quote:Op donderdag 10 september 2009 21:45 schreef SharQueDo het volgende:
Wel grappig om te zien dat alles wat maar enig religieuze achtergrond heeft gelijk als bullshit wordt bestempeld.
Ik moest ook gelijk aan deze afbeelding denken:quote:Op donderdag 10 september 2009 21:45 schreef SharQueDo het volgende:
Wel grappig om te zien dat alles wat maar enig religieuze achtergrond heeft gelijk als bullshit wordt bestempeld.
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:47 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik moest ook gelijk aan deze afbeelding denken:
[ afbeelding ]
Dat heeft niets met manieren om bewijs te vinden, maar met de onwaarheden die statistieken kunnen verkondigen.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:49 schreef ToT het volgende:
Niet WEER een plaatjesdump-topic!
Volgende is zeker die piraten vs global warming grafiek!
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:47 schreef ToT het volgende:
Onweerlegbare feiten die een stelling onomstotelijk bevestigen?
In mijn ogen bepaal je dat niet en is er geen absolute waarheid.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
hoe "bepaal" je dat iets "onweerlegbaar" is ?
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:49 schreef ToT het volgende:
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:52 schreef Ron.Burgundy het volgende:
In mijn ogen bepaal je dat niet en is er geen absolute waarheid.
Iets wat echt tastbaar is en waar geen tegenbewijzen van enig belang tegen te vinden zijn?quote:Op donderdag 10 september 2009 21:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
hoe "bepaal" je dat iets "onweerlegbaar" is ?
Waar verandert "ik vind" , in "de waarheid is" .....?
Als je zelf betere argumenten hebt om het te verwerpen en in die argumentatie geloofd?quote:Op donderdag 10 september 2009 21:54 schreef Oversight het volgende:
[..]
Wat maakt dan dat je besluit om iemand tegen te spreken als je hem/haar iets hoort vertellen...?
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:55 schreef ToT het volgende:
Iets wat echt tastbaar is en waar geen tegenbewijzen van enig belang tegen te vinden zijn?
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:56 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als je zelf betere argumenten hebt om het te verwerpen en in die argumentatie geloofd?
Ff googlen.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:49 schreef ToT het volgende:
Feiten liegen niet. Soms moet je tegen je gevoel in toch bepaalde dingen leren te accepteren.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:01 schreef Oversight het volgende:
[..]
En wat als dat heel sterk indruist tegen je "gevoel" van wat "de waarheid is" ?
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:03 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ff googlen.
[ afbeelding ]
Kende ik nog niet.tnx
Alleen zou de temperatuur de laatste tijd weer keihard moeten kelderen he, met die lui in Somalië enzo!quote:Op donderdag 10 september 2009 22:05 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik moest ook hardop lachen....
Dat ligt er natuurlijk aanquote:Op donderdag 10 september 2009 22:01 schreef Oversight het volgende:
[..]
maar dan ben ik weer terug bij mijn mening... hoe overtuig ik mijn gesprekspartner?
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Feiten liegen niet. Soms moet je tegen je gevoel in toch bepaalde dingen leren te accepteren.
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Alleen zou de temperatuur de laatste tijd weer keihard moeten kelderen he, met die lui in Somalië enzo!
er komt een ijstijd!quote:Op donderdag 10 september 2009 22:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Alleen zou de temperatuur de laatste tijd weer keihard moeten kelderen he, met die lui in Somalië enzo!
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:13 schreef Dragorius het volgende:
Bewijs is er enkel voor de onzekere mens
tot zover mijn filosofische bijdrage
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aansommige mensen zijn niet zo welwillend dat ze open staan voor andere invalshoeken en argumentaties. Die mensen blijven angstvallig vasthouden aan hun eigen waarheden. Daar valt niet tegen op te boksen en lastig mee te discussiëren.
Dan maakt de manier waarop het bewijs gemaakt (en onderbouwd) is toch ook uit.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:24 schreef Dragorius het volgende:
Bewijs is geen bewijs. Bewijs kan ook gemaakt zijn.
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:24 schreef Dragorius het volgende:
Bewijs is geen bewijs. Bewijs kan ook gemaakt zijn.
Nou ga er maar vanuit dat alles een dubbele agenda heeft.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:28 schreef Oversight het volgende:
[..]
Daar bestaat inderdaad een boel bewijs van,....
bedankt, nog een "verdieping" erbij om te overwegen.......
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:30 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nou ga er maar vanuit dat alles een dubbele agenda heeft.
De mens is egoistisch.
Eigenlijk is dat ook egoismequote:Op donderdag 10 september 2009 22:32 schreef Oversight het volgende:
[..]
dat hoeft niet in de weg te staan als ik hen probeer te overtuigen van het naderend onheil dat ik zie...
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:34 schreef Dragorius het volgende:
Eigenlijk is dat ook egoismeMaar dan met een nobel motief he.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:37 schreef oompaloompa het volgende:
Kennis / waarheid is wat op het moment van beslissen de meest aannemelijke situatie is op moment van er over beslissen. Ook "het is niet duidelijk" is trouwens een optie. Denk dat de grens zal liggen op ongeveer 99.99% zekerheid dat iets inderdaad zo is voor mij.
Bewijs dat iets eker zo is bestaat niet, alleen bewijs dat een uitspraak onjuist is, met alle gevolgen van dien.
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:03 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ff googlen.
[ afbeelding ]
Kende ik nog niet.tnx
dan hoort het toch bij opinionquote:Op donderdag 10 september 2009 21:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
waar zou het dan horen ?
ALLE, ...en dan bedoel ik ook ALLE, religieuze ideeen, zijn gebaseerd op religieuze geschriften, en die zijn weer door mensen bedacht en geschreven.
alleen het factor geld/macht ontbreekt.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:47 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik moest ook gelijk aan deze afbeelding denken:
[ afbeelding ]
Dat speelt bij zowel wetenschap als geloof een rol in mijn ogen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
alleen het factor geld/macht ontbreekt.
Ja beide.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:45 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat speelt bij zowel wetenschap als geloof een rol in mijn ogen.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
Geld bij geloofskant is natuurlijk om de contradicties af te kopen.
Ja een goed gelovige dient 15% van z'n salaris te geven.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
Geld aan de geloofskant, is bewijs dat het gepredikte niet wordt nageleefd, en trekt daarmee z'n eigen bestaansreden op z'n minst ernstig in twijfel.
Wetenschap is mensenwerk. Net als al jouw websites en complottheorieën, overigens.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja beide.
Maar omdat het wetenschap is vertrouwen we op de waarheid/realteit/oprechtheid terwijl daar geen gegronde rede voor is. Wetenschap is tegenwoordig met prestatiedruk, onderzoek en aandeelhouders te vrede te houden ook een vorm van geloof.
Ja maar er is wel een verschil. Bij geloven heeft iedereen er baat (en geld) bij om het idee in stand te houden, in de wetenschap heb je verschillende kampen die, al dan niet corrupt, wel verdienen op tegenstrijdige ideeen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja beide.
Maar omdat het wetenschap is vertrouwen we op de waarheid/realteit/oprechtheid terwijl daar geen gegronde rede voor is. Wetenschap is tegenwoordig met prestatiedruk, onderzoek en aandeelhouders te vrede te houden ook een vorm van geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |