11. Wilders is geen kosmopoliet, geen belezen man, wat Fortuyn duidelijk wel was. Fortuyn (en Van Gogh ook trouwens) was een "teleurgestelde ex-linkse". Islamkritische lui van dat kaliber die ik zeker mag, zoals Hirsi Ali, Afshin Ellian en Paul Cliteur. Zij hebben het hart op de juiste plaats en een gezonde afkeer van islamisme. Wilders is altijd een rechtse condervatief geweest. Compleet anders dus.

De gevolgen van 9/11 voor de wereld zijn ook vooral door Bush jr. gekomen. Engeland heeft Pakistan niet aangevallen na de aanslagen in de metro aldaar. Spanje heeft Marokko niet gebombardeerd na de gruwelijke aanslag op Atocha. De reactie van de haviken in de VS heeft de wereld vooral ten negatieve veranderd.

9/11 zelf heeft tot een gezonde islamkritische opstelling geleid. Een moment van wakker worden. En nadien wordt de islam en vooral het gebrek aan zelfreflectie, Verlichting en het met sandalen getreden vrouwen-, homo- en andersdenkendenrecht binnen de islam met argusogen bekeken. Pure winst.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72635124
quote:
In the 1998 U.S. Embassy bombings (August 7, 1998) hundreds of people were killed in simultaneous truck bomb explosions at the United States embassies in the East African capital cities of Dar es Salaam, Tanzania and Nairobi, Kenya. The attacks, linked to local members of the Egyptian Islamic Jihad brought Osama bin Laden and Ayman al-Zawahiri to American attention for the first time, and resulted in the U.S. Federal Bureau of Investigation placing bin Laden on its Ten Most Wanted list.

Along with the 1993 World Trade Center bombing, the 1996 Khobar Towers bombing in Saudi Arabia, and the 2000 attack on the USS Cole in Yemen, the Embassy Bombing is one of the major anti-American terrorist attacks that preceded the September 11, 2001 attacks.
9/11 was de finale , niet het begin.

Het doel was waarschijnlijk het lokken van het westen in een uitputtende guerilla oorlog die vrijwel niet te winnen valt , zeker niet met faliekante hun doel missende bombardementen op een tankautootje , met als gevolg verdeeldheid in het westen en een economische en morele crisis.
( behalve voor de wapenhandel dan ).

De mogelijke reden dat er nu weinig aanslagen meer zijn kan ook komen doordat dit doel bereikt is en niet alleen door betere inteldiensten.

Naar mijn mening was het beter geweest om een harde hand te laten zien zoals bij de inval in Afghanistan en het dan daarbij te laten zoals het is.
Maar nee, Bush moest zonodig de halve wereld in een oorlog storten voor een paar stalen wolkenkrabber skeletten ,imago en veiligheid verlies , en 3000 levens natuurlijk.

Echt triest aangezien nu miljoenen mensen in deze ongewenste situatie zitten.
megalomaniac
pi_72635168
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:29 schreef kitao het volgende:

Echt triest aangezien nu miljoenen mensen in deze ongewenste situatie zitten.
Niet dat ik de neocon-methode als ideaalbeeld heb (verre van), maar om nou te stellen dat het voor de inval in Irak zoveel beter was, zou ook een gotspe zijn natuurlijk. Saddam was ook een klootzak. En wat is de prijs van stabiliteit als je als Koerdische kleuter aan het mosterdgas zit?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72635410
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet dat ik de neocon-methode als ideaalbeeld heb (verre van), maar om nou te stellen dat het voor de inval in Irak zoveel beter was, zou ook een gotspe zijn natuurlijk. Saddam was ook een klootzak. En wat is de prijs van stabiliteit als je als Koerdische kleuter aan het mosterdgas zit?
Ik weet niet wat neocon-methode is , sorry.
Ik ben wel van mening dat de geschonden mensenrechten in Irak vrijwel zeker niet het doel was om daar een inval te doen , aangezien vele andere landen door de VN en de VS voorheen al , naar mijn weten aan hun lot zijn overgelaten.
En die kleuter was waarschijnlijk beter af geweest als de eerste golfoorlog volledig was uitgevochten , maar men verkoos voor de grens te blijven staan. ( ? )...
megalomaniac
pi_72635435
Hoe laat gebeurde het eigenlijk?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:50:19 #20
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72635551
Hier was het rond 3 uur 's middags.
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_72635663
11 september had een moment van bezinning kunnen zijn voor de VS. Het had bij de Amerikanen kunnen leiden tot het besef dat de VS niet langer de rest van de wereld kunnen koeioneren.

Maar nee, de Amerikanen hebben er geen enkele lering uit getrokken. Men nam niet eens de mogelijkheid in acht dat de aanslag een reactie was op het beleid van de VS zelf. Nee, het was een frontale aanval op de Westerse cultuur, bedoeld om die weg te vagen . Hoe pathetisch.
Sum es est, sumus estis sunt
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:18:15 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72642693
quote:
Maar wat vinden jullie? Zijn de gevolgen ovedreven?
Mwah, ja en nee.

Dat het pendulum keihard de andere kant uitzwaait als je uit een situatie komt waar slecht opmerken dat de islam geen feest is, je al op excommunicatie kwam te staan, verbaast me niet.

Ik bedoel; er was een redelijk, weldoordacht alternatief voorhanden, die noemde we Pim, totdat een of andere zelfbenoemde linkse robin hood em omlegde

Met als kanttekening dat'ie redelijk was, nu algemeen goed is. Mocht je daaraan twijfelen: men neme 1 wilders criticaster op Fok, men gooie zijn of haar naam in Google, en doet PF erbij. En zie het resultaat, die mensen die toen PF verketterde doen dat nu met wilders

Wat zullen we zeggen: 'we' wilde het blijkbaar zo?
&lt;signature here&gt;.
pi_72646016
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:49 schreef Zienswijze het volgende:
11 september 2001 is de dag dat het Westen kennis heeft gemaakt met het islamitisch terrorisme.
Ik ben het hier niet mee eens. Als sinds de jaren '70 worden westerse doelen getroffen door islamitische terroristen. Neem nou de olympische spelen in Munchen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:20:04 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72646985
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet mee eens. Als sinds de jaren '70 worden westerse doelen getroffen door islamitische terroristen. Neem nou de olympische spelen in Munchen.
Niet geheel correct, want 'slechts' de Israëlische Olympische ploeg werd afgemaakt door de 'vrome aanhangers van het enige echte geloof van de vrede', en conform de algehele linkse indoctrinatie valt dat veel te gemakkelijk te beantwoorden met: "Ja, maar dat was toch een beetje hun eigen schuld hoor! Moeten ze maar 'liever' zijn voor de Palestijnen! " en valt het derhalve 'extern' te plaatsen.
&lt;signature here&gt;.
pi_72647404
Nog steeds staat de stelling dat 11 september niet de kennismaking was met islamitisch terrorisme. Ook al zou je de Israëli's als extern bestempelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')